Januari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sophie, 27 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    n.b. Nu is dochterlief, na een poosje door mij genegeerd te zijn omdat ze raar deed heerlijk aan het spelen met haar duplo, hele hoge torens bouwen en roept dan heel hard: kijk uit....oh boem hihihi.....
    Tja doet me dan weer erg goed om te zien dat ze weer lief aan het spelen is. Trouwens @ kiki80, mijn dochter kan ook ontzettend lief spelen in haar uppie hoor, das echt heerlijk! Geniet maar lekker van je mannetje als ie zo lekker speelt! Er komen tijden dat je ze liever achter het behang wilt plakken.... niet om je te ontmoedigen hoor maar juist om je nu enorm en extra ervan te laten genieten.
    (het is toch een jochie of las ik dat helemaal verkeerd...... :oops: )

2. Female

Female Niet meer actief

@ Nettie Negeren doet wonderen he ;)
    Ja dat rotgevoel is waarschijnlijk maar tijdelijk. Gelukkig lukt het me nog wel om voor Kynan 'leuk' te zijn. Waarschijnlijk ook omdat ik de helft vd tijd niks uitvoer dus dan heb ik alle tijd voor hem :(
    iig, forum helpt echt!

Heb net telefoon gehad van die man van sollicitatie, deze job gaat ook niet door :cry: . Had gesolliciteerd voor 20 uur maar omdat ik op zaterdag echt niet kan (manlief=chefkok en oppas=niet in het weekend) belde hij om te zeggen dat ie bang was dat ik nooit aan die uren kan komen. Want op zondag kom ik maar aan 6 uur. Dan moet ik doordeweeks de rest maken maar ze zijn volledig afhankelijk vh weer en als het niet zo druk is kom ik nooit aan uren. Dat heeft dan ook geen zin :cry: .

Zie het echt ff niet meer zitten nu, ik zoek me rot maar er is niks te vinden en onderhand ben ik al 1,5 mnd zwanger. Vrees dat werk er niet inzit... Ik woon natuurlijk in Belgie. Het is hier heerlijk relaxed en provosorisch, maarja, ook met zaken als sollicitaties merk je dat goed (laks, niet duidelijk en concreet enz enz)
    K*tzooi zeg...

3. KleintjeValentijntje

KleintjeValentijntje Fanatiek lid

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    Hallo allemaal!

Mijn beroep? Financieel adviseur. Gaat me nog goed af nu hoor, vind het ook echt leuk werk om te doen.
    Hier weer even een kleine update: Hield t vanmorgen niet meer uit van de pijn, ging weer finaal door mijn rug bij de acupuncturist en ben dus maar even, op verzoek van de verloskundige, naar de huisarts gegaan. Die zegt ook: het zijn je bekken. Ik moet tot volgende week afwachten en als het dan niet over is, dan is mijn bekkeninstabiliteit een feit :(
    Nu mag ik alleen geen auto meer rijden en dat is super lastig, want ik moet voor mijn werk altijd met de auto naar klanten… Vanmiddag nog één klant en dan volgende week maar even niets…
    Maandag dus eerst maar eens even een echo, maar ik weet voor mezelf echt heel zeker dat met onze kleine uk alles goed is.

@ Muissie: Oh meid wat ontzettend fijn om te horen! Wauw, wat een goed nieuws zeg! En een opluchting :)

@ Mikki77: GEFELICITEERD! Geniet lekker van het kleintje in je buik en welkom hier op dit gezellig forum :)

@Jedidjah: Toch al een voorzichtige GEFELICITEERD hier :) Ze zeggen altijd: twee strepen, zijn twee strepen!

@ Female: Meid, balen hoor…. Toch succes, misschien vind je toch wel wat, laat de moed niet zakken!

4. Birthe

Birthe Bekend lid

11 jan 2008
    773
    0
    0
    Hier even Captain Chaos! Kom niet bijgelezen... moet nu weg, dus vanavond even op mijn gemak lezen zeg.
    Ik ben echt opeens zoooooo chaotisch.

5. winter15

winter15 Niet meer actief

Hoi meiden,

Zo, heb even weer bijgelezen vanaf gisteravond is er alweer heel veel bij geschreven, leuk!
    @ Muissie: Wat geweldig, fijn joh! nu genieten!

Nog een vraag:
    Mag je nu wel of niet in de zon ivm evt. zwangerschapsmasker? of geldt dat alleen voor je gezicht?

Ik lees het wel!

Liefs S.

6. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    @sanne78: volgens mij is het per persoon verschillend of je wel of geen zon kan verdragen. Altijd voorzichtig en niet liggen bakken en vooral je buik beschermen dat weet ik nog van de vorige zwschap. En de ene krijgt wel een zwmasker en de andere niet, ik heb de laatste tijd echt wel veel in de zon gezeten of gewerkt maar heb gelukkig geen uitslag of zwmasker gekregen. Zal er gewoon voorzichtig mee zijn....

7. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Zwanger in de zomer
    Hier staat alles over zon en zomer tijdens je zwangerschap, hoop dat je er wat aan hebt!

8. Veke3107

Veke3107 Lid

20 okt 2006
    72
    0
    0
    Mechelen
    Hoi allemaal!
    Dikke proficiat.
    Ikzelf ben uitgerekend voor 8/1/2009. Dit voor een eerste kindje.

Groetjes,
    Veke

9. winter15

winter15 Niet meer actief

Dank je wel Nettie, ik ben een echte zon-aanbidster, maar dat moet ik voorlopig maar een klein beetje aanpassen... is voor een goed doel..:)

@Veke, welkom en van harte!

Groetjes van Sanne

10. nieuwbegin

nieuwbegin Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.272
    0
    0
    Als eerst super gefeli... wat gaaf dat je bij ons komt kletsen...

Ach joh je wil het niet weten, ik ben al ruim een jaar bezig.Ik had er zo'n angst voor echt je wil het niet weten...Maar na een maandje of 3 ging dat wel goed. Alleen omdat ik vrij slechten ogen heb blijft het voor mij wat moeiljker dan voor 9 van de 10 andere...
    Maar gelukkig ging het vanochtend wel weer lekker....
    Ooit ooit halen we het wel...

Jij vast ook wel, als ik het kan kan iedereen het geloof mij hihi ;)

11. nieuwbegin

nieuwbegin Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.272
    0
    0
    @nettie... als eerst even je laatste opmerking... hihih ja er word echt veel geschreven hier, 2 uurtjes werken en ik mag weer 3 pagina's door haha...

Wauw met zn Tot hoelang moet jij doorwerken ivm zwangerschpasverlof? Het is toch niet gezond om zoveel werk druk nu te hebben toch?
    Mijn bewondering word alleenmaar groter...

Thanks voor de tips en de geruststelling... ikke is een enorm groentje wat dit aan gaat. Ons eerste kindje, alles ( nou ja bijna alles, dat van de borst voeding wist ik dan wel) is nieuw voor mij. Hoewel ik een opleiding kinderopvang heb gedaan en veel geleerd heb zal er echt een bom van vragen komen van mijn kant met de tijd....

thanks dus voor je antwoord...

12. nieuwbegin

nieuwbegin Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.272
    0
    0
    He meis.. balen... hoe zit dat in belgie met uitkeringen enzo. Hebben jullie het geld van een baan voor jou echt heel hard nodig? Waar zoek je een baan in?

13. SimplyMe

SimplyMe Niet meer actief

Hallo allemaal,

Count me in. :thumup:

@Hola: Welkom en gefeliciteerd. En hoe is het afgelopen bij de dokter?
    Kon die je wat geruststellen?

@iloveandres (Patricia): Diarree; daar had ik vooral veel last van
    tijdens de eerste 3 weken na de eisprong, maar of dat door de
    zwangerschap kwam. Het viel mij wel op, omdat ik er eigenlijk
    nooit last van heb. Nu heb ik juist het tegenovergestelde:
    obstipatie... :(

@muissie: Ohhh.. Supernieuws.. \:D/ \:D/ \:D/

@Mikki77: Ik heb je test even bekeken enne heel duidelijk hoor.
    Gefeliciteerd met je zwangerschap en welkom.

@Veke3107: Jij natuurlijk ook gefeliciteerd met je zwangerschap
    en welkom.

Verder mag ik over 1 week naar de verloskundige... Heb er echt zin in.
    Meer omdat ik na de intake een afspraak kan maken voor de echo...
    Daar heb ik nog veel meer zin in. Ik vind de tijd aan de ene kant heel
    langzaam gaan, maar aan de andere kant ook weer heel snel.
    Vaag of niet? :)

Tot later

Groetjes SimplyMe

14. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Muissie, wat fantastisch! :D :p Gefeliciteerd :D

Nieuwe (aanstaande) mama's: gefeliciteerd!

Ik begin wat op te knappen na buikgriep, maar fit is anders. Ben nog een dagje ziek thuis gebleven.
    Vanochtend een poging gedaan met angelsound hartje te horen. Hoorde eerst telkens eigen hartslag en tot mijn grote verbazing na een paar minuten zoeken, een heel duidelijk snel kloppend hartje :D :p :D Herkende het van zw. Sophie. Zit heel laag bij schaambot.
    Kon wel huilen van geluk. Wauw zeg. Woensdag een echo, dan hoef ik me daar niet zo zenuwachtig meer voor te maken. M'n man gelijk gebeld. Ben diep onder de indruk.

xx Sophie

15. 07Britt

07Britt Actief lid

1 mei 2008
    166
    0
    0
    Zwolle
    Nee hoor, das niet vaag SimplyMe!

We zijn namelijk al weer .... (ik al bijna 8....) weken zwanger van de 40 in totaal! Nog maar 32 te gaan....

Maar het duurt zo lang voor die eerste echo....
    En voordat je weet of alles echt goed is.

Maar na de eerste echo komen de 12 maanden grens, de medische echo (20 weken), de levensvatbaarheidsgrens (27 weken), de thuisbevalgrens (37 weken) en dan de bevalling natuurlijk ook nog, waar we dan weer naartoe leven! En dan ben je ineens verantwoordelijk voor zo'n kleine worm....
    De zorgen beginnen echter al bij dag 1 als je weet dat je zwanger bent.... en gaan nooit meer weg.

Wauw Sophie:
    Werkt dat ding nu al? Wat een geruststelling!

16. nieuwbegin

nieuwbegin Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.272
    0
    0
    Zo zeg wat gaat dat nog lang duren voor ik ook zekerheid krijg... Net de verloskundige gebeld.. Afspraak is pas op vrijdag 13 ( ja zij vond het ook al een rot dag) juni... das nog veeeeeeeeeeeerrrrrrrrrrrr weg zeg...

Gelukkig mogen we woensdag de 4 juni naar Gent om daar het een en andere medisch af te sluiten.

Is het normaal dat je zo lang moet wachten?
    ( ik dacht te lezen dat sommige hier al met 6 weken een afspraak hadden)

17. Re81

Re81 Bekend lid

11 feb 2008
    903
    0
    0
    Ben net bij ha geweest, gezellig zitten kletsen over de zwangerschap (zij is afgelopen januari bevallen van haar eerste na heel veel moeite om zwanger te worden) Volgens haar zit ik vandaag op 5 weken. Dus dadelijk maar weer even de banner aanpassen (scheelt toch weer 2 dagen, haha!) Heb nummer van VK gekregen, maar die zijn er vandaag niet, dus maandag afspraak maken.

OH ja en mijn bloeddruk was aan de lage kant (waar ik eigenlijk best trots op ben, want in mijn fam. zijn er veeel hoge bloeddrukken!)

18. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    hallo allemaal.

sophie:met wat voor ding doe je dat dan?lijkt mij ook wel wat haha.

muissie:super hoor dat alles goed was, en je hebt t nu ook al meteen lekker kunnen zien, zou ik ook erg graaaag willen haha.

wel leuk als je bij de mensen in hun albums kijkt dat echt bijna iedereen foto.s heeft van de zwangerschapdtest, ga zo ook maar even wat foto;s in me album zetten(als t lukt)

O ja er vroeg iemand naar diaree, ik had het idd ook deze maand rond en na me eisprong, dat ik er snachts wakker van werd ....tis nu wel weer voorbij.

Heb vandaag wel wat rare krampjes steekjes in me onderbuik, beetje de zijkanten, maar zal er wel bij horen he
    Goh volgens mij gaan we met dit forum echt ene record breken haha.

Liefss

19. 07Britt

07Britt Actief lid

1 mei 2008
    166
    0
    0
    Zwolle
    De HA en de VK gaan (eerst) uit van je laatste menstruatiedatum.
    Het wordt pas met de termijnecho echt duidelijk hoe ver je bent.
    Dus die banner kun je wel iedere keer aan passen, maar heeft weinig zin denk ik, haha.... (hoewel ik wel snap dat je liever 2 dagen verder bent hoor)

20. 07Britt

07Britt Actief lid

1 mei 2008
    166
    0
    0
    Zwolle
    Meestal krijg je de eerste echo rond de 10 tot 12 weken.... (is per verloskundigenpraktijk verschillend)
    Is er echter een reden (geweest) waardoor het eerder moet (zoals een miskraam, erge klachten etc.), dan wordt die eerder gepland!
    Die echo is meestal inwendig. Vanaf een week of 6 gaat het hartje kloppen, maar zie je nog niet echt een 'mensje'.
    Bij 10 of 12 weken wel, dan zie je echt al handjes en voetjes.

Deel Deze Pagina