januari 2010 mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door balleke, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Ha meiden, ik breek weer even in!
    Heb een berichtje van Djuke...

***** BUDDYNIEUWS *****

Sms: 36 uur voor niks. Ik krijg een keizersnede. Enorm balen. Ben bang.

***** Einde BUDDYNIEUWS *****

2. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    LIEVE BEVALLEN DAMES! HEEL ERG GEFELICITEERD EN ALLE GOEDS!! :)

Hier alleen even ego, alweer, sorry.
    Knip gaat wat beter, staan nog altijd erg pijnlijk maar zitten gaat nu wel. Gelukkig! Vrijdag heeft de 'kraamhulp' er even naar gekeken en ze zei dat alles er goed uitzag, geen ontstekingen etc., heel mooi gehecht.

BV is nog altijd een ramp. Heb van het weekend rechts alleen gekolfd om de productie op gang te houden, en heb alle 3 uur ('s nachts wat meer tijd ertussen) links aangelegd. Resultaat: pijnlijke linkertepel (al ziet hij er redelijk uit), en zorgen omtrent melkproductie. Soms komt er niet meer dan 40 ml uit mijn linkerborst (zijn weer begonnen met wegen omdat ik al dacht dat ik te weinig melk had). Dan opeens vannacht 120 ml., dan weer superweinig. Ik snap er niks van. Moet met rechts bijvoeden, met flesje willen we niet, als het om 20 ml. gaat doet hubby het met een bekertje, maar als het om meer gaat dan dus met rechts.
    Heb ook aan spruw gedacht maar er zijn helemaal geen tekenen voor, bovendien ziet mijn rechtertepel er weer redleijk uit (maar doet nog wel erg pijn). Kijk tegen elke voeding op en weet niet hoe dit gaat eindigen. Ga morgen langs kinderarts om e.e.a. te bespreken, vooral over of we hem steeds bij moeten voeden als hij te weinig drinkt, of dat we moeten wachten tot hij zich zelf weer meldt. Ben echt wanhopig, ben de hele dag aan het huilen (met Jakob lijkt overigens alles OK, behalve zijn hysterische moeder ;):().

Gisteren trouwens ook lopen janken omdat ik tijdens Jakob in bad doen, toen ik hem omdraaide, zijn gezichtje per ongeluk in het water liet hangen. Meteen omgedraaid natuurlijk, maar kind kreeg geen lucht en liep in zijn wanhoop te maaien met zijn armen, was verschrikkelijk om te zien :(. Eenmaal rechtop kwam alles er natuurlijk meteen uit en zette hij het op een gillen, maar voelde me zo'n mislukkeling... :(:(:(

Chevenne, over pijnlijke tepelhof: bij mij was hij wat rood en ontstoken, en de lactatiekundige raadde aan er na elke voeding (na de bekende druppel melk erover uit te strijken) wat jodium (betadine) op te doen. Dat zou je er ook niet af hoeven wassen. Het is bij mij nu minder rood.

Essie: wat een superlief kind heb je toch, hoe kan hij zo spontaan in die houding gaan zitten met zijn armen onder zijn hoofd!! :)

Ook de foto's van Ayden en Mason zijn superschattig, zeg! Wat leuk toch, zo'n tweeling (al doe ik het je niet na!!!). En wat grappig dat je in je banner toch even meldt dat jullie NIET voor een derde gaan ;):D

Arme Djuke... :(

3. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Djuke:$:(.....hoop dat alles goedkomt en je kleine schat blakend gezond geboren wordt. Je zal dit zelf niet meer lezen maar ik denk aan je. Heb een soortgelijk verhaal, maar mijn hemel...36 uur:$:(!!

Lynd wat een drama:(....denk je er uberhaupt over na om alleen te gaan kolven...?? Zo is het toch geen doen:( Ik kan je goed begrijpen dat je zo geschrokken bent van dat water, al zullen we best allemaal weleens van dat soort acties hebben. Alleen zit jij er nu sowieso al doorheen. Heel veel sterkte met alles, en succes bij de kinderarts; hopelijk kan die je helpen! Zijn je zussen er al?? Enne, ja wat een portret he die kleine man van me. Is één van z'n favoriete houdingen:D!

Chevenne oeps vergat je heel veel beterschap te wensen:)!

4. Sjees

Sjees Niet meer actief

Hoi allmeaal,

Nikyz en marleen,gefeliciteerd!!

Djuke, meid wat vervelend dat je zo lang voor niets hebt moeten persen maar je bent zo mama,komt vast goed meis!!

lieve lynd,meis wat naar dat je zo onzeker en verdrietig bent,ik weet dat je nu denkt wat heb ik eraan maar echt ,het komt goed,kijk naar mij,ik had het ook niet gedacht maar voel me al zo'veel beter en vrolijker,en in het begin kon ik ook alleen maar huilen.
    Ik vind het sneu dat je nog steeds zo'n moeite met die bv hebt,en ik vind het ontzettend kanp dat ondanks de pijn en alles je het toch blijft proberen!!
    En het badverhaal,je moet jezelf niet schuldig voelen hoor,ze zijn ook zo beweeglijk en glibberig in bad en het is goed gegaan toch,hij had zich alleen even verslikt.

5. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Sjees Aylani is 1 maand! YEAH:)!!!

6. Mecha

Mecha Niet meer actief

whahaha die is goed!!! :D:D:D:D

7. Mecha

Mecha Niet meer actief

owwh wat lieffff smelt smelt:)

8. Mecha

Mecha Niet meer actief

oooowwwh ik smelt :) wat een skeetje :D

9. Mecha

Mecha Niet meer actief

@ djuke jeetje meid wat naar voor je 36 uur :$:$:$ heel veel succes en komt goed meid ;)

@ lynd hele dikke knuffel maar twijfel niet aan jezelf iedereen maakt fouten en iedereen heeft het wel is ergens moeilijk mee ;)
    knuff knuff

10. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    @ Marleentje: gefeliciteerd met jullie zoon Jens!
    @ Nickyz: gefeliciteerd met Teun!
    @ Eleni: wat een snoepies zijn die jongens van jou toch! *smelt*
    Grappig je banneronderschrift ;)
    @ Essie: o, Yordin is ook al zo'n droppie.....
    @ Djuke: balen dat het toch nog een keizersnee is uitgedraaid......weet alles van hoe frustrerend dat is na zo lang bezig geweest te zijn! Laat de keizersnee gewoon gebeuren, dan heb je snel je kindje in je armen.....succes!
    @ Lynd: meid, op een gegeven moment moet je besluiten dat je ALLES geprobeerd hebt en dan of alles gaan kolven of overgaan op flesvoeding, want hier ga je aan onderdoor! Zo kan je toch niet meer genieten van je mannetje? Wou dat ik wat voor je kon doen.....dikke knuf!
    @ Sjees: fijn dat het bij jou al stukken beter gaat! En Aylani alweer 1 maand...gaat snel!

Hier de laatse nachten wat twijfels of Tessa het niet te koud heeft.......Ze wordt ineens vroeger wakker en vooral in de ochtend is het ineens rond half 7 i.p.v. 8 uur. Voorheen lag ze in een wikkeldoek en dan onder de dekens met 2 kruikjes. We hadden gisteren de wikkeldoek weggelaten en toen was ze vroeg en vannacht hadden we een kruikje weggelaten en toen was ze ook vroeg. We deden dit, omdat we dachten dat het anders te warm zou worden....haar kamertje is overigens rond de 18 graden. Hoe liggen jullie kindjes in bed? GEbruikt iemand al een slaapzak?
    Verder is ze vandaag de hele dag al aan het huilen, behalve als ze bij ons op schoot mag.....zucht.....denk aan krampjes?
    Straks maar Infacol gebruiken

11. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.675
    1.433
    113
    Zo ik ben er ook weer even, visite is weg en we hebben zo'n leuke loop auto gekregen. Ja ik weet dat hij er nu nog niks mee kan maar hij is zo stoer en zoiets hadden we nog helemaal niet dus helemaal blij mee.

@ Djuke, wat balen zeg dat het toch een ks wordt, hopelijk is alles goed met jullie.

@ Lynd, meid een grote knuffel voor jou, en ik kan het niet beter zeggen als mamanama, je moet ook kunnen genieten van je kindje ipv alleen maar met voeden bezig zijn, als het niet gaat tja jammer dan met een flesje worden ze ook groot. En ooh die twijfels he dat is toch wat, ik denk dat iedereen wel eens een keer een foutje maakt en er dan zelf erg van baalt, niet teveel bij stil staan ze kunnen en boel hebben hoor.

@ Eleni, ooh wat zijn ze lief, zo schattig met zijn tweeen, en oei wat een ondeugd nu al dat wordt nog wat als die gaat puberen :D.

@ Essie, ook al zo'n mooie bos haar, lief hoor.

@ Mamanama, Quinten krijgt 1 kruikje mee en ligt heerlijk onder zijn dekentjes, heb van die veiligheidsdekentjes in een overtrek en die ligt dan dubbel geslagen op bed zeg maar. Temp, schommelt hier tussen 15-18. Ik gebruik geen slaapzak omdat hij wel rustig onder de dekens blijft liggen, als je kindje zich loswoelt is een slaapzak wel handig.

@ Kareltje, hopen dat de terugslag weg blijft, en geniet er ook nog wel van dat mijn man thuis is. Ik heb dus een box die electrisch in hoogte verstelbaar is, de hele box zeg maar en met klapdeuren aan de voorkant, er ligt ook een dikke matras in, zodat hij er ook in kan slapen evt. en ik hem er goed in kan verschonen, zal er van de week even een foto van maken.

@ Hier, vanavond hebben we nog even een schommelstoel gehaald voor Quinten, kwamen er 1 tegen op internet en bij ons om de hoek, dus hij ligt nu heerlijk te schommelen. Vanmiddag heeft hij natuurlijk de hele middag geslapen want oma was er :D. Ze waren de straat nog niet uit en wakker hij doet het er om, mijn moeder vraagt zich al af of hij wel oogjes heeft ;).

12. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.675
    1.433
    113
    Ik moet natuurlijk ook nog even spammen met een foto van gisteren van mijn grote vent :)

13. Djuke, meid wat ontzettend balen dat het uiteindelijk een KS wordt, sterkte meid, zet hem op!!!

Sjees, je meisje alweer een maand oud, gaat snel!!

Eleni, wat een ontzettende schattige foto's. Julian heeft dat inmiddels ook al geleerd om zijn middelvinger op te steken, maar zijn duim omhoog kan hij ook. Tja ongesteld zijn, heb ik echt niet gemist. Heb de hele dag al enorme buikpijn. Had ik eerder nooit.

Essie, het kan idd best een regeldag zijn, hopen dat het morgen beter gaat.

Mamanama, hier onder een dun fleecedekentje en een wat dikkere deken met een kruikje.

Lynd, meid je gaat er helemaal aan onderdoor op deze manier. Ik zou helmaal gaan kolven en als het echt niet lukt, eventueel de BV afbouwen. Ook met flesvoeding lukt het prima. En dat je af en toe even onhandig bent, met het in bad doen bv, kan gebeuren, we moeten het allemaal leren. Dikke knuffel!!

Blaine, leuke foto meis, wat wordt hij alweer groot. Leuk dat jullie een schommelstoel hebben gekocht. Ik ben ook nog steeds op zoek, wil graag een rieten schommelstoel.

14. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    @Eline Waa leuke foto..haha
    @Marleentje gefeliciteerd met jullie kleine.
    @Djuke jammer dat het uitdraait op een keizersnee..Maar je zult nu snel je kleintje in je armen krijgen.
    @ Waar is Woops??? Stiekem aan het bevallen??

@ Alles gaat goed. Pup doet het ook goed. Met poepen en plassen gaat het ook goed, af en toe een ongelukje (maaja ze is nog een pup) Erg eigenwijs en donderstraal, maar super lief en wil de hele dag geknuffelt worden..haha (lijkt wel of ik over mn kind praat)
    De kleur is rood. Ach ik ben al heel mn leven in de honden opgegroeid, dus dat zal wel goed komen...;) En moeders helpt mee mocht het nodig zijn. Anders even kijkje op de site van mn ouders (Index)

15. #435 Chrissy84, 24 jan 2010
    Laatst bewerkt: 24 jan 2010
    Bevallingslijst:

Blaine (35+3) - 5 december 2009 - ZH - zoon Quinten (3176 gr.)(45cm)
    Crash (35+1) - 5 december 2009 - ZH - zoon Liam (…. gr.)(..cm)
    Eleni (34+6) - 21 december 2009 - ZH - zoon Mason (2620 gr.)(47cm)
    Eleni (34+6) - 21 december 2009 - ZH - zoon Ayden (2780 gr.)(47cm)
    Rebbel (34+6) - 22 december 2009 - ZH - dochter Luna (2695 gr.)(45cm)
    Nikkie80 (38+0) - 23 december 2009 - ZH - zoon Tygo (2745gr.)(..cm)
    Nikkie80 (38+0) - 23 december 2009 - ZH - dochter Sanne (2795 gr.)(..cm)
    Sjees (39+5) - 24 december 2009 - ZH - dochter Aylani (3450 gr.)(53cm)
    Justfem (38+2) - 24 december 2009 - ZH - dochter Roos (2811 gr.)(50cm)
    Marieke (39+1) - 26 december 2009 - ZH - zoon Job (4570 gr.)(54cm)
    Ruby82 (39+1) - 27 december 2009 - ZH - dochter Nadia (3760 gr.)(50cm)
    Ise (39+1) - 2 januari 2010 - ZH - dochter Jade (3500 gr.)(..cm)
    Choco (39+0) - 2 januari 2010 - ZH - dochter Gabriëlle (2980 gr.)(47cm)
    Jada1984 (39+4) - 3 januari 2010 - Thuis - zoon Julian (3140 gr.)(48cm)
    Hilli (38+1) - 5 januari 2010 - ZH - zoon Sam (3350 gr.)(51cm)
    Butterfly (38+4) - 5 januari 2010 - ZH - dochter Melissa (3160 gr.)(47cm)
    Noname (41+1) - 5 januari 2010 - ZH - zoon Liam (4365 gr.)(53cm)
    Kareltje (39+2) - 6 januari 2010 - ZH - dochter Elise (3220 gr.)(..cm)
    Mamanama (38+3) - 6 januari 2010 - ZH - dochter Tessa (3910 gr.)(52cm)
    1985Breezer (39+3) - 6 januari 2010 - ZH - zoon Tijn (2920 gr.)(47cm)
    Lumea (40+3) - 6 januari 2010 – Thuis - dochter Tamsin (3260 gr.)(49cm)
    Puk25 (38+1) - 6 januari 2010 – .. - dochter Lila (…. gr.)(..cm)
    Juni (38+5) - 7 januari 2010 - ZH - dochter Maja (3065 gr.)(50cm)
    Essie79 (37+3) - 8 januari 2010 - ZH - zoon Yordin (2714 gr.)(50cm)
    Suusefruus (40+5) - 8 januari 2010 - ZH - dochter Sophie (3110 gr.)(50cm)
    Jesjuh (38+4) - 8 januari 2010 - .. - zoon Kenji (…. gr.)(..cm)
    Wiebertje (39+0) - 9 januari 2010 - .. - zoon Aiden (3710 gr.)(..cm)
    Chevenne (37+5) - 11 januari 2010 - ZH - dochter Elianne (3980 gr.)(52 cm)
    Bruidje77 (38+3) - 11 januari 2010 - ZH - dochter Demi Anjelie (3540 gr.)(..cm)
    Lynd (39+6) - 12 januari 2010 - ZH - zoon Jakob (3970 gr.)(54cm)
    Diana78 (40+5) - 12 januari 2010 - .. - zoon Luuk (4170 gr.)(..cm)
    LadyJoey (41+1) - 14 januari 2010 - ZH - zoon Ayronn (3995 gr.)(52cm)
    Gewoon Sanne (39+6) - 15 januari 2010 - ZH - dochter Noa (3950 gr.)(54 cm)
    Klavertje77 (41+4) - 17 januauri 2010 - ZH - dochter Nora - (3910 gram) (..cm)
    Annemica (40+3) - 18 januari 2010 - .. - zoon Joris Sebastiaan (..gr.)(..cm)
    Sjalotjuh87 (40+3) - 18 januari 2010 - ZH - zoon Quinten (3580 gr.)(53 cm)
    Blommeke (40+3) - 18 januari 2010 - .. - dochter Romy (.. gr.)(..cm)
    Mispoes (41+2) - 18 januari 2010 - .. - dochter Pien (4440 gr.)(53cm)
    Ankje (39+4) - 19 januari 2010 - Thuis - dochter Jonna (4660 gr)(54 cm)
    Belle1978 (40+0) - 19 januari 2010 - ZH - dochter Fenne Noah (3150 gr.)(49 cm)
    Lovelylonnes (41+2) - 19 januari 2010 - .. - zoon Hayden (..gr.)(..cm)
    Suzanne78 (40+0) - 20 januari 2010 - ZH - zoon Laurens (3740 gr.)(..cm)
    Densie24 (39+2) - 21 januari 2010 - ZH - zoon Ryon Jake (3140 gr.)(49 cm)
    Saar84 (40+0) - 21 januari 2010 - ZH - dochter Iris (3180 gr.)(50 cm)
    Angelic (40+6) - 22 januari 2010 - ZH - zoon Genoah (3460 gr.)(51 cm)
    Nickyz (39+2) - 24 januari 2010 - ZH - zoon Teun (3800 gr)(51 cm)
    Marleentje26 (40+6) - 24 januari 2010 - ZH - zoon Jens (..gr)(..cm)

Er zijn al 24 jongetjes en 23 meisjes geboren

De lichtste baby is van: Eleni – Mason 2620 gr.
    De kleinste baby is van: Blaine – Quinten 45 cm en Rebbel – Luna 45 cm

De zwaarste baby is van: Ankje - Jonna 4660 gr.
    De langste baby is van: Marieke – Job 54 cm en Lynd – Jakob 54 cm en Ankje - Jonna 54 cm en GewoonSanne - 54 cm

16. kareltje1

kareltje1 Bekend lid

3 sep 2009
    510
    0
    0
    Werk op een woongroep waar mensen met een verstand
    Noord-Brabant
    Wat een lieve foto's zeg!!! Heerlijk al die baby's!!!

@Woops
    Mis Woops ook meteen inderdaad. Hoop voor haar dat ze aan het bevallen is, wordt tijd hé meid!!!

@Djuke
    Héél veel succes, wat naar voor je dat het zo loopt. Maar hopelijk heb je ondertussen een gezond kindje in je armen!!!

@Blaine
    Wat fijn dat die mogelijkheden er zijn hé! Ik ben benieuwd naar de foto, maar wist niet dat je die ook aangepast had. Je hebt een heerlijk ventje zeg!!!

@Lynd
    Voor jou ook een héle dikke knuffel!!!

17. kareltje1

kareltje1 Bekend lid

3 sep 2009
    510
    0
    0
    Noord-Brabant
  18. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.675
    1.433
    113
    @ Jada, niet voor ons zelf maar voor Quinten is van de fisher price en die schommelt en heeft lichtjes en muziekjes, vind hij echt helemaal geweldig. Een echte schommelstoel is ook fijn, zag ik ook wel zitten vroeger maar het lukt me nu echt niet meer om daar uit te komen :).

@ Kareltje, ze bestaan echt aangepast ideaal, had er ook wel graag een bedje van gewild maar dat is niet te betalen had met deze mazzel dat ik hem over kon nemen van iemand.
    Wat een schatje.

@ Woops, had je ook al gemist meid, alles goed? Hoop zo op babynieuws

19. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    @Kareltje...Wat een scheetje..Smelt

@woops Ik heb allemaal het idee dat ze aan het bevallen is. Op hyves is het ook erg rustig.. Dusss ben erg nieuwsgierig..;)

20. kareltje1

kareltje1 Bekend lid

3 sep 2009
    510
    0
    0
    Noord-Brabant
    Fijn Blaine dat je daar goedkoper aan kon komen, zal allemaal wel héél duur zijn. Jammer dat je het bedje niet hebt, maar is het zo ook wel te doen. Jij hebt echt veel pijn als ik dat altijd zo lees hé?! Werk jij normaal wel (buiten verlof bedoel ik) of is dat ook veel te zwaar voor je? Echt vervelend zo jong al hé. Heb je al van jongs af aan die klachten?

Deel Deze Pagina