januari 2010 mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door balleke, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Woops ik duim voor je!

2. woops

woops Niet meer actief

:D thx

3. klavertje77

30 apr 2009
    86
    0
    0
    Hoi dames, zie dat ik mijn gegevens nog niet heb doorgegeven. Mijn dochtertje heet Nora en was bij de geboorte 3910 gram. Ik was toen 41+4 dagen zwanger.

Lynd, hoe is het met je inmiddels? Hoop dat je een beetje geholpen bent!

Ik lees af en toen snel mee, maar vind het zo druk momenteel dat ik blij ben als ik even zit... pffff. Heftig hoor.

liefs Klavertje

4. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Klavertje van harte met jullie dochter Nora! Geniet!!!

5. woops

woops Niet meer actief

@Klavertje,
    Hartelijk gefeliciteerd met jullie dochter Nora

6. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.665
    1.426
    113
    @ Klavertje, druk dan in het begin he zo'n kleintje? Dan mist de lengte nog en de plaats van bevalling op de lijst :). Er staat mij iets van bij dat je in het ziekenhuis bent bevallen maar weet het niet zeker.

@ Woops, ik hoop het zo voor je dat je daar zelfs mij voor uit bed mag bellen ;). Je kunt nu in ieder geval aftellen naar maandag en dan neem je je tas vast mee en meld je vast dat je blijft :D

7. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

Ik kwam eigenlijk snel even kijken hoe het met Lynd is .. maar nog geen nieuws! Ben benieuwd!! :(

Woops: *ik gooi even wat ananasharten en bitter lemon jou kant op* :D

Ankje: Zo jij bent er weer vlot bij! :D
    Ik ben heel benieuwd naar de foto van jullie dames!!
    Mason en Ayden houden ook altijd elkaars handje vast in de box! Zo lief!! :D
    Als ze honger hebben sabbelen ze ook op elkaars neusje, hahaha! :D

Iedereen die tips heeft gegeven.. ontzettend bedankt! :D
    Ik heb vandaag Nutriton gebruikt en het is echt wonderspul! De jongens hebben helemaal niks meer terug gegeven!!!! :$
    Ben zo blij!! :D

Blaine: Jou kruikentip doet hier echt wonderen! ;)
    Vannacht hebben ze om 01.30 uur gedronken en toen kwamen ze pas weer om 06.30! Ik wist niet wat ik zag toen ik op de wekker keek!!:$
    Ik heb vannacht nog geen nutriton gebruikt dus ik kan niets anders bedenken dan dat het aan de kruiken moet liggen!! Dit nachtje was echt heerlijk en hadden we ook hard nodig! :)

Liefs, Eleni

8. woops

woops Niet meer actief

Ja strak plan, maandag naar het ziekenhuis gaan voor controle en meteen met de kleine thuis komen. :D

9. woops

woops Niet meer actief

Ja ik heb het gevangen, dank jewel. :p
    Had al zo`n dorst en zin in ananas. ;)

10. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.665
    1.426
    113
    @ Eleni, wat fijn dat alle tips zo goed helpen, moet je zien hoeveel wij samen weten, we hebben helemaal geen cb nodig ;). dat is dan zeker een lekker nachtje geweest, hopelijk volgen er vanaf nu meer zulke nachten voor jullie.

@ Woops, moet kunnen toch vind ik, je wacht nu al lang genoeg. Misschien helpen de ananassen van Eleni 8)

11. woops

woops Niet meer actief

Ja wie weet, ik heb alles al op dus nu maar wachten. ;)
    Nogmaals bedankt Eleni voor je hulp. :p

12. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

Haha, no problem!! :p
    Hopelijk werkt het! :D

Blaine: Daarom ben ik zo blij met dit forum! :)
    Sommige tips hier heb ik nog niet eens op het CB gehoord en ze werken toch echt! :D

13. klavertje77

30 apr 2009
    86
    0
    0
    haha, lengte bevalling: 11 uur van begin breken vliezen tot geboorte. Maar heb een hele dag gerommeld door verwekingsgel, weet niet of dat ook meetelt? Dan moet er 10 uur bij op......
    Ben in het ziekenhuis bevallen ivm inleiding. Alles zat nog dicht dus kreeg gel om bmm te verweken. 2x gehad, kreeg er harde buiken op maar geen ontsluiting. Toen spontaan gebroken vliezen (wat een apart gevoel trouwens) en toen begonnen de weeen. Omdat deze onregelmatig waren en niet effectief genoeg (wel pijnlijk genoeg helaas) kreeg ik opwekkers erbij en toen ging het snel. Heb gelukkig een ruggenprik gehad na 6 uur en maakte het een stukje dragelijker. Wist trouwens niet dat je daardoorheen ook nog weeen kunt voelen, dacht dat alles doof was... Niet dus. Maar toen het weer bijna ondragelijk was (was aan het eind van latijn) mocht ik bijna persen en dan is het eind in zicht en vond ik het weer dragelijker. 45 minuten geperst en ging voor mijn gevoel heel beheerst en rustig. Wel flink ingescheurd doordat er iets met schouder niet helemaal goed ging, maar heb daar helemaal geen last van.

Nu meer last van tepels en moeheid en onzekerheid. Pfff, heftig hoor zo'n klein babietje.... Maar wel alles waard!!!

Ben benieuwd hoe het met de rommelenden onder ons is!

liefs Klavertje

14. woops

woops Niet meer actief

Net te horen gekregen dat m`n nichtje een miskraam heeft gehad. :(
    Ze was 12 weken en het hartje klopte niet, ze is gecuriteerd of hoe noem je dat?
    Vind het erg zielig en zeker nu ik bijna ga bevallen.

15. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten
    Jada: Bedankt voor het aanpassen, alleen nog 1 dingetje. Ik ben thuis bevallen niet in het ziekenhuis.

Blaine: Jeroen en ik verwachte inderdaad wel een groot kind, maar als je daadwerkelijk ook gaat bevallen van een groot kind sta je toch flink te kijken dat dat eruit kan komen zeg! Hihihi.

Wat leuk en goed dat je zo’n leuke verjaardag hebt gehad.
    Jeroen en ik hebben straks ook 3 verjaardagen, en we moeten dus nog zien of we daadwerkelijk gaan maar we gaan er wel voor.
    Vind het wel spannend om Jonna mee naar buiten te nemen hoor. Had jij dat niet?

Klavertje: Gefeliciteerd met je dochter!

Jeetje! Jij hebt ook flink te voorduren gehad zeg! Maar je dochter is er, en je hebt het achter de rug meid.

Eleni: Wat lief!!!! Zit er al vroeg in he?

Woops: Ach jeetje, want naar voor je nicht zeg! Sterkte ermee.

16. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    heb hier een enorme druktemaker in me buik....hadden jullie dat ook vlak voor je ging bevallen?

@woops rot zeg voor je nichtje..
    @elini fijn dat het werkt die johannes broodpit!!!

hoop gerommel en steken harde buiken enz...de vorige keer was ik met 39 weken bevallen, was er nu stiekem ook een beetje vanuit gegaan maar het hoeft natuurlijk niks te zeggen......

hoop stiekem dit weekend, maar ik mag niet klagen!!!!

17. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.665
    1.426
    113
    @ Ankje, ik vond het doodeng de eerste keer, we moesten van het ziekenhuis naar huis en toen was het vlug vlug, en ze zeiden daar hij mag niet eerder mee naar buiten als wanneer hij op zijn geboorte gewicht zit en dat deed hij dus nog niet toen hij de laatste keer gewogen was. Toen kwam vrijdags de mvrouw van het cb en ik zei dus hij mag pas dan naar buiten maar hoe kan ik dat weten als ik niet met hem naar het weeguurtje mag :(. Ze moest eerst erg hard lachen en zei toen wat een onzin, lekker warm inpakken, en het was zo koud brr, een kruikje in de kinderwagen en gewoon lekker gaan. Dinsdags moest ik toen voor controle naar de reumatoloog en kon zelf nog niet rijden dus het was of niet gaan,maar had medicijnen nodig, of met zijn allen. Dat hebben we dus gedaan en ging erg goed, goed nadenken of je alles hebt, Anton eerst een rondje rijden met de auto om hem op te warmen :D, en het wilde prima.
    Ik zou zeggen gewoon gaan naar de verjaardagen en wil ze het niet kun je snel genoeg weer naar huis, ze moeten toch wennen aan het weg gaan hoe moeilijk je het zlef in het begin ook vind. Het scheelt natuurlijk ook wel dat Quinten overdag hier ook beneden in zijn kinderwagen slaapt dus als we weg gaan vind hij het heel normaal in de kamer te staan met herrie in de kinderwagen.

Toch thuis bevallen je wilde toch naar het ziekenhuis ivm de zooi?

@ Klavertje, dat klinkt heftig zeg, maar bedoelde eigenlijk de lengte van je kleintje ;).

@ Woops, wat een dubbel gevoel dan, erg hoor voor je nichtje.

@ Eleni, ervaring heb je meer aan als aan papierenkennis.

18. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    Almere-Buiten
    Bevallingsverhaal:

Om half 3 ’s nachts moest ik naar de wc. Ik lag zo lekker te slapen zodat ik ook na het plassen ook zo weer in slaap viel. Heerlijk.
    Maar om 3 uur voelde ik half in coma wat lopen…..ik dacht later….dat kan wel eens vruchtwater zijn. En ja hoor, mijn broekje was helemaal nat en dat kon echt geen afscheiding zijn. Gelukkig was het niet zo heel veel, en het bed bleef droog.
    Ik had de vk gebeld om het te melden, want het was ook helder.
    Ze vertelde mij dat ik nog even moest proberen te slapen, want het kan nog wel een paar uur duren voordat er weeën kwamen.
    Maar van slapen kwam helemaal niks hoor. Ik moest telkens naar de wc, had de diaree.
    Rond half 4 kreeg ik al weeën en dacht dat dat de voorweeën waren. Maar als snel kwamen ze achter elkaar en werden ook heftiger.
    Ik kon niet meer liggen (deed erg zeer), ook kon ik niet staan. Kon de weeën niet goed opvangen. Wat wel hielp was gebukt over het bed staan. Ook ging ik daarna nog even onder de douche in de hoop dat het minder werd. Maar dat was helaas niet zo, ik kreeg zelfs persweeën toen ik er onder vandaan kwam en vroeg aan Jeroen of hij nu de vk wilde bellen.
    Toen ik onder de douche vandaan kwam verloor ik weer wat vruchtwater en zag dat dat bruinig was. Ik zei tegen Jeroen dat hij dat moest laten liggen, want volgens mij was dat niet goed en kan de vk dat bekijken.

Nadat Jeroen de vk had gebeld lag ik op bed met flinke persweeën en kon zo moeilijk onder controle krijgen. Ik kreeg ze erg snel achter elkaar en met erg korte pauzes.
    Had al wel tegen Jeroen gezegd dat ik absoluut niet naar het ziekenhuis wil, omdat ik dat echt niet redde.

Gelukkig kwam de vk direct en was er met 10 minuten.
    Ze ging eerst naar het hartje luisteren en klonk goed. Daarna ging ze kijken naar mijn ontsluiting. En die was al volledig! Ik wist niet wat ik hoorde.
    Maar helaas mocht ik niet persen, want ik verloor weer wat vruchtwater en ze zag dat het groen was (het was dus veranderd van bruin naar groen).
    Ze zei dat ze toch de ambulance ging bellen om mij naar het ziekenhuis te krijgen, want de kleine had in het vruchtwater gepoept. Ik flink balen! Want ik kreeg zulke heftige persweeën die ik heel moeilijk kon weg zuchten. Had er ook bijna geen pauzes tussen de weeën door.
    Ik moest dus alles weg zuchten tot de ambulance er was.
    Die was er gelukkig ook erg snel. Dacht met zo’n 5 a 10 min.

Toen de ambulance er was zag de vk dat ik het echt niet meer trok en stelde voor om toch thuis te bevallen en ik mocht toen eindelijk persen!
    De broeders bleven wachten tot ik bevallen was, voor het geval dat het toch fout mocht gaan. Dat was dus een hele geruststelling.
    Tijdens de persweeën heeft de vk een verdoving daar beneden gezet voor de eventuele knip die er aan zat te komen (en heb het uit eindelijk ook gekregen). Ook kreeg ik een injectie in mijn been om de extreme bloeding na de bevalling tegen te gaan.
    Verder kreeg ik geen pijnstillers (wil ik ook niet en vroeg er dus ook niet om).

Het persen ging op zich wel, maar ik kon het persen niet zo heel lang volhouden.
    Op een gegeven moment zei de vk dat ik nu echt flink moest persen, want anders ging ik alsnog naar het ziekenhuis. Ik deed erg mijn best en de vk schreeuwde nog even naar mij dat ik echt door moest gaan, want ze zag het hoofdje al.
    Ik gaf alles wat ik had en het hoofdje kwam eruit!

Maar helaas zat ze klem. Ze had een arm voor haar gezicht met het handje omhoog. En de andere arm ernaast met de elleboog omhoog.
    De vk flink trekken en sjorren. De kraamhulp (die er ook bij was voor assistentie) drukte hard op mijn buik om haar eruit te krijgen. Maar ook dat hielp niet.
    Ik moest snel op mijn handen en knieën gaan zitten, want het hoofdje werd alleen maar paarser.
    Toen stond de vk en de kraamzorg aan de kleine te trekken. En Jeroen hield mij vast aan de andere kant. En ik maar persen terwijl ik geen persdrang had.
    Ik kan je vertellen dat dat echt zeer deed.
    Maar god zij dank kwam ze eruit. De broeders er gelijk bij met een zuurstofkapje voor de kleine. Gelukkig huilde ze al snel en mocht het kapje na 5 a 10 min. eraf.

Alles was toch erg goed afgelopen, ook al zag het er niet echt best uit voor mij en de kleine. De kleine ging ook aan de borst en hapte goed.

Ben nog steeds helemaal verbaasd dat ik zo’n snelle bevalling heb gehad. Ook de vk zei dat ze dit nog nooit had meegemaakt in als die jaren dat in het vak zat.
    Normaal gesproken had ze deze bevalling echt in het ziekenhuis gedaan.

19. woops

woops Niet meer actief

#259 woops, 22 jan 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 jan 2010
    O zo`n buikpijn onderin de buik.
    Heb ook steken onderin, o meiden ik hoop het zo.
    Harde buiken zijn ook goed aanwezig.
    Dames duim voor mij aub ik wil zo graag.

Jemig lichaam van me laat me niet in de steek en houd me niet voor de gek!

@ankje,
    Heftige bevalling maar gelukkig is alles toch nog goed gegaan.

20. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    Almere-Buiten
    Nickyz: Ik weet niet of dat een voorteken was hoor. Maar de kleine was bij mij de laatste dag ook erg druk.

Blaine: Ow dat lijkt mij inderdaad echt eng! Ik ben ook erg benieuwd hoe Jonna het gaat vinden. Als het met mij goed gaat en ik kan dus weg, dan gaan we ook weg. Maar ik vind het wel heel erg eng hoor.

Ik wilde inderdaad in het zh bevallen ivm de verbouwing en omdat we een groot kind verwachten. Maar zoals het ook in mijn bevallingsverhaal staat, kreeg ik zo veel persweeën. Ik zag de rit naar het zh dus absoluut niet zitten en wilde dus toch thuis bevallen.

Deel Deze Pagina