Januari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sophie, 27 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KleintjeValentijntje

KleintjeValentijntje Fanatiek lid

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    Hee SimplyMe: Jij hebt kennelijk geen last van geheugenverlies, haha! Je hebt het helemaal goed! Alleen voelde de acupuncturist de laatste keer alleen nog maar een meisje... :( Nou ja, de VK zag in ieder geval maar 1 kindje zitten, het was nog te vroeg om nu uitwendig al te zien of er 1 of 2 zitten, maar ik denk zelf (qua gevoel) echt dat het er gewoon 1 is ;)

2. SimplyMe

SimplyMe Niet meer actief

Hey Yvette1983,

ze voelde toch een meisje en een jongen? Misschien
    dat je eerst een meid krijgt en de volgende zwangerschap
    een jochie.. Of dat er wel een tweeling was, maar de ene
    al vroeg is gestopt met groeien en is verdwenen. Een
    vanishing twin noemen ze dat volgens mij. Ik geloof namelijk
    wel dat sommige mensen dat soort dingen kunnen aanvoelen.
    Ze wist ook dat je zwanger was.

Nu afwachten of je een dochter krijgt... ;)

Groetjes SimplyMe

3. Merijn

Merijn Niet meer actief

Het gaat vandaag wel iets beter met me. Gister 2 keer overgegeven en vandaag nog niet. Dus ik hoop dat dat zo blijft ;) Heb wel van die zetpillen gekregen die de misselijkheid tegen moeten gaan maar het is geen wondermiddel. Het is misschien iets minder, maar ik merk er niet veel van. Ik heb inderdaad ook bijna 4 dagen aan het infuus gelegen en toen was nog steeds mijn urine niet helemaal optimaal. Ik lig nu lekker in bed met mijn laptop en ga deze week nog niet veel doen :) Ik heb volgende week een tentamen dus daar ga ik nu maar voor leren. En mijn bestuurscollega's nemen nu voor mij waar. Wel moeilijk om dat los te laten, maar het komt vast allemaal wel goed. Ik mis in ieder geval een zenuwslopende verkiezingsALV vanavond dus dat is wel goed. Gezien ik in de sollicitatiecommissie zit, had ik een aantal pittige discussies kunnen verwachten. Dat mis ik nu allemaal :)

Nenci, ben blij voor je dat het toch wel goed zit! Poeh! Ik ben zooo blij als de 3 maanden voorbij zijn :)

4. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Over 'zwangerschapsdementie' gesproken... :D

Een aantal weken geleden is er in de ouder-kindgroep waar ik kom (soort 'speel- en praatgroep' met nog ca 6 kinderen van mijn zoons leeftijd + moeders) dat we vandaag naar een boerderij hier in de buurt gaan met een speciaal kinderprogramma (o.a. zelf kaas maken, hardstikke leuk dus). Verheug me daar dus al wéken waanzinnig op en zou afgelopen weekend een mede-moeder bellen om af te spreken i.v.m. met elkaar meerijden (wij met hun). Heb er afgelopen week en van het weekend - en zelfs gisteren nog - wel af en toe aan gedacht, maar uiteindelijk steeds vergeten te bellen. ](*,)
    Wordt zoonlief vannacht gillend wakker, dus haal ik hem bij ons in bed, bedenk ik me dus opeens dat we VANDAAG naar die boerderij gaan en dat ik nog steeds die moeder niet gebeld heb. #-o
    Gelukkig was hub al wakker geworden van zoonlief, want bedacht me ook dat het autostoeltje nog in de auto zat (en manlief is altijd al weg als ik wakker wordt). :oops:
    Uiteindelijk is alles gelukkig toch nog geregeld, alleen zullen we het zonder kaplaarsjes moeten doen, want die staan nog bij opa en oma...
    Hoe bedoel je 'vergeetachtig'... :oops: M'n afspraak morgen bij de gyn., ben ik overigens niet vergeten hoor! En ook niet dat m'n moeder overmorgen komt... :)

Buddy Systeem is op zich een leuk/goed idee, maar zou daar om practische redenen wel ff mee wachten tot een week of 20...

Verder kan je hier niet thuisbevallen en is poliklinisch bevallen ook vrij zelden. Volgens mij hoef je hier dus zowieso niets zelf te betalen voor een bevalling, tenzij je 'extra luxe' wilt bevallen (in privé kamer b.v.) en daar geen aanvullende verzekering voor hebt.
    Wij hebben de vorige keer alleen voor ons zoontje een eigen bijdrage van ca 12 euro per dag moeten betalen (voor mij dus niets).

Verder weet ik niet meer wat er allemaal geschreven is... :oops:

5. sjansie28

sjansie28 Fanatiek lid

16 jan 2008
    2.325
    0
    36
    Twentuh
    januari mama's 2009

2 januari
    Naomiadaeze-22 jaar-2e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:thuis-bv
    3 januari
    Ramona-28 jaar-2e kindje-geslacht weten:misschien-bevalling:zh-bv
    4 januari
    Patrieske16-31 jaar-3e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zh-bv of fv
    Britt-32 jaar-2e kindje-geslacht weten:nee-bevalling:thuis-bv
    Yvette1983-24 jaar-1e kindje- geslacht weten:ja -bevalling:thuis- bv?
    Iuno-28 jaar-2e kindje- geslacht weten:nee -bevalling:zh- bv
    5 januari
    Sophie-34 jaar-2e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zh-bv
    Sabrina maat-20 jaar-2e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:thuis-bv
    Ploetertje-30 jaar-3e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:thuis-bv
    6 januari
    Taby-29 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:thuis-bv
    8 januari
    Muissie-23 jaar-1e kinde-geslacht weten:nee-bevalling:thuis-bv
    Tascha1987-20 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zk-bv
    9 januari
    Journey-28 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zh-bv
    11 januari
    Birthe-27 jaar-1e kindje- geslacht weten:nee- bevalling:thuis-bv
    12 januari
    Sanne78-30 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zk-?
    MerleQ-22 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zh-bv en fv
    SimpleyMe-32 jaar-4e kindje-geslacht weten: ja-bevalling:thuis-bv
    13 januari
    Allahinkullu-23 jaar-2e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zh-bv
    14 januari
    Dootje2426 jaar-1e kindje-geslacht weten:(-bevalling:thuis-bv
    Peaceful-26 jaar-1e kindje-geslacht weten:nee-bevalling:weet nog niet-bv
    Sjolie27 jaar-1e kindje-geslacht weten: nee-bevalling:weet nog niet-weet nog niet
    15 januari
    Sjansie28-27 jaar-3e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zk-bv
    Nachtvlinder82-25 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:thuis-weet nog niet
    16 januari
    Nettie-24 jaar-2e kindje-geslacht weten:nee-bevalling:thuis-bv
    Goofychick-34 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zh-bv
    Merel69-39 jaar-2e kindje-geslacht weten:(-bevallign: ziekenhuis-bv
    18 januari
    Mollyvg-40 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zh-bv
    Ladybug-33 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zh-bv
    Rima-27 jaar-1e kindje-geslacht weten: twijfeld-bevalling ziekenhuis-bv
    20 januari
    Patriesie- 26 jaar-1e kindje-geslacht weten: ja-bevalling ziekenhuis-fv
    Claudiaatje- 27 jaar-1e kindje-geslacht weten: misschien-bevalling thuis-bv
    anoniempjuh-24 jaar- 1e kindje- geslacht weten: ja-bevalling:zh- fv
    21 januari
    Danio08-23 jaar-1e kindje-geslacht weten:nee-bevalling:thuis-bv
    Female-23 jaar-2e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:(-bv
    Tom78-29 jaar-3e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zh-fv
    cobi- 27 jaar-1e kindje- geslacht weten: twijfelt- bevalling:zh-bv
    22 januari
    Lobj-23 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zk-bv
    Black Daliya-27 jaar-3e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zk-bv
    23 januari
    iloveanders-25 jaar-1e kindje-geslacht weten:nee-bevalling:zk-fv
    24 januari
    lb22-23 jaar-2e kindje- gelacht weten: ja-bevalling:ziekenhuis- bv
    25 januari
    Sarake-22 jaar-2e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zk-fv
    26 januari
    Re81-27 jaar-1e kindje-geslacht weten:nee-bevalling:thuis-bv
    Libra-24 jaar-1e kindje-geslacht weten:nee-bevalling:zk-bv
    31 januari
    Zen- 29 jaar-1e kindje-geslacht weten: misschien-bevalling ziekenhuis-weet nog niet

Er zijn tot nu toe 44 januari mama's

agenda 2008/2009
    28 mei:
    - Sophie 1e echo - Ninja intake vk + 1e echo - Iuno 1e echo gyn - Taby gyn
    29 mei:
    - Mexi vk
    30 mei:
    - SimpleMe intake vk-Sarake 1e echo
    02 juni:
    - Britt 1e echo- Sabrina maat intake vk
    03 juni:
    - Gaby intake vk - Merleq intake vk - Sjolie 1e echo
    04 juni:
    - Journey vk - Coby intake vk -
    05 juni:
    - Sanne85 1e echo - Muissie vk
    09 juni:
    - Gaby 1e echo - Moppy intake vk - Black Daliya intake vk - Anoniempjuh 1e echo gyn
    10 juni:
    - Patrieske16 2e echo-RiMa81 intake vk-Naomiadaeze 1e echo
    11 juni:
    - Tascha1987 1e echo - Birthe 1e echo
    12 juni:
    - Patriesie vk
    13 juni:
    - Moppy 1e echo
    16 juni:
    - iloveanders 1e echo gyn-Ib22 1e echo
    17 juni:
    - Mollyvg 1e echo gyn-Sjansie28 2e echo gyn-Naomiadaeze intake vk
    18 juni:
    - Ladybug 1e echo -cobi termijnecho
    19 juni:
    - Peaceful intake vk + 1e echo
    23 juni:
    - Muissie 1e echo
    25 juni:
    - Goofychick 1e echo
    26 juni:
    - Goofychick intake vk
    30 juni:
    - Nettie intake vk
    7 juli:
    - RiMa81 1e echo - Black daliya 1e echo vk
    9 juli:
    - Female: 12 weken echo gyn.

Als je op de nieuwe lijst wilt stuur dan een pb naar sjansie28,nettie of ladybug
    *Ladybug vanaf 21 Mei geen berichtje sturen ivm vakantie!!!!

@mezelf heb mijn datum veranderd en afspraak erbij gezet!
    @Naomiadaeze heb alles aan gepast en je afspraken staan in de agenda!

6. nieuwbegin

nieuwbegin Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.272
    0
    0
    @Iuno
    Wauw das wel heel herkenbaar ja...
    Ik zeg steeds "oja.... ik wilde nog wat zeggen..... maar laat maar ik weet het niet meer..."

Zou het dan echt bestaan zwangerschaps dementie?

Ik heb van het weekend 2 tijschriften gekocht de zwanger en de 9 mnd. In een van 2tjes stond het advies toch zo snel mogelijk na te denken over opvang omdat de wachtlijsten vrij lang zijn...

Dus ik de skos ( stichting kinderopvang Spaarndam) gelijk maar gebeld over hoe dat hier zit... En ja die adviseerde idd om nu toch al aan inschrijven te denken...

Raar idee hoor... Maar ja als partner lief maar 1 dag wil inleveren en ik ook maar 1 dag dan moeten we toch gaan kijken hoe het met de andere 3 dagen zou moeten... Opa en oma'heeft geen zin geloof ik... wonen te ver en hebben niet de interesse denk ik.

Denken jullie al aan opvang en zo ja hoe en wat?

Verder begint de moeheid nu toch wel toe te slaan hier....

7. Merijn

Merijn Niet meer actief

Wij hebben ons al bij 5 kinderdagverblijven ingeschreven omdat hier in Amsterdam de wachttijd wel 2 jaar kan zijn... Ik heb me dan ook bewust ingeschreven op de dagen die minder populair zijn zoals de woensdag en de vrijdag...

8. nieuwbegin

nieuwbegin Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.272
    0
    0
    Wij willen voor de dagen di woe en donderdag gaan en dat zijn dna op woe na de drukste dagen....

OO ja voor ik het weer vergeet... de lijst, ikke sta er nog niet op... wij zijn rond de 26ste uitgerekend voor ons 1ste kindje, de 4de hebben we een afspraak bij de gyn en de 13 bij de vk...

Kan iemand het voor mij doen? ik ben daar niet handig in...

9. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai Meiden

Nou er is weer flink gekletst zie ik.......maar jeetje ik heb vannacht echt heel slecht geslapen,zweetaanvallen en pffffffffff draaien en woelen,gelukkig voel ik me vandaag stukken beter :) ,maar goed dan heb ik weer gene buikpijn en dan ben ik nog bang,hoe gek kan je je maken,wat erg zeg :oops:

Nou ga eten maken voor mij en Noël en dan gaan we daarna nard e kinderboerderij en dan kom ik later nog met reacties meiden...........

In ieder geval Ramona,meid heel veel succes vanmiddag met je echo meid.........

10. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Nou kan nog even vlug wat reacties geven ;)

@ re 81.................Ik las dat je last hebt van maagzuur,ik heb zelf een drankje van de apotheek antagel heet het,en het is speciaal voor zwangere vrouwen,en je mag dat dus gewoon gebruiken.het helpt heel goed,naar is wel erg vies :cry:

@ Nenci................meid wat fijn echt super dat het toch goed zit meid,gefeliciteerd meid en hopelijk kan je wat genieten naar je grote angst meid,want dat is dan ook weer moeilijk,maar meid het zit gewoon goed dan maar wat korter toch.........

11. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    Tip! zwangerschaps BH van de Hema, 9 euro 95, klein prijsje groot plezier! Wat een veraaaaaaaaademing zeg! ze zijn ook online te bestellen ;)

12. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Weer een paar uur verder! jippie... hahaha

Heb om de tijd te doden maar weer een buikfoto gemaakt...
    Dacht is wel leuk op dezelfde dag als de echo(foto)...

Kun je zien als je zo een paar foto's na elkaar maakt dat er toch wel weer verschil in zit met een week geleden....
    Buikje groeit goed.. dus daar ligt t niet aan... mn vriend zegt dat ik me niet druk moet maken omdat alles goed zit...... pfff...

Wist niet dat ze bij de HEMA weer zwangerschapsbeha's verkochten...
    Werd er tijdens mn eerste zwangerschap (en nu ook) helemaal gek van, heel veel winkels hadden deze artikelen niet meer in hun assortiment... net als V&D enzo...
    Nu wist ik weer een leuke winkel voor positiemode en zijn die er ook weer mee gestopt....

xxmona

13. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    Jazeker! heb er vanmiddag 1 gekocht.
    Naja, de link werkt niet...

maar als je gaat naar www.google.com en je zoekt daar op "Meegroei BH" dan is 't het derde resultaat (die van de Hema).

In de winkel hangen ze waarschijnlijk naast de sportBH's.

14. Birthe

Birthe Bekend lid

11 jan 2008
    773
    0
    0
    Nou Dames,

Hier alles ingepakt, en mijn koffer weegt netjes 13 kg. Kan dus 7 kg extra mee naar huis nemen haha.
    Vanochtend toen de wekker ging zei ik: zou het niet fijn zijn als je nog even en uurtje kan blijven liggen. Ja zegt ie, dat zou heerlijk zijn.
    Dus ik zo: zou het niet nog beter zijn als we vanavond samen in het vliegtuig naar Spanje kunnen stappen. Nou zegt ie, hou op-, ik moet werken.. dalijk heb ik helemaal geen zin meer om te gaan. Haha. Dus ik: blijf maar liggen, ik heb alles geregeld. Heel verbaasd! Haha. En kon niet meer slapen, nu is ie heel druk.
    Leuk.... Nou meiden, succes de komende 12 dagen. Dat ik straks alleen maar goed verhalen hoor! Succes en veel plezier bij de echo's! En tot zaterdag over een week!

Liefs B.

15. ramona0309

fijne vakantie en veel plezier!

xxmona

16. dinnetje

dinnetje Lid

24 mei 2008
    34
    0
    0
    secretaresse
    Delft
    Fijne vakantie, geniet er maar van!

Groetjes,
    Antoinette

17. KleintjeValentijntje

KleintjeValentijntje Fanatiek lid

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    Hee meiden! Ik kom net van de fysio en de bekkeninstabiliteit is een feit :( Echt wel balen, maar ik moet echt naar mijn lichaam gaan luisteren. Vrouwen die er niet naar geluisterd hebben en gewoon door zijn gegaan met alles, zijn er zelfs invalide van geworden, of houden blijvende schade over… Nog nooit van gehoord dat je zo vroeg al b.i. kunt hebben…
    Nou ja, als ons Hummeltje dan maar gewoon lekker groeit en over 7 maanden gezond geboren wordt, dan heb ik het er wel voor over…
    Mijn moeder komt me zo even halen, ik eet daar deze week, zolang mijn mannetje nog weg is… Misschien tot vanavond!

@ Simply Me: Ja, dat zou natuurlijk ook nog eens kunnen. Nou, volgens alle rest is het nog steeds een jongetje en ik heb er nog steeds geen idee van, dus we wachten rustig af ;)

@ MerleQ: Nou meid, ik heb met je te doen, ik hoop dat je je echt snel wat beter voelt. En alvast succes met je tentamen meid!

@ Patrieske16: Probeer te genieten meid! Ik heb ook eigenlijk nergens last van, van dat soort kwaaltjes bedoel ik dan en beebje doet het hartstikke goed! Het is je gegund hoor, een lekker zwangerschap :)

@ Birthe: HEEL VEEL PLEZIER! Geniet er lekker van :)

18. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    Hee Yvette, hoe merk je dat dan, dat je BI hebt? Fysio waarschuwde me daar al voor omdat ik heel veel ruimte op m'n gewrichten heb...

19. ramona0309

Yvette..
    Lekker dan BI...
    maar klopt hoor... had het bij mijn eerste zwangerschap ook heeel vroeg, dacht dat die pijn "erbij" hoorde en heb me in het begin echt kapot gelopen...
    Daarna kon ik niet eens meer goed lopen en met momenten sloeg de boel op slot....
    Heb de band hier nog liggen, maar doe nu zo rustig aan dat ik hoop hem niet nodig te hebben....

Krijg jij ook zo'n band?

Maar idd LUISTER NAAR JE LICHAAM.....
    en nog wat tips... loop niet te veel trappen.... neem trappen af andersom... en trap op voet naast voet....
    Stap uit de auto door eerst te draaien en beiden voeten aan de grond te zetten........ dit scheelt allemaal weer een slijtageslag van je bekken....

xxmona

20. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    hoi allemaal,

Zie tijdens het lezen af en toe een bericht waarop ik wil antwoorden maar heb nu echt geen puf. Ben echt vreselijk moe, heb enorm trek maar zodra ik wat eet word ik misselijk maar als ik niets eet ook. Ik kan niet de hele tijd door blijven eten ook al zou het werken maar ik kan het niet maken tegenover mn dochter want die wil dan ook steeds mee eten....Tja en ik heb geen zin dat mn dochter een dikkertje gaat worden doordat ik nu zoveel kleine beetjes moet gaan eten. Door mijn weinige eten heb ik dus ook totaal geen energie en dus lig ik hier op de bank beetje te laptoppen. Ga zo maar weer even slapen denk ik....dochter vermaakt zich wel, heeft net een koffertje gevonden die ik "vroeger" volpropte met spullen voor mijn pop, na de laatste keer spelen heb ik em nooit leeggehaald dus mn dochter is nu heerlijk aan het spelen... Gebruik van maken zeg ik..

hoorde vannochtend dat een vriendin van mij in december is uitgerekend van haar eerste kindje, echt superleuk, zijn we samen zwanger. Alweer eentje ongeveer gelijk met mij, echt superleuk, dat was bij de eerste keer wel anders. Nou ik ben in de gloria!

Ga zo toch maar even wat eten en dan ff mn oogjes toe....moet vanavond nog weer weg dus is nu wel even nodig anders trek ik het vanavond niet.

Voor de meiden die vandaag voor echo gaan oid veel sterkte en uiteraard veel plezier, hoop op goed nieuws,

@Birthe fijne vakantie! Echt een superleuke verassing voor je mannetje, lief van je zeg!Ga er maar lekker van genieten!

@yvette: balen meid, maar idd als het kindje maar gezond is! En doe het maar goed rustig aan meid, je hubbie en kindje hebben niets aan een mamma en vrouw die invalide is........Neem je rust maar goed! Succes ermee!

Tot later allemaal!

Deel Deze Pagina