Januari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sophie, 27 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zen

Zen Actief lid

16 apr 2008
    292
    0
    0
    O ja, nog een vraagje. Ik heb een beursitis in mijn enkel (ontsteking). Heb ik al een paar x eerder gehad en dat moet je altijd bestrijden met ibuprofen of dyclofenac. En ja.... dat mag nu niet. Wat kan ik doen, iemand een idee?

Zen

2. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    ehm...kun je me even helpen? Heb een beetje het idee dat je dit voor iemand anders schreef.....Heb niet echt het idee dat ik veel heb meegemaakt helemaal niet na wat ik allemaal lees over overleden ouders.Lijkt me echt vreselijk heb daar echt geen woorden voor en doet me weer even beseffen dat ik enorm gelukkig mag zijn dat beide ouders zowel mijn eigen als die van mn hubbie allemaal nog in leven zijn.

En over het stoppen met bv....Tja das idd echt het echte eerste bewuste stapje van het loslaten......Ik heb dat ook echt gehad. Heb heel bewust op haar eerste verjaardag de laatste keer gegeven en het deed me wel heel veel emotioneel gezien. Ik heb hetzelfde gevoel weer terug gekregen toen ze voor het eerst met haar rugtasje op naar de psz ging.....Weer een moment van loslaten. Als ik haar bij mn moeder breng kan ik wel van alles vertellen hoe je bepaalde dinge bij ons meissie aanpakt maar dat hoeft tegen een juf niet. De momenten op de psz zijn echt al stukjes van haar eigen leventje waarin ik niet voorkom.....Oh echt om van te janken.......Maar het is het beste voor haar dat weet ik zeker en het gaat ook goed en haar juffies zijn echte schatten maar vooral het begin was erg moeilijk.
    Tja dames we denken allemaal dat we na de 12 weken wel rustiger worden en dan pas kunnen genieten e.d. Maar neem van mij aan je bent vanaf het moment dat je weet dat je zwanger bent ongerust en dat blijft tot je dood zo doorgaan. Je blijft bezorgd over je kindje hoe oud ze dan ook zijn, heeft mijn vader al een paar keer genoemd en die is voor het eerst vader geworden zo'n 33 jaar geleden.......Bereid je er maarr op voor! Maar vergeet niet te genieten, doe beide maar probeer ervoor te zorgen dat je net iets meer geniet dan dat je je zorgen maakt......is beter voor jou en voor je kindje geboren of ongeboren.....

Tjonge wat een verhaal he? Nou goed hoop dat julli er wat aan hebben....
    Ga nu gauw mn bedje opzoeken en neem toch maar voor alle zekerheid een emmer mee want heb wel gewoon gegeten en koffie gehad wat werkelijk heerlijk was na een dag water en thee maar heb het idee dat het er nog wel eens uit kan gaan komen straks. Ga maar proberen een pepermuntje oid te eten zoals muissie zei...Al werkte dat bij mn eerste ook niet ook die kwam er vrijwel direct weer uit....maar het is het proberen waard... Slaap lekker allemaal!

3. KleintjeValentijntje

KleintjeValentijntje Fanatiek lid

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    @Phopalonia: Hee meid! Leuk dat je er ook bent nu! Geniet lekker van je zwangerschap he meid!

@ Cobi: Wat schattig! Oh wat een leuke echo :) En wat goed dat je dan nu al het hartje ziet kloppen, tis wel heel vroeg! SUPER gewoon voor je :)

En aan alle rest: Ik kan het even niet meer bijhouden! Er wordt zo veel geschreven! We hebben nu de site van ons Hummeltje in de lucht, super leuk!

Voor de geïnteresseerden:

www.burgers-tegelaers.com en dan onder het kopje 'zwanger'

Voor iedereen die zich niet zo lekker voelt: Heel veel sterkte en beterschap!

En voor de rest, geniet lekker meiden: WE ZIJN ZWANGER :D:D:D

Nou, ik ga denk ik maar es slapen, morgen weer naar Nieuwegein vanuit Limburg... pfff, zie er als een berg tegenop! Maar nu eerst eens even lekker slapen :)

4. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    Hey Zen, daar kun je toch ook een injectie voor krijgen? voor een slijmbeursontsteking althans. Heb ik gehoord hoor. Misschien dat 't minder erg is als 't direct op de plaats van bestemming wordt gebracht.

Pfoei, ik heb me in geen tijden zo misselijk gevoeld. Als dit nou ochtendmisselijkheid is, dan zitten ze er een paar uur naast ;)

5. Zen

Zen Actief lid

16 apr 2008
    292
    0
    0
    Sterkte Libra, en bedankt voor de tip, ga er gelijk achteraan.

Sleep well,

Zen

6. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    Ik kruip m'n nestje in :) trusten meiden.

7. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Goedenmorgen meiden,

jeetje dit is echt niet bijhouden, als je er 's avonds niet even voor gaat zitten....

Gisteren kregen we visite. M'n zusje en haar vriend waren er en 2 vrienden van ons.
    Gisteren dus mijn zusje verteld dat we zwanger zijn.

Hierna hebben we de Sarahpop zo goed als klaargemaakt voor de verjaardag van mijn moeder a.s. zaterdag.

Verder heb ik gisteravond ook de cadeautjes ingepakt voor de kersverse opa's en oma's.
    En zoals ik al verteld had, heb ik er dus ook 2 testen op geplakt.
    Ik heb gisteravond dus nog weer even 2 testen gedaan...
    Nu is het toch wel overduidelijk en nu kan ik het pas geloven....

Ik ga me nu snel klaar maken voor het werk.

Dikke knuffel,

Patricia

8. Re81

Re81 Bekend lid

11 feb 2008
    903
    0
    0
    Goeiemorgen!

Heb net weer getempt maar vroeg me eigenlijk af of dat nog ergens nuttig voor is? Voor degene die hier de temp bijhielden in hun cyclus, doen jullie dat nu nog steeds?

Ik ga me ook klaar maken voor m'n werk. Lekker 1 dagje en dan weekend!

Tot vanavond!

9. nieuwbegin

nieuwbegin Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.272
    0
    0
    Dames, mag ik mij hier komen aanmelden? ( mijn banner pas ik pas na zondag aan voor de zekerheid.) Ik heb gister een posi test in mijn handen gekregen....

Dus wij worden rond 26 januari papa en mama.....

( moet ik echt alle 92 pagina's gaan lezen om bij te zijn of is er ergens een race u mee te vinden ;) )

10. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    Goeiemorgen.

@Patricia: Vind 't echt een super leuk idee. Ja he, ik had dat ook. Dacht steeds dat de eerste test misschien kapot was. kon' t niet geloven... heb er ook de hele dag mee rondgescharreld. :)

@Re81 : Heb nooit getempt omdat we niet echt actief geklusd hebben en ik behalve dan met m'n gevoel nauwelijks met m'n cyclus bezig was. Ben op een of andere manier nog wel helemaal in die "cyclus mind set" ... raar he? alsof ik elk moment een chocokick en een ongi kan krijgen.

@ nieuwbegin: Welkom hierzo! zijn we op de zelfde dag uitgerekend!

11. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    Hiero gaat nog steeds alles goed. Misselijkheid is in vlagen maar gelukkig niet de hele dag. Word alleen minstens 1x per nacht wakker omdat ik naar de WC moet...

12. nieuwbegin

nieuwbegin Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.272
    0
    0
    Thanks... he dat word spannend... nou ja ik weet niet echt wanneer ik mijn ei heb gehad dus het is rond de 26ste en das wel een hele mooie datum.. mijn oma word hopelijk volgend jaar op die dag 80...

13. SimplyMe

SimplyMe Niet meer actief

Hallo en goede morgen,

@Alle nieuwe meiden: welkom enne gefeliciteerd.

@Iedereen: Even over de familienaam doorgeven. Wij hebben
    besloten om mijn achternaam te geven aan de kinderen,
    dus heb ik er in mijn familie voor gezorgd dat de familienaam
    doorgaat. Mijn vader is supertrots, want aangezien mijn enigste
    broer niet van plan is aan kinderen te beginnen is het toch nog
    gelukt om de naam door te geven. Zo zie je maar weer dat niet
    alleen jongetjes hiervoor kunnen zorgen. ;)

@Cobi: Te gek \:D/ dat de echo super is gegaan, alleen wel balen idd.
    van die 13 dagen. Maar, iig goed nieuws en dat is wat we willen.

@Tacha1987: Niet lezen! [-X Ik weet nog dat ik bij mijn eerste twee kids
    bijna geen last had van onzekerheid. Ik ging er lekker naïef gewoon
    vanuit dat het goed zat en gelukkig was dat ook zo.
    Tijdens mijn derde zwangerschap had ik toegang tot het internet en
    heb ik idd veel gelezen over miskramen en missed abortions. Ik ben
    nog nooit zo onzeker en angstig :pale: geweest en toen ik in de wachtkamer
    zat voor de 12 weken echo was ik ervan overtuigd dat het kindje dood
    was. :cry: Ik voelde mij echt zo gespannen en naar. Tijdens de echo bleek
    alles helemaal goed te zitten en kon ik mijn zorgen aan de kant zetten.

Ik heb toen ook besloten om niet alle verhalen te gaan lezen van mensen
    die hun kindje tijdens de zwangerschap en geboorte waren verloren, omdat
    ik het zo verschrikkelijk vond :( en er zelf ook weer heel bang van werd.
    Elke keer als ik mijzelf weer begon gek te maken met rotgedachten zei ik
    tegen mijzelf dat het leven gaat zoals het gaat en ik vertrouwen moest hebben.
    Als het mis zou gaan dan kan je er toch niks aan doen en is het (lullig gezegt)
    niet de bedoeling geweest. Het hielp mij als ik mijzelf gewoon even streng
    toesprak [-( en mijzelf niet de kans gaf om er veel en lang over na te denken.
    Verstand op nul en blik op oneindig... Op naar de 12 weken echo...

Angsten en zorgen horen bij kinderen krijgen/hebben en die gaan helaas niet weg
    na de 12 weken echo. Elke fase van hun leventje heeft zijn risico's, van wiegedood
    tot onder een auto komen. Gebroken harten, verkeerde vrienden, etc... Dat is het
    leven. Gelukkig ben je niet de hele tijd bezig met zorgen maken en geniet je de
    meeste tijd van het moederschap, maar zorgen maken hoort erbij.. Daar
    moet je dus ook mee leren omgaan... :(

@MerleQ: Jeetje, wel erg vervelend meid. Niet te lang wachten hoor met de huisarts,
    maar je weet zelf het beste wanneer je moet gaan. Sterkte enne dikke knuf..

@muissie: Das iig geval mooi nieuws. Nog 1 nachtje slapen en dan weet je weer
    wat meer. Ik zal voor je duimen. Jij ook een dikke knuf...

@Female: Emotioneel he het einde van borstvoeding. Ik weet er alles van. Heb je
    ervoor gekozen te stoppen of op aanraden van het cb? Of liep de melk terug en
    moest je wel? Bij mij is de melk enorm teruggelopen, maar ik wil nog niet stoppen
    met BV, dus ik ben hard aan het werk om de productie weer wat op te schroeven. Het
    lijkt te gaan werken gelukkig.

@iloveandres: Mooi he die testen en vooral dat tweede streepje.

@Libra: lekker hoor dat alles goed gaat. Niet extreem veel last,
    maar wel genoeg om te weten dat je zwanger bent. ;)

Verder ben ik nog steeds zo moe. Ik sleep mijzelf echt de
    dagen door. Bah.. :( Ach ja, overleef ik ook wel weer. Hihi...

Tot later meiden...

Groetjes SimplyMe

14. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    @ SimplyMe : wat een wijsheid zeg! Ben het helemaal met je eens hoor. De verhalen over miskramen e.d. zijn er onder andere omdat de moeders hun verhaal dan kunnen vertellen en voor rouwverwerking maar ik denk dat je dat forumpje in je prille zwangerschap beter kunt overslaan. Dat moe heb ik ook wel wat. Vooral 's avonds. Ben om 10 uur gewoon op, terwijl ik normaal echt een nachtbeestje was.

15. SimplyMe

SimplyMe Niet meer actief

@Libra: Jaja, wijsheid komt met de jaren. :) :)

16. Cobi

Cobi Actief lid

4 mrt 2008
    143
    0
    0
    Verpleegkundige
    Amsterdam
    Goedemorgen dames,

Zo ik heb de klok rond geslapen!
    Ik was moe, moe.
    En vandaag heb ik er weer zin in.
    Ik probeer me ook zo min mogelijk te richten op de negatieve kant.
    En ben nu heeeeerlijk zwanger.

@yvette....... je zei dat ik het hartje al zag kloppen....
    Nee hoor. Ik ben nog niet eens zo veer in de zwschap.
    We zagen alleen het begin van de ontwikkeling....
    Over 1 week gaat het hartje zeker wel kloppen.

Fijne dag allemaal!
    x

17. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Yvette
    Heb op jullie site gekeken hoor!
    Mooi gedaan... ik wilde iets in het gastenboek zetten, maar dat ging nog niet... en wilde het niet in het andere gastenboek zetten..
    Weet je familie t al dan?

xxmona

18. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi meiden,

Wauw wat gaat het snel hier!

Heb behoorlijk last van zw. kwaaltjes: moe, misselijk en dizzy en daar dinsdag nog buikgriep overheen gekregen. Gaat gelukkig weer wat beter.
    Volgens vk zijn symptomen goed teken. Ben erg blij (vorige keer mk). Ben ook al voorbij de tijd dat vorige keer bloedverlies begon en mk gebeurde. Ook weer een mijlpaal! En het meest belangrijke is dat ik er een goed gevoel over heb. Vind het allemaal weer erg spannend.

Cobi, super dat je eerste echo goed was!

Muissie, ik duim voor je dat alles goed is. Veel sterkte.

Sorry dat ik niet op iedereen reageer.

x Sophie

19. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Stom is dat eigenlijk he?

Ben ik van banner verwisseld.. dezelfde uitgerekende datum ingevuld en ben ik opeens een dag verder!
    Ga nog een paar keer veranderen... dan zit ik zo op die 12 weken.. :)

Ik heb trouwens nog een verzoek aan jullie...
    Willen jullie vanaf morgen en t weekend niet zoveel schrijven... hahaha ben een weekend op familiebezoek en weet niet of ik achter de pc kan... anders moet ik weer zoveel bijlezen :D

Ga t mn familie toch maar vertellen.... heb dinsdag "pas"de echo maar kan t echt niet meer verstoppen...

xxmona

20. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    @ Simply Me: je hebt gelijk hoor meid! ik zal niet meer meekijken op dat deel vh forum. Da's wss het beste..

Haha gisterenavond rond 23u20 opeens verschrikkelijk veel zin in fruitsap met verschillende vruchten! Vriend staat met de nacht dus kon hem niet op pad sturen. Heb dan maar zelf half in pyama naar de nachtwinkel gestapt :D Het was zo heerlijk! Nadien moest ik er wel mee lachen, dat je zo'n drang kan hebben naar iets dat je het nu nu nu moet hebben! Hebben jullie dat ook?

Deel Deze Pagina