Oh dat is niet fijn.....volgens mij zijn er meer mensen hier geweest, maar ben jij niet onder controle dan omdat je al twee miskramen hebt gehad? Sommige krijgen daarom snel een echo. En als je je echt zorgen maakt kan je volgens mij ook gewoon eerder naar de vk, maar weet niet of dat overal zo is.
Hoi hoi, @Joyce1983: Welkom enne gefeliciteerd met je zwangerschap. @Tacha1987: Ik ben ook echt niet misselijk hoor. En naast de misselijkheid zijn moeheid en problemen met de darmen ook heel bekende zwangerschapssymtomen. Die heb ik wel, jij ook. En natuurlijk vaak plassen, maar daar heb ik dus ook geen last van. Vaak heb je meer zss dan je doorhebt. Zo is een verstopte neus er een van, of prikkelende ogen, lenzen die opeens irriteren, pukkeltjes, dof haar of juist een vollere bos, veel speeksel, vieze metaalsmaak in de mond en zo zijn er nog veel meer. Misschien heb jij er ook wel meer dan je aanvankelijk dacht. En dan klopt het natuurlijk ook helemaal dat je echt geen zss hoeft te hebben om zwanger te zijn van een gezond kindje. @Moontje80: Jij ook welkom enne gefeliciteerd met je zwangerschap. @nieuwbegin: Meisjes kunnen ook voetballen, bomen klimmen en met auto's spelen hoor. Kijk maar naar mijn dochter. Maar die kan ook heerlijk klooien met make-up en kappertje spelen met vriendinnetjes. Het is maar net hoe je er zelf mee om gaat, denk ik. Ik vind dat er een balans moet zijn. Mijn man heeft er wat meer moeite mee gehad, jongens zijn jongens en meisjes meisjes (hij komt uit Kenya), maar daar heb ik hem helemaal van genezen. Ik ben zelf ook het type vrouw die zo de bouwmarkt in loopt en al het materiaal aanschaft om een mooie kast te maken, of de pc uit elkaar sloopt om er nieuwe hardware in te zetten. Maar ik heb ook weer een andere kant die meer van "roze" houdt om het zo maar te zeggen. @ramona0309: Vaag hoor zo'n reactie. Niks van aantrekken. Makkelijk gezegt, I know.. @Dootje24: Ik heb met 6 weken een veeg roze afscheiding gehad. Daarna niks meer. Ik weet dat ze zeggen dat je je om een beetje bloedverlies niet teveel zorgen hoeft te maken, zolang je geen heftige krampen hebt enzo, maar misschien kan je even je verloskundige bellen, die zal je vast kunnen geruststellen. Groetjes SimplyMe
@ Britt............Ik heb er zo nu en dan last van omdat ik de bibbers heb,maar ik probeer het wel in de hand te houden,omdat als ik nu al veel aankom dan ben ik bang dat ik daalijk rond de 5 maanden weer zw suiker zal hebben en weer moet spuiten,en ik hoop dat nu voor te zijn........... @ Iuno........Meid wat fijn ook een kloppend hartje gezien,en je wijkt ook niet echt van je eigen datum af,wat lekker is dat om te zien he meid....... @ re 81...nou dan hoef ik niet meer te reageren op je depri berichtje meid ,maar meid ik snap je gedachte wel hoor meid,maar het gaat vaak heel gewoon goed,de eerste zw meid,mijn nichtje stopte met de pil en werd meteen zwanger en heeft een gezonde meid van bijna 4 nu Maar fijn om te lezen dat het een van je wisselingen was hahahhah. @ dootje...meid ik heb bij al mijn 3 mijn zw pen een kleine bloeding gehad met de 8.5 week zoiets het was dan heel licht roze en hetw asaltijd verder gewoon goed hoor,ik belde wel en kreeg wel meteen altijd een echo meid.........misschien moet je anders even bellen al is het maar voor je gemoeds rust meid..........veel sterkte ik snap je angst volkomen meid......
He moeder voor moeders is net geweest.....hihihihi.....ben zo zwanger als het maar zijn kan........nu heb ik alleen een kadootje besteld maar wil weer een ander...hoezo wispelturig.....eerste lading zit er inmiddels al in, wel een gedoe maar dat zal wel wennen.....tis voor een goed doel. Heb een vraagje: Werk: ik zit in het onderwijs....en ze hebben net de formatie gemaakt, waaronder ik na twee jaar tijdelijk contract eindelijk een vast contract heb per 1 aug. Maar nu weet ik niet wanneer ik het daar moet zeggen.....als ik wacht voel ik dat ik niet eerlijk ben, maar om het nu al te zeggen nu het zo pril is....? En wie zit ook in het basisonderwijs en heeft tips voor ouderschaps verlof? @Dootje, ik had in week 5 opeens een klein stipje bloed (leek op wat bloed uit een wondje, en wat roze vegen....meer niet......
Nou, ik ga mijn banner weghalen. Einde verhaal hier. Ik miste wat symptomen, heb van 't weekend maar 1x 24 uur pijn in mijn borsten gehad, en had toch steeds een unheimisch gevoel. Kon niet goed zeggen wat. Zwangerschapstest was vandaag megableek, bijna negatief, dus heb naar het ziekenhuis gebeld dat ik het niet vertrouwde. Kon niet terecht voor een echo alleen voor een belafspraak a.s. dinsdag. Nam er even genoegen mee, maar na wat verloskundigen gebeld te hebben, en nergens terecht kunnende voor een echo, heb ik weer het ziekenhuis gebeld, en heb jankend gezegd dat ik dan een afpraak op het spoedspreekuur wilde, waar ik uiteindelijk om 15.45 uur terecht kon. Zoals de gewoonte was ik 50 minuten na mijn afspraaktijd aan de beurt, een van de gynaecologen sprong in omdat de co-assisstent die dienst had te veel uitliep. Ik had een schat van een meid, ze gaf me groot gelijk dat ik was gekomen. Bij de inwendige echo kon ze eerst mijn baarmoeder niet vinden, maar met behulp van de andere die dienst had vonden ze em dan toch. De baarmoeder was leeg. Geen vruchtzakje, geen beebje, niets. Wel zat er achterin de baarmoeder wat vocht van 1,5 x 1,5cm. Om zeker te zijn dat het geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap is geweest prikken ze vrijdag nog een keer bloed om het HCG te bepalen en met vandaag te vergelijken. Morgen bellen voor een afspraak voor vrijdag. Als het goed is word ik vandaag nog gebeld met de HCGwaarde, vind ik wel fijn om te weten. Ik ben nog te nuchter, dat heeft Kaat11 aan de foon wel gemerkt. Sorry Kaat Wink de emoties komen bij mij nog wel los. Er speelt wel mee dat ik niet in en in blij met de zwangerschap kon zijn, waarschijnlijk dekte ik mezelf in voor weer een teleurstelling, net als in december. Ik miste ook bepaalde symptomen die ik de vorige keer wel had, bijvoorbeeld het straalkacheltje in mijn buik. Niet dat ik dat bij iedere zwangerschap zou moeten hebben, maar juist dat is het wat me de vorige keer echt even heel zwangervoelend maakte. Ik denk zelf dat het met 4wk6dg al is misgegaan, die dag had ik in de supermarkt in 10 minuten tijd megakrampen waarvan ik bijna flauwviel, en die me heel erg aan weeen deden denken. Later gaf ik mijn darmen de schuld, maar constipatiepijn voelt toch net weer iets anders. De vorige keer heb ik in gedachten afscheid genomen met de echo bij het pretechobureau, 2 dagen nadat bleek dat de vruchtzak goed was voor 8 weken maar het vruchtje kleiner dan 5 weken maar nog wel met een kloppend hartje. Het op die manier afscheid nemen kan nu niet, maar dit keer is de mk 3,5 wk vroeger.
@mollyvg..... wat een verdrietig nieuws zeg. Ik leef met je mee, en ben er best van geschrokken. Ik had het je zo gegund! Heel veel sterkte de komende dagen. Ik denk aan je. cobi
Hallo Mollyvg, Ik vind het heel erg. Ik wil je hierbij een hele dikke knuffel geven en je hartstikke veel sterkte toewensen, jou en je man natuurlijk. Wat een rotnieuws, zeg. Veel liefs SimplyMe
Hai Molly Meid wat verschrikkelijk erg is dat zeg........ik wil je heel veel sterkte met dit verschrikkelijke verlies meid,als je wilt praten mag je me altijd een pb sturen meid...............een hele dikke knuffel meid.............ik vind het zo erg dat ik niet weet wat ik meer kan zeggen alleen dat ik je heel veel sterkte wens meid..............dikke knuffels en kussen
Hallo Meiden, @mollyvg het spijt me voor je meis heel veel sterkte! @ de nieuwe mama's welkom en geniet ervan! Er vroeg mij iemand dat mijn beebje nog heel klein is ja dat klopt het is 8.5 mm hahaha dat dat nog tussen de 47 en 50 cm gaat worden is onwerkelijk nog he? Maare verder gaat het prima hele zere (.)(.) heel moe en misselijk? Maar heb het er wel voor over hoor dit kindje ga ik gezond op de wereld zetten in januari 2009. Liefs Chantal.
Allereerst: @mollyvg: Wat een ontzettend verdrietig nieuws. Ik weet ook niet zo goed wat ik moet schrijven, maar ik wil je in elk geval heel veel sterkte wensen. Je klinkt als een heel krachtig iemand. Wij denken aan je! @Goofychick: Ik zit ook in een lastig parket op werk, maar ik ga het pas na het eerste trimester, dus na 13 wkn vertellen. Dan is het immers ook het veiligst en ik vind dat ik daarvoor het recht heb het voor me te houden, ook al voelt het een beetje sneaky. @dootje24: Dat is even schrikken, maar ik denk net als de rest dat je je niet zoveel zorgen hoeft te maken zolang je geen heftige krampen hebt en het bloed een beetje is en ook nog roze en niet helderrood. Ik heb me hier een weekje geleden ook best wel in verdiept omdat ik toen zelf ook een veegje roze had (op ongeveer 3 wkn en 4 dagen). Toen las ik overal dat het in het hele eerste trimester kan gebeuren en met ofwel innesteling te maken heeft (in het begin) ofwel met het feit dat alles zo doorbloed is dat er snel een vaatje of iets dergelijks kan knappen. Zolang het dus niet gepaard gaat met veel rood bloedverlies en heftige krampen geen reden tot paniek, was mijn conclusie. Hoop dat dat je een beetje geruststelt. @Seilenna en Sjansie28: Gefeliciteerd met jullie mooie plaatjes! Sjansie, kan me voorstellen dat het na 2 mk's erg geruststellend en super is dit te zien! @Ramona: Jij ook al BI dus... Hmmm, ik vrees het ergste voor mijn lage rugpijn en bekken die altijd al moeilijk doen. Doe inderdaad maar rustig aan deze keer, wat een rot collega's, waren ze jaloers ofzo? En die tante van jouw vriend klinkt ook een beetje jaloerzig eerlijk gezegd, wat een ontzettend vreemde reactie. Gewoon laten gaan.... @Tascha1987: Ik kan me het helemaal voorstellen, heb ook af en toe dagen dat ik helemaal nix voel en dan ga ik weer zo twijfelen. Maar ik heb nog steeds testjes liggen, en heel af en toe doe ik gewoon een testje en als daar dan weer de HCG uitpuilt geloof ik het wel weer een tijdje! @Yvette1983: Ik ben nog niet bij een osteopaat geweest, ben eigenlijk sowieso nog niet bij een dokter geweest voor mijn zwangerschap. Ik ga wel over een paar weken naar de verloskundige en dan ga ik dat allemaal eens bespreken. Of natuurlijk eerder als de rugpijn niet meer uit te houden is. Bedankt voor de tip! Hoe voel jij je nu en wat doe je om je beter te voelen als je veel pijn hebt? Neem je paracetamol, bijv? @Nieuwbegin: Wat grappig, dat jij graag een jongetje wil, ik heb een beetje het omgekeerde, al zou ik met beide net als jij dolblij zijn als het maar gezond is. Maar al dat tuttige K3 roze lijkt mij ook niets, maar ik zou het juist heel leuk vinden een klein stoer meisje te hebben! Niet teveel roze maar lekker in van die broekpakjes en in bomen klimmen! Ik kom zelf uit een gezin met meiden en wij waren nooit zo tuttig volgens mij! (Zegt natuurlijk niets over mijn eventuele meisje, zou zomaar een Barbie-fan kunnen worden ) Ach, slotsom is toch: alles goed als het maar gezond is, he? @Re81: Wat ben jij grappig, wilde inderdaad net een peptalk gaan opschrijven, en toen had je jezelf al betrapt op een beetje depressiviteit. Kan me de moodswings wel voorstellen, heb ik ook een beetje last van. Gelukkig kan je het goed relativeren! Liefs ook aan alle andere dames, fijne avond! Zen
januari mama's 2009 2 januari Naomiadaeze-22 jaar-2e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:thuis-bv 3 januari Roos80-28 jaar-1e kindje-geslacht weten:nee-bevalling-bv Ramona-28 jaar-2e kindje-geslacht weten:misschien-bevalling:zh-bv 4 januari Patrieske16-31 jaar-3e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zh-bv of fv Britt-32 jaar-2e kindje-geslacht weten:nee-bevalling:thuis-bv Yvette1983-24 jaar-1e kindje- geslacht weten:ja -bevalling:thuis- bv? Iuno-28 jaar-2e kindje- geslacht weten:nee -bevalling:zh- bv 5 januari Sophie-34 jaar-2e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zh-bv Sabrina maat-20 jaar-2e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:thuis-bv Ploetertje-30 jaar-3e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:thuis-bv 6 januari Taby-29 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:thuis-bv 8 januari Muissie-23 jaar-1e kinde-geslacht weten:nee-bevalling:thuis-bv Tascha1987-20 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zk-bv 9 januari Journey-28 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zh-bv 11 januari Birthe-27 jaar-1e kindje- geslacht weten:nee- bevalling:thuis-bv 12 januari Sanne78-30 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zk-? MerleQ-22 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zh-bv en fv SimpleyMe-32 jaar-4e kindje-geslacht weten: ja-bevalling:thuis-bv 13 januari Allahinkullu-23 jaar-2e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zh-bv 14 januari Sjansie2827 jaar-3e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zk-bv Dootje2426 jaar-1e kindje-geslacht weten-bevalling:thuis-bv Peaceful-26 jaar-1e kindje-geslacht weten:nee-bevalling:weet nog niet-bv Sjolie27 jaar-1e kindje-geslacht weten: nee-bevalling:weet nog niet-weet nog niet 15 januari Nachtvlinder82-25 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:thuis-weet nog niet 16 januari Nettie-24 jaar-2e kindje-geslacht weten:nee-bevalling:thuis-bv Goofychick-34 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zh-bv Merel69-39 jaar-2e kindje-geslacht weten-bevallign: ziekenhuis-bv 18 januari Ladybug-33 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zh-bv Rima-27 jaar-1e kindje-geslacht weten: twijfeld-bevalling ziekenhuis-bv Mintje29-29 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling zh-bv/fv 20 januari Patriesie- 26 jaar-1e kindje-geslacht weten: ja-bevalling ziekenhuis-fv Claudiaatje- 27 jaar-1e kindje-geslacht weten: misschien-bevalling thuis-bv anoniempjuh-24 jaar- 1e kindje- geslacht weten: ja-bevalling:zh- fv 21 januari Danio08-23 jaar-1e kindje-geslacht weten:nee-bevalling:thuis-bv Female-23 jaar-2e kindje-geslacht weten:ja-bevalling-bv Tom78-29 jaar-3e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zh-fv cobi- 27 jaar-1e kindje- geslacht weten: twijfelt- bevalling:zh-bv 22 januari Lobj-23 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zk-bv Black Daliya-27 jaar-3e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zh-bv 23 januari iloveanders-25 jaar-1e kindje-geslacht weten:nee-bevalling:zh-fv 24 januari lb22-23 jaar-2e kindje- gelacht weten: ja-bevalling:zh- bv 25 januari Sarake-22 jaar-2e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zk-fv dagmar1974-34 jaar-2e kindje-geslacht weten:ja-bevalling zh- fv/bv 26 januari Mikki77-31 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zk-bv Fleurisabelle-?-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zk-? Re81-27 jaar-1e kindje-geslacht weten:nee-bevalling:thuis-bv Libra-24 jaar-1e kindje-geslacht weten:nee-bevalling:zk-bv nieuwbegin-32 jaar-1e kindje-geslacht weten-bevalling-bv/fv 31 januari Zen- 29 jaar-1e kindje-geslacht weten: misschien-bevalling ziekenhuis-weet nog niet Er zijn tot nu toe 46 januari mama's agenda 2008/2009 28 mei: - Sophie 1e echo - Ninja intake vk + 1e echo - Iuno 1e echo gyn - Taby gyn 29 mei: - Mexi vk 30 mei: - SimpleMe intake vk-Sarake 1e echo 02 juni: - Britt 1e echo- Sabrina maat intake vk 03 juni: - Gaby intake vk - Merleq intake vk - Sjolie 1e echo 04 juni: - Journey vk - Coby intake vk - dagmar1974 1e echo -nieuwbegin 1e echo - Yvette1983 intake vk en 2e echo 05 juni: - Sanne85 1e echo - Muissie vk 09 juni: - Gaby 1e echo - Moppy intake vk - Black Daliya intake vk - Anoniempjuh 1e echo gyn 10 juni: - Patrieske16 2e echo-RiMa81 intake vk-Naomiadaeze 1e echo 11 juni: - Tascha1987 1e echo - Birthe 1e echo 12 juni: - Patriesie vk 13 juni: - Moppy 1e echo -nieuwbegin intake vk 16 juni: - iloveanders 1e echo gyn-Ib22 1e echo-Libra intake vk + 1e echo 17 juni: - Mollyvg 1e echo gyn-Sjansie28 2e echo gyn-Naomiadaeze intake vk 18 juni: - Ladybug 1e echo -cobi termijnecho 19 juni: - Peaceful intake vk + 1e echo 20 juni: - Mikki77 intake vk 23 juni: - Muissie 1e echo 25 juni: - Goofychick 1e echo 26 juni: - Goofychick intake vk 30 juni: - Nettie intake vk 7 juli: - RiMa81 1e echo - Black daliya 1e echo vk 9 juli: - Female: 12 weken echo gyn. Als je op de nieuwe lijst wilt stuur dan een pb naar sjansie28,nettie of ladybug *Ladybug vanaf 21 Mei geen berichtje sturen ivm vakantie!!!! @ Yvette heb je afspraak erin gezet! Lieve Molly heb je met een traan in mijn ogen van de lijst gehaald
Heyhey, @ Mollyvg: jeetje...ik vind dit echt heel erg voor je. Weet niet zo goed wat ik moet zeggen, maar wil je toch heel veel sterkte wensen de komende tijd. Doe maar rustig aan nu. Liefs en dikke knuffel, Patricia
Hey meiden, ik heb me net aangemeld voor moeders voor moeders. Ik ben benieuwd wanneer ik gebeld ga worden voor een afspraak... Ik heb net ook een bod/reactie gekregen op mijn roeiapparaat. Diegene bood 50 euro. Ik heb gemaild dat ik akkoord ga en gevraagd of ze hem vanavond nog op komen halen. Als ze terugmailen, dan zeg ik degene die misschien zaterdag komt af, want die bood 15 euro... Liefs en dikke knuffel, Patricia
Mollyvg veel sterkte! Nu begin ik ook al te twijfelen over mijn zwangerschap. Ik heb wel pijnlijke borsten, erg moe, vette huid maar voor de rest nog helemaal niets misselijk geweest!
Krijg je dan een kadootje als je daar aan meedoet? Wat voor kadootjes kun je dan uit kiezen? En zijn die flessen een beetje discreet verpakt, en komen ze het niet met zo'n opvallend busje ophalen, met megagrote letters MOEDERS VOOR MOEDERS erop? Mijn buren hoeven het wat mij betreft namelijk nog even niet te weten
@ Molly: Wat erg meid Sterkte met dit verlies! @ iedereen: Bedankt om me op te beuren, ik ben zo te zien niet de enige die niet misselijk is.. Ik moet mezelf idd niet meer bang maken en er gewoon vanuit gaan dat alles oke is. Heb geen bloed, roze, bruin, .. gehad dus .. Over 2 weken kan ik eindelijk opgelucht ademhalen en een beetje genieten (hopelijk!) Duurt nog zolang !