Januari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sophie, 27 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ach ja...het liefst sla ik het hoofdstuk 'bevalling' helemáál over, maar ik geloof dat we er niet onderuit kunnen he...
    Ik heb met mezelf afgesproken dat ik er één boek over lees (dat is dus deze), en dat ik één cursus volg (zwangerschapsyoga), en dat ik mezelf voor de rest niet gek ga maken en het op me af laat komen. Ik krijg nu al helemaal de creeps van dat boek, terwijl ik er eerst heel nuchter tegenover stond :(

Dat meisje van jullie gaat dus wel het testosteron-gehalte in huis op peil brengen, mooi toch :)

2. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Sanne
    Mij maakt het ook niet zoveel uit hoor...
    Lijkt me iig sterk dat we met zn drieen aan t puffen zijn..... :)

Vorige keer toen het begon te rommelen had ik op een forum tig berichten gepost met elke keer een up-date...
    Kon niet slapen (natuurlijk niet) en had ik mooi een afleiding van de weeen..
    Dus als het nu ook zo is weet iedereen al dat ik bezig ben.....
    Of heb deze keer geen tijd en valt het kind er (bij wijze van spreken) zo uit...... (dat zou mooi zijn)

Oud-collega/vriendin van baalt als een stekker...
    Ze is nu 41 weken en 1 dag zwanger.... en ze is vandaag gestript...
    Als de kleine er niet voor vrijdag is.... moet ze naar het ziekenhuis voor controle en heeft dus ook kans dat ze ingeleid moet worden....
    Ze wil perse thuis bevallen... heeft ze met de eerste ook gedaan, maarja je hebt het niet altijd voor het zeggen he......

Haar dochtertje werd trouwens geboren met 39w en 6d... zo zie je maar weer dat het niets zegt over een tweede....

Tja stress voor de bevalling heb ik niet echt...
    had ik bij de eerste ook niet....
    Wij (mijn vriend en ik) maakten er altijd geintjes over.....
    ons motto: als het niet rekt, dan scheurt het....! :)
    Klinkt een beetje cru, maar het betekent meer... het loopt zoals het loopt... en gewoon over je heen laten komen....

3. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ging jouw bevalling een beetje zoals je je had voorgesteld?

Ik vind dat zo moeilijk...ik ben een vreselijke controlfreak. Als ik aan iets begin wil ik precies weten wat me te wachten staat. En als er één onderwerp is waarbij dat niet kan is dit het wel :) Die onzekerheid vind ik best wel eng..

4. winter15

winter15 Niet meer actief

Ik probeer me er ook nog niet te druk over te maken, maar ik kijk GEEN bevallingen op tv ed. :confused: wat je zegt: gewoon over je heen laten komen....het moet er toch uit...pfff...haha...in december praat ik vast wel anders... lijkt me wel erg hoor als je al over de 40 weken bent en maar wachten...wachten..wachten...hoop voor je vriendin dat het snel begint!
    Maarre gezellig toch ons buddy-systeem! en we houden je berichten op het forum in de gaten, haha!

Ik heb me trouwens aangemeld voor "de gewone" zwangerschapsgym, wilde toch iets doen en dit wordt in mijn eigen wijk gegeven, misschien ontmoet ik nog een paar leuke meiden in de buurt.

5. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Hey meiden,

zow pfffff, ben eindelijk weer thuis hoor...
    Jeetje wat hebben jullie veel gekletst vandaag zeg! Ik kan het gewoon niet bijhouden en heb de puf niet om alles terug te lezen. Ik hoop dat jullie me het niet kwalijk nemen.

Het autorijden ging wel...
    Alleen op de terugweg was ik net optijd om om te wisselen.
    Ga ook vandaag vroeg m'n bedje opzoeken. HIHIHIHIHI.

Morgenochtend om 9.10 uur, moet ik naar de huisarts en dan ga ik overleggen of ik misschien in aanmerking kom voor thuiszorg. Ik kan namelijk helemaal niets... ja, als ik wat gedaan heb, dan moet ik er de hele dag van bijkomen... Zelfs de vaatwasser doen is te veel...:oops: :(

Liefs en dikke knuffel,

Patricia

6. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Wat naar zeg... Ik hoop dat je dan inderdaad thuiszorg kunt krijgen, want dit is niks... Dan hoef je je in ieder geval niet meer druk te maken om het huishouden.. *knuffel*

7. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Dames, in het volgende berichtje de nieuwe afspraken lijst. Werkt hetzelfde als de oude, alleen beetje andere lay-out. Kan dus zo gequote worden. :D

8. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    :baby: januari mama's 2009 :baby:

AGENDA

27 aug.: Yvette1983 (3e poging) pretecho / Patrieske16 gyn. / LadyInRed 20 wk echo
    28 aug.: MerleQ & linda1975 20 wk echo / Goofychick pretecho
    30 aug.: Sanne 20 wk echo
    1 sept.: Tacha1987 & Lotus 20 wk echo
    3 sept.: Ladybug & Iloveandres & Jessica83 20 weken echo / Cobi 3e afspraak vk
    4 sept.: Chantalk & Cobi & RiMa81 20 wk echo / Sanne vk / SimplyMe extra Echo
    5 sept.: LadyInRed & RiMa81 vk
    8 sept.: Derona vk / Derona & Goofychick 20 wk echo
    9 sept.: Iloveandres & Ramona0309 & Naomiadaeze & Birthe vk
    11 sept.: Female 20 wk echo / Yvette VK
    15 sept.: Re81 20 wk echo / Sjansie28 & SimplyMe vk
    16 sept.: Re81 vk
    18 sept.: Jessica83 & Goofychick vk
    29 sept.: Tacha1987 echo
    01 okt.: Iuno gyn. (bloedsuikerprikken)
    06 okt.: Ramona0309 & Tacha1987 pretecho
    09 okt.: SimplyMe & Jessica83 3D/4D echo
    10 okt.: Ladyburg pretecho / Chantalk 3D echo
    16 okt.: Iloveandres 3D/4D echo (met DVD)

Aan iedereen die de lijst wil kopieren:
    - vergeet niet

9. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Dag dames.
    Heb even geen puf om te reageren. :oops:
    Zijn de hele dag op pad geweest. Eerst de hele morgen en halve middag naar het Gaia park geweest, daarna bij schoonzusje wat gaan drinken en daarna gaan uiteten bij de Chinees met zijn allen. Erg gezellig, maar ben nu wel doodmoe.

Ik las nog iets over buddy's?
    Is het de bedoeling dat iedereen een buddy heeft/is? Roep maar naar wie ik mijn nr moet pb-en. ;)

Ik kom zsm weer bijlezen en reageren.

10. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Yvette, het was geweldig bij de kleine. Zometeen weer heen...hebben kadootje gekocht voor ons petekindje. Zwijmel ben helemaal verliefd. En ik vind dat de ouders het super doen! Mijn schoonzusje loopt alweer. Maar dat is dan ook een topper!
    Spannend hoor de foto's (oh nee vergeten....zou de foto's ophalen shoot!

Ik lees overigens dat mensen 5 dagen in het ziekenhuis gaan blijven....ik weet niet beter dat dat alleen kan als dat medisch gezien nog noodzakelijk is. Toch?

Splitsen van de lijst vind ik overigens ook geen goed idee, snap dat er nu veel mensen zijn maar toch....verder heb ik inmiddels een buddy waar ik al een band mee heb.

@Re81, langer dan 3 weken niet online? Dat is al sowieso een zomervakantie vaak. Misschien handig om de tijd iets te verlengen.
    Ik werk straks weer en zal dan ook minder online zijn.

@Joyce jij ook gefeliciteerd he! Dubbel is dat het als in je familie nu een kleine wordt geboren.

@Sanne gefeliciteerd maar hou nog een slag om de arm, heb al meerder verhalen gehoord dat het ook nog kan veranderen. Maar leuk!

@iloveanders: ben je bij een bekken fysio geweest? Ik heb geen idee of ik daar last van heb maar het klinkt wel zo en de vk zei dat we maar eens actie moesten ondernemen.

@Female gefeliciteerd met jullie "kindje"

@Nettie gefeliciteerd!

@Oh derona jij ook al met je telefoon?!

@Lady in red: mijn cursus begint op 18 september.

Pfffff......als ik iemand vergeten ben SORRY!

11. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier verder alles goed, mijn urine laten controleren op blaas ontsteking.
    Heb rare bobbels als ik naar de wc ben geweest die wat gevoelig aanvoelen, hoewel maar een bobbel en best hard. Zou dat die kleine kunnen zijn. Verder worden mijn harde buiken niet echt minder. Irri.

Morgen de pretecho....ben heel benieuwd of we kunnen zien wat het is.

Vandaag kadootje voor ons petekind gekocht. Bruin rib broekje, hard groen shirt met stoere tekst en een leuke gebroken witte knuffel eend die met zijn poten wijduit ligt. Heb er direct voor onze kleine ook eentje gekocht. We hebben een probleem als het beide hun lievelings beest wordt. (bij beide andere neefjes is dat met de knuffels die ik heb gegeven namelijk gebeurd, dus oei....)

De kleine begint nu aardig van zich te spreken, is lekker beweegelijk.

He ik ga weer verder....moeders komt morgen uit Groningen en moet nog even wat op zolder doen.

Knuff

12. winter15

@Goofychick: Veel plezier morgen bij de pretecho en neem je je moeder dan gelijk mee? leuk!
    Weet jij al wat het wordt? of is het een verrassing?
    Wat irritant joh die bobbels en harde buiken van jou, rustig aan doen dus!

Ik moet idd een slag om de arm houden, maar merk nu al dat ik helemaal verliefd ben op mijn kleine meid...het zal me zaterdag maar overkomen..gek hoe snel je aan iets went..

Welterusten iedereen!

13. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Als je één hele harde en heel gevoelige 'bobbel' voelt (kan je soms ook zien als je ontspannen zit of ligt- dan is je buik opeens asymetrisch(er) :D ), is dat idd de kleine!

Veel plezier bij de echo morgen!

Ben bezig alles zo te regelen dat SimplyMe, ik en evt. Derona (als je nog wilt...) de geupdatete lijst op één en hetzelfde account bij photobucket kunnen zetten (wel zo makkelijk)... Hoop het iig eind deze week allemaal voor elkaar te hebben en wil gelijk voorstellen na het weekend dan met 'een schone lij' te beginnen en een nieuw deel/topic te openen i.p.v. dit deel/topic (hebben dan ook iig een lijstje op pag. 1 staan ;) )...

Wat vinden jullie?

14. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Je staat er (nog steeds) op hoor, en jullie ventje ook! :D

15. winter15

16. LadyInRed

LadyInRed Actief lid

3 feb 2008
    282
    0
    0
    Hee dames!

Even snel een berichtje van mij. Zojuist de 20 weken echo gehad. We hebben meer dan een uur binnen gezeten en hij heeft alles gecontroleerd, laten zien en uitgelegd. En we hebben alles op DVD meegekregen. En dat voor een medische echo, super!
    Met guppie is alles helemaal in orde. Ze had, zoals het bij een net opgevoed meisje hoort, netjes de benen gekruisd. Maar met een beetje hoesten liet ze zich toch in het kruis kijken. We krijgen dus een dochter! Mijn man heeft vanaf dat moment nog harder zitten grijnzen dan hij al deed. Heerlijk!

We hebben ook een paar 3D foto's gekregen. Ik zal ze in m'n album zetten.

Oh ja, het buddy-idee vind ik ook erg leuk! Ik doe graag mee.

17. ramona0309

Uhh ik had me dus niets voorgesteld.....
    Niet hoe zwaar het zou zijn of hoe gemakkelijk......
    Ging er compleet blanco in.... en dat is (denk ik) ook het beste.....

Als je 1 ding niet kan plannen is het wel een bevalling hoor...!
    en idd niet al die drama verhalen horen...... sommige bevallingen zijn zwaarder dan andere, maar je hebt ook zat vrouwen die daarna "opscheppen" over hoe zwaar het wel niet was.... en dat ze het hun toch mooi gelukt is....
    marathons van 24 uur etc.......
    Tja als ik op de klok kijk heeft mijn bevalling ook meer als 24 uur geduurt.... maar 20 uur daarvan had ik gewone "menstruatiekrampen".... tja iets heftiger, maar had toen zoiets van.... Is dit alles?

We hebben nog tijd zat om er naar toe te leven.... en tegen die tijd ben je blij als de kleine eruit wil hoor! One way or the other....

18. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nee ik weet nog niet wat het wordt, dus het is extra spannend, mijn moeder moeten we even om de tuin leiden. Maar volgens mij zie je het niet als je nog nooit een echo hebt gezien, maar voor de zekerheid overleggen we even met de echoscopist.
    Denk dat ik hier morgen kan neer zetten dat ik een jongen krijg! :D

19. ramona0309

lady in Red
    Gefeliciteerd met je meid...
    en je mooie echo...

Hoeveel staat het nu eigenlijk met de stand?

20. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    GEFELICITEERD!

Deel Deze Pagina