Hallo meiden, Even snel tussendoor... @Birthe: Een hele fijne vakantie en geniet ervan. Tot over een week of 2 dan maar. @ramona0309: Lukt het nog met wachten? Spanningen lopen steeds meer op of valt het mee? Nog een kleine 2 en een half uur.... Spannend! @Yvette1983: Doe idd. maar lekker rustig aan en denk goed om jezelf en de kleine in je buik, maar dat doe je vast wel. Sterkte.. @Nettie: Zou je niet een paar gezonde snacks stiekem naar binnen kunnen werken, zonder dat die kleine meid het doorheeft? Ik denk dat je toch iets moet eten als je daar behoefte aan voelt, helemaal als je merkt dat je de energie echt nodig hebt. Groetjes SimplyMe
@ Libra..............Nou ik lees dat de meeste het te vroeg vinden,maar goed zoals je ziet bij Merel,denk ik dan je kan niet vroeg genoeg zijn,zij heeft ook al in het zkh gelegen,al is het maar dat we het weten en hoe het met de zw mama,gaat dat vind ik wel prettig hoor...............en wat betreft je idee dat is super hoor,ik heb zelf mijn vriendin als buddy,dus het hoeft niet percee van de jan mamas te zijn,misschien hebben sommige zelf een vriendin of een man,Mart kan het niet die heeft geen verstand van de pc @ patricia............Fijn dat je er 1 hebt gevonden meid...............nou ik wil die van Noël weg doen,het is een sportwagen met zwenkwielen,maar wel grote wielen...............een lichtbruine met geel,en de bak er op en later een spotrbuggie van te maken,met een bijpassende zak en regenhoes,ik wil hem wegdoen omdat ik graag een kleinere wil,hij is erg groot voor in de auto die ik nu heb ,en ik gebruik eigenlijk de bak maar heel kort en de buggie vind ik te groot,maar de meeste vinden hem fijn als ik de mama's hoor die hem hebben..............maar dat is ieder zijn eigen......... @ tacha................Ook jij had een idee over het buddy gebeuren,volgens mij net zoals Libra...............ik wil best jou buddy worden,ik weet alleen niet wanneer jij bent uitgerekent.....maar mocht het dan zo zijn dan kan ik janneke haar nummer ook aan jou geven dat zou ze geen probleem vinden om van jou ook wta te melden meid...............
hey birthe goh wat leuk zeg, jij had dus als verassing ene vakantie vor julie samen geboekt heerlijkkk.. F een vraag in het algemaan, ik heb zo'dagboek, en dat gaat per week week 1,2 3 enz, de eerste dag van me laatste menstr moest ik beginnen met tellen met week1, nou toen ik ales opgeteld had zat ik in week 6 terwijl ik toen 5 weken was, maar ja na ff nadenken is het natuurlijk zo dat als je 5 weken zwanger bent, je in de 6e week zit, maar wat ik nou niet snap, bij de informatie van week 6 staat:deze week gaat op de 4e dag het hartje kloppen, maar dat zou dan dus zijn bij 5w 4d, dat klopt toch niet, dat is toch 6 wk en 4 dg?maja zullen ze dan zo'n heel boek gewoon fout gemaakt hebben? groetjesss
@ Libra: Heel veel pijn, daar merk je het eigenlijk aan. Ik heb heel veel pijn net links boven mijn stuitje. Kan niet goed zitten, niet goed liggen, niet goed staan, niet goed traplopen, niet autorijden etc. Alles doet eigenlijk pijn. En ik heb duidelijk een 'pijnhaard' precies op die ene plek zeg maar. Ik wist eerst niet wat het was, dus gewoon vrolijk mee doorgelopen, dacht eerst aan een verrekking in mijn onderrug op die plek. Later zakte ik door mijn benen als ik op stond of de trap op liep en had ik zoveel pijn bij het omdraaien in bed, dat de tranen me gewoon in ogen sprongen. Je merkt het dus echt wel en helaas is het iets dat niet over gaat tijdens de zwangerschap, maar wel erna. Nu, door een andere houding (alles symetrisch doen) moet de pijn draaglijk zijn en minimaal verergeren. @ Ramona0309: Ja, ik heb al zo'n band gekregen en de tips die jij me nu geeft, heb ik gelukkig ook al gekregen van de fysio. Heb ook een bal om op te zitten, voor thuis, zodat ik niet steeds op een stoel hoef te zitten. Wanneer was jij er van af? Meteen na de bevalling? @ Nettie: Bah wat vervelend meid, zeker omdat je nu nog zo'n kleintje hebt rondlopen. Misschien een idee wat SimplyMe zegt? Stiekem of zo? Sterkte ermee!
Hai, hai, @tammiej83: Welkom enne gefeliciteerd met je zwangerschap. @anoniempjuh: Volgens mij klopt dat wel hoor. Ik heb al op meerdere internetsites gelezen dat het hartje ongeveer op de 21ste dag begint te kloppen, dus bij 5 weken zwangerschap, in de 6de week. @Yvette1983: Ik heb trouwens je ukkie gezien... Lieeeeffffff! Groetjes SimplyMe
@ Fleur................Ik snap je angst met niks voelen meid,dat heb ik ook en hier ook meer zw meiden..............maar zoals je ziet bij Yvette maakt het niets uit of je niets voelt,kwa misselijkheid dan ofzo,en ik moet zeggen dat ik bij Noël ook heel mijn ze gene klachten heb gehad en ik maakte me toen ook zorgen,en dat is allemaal goed gegaan,misschien moeten we maar proberen te genieten dat we niet al te ziek zijn @ Merel 69....................Meid wat fijn om dat hartje te zien kloppen he op de echo he meid,dat maakt het allemaal ineens zo anders,vind ik dan.............en ik snap dat je angst er nog steeds is meid,dat heb ik ook,,en ik dacht ook als ik een kloppend hartje zou zien dat dat niet neer zou zijn,maar goed,we moeten elkaar maar proberen positief te houden en elkaar op te peppen .............ik las dat je nu toch een punctie laat doen meid.................dat de gyn je had overgehaald,sta je zelf daar ook helemaal achter?
@Ramona0309 Wat een mooi buikje al... wat gaat dat snel bij jou... @Birthe Hele hele fijne vakantie... geniet er van .... @ Fleur... Ik voel mij ook helemaal neit zwanger, ik zit hier te lezen over mee groei bhs en denk "ben ik wel echt zwanger want ik voel nog niet eens iets aan mijn borsten"Maar de test van vanochtend zegt echt dat ik zwanger ben...en elke zwangerschap is anders... Ik begin nu ene beetje blij te worden dat ik ( nog?) niets voel en geen kwaaltjes heb. Ik bedoel tuurlijk is het niet leuk want je hebt niet echt het gevoel zwanger te zijn ( en als het al een smis gegaan is dan is het helemaal eng om niets te voelen) maar aan de andere kant als je vanaf dag 1 allerlei kwaaltjes en pijntjes en dingetjes hebt... tjee dan worden die 8 mnd wel erg lang toch? Maak je niet te druk en doe anders voor de gemoedsrust nog ene testje? Nou hier weer een staaltje zwangerschaps dementie. Zit ik net met de vriend van een client te praten en die vertelt dat hij een verassing heeft voor zijn vriendin want als ze aankomende week inlimburg zijn gaan ze ook even naar therme 2000. maar het is ene verassing... Wat denk je dat ik doe bij het afsluiten van de sessie.... Ja hoor ik vertel gewoon dat ik therme 2000 niet zo leuk vind... duh... echt ik dnek dat ik maar heel vroeg met zwangerschaps verlof moet... Hoe is het met de echo dames?
@ nieuwbegin................Er zijn al wat ideetjes geweest over hoe ze een buddy kiezen,maar wat ik al zei het hoeft natuurlijk niet hier van de lijst hoor....ik heb ook geen buddy uit onze lijst maar mijn eigen vriendin,ik ben ook haar buddy...............En je vraag wat betreft opvang,ik raak mijn baan kwijt dus ik heb gene opvang nodig............maar toen met Noël had ik mijn tante 1 keer in de week en mijn moeder de andere 2 dagen van de week,die konden dus hoefde noël niet naar een kdv.........maar ik weet wel als ik het zou willen dat ik me al moet in laten schrijven als ik net zou weten dat ik zw ben,want de wachtlijsten zijn echt te gek voor woorden .................Ik las over je zw boek,over het hartje kloppen,ze pakken denk ik de gemiddelde vrouw,en weet je meid,bij mij alletwee mijn zw pen klopten de hartjes pas na de 7 weken,ik kreeg iedere week een echo en daarvoor klopten ze niet..nu met deze zw klopte het hartje met 6 weken en 3 dagen en dat was net gaan kloppen zei de arts...................en wta betreft je borsten meid,die hebben bij mij bij geen een zw zeer gedaan en ze zijn ook noit gegegroeid,bij mij was het als ik was bevallen dan stonden ze op klappen @ yvette.......................Kun je mij de link van je site goed geven,ik kon deze niet aanklikken,en als ik het intyp kom ik er ook niet,sorry hoor Ja ik weet het eigenlijk moet ik gewoon gaan genieten,en ik wil het ook zo graag maar het lukt niet,vandaag dacht ik gewoon dat mijn buik minder was geworden<mart zegt dat ik gek geworden ben Ik heb zoiets als je het zelf betaald dan maakt het toch ook niet uit of wel dan de echo's bedoel ik dan Jeetje meid dus je hebt zeker BI,dan moet je echt goed luisteren naar wat ze zeggen hoor,want datt klopt ook wat de fhysio zegt,ik heb dat weleens gehoord op de tv................meid doe het rustig aan he.............Bedankt voor je lieve woorden je bent echt een schat
He meiden, hier weer het normale leven in na 4 weken vrij te zijn geweest en bruiloft perikelen........valt eigenlijk wel mee, ben wel moe maar misselijkheid is te doen. Kreeg wel te horen dat ik er zo stralend en mooi uitzag....hahahaha......en verder begint toch echt om half 1 het sbuikje te roepen dat ie honger heeft.......morgen kmt moeders voor moeders....ben benieuwd.....ga geen test meer doen vooraf (wilde ik eerst wel) maar aan mij borsten merk ik echt wel dat ik nog steeds zwanger ben. Krijg er wel steeds meer vertrouwen in. Nog een paar dagen en dan weet de kerverse aanstaande oma het ook, ben zo benieuwd hoe ze reageert!
De vorige keer dacht ik 6 weken en 5 dagen te zijn, toen ik m'n eerste (inwendige) echo kreeg. Volgens deze echo was ik echter pas 5 weken en 5 dagen. Het hartje was wèl al heel duidelijk te zien ('knipperlichtje'). Volgens mij is het ook zo dat rond week 6 (dus vanaf ca 5,5 week tot 6,5 week) het hartje normaalgesproken begint met kloppen...
Ik heb ook nog steeds nagenoeg geen verschijnselen. M'n stoelgang is wat trager (wat voor mij eigenlijk alleen maar positief is ) en af en toe zijn m'n tepels wat gevoelig, verder eigenlijk helemaal niets, maar bij mijn zoontje heb ik eigenlijk ook nauwelijks klachten gehad (alleen later steeds vaker last van m'n rug). Wat betreft meegroei BH's: ik heb de vorige keer m'n eigen BH's (cup A)tot aan de bevalling kunnen dragen. Had al wat grotere gekocht (cup B -van de BV-BH's, was dat zowieso de kleinste maat die ze hadden ), maar zèlfs met van die compresjes erin, had ik nog steeds moeite cup B te vullen en sinds ik gestopt ben met de BV, zijn zelfs m'n oude BH's lichtelijk aan de grote kant (en dan heb ik niet het idee dat deze zo erg uitgerekt zijn )... Ben dus ook heel blij dat ik morgen al m'n 1e echo krijg (neem tenminste aan dat ik gelijk een echo krijg, was vorige keer ook zo, maar wel bij een andere gyn.), zodat ik - naast het uitblijven van de - eindelijk ook een 'tastbaar bewijs' zal hebben van het feit dat ik zwanger ben. Hoop dat ik deze zwangerschap dan net zo makkelijk 'doorwals' als de vorige, alleen maggie deze keer van mij wel een paar weekjes langer duren! 8)
hi.. Kom net terug... en een kloppend hartje gezien..... en datum klopt ook zowat.. Echo kwam op 6 januari, maar ze konden het nu nog niet zo goed zien zeiden ze en mag rond de 12 weken weer terug komen..... Zo te zien is het een gezonde zwangerschap.... Heb dus gewoon een flinke buik... hihi... xxmona
Hey Ramona0309, Helemaal te gek. En hoe voel je je nu? Helemaal super, of niet? Een grijns van oor tot oor? Gefeliciteerd! Groetjes SimplyMe
@ ramona0309 Super meis helemaal top... geneit er nu lekker van he Ik ga zo nog even aan het werk, dus lees de langere reactie morgen wle...
@ simply Me.................dat kan natuurlijk toch ook gewoon meid,dat je man het doorgeeft,het is net wie het kan natuurlijk,Mart heeft totaal geen verstand van de pc hij weet hoe hij aan en uit moet en thats it ,dus die zou ik het niet kunnen laten doen,hij kan gelukkig wel smsem of bellen met vrienden en die kan het hier dan plaatsen voor mij......... @ MerelQ.................Nou meid ik hoop dat je vandaag niet hebt moeten overgeven zodat je wat op adem kan komen meid,en wat vocht binnen kan houden...........ik had die zetpillen ook,het hielp niet echt super maar wel iets,en alle beetjes helpen zeg ik maar ...blijf het lekker rustig aan doen meid.............. @ iuno.................is het nog wel allemaal goed gekomen met de kinderboerderij met die moeder en de stoel ,en hoe was het daar,het kaas maken gingen jullie ook doen toch?................dat is ook wel vroeg dat ik het vraag,maar juist omdat dit met merel gebeurde had ik zoiets misschien kan je niet vroeg genoeg beginnen @ Ramona..........meid wat fijn een kloppend hartje wat zul je gerust zijn meid,echt super.................en toch maar 1tje,misschien lag de ander verstopt hahahahah,wie weet he?
Patrieske, of ik er zelf achter sta.....pffff moeilijk! Ik was vast besloten om het niet weer te laten doen. Ik vond het zo emotioneel, een klein handje wat ik naar de naald zag bewegen en het nare gevoel door mijn buik heen (van de naald), dat ik het niet meer wilde. Maar toen de gyn zei hoeveel de kansen waren op deze leeftijd om een kindje te krijgen met down oid, (1 op 80) "moest" ik het ook gewoon wel doen van mijn gevoel. Ik heb 20 jaar met verstandelijk gehandicapten gewerkt en zou zelf niet zo'n kind willen/kunnen opvoeden, ik ken de ins en outs zeg maar. Dus ja, ik sta er wel achter, maar vind het vreselijk om nog een keer te moeten laten doen. De angst is wel groot. Nu kunnen we kiezen tussen vlokkentest (bij +/- 12 weken en de uitslag duurt 5-10 dagen), of de vruchtwaterpunctie (na 15 weken en uitslag duurt 3 weken)...moeilijk, maar ik weet wel zkeer dat ik het ga doen. Ramona, gefeliciteerd met het kloppend hartje! Goed gevoel is dat hé! Onwerkelijk eigenlijk.....zo klein en toch al een heel kloppend hart! Ik vind het tch wel heel bijzonder eigenlijk.
Merel hoe komt het dat op jou banner staat only 172 days to go. Terwijl bij Patrieske nog 225 dagen te gaan staat en zij is verder dan jou?
Haha, ja dat vroeg ik me dus ook af. Klopte geen bal van, dus heb maar een nieuwe gemaakt. Nog 33 weken te gaan is volgens mij toch wel 231 dagen en niet 172 Hoe het kan?