Januari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sophie, 27 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RiMa81

RiMa81 Actief lid

20 apr 2008
    131
    0
    0
    @ female heel herkanbaar dat 't niet doordringt> heb er ook zo'n last van. Heb vanochtend nog een cb gedaan, gewoon omdat ik nog een keer moest zien dat er zwanger stond! Ik ga vrijdag naar de huisarts en dat is dan de eerste keer dat ik het er over ga hebben. Buiten mijn man dan. Hopelijk krijg ik dan wat meer het besef. Vind het wel helemaal leuk, was ook echt de bedoeling, maar vind het heel onwerkelijk allemaal!

2. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    @ Merel Q Ik ben gelukkig alleen misselijk,maar toen ik zw was van Zoë* kreeg ik zetpillen voor het overgeven omdat ik zoveel overgaf dat ik ook ben opgenomen heb ik later pilletjes gekregen die heb ik tot een week of 15 gebruikt en toen werd het minder...toen moest ik nog 1 keer per dag overgeven en dat was nog te doen.

@ anoniempjuh Nee meid je bent niet de enigste,ik heb dat ook,maar bij mij komt dat wel door mijn verleden.........ik denk dat de meeste meiden allemaal bang zijn totdat ze die eerste echo hebben gehad en dan echt helemaal op en top kunnen genieten,tenminste dat hoor ik het vaakst..............meid ga niet denken omdat je dat denkt dat het uitkomt,ik heb met Noël geen sec durven te genieten omdat ik bang was om hem kwijt te raken,maar hij is hier een bengel van bijna 3 jaar.......maar het is gewoon dat je bang bent meid,en het is je eerste keer dat je zw bent en ook allemaal nieuw meid,dus dan ben je gwoon wat bang.

@ ramona 0309 jeetje meid je hebt ook heel wat meegemaakt,nou meid geniet er nu maar dubbel en dwars van dat heb je zeker verdiend,en meid ik vind het echt goed dat je de kleine hebt gehouden.....niet iedereen zou dat doen,ik zou dat zelf ook hebben gedaan hoor.............vind het wel rot dat mensen zo tegen je hebben gedaan.....

@ nettie Meid beter voorzichtig wat eten dat je het binnenhoud meid....ik ben nu ook supermisselijk en weet als ik nu wat ga eten dan ga ik kotsen,ik heb geen cola want dat helpt bij mij meestal het beste tegen de misselijkheid ;) Zo zie je dat iedere zw toch weer anders is meid.....en jazeker doen we het voor het goede doel meid.....

@ Birthe jazeker hahahahahha :)
    Woon je erzelf ook of kom je weleens in denbosch?
    Lekker zeg al over 6 dagen op vakantie echt heerlijk,ik ben jaloers op je meid ;)

3. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Wat heb jij dan al veel mee moeten maken.....Ben er even stil van, heb diep respect! En ben blij dat je het kindje hebt gehouden, sommige meiden worden zo beïnvloed dat ze het wel weg laten halen en daar ben ik zóóó tegen!
    Hoop dat je van deze zwangerschap dan dubbel kan genieten, dat heb je dubbel verdiend!

4. Kristel33

Kristel33 Nieuw lid

21 mei 2008
    4
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hallo allemaal,

Allereerst iedereen van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap. Ik hoop dat ik me bij jullie aan mag melden. Ik ben uitgerekend op 4 januari 2009. Ik ben zwanger van mijn tweede ICSI-poging. Vrijdag mag ik voor de eerste echo.

Groetjes Kristel

5. Re81

Re81 Bekend lid

11 feb 2008
    903
    0
    0
    @Rima81: ik ga vrijdag ook naar de HA ben wel benieuwd

@Anoniempjuh: je bent echt niet de enige, ik heb het ook en idd ook voor mij alles eerste keer dus extra spannend...

Komend weekend ga ik het aan mijn moeder vertellen (mijn vader leeft niet meer) ben zo benieuwd hoe ze reageert! Het wordt haar eerste kleinkind, wij zijn met z'n drieën thuis en mijn broer en zusje zijn allebei nog single, ik ben de middelste van de drie. Mijn man is de jongste thuis, zijn moeder leeft helaas niet meer. Zijn vader wel en die is al 4x opa door de 2 zussen van mijn man. Hij is nog wel echt van de "oude stempel", dat de familienaam doorgegeven moet worden zeg maar, dus ik hoop stiekem voor hem dat we een jongetje krijgen...

6. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Mijn man is de oudste uit een vrij traditioneel katholiek boerengezin 8) en ik geloof dat m'n schoonouders en dan vooral m'n schoonvader het idd ook wel heel erg geweldig vind dat zijn 1e kleinkind een jongetje is... :D

7. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    heyy

nou ben iig blij dat ik niet de enige ben, baal er zo van, iedereen zegt ook, geniet ervan, maar ja dat lukt dus niet echt, ik bedoel ik merk er niks van dat ik zwnager ben, en dan die rotiedeen, dan is genieten wel moelijk.
    Het enige waar ik het aan merk, is dat ik af en toe ontzettend pijnlijke borsten heb, maar dan denk ik maar zo lang ze zeer doen zal het wel ene goed teken zijn haha, dus voel soms expres even of ze nog wel gevoelig zijn hahah.

Kristel:gefeliciteerd, het zal voor jou een lange weg zijn geweest, dus geniet er lekker van!

Re81:mijn vriend is de laatste die in hun famielie voor een stamdrager kan zorgen, verder heeft ie alleen 2 nichjes en 1 zusje, dus zijn vader zou het ook erg leuk vinden als het een jongetje word haha.

Als het maar gezond is!

liefsss

8. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai Anoniemjuh Ja meid kijk er zijn zat mensen die dat zeggen,maar de meesten zijn toch bang,en misschien juist omdat je hier wat verhalen hebt gelezen meid,dat het je wat banger maakt,ik kan ook alleen maar zeggen dat je niet moet reageren op die mensen....natuurlijk kunnen ze ook niet met je meegaan want dat zou je nog veel banger worden meid......maar meid over een aantal weekjes krijg jij een hele mooie echo en dan word de angst gewoon echt minder..........hahahahahah nou je bent niet de enigste meid,dat heb ik hier al meer gelezen van andere meiden,ik heb geen pijn in mijn borsten dus ik kan er wel in knijpen maar dat doet pijn zoals normaal :confused: ................

@ re 81 meid laat je ons weten hoe je moeder reageerde meid?
    en wat zal ze emotioneel reageren dek ik haar eerste kleinkind als ik mijn moeder toen na ging haar eerste kleinkind,al reageerd ze nu bij de 3de hetzelfe hoor :)
    Rot dat je vader het niet mee kan maken meid,is je vader al lang overleden als ik dat mag vragen?
    En rot voor je man dat zijn moeder niet meer leeft want ja het is toch heel speciaal als je zw bent en dat wil je ook graag met je ouders delen.......zijn de kids van je man zijn zussen allemaal meiden dan?

@ kristel Gefeliciteerd met je zwangerschap meid................

Nou we gaan lekker eten mijn vader heeft wat eten gehaald,frietjes ik hoop dat ik het kan eten :)

9. roos80

roos80 Actief lid

22 jul 2007
    147
    0
    0
    Willen jullie mij aub ook op de lijst zetten. Ik ben 28 jaar, uitgerekend op 3 januari 2009, wil niet weten wat het wordt en ga bv doen.

Ik hab vanmiddag een echo gehade en JAAAAAAAA ik heb em gezien met zelfs een kloppend hartje. Echt geweldig. \:D/
    Ook niet echt verwacht want ik heb vrij weinig symptonen en minder dan vorige week dus ik tref het denk ik gewoon. :)

10. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Joehoe, 7 weken vandaag !

@ cobi: fijn dat alles goed was meid! Maar ik zou wel schrikken hoor, 13 dagen minder, da's een heel pak! Had je dan een hele lange cyclus of hoe komt het?

Vanmorgen ienieminie misselijk geweest, meer een zwaar weeig gevoel alsof ik dagen niets gegeten had en NU iets moest eten! Een boterham in mn mond gestopt & het ging wat beter!

Ben er nog steeds vrij onzeker door, als ik bv kijk naar MerleQ: jij bent al super misselijk & minder ver dan ik!

Maar ja, wat niet is kan nog komen, en ik hoef natuurlijk niet misselijk te zijn! Maar zou wel een bevestiging zijn.. Ben nl zooo bang dat ik 11 juni naar de gyne ga en er bv een vruchtje van 5 weken te zien is.. Missed Abortian dus.. Dan lees ik verhalen in 'miskraam' en het kan dus degelijk dat ze met 9 weken ofzo een echo krijgen en er niets te zien is, of een vruchtje van 6 weken met geen hartje :( Ben er zo bang voor! dan heb ik liever een MK..

Nog 3 lange weken wachten tot het grote moment!

11. Zen

Zen Actief lid

16 apr 2008
    292
    0
    0
    Hi lieve januari mama's!

Ik voel mee met libra en anoniempjuh: ik ben ook de hele tijd zo bang om ongi te worden... had net tot overmaat van ramp ook een druppeltje rozig bloed op het wc papier. Aan de andere kant al VIER positieve testen, waaronder eentje vanmorgen (wel met een vaag lijntje...). WAT NU?

@Birthe: heb idd erg vroeg getest. Heb daar nu ook wel een beetje spijt van, want alles is nog zo onzeker... Heb je nu al een buikje?! Wist helemaal niet dat dat zo snel zou gaan! Ik dacht dat je de eerste 12 weken ongeveer niet zou aankomen.

@Ramona: jij heb het ZEKER verdiend om dit keer lekker te pronken, wat een verhaal! Ik gun je het allerbeste! Mensen oordelen inderdaad voordat ze nadenken. Zo irritant.

@Cobi: gefeliciteerd met de eerste mooie echo!

@Female: heb nog geen goede suggesties qua drank en vrees ook dat er niets kan tippen aan mijn lekkere glaasje wijn.. Glaasje appelcider, zonder alcohol?!?! Ik las dat iemand schreef dat je wel een glaasje mag, maar dat is niet zo volgens mij. Iemand in mijn familie is dokter, en de laatste
    berichten uit de medische wereld zijn dat elke druppel afgeraden wordt vanaf het moment dat er bloedcontact is tussen mama en beebje.

@Rima: Wij waren idd samen aan het wachten! Ik denk niet dat ik al langer zwanger ben trouwens. Mijn vorige ongi was inderdaad raar en kort, dus wat dat betreft zou het kunnen, maar daarna (toen het bloeden vrij vroeg stopte) heb ik nog een test gedaan en die was toen negatief...

Zen

12. Phopalonia

13 mei 2008
    30
    0
    0
    Hallo allemaal, en allemaal van harte!

Ik hoop niet dat jullie het erg vinden dat ik niet alle 89 paginas heb gelezen ;).

Volgens de calculator op deze site ben ik op 21 januari uitgerekend, we shall see. Als ik zo een beetje lees zijn er genoeg meiden die net als ik "nergens" last van hebben. Alleen enorm zere borsten maar verder geen misselijkheid, extreme vermoeidheid valt ook wel mee.

En ook als heel veel andere meiden vraag ik me vaak af of het echt allemaal waar is, hoe het gaat hier binnen en of alles goed is.

13. mintje29

mintje29 Lid

23 jan 2008
    45
    0
    0
    Ohhh men wat schrijven jullie veel, kan het echt niet bijhouden.

Wil Mussie (als ik het goed heb) heel veel sterkte wensen. Ik hoop dat alles nog steeds goed is. Laat je het ons weten?

Ramona, heftig verhaal van jou. En ook erg grappig dat je met 7 weken al een klein buikje hebt. Geniet er nu maar extra van! En koop heel veel strakke kleren ahahhahaha.

Meiden die misselijk zijn, sterkte. Bij mij begint het ook een beetje te komen, maar eten helpt.
    En andere meiden genieten!

14. Seilenna

Seilenna Actief lid

9 sep 2007
    442
    0
    0
    Flevoland
    Hoi Allemaal!

Ik snap heel goed dat er hier sommigen bang zijn voor een MA of een MK. Ik denk zelf dat het wel goed is om het in je achterhoofd te houden, maar het moet je er niet van weerhouden om blij te zijn met je zwangerschap, want dat zou zooo zonde zijn!

En zoals er al eens ergens is geschreven: je kunt er écht niks aan doen om het te voorkomen!

Enne, het gaat vaker goed dan fout! Is allemaal makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk. Ik heb ook zo af en toe mn dipjes (afgelopen vrijdag een klein bloedinkje, gelijk paniek :confused: ), maar probeer wel om te genieten!

En als laatste is mijn ervaring: niet teveel op internet zoeken. Er staat zo veel zin, maar ook zeker onzin op, dat je niet meer weet wat je geloven moet....

15. Zen

Zen Actief lid

16 apr 2008
    292
    0
    0
    Seilenna, dus je denkt niet dat ik me zorgen moet maken over dat druppeltje rozig bloed op het wc papier? Ik lees op het internet dat als het niet gepaard gaat het hevige krampen er geen reden is tot zorg, nu heb ik wel een beetje een kramperig gevoel in mijn buik, maar niet HEVIG.

16. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai..............................

Nou ik heb mijn eten net laten staan,ik durfde geen hap meer te nemen want ik denk dat het dan een bezoek aan de pot was geweest,dat was voor het eerst dat ik niet verder kon eten..................maar goed dat haalt bij mij wel wat angst weg ;)
    Ik moet daalijk potkaarten ik hoop dat mijn misselijheid wat zakt anders blijf ik lekker thuis.

@ annelies...............dat klopt ook helemaal wat je zegt meid,maar ik heb niet een knopje wat ik zomaar kan omdraaien,en ik had gehoopt na een kloppend hartje te zien dat de angst wat beter zou gaan,maar ik denk dat ik dat blijf houden tot de 13 weken en dan hoop ik echt van harte dat het beter zal worden,maar goed mijn zwangerschappen zijn niet zo onbezorgd al zou ik heel graag willen van wel..............en wat je ook zegt je kan er ook niets aan doen..............maar dat haalt de angst bij mij niet weg helaas..........

Goed van je meid dat je het inderdaad probeert dat is toch al heel wat..........Dat doe ik dus ook niet,ik kijk nergens meer naar op het net want ik kan mijzelf dan helemaal gek maken :cry:

@ Phopalonia Gefliciteerd met je zwangerschap meid...........

@ zen Misschien dat het een innestelingkje was ofzo,dat hoor je toch vaker meid,ik heb dat ook bij al mijn zwangerschappen gehad een bloedinkje en gelukkig was altijd gewoon alles goed..........

@ tacha Gefeliciteerd met je 7 weken drempel meid,weer een week erbij ;) ...je moet het niet vergelijken met een ander der zw meid,al moet ik zeggen dat ik dat eerst ook altijd deed,maar ik zie naar alle 3 mijn zw pen dat het zoveel verschilt meid.ik snap je onzekerheid hoor meid...........en meis als je jezelf zo bang maakt met die verhalen,meid ga er dan aub niet meer lezen,ik zou het eerst ook altijd gedaan hebben maar doe dat echt niet meer,of ik moet er zelf moeten komen,maar dat klop ik even af :cry:

@ roos Gefeliciteerd met je zwangerschap meid :) en wat fijn dat je je kleintje al hebt gezien met een kloppend hartje echt geweldig meid,geniet ervan.

17. Seilenna

Seilenna Actief lid

9 sep 2007
    442
    0
    0
    Flevoland
    @ Zen; Het kan ook heel goed een gesprongen bloedvaatje zijn, of inderdaad, wat Patrieske zegt, een innestelingsbloedinkje. Zolang het niet erger word, zou ik me nog niet teveel zorgen maken!

@ Patrieske: Ik snap goed dat je geen knopje hebt, die heb ik ook nog niet bij mezelf gevonden, maar ik probeer het toch, ook na de miskraam en ik moet zeggen, het lukt me steeds beter...

Heel veel sterkte voor degene die in onzekerheid zitten! (helaas weet ik hoe langzaam de tijd soms kan gaan als je in onzekerheid zit!)

18. Phopalonia

13 mei 2008
    30
    0
    0
    @Seilenna
    Nou inderdaad, de tijd gaat echt heel langzaam, bij zwangere vrouwen om je heen leek het altijd of ze vrij snel al achter de wagen liepen, maar nu ikzelf zover ben, jeetje keetje!

19. Re81

Re81 Bekend lid

11 feb 2008
    903
    0
    0
    Mijn vader overleed 6 jaar geleden na een acute hartaanval, 59 jaar, nooit ziek geweest, dus was best een shock. Ik had toen wel bijna een jaar verkering met mijn huidige man, en mijn vader had ook min of meer goedkeuring gegeven voor onze relatie in een sinterklaasgedicht, want mijn vader moest toevallig toen de surprise maken voor mijn man.

Het was zeker moeilijk en nu nog af en toe, maar ik heb het een plaatsje kunnen geven. Hoewel ik nu toch weer de tranen in m'n ogen heb staan...

De moeder van mijn man heb ik nooit gekend. Zij overleed 1 jaar voordat wij elkaar leerden kennen aan kanker.

De kids van de zussen van mijn man zijn niet allemaal meiden, maar ja, zij zijn getrouwd en hebben weer hun mans naam aangenomen, dus ja, de familienaam van mijn man wordt zo niet verder gedragen.

20. Re81

Re81 Bekend lid

11 feb 2008
    903
    0
    0
    Hihi, wel grappig: zei net tegen manlief: "volgens mij wil die kleine van ons graag naar MacDonalds..." Haha!

Deel Deze Pagina