Januari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sophie, 27 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nettie

    Nettie Fanatiek lid

    14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Zo weer eens bijgeschreven. Als ik zo doorga, ong. per 2 pagina's dan is het vol tehouden alleen kan ik dat ws niet.... Nou ja we zien wel.

    Nu genieten van de dag. Heerlijk weer, sochter speelt lekker buiten en verder doen we niets, ouderwetse zondag hier. De eerste in een aantal weken dta we niet weg hoeven (behalve dan naar de ker maar das niet erg, dat hoort bij onze zondag)

    Allemaal een fijne dag gewenst....

    Oh ja nog even iets leuks wat dochterlief uitgespookt heeft gister.
    Ze heeft normala altijd 3 knuffels standaard in bed liggen, die moeten 's ochtends in bed gelegt worden van ons en alleen de robijnbeer mag overal mee heen. 1 van de bedberen is een rammelnijntje... Gisteravond toen ik dochterlief naar bed bracht zag ik alle beren behalve nijntje, dus onder het bed kijken of ie daar lag en idd, daar was ie. Dus ik haal em eronder weg ondertussen zegt dochter al: "nee mamma nietuh nijntje" maar ik eigenwijs en leg dus nijntje wel bij haar neer (heb te vaak meegemaakt dat ze em toch wil als ik wegloop dus vandaar) maar nee nijntje werd op de grond gelegt....nou goed prima zelf weten dacht ik. Die vind ik vast vanavond wel weer naast haar in bed.....
    Wat dacht je dat ik gisteravond op mijn kussen had liggen? Juist ja nijntje....mevrouwtje was toen ik alweer beneden was naar onze kamer gelopen had nijntje op mijn kussen neergelegt, dekbed erover heen alleen het koppie kwam erbovenuit, er lag nog net geen briefje bij van haar zeg maar.... echt wat hebben wij gelachen toen wij naar bed gingen.....onze dochter is echt een wijsneus....Moest het ff kwijt té grappig om niet te vertellen al was het misschien grappiger geweest als je erbij was geweest maar goed....

    Zo en dan nu even eten maken anders moet ik alweer weg......met een lege maag ik de kerk is niet aan te raden....haha
    Fijne dag allemaal!
     
  2. Iuno

    Iuno Bekend lid

    12 feb 2008
    955
    0
    0
    Ons zoontje heeft het 1e jaar wel (meestal ;) ) in z'n eigen wiegje/bedje geslapen, maar die stond echt direct naast mijn hoofdeind. :D
    Was toen ook pure noodzaak, aangezien we toen maar één klein slaapkamertje hadden, waar alles (1.40 bed + (relatief kleine) kledingkast + kinderbedje) maar nèt in paste. 8)
    Maar vond het ook een heel prettig idee hem zò dicht naast me te hebben en idd lekker makkelijk met de b.v. (hoewel ik zowieso altijd 'op' moest, omdat ik alleen zittend kon voeden). :D
    Was wel blij dat we na een jaar gingen verhuizen en hij een eigen kamertje kreeg, maar dit beebje komt straks ook weer lekker zo 10-12 maanden direct naast mijn hoofdeind, hoor!
    Overigens maak ik er nu nog steeds geen probleem van zoonlief bij ons in bed te nemen als hij niet kan slapen. Zolang het niet èlke nacht is... :)

    Meestal zijn de 'claimende kinderen' juist kinderen die als baby's op een eigen kamertje lagen en al heel vroeg hebben moeten leren 'zichzelf te troosten/te vermaken'. Baby's die altijd dicht bij mama zijn geweest en nooit (langer) hebben hoeven huilen, hebben vaak later meer vertrouwen in 'de wereld' en in mensen, waardoor ze zich vrijer voelen zèlf dingen te ondernemen, etc. Lijkt misschien heel tegenstrijdig, maar lees steeds meer over studies die dit bevestigen (kreeg bij zoonlief in het ziekenhuis 2 jaar geleden zelfs al het advies altijd gelijk te reageren als hij huilde...)

    Zo, nu gauw de muur in de slaapkamer (eindelijk) afverfen, voordat zoonlief straks weer wakker wordt...
     
  3. Libra

    Libra Fanatiek lid

    2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    Nettie,

    De een zit dichterbij dan de ander. Eentje is net 8 weken, de ander in oktober uitgerekend... de derde is 3 weken na mij uitgerekend. Wel erg leuk om samen zo bij te praten op een bruiloft.

    daar had ik er vrijdag 2 van! Mocht op weg van het toilet naar mijn glas zo'n 10x vertellen dat ik niet zo misselik was geweest, wanneer ik uitgerekend was etc... :)
     
  4. Merijn

    Merijn Niet meer actief

    Ik vind dit een beetje een rare opmerking en ik ben het er ook niet mee eens. Ik wil mezelf graag ook blijven uitdagen. Ik heb ook nog andere ambities naast het moederschap. Daar vind ik niets geks aan. Ik studeer niet voor niets. Mijn man en ik werken in eerste instantie niet omdat we moeten. Mijn man houdt van zijn werk. Het is zijn grote hobby en de kans is zelfs heel klein dat hij op zijn 65e stopt met werken.

    Maar ik vind niet dat mijn kind iets te kort komt als ik parttime blijf werken. Daar zorg ik wel voor. Ik zorg evengoed voor mijn kind ook al gaat hij drie dagen naar de kinderopvang.
     
  5. Joyce1983

    Joyce1983 VIP lid

    8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Dat je jarloers was :p Whahahaha! Op je schoonzusje.. MAar weetje, het is natuurlijk een troost dat ik zelf over een dikke 18 weken misschien mijnes ook beet kan houden :)
     
  6. Joyce1983

    Joyce1983 VIP lid

    8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Die van ons zijn ook gesterilidingest.. Hahaha! Maar goed..
    ik heb wel het duurste ziekenfondspakket, niet omdat ik altijd wat mankeer hoor, integendeel zelfs.. Maar ik moest een tijdje naar een psycholoog en kon toen omdat ze je niet meer konden wijgeren weer naar de ziekenfonds hier in de stad, en dat heb ik toen meteen gedaan.. maar wel meteen het duurste pakket.. Jammer dan! Ik ben er nu achteraf natuurlijk heel blij mee :) En ik let goed op mezelf, en m'n lieve collega's ook.. Maar ga zeker wel zeggen dat halve dagen prima zijn en dat ik ook echt niet meer wil werken..
     
  7. Tacha1987

    Tacha1987 Fanatiek lid

    14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Joehoe, heb hubby kunnen overtuigen dat we in sept eerst de babykamer in orde maken en dan pas onze slaapkamer :) ! Kijk er al naar uit!

    Ik heb ff een vraagje: Hebben jullie ook al harde buiken? Ik wel. toch zo'n 2 à 3 keer per dag! Doet geen pijn maar ik voel mn buik dan echt helemaal hard worden zeg maar.. En na een minuutje ofzo gaat het weg? Is dat een harde buik of zou het iets anders kunnen zijn?
     
  8. Joyce1983

    Joyce1983 VIP lid

    8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Ik blijf werken.. Zal ook wel moeten, maar ik zal niet meer willen werken dan 15 tot 20 uur.. Dan heb ik het best zat, zit dan op 80 uur in de 4 weken en dat is voor ons voldoende.. Dan zal ik wat minder geld zelf kunnen uitgeven zoals ik nu ben gewend maar dat heb ik er wel voor over :) Ik wil niet meer werken, wel omdat ik dan veel mis van mijn kidnje, en daarvoor neem ik geen kinderen.. de eerste woordjes zou ik graag zelf willen horen, en nou is het niet erg dat dat bij m'n moeder of schoonmoeder is, maar het idee gewoon.. Ik wil gewoon alles graag zelf meemaken..
     
  9. Joyce1983

    Joyce1983 VIP lid

    8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Ik heb wel in eens dat het keihard wordt, en wist het eerst ook niet precies.. M'n schoonzusje zegt dat dat idd harde buiken zijn.. Maar hoevaak ik het heb weet ik niet precies..
     
  10. Merijn

    Merijn Niet meer actief

    Ja dat zijn harde buiken. Heb ik ook! Gister bijvoorbeeld tijdens het winkelen had ik ze echt heel vaak. Ik vind ze soms wel heel vervelend aanvoelen :(
     
  11. SimplyMe

    SimplyMe Niet meer actief

    Hallo Joyce,


    :-k It wasn't me. ;) Ik kan mij dit niet herinneren namelijk... Dat
    over jaloers zijn en schoonzusjes.. :D Moet iemand anders zijn
    geweest... Hihihi...

    Groetjes SimplyMe
     
  12. SimplyMe

    SimplyMe Niet meer actief

    Hallo Nettie,

    Lief he, dit soort dingetjes. :D Ik zie het zo voor mij. :) Jaja, je hebt
    er echt van die wijsneusjes tussen zitten. ;) Prachtig!

    Groetjes SimplyMe
     
  13. SimplyMe

    SimplyMe Niet meer actief

    Hallo Iuno,

    Is mijn ervaring ook hoor. Hoe meer veiligheid je de kleintjes biedt, hoe
    sterker ze in hun eigen schoenen zullen staan. Je hoeft ze idd. niet bij je
    in bed te nemen of zelfs op je slaapkamer, zolang je maar gehoor geeft
    aan hun gehuil en laat zien dat je er bent voor ze, is het voor de kleintjes
    al veilig genoeg om hun vertrouwen in anderen te houden. Ze leren
    immers dat andere mensen rekening houden met hun persoontje en hun
    behoeften zullen vervullen als ze die aangeven. Dat geeft vertrouwen in
    de wereld om ze heen.

    Later is het wel de kunst om onderscheid te kunnen maken tussen gehuil
    en behoeften waar je wel op moet reageren en gehuil en behoeften wat
    je beter kan negeren, maar dat is weer een heel hoofdstuk apart. ;)

    Groetjes SimplyMe
     
  14. SimplyMe

    SimplyMe Niet meer actief

    Hallo Joyce,


    Gevonden...:D Hihihi... Ik begon al aan mezelf te twijfelen.. ;)

    Groetjes SimplyMe
     
  15. Iuno

    Iuno Bekend lid

    12 feb 2008
    955
    0
    0
    FF tussendoor: ga vanavond de nieuwe lijst updaten, dus iedereen die nog wat wil doorgeven (wat dan maandag al in het nieuwe deeltje komt), moet dat nu nog ff doen!
     
  16. Tacha1987

    Tacha1987 Fanatiek lid

    14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    @ MerleQ: idd, soms voelt het echt vervelend he, niet pijnlijk maar vervelend! Raar genoeg heb ik ze vaak als ik juist ff ga liggen/zitten!
     
  17. Birthe

    Birthe Bekend lid

    11 jan 2008
    773
    0
    0
    @ Yvette: En, hoe is debadkamer en hoe is het in een bouwvakkerloos huis?

    @ Merleq: Een 7 is prima, jammer dat je weet dat t beter kan maar ja, je was ziek, kon je niets aan doen. Fijn he, zo lekker shoppen! Had je je man bij als sponsor?

    @ Sanne: fijn, zo'n goede echo! Nu shoppen?

    @ Mikki: haha, hobbezak... Nu maar hopen dat je er inderdaad tot het einde in past. lol.

    @ Mammamakka: Ik heb ook wel eens medelijde met manlief, maar ze lokken het zelf uit. Zeker nu! Enne van dat we geen schoonmaaksters zijn, goeie, erg herkenbaar zeg. Ze beschouwen het allemaal als vanzelfsprekend dat hun was schoon in de kast terecht komt, dat ze in een schoon huis leven ed. Ik doe wel eens een paar dagen niets van hem wassen ofzo, als hij vervelend is. EN dan mist ie dat heel erg, zegt ie er wat van. En als je het daarna allemaal even bijwerkt krijg je opeens een compliment! haha

    @ Libra: Ook al bekken instabiliteit, jeetje vervelend.
    haha, die 'worst case scenario' houden we erin. lol. :)

    @ SimplyMe: Ja, was ook blij dat oma had ingegrepen, gelukkig gaat het nu elke dag beter en ik heb oma voorzien van eten.. Die geniet nu van allemaal maaltijden die ze anders nooit eet. Heerlijk he, om die lui af en toe op z'n nummer te zetten. Kan je soms zo strontziek van worden.. Gelukkig heeft manlief dat ook. en zegt hij tegen zo'n vriend: tja je let even niet op en het is gedaan. hihi.
     
  18. Nadesy

    Nadesy VIP lid

    27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Sorry vandaag weinig hier,morgen probeer ik weer wat actiever te zijn,.pff ben strond verkouden,keelpijn koppijn,dus doe het ff lekker rustig aan voorzover het kan

    knuffie voor jullie allen
     
  19. Libra

    Libra Fanatiek lid

    2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    Ik moet me o.a. bij MerleQ aansluiten. Ik blijf ook werken. Ons kindje zal waarschijnlijk ook 3 dagen per week naar een kinderdagverblijf gaan. Nog los van het feit dat de schoorsteen moet blijven roken, ik vind mijn werk ook leuk. Een uitdaging. Ik heb er plezier in.
     
  20. Merijn

    Merijn Niet meer actief

    Ik denk ook dat het belangrijk is om je kinderen het gevoel te geven dat ze ergens terecht kunnen, ze een stukje veiligheid te bieden. Ik heb al vaker gelezen dat het, zeker in het begin, helemaal niet erg is om gehoor te geven aan gehuil en daar sta ik ook wel achter. Gelukkig denkt mijn man er ook zo over :)
    Ons zoontje zal trouwens in het begin in de wieg bij ons op de kamer slapen. In bed vind ik namelijk te risicovol maar zo kan ik toch snel bij hem zijn en kunnen we zijn geluidjes in het begin goed leren kennen. Na een paar weken zullen we hem naar zijn ledikantje doen.

    @ Birthe: ja mijn man was gezellig mee :D Hij vindt het leuk om te shoppen!
     

Deel Deze Pagina