Januari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sophie, 27 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Re81

Re81 Bekend lid

11 feb 2008
    903
    0
    0
    Wie had het over diarree? Ja ik, sinds vanmorgen...
    En verder:
    - ik MOET 's avonds een half uurtje op de bank en dan slaap ik als een os, daarna ben ik weer helemaal fit
    - 's nachts slaap ik ook goed, ben alleen 's ochtends veel te vroeg wakker
    - ik snurk sinds afgelopen zondag en niet te zuinig als ik manlief mag geloven... gelukkig kan hij er nu nog wel om lachen. Maar dat snurken komt denk ik niet van zw maar heb deze week nogal last gehad van ontstoken amandelen...

2. nieuwbegin

nieuwbegin Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.272
    0
    0
    Goede morgen lady's

@Libra

OOok hier iemand die het herkend... Heb af en toe steken dat ik denk auw ... Het zijn alleen veel heftigere steken dan met mijn ongi. Als de ha vanmiddag gebeld heeft en de bloedtest bevestigd dan zal ik haar gelijk vragen of die steekjes er bij horen ;)

Ook vraag ik gelijk even een recept voor steunkousen... erg dom misschien die dingen, maar spataders zitten in de familie en beter voorkomen dan genezen toch?

Wij zijn vanochtend met de eerste week foto begonnen, we willen elke eek een foto maken van "buik"Wel leuk om dat te zien groeien toch?

Verder ben ikke naast het lange wachten super blij met de zwangerschap... Ik heb normaal altijd obstipatie en nu ga ik lekker ;) en dat heeft als voordeel dat ik afval...
    Daar is toch niets mis mee de eerste weken?

3. nieuwbegin

nieuwbegin Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.272
    0
    0
    Spannend dus voor jou... Volgens mij krijg je op gegeven moment toch ook een termijn echo... dan klunnen ze aan de hand van grote van het vruchtje toch zien hoe ver je bent?

Moeheid heb ik nu een beetje.. ik merkte gstermiddag tijdens het gesprek met een client ( ik heb een eigne praktijk alf psychotherapeut... en wat doen jullie?) dat ik liever even mijn ogen dicht deed dan luisteren. Mijn concentratie begint ook af te nemen en vergeetachtigheid....
    jep ook herkenbaar..Wat schreef je verder nog meer ;)

Maar verder heb ik niet echt de overbekende kwaaltjes, misselijkheid, zere borsten en dat soort dingen... vreemd eignelijk...

Maar goei nu eerst om 9 uur auto rij les..joepie maar niet heus...

4. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    Pfoeh, bedankt voor de bemoedigende woorden meiden... Heb d'r vanochend nog een test tegenaan gegooid en de tweede streep spatte zowat van het schermpje! Ik ben dus toch stiekum heel erg zwanger! :D :D :D

5. Re81

Re81 Bekend lid

11 feb 2008
    903
    0
    0
    Ik ben juf op een basisschool

6. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    Ik werk op een technische helpdesk. Om dat werk echt goed te kunnen doen moet je behoorlijk scherp zijn en 't gaat me niet echt makkelijk af... M'n analytisch vermogen is niet fantastisch en als ik aan 't eind van de adrescheck niet meer weet waar iemand ook al weer voor belde, tsja... eh. hmm.

7. nieuwbegin

nieuwbegin Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.272
    0
    0
    Hahaha stiekem nog wel, is dat het zelfde als ene beetje zwanger zijn ;)

8. nieuwbegin

nieuwbegin Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.272
    0
    0
    OOOOOOOOwww das ene leuk beroep @Re81
    Welke groepen?

Tja zo herkenbaar dat concentratie probleempje.. gaat dat nog erger worden?

9. Re81

Re81 Bekend lid

11 feb 2008
    903
    0
    0
    Ik heb eigenlijk alle groepen zo'n beetje. Wel een vaste baan, maar ben als laatste gekomen op die school en heb zeg maar alles wat "over" was gekregen. Is wel nog afwisselender natuurlijk. Heb bijv. aan het begin van de week groep 8 en aan het einde groep 1. Tussendoor nog een halve dagen in groep 3 4 en 5. Dus bij elkaar zeg maar 3,5 dag.

10. Re81

Re81 Bekend lid

11 feb 2008
    903
    0
    0
    Misschien een stomme vraag, maar ik ga zo sporten, moet ik dan uitkijken met buikspieroefeningen? En zowieso: moet ik het rustig aan doen? (Ben pas enkele weken fanatiek aan het sporten, tot toen deed ik eigenlijk niks aan sport...)

11. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    @ Zen
    aha, ik had denk ik toch niet getest en gewoon héél matig met alcohol geweest, denk ik, maar ja, dat zegt een helemaal-geen-alcohol-drinker, hè. :rolleyes: Misschien in jouw geval dan dus wel een verstandige keuze geweest al te testen, maar wat als je negatief had getest en 1 week later (dus nu) pas positief... :-k

Wens je iig veel sterkte met afwachten, want als je het eenmaal weet, is dat altijd gigantisch moeilijk! En ik blijf natuurlijk voor je duimen dat alles goed blijft gaan! ;)

Heb ik de vorige keer ook gedaan, maar pas vanaf week 12 (daarvoor was er toch helemaal niets te zien) en dan ook steeds een foto van de weegschaal met m'n gewicht gemaakt. Heb de eerste foto (12 weken) en de laatste (34 weken, 2 dagen voor de bevalling) uiteindelijk naast elkaar in het album van ons zoontje geplakt, hardstikke leuk! :D

12. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Volgens mij moet je idd oppassen met 'sit-ups' e.d., want die kunnen je baarmoederspieren overbelasten ofzoiets. Weet het niet precies, maar weet wel dat bepaalde oefeningen evt. weeën zouden kunnen opwekken, dus zeker wel oppassen, nu al!

Misschien ff gauw googlen? (Zoonlief is hier wakker en heeft dringend schone luier nodig, anders had ik het wel ff voor je gedaan).

13. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    morgen dames, hier heerlijk, maar tekort...., geslapen. Maar dat hoort erbij volgens mij, ben echt zóó moe dat ik wel 24 uur achter elkaar kan slapen volgens mij....ben trouwens niet misselijk meer. Heb gister nog wat cola gedronken en het kan tussen mn oren zitten maar ik had echt het idee dat mn maag er rustiger werd...

Als ik het goed heb is week 6 bereikt bij mij? Moet zo dan mn banner maar even bekijken....Tjonge gaat toch best nog wel snel.....

Mijn beroep: VIGer in een verzorgingshuis, als oproepkracht. Word het meest in de avonden gevraagd, echt heerlijk! En goed te combineren met het werk van hubbie, die werkt van maandag tot vrijdag van 7 tot half 5 (tenminste hij is weg om 7 uur en is thuis rond half 5) en mijn diensten beginnen om 6 uur en verder in het weekend. Tuurlijk zijn er ook wel andere diensten maar ik heb bij mn sollicitatie al aangegeven dat ik dit erbij doe en dat mijn vaste baan thuisblijfmamma is. Ik heb nog nooit oppas hoeven regelen terwijl ik werkte....dus das wel erg fijn.

@thanx female voor je lieve woorden....

14. lb22

lb22 Actief lid

25 feb 2008
    303
    0
    0
    goedemorgen meiden,

ben ook weer van de partij! hier alles prima, nog steeds weinig kwaaltjes, dus dat is wel lekker! wel groeien mijn borsten zeg, bene r wel blij mee hoor met mijn kleine A...

ik werk op een woning voor mensen met een verstandelijke beperking! toen ik zwanger was van de 1e had ik nog niets verteld en toen wist 1 client het al... hoop dat ik het dit keer langer verborgen kan houden!

15. Re81

Re81 Bekend lid

11 feb 2008
    903
    0
    0
  16. Re81

Re81 Bekend lid

11 feb 2008
    903
    0
    0
    Dit heb ik ook nog gevonden:

Zwangerschapsoefeningen

Deze twee oefeningen kan je dagelijks doen om je spieren voor te bereiden op de bevalling.

1. Minisit-ups
    Met deze oefening worden je buikspieren sterker. Ze ondersteunen je rug dan beter en kunnen onderrugpijn voorkomen. Deze spieren helpen ook bij de persweeën in de tweede fase van de bevalling.

Ga op je rug liggen, buig je knieën en houd je voeten op de grond. Leg een kussen onder één heup zodat je niet plat op je rug ligt. Adem uit, span je buikspieren en kom met je hoofd en schouders van de grond terwijl je je knieën probeert aan te raken. Adem in en keer terug naar de beginpositie. Herhaal dit 10 keer, één keer 's ochtends en één keer 's avonds.

2. Oefeningen voor je bekkenbodemspieren
    Deze oefening kan je altijd en overal doen, zonder dat iemand er maar iets van merkt. Door deze oefening worden je bekkenbodemspieren soepeler, zodat je baby makkelijker door het geboortekanaal kan gaan.

Span de spieren rond je plasbuis, vagina en anus (doe net alsof je je plas inhoudt). Houd dit een paar seconden vol en ontspan weer. Herhaal dit 10 keer en doe de oefening een paar keer per dag.

17. Re81

Re81 Bekend lid

11 feb 2008
    903
    0
    0
    Ja, daar ben ik nog een keer...

Ik vertel het op het werk denk ik met 10 weken, dat is dan net voor onze zomervakantie, want als ik dus wacht tot na de vakantie, dan ben ik al 16 weken en dat is wel laat als ze dan nog vervanging moeten gaan regelen...

18. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    @re81:dat leer je ook op de zwangerschapsgym....hihi...Heb ik heel veel aan gehad trouwens...Mocht je er al over nadenken: DOEN! Is echt waardevol. Je leert er ademtechnieken en dus oefeningen die je al tijdens je zw schap kan doen die je kunnen helpen tijdens de bevalling.
    Die ademtechnieken gebruik ik nu nog steeds wel eens als ik zenuwachtig ben oid, dus het is het echt wel waard. Maar goed het is per persoon toch weer anders denk ik dan en ik heb ook wel verhalen gehoord dat ze er niets aan hadden.... tja baad het niet schaad het niet denk ik dan. Het is sowieso leuk om met andere bijna mamma's (in het echie dit keer) in contact te komen.

Maar doe het rustig aan met je sporten.....beter wat minder doen dan te veel wat slecht is voor je kleine. Je mag toch niet afvallen tijdens je zwschap... dus dáárvoor hoef je iig niet te gaan sporten.

19. nieuwbegin

nieuwbegin Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.272
    0
    0
    @Re81
    Idd wel erg afwisselend maar lijkt mij wel heel leuk juist om zowel de bijna pubers te hebben als de kleuters die nog lekker spelen...
    Ooit leek het mij ook wel wat, alleen ik ben dislectisch dus tja echt een goede juffie zou ik niet zijn denk ik ;)

Super thanks voor de goede info over sporten en oefeningen voor de zwangerschap... ga ze zeker doen... thanks

@Iuno, Nou het grappige is dat er bij mij wel al wat te zien is, ik ben afgevallen maar heb juist iets meer buik... Waarschijnlijk blijft het daar voorlopig bij. En nou ja dan heb je 8 ongeveer dezelfde foto's... Maar je kan dan wel een leuk timelap filmpje er van maken...

@ Nettie, Ik vind het altijd knap dat mensen in de verzorging werken.. het geduld en de liefde voor de mensen geweldig... petje af voor alle het verplengend personeel ( is het niet eerdaags de dag van de verpleging?)

Nog even een vraagje aan jou nettie, ik ben nu wel afgevallen, in de begin weken maakt dta niet uit toch? of moet ik echt meer gaan eten? Gekke is dat ik juist helemaal geen honger heb...

@lb22 Het petje af geld ook vor jou... het lijkt mij zo zwaar werk...Grappige was dat 1 van mijn clienten in december zei dat ze iets anders aan mij zag. ( toen had ik wel een posi urine test maar een nega bloedtest) Sommige mensen hebben een enorm goed voorgevoel of zo... ze zien het meteen...

20. Fleurisabelle

22 jan 2008
    56
    0
    0
    lerares
    breda
    ik ben ook lerares op een basisschool. Zat ook te dubben over wanneer ik het vertel, want ik heb nog geen vaste baan hier. ik ben dus extra voorzichtig. Heb tot nu toe geen klachten, alleen het gevoel dat er een luchtbel in mijn buik zit, beetje rechts onder.

Deel Deze Pagina