Januari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sophie, 27 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dootje24

Dootje24 Bekend lid

5 jan 2007
    561
    0
    0
    Teamleider Balie
    Nijmegen
    Hoi meiden,

Goed bezig hier! Kwebbel de kwebbel, kopje thee erbij en lezen maar! Hahaha!

Mijn vriendje en ik zijn vandaag de hele dag op pad geweest. Nieuw outfit gekocht voor de bruiloft van mijn vriendin en jaaaaaaaaa, ik heb de eerste zwangerschapsbroek aangeschaft bij Prenatal. Ik werk op een sportcentrum als Teamleider Balie en wij werken in bedrijfskleding. We moeten zelf voor een zwarte pantalon zorgen. Ik heb er drie, maar vorige week zaten ze echt al te strak om mijn buik. Helemaal na het eten. Kon bijna niet meer achter mijn computer joh. Heb een hele mooie pantalon gekocht met een riempje erom en een buikband erboven. Polo en vestje erover en niemand die het ziet :) Zit echt heerlijk! Ik ben wel van plan om het morgen tegen mijn leidinggevende te gaan vertellen, zij weet ook van mijn miskramen. 2 juni de echo en 11 juni heb ik werkoverleg met mijn team (14 personen). Ik vind dat wel het goede moment om het nieuws te vertellen! Ik ben benieuwd hoe ze reageren. Ik denk dat ze blij zijn, maar ook dat ze balen dat hun teamleider straks 4 maanden weg is. Als het blijde maar overheerst!

Nou, hier even de rest van de verjaardagvaat wegwerken en dan lekker op de bank!

Fijne avond!

Kus dootje

2. Seilenna

Seilenna Actief lid

9 sep 2007
    442
    0
    0
    Flevoland
    Hoi allemaal,

Ik zal me ook weer eens melden!
    Ik heb er nu een week misselijkheid opzitten en nu vanavond ineens niet meer! Het is niet gauw goed, want nu maak ik me dáár weer zorgen over. Misselijkheid neemt af, zal toch niet betekenen dat.....zucht, soms word ik zooo moe van mezelf!

Verder vooral 'savonds nog behoorlijk opgezette buik en die borsten :confused: Stopt het ook nog ergens? hihi!

3. winter15

winter15 Niet meer actief

Hoi meiden,

Altijd weer leuk na werktijd snel naar huis en eerst alle verhalen lezen!
    Welkom aan alle nieuwe januari-mama's!
    @ MerleQ beterschap!jeetje, schrikken joh!
    @ Birthe: fijne vakantie, is het een verrassing voor je vriend? wat leuk!
    @Yvette, super, je echo!
    @IloveAndres, ben benieuwd naar vergoeding echo's, ik zit bij Achmea Zilveren Kruis
    @cobi, suc6 met je flessen...;)
    @ alle andere januari moeders: ik vind het allemaal moeilijk bijhouden, maar superleuk om alle ervaringen en belevenissen te lezen.

Ik ga 6 juni voor het eerst naar vk (+/-8 wkn). en volgens mij krijg ik ook pas bij mijn eerste echo rond 12 wkn. zucht...kan nu al niet meer wachten..

Vorige week maakte ik me zorgen om mijn buikpijntjes...nu maak ik me weer zorgen dat ik eigenlijk heel weinig voel.. op die vermoeidheid na dan...grrrrrr......!

Vriendlief is 2 weken op oefening, arme jongen kan even bijkomen van mijn buien, haha! en ik kan lekker hele week op zwangerschaps-sites op de computer :)

Ik ga zo maar eens een dutje doen!

Fijne avond

4. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Hey meiden,

@ degenen die willen weten voor de vergoeding van Echo's:
    Als jullie jullie gegevens even doorsturen (via PB) dan kan ik even de preciese vergoeding nakijken naar aanleiding van jullie pakket.

@ de rest: ik ben vandaag erg druk geweest.

De hele zolder opgeruimd en weer een aantal dingen op foto's gezet. Ik ga dat straks allemaal op marktplaats zetten.

Ook is vandaag al het bureau en de bureaustoel opgehaald. Dat geld heb ik in een potje gedaan, zodat ik straks een bugaboo kan kopen.

Liefs en dikke knuffel,

Patricia

5. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    @ Yvette...geweldig! LIjkt me zo speciaal.....geniet ervan!

@ nieuwe zwangeren...gefeliciteerd...leuk he zo'n positieve test.

Verder hier wat meer moeite met de warme maaltijd naar binnen krijgen, van de sperziebonen liep ik aan tafel te kokhalzen.....maar wel wat naar binnen kunnen krijgen gelukkig.
    Mijn boobs bijven groeien.....straks maar aan een meegroei bh maar vind het zo overdreven NU al.....hetzelfde heb ik met zwangerschaps kleding......soms heb ik het idee dat mijn buikje in zicht komt maar dat kan toch niet nu al?

6. Female

Female Niet meer actief

NEE! :evil: Had zooon waslijst met reacties en ging iets mis alles WEG! Ben er helemaal sjaggo van :evil: :evil:

7. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Nou ik ga weer verder met mijn reacties,Noël is naar bed en die ligt nu te slapen en ik ga over een half uurtje............

@Anoniempjuh...................dat is toch fijn meid dat je nergens last van hebt meid,ik had dat ook niet bij Noël hoor,dahct ook heel mijn zw dat het niet goed was,maar hier loopt een lekker ventje van bijna 3 rond dus dat je geen klachten hebt is alleen maar fijn ;)
    Wat betreft je vraag over het bedrag van het zkh als je daar gaat bevallen,ik zou met mijn eerste zw in het zkh bevallen omdat ik dat zelf wilde het zou mij dan geloof ik tegen de 350 euro kosten,maar omdat ik met Zoë* en Noël een ks kreeg koste mij dat niets,maar als je geen medische indicatie hebt en je kiest er voor om in het zkh te bevallen dan zitten daar wel kosten aan.................hoevele weet ik niet maar dat kan je gewoon even telefonisch vragen...............

@ patricia.............jij bent denk ik op zoek naar ene kinderwagen met kleine zwenkwieltjes denk ik of niet meid?

@ Taby......................Voor jou is het ook eeb erge spannende zwangeren schap of niet meid?
    Ik zou als je bij de gyn bent en het lijkt me sterk dat hij geen echo maakt hoor,maar stel dat hij het niet doet,vraag het gewoon even dan maken ze hem meestal wel,maar ik denk wel dat je een echo krijgt meid.............

Nou ga mijn serie even verder kijken kom later nog verder tokkelen

8. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    @ Clarike en Y enY em daydreamer en Aintoinette Gefeliciteerd met jullie zwpen :)

@ dootje....................Wat leuk dat je vriendin ook zwanger is meid,zijn jullie ongeveer even ver?
    En leuk dat iedereen zo leuk reageert die jullie het hebben verteld.........

@ re 81...........Nou meid ben blij dat je zo vaak kan en moet,geef mij je tip hahahahah.............ik kan bijna niet en zit echt af en toe een uur op de wc :cry: ............................

@ Iuno.................Meid wat spannend he een woensdag je eerste echo,laat ons wel wat weten he meid?
    En wat leuk dat je zus met haar hele gezin een paar weken komt,dan kunnen jullie lekker bijkleppen,of spreken jullie elkaar wel vaak aan de foon of de pc?
    Wat betreft mijn uitgerekende datum zei de arts nu dat ze wachten tot de 12 weken echo en het dan zeker gaan bepalen,maar er zeker rekening mee houden met mijn datum dat we zijn bevrucht 10 april of 9 april dat weten ze door de echo's...............

@ Rima 81 ....................Gefeliciteerd met je neefje Max.hhoe doet hij het?

@ Simply Me..............Ik merk dat ik het ook wel erger heb hoor,misschien omdat je vaker zw bent geweest,ik weet het niet,het is voor mij ook de 4de zw.....................en zo hoort het ook wat betreft je kids,,,,,maar wel super lief :)

@ netiie...misschien weet ze wel meer hahahaha dat het een zussie word :)

@ libra......meid dan is je echo niet te vroeg hoor dan ben je ongeveer hoever? ik kreeg een echo met 6.5 week en zag al een kloppend hartje meid............maar dat is niet altijd zo hoor,soms moet je nog een weekje wachten,maar bij ju is het volgens mij ruimschoots op tijd meid......

9. Female

Female Niet meer actief

@ Dootje Klinkt leuk zeg zo'n meidenclub. En super samen zwanger! :D
    Gelukkig was je weekend weg leuk

@ Iuno Leuk idee zeg die echo scannen!
    Woont je zus ver weg? Soms best lastig zeker?

@ RE81; Voel je niet alleen, ik heb m ook pas 9 juli. Ik ben dan precies 3 maand+1dag. Bekijk het positief; Als die echo goed is is er een heeeel kleine kans dat het nog misgaat. ;)
    Maar ik begrijp je wel hoor, soms voel ik me ook wel wat ongeduldig

@ Rima81 Gefliciteerd met je neefje!

@ SimplyMe; En probeer een vrouw met de kriebels voor een kleine maar eens te stoppen :) .
    Leuk hoor dat jullie nog een derde krijgen!
    Daar heb je straks ook veel tijd voor nu de oudste 2 op school zitten en al behoorlijk zelfstandig zijn

@ Nettie; het is wat he met die hormonen :( . Ik voel me ook nog steeds heel vaak depry en wisselvallig. Hoop dat het snel over is... Verder voel ik ook bar weinig :( . Waar ik liever niet teveel over na denk omdat ik me dan stiekum toch wat ongerust voel. Ik ben sneller moe als ik druk ben geweest en 's avonds laat maar verder.... Toen ik zwanger was van Kynan had ik heel heftig bandenpijn enz. En nu helemaal niet (Kan het zijn dat alles in de vorige zwangerschap al is opgerekt en daardoor nu geen pijn meer doet? Hier maak ik me nl best een beetje zorgen over...)
    Alhoewel ik met Kynan pas misselijk werd met een week of 10...
    Jij ook succes met je hormonen meid! ;)

@ Goofychick Ok, leuk. Lekker he even er tussen uit ;)

@ Blackdalya; Blijft lastig he schoonfamilie. Heb je je er inmiddels een beetje bij neer kunnen leggen? Blijft toch wel rot...

@ Mikki77 Ben je er al uit meid of je de meting gaat laten doen?Ik sluit me trouwens wel erg aan bij dit stukje wat Iuno schreef:

@ Yvette; Wauw wat mooi die echo! Blijft ongelofelijk he dat ze met 8 weken al een hartslag kunnen meten! Fantastisch!

@ Cobi Ik zou zeggen met 11 weken. Ik had laatst het 'waarom'al opgeschreven hier, heb het even voor je opgezocht maarrr; blijft jouw keuze hoor:
    @ MerleQ Jeetje meid wat een verhaal! :confused: Doe maar rustig aan en zorg goed voor jezelf!

@ Birthe; Oh was bijna je personal update vergeten :) Heb het nu opgeschreven! Hoe laat ga je weg :) . Fijne vakantie!
    PS lieve buikfoto!

@ Mamajennifer en Dinnetje; Welkom en Gefeliciteerd! :D

@ Iedereen Je mag hier thuisbevallen maar zijn ze helemaal geen voorstander van. Gebruikelijker is dat je in het zh bevalt en 5 dagen blijft. Heb ik met Kynan ook gedaan en dat beviel heel erg goed. (Kost hier trouwens echt niet veel, en ik betaal ook maar € 3.- aan verzekering p/mnd)

@ Patrieske Ok ik zie de foto's wel op Hyves! Leuk! Klinkt wel een beetje 'slordig' dat je na 15 jaar inzet je job kwijtraakt :(
    Heb btw donderdag gesprekje voor die job, gaat waarschijnlijk wel door. Thanks!
    Enne.. je serie? Ook hollands next topmodel aan t kijken? :)

Oke heb dit bovenstaande dus 2 x getypt, wat een werk! Nou ja staat er weer op. Nu snel op ok voor het weer misgaat!

@ Zen; fijne geruststelling, op en top zwanger ;)

10. Re81

Re81 Bekend lid

11 feb 2008
    903
    0
    0
    Nou ja, het enige wat ik kan bedenken waar het aan zou kunnen liggen is dat ik tot ik zwanger werd alleen foliumzuur slikte en daarna ben ik verder gegaan met Etos Zwanger Worden pillen (die had ik nog liggen en vond het zonde die niet te gebruiken, bovendien mag dat t/m 8 weken).

Denk dat ik door die pillen zo vaak moet... (en kan!)

11. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Nee, ìk ben degene die ver weg woont (zo'n 1.000km). ;)

Spreek m'n ouders regelmatig via de telefoon en af en toe via webcam met microfoon. Met m'n zus heb ik eigenlijk niet zo vaak contact, maar ja, wat wil je met 5 kids in de leeftijd van 0-8 jaar. :) Snap best dat ze overdag dan geen tijd heeft en 's avonds eigenlijk te kapot is om nog met mij aan de telefoon te hangen...

Maar is op zich niet zo heel erg, denk dat het belangrijker is dat we elkaar iig 1x per jaar ff zien en het dan goed met elkaar hebben!

Onze broer heeft nog geen kinderen en van mijn man's kant (heeft nog broer en zus) zijn wij nog de enige met kind. De kids van m'n zus en mijn zoontje hebben dus alleen elkaar als neefjes en nichtje. Is aan de ene kant wel jammer dat ze elkaar zo weinig zien, maar aan de andere kant is het natuurlijk wel weer extra bijzonder àls ze elkaar dan zien (vooral de oudste 2 van m'n zus (jongen en meid) zijn helemaal bezeten van hun neefje; hun broertje is evenoud, maar voor hem zijn ze lang niet zo lief hoor! :) ) en het blijft me verbazen hoe makkelijk kinderen 'bruggen' naar elkaar slaan, hoewel ze elkaar nauwelijks kennen (veel makkelijker dan volwassenen).

12. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    @ Ramona 0309..............meid je krijgt morgen je echo heel veel succes en ik lees snel hoe het is geweest en dat we je echo mogen zien van je kleintje(s) ;)

@ mikki 77 ....meid ik zou even heel goed de datums gaan besreken,als je hem graag wilt doen die meeting misschien kan hij van te voren of echt net erna?

@ cobi.................ja meid hoe langer je wacht natuurlijk hoe meer je ziet..........maar stel dat je ongerust bent en je wilt hem daarom eerder laten doen moet je dat doen meid,om je gerust te stellen............maar echt voor de kleine te zien zou ik anders wachten,als je moet kiezen dan.....

@ merelQ....jeetje meid het is net of ik het van mijzelf lees toen ik zwanger was van Zoë* ,ik heb toen 4 dagen aan het infuus gelegen jij ook meid?
    Ik moet zeggen vanaf een week of 12 dat het stukken minder wer,ik gaf toen nog 3 keer per dag over ,maar hetw as te doen.............hoe gaat het met je meid,je zal zelf ook flink geschrokken zijn?
    Wel super dat je een mooie echo met een kloppend hartje hebt gezien meid :)

@ birthe.......meid een fijne vakantie en geniet ervan........................ja vandaag was het hopeloos die moeheid,en dan kan Noël zo lekker willen spelen maar ik kan me amper vooruitbranden,ik vind het echt rot voor mijn manneke dan,heb toen ik hem naar bed heb gelegd lekker lang liggen kroelen en voor liggen lezen..............

@ female..............Ik zal je van de week even toevoegen meid,als ik het vergeet dan geef even een gil hahahahah,echt dementri hier he.............inderdaad dat klopt ook door fouten van de boekhouder moeten we gaan inkrimpen dus 450 mensen raken hun baan kwijt waarvan al mensen die al bijna 40 jaar bij dit bedrijf werken :evil: We hebben wel een goed sociaal plan,maar ik pis nu naast de pot omdat ik zw ben,ik zou een opleiding gaan volgen maar krijg die nu niet meer :cry:
    Ja hahahah het einde is spannend he,wie dnek je dat er gaat winnen?
    En laat me wat weten he een donderdag ik blijf voor je duimen meid.

@ re 81........oke dat kan moest je voorheen ook zo vaak,lekker onderwerp hahahahhaha.

13. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    .......gelukkig, ik voel me wat beter dan voor het eten.......maar nu moet ik alweer bijna naar bed.....wel lekker hoor verplichte bankrust....hahahaha....

14. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    hey meiden

iuno waar woon jij dan als ik vragen mag, ikkuh is nieuwschierig haha.maaruh 1op de 4 , jeetje das echt veel brrrrrr, moet ik maar weer niet over nadenken..

Ik heb net even in me ziekefondspapieren gekeken, en ik ben aanvullend verzekerd, en ik krijg als ik zonder medische reden toch in t ziekenhuis wil bevallen een maximale vergeoding van 160euro, das iig mooi meegenomen, maar dan ligt het er natuurlijk nog aan wat zo'n bevalling kost, maar wat het ook kost, ik wil toch in het ziekenhuis bevallen.

valt me trouwens op dat sommige hier toch al bezig zijn met kinderwagens, kinderkamers bestellen, verven enz enz, vind wel knap dat jullie dat durven, wij hebben min of meer afgesproken dat we voor de 3 mnd niks kopen en ook niks wilen krijgen, soms wel moelijk maar ach als ik eenmaal 3mnd ben ga ik helemaal los hahaha.
    Mijn schoonzusje heeft toen ze zwanger was een kinderwagen gehad van me schoonouders van 900euro, wij krijgen nu hetzelfde bedrag dus das wel lekkerrrrr, zit er in me hoofd al lekker voor te shoppen haha.

lieffsss

15. Re81

Re81 Bekend lid

11 feb 2008
    903
    0
    0
    Inderdaad lekker onderwerp haha! Nee, voorheen 1x per dag ofzo.

Ik heb ontzettend last van maagzuur op dit moment, word er niet goed van...

16. Nenci

Nenci Lid

7 mei 2008
    49
    0
    0
    We zijn vanavond weer naar de vk geweest. Vorige week kregen we te horen dat het niet goed was , we moesten nog een week wachten en dan vandaag te horen krijgen wat er nu ging gebeuren.
    Maar het was een totale verrassing toen we zagen dat het gegroeid was en dat het hartje klopte. We zijn dus toch zwanger.
    Er klopt alleen van de hele telling niks meer, we zouden eigenlijk 11 weken moeten zijn maar nu blijkt dat we pas 5 a 6 weken zijn. Een hele opluchting dus. Volgende week mogen we nog een keer langskomen ter geruststelling.
    Welterusten allemaal.

17. nieuwbegin

nieuwbegin Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.272
    0
    0
    Ik zit flarden mee te lezen, het is echt veel. Maar begrijp ik het goed dat je in Belgie niet mag kiezen thuis of ziekenhuis?
    Ik weet dat ik gewoon thuis wil en mag ( zolang je geen medische indicatie is). Volgens mij is dat hier ook heelg ewoon.

Verder word ik erg vergeetachtig en dat kan ik niet hebben met mijn werk... merk dat mijn concentratie 0,0 is... Blijft dit zo of word het erger?

18. nieuwbegin

nieuwbegin Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.272
    0
    0
    He super meid... dat is wel echt ene opluchting... terug naar het genieten...

19. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    hey nenci

Goh gaaf zeg, wat zul jij je ineens weer gelukkig voelen, nou geniet ervan hoo

grtjssr!

20. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    @ nenci
    Hé, wat fantastisch nieuws meid! :thumup: \:D/

Misschien een hele late eisprong gehad, lange innesteling en een traag groeiertje...? ;)

Iig fijn dat het er nu toch allemaal weer beter uit ziet èn dat ze nog ff gekeken hebben, voordat er evt. verdere stappen ondernomen geworden zijn!

Als je 'nieuwe telling' blijft kloppen, zou je trouwens een jan. 2009 mama worden. :)

Deel Deze Pagina