januari 2010 mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door balleke, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Woops jeetje zeg, heftig hoor! Hoe gaat het nu met je en met Mykeda?

2. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    @ Woops: pittig verhaal hoor! Gelukkig gaat alles goe dmet jou en Mykeda!
    @ Suusefruus: ik heb het gezien hoor! Ik neem aan dat jij Suzanne bent? :D

3. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

Suus: was leuk om te zien!
    Maar wordt ze nou tot haar 18e gevolgd?? En hoe gebeurd dat dan??
    Moeten jullie alles zelf filmen of komt er om de zoveel tijd een cameraploeg langs?

Woops: Jeetje wat een verhaal!! :$
    Gelukkig maakt kleine mykeda het goed! Mooi hoor, hoe jullie op de naam zijn gekomen! :)

Mamanama: HEFTIG ZEG! :$ :$ :$
    Ik heb er niks van meegekregen!!! Hoorde wel wat sirenes gisteren van ambu's en de brandweer kort op elkaar maar we wonen op nog geen minuut van het stadshart af dus ook vlakbij de uitrukplekken!!
    Jeetje zeg... :(

4. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    oh ik ben dat vergeten te kijken maar ik begrijp dat er een bekende in dat programma voorkomt ?? wat heb ik gemist :p vertel...

wel mooi de betekenis van de naam hoor wendy :)
    hoe oud zijn de andere kindjes van je man??

mecha ik moest zo lachen om jouw verhaal toen je zei aaau mn doos mn doos haha

ik was gisteren zo dom om bevallingsfilmpjes te kijken op youtube oh oh had ik bter niet kunne doen mn vriend kwam thuis zegt tegen me schat hoe dan ook ben volgende week vrij nou ik vond dat helemaal neit leuk want hij zou eignelijk gewoon met bevalling en dag erna vrij zijn en dan pas als kraam weg is 2 of 3 weken (hij zegt dat ie maar 2 zou neme maar hij had gezegd 3 maar goed dat terzijde :s)
    en nu betekent het dus als ik volgende week pas ergens beval dat hij misschine nog maar 1 week thuis is en dat dat ook nog misschine alleen de week samen met de kraamhulp is :s
    en dat vind ik echt niet leuk gewoon... dus ik hoop echt dat ik dit weekend nog beval zodat we in elk geval nog 1 week samen hebben zonder kraam want baal hier enorm van..
    op zn werk hadden ze verwacht dat ik al bevallen zou zijn en daarom die week vrij gepland want dit zijn nog dagen van vorig jaar.... maar hij weigert nu dus ook 3 weken te nemen wan thij wil later dit jaar ook nog vrij hebben ja kan wel zijn maar ik vind het echt niet leuk dat hij nu zo kort vrij is samen met de baby :(

dus ik begon te janken want dat was niet de afspraak.. toen kwam alles eruit... ik wil niet meer bevallen haha en ik wil sporten want ik wil neit dik blijven zegt ie: dan ga je dat toch doen (ik wil gaan vacusteppen 6 weken na bevalling en das best duur maar ze hebben aanbieding lopen en ik weet van aantal jaar terug dat dat echt goed helpt maar ik dacht dat vind hij nooit goed ivm dat het vrij prijzig is) zegt ie heel makkelijk doe je dat toch schatje (misschien ook wel omdat ik lichtelijk hysterisch zat te janken ik weet het niet haha...
    hij wist echt ff niet wat ie met me aanmoest zag de onmacht in zn ogen haha
    maar goed het luchtte wel op allemaal..

vandaag dus maar ff bellen om afspraken te maken voor na bevalling om te sporten heb er echt zin in.... tis elke dag maar half uurtje en dan 4x per week en je voelt je zo heerlij kfit daarna en de cm vliegen eraf en ik wil gewoon echt iets doen waarvan ik weet dat het ook echt effect heeft want als ik gewoon ga fitnessen weet ik al hoe dat gaat ga ik een paar keer heel ijverig erheen en dan ben ik het beu...
    nu doe ik dit gewoon een paar kuurtjes en daarna lekker iets avn boksen of zumba ofzo wat ik leuk vind :)

5. Juni

Juni Fanatiek lid

11 jan 2007
    1.562
    140
    63
    Woops heftig verhaal! post je ook nog een fotootje?

Suss: ik heb gekeken, leuk zeg!

Essie: dat is inderdaad toeschietreflex wat je voelt. En het is normaal om dat zo gedurende de dag af en toe te voelen.

Hier moeten voeden om half 2, kwart voor 4, en 6 u en om kwart over 8 ws ze alweer wakker. Ze heeft vanmiorgen alweer haar hele voeding uitgespuugd. Haar neusje zit ook helemaal verstopt.

6. AnneMica

AnneMica Bekend lid

11 jul 2007
    731
    1
    0
    Suus wat leuk dat je meedoet aan dat programma. Heb het helaas niet gezien, komt het er elke week op?

Woops ach jeetje meid wat een verhaal! Gelukkig is alles goedgekomen. Een mooie manier van jullie om aan Mykeda haar naam te komen :)

Stampvamp haha herkenbaar ik had op een gegeven moment ook helemáál geen zin meer om te bevallen :D

Juni wat zielig dat haar neus verstopt zit. Gisteren werd Joris ook wat verkouden. Ben al in de weer met een neuspeertje en met neusspray. En we houden zijn temperatuur goed in de gaten. In mijn omgeving heeft een kindje van 3 weken het RS-virus gehad en heeft heel ziek in het ziekenhuis gelegen :$ Eng hoor...

Nog wat nieuws van hier:
    ik ben aan het afbouwen met de bv. Ik kolf nu voor elke voeding aan en dan elke dag een minuut minder. De bv die er nog uit komt kan hij mooi nog krijgen (aangevuld met kv) en zo bouw ik langzaam af.
    Er was elke dag wel een nieuw probleem mbt de bv; kloven, we dachten een te kort tongriempje (wat niet zo was), ik had te veel stuwing (vandaar het langzame afbouwen, om borstontsteking te voorkomen). Pff en zo nog 100 dingen meer. Ik kon helemaal niet meer genieten van mijn kleine mannetje maar was alleen maar in mijn hoofd bezig met de bv...
    Zelfs de lactatiekundige zei maandag dat het beter zou zijn om te stoppen en eerlijk gezegd is het een opluchting!
    Joris dronk veel te snel uit een avent flesje omdat hij het harde zuigen aan de borst gewend was. Daar kreeg hij weer krampen van. Nu hebben we een Dr. Brown flesje en dat gaat super! Hij drinkt veel rustiger, zelfs met pauzes net als aan de borst :)

Zo dat was even een lang verhaal, maar het was ook lang geleden :D

7. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    Juni, dat klinkt als een heftige nacht, zeg... Gaat het wel een beetje?
    Hier heeft Jakob ook wel last van snotjes, het was nu twee keer zo dat hij hoorbaar wat moeilijk ademde. Dan een grote nies, en voila, een snotstuk ter grootte van zijn vinger vliegt naar buiten... probleem opgelost... :D Die neuszuiger (die je op de stofzuiger aansluit, ik had het hier al eerder over) werkt overigens prima, kindje is er heel rustig bij en vindt het niet in het minst erg, en we konden al meerdere keren stukjes uit zijn neus zuigen die we er zo niet uitkregen (met een wattestaafje duw je ze er alleen maar verder in). Echt een aanrader.

BV nog steeds :( Nu weer flinke pijn in rechterborst zelf, maar niet warm, rood of hard, dus geen ontsteking denk ik, geen idee wat wel.

Essie, weet niet precies wat je voelt, maar ik heb ook wel eens over de dag dat ik een soort (niet heel pijnlijke) steken voel van mijn tepel in mijn borst, vaak in beide borsten tegelijkertijd... Geen idee of dat het toeschieten van melk is, maar het is ook zo weer voorbij.

Woops, dat is een heftig bevallingsverhaal, je bent best heel lang bezig geweest... Wat vreselijk rot dat je persdrang voelde maar niet mocht persen! Gelukkig was je in het ZH en konden ze je met een keizersnede helpen. Hoop dat alles goed met jullie gaat! Hoe is de wond?

Suzanne, heb gisteren gekeken, hoor! Heel bijzonder om te zien, en moet mooi zijn om over een aantal jaar een mooi portret te hebben van jullie opgroeiende kindje. Is het niet raar met de camera's erbij? Ik had overigens meer deelnemers verwacht. Hoe veel afleveringen komen er dit jaar? En dan volgende jaren ook weer steeds in januari, toch?

Stampvamp, kan me voorstellend at je baalt van de indeling van de vrije dagen van je partner. Maar ach, misschien beval je vandaag ook wel en dan zijn al je zorgen voor niks :) Heel lang kan het niet meer duren in elk geval!!

Hier begin ik mij zorgen te maken over of mijn hubby vroeger of later niet genoeg krijgt van mijn huilbuien en gedeprimeerdheid. Ik heb er al genoeg van, en dat ben ik zelf...

Overigens weer rustige nacht gehad, 22.30, 4.00 en 8.00 (laatste zelf wakker gemaakt, want borst stond op knappen). Mijn mams heeft de laatste twee nachten helemaal gedaan, kindje was ook erg rustig, maar dus weer heerlijk rustig met hubby kunnen slapen zonder onderbrekingen. Luxe, hoor!

8. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    Annemica, ik herken je BV-verhaal helemaal, barst ook in tranen uit als ik het lees. Ik zou ook zo graag overstappen, er vanaf zijn, maar wil nog niet opgeven... :(

9. Sjees

Sjees Niet meer actief

Goedemorgen!!

Ik heb maar heel weinig terug gelezen dus reageer niet op iedereen,sorry..

Lynd ik vind het reuze knap van je dat je nog steeds niet opgeeft aan de bv en heb grote bewondering voor je!!
    ook blij te horen dat je moeder er is en jullie ook wat rust krijgen,en maak je geen zorgen hoor je man begrijpt het echt wel dat je at emotioneler bent dan anders,knuffel

Mecha en woops bedankt voor jullie verhaal beide dus ook een best pittige bevalling zeg!

sex@ hier heb ik na 3,5 week weer sex gehad ik was er best angstig voor dat de plek vd hechtingen bv zeer zou doen,maar ik heb nergens geen lasrt van gehad,het was heerlijk.
    Ik ben nog niet aan de pil maar gebruik voorlopig een condoom,ik weet ook niet zo goed waarneer ik weer zal beginnen maar zal het over 1,5 week eens met de gyn bespreken.

Ik heb vandaag een mooi verjaarskado gehad van mijn dochter ze heeft van 23 uur tot 4.30 geslapen en tdaarna weer tot 8.30 ik heb dus heerlijk geslapen!
    Vanmiddag breng ik de kleine naar mijn moeder en ga ik boodschappen doen voor mijn verjaardag die vier ik morgen,ook kan ik dan op mijn gemak soep maken en het huis even aan kant maken.
    En vanavond ga ik heerlijk met mijn man samen uit eten.
    Ik vind het wel een beetje eng om haar voor het eerst een paar uur te moeten missen,maar het zal vast wel goed gaan!

10. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    Sjees! Jarig vandaag?! GEFELICITEERD!! Hoop dat je lekker kunt genieten. Heerlijk dat Aylani zo lekker rustig was vannacht.

11. Sjees

Sjees Niet meer actief

Dank je wel lynd!

Hoe is het nu met je,voel je je alwel iets rustiger?

12. Sjees

Sjees Niet meer actief

Ik ga zo ook even met Aylani naar de stad toe,want ik wil haar zo graag een jurkje aantrekken,maar kwam tot de ontdekking dat ik die niet heb,dus gaan maar eens bij de v&d kijken of ze iets leuks hebben,lijkt me zo schattig met een majotje eronder:)

13. Sjees, gefeliciteerd, fijne dag vandaag!! En geniet ervan vanavond.

Woops, heftig bevallingsverhaal, gelukkig gaat alles goed met jullie. Mooi hoor de herkomst van Mykeda.

Mamanama, ik heb het niet meegekregen van die brand, maar dat is schrikken zeg. Dat zou wat zijn als iemand opzettelijk die brand heeft gesticht, heftig hoor.

Annemica, ik herken dat ook wat je schrijft over de BV. Ik was ook alleen maar met BV bezig en voelde me er helemaal niet prettig bij. Daarom ook na 2 weken gestopt. Voel me nu vele beter in mijn vel en eet ook veel beter na het stoppen met de BV.

Lynd, lekker hoor die nachtrust, kan ik ook zo van genieten. Laatste voeding gisteren om 23.30, 5.15 en weer om 9.00, alleen krijst hij nu weer.

Hier gisteren dus naar de fysio geweest, ze heeft een aantal oefeningen/massages bij Julian gedaan. Donderdag moeten weweer terugkomen. Hij ligt nu met zijn hoofdje ook al de andere kant op, dus al een hele verbetering.

14. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Jada wat fijn, hopelijk komt het helemaal goed:)! Yordin blijkt toch ook wel een voorkeur te hebben (rechterkant) dus we proberen hem nu als ie slaapt steeds om te draaien;).

Sjees van harte met je verjaardag en wat een leuk kado;)! Veel plezier vandaag:)!! Jaaaaaaaaaa, een jurkje met maillot, geweldig:D!

Suus ik heb gekeken hoor, erg leuk om te zien dat jullie zo'n lol hebben met elkaar:D. Naar mijn mening één van de belangrijkste bouwstenen van een relatie, ook met je kind;)!!

Lynd komen die buien dan vooral door die BV? Dan zou ik me echt serieus gaan afvragen hoe ver je ermee wilt gaan:(.... Is alleen kolven geen idee? Ik zit daar ook over te twijfelen, omdat Yordin na 40 min. BV meestal nog steeds trek heeft. Dit ondanks mijn productie. Je ziet ook niet precies wat hij binnenkrijgt, en dat vind ik eigenlijk vrij irritant. Afgezien van alle tijd dat je eraan kwijt bent. Sterkte:)!

Hier: Yordin heeft weer zo lang doorgeslapen; van 21.30-1.30 en toen weer tot 8.15!! Heerlijk8)!! Moest net zo lachen; ik gaf hem kusjes op zijn mond en toen deed ie echt z'n lippen zo naar voren: kus me maar mama:D:D

15. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    sjees gefeliciteerd met je verjaardag :D:D:D

16. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Woops: fijn dat je er weer bent en nu met baby! Idd ook een pittige bevalling. Heb jij veel last van de wond?

Generatie 10: ga ik nog kijken, ben benieuwd!

Sjees: gefeliciteerd met jouw verjaardag!! En wat klinkt dat heerlijk, dat je zo goed hebt kunnen slapen en dat je zo even de stad in gaat! Dat is nog even een ver van m'n bed verhaal helaas...

Annemica/Lynd: borstvoeding... zucht.... Het is ook momenteel mijn grootste frustratie. Vooral dat continu ermee bezig zijn. Dat heb ik dus ook. Ik heb vooral één borst die niet meewerkt. De tepel is vlak, Fenne houdt hem niet in haar mond, veel stuwing in die borst etc etc. Ik heb vanmorgen flink wat uit de borst gekolfd en net haar daaruit gevoed en dat is wel goed gegaan. Maar ze heeft ook zoveel last van krampjes! Echt zielig!

Jada: goed dat de fysio Julian lijkt te helpen! Merk je ook verschil in hoe hij zich voelt? Huilt hij minder of slaapt hij bijvoorbeeld rustiger?

17. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Ik heb trouwens nog een vraagje: geven jullie al een speen? Fenne heeft zoveel last van krampjes en grote zuigbehoefte dat ik haar dan een een speen geef. Het werkt heel goed, maar ze gooit hem om de zoveel minuten eruit. Hoe doen jullie dat?

18. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    Hey meiden, weer ff een berichtje van mij. Infuus en katheter zijn verwijderd. Ben met hulp en stoel ff onder de douche geweest. Ben nog erg slap en kan niet zelfstandig dingen doen. Om die reden blijf ik nog een nachtje. Elianne is superlief. Heb haar daarnet weer zelf gevoed. Jeroen heeft voor igg komend weekend een elektrische kolf gehuurd, zodat ik ook een keer kan kolven ipv zelf voeden, wat iets rustiger is. Heb nu wel weer last van naweeen, door de ingreep. Iets minder prettig. Dit weekend kom ik wel weer uitgebreid bijlezen en reageren. Nu houden we het nog even kort.

19. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Belle zielig he die krampjes... Ik geef hem ook weleens een speen als duidelijk is dat hij dat, of zuigbehoefte heeft. Meestal heeft ie na een tijdje 'genoeg', en leg ik de speen weer weg. Als ie bij me zit geef ik altijd m'n pink.

20. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Chevenne fijn dat het infuus/katheter verwijderd zijn. Probeer je eraan over te geven (rust houden!), het is belangrijk voor je herstel. Hopelijk wordt de pijn gauw minder. Beterschap!

Deel Deze Pagina