januari 2010 mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door balleke, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjees

Sjees Niet meer actief

Ik heb net een foto van woops en de kleine gezien die staat op haar site -=] vanliemde.babysite.nl [=-

jada,het lijkt erop dat Julian de puckababy dus niet zo leuk vond;):D:p

Essie,gezellig aan de wandel,
    maare een gevoelstemperatuur van -17??? brrrrrr en ik moet er zo toch echt uit om boodschappen en anti snot zooi te halen:(,dat wordt 3 lagen kleren aantrekken en een wollen muts

2. Haha, Sjees, ik denk het ook niet. Maar we gaan stug door, gewoon even uitwassen.

Wij moeten ook naar buiten vandaag, weinig zin in!

O, ik ga even kijken op de site van Woops

3. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Jada is inderdaad even wennen voor ze, die puckababy.
    Ja, hoop dat ik het "goed" doe. Op sommige momenten moet je even creatief zijn, maar het lukt aardig.

Ga ook even kijken op de site van Woops..

Is het werkelijk zo koud buiten (gevoelstemperatuur)? Ik wilde er juist op uit gaan, zoon is naar het kdv dus kan even wat verder lopen. Nou ja dik inpakken dan maar.

Spaarrekening, wij hebben voor beide kinderen een regenboogrekening van de rabobank. Daarnaast sparen we maandelijks voor hun studie, maar daar moet ik nog even een geschikte rekening met een leuke rente voor zoeken. Zag bij de triodos bank wel iets en zij investeren ook nog eens in goede doelen..

4. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    Jullie waren nieuwsgierig hoe het er nu voorstond met Jeroen's werk. Het is een heel verhaal geworden. Vanmorgen heeft hij een 3 gesprek met directie. Zijn directrice wil het nogal hoog spelen dat Jeroen vrijdag is weggestuurd door zijn collega's. De afgelopen dagen hebben in het teken gestaan om zoveel mogelijk bewijzen te vinden, dat zij fout zijn geweest en dit zijn ze, tot 2x toe. Hij heeft gister een verslag gemaakt van hoe het 1 en ander gegaan is. Ik werd weer in en in triest, toen ik het las.
    Ik heb nog niets gehoord. Ben heel benieuwd hoe dit afloopt. Rechtsbijstand staat standby.

5. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Chevenne hopelijk komt het allemaal goed, zeker ook wat betreft de werkrelatie:(..... Zakelijk gezien staan jullie in het volste recht, dus daar hoef je m.i. niet bang voor te zijn. Hoe is het met jouw lichamelijke gesteldheid nu? En hoe gaat het met de BV? Hier lijkt het sinds gisteravond wat beter te gaan....op hoop van zegen;)!

Chevenne/Jada ben benieuwd naar wat de therapeuten zeggen. Ik herken nl. veel in jullie verhalen. Yordin niest vooral veel.

Sjees/Jada/Ise het is wel de enige dag komende week dat het zonnetje erbij schijnt! Gebruik van maken dus dacht ik zo8).

Stamvamp hoe staat het er bij jou voor?

Sjees wij vinden het gewoon makkelijk om een rekening te openen bij onze bank; anders krijg je weer met verschillende banken te maken. Geen zin in;)!

Vriend is nu nog ff boodschappen doen, als ie terug is gaan we:)! Yordin net gevoed, ligt nu in de box en dus maar hopen dat ie genoeg heeft gehad (toch weer 40 min. aan de borst gedronken...). Hij ligt wat te jengelen nu.

6. Sjees

Sjees Niet meer actief

Chevenne,laat je niet afschrikken door dreigementen van ontslag of enig ander vorm van intimidatie,want jullie staan heel erg sterk en dat weten ze ook heus wel,maar ze proberen het altijd.
    Jullie staan in jullie recht en het is ronduit absurd dat die directrice nergens in wenste tegemoet te komen.
    Heel veel succes en het komt vast goed hoor.
    Is hij trouwens wel nog thuis nu of is hij weer aan het werk gegaan
    dikke knuffel voor jullie

7. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    ff snel reactie op chevenne alleen want moet zo naar vk toe.. en heb haast :p

ik hoop echt dat het allemaal netjes opgelost zal worden ik denk dat het loze dreigementen zijn hoor rechtsbijstand staat jullie wel bij dus komt wel goed! als jullie geen gelijk hadden hadden hun dat ook wel gemeld lijkt me.. vind het echt schandalig dit is niet alleen voor nu klote maar ook als je straks hierop terugkijkt je kraamtijd en daarna.. belachelijk mens is het! gaat alles wat beter nu met jou??? sterkte meid!

ik moet opschieten nu straks meer haha

8. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    @ Chevenne: ongelooflijk dat ze het zo hoog opspelen? Wat willen ze ermee bereiken, zo verziek je toch een werkrelatie? Ik hoop dat het allemaal een beetje in goede banen wordt geleid en het straks allemaal mee blijkt te vallen...
    @Marieke1980: spannend meid, succes!
    @ MEcha; hoe is het?

Hier gisteravond tegen alle verwachting in een prima avind gehad! Deze (zichzelf toch wel stoer vindende) mama heeft haar dochter 10 minuten laten huilen/krijsen op bed en toen was het stil en heeft ze tot 23 uur geslapen! Lekker flesje gehad en toen tot 4 uur geslapen en na de volgende fles tot 8.30 uur! JIPPIE!
    Bovendien was onze kleine kanjer vandaag boven haar geboortegewicht!! Nogmaals JIPPIE!!!
    Weegschaal gaat nu ook terug naar de kraamzorg.....

9. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Mamanama zo zie je maar, JIPPIE;)!!!

10. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Ik zal eens in het kort mijn bevallingsverhaal hier posten:

ik ben vorige week maandag ingeleid. Ik ben om 13:00 uur 's middags opgenomen en na de 2e pil kreeg ik zelf weeën. Dat was zo rond 23:00 uur. Die namen snel in heftigheid toe, maar ik moest helaas nog een tijdje wachten op de verloskamer die nog niet klaar was. Toen ik daar kwam rond 01:00 uur had ik inmiddels 3 cm en erg veel pijn en heb toen een ruggenprik gekregen. Toen ging het best vlot en om 03:00 uur zat ik al aan de 5 a 6 cm en de ruggenprik werkte goed. Helaas had Fenne het moeilijk tijdens de bevalling en zakte haar hartslag telkens terug. Daarom kon ik alleen maar op de linkerzijde liggen. Ze hebben om deze reden bloed bij haar afgenomen (dmv krasje op het hoofd) en de uitslag was voorlopig goed.

De ontsluiting bleef steken op 7 cm en ik kreeg toen ook ineens veel meer pijn. Bijna continu in mijn rug/bekken. Achteraf omdat Fenne er niet helemaal goed voorlag en enigszins in aangezichtsligging. En mijn weeën werden slechter. Echt een hele nare combi en niet op te vangen. In overleg is toen de ruggenprik opgehoogd, maar het bleef maar aankwakkelen met de hartslag van Fenne. Ze wilen mij net aan het infuus leggen voor weeënstimulans toen ik weer goede weeën kreeg. Uiteindelijk mondjesmaat doorgeschoven naar 9 cm maar toen ging het met Fenne niet meer goed. Haar zuurgraad in het bloed ging stijgen en we moesten haast maken. Ik ben met persen begonnen en ondertussen werd nog een keer bloed bij haar afgenomen.

De uitslag hiervan was dat het nu echt slechter met haar ging en ze moest met spoed gehaald worden. Dan gaat alles in een stroomversnelling. Gelukkig zat mijn ruggenprik goed, dus kon daar meteen de verdovingsvloeistof in en voordat ik goed en wel verdoofd was begonnen ze al met openmaken. Ik heb mij op dat moment vreselijke zorgen gemaakt. Fenne moest flink teruggeduwd worden uit het geboortekanaal en toen was ze er gelukkig. Ze huilde niet meteen en ze was wat slap maar dat herstelde zich erg snel. Ze had na 5 min al een apgarscore van 9.

Een heftige ervaring maar wel erg goed begeleid door alle artsen en verpleegkundigen. En godzijdank een gezonde dochter die het dus ontzettend goed doet!!

11. Sjees

Sjees Niet meer actief

belle,lijkt me ook best angstig allemaal zeg,gelukkig is alles goed gekomen en heb je nu een gezonde dochter!

mamanama, heerlijk dat je avond zo goed is verlopen en wqat super fijn dat ze na 10 minuten huilen toch wel in slaap is gevallen en daarna ok een mooie ruk heeft gemaakt.

Hier@ nou ik heb de kou getrotseerd,en mijn boodschapjes weer in huis,eenmaal thuis was iedereen in diepe slaap op de bank,ik heb Aylani dus maar in haar bedje gelegd en alain toegedekt met een dekentje,en ik denk dat ik er zo zelf ook maar weer even induik.
    Essie ben jij nog gaan wandelen??

12. Momae

Momae Actief lid

26 sep 2008
    411
    0
    0
    Wijchen
    Even een kort bericht vanaf hier:
    Gistermorgen met exact 40 weken bevallen van een dochter! Het was een snelle bevalling die precies ging zoals ik wilde, heerlijk thuis. Rest volgt later.

13. Sjees

Sjees Niet meer actief

momae, gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter,wat is aar naam??

14. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    Gesprek is moeizaam verlopen. Ze hebben niet eens gehoord naar zijn verhaal en dat ze fout zijn, want voordat hij begon werd er al een officiële waarschuwing onder zijn neus geschoven, dat nog een staartje krijgt. Ze gooien het er op dat hij ongeoorloofd verlof op heeft genomen. Jeroen heeft aangegeven het een en ander te willen laten bezinken en maandag is er weer een gesprek.
    Het verhaal van 5 kantjes moest hij nu naar de rechtsbijstand mailen, zodat zij precies weten hoe en wat. We wachten even reactie rechtsbijstand af.
    Pff het is bij de beesten af...en het vervelende is dat het ook mijn werkgever is (overkoepelend bestuur).

Therapeut is net langsgeweest. Links is voorkeur, naar rechts draaien wil wel, maar gaat moeilijk en geeft wat protest. Volgende week weer kijken.

Krijg zo mijn eerste kraamvisite :)

Momae gefeliciteerd met jullie dochter!

15. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Belle, heftig, gelukkig heb je inderdaad een gezonde dochter!

Chevenne, jeetje zeg, wat laten ze dit hoog opspelen zeg.. Wat een ***situatie.

Mamanama, fijn!!:)

Zo ben lekker even buiten geweest, voeding en luiers gehaald. Nu zo met een vriendin en de baby's het stadje in.. Het is heerlijk buiten ondanks de kou (viel me mee).

16. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    momae, gefeliciteerd!

17. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    @ Momae: gefeliciteerd! Hoe heet je meisje?

18. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Momae van harte met jullie dochter! Geniet!!!

Belle wow, wat een enorm heftig verhaal zeg:$! Dat je ook zo in angst hebt gezeten om Fenne maakt het nog erger:(. Gelukkig is alles goed met je meisje. Fijn:)! Hoe is het nu met jou?

Chevenne pfff....wat een gestoorde zooi zeg:x! Je zou haast een andere school zoeken ofzo. Ik hoop dat ze enorm op hun bek gaan. Maar ja zoals eerder gezegd, de werkrelatie is verpest, ook voor jou dus. NIET LEUK:(!!!

Sjees haha:D! M'n vriend is net pas thuis, zijn nu bezig met voeden en dan gaan we....op de valreep dus. Was lekker zeker he8)?! Is Alain nog ziek? En jij en Aylani?

19. AnneMica

AnneMica Bekend lid

11 jul 2007
    731
    1
    0
    *** BUDDYNIEUWS***

Mecha lag gisteravond in het zh en werd vanmorgen ingeleid om 7 uur!!!!!

**EINDE BUDDYNIEUWS**

Zodra er meer nieuws is horen jullie het natuurlijk!

20. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Mecha zet hem op!!

Deel Deze Pagina