Nu ben ik natuurlijk nog een weekje minder ver, maar ik heb ook nog nergens last van. PArtner grapte vanochtend al dat hij wel het een en ander in huis zou halen eerdaags, want wij zitten hier erg afgelegen en avond winkels kennen we niet in dit durp
Doordat ik tempte (en ovu-tests gebruikte ) was ik op m'n NOD al vrij zeker zwanger te zijn, dus heb deze keer al op NOD getest (vorige keer - zonder tempen - gewacht tot 1 week overtijd). Heb daarna ook nog een dag of 5 geloof ik doorgetempt, gewoon voor de zekerheid, met het idee, mòcht het gelijk al misgaan, heb ik m'n grafiekje toch 'compleet' (later 'ongesteld' geworden dan). Maar na 5 dagen vond ik het welletjes. Wilde ook wel weer eens lekker wakker worden en opstaan wanneer ìk daar zin in had (lang leve het thuis-mamaschap ) en vond het toen ook wel tijd er gewoon het volste vertrouwen in te krijgen. Ik was juist vooral tijdens het begin van m'n eerste zwangerschap (zonder internet) als de dood dat het mis zou zijn/gaan... Hoewel ik inmiddels veel gelezen heb over miskramen e.d., ben ik deze keer eigenlijk veel geruster/gelater. Misschien juìst door de wetenschap dat het in principe alleen (zo vroeg) misgaat, als er iets met het vruchtje niet in orde is. Dit geeft mij nu veel rust. En ik lees wèl bewust de verhalen over miskramen e.d. en dat doet mij - gek genoeg - juist 'goed'. Het helpt mij te relativeren - zowel als het 'gewoon' goed blijft gaan, als dat het ook bij mij mis mocht gaan - en ik vind het fijn die moeders/ouders een blijk van medeleven te kunnen geven... Zo zie je maar hoe een ieder verschilt. Maar snap ook heel goed dat veel meiden, zéker tijdens hun eerste zwangerschap, het heel moeilijk hebben met zulke verhalen en ze voor hun eigen gemoedsrust idd beter maar niet (meer) lezen.
Nou, hier weer niet veel te vertellen, ben gewoon heel moe en ben vandaag ook maar niet naar het werk gegaan. Heb al 2 weken last van mijn rug, zo net iets links boven mijn stuitje, één plekje, alsof het verrekt is. Dat straalt uit naar mijn been en ik zak er regelmatig doorheen! Iemand een idee wat dat kan zijn? @ Cobi: Oh, ik dacht dat je het hartje al had zien kloppen! Ik vond het al erg vroeg, maar het was wel mooi geweest! Dan nog een weekje wachten tot het hartje klopt. Wel fijn dat je dat je meteen na een week terug mag @ Ramona0309: Wat leuk dat je even gekeken hebt! Het gastenboek is inderdaad nog niet in de lucht, dat komt er zo snel mogelijk aan. Marco is ITer, ik heb er helaas geen verstand van Mijn hele familie, mijn omgeving en mijn werk weten ervan, we hebben het niet geheim gehouden, dus als je op het andere gastenboek iets had willen schrijven, had dat wel gemogen hoor! Wel lief van je dat je zo discreet bent. En super dat je even gekeken hebt, ik ben er supertrots op! Wat leuk dat je het je familie gaat vertellen! Ach en ook al is het net voor de echo, dat maakt toch niet zoveel uit? Kunnen ze meteen in jullie geluk delen @ Sophie: Heerlijk toch, dat je er nu een goed gevoel over hebt? Gewoon lekker je gevoel volgen, want je gevoel is supersterk tijdens je zwangerschap. Het gaat gewoon goed dit keer! @ Muissie: Sterkte en succes meid! @ Nieuwbegin: GEFELICITEERD! Geniet er lekker van en welkom hier. Je hoeft echt niet alles bij te lezen, je leest je vanzelf wel in! @ Re81: Volgens mij bereik je niets meer met dat tempen, ik ben dan ook direct gestopt toen ik wist dat ik zwanger was!
@Yvette..... eh ik ga niet volgende week weer een echo krijgen. (verkeerde intepretatie...?) Ik weet dat het hartje volgende week zeker moet kloppen. Omdat het dan 6 weken is. En de echo is pas over vier weken. Dat is dan de termijn echo.
Hey goedemorgen lieve mama's in spé @ SimpleMe Geen van beide (niet op advies van cb en productie is altijd goed/ stabiel geweest), ik wilde het zelf graag Ik heb nu ruim een jaar gegeven en vind het nu mooi geweest. Hij heeft toch best een poos BV gekregen dus dat pakt niemand hem meer af. En ook door de nieuwe zwangerschap zag/ zie ik het niet zitten om door te blijven gaan. Je hele hormoonhuishouding ligt nu weer compleet overhoop, het is vermoeiend (BV en zwangerschap) en ik wil graag even een rustpauze. De tweede ga ik gewoon weer een poos BV geven en zonder 'pauze' zie ik echt niet zitten. Vandaar . En jij, wil je nog lang doorgaan? Hoe ervaar je het nu, combi van BV en zwangerschap? @ Iedereen Is niet raar hoor, de hele dag naar die test staren, doe ik ook. Soms kom ik die van Kynan weer tegen en zwijmel dan nog steeds even weg @ nieuwbegin; welkom en gefeliciteerd! @ re81 denk niet dat je meer hoeft te temperaturen meis. Je bent nu toch zwanger @ iloveandres; super duidelijke test meid @ zen Hoe voel je je nu? @ Nettie; sorry; het bovenste stukje was idd voor iem. anders bedoeld, nl. Patrieske(Reageerde op dit stukje ) En verder, ja idd een emotioneel moment. MAar heb gister steeds voor hij ging slapen een flesje met gewone melk een beetje warm gemaakt. Op ons grote bed gaan zitten en Kynan dicht bij me. Hij heeft het gister 3 x helemaal leeggedronken en is meteen in slaap gevallen, gaat goed dus @ Muissie; hoe gaat het nu? Nog maar 1 dag, is het al vrijdag! @ Tacha; weet jij niet of er in Belgie zoiets als 'moeders voor moeders' bestaat? @ Yvette Leuke site! En wat een gaaf huis hebben jullie zeg! Hier alles goed, nog steeds weinig symptomen. Sneller moe en heel soms ietsje misselijk maar c'est tout
januari mama's 2009 2 januari Naomiadaeze-22 jaar-2e kindje-geslacht weten:ja-bevalling-bv 3 januari Ramona-28 jaar-2e kindje-geslacht weten:misschien-bevalling:zh-bv 4 januari Patrieske16-31 jaar-3e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zh-bv of fv Britt-32 jaar-2e kindje-geslacht weten:nee-bevalling:thuis-bv Yvette1983-24 jaar-1e kindje- geslacht weten:ja -bevalling:thuis- bv? Iuno-28 jaar-2e kindje- geslacht weten:nee -bevalling:zh- bv 5 januari Sophie-34 jaar-2e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zh-bv Sabrina maat-20 jaar-2e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:thuis-bv Ploetertje-30 jaar-3e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:thuis-bv 6 januari Taby-29 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:thuis-bv 8 januari Muissie-23 jaar-1e kinde-geslacht weten:nee-bevalling:thuis-bv Tascha1987-20 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zk-bv 9 januari Journey-28 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zh-bv 10 januari Cobi-26 jaar-1e kindje-geslacht weten:misschien-bevalling:zh-bv 11 januari Birthe-27 jaar-1e kindje- geslacht weten:nee- bevalling:thuis-bv 12 januari Sanne78-30 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zk-? MerleQ-22 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zh-bv en fv Sjansie28-27 jaar-3e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zh-bv SimpleyMe-32 jaar-4e kindje-geslacht weten: ja-bevalling:thuis-bv 13 januari Allahinkullu-23 jaar-2e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zh-bv 14 januari Dootje2426 jaar-1e kindje-geslacht weten-bevalling:thuis-bv Peaceful-26 jaar-1e kindje-geslacht weten:nee-bevalling:weet nog niet-bv Sjolie27 jaar-1e kindje-geslacht weten: nee-bevalling:weet nog niet-weet nog niet 15 januari Nachtvlinder82-25 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:thuis-weet nog niet 16 januari Nettie-24 jaar-2e kindje-geslacht weten:nee-bevalling:thuis-bv Goofychick-34 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zh-bv Merel69-39 jaar-2e kindje-geslacht weten-bevallign: ziekenhuis-bv 18 januari Mollyvg-40 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zh-bv Ladybug-33 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zh-bv Rima-27 jaar-1e kindje-geslacht weten: twijfeld-bevalling ziekenhuis-bv 20 januari Patriesie- 26 jaar-1e kindje-geslacht weten: ja-bevalling ziekenhuis-fv Claudiaatje- 27 jaar-1e kindje-geslacht weten: misschien-bevalling thuis-bv anoniempjuh-24 jaar- 1e kindje- geslacht weten: ja-bevalling:zh- fv 21 januari Danio08-23 jaar-1e kindje-geslacht weten:nee-bevalling:thuis-bv Female-23 jaar-2e kindje-geslacht weten:ja-bevalling-bv Tom78-29 jaar-3e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zh-fv cobi- 27 jaar-1e kindje- geslacht weten: twijfelt- bevalling:zh-bv 22 januari Lobj-23 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zk-bv Black Daliya-27 jaar-3e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zk-bv 23 januari iloveanders-25 jaar-1e kindje-geslacht weten:nee-bevalling:zk-fv 24 januari lb22-23 jaar-2e kindje- gelacht weten: ja-bevalling:ziekenhuis- bv 25 januari Sarake-22 jaar-2e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zk-fv 26 januari Libra-24 jaar-1e kindje-geslacht weten:nee-bevalling:zk-bv 31 januari Zen- 29 jaar-1e kindje-geslacht weten: misschien-bevalling ziekenhuis-weet nog niet Er zijn tot nu toe 43 januari mama's agenda 2008/2009 21 mei: - Cobi 1e echo 26 mei: - Yvette1983 1e echo vk -cobi:1e afsp. mvm 27 mei: - Sjansie 1e echo gyn - Seilenna 1e echo - Ramona 0309 1e echo 28 mei: - Sophie 1e echo - Ninja intake vk + 1e echo - Iuno 1e echo gyn - Taby gyn 29 mei: - Mexi vk 30 mei: - SimpleMe intake vk-Sarake 1e echo 02 juni: - Britt 1e echo- Sabrina maat intake vk 03 juni: - Gaby intake vk - Merleq intake vk - Sjolie 1e echo 04 juni: - Journey vk - Coby intake vk - 05 juni: - Sanne85 1e echo - Muissie vk 09 juni: - Gaby 1e echo - Moppy intake vk - Black Daliya intake vk - Anoniempjuh 1e echo gyn 10 juni: - Patrieske16 2e echo-RiMa81 intake vk 11 juni: - Tascha1987 1e echo - Birthe 1e echo 12 juni: - Patriesie vk 13 juni: - Moppy 1e echo 16 juni: - iloveanders 1e echo gyn 17 juni: - Mollyvg 1e echo gyn 18 juni: - Ladybug 1e echo -cobi termijnecho 19 juni: - Peaceful intake vk + 1e echo 23 juni: - Muissie 1e echo 25 juni: - Goofychick 1e echo 26 juni: - Goofychick intake vk 30 juni: - Nettie intake vk 7 juli: - RiMa81 1e echo - Black daliya 1e echo vk 9 juli: - Female: 12 weken echo gyn. Als je op de nieuwe lijst wilt stuur dan een pb naar sjansie28,nettie of ladybug *Ladybug vanaf 21 Mei geen berichtje sturen ivm vakantie!!!! Heb de lijst weer even aan gepast....Volgens mij ben ik er nog eentje vergeten alleen die heeft haar gegevens in het forum gezet. Ben jij diegene wil je dan even een pb sturen naar 1 van de meiden onder aan de lijst? Dan hoeven we je niet terug te zoeken, er word hier zoveel geschreven dat het zoeken is naar een speld in de hooiberg..... Dames kom maar op met opmerkingen enz. Als je er verkeerd staat of er nog niet bij staat.....
Hallo, hier even een update: Ik heb net met de VK gebeld en ik moet maandag komen. Ze vroeg meteen of ik ook bloedverlies had, maar dat heb ik niet. Als ik dat wel ga krijgen, dan moet ik meteen weer bellen. Ze zei wel dat ik me niet te druk moest maken, dat het ook gewoon bekkeninstabiliteit kan zijn, maar dat ze wel zeker wilde weten of met onze uk alles goed is. Pfff, heb net ff zitten janken stel dat je weet wel. Maar goed, ik voel me verder qua buik enzo fantastisch, alleen vermoeid en die pijn in mijn rug, dus ik ga ervan uit dat maandag alles goed is. Alleen heel erg vervelend voor Marco, die zit dan in Veenendaal. Had nog aan de VK gevraagd of we niet konden wachten tot 4 juni, maar dat vond ze niet verstandig. Hij begrijpt het gelukkig en heeft echt zoiets van: Het is ons beebje, dus doe maar gewoon wat daar goed voor is. We krijgen 4 juni sowieso weer een echo, dus dan kan ie ons kleintje toch zien Ben nu wel heel blij dat hij zo begripvol is. @ Cobi: pfff, sorry voor alle verkeerde interpretaties! Ja, daar heb je ook weer gelijk in inderdaad! In week 6 gaat het hartje kloppen Mijn verstand laat het soms afweten, nu in de zwangerschap, lijkt wel! @ Female: Dankjewel! Ja, we zijn ook superblij met ons huis en daar gaat straks ons kleine Hummeltje in geboren worden, super speciaal vind ik dat! Ik heb trouwens zelf ook nergens last van, alleen dus moe en die rug, maar ik denk dat we daar maar blij om moeten zijn, als we supermisselijk zouden zijn, zouden we dat ook niet leuk vinden! Ik ga zo even mijn onderschrift aanpassen en even een PB'tje sturen, mijn eerste echo wordt dus 26 mei...
Yvette.. Tja is toch ook even schrikken hoor.... maar probeer idd maar van het positieve uit te gaan.... Je krijgt gelukkig nu wel sneller een echo! Hoef je niet zo lang te wachten en je zorgen te maken..... probeer je wat rustig te houden, ok? (weet t makkelijk gezegd...., maar toch...) Kan je meteen zien of t er misschien 2 zijn...! Dus je vriend kan niet mee begrijp ik. (dat is wel rot) maar je hoeft toch niet alleen he? Heel veel sterkte.. en een dikke knuffel, xxmona
Nee, ik hoef niet alleen, mijn moeder gaat mee gelukkig! Wat grappig dat je dat zegt: Kan je meteen zien of t er misschien 2 zijn...! Dat zei Marco namelijk ook al, haha! Ik probeer me geen zorgen te maken, daar voel ik me eigenlijk te goed voor. Thnx voor je lieve berichtje!
Hallo dames, Ik weet niet meer wie het zei, ZEN misschien maar ik stond ook vd week in de winkel en wilde weer een test kopen om te testen, omdat ik zo weinig voel vraag ik het me af. Gelukkig heb ik mezelf gelijk tot orde geroepen en niet gekocht, te belachelijk voor worden. De angst die sommige hebben herken ik ook, dus ja....... Probeer wel een beetje te genieten hoor hoe snappend deze weken ook zijn. Heb 29 juni een echo dus nog even wachten.... Trouwens nog iets vaags hier, ik durf niet te vrijen. Bang voor een miskraam. totaal ongegrond en belachelijk natuurlijk maar tja de angst is groter. Herkenen jullie dit?
Mintje, ik durf het ook niet, heb het geprobeerd, maar sluit me volledig af... En ik weet het: Het slaag nergens op, maar goed, misschien als ik de echo heb gehad dat ik het durf? Ik weet het niet, maar ik herken je angst!
@ cobi: heb je veranderd alleen was vergeten je naam bij 10 jan. weg te halen en toen ik dat wilde doen was mijn tijd om het bericht te wijzigen verstreken. Zodra ik weer meer ga veranderen dan zal ik je daar weg halen, vind het niet nodig om ér nu direct weer een te plaatsen, de lijst vult zo'n blz nogal... Hoop dat de rest goed heb ingevuld voor je Oh btw: heb je alvast op 27 jaar gezet is wel zo makkelijk.... @yvette: Heb je afspraak ook veranderd. Hopp dat het zo goed is. Mooie site trouwens! Hier gaat het best. Heb iets minder last van misselijkheid en dat is wel erg fijn. Heb alle kleren van mn dochter vanochtend uitgezocht, haar hele kast lag nog vol met kleren die ze niet meer aan kan. Tjonge ik hoop toch eigenlijk dat deze ook een meis gaat zijn want die kleertjes zijn zóóóó leuk en ze kunnen ze maar zo kort aan....... Ga nu genieten van mn dochter en toch maar ffies naar bed vanmiddag, want das voor haar ook beter, ze is de laatste dagen niet te genieten 's middags als ze niet slaapt..... Kijken hoe dat zal gaan in haar peuterbedje... Ben benieuwd!
Hier ook iemand die problemen heeft met vrijen. Maar bij ons heeft dat een reden. In december ben ik bloed verloren na het vrijen. Dit bloedverlies bleef aanhouden, werd erger en eindigde in een miskraam. De verloskundige zegt dat het vrijen echt niet de oorzaak is geweest, maar mijn vriend en ik durven het gewoon niet meer. Als we een paar weekjes verder zijn, zal dat vertrouwen wel terug komen denk ik. Knuffelen is nu ook fijn en ik verwen mijn vriend wel op een andere manier Ik moet er niks van hebben momenteel. Klaarkomen doet pijn en geeft daarna een ongesteldheidsgevoel. Hebben jullie dat ook?
Yvette en Dootje, blij dat er ook andere "soortgenoten" zijn. Dootje in jouw geval kan ik het helemaal begrijpen. Tja hoe het voelt weet ik niet, want sinds ik het weet hebben we niet gevreen, ik durf gewoon niet. weet nu al dat ik ga freaken bij een beetje bloedverlies en daar heb ik geen zin in. En wat je zegt je kunt ELKAAR op een andere manier verwennen. yvette gefeliciteerd met het voorgenomen huwelijk, erg spannend voor jullie.
ow vrijen voorlopig eventjes niet! tijdens de zwangerschap van mijn zoontje hebben we zelfs de hele zwangerschap niet gevreeen (al had ik wel erg zin op een gegeven moment, mijn vriend kon het niet) nu zijn we dat niet van plan hoor, maar we willen eerst een mooie echo en dan vrijen we wel weer!
@ mintje: wat denk je dat het word en wat wil je voor voeding gaan geven? Die gegevens heb ik nog even ndig voor de lijst. Als je het nog niet weet geeft dat niet hoor...
Zo, eventjes alles bijgelezen! Birthe; ik zie dat we gelijk lopen! Hier zet de buik ook al goed uit Hoe gaat het verder met het roken? Voor mij is het hier nog steeds elke dag een overwinning! Ben dan wel trots als ik 's avonds ga slapen. Romana0309: al een mooie buikfoto zeg! Las dat je ook zo'n klein sprotje rondlopen hebt. Soms is dat echt niet gemakkelijk he, vooral nu met die misselijkheid enzo... Geniet nu van deze zwangerschap, en loop er maar mee te koop! Nettie; ik denk dat je mij vergeten bent MerleQ: die misselijkheid betert wel, even doorbijten. Bij mijn zoontje enorm misselijk geweest en dit was gedaan op 11 weken. Hopelijk nog vijf weken en ook gedaan! Female; Hier ook eentje met een hubbie dat nooit thuis is! Best wel lastig he! Ik heb er altijd voor gekozen om te blijven werken. Heb sociaal contact nodig. Ben je er al uit wat je zal doen? Patrieske16; hier ook liters cola in voorraad gekocht. Ook het enige wat helpt tegen de misselijkheid. Cobi: Leuk dat alles goed gaat; wel vervelend dat je minder ver bent dan je dacht. Proficiat aan alle nieuwe zwangeren! Hier: gisteren een mooie echo gehad, met daarop een mooi kloppend hartje! Zo leuk! Zo verdwijnen inderdaad de onaangename gevoelens en besef je plotseling dat je terug zwanger bent! (alhoewel ik dat door enorme misselijkheid ook al zeker was!) De misselijkheid is vooral in vlagen; gisteren en eergisteren enorm slecht: vandaag precies wat beter. Groetjes
Hoi Valt me op dat sommige dames best vroeg een echo hebben. Merelrosie jij met 6 wk.. Of was daar een reden voor?