Haha, sjees dat is slim! Zelf kom ik nog het minste toe aan koken voor mijn vriend en ik, terwijl het toch belangrijk is om gezond te eten, zeker omdat ik BV geef. En ik moet ook genoeg water drinken voor de BV maar daar kom ik ook vaak niet aan toe. En ik heb Hazel 17 maanden BV gegeven en ik zou het nu zo erg vinden om het maar heel kort te kunnen doen, maar het is wel zo dat kindjes sneller weer wakker zijn met BV natuurlijk en soms is de verleiding om flesjes te gaan geven wel groot. Misschien moet ik Maja vannacht eens inbakeren zoals ik bij Hazel deed. Nu had ik daar een speciaal inbakerzakje van puckababy voor gekocht maar dat wil ze niet aan, dus misschien moet ik het eens met een gewone doek proberen.
Het is toch wat met al die niet slapende baby's, ik ben danwel erg blij met ons ventje, heb helaas weinig tips, behalve lekker warm met een kruikje in bed dan verbruiken ze minder energie en kunnen dus langer met het eten in hun maagje. En toen hij tegen een ophoging van de voeding aan zat en krap genoeg had gaf ik 's avonds de laatste fles alvast wat extra . Er vroeg nog iemand naar de voedingen van Quinten hij krijgt dus 5 voedingen per dag en zelfs overdag moet ik hem soms wakker maken voor de voeding amdat ik anders niet uit kom, gelukkig gebeurt dat niet zo erg vaak, maar kan wel merken dat hij meer honger heeft als we weg zijn geweest dan wanneer we gewoon thuis zijn. Als we een drukke dag hebben gehad slaapt hij de volgende dag extra veel en is erg rustig. Ellen gefeliciteerd met jullie zoon. @ Juni, wat balen dat ze 's nachts zo slecht slaapt hopelijk gaat dat snel beter, je hebt zelf je rust ook wel nodig. @ Hier, wachten nog steeds op een telefoontje over de sollicitatie van vorige week, ze zouden vrijdag of maandag bellen maar hebben nog niet wat gehoord dus ben er bang voor dat het niet wat wordt . Ik ga zo even weer een kereltje eten geven. En Mecha waar ben je was alles goed in het ziekenhuis?
Wipstoel: nou, dan gaan wij de onze ook maar eens opbouwen Wij hebben er express één gekocht die ook erg vlak kan, zodat de kleine er ook echt in kan liggen. Bij een hypermarkt gekocht overigens, dus duur was hij ook niet! Ik herken wat jullie zeggen over wat er allemaal wel niet zou mogen: zijligging, buikligging, te lang in maxi cosi, wipstoel of draagzak, blabla. Wij proberen hier ook een balans in te vinden, wat vrij moeilijk is omdat de adviezen hier in Hongarije vaak tegenstrijdig zijn met de adviezen in NL. Wat is dan wijsheid? Blaine: op het buikje leggen heb ik geprobeerd, maar hij begon te gillen als een speenvarken, haha! Zal het om de zoveel dagen nog eens proberen, want heb inderdaad gelezen dat het belangrijk is: als ze zich dadelijk zelf om kunnen draaien kunnen ze hun hoofdje dan al overeind houden. Rot dat jullie nog niks hebben gehoord wat betreft de sollicitatie, maar weet niet of dat per se een afwijzing betekent, hoor. Even volhouden nog! Over eten: ik vond het altijd zo verschrikkelijk om te zien dat mijn vriendin (zoontje nu 7 maanden) zo weinig tijd voor zichzelf nam, helemaal niet meer toekwam aan eten. Nu zie ik hoe dat kan gebeuren, want zoals wel meer van jullie beschrijven, lijkt het kind wel altijd aandacht te willen als je zelf aan tafel schuift . Doe erg mijn best om 3 maaltijden per dag in te plannen, maar vergeleken bij wat ik vroeger at (ook voor de zwangerschap) is het maar magertjes. Al zou ik wel wat chocotofs lusten, alleen hebben ze die hier niet Juni, Drinken/borstvoeding: ik drink altijd water TIJDENS de borstvoeding. Omdat ik maar één hand beschikbaar heb (of geen, omdat ik ook het tepelhoedje heb dat ik vaak vast moet houden), heb ik een beker met een rietje, een bidon zal waarschijnlijk ook goed zijn. Tijdens BV heb je in elk geval tijd om te drinken, en ik krijg gek genoeg ook dan altijd dorst! Chevenne, wat fijn dat het bij jou ook weer beter gaat! Zat over je in, mijn eigen situatie leek nog zo rooskleurig vergeleken bij de jouwe... Loop jezelf inderdaad niet voorbij nu, alles op zijn tijd! Het huishouden wacht wel! Ja, inmiddels kan ik ook de douchekop vol op mijn knip zetten . Ik ga ook altijd even douchen na het poepen omdat ik bang ben dat e.e.a. blijft hangen in de hechting en gaat ontsteken. Over spelen: Ik wiebel ook altijd met speeltjes voor zijn neus, en aai met de (zeer zachte) beer over zijn wangetje, en hij vindt alles prima, maar vraag me af hoeveel hij ervan meekrijgt. Hij blijft gewoon lekker kijken, heb het idee dat dat op dit moment nog genoeg is voor hem, alles is immers nog nieuw!! Kreuntjes: ook hier komt het hele kreun-palet voorbij. Nu is hij ook weer bezig, maar ik zie dat hij met zijn hele lijf bezig is om een scheet eruit te werken... hihi, ja, daar was hij! Slapen doet hij ook niet stil, soms gilt hij even op in zijn slaap om vervolgens weer lekker verder te maffen, wij wel wakker natuurlijk Moet de babyfoon dan ook niet te gevoelig instellen, al die kreuntjes hoef ik niet mee te krijgen als ik slaap! Er hebben 2 bevriende kinderartsen gezegd dat het heel normaal is dat babies de eerste tijd vrij rusteloos slapen wat geluid betreft, dat zou vanzelf beter moeten worden. Ellen, wat een heftig bevallingsverhaal ook bij jou! Wat raar dat ze de ruggenprik alleen hoog konden zetten! Hebben ze wat gezegd over de last in je benen, die ruggenprik zou toch na een paar uur al uitgewerkt moeten zijn? Fijn dat de BV goed gaat en jullie lekker aan het genieten zijn! Houden zo!! Sjees, hier zitten we aan (ongeveer) 23.00, 4.00 en 8.00 of 9.00 wat betreft voedingen, en ik vind dat wel meevallen. Het zou nog makkelijker zijn als ik zelf tot 23 wakker zou kunnen blijven, want dan in principe maar één keer wakker worden voor een voeding, maar dat zit er nog niet in... Overdag probeer ik hem alle 3-3,5 uur aan te leggen, zodat we op de 6 voedingen p/d komen. Misschien is het dan toch maar beter Jakob ook tot zijn laatste voeding in de woonkamer te houden, dat krijsen 's avonds heeft ook geen zin. Vraag is dan alleen wanneer we hem gaan baden, voor de vroege of late avondvoeding? Moest lachen om je praktische oplossing als de kraamvisite er is Ik denk niet dat de mensen dat erg vinden Iedereen blij Belle, wat rot dat het nog niet zo goed met je gaat, helaas herken ik veel van wat je zegt. De hele dag pijn aan tepels en knip is heel k*t (dit keer letterlijk). Lukt het kolven wel goed? Heb je overdag genoeg tijd om even wat slaap mee te pakken? Sanne, wat heerlijk dat jullie zo'n lekker dagje hebben! Lekker, he, dat knuffelen in bed. Wij leggen hem dan altijd op zijn aankleedkussen in ons midden, zodat er niks kan gebeuren met dekbedden of wegrollen als we zelf ook weer even wegdoezelen. Juni, ook jij zit er nu even doorheen! Knuffel! Dat met je haar zal wel weer goedkomen, hoor Tenminste, dat hoop ik, want mijn haar zat tijdens de zwangerschap al niet en nu nog steeds niet Kan je je het misschien veroorloven een keer luxe te doen en een kapper aan huis te laten komen? Het lijkt me superzwaar met 2 kinderen, weet ook niet hoe jullie dat doen...
@ lynd In het ziekenhuis hebben ze alleen gezegd dat het door die prik kon komen, verder ook niet eccht uitgelegd waarom ofzo. Had daar beter naar kunnen vragen maar daar heb ik op dat moment niet echt aan gedacht. De verloskundige zei ook dat het daardoor kon komen. Het gaat wel steeds iets beter, maar als ik echt last blijf houden ga ik er zeker nog achteraan.
lynd,hier doe ik haar sóchtends n badje want ze wordt er veel te wakker van,gisteravond moest ze wel in bad omdat ze helemaal onder de poep zat en ik het er niet af kreeg en helaas daarna dus klaar en klaar wakker. Wat alle adviezen betreft ik zou gewoon doen wat je gevoel je ingeeft,en als de kinderen maar stevig en niet al te lang in elkaar gedoken liggen is er echt niets aan de hand hoor,en die deken tip is echt een aanrader hoor,zodat ze gewoon recht liggen. Ik kan ook echt niet wachten tot we zo'n swingstoel hebben,hoop echt zo dat het helpt tegen het huilen Eten@ ik moet zeggen dat ik eigenlijk ook amper nog gekookt heb en we hier ook veel ongezond eten helaas,mannetje kookt nog wel eens maar ook die is moe als ie uit zijn werk komt en neemt dan vaak aylani even bij zich zodat ik even kan uitrusten van het gehuil enz,...heb dan ook echt de puf niet meer om in de keuken te gaan staan,ik denk dat het vanzelf wel weer beter gaat worden,en trek me er maar even niet zo veel van aan. juni,ik heb net Aylani ook stevig in een doek gewikkeld,en zowaar ze ligt al 20 minuten te slapen,hopelijk blijft ze nog even zo liggen,wat een rust zeg! Ben benieuwd of het jou ook helpt,laat je het nog weten??
Hmmm...kan niet meer plassen. Plas al een paar dagen kleine beetjes, terwijl ik gewoon drink, maar ik zweette enorm veel van de koorts. Nu wil het vandaag echt niet meer. Ze hadden al het idee dat de ab niet voor de blaasontsteking hielp en moest morgen nieuwe urine brengen, maar gaat een beetje lastig als je nog maar 10 druppels plast en aandrang blijft houden. Heb ze net maar weer gebeld en ze gaat overleggen. Zucht, heb echt een hotline naar de huisarts momenteel....Nu moet het klaar, over en uit zijn! :x:x Word er echt pislink nu van. Elianne zweert vandaag bij slapen op het voedingskussen, die houden we er hier in.
Ellen, gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon Rowell!! Geniet ervan. Sjees, ik ben ook jaloers op Blaine met haar geweldige slaper. Hier meestal: 5 uur, 9 uur, 13 uur, 17 uur, 21 uur en dan meestal voor 12 uur de laatste voeding. Zodat hij nog wel aan zijn 6 voedingen per dag komt. De ene nacht komt hij na 4 uur, dan weer 5 uur, daar ben ik al wel heel blij mee. Je hebt trouwens groot gelijk met het vieren van je verjaardag, je hebt je rust hard nodig. Chevenne, ik zal het je laten weten, ik hoop dat het de moeite waard is. heb de Puckababy aangeschaft, we gaan deze straks voor het eerst proberen. Vervelend dat het plassen niet lukt, je moet er idd bovenop zitten nu! Sterkte. Sanne, fijn dat het zo lekker bij jullie gaat. Hopen dat ze zo goed blijft slapen tijdens de nachten. Belle, wat goed dat Fenne alweer over haar geboortegewicht heen zit. Jammer dat jij nog zoveel pijn hebt. Gaat over een paar dagen vast beter. Juni, dikke knuffel meid!! Over eigen kleding: ik pas mijn eigen broeken nog niet, er zit nog steeds 5 kilo van mijn zwangerschap aan. Maar vind het niet zo erg als het blijft zitten, alleen nadeel dat ik dan weer nieuwe kleding moet aanschaffen. De tijd zal het leren.
Bevallingslijst: Blaine (35+3) - 5 december 2009 - ZH - zoon Quinten (3176 gr.)(45cm) Crash (35+1) - 5 december 2009 - ZH - zoon Liam ( . gr.)(..cm) Eleni (34+6) - 21 december 2009 - ZH - zoon Mason (2620 gr.)(47cm) Eleni (34+6) - 21 december 2009 - ZH - zoon Ayden (2780 gr.)(47cm) Rebbel (34+6) - 22 december 2009 - ZH - dochter Luna (2695 gr.)(45cm) Nikkie80 (38+0) - 23 december 2009 - ZH - zoon Tygo (2745gr.)(..cm) Nikkie80 (38+0) - 23 december 2009 - ZH - dochter Sanne (2795 gr.)(..cm) Sjees (39+5) - 24 december 2009 - ZH - dochter Aylani (3450 gr.)(53cm) Justfem (38+2) - 24 december 2009 - ZH - dochter Roos (2811 gr.)(50cm) Marieke (39+1) - 26 december 2009 - ZH - zoon Job (4570 gr.)(54cm) Ruby82 (39+1) - 27 december 2009 - ZH - dochter Nadia (3760 gr.)(50cm) Ise (39+1) - 2 januari 2010 - ZH - dochter Jade (3500 gr.)(..cm) Choco (39+0) - 2 januari 2010 - ZH - dochter Gabriëlle (2980 gr.)(47cm) Jada1984 (39+4) - 3 januari 2010 - Thuis - zoon Julian (3140 gr.)(48cm) Hilli (38+1) - 5 januari 2010 - ZH - zoon Sam (3350 gr.)(51cm) Butterfly (38+4) - 5 januari 2010 - ZH - dochter Melissa (3160 gr.)(47cm) Noname (41+1) - 5 januari 2010 - ZH - zoon Liam (4365 gr.)(53cm) Kareltje (39+2) - 6 januari 2010 - ZH - dochter Elise (3220 gr.)(..cm) Mamanama (38+3) - 6 januari 2010 - ZH - dochter Tessa (3910 gr.)(52cm) 1985Breezer (39+3) - 6 januari 2010 - ZH - zoon Tijn (2920 gr.)(47cm) Lumea (40+3) - 6 januari 2010 Thuis - dochter Tamsin (3260 gr.)(49cm) Puk25 (38+1) - 6 januari 2010 .. - dochter Lila ( . gr.)(..cm) Juni (38+5) - 7 januari 2010 - ZH - dochter Maja (3065 gr.)(50cm) Essie79 (37+3) - 8 januari 2010 - ZH - zoon Yordin (2714 gr.)(50cm) Suusefruus (40+5) - 8 januari 2010 - ZH - dochter Sophie (3110 gr.)(50cm) Jesjuh (38+4) - 8 januari 2010 - .. - zoon Kenji ( . gr.)(..cm) Wiebertje (39+0) - 9 januari 2010 - .. - zoon Aiden (3710 gr.)(..cm) Chevenne (37+5) - 11 januari 2010 - ZH - dochter Elianne (3980 gr.)(52 cm) Bruidje77 (38+3) - 11 januari 2010 - ZH - dochter Demi Anjelie (3540 gr.)(..cm) Lynd (39+6) - 12 januari 2010 - ZH - zoon Jakob (3970 gr.)(54cm) Diana78 (40+5) - 12 januari 2010 - .. - zoon Luuk (4170 gr.)(..cm) LadyJoey (41+1) - 14 januari 2010 - ZH - zoon Ayronn (3995 gr.)(52cm) Gewoon Sanne (39+6) - 15 januari 2010 - ZH - dochter Noa (3950 gr.)(54 cm) Klavertje77 (41+4) - 17 januauri 2010 - ZH - dochter Nora - (3910 gram) (..cm) Annemica (40+3) - 18 januari 2010 - .. - zoon Joris Sebastiaan (..gr.)(..cm) Sjalotjuh87 (40+3) - 18 januari 2010 - ZH - zoon Quinten (3580 gr.)(53 cm) Blommeke (40+3) - 18 januari 2010 - .. - dochter Romy (.. gr.)(..cm) Mispoes (41+2) - 18 januari 2010 - .. - dochter Pien (4440 gr.)(53cm) Ankje (39+4) - 19 januari 2010 - Thuis - dochter Jonna (4660 gr)(54 cm) Belle1978 (40+0) - 19 januari 2010 - ZH - dochter Fenne Noah (3150 gr.)(49 cm) Lovelylonnes (41+2) - 19 januari 2010 - .. - zoon Hayden (..gr.)(..cm) Suzanne78 (40+0) - 20 januari 2010 - ZH - zoon Laurens (3740 gr.)(..cm) Densie24 (39+2) - 21 januari 2010 - ZH - zoon Ryon Jake (3140 gr.)(49 cm) Saar84 (40+0) - 21 januari 2010 - ZH - dochter Iris (3180 gr.)(50 cm) Angelic (40+6) - 22 januari 2010 - ZH - zoon Genoah (3460 gr.)(51 cm) Ellen1989 (40+4) - 22 januari 2010 - ZH - zoon Rowell (3785 gr.)(..cm) Nickyz (39+2) - 24 januari 2010 - ZH - zoon Teun (3800 gr)(51 cm) Marleentje26 (40+6) - 24 januari 2010 - ZH - zoon Jens (..gr)(..cm) Djuke (39+3) - 24 januari 2010 - ZH - zoon Tristan (..gr)(..cm) Woops (41+3) - 25 januari 2010 - ZH - dochter Mykeda (3975 gr.)(..cm) Er zijn al 26 jongetjes en 24 meisjes geboren De lichtste baby is van: Eleni Mason 2620 gr. De kleinste baby is van: Blaine Quinten 45 cm en Rebbel Luna 45 cm De zwaarste baby is van: Ankje - Jonna 4660 gr. De langste baby is van: Marieke Job 54 cm en Lynd Jakob 54 cm en Ankje - Jonna 54 cm en GewoonSanne - 54 cm
Ellen gefeliciteerd met je zoon! Juni wat vervelend meid, dat je zo moe bent. Kan me voorstellen dat het met twee kleintjes ook even niet gemakkelijk is. Hopelijk krijg je gauw wat meer rust!
Ff een inbraak ik kom nu net pas van het ziekenhuis mega lang aan de ctg gelegen ivm daling hartslag van me kleine.. gelukkig pakte ze het daarna weer goed op .. erg veel weeen activiteit waargenomen dus ik moet vannacht blijven ben nu ff thuis om me spullen op te halen .. vannacht krijg ik pijnstilling om goed te kunnen slapen en dan morgen worden waarschijnlijk me vliezen gebroken nou ik probeer nog op internet te komen straks anders dan sms ik alles door.
Spannend hoor! Zet hem op Mecha! Ik hoop dat de vader van je kindje nu bereikbaar is en hij je niet laat zitten.
joh hij was mee!!!! gewoon naar de controle hij is nu ff zijn dingen regelen en komt zo terug naar het ziekenhuis.. dus gelukkig valt het allemaal weer mee. bedankt meiden tot later hoop ik (als het internet het doet4 daar)
@ Mecha, Spannend zeg, dat wordt een drukke nacht en dag dus voor jou morgen. Zet hem op. @ Lynd, in het begin moet dat ook echt wel genoeg zijn qua spelen, ze gaan vanzelf meer reageren en als je iedere dag even zo met hem bezig bent zie je ook snel dat ze nieuwe dingen doen dat is echt super leuk. @ Bad/douche, wij doen dat juist 's avonds want Quinten is daar dan zo druk mee dat hij daarna super moe is, Hier vaak 's avonds voor/tijdens de voeding van 20.00, we geven hem dan eerst een deel van de fles, 60water gaan dan met hem douchen en daarna de andere 90 van de fles erin en dan lekker warm slapen. Ik kom straks even verder klesten eten is klaar en Quinten slaapt dus genieten van een rustige brood maaltijd
Mecha,yes eindelijk,lieverd zet hem op,en hopelijk ben je morgen mama van een prachtige gezonde meid!! Ik wil heel graag naar je toe komen maar ben beetje grieperig dus lijkt me niet zo'n strak plan,maar anders was ik vanavond bij je langs gekomen hoor,maar ik zal zeer zeker aan je denken! Sterkte mop Blaine geef jij al 150 cc??? vanaf waarneer mag dat? ik zit nog op 6 x 120 cc.
Woops van harte met jullie dochter Mykeda! Geniet!!! Ik wens je een voorspoedig herstel. Ellen van harte met jullie zoon Rowell! Geniet!!! Belle fijn dat het zo goed gaat met Fenne. Jammer dat jij je nog niet zo lekker voelt. Doet zeer he, die wond! Gelukkig wordt het (als het goed is) elke dag beter. Sterkte! Lezen we je verhaal nog, of heb ik dat soms gemist Mecha zet hem op!!! Blaine ben het helemaal met je eens hoor, niks mag anders meer tegenwoordig! Lekker doen! Mooi dat het zo goed gaat met het slapen van Quinten. Al nieuws over de sollicitatie Lynd fijn!! Juni KNUFFEL!!
Djuke, Woops en Ellen, gefeliciteerd!! Mecha, succes!! Sjees, geef jij 120 of 120+4 (135 dus eigenlijk)? Aylani is nu 4 kilo toch? Heeft ze nog lang geslapen? Haha, wat handig, ff stofzuigen als er visite is.. Blaine zo doe ik het nu ook. De laatste fles alvast wat meer.. Al wat gehoord van de sollicitatie? @2 kinderen, is wel even aanpoten, zoals nu was ik alleen, moest koken maar had een huilende baby.. het was het huishouden van jan steen, baby in de wipstoel (op veilige afstand) in de keuken, zoon tafel laten dekken (vindt ie leuk) en op het aanrecht laten zitten meekijken (ook op veilige aftstand J) en zo pannenkoeken gebakken. Al troostend de pannenkoeken opgegeten. Beeb ligt nu op bed, nu de volgende naar bed.. water voor de thee staat te koken, hoop dat ik tijd krijg om het op te drinken Chevenne, het zit je niet mee, sterkte hoor! Jada, jij ook de puckababy, ik ben er echt zo blij mee. We hadden m bij onze zoon ook, maar wel wat later. Ben benieuwd wat jij er van vindt..of eigenlijk liever gezegd Julian.. Juni, knuff Kleding, niet geprobeerd maar weet zeker dat ik mijn eigen kleding nog niet pas L. Heb geen weegschaal maar wil het weekend even naar mijn ouders en zal dan onder ogen moeten komen dat ik nog vele kilos kwijt moet..