Januari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sophie, 27 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Welkom Chantal en van harte gefeliciteerd!

Groetjes Taby.

2. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    taby, jij ook gefeliciteerd :D

is slecht slapen iets wat erbij kan horen? ik word de laatste paar nachten meestal rond 05.00 uur wakker en slaap daarna niet veel meer.
    ik heb alleen nog maar gehoord dat je de eerste weken de hele dag door kunt slapen, maar nog nooit dat je slechter gaat slapen :)

3. cindy1981

cindy1981 Fanatiek lid

20 apr 2008
    2.093
    0
    0
    joepie ik sta ertussen,

Maar het word mijn 1e kindje hoor.

4. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Toen ik zwanger raakte van de eerste was ik net in korte tijd 4 kg afgevallen (ziekte) en had zelfs licht ondergewicht. Uiteindelijk zo'n 16kg aangekomen tijdens de zwangerschap. Na de bevalling eigenlijk maar een paar kilootjes kwijtgeraakt. Rest is er eigenlijk pas na de verhuizing vorig jaar vanaf gegaan (loop nu meer :D), dus zit nu nèt weer op m'n 'normale' gewicht...
    Ik heb pas met een maandje of 6-7 grotere broeken gekocht (en een enkele positiebroek). Tot die tijd paste ik gewoon nog in m'n eigen broeken. :p Nou ja, moest bij de meeste broeken op het eind wel de knoop open laten, maar riem eroverheen, of 'zwangerschapsband' en je zag er niets van. :)

Ben benieuwd hoe het nu gaat... Gewicht wat ik nu nog extra heb t.o.v. voor m'n vorige zwangerschap, zit (bijna) uitsluitend op m'n bovenbenen en kont :oops: , dus nu hoeft er (daar) nog maar een klein beetje bij te komen deze keer en ik zal al snel niet meer in m'n broeken passen deze keer...

5. pregnantlady

pregnantlady Bekend lid

29 mei 2007
    635
    0
    0
    HI Sophie,

Dat zorgeloos zijn (of in ieder geval minder) zal nog wel even duren hoor. Ik durf nu al amper blij te zijn. We zijn heel voorzichtig. Eerst maar die echo en een hartje zien kloppen. Ohh hoe geweldig is dat toch. Ik kan mij vorig jaar herinneren. Ik ging mega janken. De VK die er niet bij was zag mij uit de kamer komen en dacht dat ik slecht nieuws had gehad omdat mijn hele gezicht nat was. Zij al .. oh sorry meisje is het weer mis. En ik door mijn tranen heen ... nee het is goed, dit is van blijdschap!
    Ja ik ben een muts haha.

Hier ook kriebelhoest van de volwassenen. Wat zou dat toch zijn. De kleine was vandaag ook weer flink aan het hoesten. Even een extra portie ventolin gegeven. Hopelijk helpt het en gaat hij lekker slapen.
    Hij ligt nu heerlijk in het zonnetje op een kleedje en is in slaap gevallen. Zooooooooooooooo lief. Ik zit met traantjes in mijn ogen naar hem te kijken. Wow dat die van 'mij' is.

Fijn dat Sophie beter heeft geslapen. Voor jullie ook zo fijn. Helaas sliep de kleine deze nacht iets minder. Weer elke 4 uur wakker.. dus maar de fles gegeven.

Mijn darmen werken ook beter tijdens mijn zwangerschap raar he want normaal is het andersom. Was voor mij ook een van de tekens dat het raak is. Ach ik kreeg sowieso een positief gevoel. Niet eens de tekens, gewoon het gevoel dat het raak was.

Ik weer naar mijn droppie kijken. Zo verlieft op hem.

Fijne avond, liefs, Gaby

6. pregnantlady

pregnantlady Bekend lid

29 mei 2007
    635
    0
    0
    Wow stoer hoor Lammetje dat je elke keer zo weinig bent aangekomen. Ik vond het al goed dat ik maar 7.9 kg was aangekomen. Nadat de baby eruit was woog ik al lichter. Blijkbaar veel vruchtwater en een grote placenta. De beeb was ook 9 pond, dus dat schiet lekker op haha.

Wanneer ga je weer testen. Want de misselijkheid is dus duidelijk aanwezig.

We maken er wel een rotzooitje van he overal met elkaar te schrijven. Maar ja de helft is al zwanger van de groep. Dus volg snel!

7. pregnantlady

pregnantlady Bekend lid

29 mei 2007
    635
    0
    0
    Chantal en Taby WELKOM! en GEFELICITEERD!

8. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    ik zit hier nu ook al in mijn pyama-broek dus ik herken het héél goed :D Vooral savonds heb ik er last van , mn jeans drukt dan echt tegen mn buik en dat voelt niet fijn :( Die stomme darmen he :)

Ben daarnet twee boeken gaan kopen "Schat, je wordt papa" en "bakerpraatjes" straks in bed dus lekker lezen :)

Vraagje: mag ik kasten schilderen?, het is gewone verf (satijnglans) en mn vriend gaat ze eerst ontvetten met ammoniak zodat ik dat niet mag doen. Als ik de ramen goed open zet is het normaal geen probleem, toch?

9. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Tascha, heb ergens gelezen dat je niet mag verven.
    Maar er stond niet bij welke verf wel en welke niet.
    Denk zelf dat verf op terpetinebasis niet goed is voor je en verf op waterbasis niet zoveel kwaad kan.
    Maar weet dit NIET zeker he.
    Dus ik lees aandachtig mee over hoe het precies zit.

Groetjes Taby.

10. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    1 januari - lob - 29 jaar - 1e kindje
    1 januari - Cindy - 26 jaar - ?
    2 januari - Iuno - 28 jaar - 2de kindje
    3 januari - Ramona- 28 jaar- 2e kindje
    4 januari - Britt - 32 jaar - 2e kindje
    5 januari - Ploetertje - 29 jaar - 3e kindje
    5 januari - Sophie - 34 jaar - 2e kindje
    5 januari - Josien - 27 jaar - 1e kindje (een echt ICSI-wondertje!)
    5 januari - Bianca019 - 21 jaar - 2de kindje
    6 januari - Taby - 29 jaar - 1e kindje
    7 januari- Mama2801-28 jaar- 3de kindje
    8 januari - Gaby - 35 jaar - 2e kindje
    8 januari - Tacha1987 - 20 jaar - 1e kindje
    12 januari- sjansie28- 28jaar -3e kindje

Afspraken:
    2 mei: Tacha1987 bloedafname ha
    2 mei: Mama2801 moeders voor moeders
    14 mei: Sophie intake vk
    28 mei: Sophie eerste echo

Taby, ik heb je erbij gezet. Gefeliciteerd en welkom! Of had ik dat al gezegd?

x Sophie

11. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Joyce, is wel erg spannend voor je! Het klinkt wel erg zwanger :D

Ramona, ik heb ook al een paar dagen gehad dat ik zo'n opgeblazen buik heb dat ik de knoop van m'n broek los doe. Nu weer nergens last van, heel apart. Maar had het vorige zw. ook.

Lammetje, nog steeds blauwe duimen hoor!
    Zo jij was weinig aangekomen! Ik uiteindelijk (twee weken te laat bevallen) 12 kg. Vond ik ook al heel netjes. Aan achterkant zag je niets ;) Daarna ook bijna direct oude gewicht.

Chantal, super zeg! Gefeliciteerd :D

Lob, al mijn zwangerschappen (wat klinkt dat veel ;)) is dat een duidelijk zw. symptoom van me. Bijna elke ochtend vroeg wakker worden en dan ook klaar wakker. Ook vaak heftig dromen etc. En super warm in bed.

Iuno, wauw jij hebt echt lang nog gewone broeken kunnen dragen!

Gaby, ik zie ook zo uit naar de echo :p Kan het me helemaal voorstellen dat je dan begint te janken.
    Dat jullie ook al kriebelhoest hebben...Ik hoop echt voor je ventje dat hij snel van het hoesten af is.
    Wat apart dat jij dat ook hebt dat je darmen beter werken. Meestal lees je over obstipatie. Ik ben er in elk geval erg blij mee. Bij mij was het ook een van de tekenen dat ik dacht...zou het. Grappig!

Tacha, oh heerlijk lekker lezen in bed...
    Ik denk ook dat wat Taby over verven zegt klopt, maar zeker weten doe ik het ook niet. Volgens mij is er wel eens aan vk op het forum die vraag gesteld.

Niet lachen....ik ging hier kijken of ze bij de Zara ook een 'mum' collectie hebben. En ja hoor, zag een heel klein rekje. Zag direct een mooie zwart jurkje die ik toen ik zwanger was van Sophie eigenlijk al had willen hebben, maar niet kon vinden.
    Heb m gelijk maar gekocht :p

Hier vandaag weer misselijk in vlagen, maar goed te doen. Ik ben er ook blij om want daardoor voel ik me extra zwanger. Heerlijk lang in de zon gewandeld en gewinkeld met Sophie :D

x Sophie

12. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    1 januari - lob - 29 jaar - 1e kindje
    1 januari - Cindy - 26 jaar - 1e kindje
    2 januari - Iuno - 28 jaar - 2de kindje
    3 januari - Ramona- 28 jaar- 2e kindje
    4 januari - Britt - 32 jaar - 2e kindje
    5 januari - Ploetertje - 29 jaar - 3e kindje
    5 januari - Sophie - 34 jaar - 2e kindje
    5 januari - Josien - 27 jaar - 1e kindje (een echt ICSI-wondertje!)
    5 januari - Bianca019 - 21 jaar - 2de kindje
    6 januari - Taby - 29 jaar - 1e kindje
    7 januari- Mama2801-28 jaar- 3de kindje
    8 januari - Gaby - 35 jaar - 2e kindje
    8 januari - Tacha1987 - 20 jaar - 1e kindje
    12 januari- sjansie28- 28jaar -3e kindje

Afspraken:
    2 mei: Tacha1987 bloedafname ha
    2 mei: Mama2801 moeders voor moeders
    14 mei: Sophie intake vk
    28 mei: Sophie eerste echo

Cindy, ik heb het aangepast!
    x Sophie

13. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Josien, hoe was het vandaag?

x Sophie

14. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Alles goed hier! Meer dan goed zelfs. Weer een schitterend mooie dikke streep. Ik kan er niet genoeg van krijgen om af en toe naar die test te loeren ;).

Ik heb mezelf nu dan ook maar een mooie banner aangemeten... vind hem hartstikke stoer ;)!

Verder wel erg misselijk, maar dat hoort erbij. Ik probeer steeds kleine beetjes te eten. Ik merk dat dat wel helpt. Bij jullie ook?

Liefs,
    Josien

15. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Josien, gefeliciteerd :D :p (ik had stiekum al even bij ander berichtje van je gekeken ;))

Ik ben in vlagen misselijk, niet echt erg. Dan helpt iets eten even wel, maar vervolgens voel ik juist ook weer na het eten een misselijkheidsgolfje.
    Heb er idd het minst last van als ik heel regelmatig een klein beetje eet.

x Sophie

16. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Sorry, kon het niet laten, moest toch lachen... :-# :oops: :D

Als je de 4kg die ik door ziekte had afgenomen vlak voor m'n eerste zwangerschap niet meerekent, was ik dus in totaal 12kg aangekomen, maar dit in maar bijna 8 maanden!
    De meeste broeken die ik had/heb, waren voor die zwangerschap en ziekte al aan de ruime kant, kreeg ook pas vanaf ca 14 weken een minuscul klein buikje, dus vandaar dat ik er zolang in paste... :)
    Nu zijn trouwens een paar weken geleden een aantal van m'n broeken tegelijk kapot gegaan en ik heb er al niet zoveel; komt dus eigenlijk extra mooi uit dat ik weer zwanger ben, hoef ik voorlopig toch nog geen nieuwe broeken te kopen! :)

@ Josien
    Dan hierbij maar een hele onvoorzichtige: GEFELICITEERD! :D

Ik heb overigens helemaal nergens last van. :-k Behelave misschien dat m'n darmen een klein beetje van slag lijken zijn en ik af en toe rugpijn heb (maar of dat laatste door de zs komt betwijfel ik).
    Vorige keer was ik alleen 's ochtends altijd misselijk (tot zo'n beetje aan het einde van de zs), maar dat had er - denk ik nu - meer mee te maken dat ik toen de eerste 3 maanden nog gewoon gewerkt had (inspannend werk) en daarvoor uiterlijk om 08:00 van huis moest. Moest wel wat eten voordat ik ging, maar kreeg dat meestal maar nauwelijks weg (veel kokhalzen). De overige maanden moest ik denk ik gewoon nog bijkomen van die uitputtingsslag (ziek+werken+zs 8) ). Nu sta ik meestal ook wel rond 07:00 op, maar ontbijt dan in alle rust ergens tussen 08:00-09:00 (hangt er vanaf hoe laat zoneman wakker is O:) :p ) en verder heb ik nu zowieso veel minder stress dan bij de 1e zs.

17. lammetje

lammetje Fanatiek lid

14 apr 2007
    1.561
    0
    0
    geitenmelkster/verloskundige
    elst
    Dames tip tegen misselijkheid puur mama vsm zwangerschaps granules hielpen bij mij super gewoon bij de da halen of kruidvat echt werkt beter als die troep die ik van de huisarts kreeg
    is echt een aanrader!

Fijn dat alles zo goed met jullie gaat dames ben zo blij voor jullie en als ik jullie banners zie het gaat nu al hard en jullie lijst groeid ook super al zo veel zwangere dames word een super maand die januari gezellig joh veel plezier dames met elkaar en veel geluk :D
    Jeetje klink ik effe als een oma sorry

gewoon geweldig blij voor jullie bedoel ik ha ha ;)

18. 07Britt

07Britt Actief lid

1 mei 2008
    166
    0
    0
    Zwolle
    Tascha
    Je mag alleen schilderen als de verf op waterbasis is!
    Andere stoffen kunnen schadelijk zijn....

En alle nieuwe januari-mamma's: Van harte gefeliciteerd!!

Ook hier eentje die al een dikke(re) buik heeft.
    Ongelofelijk.... zou bijna denken dat ik al meer dan 12 weken zwanger ben (zo'n buik had ik namelijk bij mijn eerste toen ik 12 weken zwanger was). Zou het nog wat uitmaken hoe snel je na je eerste weer zwanger bent? Mijn kleine meissie is nu bijna 11 maanden!
    Ik zag dat er meerdere onder ons zijn die ook een klein ukkie hebben.... Leuk! Wisten jullie ook direct dat het niet zo lang zou gaan duren dat jullie voor een tweede wilden gaan?

Josien
    Mooie banner hoor! En zoooo herkenbaar.... Maar blijven kijken naar die test, haha. Ook bij mij werkt het kleine beetjes eten goed tegen de misselijkheid. Is trouwens nog prima te doen hier. Moet wel veel boeren.... hebben jullie dat ook?

19. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

ooo, ben zo blij dat ik niet de enige ben........!
    Dacht al dat het echt aan mij lag....., maar heb nu toch echt een positiebroek uit de kast gehaald :oops: die ik bij Serino met 12 weken ofzo aanhad... en die later veel te klein was....

Vind het eigenlijk nog veeel te vroeg, maarja aan de andere kant, om constant het gevoel te hebben dat ik recht moet blijven staan mn buik inhouden, me knoop los doen als ik zit... schiet ook niet op.....
    Begin hier ook te twijfelen of ik al niet verder ben, zeker na die MK van vorige maand en die veel te vroege positieve test....

Ga maandag toch even contact met de VK opnemen en t verhaal uitleggen,... misschien begrijpt ze t wel...

xxmona

20. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Bedankt voor jullie antwoorden meiden ;)
    Maar ik heb hier wat rondgelezen en ze zeggen verschillende dingen, de een zegt geen probleem als je goed verlucht en geen uren aan een stuk doet, de ander zegt helemaal niet :(

Wij moeten het hele huis binnekort schilderen dus zou echt wel balen als ik niet mee kan helpen!

Is verf op waterbasis Acrylverf? En vind je dat in alle verfwinkels?

Deel Deze Pagina