He meiden weer even een bericht van mij. Blaine heeft Quinten last van krampjes? Cinababy hebben we bij onze eerste gebruikt, er is nu iets "nieuws", Infacol. Schijnt beter te werken en minder nadelen te hebben. Wij hebben het idee dat het heel goed helpt en het is ons aanbevolen door de verloskundige. Mecha wauw spannend meid. Niet te geloven dat jij met al het "voorwerk" nog steeds niet bevallen bent. Verder heb ik niet teruggelezen, heb ik nog belangrijke dingen gemist? Ik pik alles wel weer op bij de mama's denk ik Hier zijn we behoorlijk "geleefd' de afgelopen dagen, zoals ik van meer meiden hoor. Het gaat heel goed hier, Joris groeit lekker en is heel tevreden. Hij heeft/had veel last van krampjes maar we zijn nu een paar dagen begonnen met infacol geven en het is nu echt wel minder. Verder geef ik bv, nu even met tepelhoedje ivm kloven. Dan is de pijn een stuk minder gelukkig! Binnenkort laat ik even een foto zien, die staan niet op de laptop helaas. Wie eerder foto's wil zien mag me wel pb-en voor mijn hyves adres... Liefs!
Saar, gefeliciteerd! Sjees, slaapt Aylani al..? Blaine, mocht je iets tegen krampjes willen gebruiken, ik gebruik sab simplex, weinig last van krampjes.. Lastige is alleen dat je het alleen kan bestellen of ik duitsland kan halen (ik krijg het via familie) Djuke, succes! Ik weet hoe het is om geen weeen te krijgen . Ik had dan wel het "geluk" getoucheerd te zijn en moest dus wel na 24 uur bevallen..
Ik ben weer thuis van het kraambezoek. Ik heb 1,5 uur Milan op m`n "buik" gehad. @meiden die bezig zijn, Heel veel succes en beval ze.
Nickyz: Mooi! Zet hem op he. Djuke: Ik dacht ook altijd dat je binnen 24 uur moest bevallen. Ik hoop dat je snel reactie krijgt en dat je vandaag nog je kleintje vast mag houden. Mecha: Wat een mooie buik zeg. Wordt tijd dat ze eruit komt. Buik staat op knappen bij jou. Sjees: Hoe is het met Aylani en met jou? Hier: Jonna gaat erg lekker. Ook is ze vandaag voor de 2e keer in het badje geweest. Ze vond het heerlijk. Ze gaf zichzelf ook helemaal over. Gaf dus geen kik! Leuk joh! Ze slaapt netjes 3 uurtjes door voordat ze aangeeft dat ze honger heeft. Hopelijk doet ze dat vannacht ook. Ben zelf druk met borstvoeding geven, en als ze niet wil dan kolf ik af. Maar merk dat mijn tepels nu wel gevoeliger worden en ook mijn borsten worden erg zwaar. Wel krijg ik steeds meer voeding. Verder hadden we een opa en oma dag vandaag. Iedereen kwam even langs om te kijken. We kregen van mijn moeder de geboortelap. Nou...ik had het niet meer toen ik die zag. Zo mooi!! Zal er morgen een foto van maken zodat jullie het kunnen zien.
@ anke thanks jaa whaha hij is ook keihard .. de verloskundige wilde de moeite niet eens meer doen om te voelen want ze voelde toch niks gelijk maar een echo whahah Ben benieuwd naar die lap heb geen idee wat ik me erbij voor moet stellen fijn dat ze zo goed slaapt en optijd komt ... zware borsten ja ik wil zeggen ik weet wat je bedoelt met me G-cup maar dat zal ik pas begrijpen als ik zelf stuwing heb denk ik hihi @ annemica nee whaha inderdaad.. ennuh flink geleeft zoals in druk druk druk neem ik aan fijn dat het verder goed gaat
Ankje wat fijn dat het goed gaat met Jonna (mooie naam trouwens)! Leuk he als ze zo geniet van het badje Mecha ja druk druk hier maar nog niet veel visite gelukkig, dat scheelt een hoop. Volgende week komen er veel mensen langs maar ik plan niet meer dan 1 visite per dag anders wordt het me te druk. Waarom is het topic eigenlijk "vernieuwd"? Ik dacht dat er nu ook wel een mama's topic was geopend maar nee dus, eind van de maand toch?
Pff Mecha flauw zeg jouw buik werkt ook niet echt mee Ik ga zo naar boven, om half 11 krijgt Joris weer eten en dan zorg ik graag dat ik al "geïnstalleerd" ben boven Welterusten iedereen!
Quinten heeft niet echt krampjes, gelukkig, hij had alleen vandaag erg veel en dunne ontlasting en constant winden laten en vond zichzelf dus erg zielig. Mijn man heeft hem even mee genomen onder de douche en dat vond hij natuurlijk geweldig, daarna lekker de fles en hij ligt nu heerlijk in zijn bedje te slapen. Hij viel halverwege de fles al in slaap , was dan ook zijn 6de van vandaag dat is hij duidelijk niet meer gewend. Ga nu dus thee drinken, Dames tot morgen en succes voor met de harde buiken voor een aantal las ik. ook dank jullie wel voor de tips, hoop dat dit gewoon eenmalig was en ik ze dus niet nodig ben.
Dag allemaal! Ik doe wel pogingen mee te lezen en dan iets te schrijven, maar tot nu toe is dat telkens onderbroken door of een dochter met honger, of bezoek of iets anders... zucht... kom ook slecht aan mijn rust toe! Dus maar even een kort "ego-bericht", alhoewel ik erg meeleef met de laatste zwangeren onder ons. Het gaat erg goed met Fenne, maar ze heeft ons de hele nacht uit de slaap gehouden. Wat we ook deden, ze wilde persé niet in haar wieg slapen. Uiteindelijk heb ik van 04:00-07:00 uur met haar op mijn borst gelegen en wat gedut en daarna mijn man nog 2 uurtjes... Het blijkt dat ze wat last kan hebben van de overgang van het ziekenhuis met al z'n licht en geluid naar de rustige omgeving van de slaapkamer. Vannacht gaan we proberen haar in te bakeren. Ik ben benieuwd. Borstvoeding is erg goed op gang gekomen. Fenne hapt heel erg goed aan, maar ik ben zelf wel echt een kluns. Mijn tepels zijn, ondanks haar goede aanhappen, erg gevoelig waardoor ik nu een kolf heb gehuurd. Ik heb vanmiddag dat voor het eerst gedaan en op aanraden van de kraamhulp de borst zoveel mogelijk leeg gemaakt. Ik heb 100ml eruit gekregen Vannacht gaat mijn man dan voor het eerst een borstvoeding vervangen door een flesje met afgekolfde melk. Ben heel erg benieuwd! De wond van de keizersnede doet nog erg veel pijn en ik moet ontzettend veel rust houden. Vandaag ben ik dan ook het bed bijna niet uit geweest. Dat ik veel moet overlaten aan anderen vind ik dan ook jammer. Nou, ik ga nog even slapen voordat de kleine zich weer meldt (ze ligt nu heerlijk bij mijn man te slapen) en hopelijk gunt ze ons wat meer uurtjes slaap dan afgelopen nacht. Heel veel succes voor de dames die met de bevalling zijn begonnen en heel erg veel sterkte voor de wachtenden... P.s. mijn bevallingsverhaal volgt nog, misschien lukt dat morgen!
Hoi dames, Nou hier heel de dag onregelmatig weeën gehad. Maar vanaf 17.00 echt elke 5 minuten. Dus moet tot 20.00 wachten en mag dan de vk bellen hopen dat het doorzet en dat we morgen eindelijk papa en mama worden. De Vk is om 20.30 geweest heb nu bijna 3 cm ontsluiting. Ik had goede weeën zei ze. En nu is het afwachten ze verwacht dat het wel doorzet vannacht. Zodra de weeën sneller komen moet ik bellen en komt ze weer langs. Ben ik nog even tussen de weeën door! Hier gaat het lekker. Heb mooie weeën en de vk denkt serieus dat het doorzet wie had dat nu gedacht! Ik niet meer in ieder geval. Moet zeggen de weeën zijn nog goed te doen. Soms een pijnlijke uitschieter maar verder met wegpuffen kom ik nog een heel eind. De vk kwam binnen en zei ik denk dat je nog niet zover bent want je zit er nog zo ontspannen bij Jeroen en ik waren een potje aan het rummikubben haha om de tijd te verdoen en om niet zo met die weeën bezig te zijn. Dus even een inwendig onderzoek en ze zei je hebt krachtige weeën dat voelde ze aan de vliezen en had 3 cm ontsluiting dus erg netjes. Moet nu afwachten als de weeën sneller op elkaar komen, vliezen gebroken of bloedverlies meteen bellen komt ze weer en bij 6 a 7 cm gaan we direct door naar het ziekenhuis!
@marleentje, Veel succes had liever zelf jou geweest maar hopelijk ben je snel mama. SUCCES! @hier, Ik wacht en wacht en wacht nog eens. Mijn tijd komt wel een keertje.
@Mecha Wat jammer dat het niet doorzet..K*t is dat he...!! Zelf kan ik er altijd boos om worden..hihi @Woops spannend maandag het gesprekje, ben benieuwd wat er uit komt. hooplijk gebeurt het vannacht ogf morgen.. @Marleen26..Waaaa spannend bijna papa en mama zet m op meid.. Hier Alles goed. de kleine was minder aanwezig vandaag, maar heeft nu alles weer ingehaald Vorige week had hij dat geintje ook al geflikt..:x 2 dagen veel minder bewogen (wel 10 keer) Maar normaal is het echt een druk kind. En gisteren wat minder en vandaag, maar nu in de avond is alles weer goed. Word er zo onzeker van! Ik hoop echt dat hij er beweeglijk uit komt..haha Dan word ik er niet zo onzeker van. Zowiezo moet hij nog effe 3 dagen volhouden in mn buik (ook al wil ik dat hij nu wel zou komen) Maar we hebben net te horen gekregen dat we er een puppie bij krijgen.. Mensen wilde de pup niet en gaven er geen aandacht aan enz.. Dus kom maar hier met die pup! Dus we krijgen het even druk. Gelukkig is mijn moeder in de buurt mocht het allemaal niet lukken. Maar ben nu echt helemaal happy Nu kan ik me vrije tijd en gedachtes ergens anders op zetten..
@balleke, En puppie en straks een baby, drukke bedoeling maar zeker gezellig. Ons meisje is nu ook heel erg druk bezig in m`n buik. Vind het fijn als ze druk is anders maak ik me ook ongerust.
Mecha: Hihihi, wel leuk dat je iedere keer echos krijgt! Belle: De kraamzorg hier rade ons al gelijk dat inbakeren aan. En dat werkt perfect! Ze zei dat ze het heerlijk vinden de eerste dagen omdat ze lang krap in de buik hebben gezeten. Hier was Jonna ook een keertje erg wakker en wilde alleen maar bij ons in de armen zijn. Ook dat was normaal zij de kraamzorg. Want ze willen graag de warmte voelen. Tis net als bij honden, de pups piepen ook nog een tijdje. Jij heel veel sterkte met je herstel! Doe het lekker rustig aan en laat je lekker verwennen! Marleen: Wat goed nieuws zeg! Ik wens je alvast heel veel succes! Zet hem op! Hier: Jonna was na 2 uur wakker geworden en had haar de borst gegeven. Helaas niet genoeg voor haar en ze dronk nog eens 60cc! Ik vind het allemaal nog erg lastig. Ik kolf, geeft de borst en geef de fles. Ga morgen even aan de kraamzorg vragen of we een ander schema kunnen maken ofzo. Want ik ben bang dat ik haar overvoed ofzo. Tis echt een zuipschuit hoor!