@Kwek: Dat jouw vriend nog zo ver weg durfde Hehe, spijtig dat zijn feestje iets vroeger eindigde, maar ... hij krijgt er wat voor in de plaats hé @Angelic: Gefeliciteerd met jullie zoon! @Voedingen: Ik heb er eigenlijk nog nooit op gelet hoeveel voedingen hij nu krijgt. Ik maak hem in de dag ook om de 4 uur wakker. Even tellen Oei ik kom denk ik ook uit op 5 voedingen. Hij laat 's nachts altijd zo veel tijd tussen zijn voedingen. Gisterenavond heeft hij de laatste voeding gekregen om 23 uur en de volgende om kwart voor 6. Dan weer om 10 uur. Zou dat erg zijn? @Klavertje: Proficiat met jullie dochtje! @Ankje: Wat een geluk dat ze toch de ambulance nog hebben gebeld. Kon Jonna meteen zuurstof krijgen. Wel heftig seg. Hier ging het ook niet vanzelf. Hij moest sneller komen omdat zijn hartje nog maar rond de 50 slagen per minuut deed. Meteen zuignap erop en vroedvrouw meeduwen. Leuke foto En wat een haar heeft Jonna Lekker veel Ze lijken idd even groot @Sanne: Dat is wel een leuke herinnering voor Noa later Zo klein en al in de krant Ik heb Sam na 2 dagen al een tutje gegeven. En hij dronk daarna nog even goed aan de borst. Zijn zuigbehoefte was gewoon zo groot. En toen had hij het vooral 's nachts nog, omdat zijn ritme nog omgedraaid was. Ik kon echt niet heel de nacht met mijn pink in zijn mondje zitten... Hier ook met gebroken vliezen naar het zh. Mijn broek was helemaal nat toen we aankwamen @Jada: Hier is Sam ook wat verkouden. Hij ademt heel zwaar en moet ook vaak niezen. Hij heeft wel af en toe een snotneus Ik spuit elke dag wat van dan fysiologisch water in. Vindt hij heel erg leuk, haha, niet dus Maar dan komt het allemaal wat losser. Ook heb ik zo'n oorstokjes voor babytjes gebruikt om snotjes uit zijn neus te halen Ik zorg er wel voor dat ik het er niet dieper induw natuurlijk. Ik kan er anders zelf niet bij en zo'n pipetje vind ik niet zo smakelijk om te gebruiken. Je kan het helemaal niet uitkuisen. Hehe, hier zuigt hij soms ook zo hard dat zijn tutje er gewoon uitfloept Dat is ook al snel, dat je weer ongesteld bent. Ik hoop dat het hier ook niet te lang gaat duren. @Balleke: Ik moet zeggen dat ik mijn buik nog geen moment heb gemist Echt, als ik mijn mannetje zie liggen ... dit is veel beter En ik kan weer alles! Ik merk wel, dat ik onbewust soms nog over mijn buik aai Terwijl er niets meer inzit @Essie: Hehe, jij bent echt wel verliefd hé Ken dat gevoel, heerlijk hé! kHeb zelfs mijn vriend nog nooit zoveel kusjes gegeven op zo'n korte tijd kan goed zijn dat het zijn regeldagen zijn. Ik had ergens gelezen dat dit vanaf dag 10 kon. Maar tis natuurlijk bij elke kindje anders. Dus wie weet. Als het morgen of overmorgen voorbij is, dan weet je het zeker hé. @Rodelief: Wat fijn dat je weer zwanger bent! Ik duim voor je dat alles goed mag blijven gaan! @Saar: Gefeliciteerd met Iris! @Ise: Hier ook Nutrilon. Maar poepen doet hij als de beste! Nu hij Nutrilon AR krijgt voor zijn reflux, is het wel wat harder maar ook niet altijd. Wisselt af. @Mecha: Die zever blijft echt duren hé ... kHeb er eigenlijk niet veel woorden voor. Sorry meid. Maar kvind het echt zo schandalig hoe hij zich gedraagd. Ik zit echt met je in, want tijdens je bevalling is het echt belangrijk dat je op iemand kan rekenen. Maar kan je dat wel op hem? Blijkbaar niet, want je hebt niet eens de kans gekregen om te zeggen dat je aan het bevallen bent. Dat is nu wel niet het geval, maar stel dat dit nu wel zo was. Dan had hij het niet geweten en gewoon zijn telefoon uitgezet. Dan had jij naar zijn moeder moeten bellen ... kan toch niet @Nikyz: Proficiat met Teun! @Marleen: Spannend!! kBen benieuwd of je al bent bevallen! Wat een heftige bevalling! Gelukkig is hij gezond verklaard. Probeer er nu maar van te genieten. @Djuke: Jij ook al. Veel succes dames! Ik ben nog steeds niet met Sam gaan wandelen Er komt telkens wel iets tussen. Of er komt bezoek, of we moeten zelf weg, of het weer is gewoon te slecht. We moeten zo dadelijk naar een babyborrel, hier vlakbij. Wilde ik eindelijk met de kinderwagen gaan. Is het aan het regenen ... Dan maar weer in de MC en in de auto.
marleen gefeliciteerd geniet ervan!!! ja tis wat met die drank he... pffff... word nog boos als ik eraan denk hoor... maar goed... hopelijk valt het mee bij jou en kun je het uitpraten... goed dat je in elk geval je moeder en zus bij bevalling ook hebt voor het geval dat je niet van hem op aan kunt
@ stampvamp inderdaad .. en dan te bedenken dt hij niet eens een drinker is .. telefoon is btw nog steeds uit want ik heb nog steeds geen ontvangstberichten binnne @ hilly ja ik weet het ook wel maar pfff hoop doet leven?? Wat jammer dat je steeds weer andere plannen moet maken door de regen enzo .. maar nu is het toch droog?? alleen overal sneeuw ? of bij jullie niet?
hilli ik vraag mij dat ook af, of 5 te weinig is. Ze komt overdag zelf voor 5 flessen, de laatste fles rond 23 uur maken we haar wakker, wat dus bijna niet lukt. Dan komt ze zelf weer tussen 2 uur en half 3 en dan weer half 7/7 uur. Ik denk dat als we hara laten slapen om 23 uur ze gewoon om 2 uur weer voor een fles komt, wat betekent dat ze 5 flessen krijgt. Volgens onderstaand schema is dat te weinig: http://www.ggd.net/pool/gezondheidspublicaties/babyvoeding.pdf
Marleen, Gefeliciteerd met geboorte van Jens. Lekker even uitrusten van de heftige bevalling. Spannend Djuke, zet hem op! Essie, Het zou best een regeldag kunnen zijn. Het advies dat ik heb gekregen is zoveel mogelijk aanleggen, als Elianne het aangaf. Heb haar gisteren enorm vaak aan moeten leggen en twee borsten per keer moeten aanbieden, maar vandaag is het alweer beter. Kan weer gewoon 1 borst aanbieden, die ze stevig leegdrinkt en daarna is ze ruim 3 uren tevreden. Mij is gister door de vrijwilligster van borstvoeding natuurlijk uitgelegd dat tijdens een regeldag het kindje sneller groeit, dan de hoeveelheid voeding die jij aanbiedt. Dat moet weer op elkaar afgestemd worden en daarom moet je extra aanleggen, zodat de productie omhoog gaat. Een regeldag is een ruim begrip, want bij sommigen duurt het een week. Ik zou dus niet te snel met een speen beginnen en eerst kijken of je het met aanbieden van de borst kunt redden. Ik ben tot nu toe nog een beetje anti speen Ik weet inmiddels ook waarom ik zo'n pijnlijke tepelhof heb: Spruw. Het was het wachten erop. Verminderde weerstand, ab. Heb nu een kuurtje, wat ik er op moet smeren. Elianne heeft er uitslag van op dr billen, zo sneu. Pff, ik hoop dat dit dan het laatste is.... Moet gelijk aan jou denken Lynd..heb jij geen last van spruw? Kindje hoeft er niet altijd last van te hebben. Spruw geeft ook pijnlijke tepels.
he bah spru :S je weet gelukkig wel wat het is dan kan er iets aan gedaan worden toch?? wel zielig hoor al die baby kwaaltjes
@Mecha: Hier helemaal geen sneeuw, alleen maar regen @Ise: Morgen komen ze de gehoortest doen bij Sam. Dan wordt hij ook weer gewogen. kBen eens benieuwd hoeveel hij dan bijgekomen is. kZal het meteen eens vragen of ik hem meer moet geven. @Chevenne: Wat vervelend dat je last hebt van spruw Gelukkig gaat het over met zo'n kuur. Maar toch ... Idd hopelijk het laatste.
@ Marleentje, spannend zeg, ben benieuwd of ik zo al meer nieuws tegen kom. Je bent in het ziekenhuis met al 6 cm ontsluiting dus kom zo vast babynieuws tegen. Gefeliciteerd met jullie zoon! @ Belle, wat ben je dan druk met zo'n kleintje he? Hoop dat ze snel beter wil slapen. Doe maar rustig aan en probeer er van te genieten dat je niet alles zelf hoeft te doen voor je het weet sta je er alleen voor. @ Balleke, een puppy, jij durft zo vlak voor de bevalling, want het is altijd veel werk om ze zindelijk te maken enzo. Wat voor soort? Aah zie het al leuke worstjes . @ Kareltje, de medicijnen doen nog weinig maar dat kan ook bijna nog niet na 3 weken. Het valt dus sommige dagen flink tegen, vooral als ik veel heb gedaan. Heel stiekem vind ik het niet zo erg dat anton nog geen werk weer heeft en dus boodschappen kan doen. Met de kleine is goed te doen, op mijn manier, ben vooral erg gelukkig met mijn box, zal binnenkort eens een foto van plaatsen iedereen is verbaasd als ze hem zien. Hoe gaat het met jou dan? Is het qua fm klachten meegevallen? of juist niet? @ Woops, wat moest jij nu weer vanacht hier balen zeg dat je weer niet kon slapen. @ Mecha, wat een piep is het toch, misschien niet leuk voor jou dat ik het zeg maar dit si toch te zot voor woorden, wat nou als er wat mis was geweest dan was hij niet eens bereikbaar voor je dat kan toch niet, zeker niet nu je al zover bent in je zwangerschap, meid een grote knuffel. @ ise, ik geef friso voeding en poepen is meestal geen probleem. @ Nickyz, gefeliciteerd met jullie zoon Teun @ Djuke, ook al in het ziekenhuis, het wordt vandaag babyboom dag.
@ blain jaaa marleentje is al bevallen ennuh het is ook een piepzak!! ik bel hem net weer ... zegt hij ja ik ben bezig ikb el je zo . ik zeg ik weet niet hoor maar ik bel je vannacht 5 keer en je hangt gewoon op niet eens vragen of ik moest bevallen wat nou als ik wel moest bevallen.... ja sorry nou daar koop ik dus niks voor heb een zolder vol met sorry en ik kan ze nie3t verkopen dus hou je sorry maar bah!
Marleentje gefeliciteerd met Jens. @ Mecha, inderdaad sorry levert je weinig op, vind het wel sneu voor je dat je niet op hem kunt bouwen. @ Hier, moest net even een baby troosten en nu slaapt hij lekker had ook niet anders verwacht want opa en oma komen zo . Hij heeft zo goed geslapen vanacht, van 21.00- 4.00 en toen nog weer tot 9 uur. Net had hij even weer veel verdriet, hoop niet dat dit een nieuwe trend wordt . Ach we zullen het wel zien. Ik krijg nu zo vistite dus tot later vandaag.
veel plessier met je visite .. ennuh nee dat verdriet daar word je niet blij van helemaal als ze zo ontroostbaar zijn die kleine pukkeltjes
Jaaaa, weer beeebie nieuws!! Nickyz: Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon Teun! Marleen: Gefeliciteerd met jullie wondertje Jens!! Woops: en? en? en? Essie: veel plezier met plaatjes schieten!! Hopelijk zijn het inderdaad de regeldagen... Is wel zielig om je kleintje zo te zien! Mecha: Sorry hoor... maar wat een *&%^&$%$eikel ! :x Voor hetzelfde geld lag je nu te bevallen en had hij doodleuk zijn telefoon uitgedaan! Als je hem weer ziet geef hem dan maar een flinke dreun op z'n achterhoofd .. en zeg maar gelijk dat hij die van mij gekregen heeft! knuf voor jou!! Jada: Jij ook al ongesteld geworden! Ik ben het hier ook nog steeds! Ach, het werkt inderdaad allemaal weer ... heb 't alleen niet gemist! Ik vind jou mannetje trouwens zo ontzettend prachtig he! Hij heeft echt ogen om in te verdrinken!! Wordt later vast een (lieve) ladysman! Hier: Ga weer even wat in het huis doen! Beide knullen slapen dus nu kan het!! Zwaai zwaai!
whahah is goed eleni zal ik met alle plessier uitvoeren whaha jij hebt het maar druk met die ventjes van je wat zijn ze al veranderd he?! echt mooi hoor @ mezelf ik ga morgen naar het ziekenhuis.. gewoon de normale controles ,,, ik ga maar is zeggen dat ik gestript wil worden want niemand begint erover maar ondertussen ben ik al practisch uitgerekend .. dus maandag strippen tenminste dat hoop ik
Hallo allemaal!!! Nickyz en Marleentje, GEFELICITEERD MET JULLIE MANNETJES, HÉÉL VEEL GELUK!!! Hoop dat jullie snel een beetje opgeknapt zijn en lekker kunnen genieten!!! @Ankje Is te hopen dat het allemaal nu gaat zoals ze beloven. Wordt tijd voor jullie dat het lekker klaar is! @Blaine Wat voor box heb je dan? Fijn dat het allemaal wel gaat met de kleine, maar denk aan jezelf hé meid. Geniet ervan zolang je mannetje nog thuis is! Met mij gaat het eigenlijk ook nog heel goed, ik geniet er maar van want kan ook best een terugslag krijgen natuurlijk. Je wordt vanzelf ook handig hé met bepaalde dingen, komt goed. Fijne dag allemaal nog en meiden die bezig zijn, zet 'm op! Kom straks nog even kijken of er weer meer baby'tjes geboren zijn! Dikke knuffel allemaal!!!
Ja het verschil is echt enorm!! Mason begint al op papa te lijken .. niet qua uiterlijk dan!! Kijk en oordeel!!
Eleni wat een moppies!!! Chevenne ja, het zou idd regeldag(en) kunnen zijn. We zien het wel. Nu ligt ie weer heerlijk zoet te slapen en ik heb net weer 2 volle flessen afgekolfd. Soms kolf ik ze maar ff helemaal leeg. Enne, ik ben ook anti-speen hoor, maar soms is het ff nodig....haal hem daarna ook gelijk weer weg. Is echt heel af en toe dat ik hem geef. Blaine ben ook wel erg benieuwd naar je box?! Hilli spijtig dat je nog niet naar buiten bent geweest. Gewoon doen joh! Parapluutje mee8)!! Hier: heerlijk even naar buiten geweest en net de visite uitgelaten. Vanavond lekker met z'n 3tjes!!! Ik heb trouwens nog helemaal geen foto gepost.....hier dan!!
jeah, alweer 2 beebejes erbij!!! Marleen en Nickyz gefeliciteerd!!! Nog niet alles teruggelezen. Maar las eea over voedingen ed. Vandaag is de kraamhulp voor het laatst geweest. Noa was gelukkig alweer goed aangekomen. Zit nu op 3860 (was 3950), dus al bijna op geboortegewicht. Ik moet nog even 7 voedingen per dag aanhouden, maar het kan goed dat Noa snel overgaat op 6. Ze slaapt echt superveel en moet haar soms echt wakker maken. In de nacht mag ik er niet meer dan 6 uur tussen laten. @ Jada: zag dat ik de lengte nog niet doorgegeven heb. Is 54 cm, dus hoort bij de flinke tantes Dames die nog altijd niet bevallen zijn: succes met de laatste loodjes!!!!