Januari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sophie, 27 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Hallo allemaal,

ik zou me graag bij jullie willen voegen.

Ik heb positief getest vandaag en zou dan 23 januari uitgerekend zijn.

Liefs en dikke knuffel,

Patricia

2. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    @Iuno, dat begrijp ik ook wel hoor, maar ik begrijp het wel dat de medici het afhouden. Zwanger zijn, vooral de eerste tijd als je nog niets voelt, is een spannende en onzekere tijd. Maar vaak kunnen ze nu nog niet eens zien of het fout zal gaan, ondanks bloedverlies, het is gewoon een verdomd vervelende onzekere periode.
    Vat dit ajb niet op als een aanval, maar ik probeer het even vanaf de andere kant te bekijken.

3. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik heb toch maar een afspraak gemaakt voor een echo, voor 4 juni! Heb er nu al zin in :D

Mijn vriend en ik hebben ons ingeschreven voor een sociale huurwoning; blijkbaar zit daar geen inkomenseis aan (huh?) en we hebben een inschrijfduur van ruim 10 jaar omdat geldt hoe lang je al in Amsterdam staat ingeschreven. Dat is eigenlijk net te kort om echt verzekerd te zijn van een woning (dan heb je minimaal 11 jaar nodig) maar we maken wel een aardige kans. Dus duimen...

Vandaag overigens weer misselijk geweest en moeten overgeven. Maar ach, ik ben blij dat ik nog steeds zwanger ben :)

4. justfortoday

justfortoday Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.312
    0
    0
    Je hebt ook wel gelijk hoor, probleem is alleen dat ik niet veel tijd heb, maar had vanmiddag een goede CB, en geen afscheiding meer dus ben weer wat gerustgesteld. 't Zat gewoon even allemaal tegen.

5. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    I know, ik heb ook echt een mega, nou ja mega, behoorlijke bloeding gehad toen ik zwanger was van mijn zoontje. 's Nachts heel veel krampen en ik had het helemaal gehad. Paar dagen later een schitterend termijnecho en nu kruipt er hier een heel lief jongetje rond. En hopelijk over een maand of zeven zijn brusje :)

Heb vertrouwen in je lichaam en je kindje.

6. SimplyMe

SimplyMe Niet meer actief

Hallo meiden...

Allereerst zie ik heel wat nieuwe namen, allemaal
    gefeliciteerd met jullie zwangerschappen.

Ik zie ook dat we een nieuwe lijst hebben gekregen. Ik had
    mijn gegevens al doorgegeven. Ik ben alleen vergeten
    om door te geven wat ik denk dat het word.

Ik heb zelf geen idee of we een jongentje of meisje krijgen,
    mijn vriend denkt een jongetje en die heeft het tot nu toe
    steeds goed gehad met zijn voorgevoel, dus..

Ik vertrouw op hem en zeg ook jongetje.

Verder heb ik alles gelezen en ben ik weer helemaal
    op de hoogte. Was er wel even zoet mee... ;)

Groetjes SimplyMe

7. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Heyhey,

mag ik ook op de lijst?
    Ik weet alleen niet wat er allemaal gevraagd word voor de lijst.

Kan iemand mij helpen?

Liefs en dikke knuffel,

Patricia

8. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Daar heb je helemaal gelijk in. Ik heb eigenlijk helemaal nergens last van en ben ook wel een beetje bang voor 'slecht nieuws' volgende week (hier krijg je standaard al eerder een termijnecho). Zo zie je: het is eigenlijk ook nooit goed! Hebben we krampen en/of bloed, zitten we in de zenuwen, hebben we helemaal niets, ook. :)

Bovendien kan er idd zoveel misgaan en heb je het tòch niet zelf in handen. Bij ons zoontje bleek er in de 10e-12e zs-week iets verkeerd te zijn gegaan, waardoor zijn gehemelte niet aan elkaar was gegroeid. Nu hebben wij dus een iets verhoogde kans op herhaling en dat baart natuurlijk toch ook wel wat zorgen, maar aan de andere kant is deze afwijking niet op een echo te zien, dus òòk al zou het dit keer weer zo zijn, zouden we er weer pas nà de geboorte achter komen, dus heeft het ook geen zin me er nù al 'druk' over te maken. En al zòu het nog een keer gebeuren (je weet maar nooit); we hebben er dan iig al ervaring mee. 8) :)

Voel me dus helemaal niet aangevallen hoor. :) Reageerde alleen maar zo, omdat sommige vrouwen echt heel ongerust zijn en dan weken met hun ziel onder de arm lopen, omdat ze geen echo krijgen, terwijl er niets aan de hand is en alles super gaat en er überhaupt geen reden tot zorgen is... Voor mezelf: kijk wel erg uit naar de echo (vorige keer met bijna 6 weken, nu met bijna 9 weken), maar besef heel goed dat òòk als het dan goed is, dat geen garantie geeft dat het ook goed blijft gaan...

9. muissie

muissie Lid

25 nov 2007
    71
    0
    0
    Jeetje wat een gedoe om dit allemaal bij te lezen!

Vandaag een site aangemaakt op beebiestie. Voor degene die interesse hebben: http://www.babyvanhaperen.beebiesite.nl/

Heb zelf gelukkig tot nu toe geen bloeding gehad, mijn zus is inmiddels 20 weken en die heeft van de 6e tot de 12e week gevloeid er is toen wel meteen een echo gemaakt, maar er was geen aanwijsbare reden en dan word er gewoon gezegd dat het waarschijnlijk een vaatje is. En zolang je geen krampen hebt, is dat ook iets heel positiefs. Maar het verpest toch goed de vreugde want het brengt toch een hoop spanning met zich mee....maar moet eerlijk zeggen dat ze ook door de echo niet gerustgesteld was, pas toen het over was en bij de 12 weken en 20 weken een springlevend kindje te zien was kon het echt genieten pas echt beginnen.

Moet zeggen heb eigenlijk helemaal nergens last van, en dat vind ik ook wel lastig, maar goedal die positieve testen en natuurlijk wel de bekende vermoeidheid stellen met gerust.
    Moet nog lang wachten op de 1e echo. Hier gaan ze wel bij 10 weken naar het hartje luisteren, maar dat kan je niet altijd horen, weet dus eigenlijk niet of ik dat wel wil, want als je niks hoor, zijn het nog 2 hele lange weken naar de echo toe. Heeft iemand hier ervaring mee.

Nou dat was weer een heel verhaal haha!
    :)

10. ladybug

ladybug Bekend lid

28 feb 2008
    543
    0
    0
    Helmond
    Allereerst gefeliciteerd meid en welkom hier!

Als je even een PB stuurt naar Sjansie28, Nettie of moi met de onderstaande gegevens zetten we je op de lijst:

-wanneer je uitgeteld bent
    -je leeftijd
    -hoeveelste zwangerschap dit is
    -of je een voorgevoel hebt wat het wordt
    -of je wilt weten wat het wordt
    -of je in ziekenhuis of thuis wilt bevallen
    -of je borst of flesvoeding wilt geven

Volgens mij was het dat

en als je afsprkane hebt bij gyn, verloskundige etc dan kun je dat ook doorgeven

11. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Wat gaat het snel hier zeg!

Mollyvg: Wat raar dat je niet meteen kan komen, maar een maand moet wachten. Toen ik wat bloedverlies had mocht ik zelfs 's avonds nog komen, ze vonden het vreselijk om iemand zo in de zenuwen te laten zitten. Gelukkig is er geen bloedverlies meer en voel je je geruster nu!

Alle nieuwe zwangeren: Van harte gefeliciteerd en geniet ervan!

Ik denk dat ik een jongetje ga krijgen. Merel was me al voorspeld door meerdere mediums (ik heb nogal wat kennissen die helder zien ;) ) en nu is me voorspeld dat het een jongetje wordt. Dus eigenlijk ga ik daarvanuit. Maarrrrrr .... als het een meisje wordt, ben ik net zo gelukkig!

Wat een leuk idee van jou 07Britt! Merel is 26 juni jarig en wordt dan 1 jaar. Lijkt me geweldig om dan ook iets van een shirt aan te trekken en kijken hoe wakker de familie en vrienden zijn! Ik ga het idee van je stelen hoor! :oops: Geweldig. Ik heb het er wel moeilijk mee om het niet nu al te vertellen. Ik ben al behoorlijk gegroeid (niet qua kilo's, maar wel uitgerekt zeg maar) en mijn moeder had er vandaag al een opmerking over. Ik kan nu mooi de smoes gebruiken dat het komt door het stoppen met roken, maar wil het zo graag vertellen! Maar goed, na de miskraam hebben we besloten te wachten tot ik 12 weken zwanger ben.

Hebben jullie al namen bedacht? Wij waren er al mee bezig voor we zwanger werden en zijn dus klaar voor een jongen en een meisje (als het er nou 2 blijken te zijn van hetzelfde geslacht hebben we een probleempje ;) .)

Is er ook iemand die denk dat ze een tweeling krijgt? Bij de september mama's waar ik een paar maanden geleden nog was, waren er al een stuk of 5 geloof ik. Ik zou het wel leuk vinden als het er 2 worden! Gezellig druk. Gezien mijn leeftijd gaan we na deze baby niet verder al zou ik er nog wel eentje willen denk ik. Nooit gedacht dat ik het zo leuk zou vinden, had er gewoon even eerder mee moeten beginnen :) .

Fijne avond allemaal!

12. ladybug

ladybug Bekend lid

28 feb 2008
    543
    0
    0
    Helmond
    januari mama's 2009

2 januari
    Naomiadaeze-22 jaar-2e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:(-bv
    3 januari
    Ramona-28 jaar-2e kindje-geslacht weten:misschien-bevalling:zh-bv
    4 januari
    Patrieske16-31 jaar-3e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zh-bv of fv
    Britt-32 jaar-2e kindje-geslacht weten:nee-bevalling:thuis-bv
    Yvette1983-24 jaar-1e kindje- geslacht weten:ja -bevalling:thuis- bv?
    Iuno-28 jaar-2e kindje- geslacht weten:nee -bevalling:zh- bv
    5 januari
    Sophie-34 jaar-2e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zh-bv
    Sabrina maat-20 jaar-2e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:thuis-bv
    6 januari
    Taby-29 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:thuis-bv
    8 januari
    Muissie-23 jaar-1e kinde-geslacht weten:nee-bevalling:thuis-bv
    Tascha1987-20 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zk-bv
    9 januari
    Journey-28 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zh-bv
    10 januari
    Cobi-26 jaar-1e kindje-geslacht weten:misschien-bevalling:zh-bv
    11 januari
    Birthe-27 jaar-1e kindje- geslacht weten:nee- bevalling:thuis-bv
    12 januari
    Sanne78-30 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zk-?
    MerleQ-22 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zh-bv en fv
    Sjansie28-27 jaar-3e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zh-bv
    13 januari
    Allahinkullu-23 jaar-2e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zh-bv
    14 januari
    Dootje2426 jaar-1e kindje-geslacht weten:(-bevalling:thuis-bv
    Peaceful-26 jaar-1e kindje-geslacht weten:nee-bevalling:weet nog niet-bv
    Sjolie27 jaar-1e kindje-geslacht weten: nee-bevalling:weet nog niet-weet nog niet
    15 januari
    Nachtvlinder82-25 jaar-1e kindje-geslacht weten:(-bevalling:(-?
    16 januari
    Nettie-24 jaar-2e kindje-geslacht weten:nee-bevalling:thuis-bv
    Goofychick-34 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zh-bv
    18 januari
    Mollyvg-40 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zh-bv
    Ladybug-33 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zh-bv
    Rima-27 jaar-1e kindje-geslacht weten: twijfeld-bevalling ziekenhuis-bv
    20 januari
    Patriesie- 26 jaar-1e kindje-geslacht weten: ja-bevalling ziekenhuis-fv
    Claudiaatje- 27 jaar-1e kindje-geslacht weten: misschien-bevalling thuis-bv
    21 januari
    Danio08-23 jaar-1e kindje-geslacht weten:nee-bevalling:thuis-bv
    Female-23 jaar-2e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:(-bv
    Tom78-29 jaar-3e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zh-fv
    22 januari
    Lobj-23 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zk-bv
    Black Daliya-27 jaar-3e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zk-bv
    24 januari
    lb22-23 jaar-2e kindje- gelacht weten: ja-bevalling:ziekenhuis- bv
    25 januari
    Sarake-22 jaar-2e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zk-fv

Er zijn tot nu toe 36 januari mama's

agenda 2008/2009
    19 mei:
    - Nenci intake vk - Female HA
    20 mei:
    - Jesseke gyn - Ramona intake vk - Naomiadaeze intake vk - Lob intake vk- Sabrina maat 1e echo gyn
    21 mei:
    - Cobi 1e echo
    27 mei:
    - Sjansie 1e echo gyn - Seilenna 1e echo
    28 mei:
    - Sophie 1e echo - Ninja intake vk + 1e echo - Iuno 1e echo gyn - Taby gyn
    29 mei:
    - Mexi vk
    30 mei:
    - SimpleMe intake vk-Sarake 1e echo
    02 juni:
    - Britt 1e echo- Sabrina maat intake vk
    03 juni:
    - Gaby intake vk - Merleq intake vk - Sjolie 1e echo
    04 juni:
    - Journey vk - Coby intake vk - Yvette1983 intake + 1e echo
    05 juni:
    - Sanne85 1e echo - Muissie vk
    07 juni:
    - Black Daliya 1e echo vk
    09 juni:
    - Gaby 1e echo - Moppy intake vk - Black Daliya intake vk
    10 juni:
    - Patrieske16 2e echo
    11 juni:
    - Tascha1987 1e echo - Birthe 1e echo
    12 juni:
    - Patriesie vk
    13 juni:
    - Mollyvg 1e echo gyn
    13 juni:
    - Moppy 1e echo
    18 juni:
    - Ladybug 1e echo
    19 juni:
    - Peaceful intake vk + 1e echo
    23 juni:
    - Muissie 1e echo
    25 juni:
    - Goofychick 1e echo
    26 juni:
    - Goofychick intake vk

Als je op de nieuwe lijst wilt stuur dan een pb naar sjansie28,nettie of ladybug

Claudiaatje je staat er bij, dit is toch je eerste kindje he? zo niet dan laat maar weten

Mollyvg je afspraak staat er bij

13. ladybug

ladybug Bekend lid

28 feb 2008
    543
    0
    0
    Helmond
    Ik zie je er niet bij staan, is er ergens iets mis gegaan?

14. sarake

sarake Actief lid

16 dec 2006
    372
    23
    18
    Bediende
    Ben benieuwd wanneer de de 1e zwangere na mij zich zal melden. Ik voel me zo zielig aan het einde van het lijstje! :)

15. MamaJet

MamaJet Lid

17 mei 2008
    21
    0
    0
    Leidster kinderopvang
    Harderwijk
    Hallo!

Wilde al eerder antwoorden, maar kwam er niet van. Dit is wel een actief onderwerp zeg, bijna niet meer bij te lezen...

Ik vroeg me af of er meerdere mensen last hebben van hun linkernier? Ik krijg er steeds meer last van en ga morgen even mijn gyn bellen.

Groetjes

Ps: zijn er al zwangeren die een babysite hebben aangemaakt? Ik wilde alvast beginnen maar alles gaat gelijk online, dat is we jammer!

16. MamaJet

MamaJet Lid

17 mei 2008
    21
    0
    0
    Leidster kinderopvang
    Harderwijk
    En zou ik ook op de lijst mogen?

Datum is 15 januari

17. sarake

sarake Actief lid

16 dec 2006
    372
    23
    18
    Bediende
    Ahja, ik ben ook benieuwd wie er op 16 januari zal bevallen. Dat is namelijk mijn verjaardag!

18. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    O nog een vraagje: Zijn er meiden die een vruchtwater punctie gaan doen of een vlokkentest? En zo ja waarom doe je dat?

Met Merel heb ik dat wel gedaan, maar ik vond het zo emotioneel allemaal dat ik besloten heb het nu niet te doen. We deden het toen vanwege mijn leeftijd (toen 37). Het was erg leuk om te weten dat we een meisje zouden krijgen, heel makkelijk voor de inrichting enz.
    Ik heb toen ook gemerkt dat ik het kindje al voelde en als het niet goed bleek, had ik er ontzettend veel moeite mee gehad om de keus te maken wel of niet geboren laten worden. Omdat ik niet voor die keus wil komen te staan en vanwege het emotionele doen we het nu dus niet......

Misschien een beetje vroeg voor deze vraag....maar wij zijne rnogal mee bezig geweest de afgelopen dagen ;) .

19. Ploetertje

Ploetertje Actief lid

9 dec 2007
    197
    0
    0
    Oef, wat schrijven jullie veel.

Ik zal zo direct even een PB maken met mijn gegevens voor het lijstje.

Afgelopen week heb ik een echo gehad ivm het vermoeden van een BBZ, en toen heb ik met 6 weken,3 dagen een supermooi kloppend hartje gezien. Mijn eerste afspraak bij de VK is op 3 juni, en dan wordt ook pas een afspraak gemaakt voor een termijn echo.

Zijn er dames bij die een nekplooimeting laten uitvoeren? Gezien mijn leeftijd hoeft het niet, maar ik denk dat wij het toch laten doen. Zou de eerste keer zijn, want bij de eerste twee hebben we het niet gedaan, maar ik heb zo mijn redenen om het deze keer wel te willen.

Groetjes, Ploetertje

20. ladybug

ladybug Bekend lid

28 feb 2008
    543
    0
    0
    Helmond
    @Yvette: heel fijn dat het er weer wat beter uit ziet meid! Hopenlijk kun je nu wat gaan genieten van je zwangerschap

@07Britt: Wat een origineel idee van dat T-shirtje "ik word grote zus" echt heeeel origineel!

@Mollyvg: heel veel succes meid, hopenlijk is alles goed en hoort het beetje bloed gewoon bij je zwangerschap! *duim duim duim

@Tacha: die wachttijden zijn niet normaal he! Als de kleine geboren is hier dan moeten we hem of haar al opgeven voor de kleuter/basisschool omdat er dan anders simpelweg geen plek gaat zijn en dat is dan 4 jaar later :confused:

@MerleQ: spannend zeg voor je woning, maar er is nu tenminste al weer een kansje extra dat je probleem wordt opgelost, zal met je meeduimen!

@Muissie: leuke site

@Merel69: Wij hebben onze eerste ruzie l gehad over de meisjesnaam. Eerst vonden we die naam allebei heel leuk maar nu hoorde mijn ventje dat als zijn zusje een meisje had gehad dat ze ook zo had geheten. Ze willen geen kids meer, dus geen probleem lijkt me maar hubbie vindt het stom om die naam nu te gebruiken....grrr en ik ben dol op die naam

@Sarake: en mijn verjaardag is 15 januari, zou grappig zijn als de baby dan geboren zou worden

Deel Deze Pagina