@dehaan Ik hoop dat het een teken is dat je niet meer lang hoeft te wachten..pff 41+4 weken is wel veel zeg.. Dat je maar snel je beebje vast hebt.
@ dehaan ik hoop idd dat het nu snel zal beginnen!! want jouw geduld word wel heeeeel erg op de proef gesteld zeg! @suusefruus wat is dat voor programma? ken het niet... en tzal erom hangen of mn manneke vanavond de afstandbediening in zijn bezit heeft haha ik heb nog niet gekeken of er wat komt dat ik wil zien dus
Suus, ik hoop dat ik het niet vergeet, maar wil zeker gaan kijken Hier: weer terug van het CB. Julian weegt bijna 3500 gram, dus goed aangekomen. Ook is zijn naveltje aangestipt en moet volgende week nog een keer terugkomen, moet zijn naveltje nog een keer aangestipt worden.
@Jada: Wat is dat? Het naveltje aanstippen? Fijn dat hij zo goed is bijgekomen! Ben je al naar de fysio geweest? Of moet je zo dadelijk gaan?
Hilli, er zit laat maar zeggen een stukje wild vlees onder, wat naar binnen moet trekken. Klinkt vies, maar is het niet. Ik moet straks naar de fysio om 16.30.
Ise: Die van mij kan ook echt miepen over hoe moe hij wel niet is!! Ik krijg vaak om mijn oren geslingerd dat het druk was op de werkvloer Alsof ik de hele dag uit mijn neus zit te eten hier!! Ise en Hilli: Het is echt mijn gevoel Mijn vriend zegt dat ik mooi ben óók met dit buikje! Maar dat kan ik maar moeilijk geloven! Het ziet er écht niet uit! : Ik heb twee prachtige knullen op de wereld gezet ik zou het ook zo wéér doen! Maar ergens diep van binnen vindt ik het toch wel heel erg jammer! Hilli: Je vroeg nog wat over die speen die Mason had! Dat is ook een difrax speen! Inmiddels is de kat van mijn moeder er met die speen vandoor en heeft Mason en nieuwe! Ook weer van difrax, maar die ziet er toch een stuk kleiner uit! Hier nog geen sex gehad! Ergens wil ik wel maar ik durf dus niet! Naast dat vloei ik nog steeds (of is het afscheiding? Ik weet t niet meer!)! Ik wil ook nog kijken naar een geschikte vorm van anti conceptie! Condooms gaan hem hier niet worden! En van de pil en Mirena/Koper spiraal ben ik geen fan! Chevenne: Lees je verhaal nu pas! Jemig!! Heel veel sterkte . *knuf* De laatste 6 zwangere dames!! KOM OP Januari duurt niet lang meer! (zegt een December mama ) Jada: Mooi gewicht! Fijn dat het allemaal goed gaat! Succes bij de fysio zo! Jada en Belle: Zullen we even een mannen-swap doen? Haha, nee hoor ik zou mijn vriend voor geen goud willen missen! Maar soms dan kan ik hem wel schieten! Belle: Ze zijn bezig met mijn klacht! Ik heb zon 3 weken geleden een uitgebreide brief gestuurd en de afhandeling daarvan kan 8 (!!!) weken duren! Ik ben erg benieuwd! Suus: Ik ga zeker kijken! Heb mijn wekker als reminder gezet!
Stamvamp: Ik hoop het ook voor je meid! Ik had gisteren mijn jas voor het eerst weer aan. Het was een heel raar gevoel dat ik mijn jas na weken weer normaal dicht kreeg! Mecha: Whahaha, staat je weer netjes! Nee hoor schat. Ik had al stiekum de hoop dat je ging bevallen toen je niet kwam. En ja!!! Ben zo blij voor je meid. Jou meisje en mijn meisje schelen precies een week! Eleni: Ach meis! Je hoeft je toch niet te schamen voor je lichaam! Je hebt iets heel moois op de wereld gezet. Ik zit ook onder de stiemen, maar gat kan me eerlijk gezegd gestolen worden. Mijn dochter is mijn alles. En ik durf te wedden dat jou man er net zo over denkt. De meeste babys vinden het trouwens heerlijk onder de douche zei de kraamzorg. Dus het is zeker een aanrader. Je hoeft haar alleen maar vast te houden, ze doen zelf hun oogjes dicht. Hilli: Ik voorlopig nog niet. Ben net een week geleden bevallen en ik ben ingeknipt. Maar kijk er wel naar uit hoor. Hoor wel eens van anderen dat de eerste keer net zoiets is als je ontmaagd wordt. Of dat echt zo is weet ik niet. Suusefruus: Je staat bij mij op de kalender! Jonna was vannacht weer aan het spoken. Het lijkt wel of ze dag en nacht omdraait. Ze was wakker van half 12 tot 2 uur. Daarna ging ze slapen tot 6 uur. Iemand tips? We weten echt niet meer wat we kunnen doen om haar wakkere uurtjes naar overdag te verplaatsen. Vanmiddag naar mijn schoonmoeder. Wordt vast erg gezellig. Hopelijk hou ik het ook lang vol om lekker daar te zitten. Bedank voor jullie reacties van de foto!
@Ankje De voeding in de avond en de ochtend wat opschroeven, dan slapen ze meer door.. Sophie krijgt nu 's avonds (22/23 uur) 120 en 's morgens ook.. Overdag gewoon 90.. Dan komt ze praktisch niet 's nachts..
hier de partner van chevenne Anke is net weer terug op de afdeling. De narcose viel mee. Operatie is goed verlopen. Ze ligt nu nog wel aan de medicijnen en anke voelt zich nog erg duf. Ook de pijn is niet weg. Ze moet eerst maar veel rusten. Elianne gedraagt zich voorbeeldig. Ze is de lieveling van de afdeling. Alle zusters zijn dol op haar. Ze slaapt lekker tussen het voeden. Ze houdt keurig rekeninh met de cinditie van haar moeder.
@ Lynd, fijn weer wat van je te horen, ben je lekker aan het genieten van het bezoek van je moeder. Ik hoop voor je dat Jakob goed gegroeit is, en ik vind 90 gram in 1 week nog niet zo slecht. @ Ankje, wat een leuke foto van jullie samen, heerlijk he lekker douchen. @ Ise, Wat stom zeg dat hij er niet een half uur eerder uit wilde zoveel maakt dat dan toch ook niet uit . Gelukkig doet mijn man bijna alle nachtvoedingen mocht hij een keer komen . Ik moet wel zeggen dat hij nu al 2 nachten tegen half 5 zich meld en ik dus sterk zit te denken om de laatste fles wat meer te geven, moet ik wel alleen even tellen dat hij niet te veel gaat krijgen. @ Chevenne, hoe is het meid, hopelijk ben je alweer op zaal en mag je snel naar huis. @ Mecha, zolang aan de borst daar zou je toch moe van worden, geniet er maar lekker van. @ Eleni, ach meid toch je lichaam is niks om je voor te schamen, je hebt 2 mooie mannen op de wereld gezet en weet zeker dat jouw vriend dat ook zo ziet. En anders doe je toch je badpak aan onder de douche, dan kun je in ieder geval lekker met ze douchen. Het komt vast wel goed, met een beetje geduld. @ Woops, ben je al terug of nog onderweg, vind het zo fijn dat jullie naar huis mogen dan kun je nog meer genieten. @ Zwangere dames, het wordt nu toch wel tijd hoor, januari is bijna voorbij dus doe je best. Verder weet ik het even niet meer @ Hier, ik ben grieperig, lag gisteravond al om 21.00 in bed voel me niet echt lekker, verkouden een zere keel, moe spierpijn jullie kennen het vast, bah heb ik wel de balen van. Ik kom later vandaag nog wel even weer langs
Nieuws van Chevenne, lees ik, wat fijn dat Elianne het zo goed doet, en wat naar dat de pijn nog niet weg is, wanneer mag ze naar huis? of is daar nog niks van bekend? En goh kon je zomaar vrij van je werk . Veel succes voor jullie.
Hier bericht van een van de laatste 6... Net terug van de vlos: bij geen actie, maandag strippen. Hubbie is ervan overtuigd dat het een zondagskindje wordt (hij is zelf ook op zondag geboren). Laten we het hopen! Als het later wordt, is het geen januari meer! Nu eerst nog maar lekker genieten van mijn bubbelbad. Heb net lekker spul van Sabon gekocht; lekker luxe! Toch lullig dat alleen papa straks met de kleine in bad mag...
Chevenne/Jeroen sterkte!!! Wat leuk dat Elianne het zo goed doet, kunnen jullie trots op zijn! Blaine beterschap! Hilli ik begin zaterdag met Cerazette, de pil die je tijdens BV mag slikken. En dan maar ergens kijken volgende week Niene van harte met jullie dochter!! Eleni ik snap je wel. Rationeel weet je wel dat het misschien onredelijk naar jezelf toe is, maar je gevoel he...hoop dat het gauw wegebt! Lynd, Yordin was in 1 week 60 gram aangekomen, en dit was prima. Hij is natuurlijk wel wat lichter dan Jakob; misschien dat zwaardere kinderen meer moeten aankomen, geen idee. Meiden die nog moeten bevallen: succes!! Foto's: erg leuk allemaal!!! Mannen: mijn vriend is er echt 1 uit duizenden (wist ik al maar toch). Hij gaat er elke nacht uit om te verschonen en fles te geven, ook nu hij vandaag moest werken (1 dagje)! Ik kolf dan 's nachts. STraks als hij weer helemaal begint gaan we de nachten dan wel verdelen, op mijn verzoek!! Voeden: Yordin heeft gewoon van 22.30 tot 6.15 geslapen. Is dat normaal?!?! Ik lag zelf dus al een tijdje wakker en ben ff bij hem gaan kijken, maar hij lag nog heerlijk te knorren8). Gisteren heeft ie ws wel best veel gedronken, zou dat het zijn? Met de luiers ook alles in orde Borsten: ik heb toenemend last van die enorme vlagen van stekende borsten. Toeschietreflex Gisteren wel 15x! Is dit normaal??
Suusefruus: Bedankt! We gaan het uitproberen. Chevenne: Heel veel sterkte moppie! Blaine: Jij veel beterschap. Hopelijk morgen een betere dag. Marrie: Ik hoop dat je zondag gaat bevallen meid. Zal wel leuk zijn dat je man gelijk krijgt! En anders wordt je maandag mama! Succes!
Hallo dames! Terug van weggeweest. Sinds gisternamiddag zijn we terug vanuit het ziekenhuis. Op 22 januari om 15h32 is ons meisje ELISA geboren na 39W en 3D. 52 cm en 3,570kg. Het was echt prachtig! Hier even het bevallingsverhaal... Om 7h35 waren mijn vliezen gebroken en ben nog een 4-tal uurtjes thuisgebleven. Vanaf 9h begonnen de krampen, maar niets onhoudbaars.. Nog wat enveloppes voor de geboortekaartjes uitprinten, naar de tenniswedstrijd van Kim Clijsters gekeken, valiesje verder gemaakt... Om half 12 zijn we naar het ZH gereden; rustig ingecheckt en dan naar de materniteit. Ze waren al verwonderd waar we zolang bleven Aanleggen aan de monitor en dan even toucheren... Had al 4cm en volledig verstreken BMM. Was dat een dikke meevalller! Het uur daarna werden de weeën toch intenser en ik was even niet goed, omdat ik mijn ademhaling niet controleerde en dus eerder hyperventileerde dan pufte. De verloskundige stelde voor om in bad te gaan, en dat zag ik wel zitten. En idd, wat een zalig gevoel! Nog 's even gevoeld, en zat al op 7cm; 3cm verder op minder dan een uur tijd! Vanaf dan was het echte werk daar al. Bij elke wee kreeg ik het fameuze 'poepgevoel'. Rond goed half 3 had ik 10cm en mocht ik eens even oefenen voor het persen. Ging wel ok, dus hebben ze me nog 3 kwartier de weeën laten wegpuffen - ik mocht lichtjes meeduwen als ik kon, maar bedoeling was dat de baby nog zo ver mogelijk zakte zodat ik achteraf niet te veel moest persen. Ik was echt in mezelf - hele tijd de ogen dicht en tussen de weeën door had ik echt zin om te slapen. Om 15h20 de gyn erbij geroepen voor de laatste weeën , bij de 3e perswee, na een keer of 7 duwen, was ze er al!! Het was prachtig en overweldigend tegelijk. Een klein scheurtje was het enige dat ik eraan over heb gehouden. De VK en gyn stonden er zelf versteld van hoe vlot het ging en hebben de tip gegeven dan ik voor een 2e niet meer zo lang mocht wachten om te komen, want dan zou ik wel eens in snelheid geklopt kunnen worden... Maandag moest Elisa nog even onder de lamp wegens geelzucht - ze was erg lui en al 300g afgevallen. Ben dus dagje langer in het ZH gebleven, en dat stoorde me echt niet. Je hebt maar op een belletje de duwen en er staat iemand bij je om te helpen of tips te geven. BV is stilaan op gang. Het doet geen pijn meer, maar ik had echt niet beseft dat dit niet zo eenvoudig was Afin, in het ZH heef Elisa me 's nachts goed beziggehouden, maar deze nacht was super! Wakker - eten - slapen. Zoals het hoorde. Gisteravond had ze enorme krampjes. Was zo zielig om te zien; je staat zo machteloos! Ze had al heel lang niet meer gepoept maar ik ben nog nooit zo blij geweest met een poepluier als vanochtend. Het arme kind heeft meteen 4 luiers gevuld - nu begrijp ik waarom ze gisteren zo ongelukkig was! Meteen genoteerd wat ik die dag gegeten had, zodat ik haar dit niet meer moet aandoen En ook leuk: ben al 10 van de 20 kg kwijt. Nice Goed, ik ga een keertje bijlezen, want sta toch een weekje babynieuws achter! Groetjes, de fiere mama van Elisa
Kwek van harte met jullie dochter Elisa! Geniet!!! En wat heerlijk dat het zo vlot is gegaan allemaal!
Marrie, ik hoop ook op een zondagskindje voor jullie. Julian is ook op zondag geboren en ikzelf ook. Chevenne, fijn dat de operatie goed is gegaan, hoop dat je je snel beter zult voelen. Ankje, Julian heeft het nog steeds, zijn omgekeerde ritme. Overdag veel willen slapen en in de avond/nacht wakker. Zo was hij in mijn buik ook. Tips, overdag wat meer wakker laten en de gordijnen open laten, zodat ze onderscheidt kan maken tussen dag en nacht. In de avond in bad doen en s'nachts met voeden, weinig tegen haar praten en een klein lampje aandoen. Ik probeer dit ook zoveel mogelijk. Kwek, fijn dat jullie weer thuis zijn. Snelle bevalling meis, heerlijk hoor. Krampjes, is idd zielig, je kan er zo weinig aan doen.
Bevallingslijst: Blaine (35+3) - 5 december 2009 - ZH - Quinten (3176 gr.)(45cm) Crash (35+1) - 5 december 2009 - ZH - Liam ( . gr.)(..cm) Eleni (34+6) - 21 december 2009 - ZH - Mason (2620 gr.)(47cm) Eleni (34+6) - 21 december 2009 - ZH - Ayden (2780 gr.)(47cm) Rebbel (34+6) - 22 december 2009 - ZH - Luna (2695 gr.)(45cm) Nikkie80 (38+0) - 23 december 2009 - ZH - Tygo (2745gr.)(..cm) Nikkie80 (38+0) - 23 december 2009 - ZH - Sanne (2795 gr.)(..cm) Sjees (39+5) - 24 december 2009 - ZH - Aylani (3450 gr.)(53cm) Justfem (38+2) - 24 december 2009 - ZH - Roos (2811 gr.)(50cm) Marieke (39+1) - 26 december 2009 - ZH - Job (4570 gr.)(54cm) Ruby82 (39+1) - 27 december 2009 - ZH - Nadia (3760 gr.)(50cm) Ise (39+1) - 2 januari 2010 - ZH - Jade (3500 gr.)(..cm) Choco (39+0) - 2 januari 2010 - ZH - Gabriëlle (2980 gr.)(47cm) Jada1984 (39+4) - 3 januari 2010 - Thuis - Julian (3140 gr.)(48cm) Hilli (38+1) - 5 januari 2010 - ZH - Sam (3350 gr.)(51cm) Butterfly (38+4) - 5 januari 2010 - ZH - Melissa (3160 gr.)(47cm) Noname (41+1) - 5 januari 2010 - ZH - Liam (4365 gr.)(53cm) Kareltje (39+2) - 6 januari 2010 - ZH - Elise (3220 gr.)(..cm) Mamanama (38+3) - 6 januari 2010 - ZH - Tessa (3910 gr.)(52cm) 1985Breezer (39+3) - 6 januari 2010 - ZH - Tijn (2920 gr.)(47cm) Lumea (40+3) - 6 januari 2010 Thuis - Tamsin (3260 gr.)(49cm) Puk25 (38+1) - 6 januari 2010 .. - Lila ( . gr.)(..cm) Juni (38+5) - 7 januari 2010 - ZH - Maja (3065 gr.)(50cm) Essie79 (37+3) - 8 januari 2010 - ZH - Yordin (2714 gr.)(50cm) Suusefruus (40+5) - 8 januari 2010 - ZH - Sophie (3110 gr.)(50cm) Jesjuh (38+4) - 8 januari 2010 - .. - Kenji ( . gr.)(..cm) Wiebertje (39+0) - 9 januari 2010 - .. - Aiden (3710 gr.)(..cm) Chevenne (37+5) - 11 januari 2010 - ZH - Elianne (3980 gr.)(52cm) Bruidje77 (38+3) - 11 januari 2010 - ZH - Demi Anjelie (3540 gr.)(..cm) Lynd (39+6) - 12 januari 2010 - ZH - Jakob (3970 gr.)(54cm) Diana78 (40+5) - 12 januari 2010 - .. - Luuk (4170 gr.)(..cm) LadyJoey (41+1) - 14 januari 2010 - ZH - Ayronn (3995 gr.)(52cm) Gewoon Sanne (39+6) - 15 januari 2010 - ZH - Noa (3950 gr.)(54cm) Klavertje77 (41+4) - 17 januauri 2010 - ZH - Nora - (3910 gram) (..cm) Annemica (40+3) - 18 januari 2010 - .. - Joris Sebastiaan(..gr.)(..cm) Sjalotjuh87 (40+3) - 18 januari 2010 - ZH - Quinten (3580 gr.)(53 cm) Blommeke (40+3) - 18 januari 2010 - .. - Romy (.. gr.)(..cm) Mispoes (41+2) - 18 januari 2010 - .. - Pien (4440 gr.)(53cm) Ankje (39+4) - 19 januari 2010 - Thuis - Jonna (4660 gr)(54 cm) Belle1978 (40+0) - 19 januari 2010 - ZH - Fenne Noah (3150 gr.)(49 cm) Lovelylonnes (41+2) - 19 januari 2010 - .. - Hayden (..gr.)(..cm) Suzanne78 (40+0) - 20 januari 2010 - ZH - Laurens (3740 gr.)(..cm) Densie24 (39+2) - 21 januari 2010 - ZH - Ryon Jake (3140 gr.)(49 cm) Saar84 (40+0) - 21 januari 2010 - ZH - Iris (3180 gr.)(50 cm) Niene (39+6) - 21 januari 2010 - .. - Leanne (3125 gr.)(49 cm) Angelic (40+6) - 22 januari 2010 - ZH - Genoah (3460 gr.)(51 cm) Ellen1989 (40+4) - 22 januari 2010 - ZH - Rowell (3785 gr.)(..cm) Kwek (39+3) - 22 januari 2010 - ZH - Elisa (3570 gr.)(52 cm) Nickyz (39+1) - 24 januari 2010 - ZH - Teun (3800 gr)(51 cm) Marleentje26 (40+6) - 24 januari 2010 - ZH - Jens (3914 gr)(53 cm) Djuke (39+3) - 24 januari 2010 - ZH - Tristan (..gr)(..cm) Woops (41+3) - 25 januari 2010 - ZH - Mykeda (3975 gr.)(..cm) Momae (40+0) - 25 januari 2010 - Thuis - .. ( . gr.)(..cm) Lieselke (40+2) - 25 januari 2010 ZH - Kobe ( .gr)(..cm) Mecha (39+4) - 26 januari 2010 - ZH - Jazzley (2790 gr.)(49 cm) Er zijn al 27 jongetjes en 28 meisjes geboren De lichtste baby is van: Eleni Mason 2620 gr. De kleinste baby is van: Blaine Quinten 45 cm en Rebbel Luna 45 cm De zwaarste baby is van: Ankje Jonna 4660 gr. De langste baby is van: Marieke Job en Lynd Jakob en Ankje Jonna en gewoon Sanne Noa 54 cm