Januari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sophie, 27 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    @Yvette1983 wat leuk dat de pretecho zo mooi was,:D:D:D:D lekker van de foto's genieten hoor

Euuh ja bij honden gaat het alleen maar om beetwonden,dus heb weer eens geluk gehad,hihihihi

maar moest het wel ff in de gaten houden

en bedankt voor je Compliment :D

2. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Heb ik gedaan.. Maar bij uwv kon die jongeman me niet helpen.. komt door het contract ofzo.. Ik moest maar eens bij juridisch loket langs gaan.. Nou ja, ik dacht los het eerst wel op met m'n baas! dus ik ben moed aan het verzamelen om hem te gaan bellen..

3. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    @ Iloveandres: ik heb gebeld.. en het was te doen.. Was een kort maar krachtig gesprekje.. Ik denk dat alleen het woord, probleem te ver laten komen.. Al genoeg voor hem was..

Ik zei zo, dat ik dus gister bij de fysio ben geweest en niet meer hele dagen mag werken.. Hij zei dan plan ik anders en ga je op kassa.. En ik zei hoe moet dat zaterdag dan? Nou dan moest ik 's ochtends op vlees en 's middags op kassa.. Whahaha! Ik zei, ik mag niet hele dagen werken, en ik mag maar een uurtje achter elkaar staan.. Dus dat kan niet.. Nou we moesten maar zien hoe hij dat opging lossen.. Hij zou er aan werken.. Hij kan niet anders, personeels te kort en als ik me ziek zou melden is hij een extra kracht kwijt, en ik zeg nooit nee.. Maar goed, zal zaterdag kijken hoe ik ingeroosterd ben, want dan zeg ik rustig, mag geen hele dagen werken.. Pff, ben opgelucht, nu zaterdag afwachten natuurlijk maar het voelt een stuk beter..

4. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Heyhey,

@ Yvette1983: heb je ff PB gestuurd. :p
    Super dat het nu wel is gelukt om het gezichtje te zien zeg!
    en dan 1 oktober weer. Gaaf zeg!
    5 Kilo vind ik nog niets hoor. Ik was 1,5 week terug al 6 kilo aangekomen. Volgende week word mijn maagbandje helemaal losgezet, dus dan zal dat alleen maar meer worden, ben ik bang...
    Ik heb geen idee of dit via de huisarts moet en vandaar dat de huisarts dit ook gaat uitzoeken voor mij.
    Hij schrok een beetje toen ik zei dat ik na de wc schoonmaken ik echt een hele dag moet bijkomen...dus vandaar dat hij het helemaal voor mij gaat uitzoeken.
    Maare... mag jij wel stofzuigen? Ik mag dat echt niet, net als dweilen trouwens...

@ Joyce: fijn dat je je wat opgelucht voelt en als hij het niet anders kan regelen voor zaterdag, dan heeft hij mooi pech hoor!
    Wel fijn dat hij eraan gaat werken. Misschien moet hij maar eens mensen gaan aannemen dan. Lijkt mij wel verstandig... maarja wie ben ik he?

Liefs en dikke knuffel,

Patricia

5. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Ja, zo denken wij er ook over.. Maar goed, te kieskeurig en te selectief denk ik wel eens.. Maar we hebben (zoals ik hoorde) sinds gister wel een nieuwe op het vlees.. Dus dat is al een opluchting voor mij :)

6. ladybug

ladybug Bekend lid

28 feb 2008
    543
    0
    0
    Helmond
    Joyce laat je niet gek maken meid! gewoon naar je lijf luisteren en doen waar jij je goed bij voelt en niet je baas...

7. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ Yvette: erg he zo'n getalletje op de weegschaal? Ik kan er ook helemaal niet tegen. Ik ben nu inmiddels weer bijna 3 kilo aangekomen (was afgelopen week afgevallen door de griep maar dat zit er nu weer bijna allemaal aan). Maar ik was wel in het begin 4 kilo afgevallen en dat zit er nu dus weer aan plus die 3. Maar ik ga voor mezelf maar gewoon uit van die 3 ;)

Onze 20 weken echo was helemaal goed! Hij is helemaal gezond voor zover ze konden zien en hij is nog steeds een jongetje ;) Hij heeft lange benen :D Dat zit echt in de familie ;) Ben helemaal gelukkig met ons mannetje :D

Overigens vind ik een week verschil voor het buddysysteem geen punt. Je kunt altijd veel te vroeg of veel te laat bevallen.

8. ladybug

ladybug Bekend lid

28 feb 2008
    543
    0
    0
    Helmond
    Super Merleq dat alles goed is!

En ik deel jouw mening dat de uitgerekende datum niets hoeft te zeggen voor het buddysysteem. Ik ben buddy met goofychick en wij schelen maar een paar dagen met elkaar...

9. ladybug

ladybug Bekend lid

28 feb 2008
    543
    0
    0
    Helmond
    Op nu.nl staan een paar maffe berichten over baby's zeg

-een vrouw van 27 uit egypte is zonder vruchtbaarheidsbehandeling bevallen van een 7-ling

-een kind een Bangladesh is geboren ( en inmiddels ook gestorven) met twee hoofden

-een Israelisch kindje dat veeeeeeeel te vroeg geboren was ( doodgeboren) werd door de ouders opgehaald van het mortuarium en bleef nog te leven!

bizarre uitzonderingen allemaal!

10. KleintjeValentijntje

KleintjeValentijntje Fanatiek lid

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    @ Derona: Graag gedaan,hij is gewoon mooi! :) Je hebt echt geluk gehad, want die tetanusspuiten zijn niet de fijnste prikken!

@ Patricia: Ik heb je nummer opgeslagen!
    Nee, ik mag trouwens niet stofzuigen… Mag eigenlijk helemaal niets meer, ook niet stoffen, of alleen als ik dat symetrisch doe… En ik kan het ook gewoon niet meer… We hebben 3 katten in huis rondlopen en ik wil toch die haren weg hebben, vandaar dat ik gisteren gezogen had, maar ik had beter kunnen wachten tot Marco thuis was.
    Vind jij het niet vreselijk frustrerend af en toe? Jij kan wel nog autorijden he? Ik heb net een taxi moeten regelen voor de fysio van morgen…
    Ik ben trouwens een benieuwd wat de huisarts straks gaat zeggen… als jij daarvoor in aanmerking komt, bel ik hier ook de huisarts even op.
    Pff, gelukkig ben ik in ieder geval al niet de enige die zoveel is aangekomen, ik schrok er al van!

@ Joyce: Gelukkig maar meid, ik hoop voor je dat het toch goed afloopt… Wat vervelend toch altijd, hoe werkgevers kunnen reageren…

@ merleQ: Ja, ik zou dan ook maar van die 3 kg uitgaan hoor, want ik was ook eerst 2 kg afgevallen en die 5 die ik er nu bij heb, zouden er 7 zijn als ik die andere 2 erbij zou tellen (!)
    Wat ontzettend fijn dat de 20 weken echo goed was! Heerlijk om je mannetje weer even zo uitgebreid te bekijken toch?! :)
    En met dat buddy systeem, daar heb je gelijk in, je weet nooit of je te vroeg of te laat bevalt…

@ LadyBug: Zeker bizar! Maar dat laatste, dat kindje uit dat mortuarium, is later alsnog aan onderkoeling overleden… zó erg!

11. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Heyhey,

@ Joyce: ow dat is zeker wel een opluchting, dat je nu een nieuw iemand hebt voor op de vleesafdeling.

@ Ladybug: dat verhaal van die 7-ling had ik inderdaad ook gelezen, al was het wel ergens anders... De andere verhalen ga ik zeker even opzoeken op nu.nl. :D

@ Merleq: super dat je 20 weken echo helemaal goed was! Ik hoop dat de onze volgende week woensdag ook helemaal goed is. Begin nu toch wel beetje zenuwachtig te worden hoor.... :oops:
    Ik durf eigenlijk niet eens echt meer op de weegschaal :oops:... maar zal morgen er weer eens op gaan staan...

@ Yvette: ik kan nog wel autorijden, maar geen hele stukken meer hoor. Gisteren op de terugweg, was ik echt optijd bij een benzinepomp, want de pijn begon naar mijn benen te gaan.
    Ik kan me heel goed voorstellen dat je dan wilt stofzuigen. Ik wil dat ook, ik heb 2 poezebeesten en dan ook nog een hond. Maarja, ik weet hoeveel pijn ik heb, als ik er mee bezig ben en hoeveel pijn ik heb als ik klaar ben en hoelang die pijn duurt, dus ik doe het echt niet meer, maar kan me dan echt ergeren aan die haren hoor...
    Het frustreert me inderdaad heel erg vaak dat ik niets kan.

Volgende week wil ik samen met mijn man een rolstoel op gaan halen bij de thuiszorgwinkel. Dit zodat ik toch weg kan met bijvoorbeeld mijn vriendin of 1 november met Andres naar de jonge gezinnenbeurs.
    Zo hoef ik dan niet te lopen. Het is niet anders. Ik zit er liever niet in, maar als het niet gaat, gaat het niet...

Ik heb net trouwens ook het dagboek van de beebiesite weer even aangevuld. HIHIHIHIH.

Liefs en dikke knuffel,

Patricia

12. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Yvette/Patricia....
    Merkt je toch dat zo'n tweede zwangerschap zwaarder is in dit geval hoor.... huishoudelijke taken kun je uit handen geven of laten liggen...., maar kan moeilijk me zoontje niet omkleden, trap afdragen, commode optillen, alftillen.... in etenstoel tillen, in bed leggen, uit bed halen etc etc etc....
    Trap op.. doe hij gelukkig zelf.... (als hij daar zin in heeft...)..., maar ik wil eigenlijk niet weten hoe vaak op een dag ik hem moet tillen...

Officieel mag ik hem qua gewicht al helemaal niet meer tillen.... maar dat kan toch niet anders...?
    Wat dat betreft is het beter om wat langer met een eventuele tweede zwangerschap te wachten (Yvette) tot ze meer zelfstandig zijn, aangezien als je bij de eerst BI hebt je 90% kans hebt dat je het bij een volgende zwangerschap weer krijgt.....

Zo nu weer genoeg geklaagd......

13. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Jippie!

Heb net de nieuwe CD van Jan Smit binnengekregen.
    Deze heb ik een paar maanden geleden besteld via de website van Jan Smit en de CD komt officieel morgen pas uit. :D:D:p:p

Ik ben zooooooo blij, kan ik mooi vast gaan oefenen voor 18 december, want dan ga ik naar het concert van hem. :p

Sorry, moest het gewoon ff kwijt. HIHIHIHIHI.

Voor nu... ga ik even m'n oogjes sluiten...

Liefs en dikke knuffel,

Patricia

14. KleintjeValentijntje

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    Wat leven we toch in een ongelooflijk ACHTERLIJK land. Zo, dat moest er echt even uit! Wat ben ik nu geërgerd zeg…. Ik belde of ik recht had op tegemoetkoming in de kosten omdat ik nu alles met taxi moet gaan doen (fysio enzo), maar daar heb ik geen recht op, omdat ik niet in een rolstoel zit!
    Dan bel ik met de thuiszorg of ik recht heb op een paar uurtjes hulp in de huishouding en zij dachten van wel, gezien mijn klachten, maar ik moest even met onze gemeente bellen, afdeling WMO.
    Wat denken jullie? Nee, als mijn man niet méér dan 7 etmalen achtereengesloten werkt, heb ik géén recht op hulp in de huishouding!
    Mijn man werkt v*rd*mm* 60 uur in de week (althans, die is hij van huis) en moet dan óók nog álles in het huishouden erbij doen en mij straks ook nog helpen met douchen enzo?! Lekker is dat… kan nu wel bijna ff janken, maar daar schiet ik ook niets mee op…
    Nou, sorry voor mijn geklaag, maar het lucht wel even lekker op!

@ Patricia: Zo’n rolstoel is nog niet zo’n gek idee! Ik wil ook heel graag naar de jongen gezinnen beurs, maar de rit alleen al is supervermoeiend voor me. Misschien ook voor dat soort dagen maar een rolstoel reserveren dan, want ik begin me bijna een kluizenaar te voelen.
    Jij mag trouwens gratis zwemmen he, heeft de fysio dat geregeld?
    Hihi! Oefen ze meid ;) Veel plezier met meezingen ;)

@ ramona: Bedankt voor de bemoedigende woorden, 90%! ;) Pffff….
    Ik vraag me af en toe al inderdaad af hoe jij het moet doen, vreselijk lijkt me dat! En je kunt ook niet gaan liggen als het jou uitkomt, omdat je nog zo’n kleintje hebt rond rennen…. Heb echt medelijden met je (en dat meen ik serieus!)
    Met een tweede willen wij toch nog 3 jaar wachten (als deze ongeveer 3,5 is) dus dan is hij al een stukje zelfstandig, maar of ze zich al kunnen aankleden dan? Dat ligt echt aan het kind natuurlijk… Wij meiden deden dat thuis al met 1,5 à 2 jaar, maar mijn broer heeft daar lekker mee gewacht tot een jaar of 4!
    Krijg jij trouwens ook geen hulp in de huishouding,omdat jij al eenkleintje hebt rondlopen?

Zo, nu ga ik ook even slapen en dan boodschappen halen bij ons buurtwinkeltje, die is gelukkig maar 200 meter verderop! ;)

15. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    @ Yvette: nee dat heeft m'n fysio niet geregeld. Dit was 1-malig. Had een kaartje gekregen via de verloskundige en daar stond op dat ik bij ons in het zwembad met nog 1 persoon gratis mocht zwemmen. :D:D

Vind het wel vreemd, dat je geen recht hebt op thuiszorg. Misschien iemand in de familie die je kan helpen anders?

De CD staat inmiddels nu op mijn pc, dus ga hem elke dag ff luisteren, zodat ik goed kan oefenen hoor. HAHAHAHAHAHAHA :p:p. Komt helemaal goed.

Ja een rolstoel kun je ook 6 maanden lenen via de thuiszorgwinkel.

Jij moet gewoon het CIZ bellen meid, als het goed is kunnen zij ook veel vertellen over de thuiszorg...

Ik wacht nog steeds op telefoon van de huisarts. Als ik na 17.00 uur geen telefoon heb gehad, bel ik morgen zo even op. HIHIHI.

Liefs en dikke knuffel,

Patricia

16. KleintjeValentijntje

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    Ja, maar als je kijkt bij het CIZ op de site, staat daar ook dat ons soort 'gevallen' behandelt wordt via het WMO... Maar ik ga inderdaad toch nog even proberen via het CIZ...

Ik denk dat ik ook lekker ga zwemmen, het is de enige plek (in het water) waar ik niet zo'n pijn heb, dus dat is wel lekker dan :)

Geniet van je cd'tje en slaap ze zometeen!

Liefs

17. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Heel verstandig, want het CIZ, doet een indicatie en deze kijkt hoeveel uur je nodig hebt.

Mijn vriendin zou ook thuiszorg krijgen, alleen heeft zij het toen achteraf toch niet nodig gehad, dus we zouden het wel moeten kunnen krijgen.

Maar als het wel via de WMO gaat, dan verschilt het ook nog eens per gemeente...

Liefs en dikke knuffel,

Patricia

18. KleintjeValentijntje

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    Even een vraagje... Die jongen gezinnen beurs, is die niet pas interessant als je ook al een kleintje hebt?! Ik zie nergens iets op de site dat het ook iets is voor als je nog geen kinderen hebt...

19. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    De jonge gezinnenbeurs is voor kinderen van 0 tot 12 ofzo geloof ik, dus als je in verwachting bent, kun je er genoeg voor je aanstaande kleine vinden.

Liefs en dikke knuffel,

Patricia

20. KleintjeValentijntje

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    Oh oke, mooi.... dan ga ik denk ik nu maar kaartjes bestellen :)

Deel Deze Pagina