Januari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sophie, 27 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    @ Yvette : wat super dat 't goed ging! oh, ik kijk ook zo uit naar die intake he :) Vertel meer! ik wil alles horen! (lezen , hihi! )

@ Patrieske: Hihi, ja 't lijkt zo vroeg, ik hoor zo veel over eerste echo met 12 weken, maar als 't met 8 a 9 ook kan...

Vandaag aan 't werk geweest. Had even een goeie diepe dip rond 7 uur! zohee, kon m'n ogen bijna niet meer open houden... gelukkig wel wat hersteld naderhand. Heb het idee dat m'n borsten bijna uit m'n BH vallen... volgens mij is 't tijd voor een nieuwe, maar 't lijkt me wat zinloos om daar nu al aan te beginnen, wetende dat ik nog wel wat zal groeien binnenkort... maar je moet toch wat aan trekken, niet waar? ugh, in dubio...

2. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    @ Patrieske: Ik ben inderdaag opzoek naar die kinderwagen met kleine zwenkwieltjes. Heb er al een gevonden, nu nog hopen dat ik niet overboden wordt. Hij is echt zoooooooo gaaf! Hoezo dan?

@ de rest van de meiden: als je wilt bevallen in het ziekenhuis en je hebt een aanvullend pakket met 4 sterren (zoals ik), dan hoef je niets bij te betalen. Heb je een aanvullend pakket met 1 ster, dan moet je de volledige eigen bijdrage betalen. Bij een pakket met 2 of 3 sterren, betaal je 50% van de eigen bijdrage. Ik weet alleen niet precies uit mijn hoofd hoeveel dat is.

Liefs en dikke knuffel,

Patricia

3. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    @ Nenci: wat ben ik blij voor je zeg! Zal wel een opluchting zijn he?

@ Libra: je hebt als het goed is ook meegroei BH's.... Ik denk dat ik die ook moet gaan aanschaffen. HIHIHI.

Liefs en dikke knuffel,

Patricia

4. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    @ Yvette: Jeeeeey! Super zo'n echo! Ben benieuwd naar de foto!

@ Nenci: Super meid!

@ Patrieske: Ik vind het een heel goed idee van dat buddy-gebeuren! Had het een aantal pagina's geleden ook voorgesteld maar er kwam geen reactie op ;) Misschien is het daar nog iets te vroeg voor? Anyway: Als iemand mijn buddy wil worden: graag :D !

Ik ga slapen meiden, ben zo ontzettend moe! Morgen weer naar het werk, buh :(

Slaap lekker!

5. Fleurisabelle

22 jan 2008
    56
    0
    0
    lerares
    breda
    Hallo Dames,

Ik lees ook flarden... krijg het allemaal niet meer bijgelezen!
    Ik vraag me af hoe jullie je voelen.
    Ik voelde de eerste week steeds een soort luchtbel in mijn darmen/buik rechtsonder en dacht dat dat "het" was.Gister flink op de w.c. gezeten en nu is dat weg. Maar nu voel ik helemaal niks meer en begin het toch een beetje eng te vinden.
    Eerst was ik blij dat ik niet misselijk ben en niet veel last heb, maar nu ben ik weer toe aan een teken van leven zeg maar.
    Is er iemand anders die ook "niks voelt?"

Wat ik wel nog heb is rommelende darmen af en toe en ik ga inderdaad minder naar de w.c.

Helllup groetjes Fleur

6. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    Meegroei BH? Nog noooooit van gehoord! maar eigenlijk wel logisch dat iemand zoiets geks heeft uitgevonden niet? Hihi, moet morgen toch de stad in, ik zal d'r eens voor gaan kijken...

7. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Ja, diegene heeft dat heel erg goed bedacht!
    Ik ga ik binnenkort ook even naar kijken, zal het straks toch nodig moeten hebben.

Ik ga nu echt slapen, ben hardstikke moe.
    Zal wel weer niet kunnen slapen, maar dat zie ik zometeen wel.

Slaap lekker allemaal!

Liefs en dikke knuffel,

Patricia

8. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    Hey Fleur, geen zorgen hoor! Je bent heus nog wel zwanger ;)

Heb ook een betere dag gehad. Wel snel moe, ga ook zo naar bed. Eigenlijk alleen wat last van m'n darmen maar praktisch niet misselijk. Voelt bijna net als eerst! Snap hoe je je voelt, maar zou me d'r geen zorgen om maken. Morgen stap je vast weer misselijk uit je bed :) (hihi, dat ik dat ooit positief zou noemen)

Nou, ik ga weer eens lekker onder de wol.
    Sweet dreams, meiden :) en tot morgen ;)

9. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Goedemorgen allemaal!

Gisteren de eerste echo gehad en.......... een kloppend hartje! De gyn zei dat eht nog maar net kon kloppen, want ik was gisteren 6w en 6 d zwanger. Geweldig om te zien na de vorige keer dat er niks te zien was en een miskraam kreeg. Het is ook een beetje een dubbel gevoel. Ik hoopte minder bezorgd te zijn, maar helaas is de angst dat het mis gaat er nog steeds :oops: .

En de gyn begon over vruchtwater punctie. Ik had besloten om het niet te doen, maar ze heeft me min of meer over gehaald. Ze vond het raar dat we het de vorige keer wel deden en nu niet, terwijl ik toch 2 jaar ouder ben en de kansen op ïets" een stuk hoger liggen. Ik vond het wel logisch klinken wat ze zei en we doen het dus toch. Wel handig om te weten wat het geslacht is!

Het was wel een heel vroege echo en op 12 en 16 juni mag ik weer. De een bij de verlos, de andere bij de gyn. Ik vroeg nog of het niet handiger was als ik bij één van de twee zou blijven en geen dubbele echo's enz. Maar de gyn vond het prima zo. Oké, lekker veel echo's zo. Bij 10 weken heb ik straks al 3 eco's gehad!

Verder kan ik het echt niet bijhouden allemaal hoor! Paar dagen niet geweest en ik weet niet hoeveel bladzijdes ik heb gemist :) .

In elk geval Birthe een fijne vakantie.
    Nenci...super!
    Female...balen zeg dat je zo'n heel stuk schrijft en het is weg!
    Nieuwe zwnageren: Van harte gefeliciteerd!

Fijne dag allemaal!

10. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Goedenmorgen meiden,

nou vandaag zal ik gaan kijken voor de vergoedingen van de Echo.
    Als ik vanavond thuis ben, zal ik het hier plaatsen en voor degenen die mij een PB hebben gestuurd, stuur ik weer een PB terug.

Ik voel me nu niet zo lekker, dus ben bang dat ik nu toch echt ook misselijk ga worden. Helaas, helaas....

Maarja hoort erbij he?

Ik kon weer moeilijk in slaap komen, ik heb geen idee waardoor, maar zal ook wel bij de zwangerschap horen.
    Ik ben dan nu ook alweer supermoe en ik moet nog tot 18.00 uur werken.....Pffffff.

Fijne dag allemaal!

Liefs en dikke knuffel,

Patricia

11. nieuwbegin

nieuwbegin Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.272
    0
    0
    Morgen dames...

Hier alles het zelfde... heb vanochtend nog maar eens een testje er tegen aan gegooit om het echt echt zeker te weten... Helemaaal super posi natuurlijk.. mar toch.. Behalve wat jeukende borsten en flinke steken voel ik niet veel.... Is ook nog te vroeg weet ik...

Maar goed, Buddy hmmm ja lijkt mij met de hoeveelheid postjes die er gestuurd worden een super idee...
    Maar ben wel bang voor het "lagere chool syndroom";)

Of wel het "ik word als laatst gekozen of als laatst gekozen' Vast heel herkenbaar voor sommige ;)

Maar hoe hadden jullie het in gedachten?

12. KleintjeValentijntje

KleintjeValentijntje Fanatiek lid

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    Aan iedereen die benieuwd is: De foto’s staan op de site van Hummeltje humeltje.burgers-tegelaers.com En binnenkort ga ik ze hier ook even in het album zetten! Er is nog niet veel te zien, al zie ik wel al het hoofdje, de armpjes, buikje en beentjes :)
    En voor iedereen die niets voelt: Hier nog zo een! Maar maak je geen zorgen, in mij zit het levende bewijs dat je niet ziek hóeft te zijn van je zwangerschap! Geniet er lekker van ;)

@ Nenci: Meid, wat een geweldig nieuws! Oh wat fijn zeg, zit hier zowat met tranen in mijn ogen! GEWELDIG en gefeliciteerd! Ook al ben je korter zwanger, je bent zwanger! Jeej!

@ Patrieske16: Haha, het is toch wat he, zwanger zijn. Maak je aub niet te veel zorgen (al kan ik het me met jou voorgeschiedenis wel voorstellen) en geniet lekker van je kleintje! Alle pijntjes horen er volgens mij bij.
    Wat betreft die eieren, ik heb daar al antwoord op, ze moeten gewoon goed gebakken zijn of gekookt, omdat ze anders een bron van bacteriën zijn.. Weer wat geleerd ;)
    De echo heb ik trouwens gewoon bij de VK gekregen. Die vertelde mij vanmiddag dat ik er dan dus 4 juni nog een krijg, dan een ná het trouwen en dan pas weer met 20 en en 36 (?) weken. Ik wacht wel af. Zij hebben gewoon zo’n apparaat en mijn VK praktijk kan ook die 3D en 4D echo’s maken, dus misschien als ik het gewoon zelf betaal, dat ze het vaker doen?

@ Sophie: Wat spannend nog even! Nou, het is super leuk hoor, al was er nog niet heel veel te zien. Hummeltje is dan ook pas 8 weken ;)

@ Dinnetje: GEFELICITEERD meid! Geniet er lekker van en welkom op dit gezellige forum!

@ Merel69: Geweldig, ook al zo’n mooie echo! Ik heb gisteren dus ook de eerste gehad en het was ook allemaal perfect! Ik lig wel precies op schema gelukkig.

13. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    Bij de weg, volgens mij is 't voor zo'n BUDDY SYSTEEM het best als er 2 weken tussen de buddy's zit... dus bijv. iemand die 1 januari is uitgerekend buddy maken met iemand die 15 januari is uitgerekend, en iemand van 16 januari met iemand die 31 januari is uitgerekend bijvoorbeeld. Dan is de kans 't kleinst dat beide buddies tegelijkertijd in 't kraambed liggen toch?

Ben wel voor een buddy systeem hoor :) hoewel 't nog wel erg vroeg is.

14. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    klinkt bekend :( Ik wilde net op mijn werk inloggen op de pc en ik moest gewoon 4 keer het wachtwoord overnieuw intypen :( Laat staan alle klussen die ik vandaag moet doen, en waar ik echt veel concentratie bij nodig heb. Heeeeuuuulemaal geen zin in! Liever zit ik gewoon de hele dag op een stoel een beetje voor me uit te staren, erg he :oops:

Zou er zoiets als zwangerschapsdementie bestaan? :)

15. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Yvette
    Gefeliciteerd met je goede echo! Hoop ik vandaag ook te krijgen...

Nenci...
    Gelukkig ben jij toch ook zo'n wondertje als waarover ik vertelde....
    zo fijn om te horen! dikke knuffel....

Allemaal
    Sorry.. weet t allemaal niet meer.... ben vandaag even te veel met mezelf bezig..... ben helemaal zenuwachtig voor die echo... en vind het dan ook super vervelend dat ik dan ook nog tot 17.50 uur moet wachten..... Had het liever 's-ochtens gehad... maar ok....
    Ik laat jullie zo snel mogelijk wat weten, maar dat is dan vanavond pas......

Rest die vandaag een echo krijgen, succes... en veel plezier!

xxmona

16. nieuwbegin

nieuwbegin Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.272
    0
    0

Hahaha hou op zeg zwangerschaps dementie... poeh dat klinkt als tot het einde ene probleem hebben met mijn geheugen... dat kan ik echt niet maken naar mijn clienten toe...
    Maar het lijkt wel een kwaaltje te zijn ;)

17. nieuwbegin

nieuwbegin Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.272
    0
    0
    Geen sorry joh, je mag lekker even in jezelf terug keren... Het is niet niet zo'n echo....
    Heel veel kracht en ik hoop vanavond goed nieuws voor jou...

18. KleintjeValentijntje

KleintjeValentijntje Fanatiek lid

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    Ramona: Probeer je niet al te druk te maken, volg je intuïtitie! Heb ik ook gedaan, ik voelde gewoon dat alles goed was en dat is dus ook zo. Sterkte meid en geniet ervan vanavond!

19. SimplyMe

SimplyMe Niet meer actief

Goedemorgen allemaal,

Er is weer goed gekletst zie ik. ;)

@ramona0309: Jij krijgt vanavond je eerste echo, of niet? Spannend!

@Yvette1983: Helemaal te gek. Gefeliciteerd nogmaals. Wel jammer
    dat je mannetje er niet bij kon zijn, gelukkig zijn er de foto's. En nog veel
    meer echo's op komst, 4 juni de volgende. Leuk hoor vaak echo's krijgen.
    En het was er dus eentje of kon ze dat nog niet goed zien? Jij was toch
    diegene waarvan de acupuncturiste zei dat ze twee voelde en wist dat
    je zwanger was zonder dat je haar iets verteld had? Of vergis ik me nu?

@MerleQ: Alles nu weer wat beter? Wel helemaal te gek dat je het
    hartje al hebt gezien.

@Mikki77: Vaag is dat idd. van mensen. Ik zou zoiets niet eens durven
    te vertellen aan anderen. Je weet toch wel, lijkt mij, dat iemand zulk
    nieuws zelf graag zou willen vertellen. Ik heb bij mijn vorige
    zwangerschap hetzelfde gehad met een vriendin. Iedereen wist het de
    dag erna. Haar reactie:" Ik wist niet dat ik het niet mocht vertellen." Dat
    had ik namelijk niet verteld. Maar goed, het was niet slecht bedoeld. Ik
    maak alleen niet weer dezelfde fout.

@mamajennifer en dinnetje(Antoinette): Welkom enne gefeliciteerd met
    jullie zwangerschappen.

@patrieske16: Over dat Buddy-systeem. Ik was van plan om mijn man
    het te laten doorgeven als er iets is, maar een andere januari-mama kan
    natuurlijk ook.

@Female: Ik krijg een vierde. Hihi.. Ik heb er een van 12, een van 10
    en een van 10 maanden. En het is idd. heerlijk dat de oudste twee zo
    zelfstandig zijn. Ze gaan zelf naar school, helpen goed mee in huis,
    boodschappen doen, afwassen, stofzuigen, etc. en ieder helpt 1x per
    week mee met koken. Ik vind dat de kinderen mee horen te helpen in
    huis, dus ze hebben ook een aantal taken te doen, maar daar zijn ze niet
    de hele dag bezig hoor, hooguit een half uurtje per dag. Maar dat ben ik.
    Ze hebben naast hun taken tijd zat om gewoon kind te zijn. Een aantal
    vriendinnen zijn het niet met mijn aanpak eens en vinden dat mijn kids
    teveel moeten doen. Zij laten hun kinderen spelen en doen zelf het hele
    huishouden, maar dat is hun keus. Dit werkt voor mij.

@Nenci: He meid, wat een gedoe allemaal. Kan je nu weer een beetje
    ontspannen? In ieder geval zag het er op de echo goed uit, dat is
    het belangrijkste.

@Fleur: Bij mij komen en gaan de zss ook hoor. Geen zorgen gaan
    maken hoor. (makkelijk gezegd, I Know)

@Merel69: Hartstikke te gek. Super dat je het hartje zag kloppen. En
    over over een kleine drie weken mag je dus weer even kijken naar je
    ukkie, wel lekker zoveel echo's.

Ik kreeg bij mijn vorige zwangerschap de termijn echo van 12 weken
    en de 20 weken echo vergoed. Ik weet niet of alle echo's die de
    verloskundige zelf gedaan wil hebben ook vergoed worden, lijkt mij
    haast wel.
    Mijn verzekering vergoed de nekplooimeting en serumonderzoek niet
    voor vrouwen onder de 36 jaar. En de gehele kosten voor een
    ziekenhuisbevalling worden vergoed als het op medische indicatie is,
    dus niet als je vrijwillig in het ziekenhuis wilt bevallen, zelfs als de
    optie thuisbevallen niet mogelijk is. Ik meen dat dat op zo'n € 300,-
    komt, maar dat zal ook te maken hebben met de verzekering en welke
    aanvullende pakketten je hebt en natuurlijk of je poliklinisch wilt
    bevallen of niet.. Ook kraamzorg wordt vergoed, al geldt er een eigen
    bijdrage voor. De eigen bijdrage voor 2008 is € 3,70 per uur. Maar dit
    zou je even aan je eigen verzekering kunnen vragen, ik heb toen een
    emailtje gestuurd met alle vragen. Ik ben trouwens bij Anderzorg
    verzekerd, alleen basis pakket...

Groetjes SimplyMe

20. dinnetje

dinnetje Lid

24 mei 2008
    34
    0
    0
    secretaresse
    Delft
    @ Ramona
    Probeer rustig te blijven al kan ik me voorstellen dat je op bent van de zenuwen.
    Heel veel sterkte/suc6 voor vanavond en houd ons op de hoogte.

Groetjes,
    Antoinette

Deel Deze Pagina