Zo ik heb er weer een werkdag op zitten. En nu kan ik hier nog 8 uur bijlezen haha! Er wordt zoveel geschreven. Ik heb vandaag mn eerst echo gehad. En ik zal em later vanavond even in mn album zetten. Het is echt een lief fotootje al zeg ik het zelf Op mn werk heb ik de echo aan mn werkgever laten zien. Ze is 45 ofzo, geen kinderen. En ze wist niet zo goed wat ze zag. Ik helemaal in de wolken en alles uitleggen haha. Ik ben zo blij met de echo. 18 juni mag ik al voor de termijn echo! Dat vind ik ook al best snel. Dan ben ik 9 weken.... Sommige van jullie hebben een echo met 12 weken he. Maar goed, ik weet nu al zeker dat ik niet NOG minder ver in de zwangerschap ben Ik zat ever terug te rekenen. En ik heb met 3 weken dus een positieve test gehad! Das echt vroeg he! Nou ik ga de echo ff online zetten. x
De vrouw van moeders voor moeders is net weg, en ik mag deelenemen Heb nu 8 van die monsterlijk groene stinkende bussen gekregen, maar het is voor een goed doel zullen we maar zeggen. Die mevrouw heeft ook gelijk weer een test gedaan. Het blijft leuk om zo'n streepje te zien verschijnen @ Zen, probeer je niet te druk te maken, hoe moeilijk ook. 1 Druppel bloed betekent nog niks.
@ Patrieske: Dankje meid, heel lief van je. en ja ik weet dat ik niet zou mogen gluren op dat forum, maar toch. Het houdt me een beetje op de grond ipv op die roze wolk Als ik over drie weken een goede echo heb kan ik opgelucht ademhalen & beginnen genieten! Heb jij een goed gevoel over deze zwangerschap? @ Cobi: Foto foto foto vd echo Maar nogmaals: had je dan onregelmatige cycli? Want hoe kan het dat je je zo vergist hebt in data?
hoi Tascha, nou voor mijn mk had ik onregelmatig. Tussen 24 en 31 dagen. En na mijn mk had ik tweemaal een cylcus van 36 dagen. De cyclus van mijn zwangerschap heb ik zelf 36 dagen gerekend. Maar wellicht was mn eisprong nog iets later.... Ik weet t ook niet precies. ff rekenen..... Dan had ik rond 1 mei mn eisprong... en ik dacht zelf wel 4 dagen eerder. Maar het kan ook zijn dat de weg van eilijder naar innesteling iets langer duurde..... Ik weet het niet. Maar ik hou gewoon maar weer 5 weken aan... x oh ja, de echo staat online. mn kindje is nu nog een rondje cellen. OH NEE WACHT, ik weet al hoe het komt! Op de website rekent de banner: 28 dagen cyclus. Maar dat was bij mij niet het geval.... vandaar..... whaha
hi.. Zat hier net gewoon een beetje te janken door de reacties van jullie... Ben zo gevoelig nu.... en inderdaad.. een makkelijk excuus... t zijn de hormonen.... Tja Het is ook eng.. die miskraamverhalen... en het is ook net of je het steeds meer hoort... maarja dat komt ook door het internet he..? tegen iemand zeggen doe je t niet zo gauw, maar zo op zo'n forum lucht je je hart meteen wat sneller... Maar idd als je een beetje bloed hebt is er waarschijnlijk iets van binnen gesprongen ... alles is natuurlijk wat beter doorbloed.. merk dit zelf ook goed... sommige dingen zijn nu wat minder prettig, zeg maar Rima Ja blijft leuk als zo'n lijntje verschijnt... Heb ook zo veel testen gedaan... en zat te denken van de week zal ik nog even langs de drogist gaan.... maar toch niet gedaan, slaat natuurlijk nergens op... en ik moet uitkijken, want anders als de kleine geboren wordt staat er op GESPONSERD DOOR CLEARBLUE..... hahaha Re81 hahahaha leuke opmerking... MMMMMM Verder begrijp ik hoe je je voelt... Mijn vriends vader is overleden toen hij net 8 was... hij had er heel veel moeite mee toen hij zelf vader werd... Zijn de momenten die zo belangrijk zijn in je leven en die je zo graag met ze zou willen delen... alleen is dit helaas niet meer mogelijk..... dikke knuffel.... xxmona
@ Ramona ........ach lieverd toch,met tranen in je ogen nu krijg ik tranen in mijn ogen hahahahah,zo steken we elkaar aan he meid....... Dat is ook zo,maar weet je als je het aan de meeste vrouwen vraagt van goh is alles meteen goed gegaan hoor je toch van de helft andere verhalen en dat gaat je ook niet in de koude kleren zitten..........ik vraag er daarom voortaan nog weinig naar,misschien erg raar,vooral omdat ik weet dat praten op lucht maar voor mij is het nu echt niet goed...........ik heb die angst toch en zal die angst blijven houden tot ik een huilend babytje hoor,maar goed dat is heel normaal denk ik............maar wat je zegt weet je op het net schrijven mensen ook veel meer op,kijk als je zo iemand tegekomt dan vertel je niet de details en dat lees je zo wel,en het is natuurlijk heel fijn dat de mensen zo'n plekje hebben,want dat ervaar ik zelf ook zo hoor............... @ cobi ...............meid een prachtige echo hoor,echt super omdat zo te kunne zien he meid @ tacha Niets te danken meid...............dat weet ik meid dat het je wat op de grond houd,maar weet je dat doe je zelf ook wel,en die verhalen maken je echt veel banger,misschien kun je beter leukere dingen gaan zoeken op het net,leuke ideen voor een geboortekaartje of kinderkamertjes.........al weet ik dat je dit niet vlug doet omdat je de goden niet wilt verzoeken dat had ik zelf ook hoormeid,maar je babykamer moet je toch echt rond de 3 maanden bestellen bij veel zaken zit er echt een lange levertijd op.............niet bij allemaal hoor.........dat denk ik ook meid,en weet je we houden dat toch in ons achterhoofd,als we daalijk voorbij de 13 weken zijn denk ik dat de meeste opgelucht ademhalen........... Tja hoe is mijn gevoel over deze zwangerschap,ik zit nog steeds in mijn roes omdat we toch spontaan zwanger zijn geworden,ik ben erg bang,maar dat is heel normaal,ik sta er dubbel in,ik ben erg bang om te genieten omdat ik van Zoë* haar zwangerschap zo genoot na het ziekzijn dan hahahhaha en dat werd mij zo verschrikkelijk hard afgepakt,op de hardste manier die je kan bedenken,ik zat echt op een roze wolk..........bij Noël was ik zo bang dat ik echt in therapie moest,de babykamer was geeneens klaar toen ik met 37 weken een ks kreeg ..............en bij deze wilde ik zo graag genieten en niet bag zijn dat het me echt tegenvalt dat ik mijzelf zo voel.ik baal er echt van.....ik hoop echt dat als ik de 13 weken voorbij ben dat het beter zal gaan,ik heb er best verdriet van dat ik niet kan genieten.............ik durf niet eens veel nar de echo te kijken,al heeft die ene mooi plekje opd e kast tussen Zoë* en Noël hun foto's.............jeetje even fijn om me hart te luchten sorry dat het zo'n jankverhaal werd meid @ zen de meeste meiden volgens mij niet ,maar meid probeer zoveel mogelijk angsten van je af te schrijven je kan het maar kwijt zijn he misschien durf je dan later wat te genieten meid......... @ re 81 hahhahahaha nou die hou ik er in hahahhahaha. Jeetje meid zo jong en zo plotseling wat is dat verschrikkelijk zwaar voor je geweest meid..en soms nog want verdriet daar zit geen tijd aan......en je moeder het moet voor haar ook zo verschrikkelijk zwaar zijn geweest......Fijn dat je wel die toestemming hebt gekregen van je vader he meid,dat voelt dan goed..............natuurlijk heb je tranen in je ogen staan het is ook niet niks meid,en je had dit ook graag willen delen met je vader toch.................De moeder van je vriend was dan ook nog best jong denk ik als ik het zo lees? Jeetje ja wat dom ben ik zeg............ van die namen,echt erg....... @ annelies Dat is in ieder geval heel goed meid dat je het probeert dat moet je ook wel,anders word je helemaal gek,het is niet zo dat ik de hele dag zit te dippen hoor,maar ik durf er niet veel over te praten over mijn zw met vriendinnen of fam..........ik hou mezelf nog erg terug getrokken en dat vind ik raar van mijzelf en dat is toch ook een stukje genieten door er over te praten toch..........Fijn om te lezen dat het je steeds beter lukt meid............
Pffff, ik ben er nu zo erg aan toe dat mijn vriend net op het punt stond om de huisarts te bellen. Ik ben echt zooo ontzettend beroerd. Ik kan echt helemaal geen eten hebben. Alleen vet eten gaat erin maar dat heeft vervolgens een ontzettend verkeerd effect. Ik heb vandaag 2 keer overgegeven en tussendoor ontzettend veel gekokhalst waarbij er ontzettend veel vocht uit kwam. Maar ik kan helemaal geen vocht hebben vervolgens. Ik hoop maar dat het snel beter gaat want dit wordt echt steeds extremer...
Hai merelQ Meid anders ga je morgen even naar de ha meid en vraag je die zetpillen of de pilletjes die je kan innemen ze zijn echt voor de zwangere vrouw en kunnen echt geen kwaad meid.............en hou echt in de gaten dat je niet uitdroogd ik ben zo met de 9 weken toen opgenomen meid,want uitdrogen is gevaarlijk voor jou maar ook voor die kleine,en weet je de ha kan zeggen dat zeiden ze ook bij mij,dat hoort erbij dat overgeven maar dan moet je ook duidelijk zeggen dat dat niet kan omdat je echt geen vocht binnenhoud meid..........laat je niet afschepen hoor........
Heb ik bij mn zwangerschap ook gehad, ik kon nog geen slok water binnenhouden en dat 2 dagen achterelkaar. Af en toe rook de patat die hubbie toen at erg lekker maar zodra ik er 1 of 2 van nam kwam het er ook na een kwartier weer uit...Dacht dat het enorm slecht zou zijn voor mij of mn kindje, maar dat is dus niet zo. Het is niet schadelijk....jij gaat je slap en k*** voelen en je zorgen maken e.d. maar de baby krijgt genoeg. Had ook echt het gevoel, dat het niet erger moest worden want dat zou niet vol te houden zijn. Gekke is dat ik het twee hele dagen last van had en dan een paar dagen niet, heeft een week of 3 aangehouden en daarna stopte het en ging het veel beter! Hoop dat je er wat aan hebt wens je enorm veel sterkte ermee weet echt wat je doormaakt.....Succes meid dikke digi knuf van mij!
@merleq: wat patrieske ook zegt: het moet natuurlijk niet drie of vier dagen doorgaan zo want dan droog je echt uit maar 1 of 2 dagen zou op zich geen kwaad kunnen, tenminste zo werd er bij mij gezegt en idd ik heb er niets aan overgehouden en dochterlief is ook enorm gezond....
Nou weer even een update van deze kant... vandaag tot nu toe (even afkloppen, ben bang om iets om mezelf af te roepen) geen bloed verloren. Enkel was roze slijm, maar ja daar voel ik me wel beter bij. Een erg vaag gevoel in mijn onderbuik, maar tot nu toe geen extreme krampen. Dus wel een piepklein beetje hoop gekregen. Maar dat schuif ik steeds naar de achtergrond, wil zo graag niet teleurgesteld worden, maar weet ook niet of je je voor kan bereiden op een teleurstellende echo.... Vandaag wel weer de verloskundige gebeld, maar moet toch echt wachten tot vrijdag, gelukkig zit er al een dag wachten op en gaan we alweer bijna slapen. Ook nog vanavond heel lang met een vriendin zitten praten die 4 miskramen heeft gehad, ze kon me wel een beetje geruststellen. Maar de zorgen zijn nog niet verdwenen en weet dat ik gewoon vrijdag moet afwachten, dat is het enige wat me uitsluitsel kan geven. Ook mijn vader is anderhalf jaar geleden plotseling overleden, een grote schok, ben vandaag bij zijn graf geweest.......zou nu zo graag even die gerustellende armen om me heen hebben en daar even in wegkruipen. Tja op dit soort momenten valt het gemis me zwaar.... Voor alle misselijke dames, een zuurtje of pepermuntje wil echt werken. Oud huismiddeltje maar het proberen waard, daarbij word je nog misselijker van niet eten. En natuurlijk aan alle zwangeren gefeliciteerd, wat is het toch heerlijk nieuws he! Slaap lekker allemaal!
Muissie: ik wil je heel veel sterkte wensen in deze onzekere tijd! Vooral lekker doen waar je zin (of vooral géén zin) in hebt! Wat vervelend dat je nog tot vrijdag moet wachten! Hopelijk blijft het verder rustig en zet het niet door! Het schijnt dat 50% van de bloedingen tijdens een zwangerschap niks betekenen! Kan dus nog steeds 2 kanten op! Sterkte! Groetjes Annelies.
De moeder van mijn man was wel iets ouder (hij is dan ook zelf weer 8 jaar ouder dan ik én hij was een nakomertje) zij was 67 toen ze stierf. en ja van die namen, vond het wel grappig, niet dom, zou mij ook overkomen hihi!
@ Zen och lieve meid, maak je geen zorgen hoor! Alles is nu zo goed doorbloed, na het vrijen, persen op het toilet, innesteling, dat is allemaal heel normaal hoor. En het was toch ook nog eens roze ipv helder rood? Doe maar rustig, het is echt oké hoor. Liefs @ MerleQ Ow meid ik leef met je mee zeg. Misselijkheid is echt één van de vervelendste kwalen, je kunt dan niets meer. Ik hoop dat het snel beter met je gaat, sterkte! @ Nettie; het is denk ik heel normaal dat je al die emoties hebt hoor, na alles wat je hebt meegemaakt. Voel je maar niet raar of schuldig... Rustig aan *digi-knuf* @ Ramona; en voel je je al wat rustiger? @ Cobi wauw wat een schattige echo zeg! @ Tacha; weinig symptomen zegt niks hoor meid... Maak je geen zorgen, maar lucht maar lekker vaak hier je hart! En ps ik heb ook nog heel weinig symptomen. Sneller moe en soms heel iets misselijk maar dat is het @ Rima Zo'n streepje blijft sjiek he, echt super! @ Ri81 sterkte nu, het moet best heel moeilijk zijn dat je deze dingen niet met je vader kunt delen... Gelukkig heeft hij wel je man gekend. Mijn lieve schat heeft koorts . Gister weer 2 spuitjes gehad dus nu is hij heel slaperig en plakkerig. En oh ja, nog iets! Heb gister dan echt voor het laatst BV gegeven! Het is goed zo, maar voelde me echt even emotioneel, moest huilen. Zoiets bijzonders wat je zo lang met je kindje hebt gedeeld... Ze kunnen het hem in ieder geval niet meer afpakken, ruim een jaar BV!
@ Patrieske: Ik leef met je mee hoor. Snap heel goed dat je nog niet durft te genieten! Je moet maar denken dat je engeltje over dit kindje in je buik waakt.. En idd tot de 13 weken zal het bang afwachten zijn, maar het feit dat je natuurlijk zwanger bent geraakt vind ik al héél positief! Ik hoop zo voor je dat er over +/- 7 maanden een foto van je kerverse baby tussen de twee andere foto's zal staan meid! Het is net zoals jij tegen mij zei: probeer positief te denken! @MerleQ: Balen meid dat je zo afziet! idd mss moet je van die dingen gaan halen tegen misselijkheid, die zwangeren wél mogen hebben? Heb je het ook 's ochtends? Dan heb ik mss een tip. Leg 's avonds al iets op je nachtkastje klaar om te eten: een cracker/koekje/.. 'Smorgends laat je je wekker 10min eerder aflopen en je BLIJFT LIGGEN! en je eet al liggend die cracker op. Dan nog even blijven liggen & dan pas opstaan. Ik heb een jaar vroedkunde gedaan & heb geleerd dat dit trucje toch best wel hielp.. Succes meid!
Ik begrijp je helemaal en voel me ook zo. Anderhalf jaar geleden, dat is nog heel vers, lijkt nog gisteren... Je kunt in ieder geval ook altijd hier je hart uit komen storten, ik vind het erg fijn en gezellig hier. Leuke aanstaande mama's allemaal hiero! Voel echte steun hier onder elkaar en daar doen we het voor toch?!
Hoi Allemaal: @MerleQ: sterkte, wat balen dat je je zo rot voelt. Nou ja, het is voor het goede doel! @Muissie: ik duim voor je! Hier inmiddels weer iets rustiger. Twee keer naar de wc geweest zonder enig roze op het wcpapier en voor de zekerheid maar WEER een test gedaan, dit keer dezelfde als twee dagen geleden en het streepje was iets donkerder dit keer. Volgens mij zit het op dit moment dus in elk geval nog goed. Dank voor al jullie lieve woorden! Ik sprak manlief en het enige wat hij op zo'n moment kan uitbrengen is: tja, we zien wel. Een waarheid als een koe, maar een beetje meer inlevingsvermogen kan geen kwaad....... Zen