Ik ben alleen 's ochtends heel licht misselijk, maar ik hoef absoluut niet over te geven en als ik iets eet gaat het meestal weg. En ik ben juist BLIJ dat ik niet echt kotsmisselijk ben! Het liefst zo min mogelijk bijverschijnselen aub 8) p.s. ik kan niet alles bijlezen en overal op reageren hoor, ik lees steeds voornamelijk de laatste 2 pagina's. Ik moet namelijk ook nog af en toe werken tussendoor enzo Maar ik hoop dat het goed gaat met alle dames hier!
Nieuwbegin: Ik ken je gevoel. Wij hebben in februari een miskraam gehad en had toen een heel ander gevoel als nu. Kan het niet goed uitleggen....heb nu wel angst dat het mis kan gaan, maar van binnen voelt het alsof dit kindje gewoon geboren wordt ergens in januari. Bij de miskraam had ik dat gevoel niet echt (had toen ook heel veel stress ivm mijn vader die op sterven na dood was, hij is nu gelukkig weer aan de beterende hand!). Toen had ik ook continu pijn in mijn buik, elke dag ongi gevoel. Nu heb ik dat niet, voel nu eigenlijk hetzelfde als toen ik zwanger was van Merel. NIKS. Niet extra moe, geen buikpijn, geen pijnlijke borsten meer, gewoon heerlijk niks. Dus meiden die niks voelen, zich niet zwanger voelen.....wees blij! Lekker genieten van je zwangerschap gaat zonder al die kwaaltjes wat makkelijker denk ik. Tenminste...ik ben heeeeel blij dat ik niks voel! Female: wanneer we de vwp gaan doen, of dat het toch een vlokkentest wordt bespreken we 16 juni met de gyn. Alle goede echo's......geweldig!
grappig, meestal hoor je dat vrouwen stiekem een voorkeur voor een meisje hebben. Jongens lijken me wel 'makkelijker' op de een of andere manier. Minder emotioneel gedoe misschien..
Hallo allemaal ik ben monique en ben hier nieuw en zag dat er topic was over Januari 2009 mama's! Nou daar pas ik tussen , ik verwacht ons kindje 15 januari 2009! Leuk om zo andere mensen te ontmoeten die rond dezelfde periode uitgerekend zijn, zo kan je gevoelens en verhalen delen... erg leuk! Groetjes monique
@Merel69 Dat gevoel ja precies... ik maakmij een kleinbeetje zorgen over het niets voelen, maar te gelijke tijd heb ik een enorm gerust gevoel.Het zit goed, zo voelt het... Vreemd is dat he... @Mikki77 Ik ben echt meer een jongens mama, ik hou zelf niet van roze en van strikjes in haren en van uren trutten.. Nee gewoon lekker op de grond met de auto's van opa ( mijn vader heeft een enorme mvrachtauto collectie) spellen, of voetballen, bomen klimmen, dat lijkt mij veel gaver dan een tutje die alles roze wil hebben... Uiteraard hoop ik gewoon op een mooi gezond kindje met 10 teentjes en 10 vingertjes.. Maareen stille hoop is toch wel dat het een zoon is..
Hai zo nu kan ik gaan reageren,ik heb de was in de droger gedaan dat vaatwasser uitgeruimd en toen een half uur Noël aan het troosten geweest,die was gevallen en omdat hij niet kan praten en ik moet weten of hij op zijn hoofd is gevallen,om zijn schedel operatie,dat er geen druk op komt te staan.....is dat erg moeilijk,maar hij loopt alweer lekker rond te spelen,dus ik ga er maar van uit dat het meer schrik is geweest dan dat hij echt pijn heeft @ Female............Nee ik ga niet meer solliciteren als ik mijn werk kwijt ben en ik probeer ook daarna met de kleine gewoon even thuis te zijn,of ik moet echt iets tegen het lijf lopen wat ik echt heel leuk vind dan zal ik er zeker op solliciteren.................maar ik kom waarschijnlijk richting de 6 maanden toch plat te liggen,ik hoop het niet maar heb het met Noël ook gemoeten door mijn hoge bloeddruk.......en dan ergens te gaan werken en dan in de zkw te komen en dan ontslaan ze me ook,dus dat doe ik niet.....................Tja plannen voor na de bevalling,ik wil toch proberen een opleinding te krijgen..........iets in de zorg,ik kan ook beginnen met de verkorte opleiding voor de kraamzorg,maar ik zit met de nachtdiensten die kan ik niet draaien,niet met zo'n kleintje ik zit dan wel met oppas.................. Tja wie ik wat vind van mij mag jennifer wel winnen,al heb ik niet echt een favo maar zij ligt mij het meest,ik vermoed dat Ananda gaat winnen,maar hoop het echt niet vind haar echt arrogant........en die patricia ik vind haar echt niet knap..........en yvette is een meeloopster dus ook niet echt wat aan....................kijk jij toevallig ook dames in de dop? Nou je bent nu naar je vriendin,veel plezier meid En mocht ik je niet spreken voor je weekend naar je ouders ook alvast veel plezier.............ik heb wel een link voor een babysite iemand die ik ken heeft hem daar ook,hij is wel leuk maar ik weet niet hoe duur hij is...........www.toddler.nl ................ik hoop dat je er wat aan hebt meid....... @ Patricia..................Nou meid ik hoop dat ze snel een reactie geven op je mail en anders kijk je alvast verder mochten ze niet meer reageren,soms is ook al zoeits verkocht he.................waarom plaats je anders hier niet een oproepje,ik zie dat ze hier ook die dingen te koop aanbieden............ @ Anoniempjuh.........hahahahhah ja hoe gek zijn we om elkaar te feliciteren als we ziek zijn hahahahahha.........hoe gaat het met je nichtje meid? @ iuno....................Fijn om te lezen dat alles goed is gegaan meid,en zo te lezen hebben ze het ook allemaal naar hun zin gehad en de jongste vooral hahahahahha.................Dat klopt ook dat is ook voor iedereen persoonlijk,ik heb gewoon alvast graag iemand die het voor mij zou kunnen doen.............................en mijn vriendin mailt hier toch dus dat komt goed uit Nou meiden ik ga mijn ventje eten geven en kom straks weer reageren
pffff.... wat kunnen sommige mensen toch vreemd reageren.. (heb t niet over jullie hoor).. Tante van mijn vriend is geiirriteerd dat ze via hyves (heb t gister erop gezet) heeft moeten horen dat ik zwanger ben en dat mijn schoonmoeder haar niet gebeld heeft..... ze deed heel raar.... Bij mijn schoonmoeder thuis zijn ze met 12 dus als we iedereen moeten bellen.... pfff en ik bepaal toch zelf hoe ik het bekend wil maken... hoeft mijn schoonmoeder toch niet iedereen op te bellen... tis toch MIJN zwangerschap (en van mn vriend)... Trouwens als ze dan commentaar heeft moet ze toch MIJ bellen.... achterlijke lui.... Zegt ze ook nog.. wil Ramona zeker een meid en "nemen" ze daarom een tweede... net of ik niet blij ben met mijn zoontje.. en ofdat je het voor het uitkiezen hebt.... grrrr...... ff afreageren hoor... oja voor de hyvers... adres is remcoenramona.hyves.nl Weet niet meer waar jullie adressen staan...... xxmona
Och ja Ramona, das inderdaad een vreemde reactie.... .... Zucht.... sommige mensen? Hier gaat alles zijn gangetje.... Heb echt veel vreetbuien! Jullie ook? Als ik niet om de zoveel tijd iets eet, dan word ik misselijk (en als ik eet, eet ik veeeeeel ). Hopenlijk wordt dit na de eerste 3 maanden wel minder, want anders ben ik bang dat ik heeeeeeel veeeeel aan ga komen! Bij mijn vorige zwangerschap ben ik 12 kilo aangekomen en was dit na de geboorte bijna direct weer kwijt (los van het rolletje die over je broek blijft hangen, haha ). En datzelfde rolletje is nu ineens weer dik! Oh, moet echt zo'n moeite doen, zodat mensen het niet aan me zien. Beide (schoon)ouders weten nog van niets, maar ik zie ze (tot Britt's verjaardag, wanneer we het gaan vertellen) nog redelijk vaak.... Maar goed, als ze het vragen zeggen we gewoon dat het niet zo is! Hier los van de vreetbuien ook verder geen klachten. Wel dikke boobies (met blauwe aderen, das minder of zeg maar gerust: lelijk!). Voor iedereen die een mooi kloppend hartje heeft gezien of gehoord: GEFELICITEERD! \/ Ik mag maandag.... eindelijk! En voor alle nieuwe a.s. mamma's: OOK GEFELICITEERD! \/ Klets maar lekker mee hier! Voor zover weer even.... .
Zo we gaan weer verder,hebben net gegeten @ Nieuwbegin.....................wat ik al tegen Iuno zei,het is voor iedereen persoonlijk wanneer en wie je als buddy wilt,ik heb er liever nu al 1............en als meiden het met 20 weken willen of pas nog later dat kan ook natuurlijk.................Nou inderdaad dat had ik ook hoor,ik heb zelf een D cup en die is niet echt groter geworden wel stonden ze helemaal strak toen ik geen bv gaf dat deed erg pijn .............. @ annelies..................wat fijn he meid dat je ene echo hebt gehad en een kloppend hartje hebt gezien,geniet er lekker van meid @ sophie.......veel succes met je echo maken meid.............. @ chantal...............Jij ook een kloppend hartje gezien,wat lekker is dat om te zien he meid..............ik heb de ech gezien,mooie duidelijke echo hoor @ Dagmar en Yoyce en monique.................gefeliciteerd met jullie zwangerschap meiden
Ik heb net m'n 1e echo gehad en ben volgens de gyn. nu precies 8 weken. Heb ook alleen 'last' van een wat tragere stofwisseling, verder eiegnlijk niets (ook niet eens echte vermoeidheid, ofzo) en toch echt duidelijk een hartje zien kloppen, hoor!
@ Iuno, wat geweldig dat je het hartje hebt zien kloppen! Dat lijkt me een fantastisch gevoel *is jaloers* @ Moontje: welkom hier meid, en gefeliciteerd! @ Ramona: wat kunnen mensen toch ongvoelig reageren op zoiets moois he. Ze staan er ook totaal niet bij stil dat jij nu zo'n beetje op zijn kwetsbaarst bent. En het lijkt wel of vrouwen daar nog harder in zijn dan mannen, terwijl veel vrouwen zelf moeder zijn en dus weten hoe het voelt. Triest! @ Britt: meid, ik eet ook als een bouwvakker momenteel Ik heb vandaag al op: 4 bruine boterhammen, 2 bananen, een halve liter karnemelk, een liga milkbreak, een mueslibol en 1 cup a soup, en nu heb ik ALWEER honger Ik probeer wel gezond te eten, maar daarnaast heb ik elke dag zo'n verschrikkelijk, hemeltergend, intens diep verlangen naar hotdogs speciaal, kaassoufflés en kroketten...mjammmm! Als ik er aan denk loopt het water me al in de mond. Zometeen uit mijn werk toch maar even iets lekkers halen
Ik heb ook niet echt verschijnselen. Wel af en toe een beetje pijn aan (.)(.) en vaker naar de wc, verder niks. Ik weet niet waarom, maar ik kan niet geloven dat het in een keer goed gaat bij mij, misschien door de verhalen om mij heen (waarom zou het bij mij dan wel in een keer allemaal goed gaan?) Ik heb wel echt van die wisselingen: ene keer ben ik helemaal blij en kan ik niet wachten tot intake en 1e echo, andere keer denk ik: ach, heb die afspraak wel gemaakt, maar waarschijnlijk kan ik die binnenkort toch afbellen...
@ Ramona...........fijn dat je niet meer onzeker bent meid,het is gewoon spannend die eerste echo,hoe blij je ook bent je bent toch even nerveus en gelukkig is dat allemaal overbodig .......................ik ben het helemaal met je eens hoor,je kan niet iedereen bellen en wat maakt het uit dat ze het via via horen dat maakt toch niet uit..............hoe reageerde je schoonmoeder,ook erg rot voor haar of niet dan........Noël is weer lekker druk vanmiddag ook hard gevallen,ik was helemaal in paniek want met zijn schedel moet je toch op letten,en eerste instantie schrik je daarna als ik hem rond zie springen dan gaat het wel weer,zijn koorts is weg gelukkig @ tacha............meid kijk naar yvette die heeft ook geen klachten en heeft een prachtig kloppend hartje gezien meid,dus je hoeft echt geen klachten te hebben,maar ik snap je angst meid,die heb ik ook als ik gene klachten heb meid,ik heb ze dan hevig en dan helemaal niets meer..........
Jeetje wat een depri-bericht hierboven... heb ik dat echt getypt? Nou zo voel ik me nu dus echt niet! Het gaat helemaal goed hier en ben superblij en alles komt goed! Hoezo stemmingswisseling...
hallo dames nou ben weer beetje bijgekomen van afgelopen nacht dat me nichje hier was, de zure lucht is gelukkig me kamer uit haha. re81 en anderen haha :wat jij hebt heb ik ook wel, je hoort zoveel verhalen, gister zat ik hier in een ander onderwerp staat er iemand die heeft 6 mk gehad, pffffff, dan krijg ik helemaal de kriebels. Kan me soms ook totaal niet voorstellen dat het bij mij ook gewoon goed kan blijven gaan, en ik straks ook echt een dikke buik krijg, en als klap op de vuurpijl in januari ook nog eens een baby... Maar op andere momenten heb ik juist weer het gevoel van:al die verhalen over mk, ik voel dat dat bij mij niet gebeurd, net zo'n intuitie verhaal als ..(weet even de namen niet meer)maja dan denk ik weer, die andere waar het mis is gegaan hebben het meestal ook niet zien aankomen,,nou zo kan ik nog wel uren doorgaan.. Maar goed ik voel me prima, nog steeds geen kwaaltje te bekennen behalve pijnlijke boobs, kon vanacht niet eens op me buik liggen zo erg was het, maar zolang ik die pijn heb ga ik er iig vanuit dat ik nog gewoon zwanger ben.. Alle nieuwe hier GEFELICITEERD! @iedereen die echo heeft gehad:weet de namen niet meer maar weet wel dat het bij iedereen positief was dus super hoor, geniet ervan, ik moet nog kleine 2 weken w88. liefsss
Haha, hier nog zo eentje. Toen ik de 1e keer zwanger was, hebben we wel een meisjes naam bedacht, maar gewoon niet kunnen voorstellen dat we een meid zouden krijgen. Was natuurlijk ook heel blij geweest met een meid, maar vond het toch ook wel heel geweldig, dat ons 1e kindje idd een jongetje bleek. Paar maanden geleden schreef ik ergens nog dat het me de volgende keer ècht niet zou uitmaken welk geslacht het zou worden, maar nu ik weer zwanger bèn, merk ik dat ik me eigenlijk wéér niet kan voorstellen dat het een meid zou zijn, stom hè... Willen het geslacht dit keer overigens weer niet al van te voren weten (al zal ik - net als de vorige keer - rond de 20 weken vast wel weer heel erg gaan twijfelen, of ik het niet tòch al wil weten. )
Heej meiden, hier even wat minder leuk nieuws. Heb wat bloed verloren. Niet zo veel en rose, maar ik knijp hem wel, omdat ik al twee keer een miskraam heb gehad. Zijn er meer meiden die bloed hebben verloren en toch een kloppend hartje hebben gezien? En hoe zag dat bloed er bij jullie uit? Kus dootje
Nou we gaan weer verder hahahahahha,Mart en Noël zijn naar de winkel,nog spullen voor de verbouwing halen,lijsten voor het plafond en lijsten voor omde hahahahah,ik weet niet meer hoe het heet we hebben zo'n grote glazen bol waar je de lucht ziet hahahahah,wat erg zeg ik weet de naam niet meer..................... @ Yvette.................Maar ik ben ook een schatje hahahahahah................Ik ben geweest op jullie site zoals je het berichtje hebt gelezen ..............Dat is ook zo,ik zal het er maar op houden dat het mijn darmen zijn hahahahah....................soms kan ik mijzelf wel zo lekker gek maken Nou ga even de real world kijken en dan nog een paar reacties