@ Sanne: waaah! Mooie buik! @ Lotus en merleq: bij jullie gaat de buik ook opeens super, mooi man! @ SimplyMe: Nog 1 nachtje.... geniet er van he! LEes het morgen wel..
even mijn meldplicht van vandaag....heb de laatste dagen helemaal geen puf in internet dus ik ben wat minder achter de laptop te vinden. Vandaar dat er ook minder van mij te lezen is. Maar ik probeer wel elke dag even bij te lezen want anders loop je op den duur zo ver achter.... Maar vind het steeds lastiger om geconcentreerd te blijven dus vind het ook lastig dus om die lange verhalen te lezen maar ik doe mn best. Ga zo lekker mn bedje in ben echt zo moe de laatste tijd echt niet meer normaal, maar verder voel ik me wel heerlijk, buikje groeit lekker en word al echt duidleijk zichtbaar, krijg nu al buik-blikken.....je weet wel die blikken van: zou het?-of zie ik het nu verkeerd-blikken. Maar dat vind ik echt wel superleuk, en ook het trappelen word steeds heftiger, echt wel super, vooral als ik dan op de bank lig met mn dochter dicht tegen me aan en dan de kleine voelen trappelen...echt superleuke momenten. Zondagmiddag in de kerk was het helemaal heftig, mijn zus en zusje zagen mn buik gewoon heen en weer gaan.(zodra mn zwager begon te kijken stopte de kleine....en datzelfde doet ie ook zodra ik hubbie inlicht als hij weer eens driftig aan het schoopen is, zodra pappa zijn hand op mijn buik legt of alleen al kijkt naar mn buik stopt de kleine....gelukkig niet altijd maar toch wel vaak) Gave dingen maken wij dus mee de laatste tijd, en als ik het zo lees prijs ik mezelf wel 10 keer gelukkig want het kan ook zóóó anders.....bi klachten of alleen maar misselijk zijn of noem maar op....Echt ik ben een zeeeeer gelukkig mens met mn nu nog makkelijke zw.sch. Sterkte voor de meiden die het er wel erg lastig mee hebben, hoop echt dat jullie ondanks alles toch een beetje kunnen genieten van het kleine wurmpie in je buik! Groetjes voor allemaal en hoop dta ik binnenkort weer wat meer hier te vinden ben met wat meer concentratie en wat meer puf. liefs!
Hallo, ik wil me graag even aansluiten bij jullie ik had dit topic nog niet eerder gevonden, maar ben uitgerekend op 29 januari 2009.. ik zit dus een beetje tussen januari en februari in, maar ik zal maar uitgaan van mn uitgerekende datum Bij mij (ons) verloopt tot nu toe alles heel super. Ik heb heeel weinig klahten, behalve af en toe bij het draaien in bed van mn banden, maar verder nooit misselijk of wat geweest, dus daar mag ik mezelf gelukkig mee prijzen. Op 3 september hebben we de volgende afspraak bij de VK en ik hoop zo dat ze dan kunnen vertellen wat het gaat worden! We hebben al wel een aantal dingen aageschaft (meubeltjes, wat kleertjes enzo) maar we wachten even af wat het gaat worden voordat we behang e.d. gaan aanschaffen. Verder hebben we op 18 september de 20-weken echo, ook een heel spannend moment dus! Groetjes, Claudia
Goedemorgen! Even over dat aankomen en afvallen: Ik ben nu 2 kg aangekomen in de afgelopen 2 weken (en dat is ook meteen mijn totaal dat ik ben aangekomen)! Enormous Ik vind dat wel heel erg veel . @ Patricia: Met mijn man Die nooit een kind in bad heeft gedaan of ooit een luier heeft verschoond :S Maar goed, de ergernis is alweer de wereld uit, maar ik word gewoon gek van het feit dat hij ALTIJD meent gelijk te moeten hebben. Hij kan het niet hebben als iemand hem iets zegt, ben benieuwd hoe dat straks gaat met de kraamzorg . Badje lijkt mij keileuk! Ik vind forever friends zó lief! Heerlijk dat weekendje weg en ook een leuk vooruitzicht voor daarna! @ Journey: Geniet lekker van je paar vrije dagen meid! @ Goofychick: Ik weet niet of je je zorgen moet maken, maar hou het in de gaten en vraag eens na bij je verloskundige. Misschien dat zij jou verder kan helpen? Bij mij begon de pijn toen met 7 weken al en het voelde eerst als een spier die verkeerd zat en later voelde het alsof ik flink door mijn (onder)rug gegaan was. Het werd alleen niet beter, maar steeds erger. @ Tacha: Wat heerlijk dat je kleine meid zo hard schopt! Onze knul schopte gisteren ook de hele dag keihard, vind het zon heerlijk gevoel! @ Sanne: Ja, met mijn man inderdaad Maar zoals je in mijn reactie hierboven kunt lezen (bij Patricia) wil hij gewoon nooit wat van een ander aannemen. Hoe hij het voor zich ziet? Achter het badje gaan zitten (?) Ik moet het nog beleven hoor We zullen wel zien over 4,5 maand, dan zal de kraamverzorgster hem wel leren hoe het moet Vandaag inderdaad naar de musical, heb er super zin in! @ Ramona: Vervelend dat je je zo slecht voelt Bij de HA weten ze het toch binnen een paar minuten, waarom bel je niet even of je er vandaag al naar toe mag? Beterschap! @ SimplyMe: Spannend spannend spannend! Vandaag de 20 weken echo! Laat je even weten hoe het was en of je een kleine mei d of een kleine knul in je buik hebt?! Heel veel beterschap met je kleine meid! @ Jessica: Heb je dan geen last van evenwichtsstoornis? Dat zou namelijk ook nog eens kunnen, maar daar kun je niets aan doen. Dat kan in de zwangerschap ook zomaar ineens de kop opsteken, vertelden ze mij @ Tamara: Oh wat leuk dat de meubeltjes vandaag komen! Super zeg @ Lotus: Wat een mooie buik! Leuk dat er van jou nu ook fotos op staan! Veel plezier vandaag bij de VK!
Dinky: GEFELICITEERD meid en welkom hier! Succes met het bijhouden, want er wordt veel getypt hier Je bent op de verjaardag van mijn vader uitgerekend, zag ik, leuk Ik wens je nog een hele fijne zwangerschap en hoop dat je je zo lekker blijft voelen!
@ iloveandres: De vk had het over opstart probleempjes ofzo.. En ik kan naar een bekken & bekkenbodem zorgcentrum.. Dat moet ook fysio zijn ofzo.. Nou ja, ik zal er heen bellen en dan afwachten.. Ze zegt dat het klinkt als m'n bekken maar omdat het nog vroeg in de zwangerschap is lijkt het haar niet echt mogelijk.. Ze had het er ook nog over dat het kwam omdat m'n buik groeide, ik weet niet wat ik met al die info moet maar zal zo de folder van dat centrum even door lezen.. @ Yvette: Ik dacht dat staand hoorde?!? Ik heb er geen verstand van, dus ik denk dat @ SimplyMe: Ja echt spannend.. We hebben net bij de vk het hartje gehoord, alleen vergeten te vragen om te wegen Had een lijstje en daar had ik het niet op gezet.. Wij mogen vanavond om half 7.. Wanneer jullie? @ Lotus: Mooi hoor Geweldig!! @ Dinky: Welkom..
Alles was goed bij de VK.. De buik groeide mooi en ze voelde een goed gevulde baarmoeder.. Toen kwam het apparaat voor het hartje, en ja hoor.. Hij doet het nog wij he-le-maal gelukkig, 't was ook al weer even geleden dat we die voor het laatst hadden gehoord.. Nu moeten we nog even wachten tot half 7 vanavond maar dan zien we onze prins/princes en weten we wat het wordt, tenminste ik hoop dat hij dat kan vertellen Straks komt m'n moeder en ik heb gewoon de hele dag om de afwas te doen, en wat in huis.. Heerlijk! M'n moeder weet wel hoe rommelkont ik ben dus die let niet op de rommel Oh ja en dan het belangrijkste, ze begon er zelf niet over.. Maar heb er toch naar gevraagt.. M'n suiker, maar die was 4.6 dus alles is goed
Hé, maar als jullie hond 's nachts altijd in een kooi moet (neem aan dat jullie dat onder 'bench' verstaan, anders kun je er immers moeilijk een deken over doen ), dan kan ook juist dàt het probleem zijn! Onze mocht als pup het huis niet (woonden toen nog bij m'n schoonouders en dat wilde m'n schoonvader niet hebben, bleek dus toen het beessie er al was) en heeft toen altijd buiten in z'n hok (met deur 8) ) moeten slapen. We zijn toen een keer op wintersport geweest en de hond mocht mee, maar omdat hij nog nooit 'vrij' in een huis was geweest 's nachts, had ik ook z'n bench mee genomen (wilde natuurlijk niet dat hij in het vakantieappartement wat kapot zou maken 's nachts). Nou, hij heeft er welgeteld een halve nacht ingezeten! Hij heeft toen zo luid zitten piepen en jammeren, dat ik hem er uiteindelijk toch maar uit gelaten heb en... toen was rust. Hij is die week verder ook als we overdag weg waren daar gewoon vrij in het appartement geweest en is hardstikke braaf geweest. Misschien dus anders eens een nachtje proberen hoe het gaat, als hij gewoon rind kan lopen? Ruimtes waar je echt niet wilt dat hij komt, kun je gewoon afsluiten (bij ons is b.v. de keuken altijd dicht, 's nachts en overdag als hij alleen thuisblijft). Zo, zoonlief is eindelijk wakker, dus we gaan maar eens ontbijten/brunchen...
Goedenmorgen meiden, @ Merleq: wij hebben ook een deken over de bench heen en dat werkt idd aardig goed. Deze tip hebben wij toen gekregen van de trainer tijdens de puppycursus. @ Lotus: mooi buikje hoor, daar kun je idd mee pronken. Ik ga dat in het weekend van 19 tot 22 september doen als wij een weekendje weg zijn. @ Nettie: dat geeft helemaal niets meid, dat je er nu even wat minder bent. Ondanks mijn BI geniet ik toch met volle teugen hoor. Ik heb er zo lang op moeten wachten, dat ik dat niet door BI af laat pakken... @ Dinkie: welkom hier en GEFELICITEERD! Veel kletsplezier en er word wat afgekletst hier, dus dat moet goedkomen, hahahahah . @ Yvette: ow, dat is fijn zeg... Ik hoop idd dat je man dan met de kraamzorg wel een beetje anders gaat worden. Aangezien zij ervoor opgeleid zijn... Ik heb idd heel erg veel zin in het weekendje weg. En een paar dagen ervoor gaat Andres alvast het behang afhalen en mijn vader de plafond misschien al sauzen. Ik hoorde van mijn schoonmoeder dat de commode al klaar was qua verven en dat deze heel erg mooi was geworden. @ Joyce: zei je VK nou dat het je bekken nog niet kunnen zijn? Heel vreemd... aangezien er hier sowieso al 3 zijn die last hebben van de bekken... dus het zou weldegelijk kunnen. Wel goed dat ze je heeft doorgestuurd naar een bekkenfysio. Super dat bij de VK weer alles goed was. Ben benieuwd naar wat de echo vanavond zal doen. Hier heb ik een k*tnacht achter de rug. Werd weer steeds wakker van de pijn en als het niet van de pijn was, was het wel om te plassen, of omdat de wekker van mijn man ging....pfffff. Ik heb vandaag ook extra last en waar dit nu door komt...ik heb echt geen idee. Maar weer heel rustig aan doen vandaag dan maar. Echt koken hoef ik niet te doen vandaag, we eten pizza. Liefs en dikke knuffel, Patricia
@ Joyce: Ja, staand is bij mijn weten inderdaad gewoon normaal. Wat fijn dat alles goed was! En wat een verwendag, dat je vandaag en het hartje mag luisteren en vanavond nog even mag kijken! Ik wens je alvast veel plezier vanavond! @ Patricia: Wat heerlijk meid! Dan gaat het echt opschieten bij jullie!
Ja ik denk dat ie prima slaapt buiten de bench, maar ik ben bang dat hij overdags geluidsoverlast gaat veroorzaken doordat hij in ons bijzijn ook overal op reageert. Wij kunnen hem dan corrigeren door iets rammelends naar hem toe te gooien of hem in de keuken te zetten waar hij kan afkoelen, maar ik ben bang dat hij dus helemaal los gaat als wij er niet zijn. Je hoort echt ieder geluidje van buiten in dit huis (echt, alsof je buiten staat zo duidelijk) dus iedere hond kan hij horen blaffen. En daar reageert hij altijd op. En overdags vindt hij het wel prima in de bench (op een beetje een zeurderig piepje na als hij er net in zit). En daarin slaapt hij altijd. Dus dat is een beetje een dubio waar we in zitten. Ik zit er wel over te denken om het te proberen, maar dan wel pas in ons nieuwe huis. Daar is het ook niet gehorig... Overigens hielpen de deken en kong voor geen meter Hij heeft weer een half uur staan piepen en blaffen. Nog een weekje en dan ben ik van het gezeur van de vereniging af! Dan kan ik me weer volledig kan richten op mijn studie. Heb er zin in Wel gaat mijn beste vriendinnetje volgende week voor 4 maanden naar Canada Leuk dat er nog steeds regelmatig nieuwe dames bij komen!
Hai Meiden Heb niet veel te melden,heb ook niet echt veel gedaan,ben veel met Noël bezig geweest met het zuiver worden,nu lijkt hij het er wel om te doen gata staan plassen en lachen,ik probeer zo positief moeglijk te blijven,want mopperen schijnt helemaal verkeerd te helpen,dus meiden die al kids hebben die al zuiver zijn,hebben jullie tips Verder heb ik gisteren wel het geboorte kaartje helemaal ontworpen de voorkant niet dan die moeten we bij een fotograaf laten doen en die word later ingescand,de binnenkanten heb ik wel het gedicht van de ksde en het kraambezoek gedichtje is ook erg leuk geworden en ene prachtig gedichtje wat uit de naam van de kleine komt waar Zoë* en Noël in vernoemd staan ,dus dat is deel 1 wat klaar is........ Nou dan ga ik even verder met reageren,ik ga vanmiddag even naar de stad en zal dus niet zoveel meer op de pc zijn,ik moet fruit halen ben er door heen ,en Noël heeft een fruittic maar goed dat is alleen maar goed,hij zwangert mee met zijn mama hahahaha............en dan als ik naard e stad ga zet ik mijn moeder even in het zkh af en die gaat langs mijn tante,en ik wacht dna beneden...........
Merle: Oh, wat lang zeg, 4 maanden! Gaat ze voor stage of zo? Ik moet er niet aan denken dat ik mijn beste vriendin zou lang zou moeten missen!
Hee Patrieske! Kop op meid! Na regen komt zonneschijn! Het zit nu allemaal even niet mee, maar dat gaat allemaal anders worden, je hebt een prachtig nieuw leventje in je. Wat fijn dat het geboortekaartje al zover af is! Heerlijk gevoel moet dat zijn
@ Patricia............Ik hoop het ook niet,maar ik denk zelf van wel ,bedankt voor je knuf meid erg lief van je.......hahahh nou hij had ook in zijn broek gepoept en zei poep,en toen lag hij in zijn onderbroek blehhhhhhhhhh,dus alles is gepoetst en hem toch even op de wc gezet,wij hebben het ook moeten leren ............Het was raar om het bedrijf zo leeg te zien,nog maar een man of 10 die er werkte en het voelde ook niet meer als mijn plekje,echt heel raar en erg dubbel,28 augustus is het afscheid van het bedrijf en dan kan ik helaas niet,Noël komt dan net thuis van de psz en ik ga hem dan niet wegdoen naar een oppaas mijn moeder is zelf werken dus dat doe ik niet..........maar ik kreeg wel een volle vuilniszak mee met producten allemaal haarverf,precies de kleuren die ik niet heb maar goed het gaat om het gebaar ,dus ik heb gisteren een hoop mensen blij gemaakt en bijna alles weggegeven,en Noël had een radio gekregen en Mart gereedschap en ik kreeg een hoop dingen voor de bay dus dat was wel erg lief..........er zou in september of oktober nog ene groot afscheid feest komen dus daar ga ik wel heen ik wil wel afscheid nemen van mijn collega;s............Goed zo meid,dat je dan niets gaat doen en dat je alleen hebt gekart gisteren,en heb je ook nog gelegen meid?...........Volgens mij hielden ze hem op 20 september.......Veel succes met verkopen meid,wij gaan volgend jaar met alle spullen op de rommelmarkt staan.....Ik zal voor je duimen.......Meid wat rot dat je vannacht zo'n rotnacht hebt gehad ..............
Hé, maar kan je hem dan niet - tot aan de verhuizing - 's nachts gewoon 'vrij' laten en overdag in de bench? 's Nachts ben je immers wèl thuis en kan je dus evt. op hem reageren (moet je toch ook als hij in de bench zit). Ik moet er nog steeds 's nachts ook af en toe uit, om de hond z'n snuit te snoeren (niet meer zo vaak als net na de verhuizing, maar soms heeft ie weer een periode dat ie op nagenoeg alles reageert, ook 's nachts )... Onze hond reageert ook op zo goed alles en op de boerderij 8) , maakte dat natuurlijk niet veel uit, maar nu we in een appartementengebouw met nog 7 andere woningen wonen, is dat idd vervelend. Maar aan de andere kant: honden blijven honden en honden blaffen nu eenmaal! Over het algemeen is onze hond heel braaf, maar ik weet ook dat hij soms als ik wegga, hij nog een tijd voor de deur zit te piepen en zal best ook wel blaffen als er iemand tijdens onze afwezendheid door het trappenhuis loopt (huisdeuren zitten 'binnen' in het trappenhuis), want dat doet hij ook als ik thuis ben. In het laatste geval, onderbint ik hem natuurlijk gelijk (2x blaffen mag, daarna moet het weer stil zijn), maar in het eerste geval - dus als hij alleen thuis is - moet ik er maar op vertrouwen dat hij niet bij echt àlles blaft en niet zo lang. Wonen er nu bijna een jaar en heb nog geen klachten van de buren gehad, dus het zal allemaal wel meevallen. Wat je anders kunt doen, is zo'n halsband met sproeier en afstandsbediening kopen, doen alsof je weggaat, maar stiekum vlak achter de deur blijven staan en vervolgens elke keer als hij blaft op de afstandsbediening drukken, waardoor de hond een straaltje water o.i.d. in z'n snufferd gesproeid krijgt. Mocht hij merken dat je achter de deur staat, kun je hem ergens anders (maar wel in de buurt) via webcam volgen... Heb dit vaker op t.v. gezien, bij honden die alles kapot maken als het baasje er niet is, of idd continu blaffen. Is wel een hele drastische maatregel, maar schijnt heel goed te werken! Na verschillende keren 'besproeid' te zijn geworden, bleven de honden rustig als het baasje weg was, ook zònder sproeier...
@ iloveandres: Ja het kwam er op neer dat het nog wat vroeg in de zwangerschap was.. Maar goed, ik ga dus gewoon die bekkenfysio bellen en dan wacht ik wel af.. Ik ben dus zelf bang dat het komt omdat ik een verkeerde houding aanneem of iets juist doordat het zo pijn doet.. Ik kan gewoon niet plat liggen en ik kan dan niet meer draaien echt zo vreselijk irritant.. Maar zal vanavond nog even vragen aan de echoscopist. die man is daar ook vk geweest dus je kan gelukkig met alles bij hem terecht.. In iedergeval ga ik die fysio bellen, ik hou het af en toe niet meer uit!! @ Yvette: Ja ben echt hele blij dat ik vanavond mag kijken Kan niet meer wachten eigenlijk.. M'n schoonmoeder gaat mee, misschien m'n zusje ook want die had ik beloofd dat ze mocht zien en misshcien m'n moeder ook weer maar die deed wat moeilijk omdat ze al eens mee is geweest.. @ Patrieske: Leuk zo'n gedicht, ben wel benieuwd, ga je die ook aan ons laten weten als de kleine er is?? En mijn nichtje was 4 jaar en ging naar de basisschool en was ook nog niet zindelijk.. Ging wel plassen op wc maar niet poepen dan moest ze luier nog om.. maar m'n oom en tante hebben haar ook niet echt gestimuleerd, nou toen dacht ik meteen bij mij gaat het anders.. Whahaha! als het niet meteen lukt, geduld is een schone zaak.. Al heb ik geen ervaring.. Ik bedoel het wel goed
Ze gaat daar 4 maanden studeren. Ik vind het ook helemaal niet leuk dat ze straks weg is Een andere vriendin gaat haar daar opzoeken en ik ben best wel jaloers dat zij die mogelijkheid heeft... Ik heb er ten eerste het geld niet zo voor en daarbij zie ik die lange vlucht nu ook niet meer zitten sinds ik zwanger ben. Straks gebeurt er wat en ik word echt ontzettend ziek van die turbulentie (tijdens de vlucht van onze huwelijksreis heb ik daardoor ook overgegeven). Nu ga ik weer studeren. Ik laat me de hele tijd afleiden Vrijdag heb ik mn tentamen!
Oh, echt jammer ja! tegen de tijd dat ze terugkomt, sta jij op knappen! Succes met leren meid en succes alvast voor vrijdag! Liefs
@ Jessica 83.......Fijn dat je wel alles leest meid,en dat je wel wat aan de antwoorden hebt ..........Ow dat is dan wel snel,heb je de kamer al geschilderd en zo dan want anders moet je gewoon zeggen dat ze hem later brengen en even opslaan,als je er nog geen ruimte voor hebt ,dat zijn ze verplicht ze komen zelf te vroeg..............Wat heb je voor badspulletjes gekocht?....Ach meid voor je het weet is het 3 september,maar ik snap dat je ongeduldig bent als je erachter komt dat het eerder had gekunt......Ik heb heel erg last gehad en soms nog van duizelingen,ik heb er 1 avond voor in het zkh gelegen,ze gooiden het op mijn suikers en de lage bloeddruk,mijn ijzer is wel geod,hebben ze dat nagekeken bij je?........Ik eet als ik slecht kan iedere dag 2 groene kiwis,nou dat helpt bij mij super ............ @ female......Niets te danken,ik hoop dat je iets leuks vind meid........Jawel het is alelmaal uitgesproken en hij gaat zover en naar zoiets niet meer alelen,en ik zal geen oude koeien meer uit de sloot halen......... @ Joyce.........Nou dat zal wel goed komen denk ik .......Gefeliciteerd nog met je 20 weken meid ........Ik was te laat met je succes wensen bij de vk,maar las dat je al was geweest.sorry te laat .......en veel plezier met je 20 weken echo,ben benieuwd of die kleine het laat zien ........Van wie krijg je de pretecho dan,ik snapte het stukje even net over dat hij zeker moest weten dat het gezond is,sorry als ik het verkeerd heb gelezen.....Ach lieverd maak je niet zo druk om die foto's ,die komen wel,ik moet er ook nog steeds mijn foto's opzette hoor .............Jeetje wat een pijn meid inderdaad even aan je vk vertellen,je bent geweest heb je het gezegd?,ik heb er geen last van en ben toch ook snel zwaarder geworden,veel sterkte ermee.........Fijn dat alles goed is met de kleine en dat alles het goed doet ,nou nog even spannend tot vanavond ............Veel plezier met je moeder meid,en fijn dat je suiker goed is........ @ Yvette.....Bedankt meid.ja er waren 6 bedrijven toen ik er begon 2 in DB en 4 in de rest van nederland,nu is er nog maar 1 in Zwolle,vind het wel gek ik ben daar onderhand opgegroeid ik was 16 toen ik daar kwam werken..........ja het begin is er en we hebben het allemaal moeten leren alleen nu is hij echt mij aan het uitproberen,maar goed dat zal ook wel een fase zijn ..........Ik herken het meid .........Nee dat meen je niet wat erg zeg,ik was zo blij voor haar,ik heb er geen woorden voor .........Met je man heb je die discussie dan?.......Nee gewoon staand,anders kan ik niet bij het badje ,maar waarom word hij daar zo fel op?...........Daar ga ik wel van uit ..........Ja ik was lang aan het vechten om het gepaste gedichtje te vinden