Januari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sophie, 27 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nieuwbegin

nieuwbegin Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.272
    0
    0
    He dames wat zijn we tam vandaag haha ;)

2. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    :(
    Ik heb alle kiwi's op gegeten...

:(
    Ik denk dat ik zo maar nieuwe ga halen...

3. Female

Female Niet meer actief

Even update; ik heb je job!
    Mss zondag al beginnen.
    Viel gelukkig goed mee en heel duidelijk vaste uren en ga nog goed verdienen ook ;) .
    Ga waarschijnlijk 16-20 uur werken. Zondag 10-18 (is mijn man thuis bij de kleine)
    ma. van 10-14 en wo van 10-14u (of tot 18u als het druk is)
    Kynan hoeft iig niet meer dan 2 halve dagen naar de oppasmoeder. (eigenlijk maar 2 x 3 uurtjes want malief is 's morgens thuis)

Onbepaalde tijd contract maar wel proeftijd is standaard van 2 maanden :( .
    Zo lang kan ik het nooit verborgen houden.
    Zal het wel binnen een paar weken vertellen. Hoop dat hij het begrijpt. Hij is wel erg enthousiast over me en voor hem is een geschoold persoon met veel ervaring natuurlijk ook gunstig. Hij is wel open dus kunnen onderling goed en eerlijk alles zeggen.
    Duimen jullie voor me dat alles vlekkenloos gaat?

Ben iig blij! Even een paar maanden centen verdienen ;)

4. Female

Female Niet meer actief

Maar voel me btw toch wel een beetje schuldig dat ik niet gezegd heb dat ik zw ben. Maar dacht dat het verstandiger was om even te wachten. Of niet, wat vinden jullie?

5. nieuwbegin

nieuwbegin Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.272
    0
    0
    He gefli meid... wat ene opluchting zou het zijn.. super...

Zondag als beginnen? Das wel heel snel...

6. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    Gefeliciteerd meid! gaaf! En 't is hier helemaal niet ongewoon dat je 't pas na 12 weken tegen je werkgever zegt hoor :)

7. nieuwbegin

nieuwbegin Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.272
    0
    0
    Nee, ik begreep dat rond de 4 maanden het pas echt hoeft en gewoon is...
    Maak je er niet te druk om je bent niets verplicht nog....

8. 07Britt

07Britt Actief lid

1 mei 2008
    166
    0
    0
    Zwolle
    Female:
    Inderdaad niet druk om maken!

Kies je eigen tijd uit om het te vertellen....
    Ze mogen je toch niet 'ontslaan' omdat je zwanger bent. Dat is in de wet goed geregeld hoor. En willen ze toch van je af, dan moeten ze met andere, hele goede argumenten komen. Gewoon lekker gaan werken en je werk goed doen, dan is er niets aan de hand!

9. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    @female: gefeliciteerd meid! Fijn dat je em hebt. Eneh...je bent helemaal niet verplicht het tegen je werkgever te zeggen hoor, volgens mij zeker voor de 12 weken niet. Daarna wel maar meer omdat je je werkgever dan de tijd geeft om op zoek te gaan naar (tijdelijke) vervanging. Weet trouwens niet wanneer je verplicht bent het wel te melden...

10. Female

Female Niet meer actief

Hey bedankt voor jullie woorden meiden!

@ Britt; maar als ik in mijn proeftijd vertel vd zwangerschap (Wat sowieso gebeurd) kan ik toch wel ontslagen worden? Proeftijd betekend dat je makkelijk van iemand af kan toch?

Zal toch wel goedkomen hoop ik.....

11. Dootje24

Dootje24 Bekend lid

5 jan 2007
    561
    0
    0
    Teamleider Balie
    Nijmegen
    Hoi meiden,

Nou, hier een rustige nacht gehad. Goed en vooral lang geslapen. Toen ik wakker werd geen bloed, dus positief. Ik heb de verloskundige nog eens gebeld en ze hebben me doorgestuurd naar het ziekenhuis. Heb vanmiddag om 15.30 uur een echo. Helaas had ik net met poepen wel weer wat helder bloed. Maar nog steeds geen krampen, alleen buikpijn van de zenuwen, brrrrrrr, laat het alsjeblieft goed zijn vanmiddag..........

Mijn vriendin die morgen gaat trouwen en nu 5 weekjes zwanger is, belde me vanmorgen op. Ze heeft ook bloedverlies. Maar bij haar doen ze geen echo, omdat ze met 5 weken nog niks kunnen zien. Sjonge,jonge, het is wat hier hoor.

Hopenlijk komt alles goed en hebben we morgen een mooie dag!

Ik heb nog wel een vraagje. Bij de vorige miskramen merkte ik dat mijn borsten meteen minder gespannen waren. Op dit moment zijn ze nog steeds gespannen. Maar soms zijn ze ook een uurtje slap en dan weer hard en paar uurtjes later weer slap. Hebben jullie dat ook?

Kus dootje

12. Female

Female Niet meer actief

@ Dootje heel veel succes vanmiddag meid, houd je ons op de hoogte. ben erg benieuwd!

PS ik ben begonnen met onze nieuwe website (toch maar weer de vertrouwde babysite, nog bedankt voor jullie adviezen!)

www.coppenjuffer.beebiesite.com

13. Merelrosie

Merelrosie Actief lid

2 jan 2008
    267
    0
    0
    Wat kunnen jullie hier kletsen zeg!

Kan echt niet reageren op alle berichtjes! Moet zelfs nog heel wat bijlezen.

Hier echt heel moe en extreem misselijk! Heb problemen om voor mijn kleine schat te zorgen en mijn huishouden onder controle te houden!

Morgen terug voor een echo, benieuwd wat het zal geven.

Groetjes allemaal

14. SimplyMe

SimplyMe Niet meer actief

Hai hai,

@Female: Gefeliciteerd met de baan! Echt te gek. \:D/ :whistle: \:D/

@Dootje24: Gelukkig dat je toch terecht kan voor een echo
    vandaag. En wat de zss betreft, ik herken het wel hoor, dat
    symptomen komen en gaan, dus dat hoeft niet perse iets
    slechts te betekenen.
    Nou, veel suc6 vanmiddag. Ik zal voor jou en je vriendin
    duimen dat alles goed is en jullie morgen een hele fijne
    dag hebben. Dikke knuf...

Groetjes SimplyMe

15. SimplyMe

SimplyMe Niet meer actief

@Merelrosie: Hoe laat heb je morgen je echo?

16. KleintjeValentijntje

KleintjeValentijntje Fanatiek lid

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    @ Re81: Ja, ik trouw in een jurk, ik kan hem je alleen nog niet laten zien, want dan ziet Marco hem straks ook, haha! Jij bent trouwens echt op een mooie datum getrouwd, 07-07-07… wauw…
    En een tip: Ik ga gewoon de berichtjes af, zet mijn verhaaltje in word en kopieer het dan… Anders kan ik ook écht niet onthouden wie precies wat geschreven heeft hoor!

@ Sophie: GEFELICITEERD met je mooie echo meid! En weet je, we zitten allemaal nog in die gevarenzone… maar vertrouw op je gevoel en geniet er lekker van!
    Ik ga trouwens die babysound ook kopen dan, leuk!

@ SimplyMe: Nou, dat belooft wat voor de tweede, haha! Maar wel leuk dat je weer dezelfde verloskundige hebt zeg! Ik heb er 5 in de praktijk werken, dus bij mij is het niet zeker wie ik ga krijgen…

@ Female: GEFELICITEERD! Dat is nou eens leuk nieuws zeg! Je hoeft trouwens nog helemaal niet te zeggen dat je zwanger bent, dus voel je daar maar niet schuldig over… Je hebt wel gelijk wat betreft de proeftijd, jij en je werkgever mogen het contract dan zonder opgaaf van reden ontbinden… Beetje lastig dus, maar ik ga voor je duimen…

@ Dootje, nou, die nacht lijkt positief toch!?! Wel wat zenuwslopende uren voor je dan nu, tot 15.30 uur… pfff, heel veel sterkte meid! En dat morgen voor jou en voor je vriendin (en man natuurlijk) een mooie dag mag worden!

17. 07Britt

07Britt Actief lid

1 mei 2008
    166
    0
    0
    Zwolle
    Nee, lees maar op de volgende pagina:
    http://www.juridisch.com/luijten/proeftijd.html
    Daar staat onder andere dit:
    Ontslag tijdens proeftijd vanwege zwangerschap of discriminatie is niet toegestaan. Vaak is het moeilijk voor de werknemer om aan te tonen dat zwangerschap of discriminatie de reden is voor het ontslag. In dergelijke situaties kan de rechter bepalen dat de werkgever moet bewijzen dat zwangerschap/discriminatie niet de reden is voor het ontslag. Verzwijgt de werkneemster haar zwangerschap tijdens de sollicitatiefase, dan kan de werkgever haar naderhand niet vanwege gebrek aan vertrouwen ontslaan.

18. Merelrosie

Merelrosie Actief lid

2 jan 2008
    267
    0
    0
    Om 15u! :)

19. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Pfff...hebben jullie dat ook, dat je het ineens zo op je heupen krijgt en in paniek raakt van alle dingen die er geregeld moeten worden? Ik had dus vandaag zo'n aanval :( Ik heb de halve ochtend aan de foon gehangen met zo'n beetje alle kinderdagverblijven in de omgeving, en ik heb inmiddels al een plek voor 3 dagen, bij een kdv bij mij in de buurt. Echt perfect, ik ben ONWIJS opgelucht nu. Het zal wel vreselijk overdreven zijn dat ik daar nu al achteraan ben gegaan (ik ben nog niet eens 6 weken zwanger, waar hebben we het over...), maar ik móest het gewoon doen. Ik zag mezelf al met de handen in het haar zitten vlak voor het einde van mijn verlof, met een baby waar geen opvang voor is. Ik las hier op het forum namelijk verhalen van mensen die anderhalf jaar moeten wachten voordat ze terecht konden op de opvang. The horror! :(
    Hebben jullie ook al over dit soort dingen nagedacht, of ben ik de enige gek die dat doet?

20. 07Britt

07Britt Actief lid

1 mei 2008
    166
    0
    0
    Zwolle
    En voor alle duidelijkheid:

Wanneer vertel je het je werkgever uiterlijk?

Je bent wettelijk verplicht om uiterlijk 3 maanden voor de uitgerekende bevallingsdatum aan je werkgever te melden dat je zwanger bent. Je werkgever heeft dan nog voldoende tijd om een uitkering en vervanging te regelen tijdens je zwangerschaps- en bevallingsverlof.

Bij je huisarts of de verloskundige kun je een zwangerschapsverklaring halen. Daarop staat de vermoedelijke datum van de bevalling.

Zie: http://www.fnvmooigeregeld.nl/content.php?id=6&Sid=34

Deel Deze Pagina