Januari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sophie, 27 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Merijn

Merijn Niet meer actief

Pfff, ik voel me zo ontzettend gaar. Gister ook al. Ik ben niet perse moe of misselijk, maar zo'n gevoel van een beginnende griep. Gewoon totaal niet fit zeg maar. Kan dat ook van de zwangerschap komen?

2. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    januari mama's 2009

2 januari
    Vera22 jaar-2e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:(-bv
    3 januari
    Ramona28 jaar-2e kindje-geslacht weten:(-bevalling:(-?
    4 januari
    Britt-32 jaar-2e kindje-geslacht weten:nee-bevalling:thuis-bv
    Yvette1983-24 jaar-1e kindje- geslacht weten:( -bevalling:(- bv/fv?
    5 januari
    Sophie-34 jaar-2e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zh-bv
    Sabrina maat-20 jaar-2e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:thuis-bv
    9 januari
    Journey-28 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zh-bv
    10 januari
    Cobi-26 jaar-1e kindje-geslacht weten:misschien-bevalling:zh-bv
    11 januari
    Birthe-27 jaar-1e kindje- geslacht weten:nee- bevalling:thuis-bv
    12 januari
    MerleQ-22 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zh-bv en fv
    Sjansie28-27 jaar-3e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zh-bv
    13 januari
    Allahinkullu-23 jaar-2e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zh-bv
    16 januari
    Nettie-24 jaar-2e kindje-geslacht weten:nee-bevalling:thuis-bv
    18 januari
    Mollyvg-40 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zh-bv
    Ladybug-33 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zh-bv
    21 januari
    Femke-23 jaar-2e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:(-bv
    Tom78-29 jaar-3e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zh-fv

Er zijn tot nu toe 17 januari mama's

agenda 2008/2009
    19 mei:
    - Nenci intake vk
    20 mei:
    - Jesseke gyn - Ramona intake vk - Naomiadaeze intake vk - Lob intake vk- Sabrina maat 1e echo gyn
    21 mei:
    - Cobi 1e echo
    27 mei:
    - Sjansie 1e echo gyn
    28 mei:
    - Sophie 1e echo - Ninja intake vk + 1e echo - Iuno 1e echo gyn - Taby gyn
    29 mei:
    - Mexi vk
    30 mei:
    - SimpleMe intake vk
    02 juni:
    - Britt 1e echo- Sabrina maat intake vk
    03 juni:
    - Gaby intake vk - Merleq intake vk - Sjolie 1e echo
    04 juni:
    - Journey vk - Coby intake vk - Yvette1983 intake + 1e echo
    05 juni:
    - Sanne85 1e echo
    09 juni:
    - Gaby 1e echo - Moppy intake vk
    10 juni:
    - Patrieske16 2e echo
    11 juni:
    - Tascha1987 1e echo - Birthe 1e echo
    12 juni:
    - Patriesie vk
    13 juni:
    - Moppy 1e echo
    18 juni:
    - Ladybug 1e echo
    19 juni:
    - Peaceful intake vk + 1e echo
    25 juni:
    - Goofychick 1e echo
    26 juni:
    - Goofychick intake vk

Als je op de nieuwe lijst wilt stuur dan een pb naar sjansie28,nettie of ladybug

@Birthe: je staat ertussen!

3. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ooh oh ik heb net een beetje staan overgeven van tandpasta. Ik kon daar al een paar dagen niet zo goed tegen en moest er van kokhalzen, maar dit is niet zo relaxed haha. Straks durf ik mn tanden niet meer te poetsen ;) Zou toch niet zo fris zijn :)

4. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Das vervelend maar ik heb het meer gehoord, dat zwangere vrouwen niet tegentandpasta meer kunnen, misschien een ander merk gaan proberen als het blijft? Succes ermee hoop dat het gauw over is want je kunt echt niet zonder tandpasta......

5. justfortoday

justfortoday Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.312
    0
    0
    Was in de supermarkt en kreeg megadarmkrampen, viel zowat flauw van de pijn, en ik kan meestal heel wat hebben. Ben over mijn winkelwagentje gaan hangen en via neus ingeademd en via mond weer uit, dan zakte het binnen een halve minuut. Was in staat om op de grond te gaan zitten. Heb het 3x gehad, en heb dan ook de helft van de boodschappen niet gekocht ... Er gaat op zulke momenten wel het e.e.a. door je heen aan twijfels en angsten.

6. Cobi

Cobi Actief lid

4 mrt 2008
    143
    0
    0
    Verpleegkundige
    Amsterdam
    Hoi GoofyChick,
    Je bent 15 mei getrouwd he!
    Hoe was je bruiloft, en een feest gehad?
    Echt tof dat je nu ook direct zwanger bent he.
    Gefeliciteerd hoor!
    En wat heerlijk is het he, om te kunnen huilen van geluk, omdat je zwanger bent.
    *zucht* het leven is zo mooi!
    x

7. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Heee meiden!
    Ik zie dat de lijst veranderd is :D
    Sjansie; ik heb je mijn gegevens gestuurd ;)

Pff ik ben nog steeds zo onzeker door héél weinig klachten te hebben :( Ik hoop maar dat alles goed gaat..

8. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Zo'n buddy-lijst is ook wel héél leuk he :D Maar daar is het mss iets te vroeg voor :D

9. Birthe

Birthe Bekend lid

11 jan 2008
    773
    0
    0
    Zo'n dag heb ik vandaag ook. Echt zo'n moment dat je jezelf graag een paar weken verder zou willen wensen. Vanochtend kon ik opeens goed naar de wc, op zich fijn als je al 2,5 dag niet gepoept hebt.. Maar meteen paniek, ga ik meteen denken waarom mijn borsten minder zeer doen, lijken ze opeens weer klein. Ga ik alles omdraaien en ben je opeens heeel onzeker.. zucht. Komt vooral omdat in januari rond deze tijd het bloedverlies begon.. :(

10. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Wat erg dat je een MK had meid *knuffel* :(
    Ik weet wel dat er vrouwen zijn die de hele zwangerschap geen enkel symptoom hebben (of toch heel weinig), maar toch, het maakt me idd heel onzeker.
    Vooral omdat het nog 4 weken duurt voor ik een echo krijg. Dan denk je van: wie weet is het nu al misgegaan, en zie je het pas dan!
    Maar ik vrees dat het erbij hoort.. De meeste zwangeren zijn heel onzeker, vooral de eerste maanden.
    Ik hoop heel erg hard dat het bij jou & bij mij (& bij iedereen hier!) allemaal héél goed verloopt en dan we in januari een gezond kindje op de wereld kunnen zetten [-o<

11. dani08

dani08 Lid

20 jan 2008
    89
    0
    0
    Gisteren waren we naar een verjaardag van buurtgenoten, en heb zo veel smoesjes uit de kast moeten halen! Ik kreeg namelijk direct allemaal vragen, over waarom ik geen drankje nam want we waren toch op de fiets, en waarom ik de filet americain leek te ontwijken (ben ik normaal gek op ;) ). Volgens mij is het kwartje wel gevallen, ik voelde me namelijk elke keer bij de vraag of ik soms zwanger was rood worden.. oeps...

12. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    @tacha en birthe:probeer ajb echt te gaan genieten meiden, zodra je klachten hebt is dit nl al moeilijk genoeg. Juist omdát je weinig klachten hebt kun je er nu nog van genieten; het feit van jullie geheimpje e.d. Het word echt nog zwaar genoeg, ik weet wel dat je soms onzeker bent maar ik hoop dat jullie dit een dagje hebben en niet de hele tijd, want dat zou zo jammer zijn. Als het mis is merk je dat gauw genoeg, probeer ajb te luisteren naar je eigen lichaam, die geeft echt wel aan als er iets niet goed is. Zolang je nergens last van hebt, betekend dat toch vaak ook dat het gewoon allemaal goed gaat, je hóéfts niet iets te voelen hoor!

Sterkte ermee, ik zeg heus niet dat je niet onzeker mag zijn maar zorg ervoor dat het maar even duurt en dat je voor de rest alleen maar geniet van het mooie dat er in je buik gebeurd.

Heb het laatst ook al opgeschreven maar vond het het wel waard om het nog eens te melden, zou het jammer vinden als je je voor niets zorgen gaat lopen maken, terwijjl je juist had kunnen genieten......

Zet um op meiden het komt echt goed!

13. Merijn

Merijn Niet meer actief

Nou meiden, we krijgen zoals het er nu voor staat pas in de eerste week van november onze sleutel. Dat betekent dat we zeker 7 weken zonder huis zitten. Als iemand wat voor ons weet in Amsterdam, dan houd ik me aanbevolen. Sociale sector hebben we geen recht op en de vrije sector is of belachelijk duur (en dan verdienen we daar ook weer te weinig voor) of er is gewoon niets te vinden in een oke buurt. Het is echt hopeloos...

14. Birthe

Birthe Bekend lid

11 jan 2008
    773
    0
    0
    Bedankt voor de lieve woorden Nettie, je hebt ook helemaal gelijk. Doet me goed. je mag me wel vaker even wakker schudden...

MerleQ wat K* zeg. Jeetje wat balen. Kan je niet iets regelen met de mensen die jullie huis hebben gekocht? (tegen vergoeding?) Of gaan er mensen op vakantie dan in die tijd? Echt moeilijk hoor. Om nu met een dikke buik 7 weken op een camping te zitten is ook niet fijn. Maar misschien een chalet? BIj het ijsselmeer bv, daar heb je een bungalow park en in oktober heb je een bungalow voor 332 euro voor 2 weken. Misschien als je bij zo'n soort park langer huurt dat het dan ook goedkoper zal zijn. Denk wel dat ze dan iets kunnen doen met de prijs toch?

15. Female

Female Niet meer actief

@ Nettie; thanks voor je tips over het grote bed, heb ik zeker wat aan!

@ Nettie, Sjansie en Ladybug; complimenten over de lijst, ziet er tof uit!
    Al 17 mama's, zal zeker een leuk cluppie worden!
    Het NOD-forum was natuurlijk ook super gezellig, maar dit is toch iets compacter en makkelijker bij te houden. Hoop wel dat de laatste NOD-ers van MEI ons nog komen vergezellen! Zou super zijn.

@ AllahinKullu, kan me voorstellen, niks is leuker als maatje 50 shoppen! :D Zo onvoorstelbaar schattig!

@ Merelq, ik kan me voorstellen dat je je wat zorgen maakt. Ik denk dat iedere mama in spé dat wel heeft, het zou eerder raar zijn als je dat helemaal niet had.
    Maar positief zijn he, meid! Je bent heerlijk zwanger, probeer ervan te genieten! ;)

@ Tacha1987 Begrijpelijk dat je kop niet naar verbouwen staat, waarschijnlijk voel je je al dubbel emotioneel... Laten jullie alles doen? In ieder geval succes! Als je helemaal gek wordt moet je maar ff met een kop thee en boek naar een ruimte waar het wel af en rustig is ;)

Hier heb ik nog wel een vraagje over. Ik had dit toen ik zwanger was van Kynan heel erg, verschrikkelijk pijn deed het. Maar nu heb ik dat helemaal niet. Kan het zijn dat alles al 'uitgerekt' is vd vorige zwangerschap en het daardoor nu geen pijn doet?

@ Patrieske16 Ach ja het blijft altijd spannend he. Bij jou dan helemaal zeg. Hoe lang was je zwanger van Zoe* toen het niet goed ging als ik mag vragen?
    Sterkte hoor, ik krijg er kippenvel van!

@ blackdalia Wordt vast weer leuk meid, nieuwe spullen kopen. Fijne vakantie vast!

@ Ladybug Zow jij hebt vroege nesteldrang :)
    Lekker, vakantie. Ga je nog weg?

@ Tom, Tabi kiki80 en sjolie; Welkom meid, gezellig!

@ MerelQ He bah wat een gedoe zeg. Soms ben je afhankelijk van mensen en schiet het voor geen meter op, je zou ze het liefst een schop onder hun kont willen geven! Sterkte!
    En dat je je niet fit voelt kan goed van de zwangerschap komen hoor, je hele lijf staat tenslotte op z'n kop!

@ Goofychick Fijn dat het zo'n mooie dag was, is toch speciaal he trouwen!

@ @ Mollyvg Jeetje wat zwanger zijn wel niet met een vrouwenlichaam kan doen he :confused:

@ Birthe Wat naar zeg een MK. Doe rustig aan en we gaan ervan uit dat alles goed gaat he meid! Sterkte!

@ dani08 Haha is ook moeilijk voor je houden he ;)

@ Yvette Welcome back! :D

Zo hopelijk niemand vergeten, maar ik heb mijn best gedaan :D
    Met mij gaat het goed, niet echt veel last.
    Heb vandaag nog 2 testen gekocht omdat ik toch wel nieuwschierig ben of de lijn donkerder is :oops:
    Twijfel alleen nog of ik die straks (na lang niet plassen) ga doen of dat het echt pas morgenvroeg kan :(:

Liefs!

16. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    ...he ik maak me wat zorgen....sinds vandaag heb ik wat steken in mijn schouder......nu heb ik ook last van schouder en nek klachten en weet dus niet waar het mee in verband moet houden. Heb wat ingelezen op bbz en daar wordt een oorzaak gegeven dat door infectie iets niet goed kan zitten in de eileider.....ik heb wel schimmelinfecties gehad.....moet ik maandag de verloskundige bellen?
    Is niet leuk om zo ongerust te zijn...

17. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik had dat een week geleden ook en dat is inmiddels weer helemaal weggetrokken. Volgens mij krijg je bij een bbz pas last van schouderpijn als je eigenlijk al weet dat je dit hebt en het dus heel ver gevorderd is. Dan had je denk ik nu ook hele erge steken moeten hebben. Maar ik weet dat niet zeker.

@ Birthe, bedankt voor de tip! Ik ga even kijken!

18. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai Meiden

Nou nu hier word erg veel geklept hahahahah........ik wilde gisteren nog reageren maar ben in de middag naar bed gegaan ik had verschrikkelijke buikpijn en was erg bang,ja helaas kan je er toch niets tegen doen,maar ik vermoed dat het bij mij van mijn schimmelinfectie komt :cry: ik heb nu de zalf die ik mag gebruiken bij een zwangerschap en hopelijk is het dara snel mee weg,alleen heb ik nu nog erg pijn met plassen als dat aanhoud breng ik wel even mijn urine weg om uit te sluiten dat ik geen blaasontsteking heb :cry:

Verder ben ik erg misselijk en tegen de avond begint het wat weg te trekken.............maar ik heb ook wat vaker nu last van duizeligheid ik denk dat ik wat meer groene groentes moet eten :)

Ik reageer later nog even op iedereen,mart komt thuis met eten mmmmmmmm

19. Seilenna

Seilenna Actief lid

9 sep 2007
    442
    0
    0
    Flevoland
    Heel voorzichtig ga ik me hier ook melden.
    Na een miskraam begin april, ben ik gelijk daarna weer zwanger.
    Ik weet niet precies hoe lang, maar gok ongeveer 5 1/2 week.

Gisteravond was ik al helemaal overstuur, omdat ik wat bloed had met het afvegen. De schrik zit er dus nog een beetje in.

Dinsdag 27 mei heb ik een echo, ik hoop dan eindelijk een keer wat te zien!

Allemaal een hele fijne zwangerschap!

Groetjes Annelies.

20. ladybug

ladybug Bekend lid

28 feb 2008
    543
    0
    0
    Helmond
    Jaja, we rijden vrijdag aan en gaan een weekje naar Toscane en daarna nog een paar dagen naar Oostenrijk. Kheb er zin in! :D

Deel Deze Pagina