Januari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sophie, 27 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik heb net een afspraak gemaakt bij de VK. Op 20 juni krijg ik een intakegesprek, en dan vlak voor mijn vakantie (ik ga op 5 juli weg) de eerste echo. Dat vind ik ook wel goed zo, maar ze vertelde wel iets anders wat ik wel vervelend vind: als ik een nekplooimeting zou willen laten uitvoeren kan dat alleen tussen de 11 5/7 week en 13 5/7 week. En in die periode ben ik precies op vakantie :( De VK zei dat lang niet iedereen zo'n meting laat uitvoeren, en ik heb er eigenlijk ook nog niet eens over nagedacht, maar stel nou dat ik het wel wil..dan kan het dus niet :(

2. KleintjeValentijntje

KleintjeValentijntje Fanatiek lid

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    Goedemiddag alweer bijna! Nou, vandaag dus inderdaad mijn echo, maar ik heb die pas om 16.10 uur, dus dat duurt nog even. Heb geen zenuwen, ben er gewoon zeker van dat met ons kleine Hummeltje alles goed is. (Is dat nou niet stom? Stel dat… dan…) Maar goed. Dankjwel voor al jullie lieve berichtjes en ik laat jullie snel weten hoe het was vanmiddag!

Mijn mannetje is er helaas niet bij, moest voor cursus een eind weg en blijft daar de hele week :cry: Nu heb ik mijn moeder gevraagd om mee te gaan, ook hartstikke leuk voor haar :) Ik stuur mijn mannetje straks een ingescande versie, kan ie meteen even kijken :D

Nog even een ander vraagje: Krijg je echt maar 2 echo's vergoed? Dat is toch super weinig? Ik dacht dat je in ieder geval iedere 4 weken een echo gaat krijgen, moet je al die andere dan zelf betalen?

@ Taby, oh, dat is dus nog even een beetje een onzekere periode dan… Ik denk dat je wel een echo krijgt, zeker als je bij de gyn. loopt.

@ Clarike + YenY: GEFELICITEERD meiden! Geniet er lekker van en succes met bijhouden hier ;)

@Mikki77: Wauw, wat een tranentrekker! Heel erg mooi!

@ Cobi: Oh, bedankt voor je antwoord, dat wist ik helemaal niet :( Heb gisteren een cake gebakken, maar goed, die eieren zijn zo lang in de oven geweest dat daar wel niets meer in zal zitten. Nu maar extra voorzichtig zijn dan!

@ Dootje: Wat een leuk nieuws zeg! En wat een leuke tijd zit eraan te komen, voor jullie allemaal zo te lezen!

@ Rima81: GEFELICITEERD meid! Wat leuk, een klein mannetje erbij!

@ SimplyMe: Nee, ik herken het eigenlijk niet, het doet bij mij sowieso te veel pijn om nu sex te hebben… (men zegt dat alles vernauwt is door het vele bloed) Misschien heb je er nu meer last van omdat je er ook al 3 hebt gehad?

@ Nettie: Wat leuk zeg! Vergis je niet in wat je dochter zegt, ik weet niet hoe oud ze is, maar ik was 2 toen mijn broertje in aantocht was en ik heb de hele zwangerschap gezegd dat het een jongetje is, daar kon ook niemand me vanaf brengen! (Ik wilde mijn broertje helemaal niet hebben, toen mijn moeder nog zwanger was, wat was ik toch ook een krengetje :oops: ) Bij mijn zusjes en mijn nichtjes had ik het ook goed en daarna heb ik het ook nog nooit fout gehad. Dus als je dochter zo stellig is, dan voelt ze het misschien wel eens heel goed aan ;)

@ Libra: Ik krijg vandaag een echo, 8 weken en 1 dag, dus ik zal je vanmiddag wel vertellen wat er te zien is ;) Kun je je daar alvast een beetje op instellen…

3. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    @ Yvette: dat zou wel cool zijn! ik ben zo benieuwd! spannend ook voor jou :)

4. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    goedemorgen!

ik ben lekker uitgeslapen van mn vermoeiend weekend met mn babynichtje! Het valt echt niet mee hoor, op een 9 maand oud meisje passen terwijl je doodmoe bent van de zwangerschap!

Verder niets speciaals te melden. Buiten dat mn familie hun mond niet kan houden en het ook al aan een opa hebben gezegd! Nu isser dus enkel nog de vader en de moeder van mn vriend die we kunnen verrassen met het nieuws! De rest weet het al! Oja, en mn eigen vader ook nog.. Bijna vergeten :rolleyes:

Ze zijn wel allemaal super blij & opeens heel lief voor me :D

@ Yvette: vandaag echo! super! Veel plezier & ik denk aan je!

Nog 2 weken en 2 dagen en dan isset bij mij zo ver :D

5. Cobi

Cobi Actief lid

4 mrt 2008
    143
    0
    0
    Verpleegkundige
    Amsterdam
    Zo moeders voor moeders is geweest.
    Ik ben 8 potten rijker en heb de zs test gehad.
    Nou die werd direct duidelijk.
    Ik heb em in mn album gezet.
    Dit was mijn eerste duidelijke test haha, echt fijn!
    De streep is dikker dan de Cstreep. Heerlij idee.
    Maar goed aan mn misselijkheid is het ook te merken dat ik zwanger ben. Pffff.

@Yvette.... succes gewenst bij de echo! Ge lekker genieten.

@mikki.... ik ga geen nekplooimeting doen. Maar het is voor jou wel goed om uit te zoeken,
    waarom je het wel of niet zou willen.
    Dan kan je ook rustig op vakantie gaan.
    Ik vraag me wel af hoeveel dames zo'n meting doen?

Ik zit zelf te twijfelen wat ik ga doen. Ik mag met 9 weken de termijn echo doen.
    Maar ik kan er ook voor kiezen om deze op 11 weken te doen.
    Dan ben ik wat verder in de zs en zie je meer.
    En zit ik bijna op de 3maanden grens.
    Wat zouden jullie kiezen? 2 weken wachten en meer zien,
    of al met 9 weken lekker genieten van een echo?

xcobi

6. Re81

Re81 Bekend lid

11 feb 2008
    903
    0
    0
    @cobi: ik heb voor het laatste gekozen, iets langer wachten en meer zien. Ik zie het zo: je zwangerschap duurt nog zo lang, dus wachten moeten we zowieso (het liefst hadden we ons kleintje natuurlijk gisteren al in de armen willen sluiten) en wat is dan 2 weken langer wachten op een echo op een zwangerschap van 40 weken?

7. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Ja, ik weet dat je daar mee moet oppassen, voor het geval dat je tòch overtijd komt te lopen. ;)
    Maar bij mijn moeder (3) en bij mijn zus (5) zijn alle kinderen òf 1-3 weken te vroeg gekomen, òf echt rond de uitgerekende datum. En aangezien mijn eigen zoontje zelfs meer dan 3 weken te vroeg is gekomen (waarschijnlijk o.a. tòch door mijn ziekte, vermoed ik nu), denk ik dat de kans op 'overtijd lopen' dus wel heel erg gering is bij mij. 8)

Aangezien er maar 1 week zit tussen kerst en mijn uitgerekende datum (tenminste, als de gyn. niet teveel roet in het eten gooit ;) ), is de kans dat het toch een 'kerstkindje' wordt (al hoop ik dan dat het niet ècht met kerst zelf gaat komen), denk ik dus echt wel aanwezig...

Mocht het niet zo zijn, maakt het natuurlijk ook niet uit, hoor! Gaat ook meer om het idee: komt het toch pas in jan., is het gewoon een 'verlaat kerstcadeautje'. ;)

8. Merijn

Merijn Niet meer actief

Dag allemaal,

Nou ik ben net terug uit het ziekenhuis nadat ik 4 dagen opgenomen ben geweest. Ja, het overgeven ging dus te ver en uiteindelijk bleek ik uitgedroogd. Het gaat nog steeds niet top, geef nog steeds over en krijg weinig eten naar binnen, maar inmiddels komt niet meer letterlijk alles eruit. Ik heb wel een echo gehad en alles was goed en het hartje was te zien! :D Ik ben volgens die echo nu 6 weken en 4 dagen, dus iets minder ver dan ik dacht maar het scheelt niet veel.
    Ik ben benieuwd of het bij iedereen goed is gegaan de laatste dagen maar heb niet echt de puf om alles terug te lezen :)

9. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    Wow, MerleQ, heftig hoor! gaat 't nu weer een beetje met je?

10. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    @MerleQ
    Fijn dat het nu iig weer wat beter gaat! Je moet er af en toe nogal wat voor over hebben, zeg, voor zo'n beebje... Zwangerschapsverschijnselen; zeker door mannen uitgedacht! ;) :D

@mikki
    Bij de nekplooimeting berekenen ze aan de hand van de dikte van de nekplooi het risico op een kindje met b.v. het Down syndroom. Bij ons wordt deze meting standaard rond 20 weken gedaan, tènzij je duidelijk aangeeft dat niet te willen (wordt dus gevraagd of je het niet wil).
    Wij hebben het de 1e keer niet laten doen en deze keer zullen we het weer niet laten doen.

Stel, je risico wordt geschat op (zo goed als) 0% en later blijkt je kindje tòch b.v. Down te hebben...
    Of, je risico wordt geschat op 90%, jij helemaal in de stress, blijkt je kindje later gewoon helemaal gezond te zijn...

Da's 'het probleem' met nekplooimeting: het is en blijft een kansberekening. Dacht dan ook dat het over het algemeen eigenlijk alleen echt wordt aangeraden als je in een risicogroep valt...

Hoe is dat eigenlijk met de termijn echo in Nederland? Hier (Oostenrijk) kennen ze dat volgens mij helemaal niet. Bij je eerste echo (hier meestal al vóór de 12 weken), wordt je zwangerschap bevestigd en de zwangerschapsduur (voorlopig) bepaald. Elke keer als je op controle komt, wordt er een echo gemaakt (krijgt hier dus standaard stuk of 6-7 echo's :p - maar hartje luisteren doen ze niet aan), de termijn gecontroleerd en evt. bijgesteld...

11. nieuwbegin

nieuwbegin Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.272
    0
    0
    Goede smoes voor de buikspieroef... hmmmm tja eens zien... Ik ben moe? ;)

12. nieuwbegin

nieuwbegin Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.272
    0
    0
    Nu moet ik zo even terug bladeren welke het ook weer was hahaha ;) Maar thanks alvast... Ik ben zelf niet zo'n mooie schrijver/dichter vandaar dat ik het soms liever doe met de mooie woorden van ander...

13. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    @Cobi en Iuno: bedankt voor deze info! Daar heb ik echt wat aan. Iuno, wat jij schrijft is helemaal waar: als het inderdaad alleen om een kansberekening gaat zou je nog wel eens onnodig in de stress kunnen raken. Echt goed dat ik dit weet...ik denk dat ik die meting achteraf toch niet zou willen (moet het er wel nog even mijn vriend over hebben), dus dan is dat geen probleem.

14. nieuwbegin

nieuwbegin Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.272
    0
    0
    O ik leef zo met je mee... maak je niet te druk voor morgen, rustig aan. Stress/ spanningen zijn niet zo heel goed nu...

Heel heel veel kracht voor vandaag en morgen.... ik denk aan je...

15. nieuwbegin

nieuwbegin Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.272
    0
    0
    He meid wat een verhaal... heftig hoor. Heel veel kracht. Ik hoop dat het nu wat beter gaat worden zodat je wta meer kan genieten van je zwangerschap...

16. Re81

Re81 Bekend lid

11 feb 2008
    903
    0
    0
    @MerleQ: jeetje wat verschrikkelijk voor je! Hoop dat het snel wat beter met je gaat. Kun je water ook niet binnen houden? Klinkt gek, maar dat vult ook natuurlijk.

Ach stomme ik, daar heb je natuurlijk zelf allang aangedacht... Heel veel sterkte!

17. 07Britt

07Britt Actief lid

1 mei 2008
    166
    0
    0
    Zwolle
    MerleQ
    Jeetje, das schrikken!
    Hoop dat je snel opknapt!
    Wel fijn dat je nu al wel een echo hebt gehad.... en een kloppend hartje hebt gezien!

Yvette
    Heel veel plezier vandaag bij je echo. Goed ook dat je er zo positief in staat.

Ik doe trouwens ook geen nekplooimeting (en ook geen vruchtwaterpunctie).

En hier krijgen we ook maar 2 echo's vergoedt. De termijnecho en de medische echo!

18. clarike

clarike Actief lid

22 mrt 2006
    455
    0
    0
    Bij mijn verzekering is er helemaal niet gepraat over echo's. De vk doet er gewoon standaard drie en dan is de 21 weken echo daar dus niet eens bij?! Ms is het wel anders/ goedkoper als de vk het zelf doet?

19. KleintjeValentijntje

KleintjeValentijntje Fanatiek lid

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    @ MerleQ: Goh meid, wat heftig… Hoe gaat het nu met je? Tjah, zo kan je zwangerschap helaas ook verlopen zeg, balen hoor. Vriendin van mij heeft precies hetzelfde gehad, en heeft nu een kerngezonde zoon, dus je kleine beeb pakt toch wel wat ie nodig heeft hoor. Hoe voel je je nu?

Ach en wat betreft de echo’s, als we ze zelf moeten betalen, dan moet dat maar, want ik wil gewoon die echo’s hebben elke keer ;)

Tot over een paar uurtjes meiden! (Mannetje zit al de hele tijd te smsen; is geloof ik een beetje zenuwachtig ;))

20. Cobi

Cobi Actief lid

4 mrt 2008
    143
    0
    0
    Verpleegkundige
    Amsterdam
    @Merleq.... zo dat is schrikken! Wat kan het dan ineens hard gaan he. Ik hoop dat je een beetje bijgekomen bent van je opname. Het is echt niet zo fijn he, zolang in het ziekenhuis.
    Krijg je nu ook medicatie tegen de misselijkheid? Want dat hebben ze wel he, voor tijdens de zwangerschap. Heel veel sterkte gewenst!

@Yvette.... oh oh ik vind het spannend voor je. Je gaat vast het hartje ook zien kloppen. Ik ben benieuwd.

Ik ben net even naar de supermart geweest,
    maar dat kan ik echt niet meer doen met een bijna lege maag.
    Ik voelde me echt niet goed.
    Ik merk heel duidelijk dat ik kleine porties moet eten,
    en eigenlijk de hele tijd iets in mn maag moet heben.
    Dan ben ik het minst misselijk.
    Dat las ik ook in een magazine van Moeders voor moeders.
    Dus misschien een goede tip voor andere dames die misselijk zijn.

x

Deel Deze Pagina