Januari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sophie, 27 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
  2. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
  3. Lotus1981

Lotus1981 Fanatiek lid

6 jun 2008
    2.274
    0
    0
    financiele medewerker
    Velsen
    Iuno dank je wel! ik ga nu ff die lijst kijken! :)

4. Lotus1981

Lotus1981 Fanatiek lid

6 jun 2008
    2.274
    0
    0
    financiele medewerker
    Velsen
    @iuno.. wat versta jij onder bijz.? want die zie ik ook staan.. nee ik ben niet nieuwsgierig haha :D :p

5. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Heyhey,

@ Lotus: ik moet blijven werken hoor. Maar zou ook niet elke dag thuis willen zitten...

@ Iuno: ziet er mooi uit hoor!
    Het is zeer duidelijk inderdaad dat we een trio zijn. Hahahahahahaha. :)

Liefs en dikke knuffel,

Patricia

6. Lotus1981

Lotus1981 Fanatiek lid

6 jun 2008
    2.274
    0
    0
    financiele medewerker
    Velsen
    @iloveandres.. ik moet ook.. en kan het ook niet om thuis te blijven.. lijkt dat ik me ga vervelen thuis :| heb ook de reallife sociale contacten op me werk.. anders zou ik die niet hebben, ja online maar niet reallife.. heb niet zoveel vrienden in me leven.. maar ja je weet wel wie je echte vrienden zijn! :)

wel mooie trio :p haha..

Liefs mir

7. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    \:D/ O:)

8. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Het is de bedoeling dat daar wat komt te staan als iemand een tijdje niet/echt nauwelijks zal kunnen komen, dus b.v. als iemand eens paar weken op vakantie gaat, naar het ziekenhuis moet, .... ;)

Hier overigens iemand die nu sinds goed 2 jaar 'voltijd' thuis is. :D
    Soms mis ik het werken wel (al heb ik nooit een vaste baan gehad, alleen wat 'bijbaantjes' naast m'n studie en nog een paar jaar seizoenswerk (wel steeds bij dezelfde baas)), maar de werknemersamenstelling bij dat seizoenswerk is inmiddels drastisch veranderd (ken er inmiddels dus bijna niemand meer), dus echt veel sociale contacten heb ik daar toch niet. Heb hier zowieso weinig contacten (buiten m'n schoonfamilie om). Soms mis ik dat idd ook wel een beetje, maar ben eigenlijk best een 'eenling' wat dat betreft (altijd al geweest 8) ), dus vind het - over het algemeen - prima uit te houden, zo alleen met zoonlief de hele dag thuis. :D

Volgende zomer mag hij voor halve dagen al naar school (mag hier al vanaf 3 jaar), dus dan heb ik ook wat tijd weer met beebje alleen...

9. Lotus1981

Lotus1981 Fanatiek lid

6 jun 2008
    2.274
    0
    0
    financiele medewerker
    Velsen
    @iuno... maar het lijkt me soms ook wel heerlijk om hele dag thuis te zijn.. maar ik ga toch dan omgeving missen.. want dan word ik namelijk kluizenaar vreselijk.. ik ben al vreslijk een huismus.. kennen jullie dat?

maar hier gaan ze ook met 3/4 jaar naar school het hangt wanneer je jarig bent...

bv mijn neefje is nu 2 jaar en 3 maanden en gaat per 1 september naar de pz! hij heeft er zin in :D

liefs mir

10. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    ik ben dan gastouder en zit ook 9 van de 10 keer thuis,en soms komen de muren wel ff op me af hoor,heb ook een tijdje last van straatvrees gehad durfde op een gegeven moment niks meer,heb er nog steeds wat last van maar niet meer zo erg als eerst

11. Lotus1981

Lotus1981 Fanatiek lid

6 jun 2008
    2.274
    0
    0
    financiele medewerker
    Velsen
    @derano... dan heb je nog sociale contacten als gastouder zijnde.. moet je eigenlijk daar opleiding voor doen?

LIefs mir

ik ben er vanavond er weer.. ik ga zo ff stukken lopen.. en dan boodschappen doen met manlief.. hij rijdt namelijk door naar de dekamarkt hier om de hoek.. vijf min lopen voor me :)

12. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    @ Iuno: ik denk niet dat ik dat vol zou kunnen houden hoor. Het zou sowieso financieel niet kunnen. Als ik thuis wil blijven, dan zou ik van huis uit moeten gaan werken.
    Heb er trouwens wel aan zitten denken om een thuiswinkel website te beginnen, maar weet nog niet zo goed, hoe ik dit moet gaan doen...

@ Derona: gastouder lijkt mij ook heel erg leuk om te doen hoor. Maar het verdient echt bijna niets... In iedergeval niet via een gastouderbureau...

Liefs en dikke knuffel,

Patricia

13. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Ik hoef er geen opleiding voor te volgen,ze gaan je huis nakijken of het kindvriendelijk is,en ik moest een verklaring voor goed gedrag aanvragen

Ik verdien nu 3,75 per uur per kind,dus als je 4 kids hebt dan tikt het wel lekker aan hoor,

Mijn vriendin doet het ook,en die heeft veel kids,per week en zei verdiend soms nog meer dan haar man

14. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    @ Lotus: wat lief van je mannetje dat hij dat doet. Ik moet sowieso met mijn mannetje nog even naar tuinland om kattebakvulling te halen, zodat hij de bakken kan verschonen.
    Ik heb zo'n leuk poesje die zodra zij vind dat de bakken niet schoongenoeg meer zijn ze gewoon naast de bak gaat zitten plassen...

Liefs en dikke knuffel,

Patricia

15. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    't Is denk ik ook net wat je gewent bent... Ik bedoel, was ik niet gelijk na m'n studie zwanger geworden (goede timing hè 8) :) ), maar had eerst een poos een vaste baan gehad, zou ik het denk ik ook veel meer missen, hoor!

Hier kennen ze geen PSZ, alleen een 'Kindergarten' (3-6 jaar). Voor zover ik begrepen heb, gaan ze daar vanaf 3 jaar ('vrijwillig') voor 5 halve dagen heen (ze schijnen dan zelfs al hele dagen te kunnen komen, moet je als ouders gewoon wat meer betalen, maar vind 5 halve dagen eigenlijk al best veel. :-k wil zelfs t.z.t. vragen of het ook niet eerst 2 à 3 halve dagen mogen zijn...) en vanaf 4 jaar dan ('verplicht') 5 hele dagen...
    Maar denk dat het dat 1e jaar wel een beetje het idee van een PSZ zal zijn.
    Hier ligt de leeftijdsgrens trouwens bij 1 sept. Maar mij zoontje (half september) mocht toch al volgende zomer gelijk meedraaien vanaf 1 sept. :)

16. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Ja hier nog zo kat thuis,mijn man had gewoon echt veels telang te kattenbak niet gedaan,gaat ze in de douche poepen en piesen en ja geef der ook geen ongelijk,maja wie kon het opruimen me,gelukkig heeft hij hem gisteren verschoond,

17. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Ik heb het voordeel dat je hier tot max. 2,5 jaar na de geboorte van een kind financiële ondersteuning van de staat kunt krijgen. Is denk ik bijna het bedrag van een part-time baantje. 8) :p
    Voor mij is het financieel dus juist weer niet zo interessant om part-time te gaan werken, omdat we dan door de gemaakte kinderopvangkosten (kun je hier - begrijpelijk - niet bij de belasting aftrekken) er nauwelijks of zelfs niet op vooruit zouden gaan en dan ben ik liever thuis bij zoonlief. :D

18. KleintjeValentijntje

KleintjeValentijntje Fanatiek lid

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    Zo, vanmorgen bij een andere fysio geweest en dat was me een openbaring! Moet ineens vanalles anders gaan doen dan bij mijn vorige fysio en ik heb er nu al baat bij! Ongelooflijk, maar geweldig :D Het jammere is alleen dat ze geen chronische indicatie kan afgeven en dat ik dus na die 6 behandelingen (ik heb er nu al 3 gehad, dus nog maar 3 over) € 40,- per keer moet gaan betalen. Maar dat heb ik er graag voor over als de pijn maar minder wordt!
    Oh, en ik mag zelfs weer proberen auto te rijden :D:D:D:D jeeeeeeeeej :D

Oh ja, en ik heb vanmorgen voor de eerste keer mijn bad kunnen gebruiken! De badkamer wordt morgen pas afgemaakt, maar ik kon het bad wel al gebruiken, jippie!

@ SimplyMe: Wauw! Wat heb je een mooie kids! Leuk dat je ze toch even hebt laten zien :D
    En ja, mijn kleine eigenwijze mannetje heeft zich nu toch wel een heel klein beetje laten zien gelukkig! Als we weer kunnen scannen, komen de nieuwe echo’s on line! :)

@ Sanne: Ik heb er inmiddels 9! Let op:
    1: “It started with a kiss (en de ‘kiss’ dan met een mond) (fuchsia)
    2: Een zomerse band met bloemen
    3: een feestelijke band, glanzend (zwart met glanzende vakjes)
    4: Heb ik zelf laten maken, een rode met gouden letters: Hummeltje
    5: “Pas op ik schop!” (wit met zwarte letters en voetjes)
    6: “Little rocker inside” met zo’n electrische gitaar (zwart met witte letters)
    7: “Pas op ik kietel” (zwart met witte letters en handjes)
    8: “Oost, west, buik, best” (rood met blauwe letters)
    9: “I’m not fat, I’m pregnant” (zwart met rode letters)

Ik ben gek op die buikbanden, dus ben een beetje los gegaan ;) Ze zijn wel handig, want je kunt je eigen truitjes gewoon aanhouden als je er zo’n buikband overheen draagt!
    Haha, jij kunt trouwens ook goed losgaan volgens mij, als ik dat zo lees ;) Hebben ze bij jullie Hennis wel positiemode dan? Bij die van ons niet helaas!

@ Patricia: Ik heb het kaartje nog niet gevonden, maar ik dacht in de felicitas-doos van de etos… Als ik hem vind, dan laat ik je dat wel weten!
    Wat was er met jullie auto aan de hand? Je hebt hem toch pas net? Ik heb het even gemist geloof ik…
    Fysio was trouwens een groot succes, zoals je hierboven kan lezen. Ik heb alleen nog geen oefeningen meegekregen, ik heb mijn spieren nu te veel overbelast, dus ik krijg de volgende keer de oefeningen pas mee.
    Ik moet trouwens ook een rolstoel gaan ophalen, want lange stukken lopen is niet zo’n goed idee :)
    Oh en als jullie ook 2 november gaan, kunnen we elkaar best wel eens tegenkomen, grappig hoor :D
    Hihi, ik lees net van jou katje, die het ook lekker naast de bak doet als die te vies is, dat doet er hier ook een ;)

@ ChantalK: Ik ben blij dat je kindje van je nichtje het zo goed doet en ik hoop ook echt dat het over een paar jaar wel mee lijkt te vallen. En ja, ik heb inmiddels inderdaad een buddy, maar als jij er nog een zoekt, dan mag je mijn nummer spijkeren, ik ben hier toch bijna elke dag, dus als jij straks ligt te bevallen, kan ik het wel doorgeven :)
    En bedankt voor je compliment! :) Ben ook heel trots op mijn buikje! En ik hoop dat ik inderdaad, net als jij, niet zo heel veel aan kom in totaal, want ik schrok heel erg van die 5 kg!
    Fijne vakantie meid, geniet er lekker van`!
    (zie net dat nettie al jou buddy wordt ;))

@ Sjansie: heerlijk dat je werkgever zo relaxed reageert! 1 uur per dag slaat ook gewoon nergens op. Jij hebt trouwens ook al een buik om jaloers op te worden ;)

@ Nettie: ja zeker is die foto mooi! Echt zo’n zwijmelfoto!
    Heb je al eens cillit bang geprobeerd, dat werkt hier echt super! Hoef niet eens te boenen, gewoonmet een doekje gaat het er zo af!
    En GEFELICITEERD met je 20 weken1!

@ Derona: Oh wat zielig voor Delano… heel veel beterschap met hem dan!

@ Lotus: Hihi, volgens mij wilde je aan mij iets typen, maar er staat niets achter mij naam ;) Ik ben benieuwd maandag! Spannend :)

@ MerleQ: Haha, ach, dat heeft je mannetje toch graag voor je over? ;)
    Wij zorgen hier ook voor de eerste en tot nu toe dus nog enige stamhouder! (Als hij later tenminste zijn naam ook door kan geven, maar voor nu is het even veilig gesteld ;))
    Wat jammer van je vriendin he… het is ook voor zo’n lange tijd!

@ Dayenne: Meid, ze vinden maar heel zelden wat, misschien dat je dat wat geruststeld.. En vaak als ze nu iets vinden, kunnen ze het al verhelpen nog voordat je kleintje geboren wordt…

@ Iuno: Ziet er mooi uit meid! Wauwie :D

Even over dat wel/niet thuis blijven. Ik zou graag stoppen met werken, maar dat gaat hier helaas ook financieel gewoon niet lukken. Wel heb ik over een tijdje een gesprekje met een vrouw die een gastouderburo runt, om te kijken of ik misschien 2 dagen per week 1 of 2 kindjes kan opvangen…

19. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Ik heb nog even gekeken, maar de bakken zijn in princiepe nog goed, maarja...
    ik weet niet wat ze ineens heeft...
    Het is in iedergeval zwaar irritant, aangezien de bakken boven staan en ik eigenlijk maar 1x per dag naar boven en beneden mag...
    Maar zodra zij begint te graven op het laminaat of enorm begint te mauwen dan moet ik wel naar boven, want dan moet ik de plas opruimen....
    Word er soms zo moe van... ik kan het ook niet laten liggen :(

20. KleintjeValentijntje

KleintjeValentijntje Fanatiek lid

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    Excuse me voor het ellenlange verhaal!

Nu ga ik gauw koken, mijn mannetje komt zometeen thuis en vanavond komen mijn zusje en haar vriend op bezoek, gezellig :D

Deel Deze Pagina