Januari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sophie, 27 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Ik heb dat ook wel een beetje hoor.
    Ben maar heeeeeeel af en toe een inimini beetje misselijk.
    Ik had het gisteren voor het eerst, maar vanmorgen weer nergens last van.

Wel supermoe en gevoelige borsten. En ook ik moet nu nog wachten tot 16 juni...

liefs en dikke knuffel,

Patricia

2. Cobi

Cobi Actief lid

4 mrt 2008
    143
    0
    0
    Verpleegkundige
    Amsterdam
    @mikki...... moeders voor moeders. Ik kon kiezen uit een dvd over de zwangerschap, een servies setje voor de kleine en een heel mooi boek over de zwangerschap. Die laatste heb ik gekozen.
    De busjes waarmee ze rijden hebben GEEN tekst.
    Dus discreet. En die flessen zien er prima uit.
    Ik ben nu voor de derde dag een fles aan het vullen. Dit gaat prima. Groene flessen, zonder tekst. En als je niet wilt dat iemand iets ziet, kan je ze ook bij een filiaal inleveren 1x per week.

Ik ben benieuwd of mijn buren er al gauw achter zijn ;) we wachten het af.
    x

3. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Ik zou denk ik ook voor dat boek gaan Coby.

Ik ben benieuwd wanneer ik gebeld word voor een afspraak.
    Wil graag iets goeds doen. :D

Liefs en dikke knuffel,

Patricia

4. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    @molly: Wat vreselijk meid! Ik wens jou en je mannetje héél véél sterkte met de verwerking!

@sarake: Ik wil niet vervelend zijn maar heb het idee dat jou opmerking die je net plaatste niet echt gepast is na zo'n bericht van Molly. Mij lijkt het nl dat je genoeg symptomen hebt en het is al zóóóó vaak gezegt maar wil het nog eens noemen, er zijn vrouwen die hun hele zwangerschap niet misselijk zijn. Jij hebt 3 andere symptomen die duidelijk aangeven dat je zwanger bent en stel dat het wel mis gaat dan merk je dat echt wel, zoals molly ook zei, je voelt dan krampen, of je voelt je ineens leeg o.i.d. Vertrouw een beetje op je eigen lichaam en ga ajb genieten meis, wees blij dat je nog nergens last van hebt dat komt echt nog wel es, zodra je bv op het laatst loopt.......of je word nog misselijk, het kan ook later pas komen. Please geniet ervan! Ik ben wel hele dagen misselijk en kan me voorstellen dat jij het als een bevestiging ziet maar als je de hele dag misselijk bent en wankel op je benen staat dan ben je ook niet blij.....wees dus gelukkig zonder je misselijkheid....Vat het ajb niet persoonlijk op snap heus wel dat je af en toe eens onzeker bent maar dat hoeft echt niet met jou symptomen.....

Ben ik nu te hard? zeg het dan maar wou even zeggen hoe ik erover denk, kan me een beetje pissig maken door dit soort dingen.....is trouwens ook iets hormonaals hoor, ben gauw pissig......dus blame it on the hormonen......

5. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    @ molly
    Hè gat meid... :cry:
    Zijn gewoon geen woorden voor... *knuffel*
    Het was jullie zò gegund... Hè bah!

6. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Je bent even ver als ik (volgens gyn. vandaag ook 8 weken). Ik ben ook (nog steeds) niet misselijk en heb toch een mooi, regelmatig kloppend hartje gezien vandaag!

Hele aardige gyn. trouwens. Moet over 4 weken weer op controle komen, tenzij ik vreselijke krampen krijg en/of bloed verlies, dan moet ik onmiddelijk komen (heeft de andere gyn. aan het begin van m'n vorige zwangerschap nòòit gezegd). Maar alles gaat gewoon goed! :D
    Net als bij jou, heb gewoon vertrouwen (weet dat dat makkelijker gezegd is dan gedaan, maar toch... ;)!

7. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Heel veeeeeeel sterkte .......droevig.....

8. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Brrrrrrrr........we gaan het zometeen toch aan mijn schoonzusje cq. vriendin vertellen (die zwanger is 6mnd)
    Heel spannend!

9. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Spannend hoor GoofyChick

10. winter15

winter15 Niet meer actief

Hoi Meiden,

@ Molly, wat verschrikkelijk voor jullie, sterkte meid!

@ alle ongeruste meiden, ik ben ook helemaal niet misselijk hoor en ook weinig zss ik denk dat we ons allemaal niet TE druk moeten maken en moeten proberen te genieten! (goede opmerking Nettie!)Hoe moeilijk dit soms ook is...

Ik heb juist van de week tegen vk gezegd (bij het maken 1e afspraak) dat ik niet meedoe met Moeders voor Moeders, ik vind het wel een heel goed iniatief en voel me eigenlijk ook best schuldig dat ik het dus niet doe, mijn bezwaren: ben echt heeel weinig thuis en ben bang dat het straks missch.toch mis gaat...
    Ik moest wel ff lachen om Mikki haar opmerking: ik zag namelijk ook al een bus voorrijden in de straat met in grote letters: Moeders voor Moeders...
    Nou meiden, misschien dat ik het toch wel ga doen als ik na vk geweest ben (ze zal toch wel even proberen een harttoontje proberen te vinden?), ik krijg namelijk pas een echo met 12 wkn.... tot hoelang is dat m voor m?, tot 16 wkn toch? of nog korter?

X Sanne

11. Seilenna

Seilenna Actief lid

9 sep 2007
    442
    0
    0
    Flevoland
    @ dootje: Ik heb gisteravond een prachtig mooie echo gehad en had vandaag ook een stipje roze op het wc papiertje en vanavond toen ik thuis was een bruine veeg. De schrik zit er dan hier ook gelijk even in na de miskraam, maar zolang het niet doorzet, probeer ik er vanuit te gaan dat er niks aan de hand is. Zoals je zelf inmiddels, helaas, ook wel weet, kun je alleen maar afwachten (rot woord is dat onderhand hè?!)

12. Seilenna

Seilenna Actief lid

9 sep 2007
    442
    0
    0
    Flevoland
    @ molly: Vreselijk! Ik wens jullie heel veel sterkte de komende dagen!

13. Re81

Re81 Bekend lid

11 feb 2008
    903
    0
    0
    @molly: heel veel sterkte!

@goofychick: ik zou als ik jou was mooi wachten tot na de zomervakantie (als je tenminste net als ik in regio zuid zit en vroeg zomervakantie hebt) Je moet het niet zien als verzwijgen. Het is heel normaal dat je het pas na 3 maanden verteld omdat je dan meer zekerheid hebt, dat zal iedereen begrijpen. Ik heb zelf wel al een vast contract, maar ik krijg komend jaar wel voor het eerst een eigen groep (het was ik of mijn collega) en toen het daarover ging heb ik ook mijn mond gehouden. Bovendien is het regelen van langdurige vervanging zoals bij zwangerschapsverlof vaak goed te regelen in het onderwijs.
    De andere kant is natuurlijk wel dat een zwangerschap geen reden mag zijn om af te zien van een vast contract. Je had 2x verlenging gehad, volgens mij zijn ze daarna verplicht om je een vast contract aan te bieden (dit weet ik niet 100% zeker) en om ontslagen te worden in het onderwijs moet je het of heel bont maken of het leerlingaantal moet fors terug lopen.

Wat betreft ouderschapsverlof: ik weet alleen dat je het op tijd aan moet geven als je dit bijv. aansluitend aan je zwangerschapsverlof wilt i.v.m. vervanging. Verder ben ik dat ook nog aan het uitzoeken.

14. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Zo'n enorme truck met opdruk in de straat, rinkelend van de flessen urine, en dan keihard toeteren voor je huis dat je naar buiten moet komen met je kratje...hihi... :)

Maar ik heb me inmiddels aangemeld. Als ik er een ander mee kan helpen is dat alleen maar goed.

15. winter15

winter15 Niet meer actief

Hihihi, toeetoeeeeet! ja en al die nieuwsgierige buurtjes ineens voor het raam van wie zal nu de gelukkige zijn....en jij met je kratje naar buiten :oops:

Maar wat je zegt: het is wel voor een goed doel, ik moet morgen een info pakketje ophalen bij de vk dan zal ik eea nog even vragen daar.

16. Re81

Re81 Bekend lid

11 feb 2008
    903
    0
    0
  17. maup499

maup499 Nieuw lid

20 mei 2008
    1
    0
    0
    Apeldoorn
    wij krijgen ook een januari baby de 4de ben ik uitgerekend volgende week een echo dus spannend!

18. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Ik weet ook nog niet wanneer ik het ga vertellen hoor...
    Ik werk namelijk via het uitzendbureau bij Achmea. Maar ik weet eigenlijk niet of er meer vrouwen zijn bij ons die daar werken via het uitzendbureau en zwanger zijn.

ik denk dat we in augustus krijgen te horen of we wel of niet mogen blijven, dan kan ik daarna vertellen dat ik zwanger ben.

Liefs en dikke knuffel,

Patricia

19. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Bedankt meid ;) Ik baal er gewoon van dat ik zo laat pas een echo heb! Op 10 weken pas! Iedereen krijgt zijn eerste echo precies véél vroeger :(
    Wel super dat je een mooi hartje zag he :D ! Ik denk dat als ik dat ook zie 11 juni.. dat ik dan pas kan beginnen genieten. Nu ben ik elke week blij dat ik een 'mijlpaal' heb bereikt! Bv vandaag de 8 weken 'mijlpaal' :D En volgende week bij 9 weken is het embryo officieel een foetus, dus da's ook weer een stap verder :rolleyes:
    Het meeste schrik heb ik nog voor een missed abortion. Dan ga je vol verwachting en hoop naar de echo, en dan opeens BAM alles weg :cry:
    Pff het is toch wat dat gestress :rolleyes:

20. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Molly: Heel verdrietig nieuws voor jullie! Heel veel sterkte de komende tijd. Ik had het jullie zo gegund! Bah, bah....

Deel Deze Pagina