Januari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sophie, 27 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Merijn

Merijn Niet meer actief

Nou ik ben er dus achter gekomen dat kinderopvang spotgoedkoop is ;) Ik dacht al die tijd dat wij (net als iedereen die evenveel verdient) 270 euro moesten betalen per maand, maar dit blijkt dus 150 euro per maand te zijn. Dat vind ik echt niet veel voor drie dagen... Wat mij betreft hoeft de kinderopvang zelfs niet goedkoper dan dat, ik vind dat ouders ook best wel een deel kunnen bijdragen. En ik hoop voor jou dat je wel meer verdient dan 450 euro per maand ;) Dus je hoeft daarvoor echt geen dag per week te werken om dat te bekostigen.

Maar goed, als mijn moeder in de buurt had gewoond, had ze ook een dag per week opgepast hoor! Dat lijkt me leuk voor haar en ook wel makkelijk voor ons. Maar dat zit er dus helaas niet in (ook niet bij de moeder van mijn man die nog verder weg woont). Ik vind het alleen wel goed om ons kindje in ieder geval 1,5 tot 2 dagen naar de opvang te doen zodat hij ook nog leert met andere kinderen om te gaan en met wisselende leidsters.

2. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Goedenmorgen meiden,

@ Birthe: een rolstoel is inderdaad iets waardoor ik weer naar de stad kan. Daarom wil ik er woensdag één op gaan halen bij de thuiszorg.

@ Sjansie: ow vandaar dat je hem terug moest brengen. Kun je hem niet kopen dan?
    Ik heb ook problemen met het UWV voor mijn ziektewetuitkering.
    Allereerst klopt het niet dat ik volgens hen per 29 juli 2008 al uit dienst zou zijn. Hierop hebben ze mijn ziektewetuitkering dus ook berekend, dus dit zal sowieso niet kloppen.
    Ik moest een brief sturen met een kopie van de brief de ze mij hebben gestuurd en in de brief zetten dat ik dus nog steeds in dienst ben. Dit heb ik gisteren gelijk gedaan en heb hem ook nog eens aangetekend verstuurd.
    Verder zou ik deze week mijn geld op m'n rekening hebben staan, maar dit heb ik nu nog steeds niet. Als het er maandagavond nog niet op staat, hang ik dinsdag zo aan de telefoon. Staat het er dinsdagavond niet op, bel ik zo woensdag weer...
    Ik maak ze helemaal gek.... Ik word hier zo boos om...

@ KVD: als het goed is en het allemaal door gaat word mijn moeder oppasoma. Mijn nicht gaat alles eens even uitrekening hoe dat voor ons gaat worden en hoe dit voor mijn moeder gaat worden... Het gaat dan via een speciaal gastouderbureau en dan krijgt zij daar ook nog geld voor...

Voor nu: ik ga m'n haren kammen en klaarmaken, de haren van mijn nichtje doen en dan gaan we naar de Blokker om de nieuwe koffiezetapparaat op te halen.
    Daarna gaan we naar Veenendaal om het babybadje op te halen en daarna lekker naar de Ikea.
    Daarna lekker BBQ-en bij m'n vriendin.

Hele fijne dag vandaag mensen.

Liefs en dikke knuffel,

Patricia

3. Jessica83

Jessica83 Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.512
    2
    0
    Nieuwegein
    @ Lotus1981: de beurs is in Utrecht.

Waar kan je vinden wat kinderopvang kost?

4. winter15

winter15 Niet meer actief

grrrrrrr.....net een heel verhaal getypt, is alles weg :evil: ! nou, vanmiddag na de echo kom ik nog wel even terug!

Moet nog even volhouden, om 14.00 is de echo...!

Hele fijne dag iedereen! Het is geweldig weer! :D

X

5. Lotus1981

Lotus1981 Fanatiek lid

6 jun 2008
    2.274
    0
    0
    financiele medewerker
    Velsen
    @merleq.. je hebt gelijk .. dat situatie heb ik ook :) mijn moeder woont in alkmaar.. en die werkt ook nog alle zeven dagen.. en mijn schoonma woont in haarlem.. tegen hoofddorp aan.. dat is al half uur rijden voor ons.. maar als mijn werk andere kant op zit.. heeft dat nite zo een zin in.. maar misschien dat ze een keer in de twee weken een dagje gaat oppassen maar dan hier zonder hond!

@iloveandres.. veel plezier bij ikea :)

@jessica.. ik kan het niet vinden op het net.. ik ben bij mijn kdv.. daar kost het 5,77 per uur.. maar dan bij de toeslagen.nl kan je vinden hoeveel je terug krijgt ;)

@sanne78.. veel plezier bij de ECHO :D moet je ook tikken via notepad ;) dan raak je ook niks kwijt ;)

mijn manneke is nu in leiden.. komt gelukkig nu al weer terug naar huis rijden.. ik mis hem al vreselijk.. :| heb net het huishouden van beneden nog gedaan.. wat ik eigenlijk gisteren zou doen.. ik hoop alleen dat wel wat koeler gaat worden vandaag.. het is hier bloedheet :| en zon schijnt ook nog lekker vollop :) als het goed is gaan we wat leuks doen vanmiddag.. maar dat hangt af hoe laat liefje terug is :D

ik wens iedereen fijne dag verder vandaag.. :)

Liefs mir

6. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    He meiden!

Gisteren niet online geweest heb van 6-13u gewerkt en dan tot 23u (!) geschilderd thuis :eek: ! ik was zooooooo moe!

Maarrrr: de woonkamer is af :D ! Enkel nog een paar touch-ups.. We hebben dus super goed doorgewerkt ;)

Donderdag komt ons nieuw hoeksalon en maandag gaan we nieuwe decoratie, salontafel & kastje halen :)

Het is zo'n mooi weer hier!

Ik ga ff bijlezen en dan maar weer beginnen kuisen :( ...

Fijne dag iedereen!

7. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Wat heeft iedereen toch lekker weer....Hier schijnt wel een zonnetje maar ik nou absoluut niet zeggen dat het warm is en ook niet strak blauw, enorm bewolkt is het hier.....Waar blijft het mooie weer wat ons belooft werd?

Verder hier een offday....voelen ons allebei alsof we een flinke kater hebben en dat terwijl we geen drupje alcohol hebben gehad.....Dus vandaag even lekker lui doen, dochter is trouwens wel buiten en die geniet wel. Net even haar beddegoed gewassen en opgehangen, dus doe ik iig toch nog iets nuttigs. Dochter wou ook direct was hanguh... dus kwam a naar buiten lopen met een bak vol allemaal beddegoed van het poppenbedje en kleertjes van de pop....heb haar maar een rekje gegeven waar zij ook bij kan, bak wasknijpers en mevrouw is helemaal gelukkig....haha echt een dametje....

Zo alleen nog wel boodschappen doen.....heb er echt zo geen zin in.....maar ja als we nog wat eten willen vandaag en morgen dan moet het wel. Ga lekker rond 12 uur dan is het misschien wat rustiger.
    En dan alleen nog maar met boek op bank (of bed) en daarna alleen nog bed van dochter opmaken....

Geniet allemaal van je mooie zaterdag, met lekker warm weer! Kom vast nog wel weer even kijken straks.

8. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Hey meis,super veel plezier met de echo.knuffel

9. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Hey is alwel een paar keer gezegd,maar we hebben idd helemaal geen aanstaande mama's die een meerling verwacht he :D

10. KleintjeValentijntje

KleintjeValentijntje Fanatiek lid

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    @ Lotus: Het bad was heerlijk! Vandaag wordt de badkamer eindelijk afgemaakt, dus dan zijn ook de bouwvakkers uit mijn huis (eindelijk, na bijna 7 weken :D)
    Auto rijden zou wel mogen, maar alleen als ik me daar zelf veilig bij voel, dus dat moet ik wel nog even uitproberen.
    Hier trouwens ook problemen met de katten, misschien had je het al gelezen, maar het komt hier denk ik grotendeels door de verhuizing. Ze hebben nooit in een ander huis gewoond en nu moesten ze in één keer van hun vaste logeeradres (bij mijn ouders) naar een nieuw huis… Wij hebben trouwens 2 Europese kortharen (de poezen) en 1 Maine Coon (de kater).

@ Jessica: Heerlijk he, als je je kleintje zo goed voelt bewegen? Ons mannetje beweegt ook meestal heel hard als we net in bed liggen (en nu op het moment dat ik aan het typen ben trouwens ook :D Zo speciaal!)

@ Patrieske: Welkom terug meid! :) Ik begon met al net af te vragen waar je was gebleven ;)
    Wat doe jij het ontzettend goed zeg, met je zwangerschap! :D Dat is nog eens beter zwanger zijn he meid… Maar ik kan me voorstellen dat je, gezien je geschiedenis, je toch af en toe zorgen blijft maken.
    Fijn dat de verjaardag van mart zo geslaagd was!
    En beterschap met je kleine mannetje…. En voor jou en Mart natuurlijk ook, mocht het nodig zijn!

@ Mamamakka: Super dat het zo leuk was meid! Ik heb je even een PB gestuurd! Ben super nieuwsgierig ;)

@ SimplyMe: Ja, ik ben ook super blij met mijn nieuwe therapeut, ik voel me zoveel beter! De pijn gaat niet weg, dat had ze al verteld, maar ik kan gewoon zelf weer dingen doen, en dat is al zo’n enorme verbetering! Jeeeej :D:D:D En dat bad is inderdaad heerlijk! Misschien je man gewoon eens lief aankijken?
    Jou buikje begint ook al mooi te groeien zeg! Ik ga vanavond ook nog even een buikfoto maken, vandaag 5 maanden, hihi :D

@ Birthe: Oh wat fijn dat het met je opa beter gaat! Gelukkig maar…. Fjew!
    En haha, wat kunnen sommige mensen ook dom reageren op een zwangerschap he, echt lachen dat je dat gezegd hebt! ;)

@ Nettie: Misschien een andere tip wat kan helpen: Ik had in ons vorige huis altijd een theedoek over de verwarming hangen op de badkamer, daar droogden wij na het douchen altijd de kranen enzo mee af, dat hielp daar in ieder geval goed tegen de kalk… Maar jah, wij hadden wel gewoon ventilatie, dus of dit helpt bij jou…. Vervelend euvel wel…
    En veel plezier met je boek, Jill Mansel leest lekker makkelijk weg!

@ MerleQ: Jij hebt dezelfde reden om je kindje zowiezo een dag naar de opvang te brengen als wij. Dan leert hij ook vroeg om met andere kindjes om te gaan en dat is wel zo wenselijk. Mijn moeder wil ook 1 dag in de week oppassen, dus dat komt mooi uit!
    Heb jij trouwens je cijfer van je tentamen al? Ik vroeg me af of het nu acheraf misschien toch is meegevallen, omdat je ziek was…?

@ Sanne: Veel plezier vanmiddag!

@ Derona: nee, inderdaad geen mama’s die een meerling verwachten! Ook wel toevallig dat er niet eens één is!

Zo, en nu gaan we naar de verjaardag van de zoon van vrienden van ons, hij is vandaag 1 geworden! Het is zo’n ontzettend leuk mannetje! (maar die van ons is toch al leuker ;) )

11. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ Yvette: ik heb een 7 voor mn tentamen. Ik ben er niet heel erg blij mee maar ja, niets aan te doen. Het tentamen nog een keer maken is geen optie omdat ik daarvoor alle colleges opnieuw moet volgen.

Net geshopt en ben helemaal geslaagd! :D Er zijn super veel jurkjes/lange shirts te koop voor in de winter echt super! Ik heb er 3 gekocht :D Nu nog even ergens online wat leggings vandaan toveren.

Ik weet niet meer wie het vroeg, maar op www.toeslagen.nl kun je uitrekenen hoeveel je ongeveer terug krijgt van de belasting voor de KDV. Op de website van je eigen KDV moet je even kijken hoeveel zij per uur rekenen. Hou er wel rekening mee dat de eigen bijdrage volgend jaar omhoog gaat (wij zullen hoogst waarschijnlijk ongeveer 40 euro per maand meer betalen).

12. winter15

winter15 Niet meer actief

Hoi Meiden,

Even heeeel snel, want we hebben een straatfeest vandaag en het is hier erg warm op de computerkamer.

Het is 100% een meisje en alles is ok!
    Joehoeeeeeeee nu mag iedereen het weten!

Ik zal morgen de foto's van ons dametje erop zetten.

X

13. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Wat fijn Sanne78 dat het nog steeds een meisje is hihi nee grapje hoor,ben erg blij voor jullie

knuffie

14. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    p.s iedereen van het mooie weer aan het genieten?

15. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Huh...daar weet ik niks van? Zijn daar plannen voor dan?
    Of is dat alleen voor ouders met een minimaal inkomen?

16. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik heb er wel van genoten iig! Ik ben gezellig met mijn zoon naar de markt geweest :) Leuke kleertjes gekocht voor meneertje (zijn eerste jeans! 8) ) en nog een hobbezak voor mezelf, waar ik tot het eind in pas :)

17. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    @ Sanne

wat leuk dat je nu helemaal zeker weet dat je een meid krijgt ! en natuurlijk erg fijn dat alles helemaal goed is ! lijkt me zo'n opluchting .

Ik baal soms zo van mezelf he ,ik ben en blijf een zeur naar me man toe ( ik weet dat het door de zwangerschap komt had het voorheen nooit ) maar als hij zich niet aan de afspraken houd dan krijgt ie me toch de wind van voren dat ik soms wel eens achteraf medelijden met hem heb .........
    Aan de andere kant is hij ook een vreselijke lompe boer zo hadden we net voor de 9 weken echo een weddenschap hij zei dat het 2 baby's waren ik zei 1 als ik het goed had kreeg ik een bos bloemen van hem , nou jullie raden het al nu 11 weken later wacht ik nog steeds op die bloemen ! al 4 weken zeg ik dat ook tegen hem maar nog steeds geeeeeeeeeen bloemen ! Ook nu weer met de mijlpaal van 20 weken bereikt te hebben geen woord erover laat staan iets liefs van zijn kant .......pfffff soms word ik er zo moe vanhe van die stomme kerels voelen ze nou echt niet aan wat wij vrouwen nodig hebben soms dat wij NIET de schoonmaaksters zijn en dat niet alles maar normaal is wat je doet dat dat best gerespecteerd mag worden !
    ( vooral nu ik zwanger ben maak ik me erg druk om dit soort dingen , voor heen eingelijk bijna niet )

hebben jullie hier ook wel eens last van of zijn jullie kerels wel attent ? en hoe gaan jullie er mee om ? want ik kan wel wat tips gebruiken hihihihihi

liefs makka

18. Merijn

Merijn Niet meer actief

Dat was het oorspronkelijke plan maar dat is inmiddels voorlopig van de baan. Ze hadden niet goed ingeschat hoeveel mensen gebruik zouden maken van deze toeslag en dit viel dus wat tegen... Daarentegen wordt de opvang waarschijnlijk duurder aankomend jaar.

@ Sanne78: gefeliciteerd met je goede echo en je dochertje!

@ mamamakka: mijn man is gelukkig heel attent. Ik kan wel heel onredelijk zijn ;)

Wij hebben net het geboortekaartje besteld! :D Hij is vrij simpel maar wel heel mooi :) De tekst was nog een hele klus maar ook dat hebben we simpel gehouden. Ik ben benieuwd naar de proefdruk! :D

19. Merijn

Merijn Niet meer actief

Dat is het probleem waarschijnlijk ;) Je kunt niet van je man verwachten dat hij zich 1,2,3 weet aan te passen terwijl jij hier voorheen nooit over klaagde. Hem eens goed uitleggen dat je grens nu anders ligt, lijkt me geen kwaad kunnen ;)

20. Female

Female Niet meer actief

Hey meiden,

Ik heb gewoon geen tijd om te reageren!
    Ben net 3 dagen bij pap en mam geweest en geen tijd gehad om achter de pc te zitten, en vind het ook zo ongezellig als ik daar ben.
    Gisteravond laat teruggekomen en nu zijn neefje en nichtje hier logeren tot morgenavond.
    Het hele spul ligt net in bed dus ik ga even van mn rust genieten.
    Binnen een paar dagen is alles weer normaal en ben ik er weer!

Liefs

Deel Deze Pagina