januari 2010 mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door balleke, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.676
    1.434
    113
    @ Sjees, gefeliciteerd met je verjaardag en wat een mooi cadeau van je dochter :).

@ Woops, dat is wel erg heftig geweest, en ook wel erg lang :$. Gelukkig klink je wel heel positeif, ben ik blij om. En vind de herkomst van de naam erg mooi, had ondertussen zelf al een vermoeden dat het dat was.

@ Lynd, je geniet dus echt lekker van het bezoek van je moeder en de goede nachtrust. Ik sluit me bij de rest aan vind het zo knap dat je vol wil houden, ik zou allang gezegd hebben dan maar de fles. Ach en je man snapt het vast wel dat het allemaal erg heftig voor je is, hij ziet toch ook dat je pijn hebt, niet te erg balen van jezelf, probeer vooral te genieten van deze tijd, ze worden zo snel groot :$

@ Suus, ik heb het helaas gemist :(, gistermiddag nog aan gedacht en 's avonds weer helemaal vergten, komt er nog een herhaling op en wanneer is het weer?

@ Essie, aah wat lief is dat, kusjes geven is zo leuk, mijn man is soms jaloers op alle kusjes die Quinten krijgt ;).

@ Stamvamp, wat balen zeg dat het nu tegen loopt met de vrije dagen van hem, gewoon snel bevallen hup kleine kom er eens uit!

@ Jada, wat fijn dat het al resultaat lijkt te geven, goed van je gezien zeg!

@ Belle, Quinten kreeg in de couveuse al een speen, wel na overleg hoor, omdat hij zoveel wilde zuigen, Ik merk hier dat er echt wel verschil in speen zit, de dentalcomb,die met een bolletje, van de difrax kan hij erg goed in zijn mondje houden, de andere spenen van difrax en bibi vallen er veel vaker uit. Ik heb dus boven en beneden zo'n fijne speen en die gebruik ik meestal. Moet van de week even nieuwe halen want deze zijn van -2 tot +2 maand en hij is dus bijna toe aan andere. Ik hou vaak de speen nog even vast totdat hij hem echt heel goed in zijn mondje heeft, laat ik de speen snel los nadat hij hem aanzuigt dan valt hij ook snel uit zijn mondje, blijf ik nog even bij hem en houde speen nog even vast dan blijft hij beter zitten, zal er toch wel meer kracht achter zitten ofzo.

@ Hier, Sinds een paar dagen reageert Quinten echt op ons als je bij hem komt. Zodra ik begin te praten en hij ziet me begint hij te trappelen met zijn beentjes en met zijn armen te zwaaien en gooit er een big smile tegen aan. Als we visite hebben en die komt er bij kijkt hij eerst heel peinzend en als hij mij of mijn man dan hoort begint hij weer lekker druk te doen. Na een paar tellen reageert hij ook wel op de visite maar toch minder enthousiast als op ons :). Vandaag is hij weer meer wakker denk dat hij toch ook niet helemaal lekker was, hij is vanochtend al een hele tijd wakker geweest en we hebben alweer lekker gespeeld. Mijn man is nu weg en Quinten ligt heerlijk te slapen, dus had ik even tijd voor hier.
    Ik had morgen met hem willen zwemmen, maar ben zelf nog niet helemaal lekker en vind het ineens ook weer veel te koud, hebben hier weer natte sneeuw bah. Dus nog maar een weekje geduld hebben.

2. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.676
    1.434
    113
    @ Chevenne, fijn dat het infuus weg is, doe nog maar even rustig aan en als je nog zo slap bent is het misschien ook wel beter nog even in het ziekenhuis te blijven daar heb je alle hulp bij de hand. Jullie meisje klinkt ook als een echt schatje.

@ Krampjes, gelukkig eigenlijk niet nog maar 1x gehad en toen lekker warm met hem onder de douche geweest met de straal zachtejs op zijn buikje en toen werd hij snel rustig. Ik masseer hem ook regelmatig even, hadden van de kraam speciale brief voor babymassage gekregen voor de hele kleintjes tot 6 weken. Hij vind lang niet alles leuk maar sommige dingen wel en die probeer ik toch regelmatig te doen. Vooral de buik en armpjes vind hij erg leuk, misschien dat dat ook wel helpt tegen krampjes?

3. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Chevenne: heel veel beterschap! Fijn dat het met Elianne zo goed gaat, nu mama nog! Je zal je denk ik wel snel beter voelen, nu die ontsteking uit je lijf is.

Blaine: misschien is dat een goed idee, om ook eens van speen te wisselen. Ik heb er volgens mij één van Bibi. Ik geef overigens nu ook Cinababy druppeltjes (homeopatisch). Hopelijk helpt dat ook wat.

4. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    Hier nog even Mijn bevallingsverhaal:

Vrijdag 22-01-2010 kreeg ik ’s avonds weeën om de vijf minuten van 17.30-19.30. Omdat ik de laatste weken veel voorweeën had had ik zoiets van het zullen wel weer voorweeën zijn. Daarna was het even rustig en tegen 23.00 begon het weer te rommelen met weeën. Alleen nu heel onregelmatig. Soms om de 10 min dan om de 5 en zelfs om de 3 min. Maar soms ook een uurtje geen weeën. Dus had nog steeds zoiets van het zijn voorweeën en nog geen naderende bevalling. Maar heb die nacht dus maar 2 uur in totaal geslapen door al die weeën. De gehele zaterdag 23-01-2010 heeft het gerommeld met weeën maar nog steeds onregelmatig.
    Die dag zijn we nog gezellig op bezoek geweest bij opa en oma en ’s middags nog even naar je neefje Pepijn gaan kijken. Daarna zijn we even thuis geweest heb ik nog een uurtje op bed gelegen maar kon niet slapen door de weeën. Ik wilde er nog even uit en zijn naar mijn moeder gegaan en hebben daar gegeten, Onder het eten begonnen de weeën weer om de 5 minuten te komen en nu wel weer heel regelmatig. We zijn na het eten dus ook maar meteen naar huis gegaan.

De weeën hielden nu goed aan om om 20.15 heeft Jeroen toch maar de vk gebeld. Mireille kwam om 20.45 langs en heeft inwendig onderzoek verricht en ik had al 3 cm ontsluiting en had krachtige weeën dat voelde ze aan mijn vliezen. Ze zei dat de kans nu heel groot was dat de bevalling zou doorzetten en als ik krachtigere weeën kreeg, bloedverlies of mijn vliezen braken mochten we haar bellen en kwam ze weer kijken.
    De weeën waren nu nog goed te doen. Maar werden langzaam aan krachtiger.
    Jeroen heeft om 00.15 de VK weer gebeld want had nu weeën om de 3 min. En ze werden steeds krachtiger. Mireille was er om 00.45 en deed inwendig onderzoek en ik had nu 6 cm ontsluiting. Dus we konden meteen door naar het ziekenhuis.

We kwamen om 01.15 aan in het ziekenhuis. Om 13.30 kreeg ik ontzettende persdrang. De vk keek weer en had nog steeds 6 cm ontsluiting dus mocht absoluut niet persen.
    Dat viel dus absoluut niet mee om persweeën weg te puffen.
    Om 02.30 heeft de vk mijn vliezen gebroken zodat de ontsluiting waarschijnlijk wel zou vorderen. Helaas zonder resultaat. Ik hield het gewoon niet meer om de persweeën weg te zuchten. Dus heeft de vk de gynaecoloog ingeschakeld voor pijnbestrijding. Dat overleg duurde een uur en ik had nog steeds ontzettende persdrang. De gynaecoloog kwam erbij en wilde graag voordat ze pijnmedicatie gaf eerst nog een ctg maken. Dit zou een half uurtje moeten blijven zitten dit duurde alleen helaas een uur. En eindelijk kreeg ik een soort morfine injectie in mijn been dit was om 04.45. Hier werd ik suf van en het haalde de scherpe randjes van de persweeën af. Maar de pijn was nog steeds ontzettend. Jens kreeg een draadje op zijn hoofd zodat er nog beter gekeken kon worden hoe het met hem ging. Om 07.30 had mama 7,5 cm ontsluiting dus wel wat meer maar nog steeds mocht ik niet mee persen. Om 08.30 had ik dan eindelijk 10 cm ontsluiting. En mocht ik persen. Maar nu was ik helemaal op van de 6 uur persweeën weg puffen dat ik geen energie en kracht meer had voor de uitdrijving. Maar moest het toch nog een uurtje proberen. Om 09.30 werd besloten dat ik echt op was en dat ze me zouden helpen. Ik kreeg een knip en er werd een vacuümpomp op het hoofdje van Jens geplaatst na 2 persweeën was je er dan eindelijk!!!

Je werd meteen door de kinderarts nagekeken ivm vacuumverlossing. Alles was goed met je en eindelijk kon je lekker bij mama op de borst liggen! Wat een wonder zeg en papa en mama hebben uren naar je liggen staren zo mooi ben je en zo klein en zo’n wonder dat dan eindelijk bij je ligt. Het was een erg zware bevalling met 6 uur persweeën wegpuffen maar het si het meer dan waard!

Daarna kreeg werd je gewogen: 3914 gram en werd je aangekleed in je eerste nijntjes pakje. En toen mocht je lekker bij papa je eerste flesjes drinken. Wat een wonder!!

5. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Marleen pffffffffffffffffffff, ook al zo'n heftige (en vooral ook laaaaaaaaaaaaaaaange) bevalling! Gelukkig dat het allemaal uiteindelijk goed gegaan is. Hoe is het nu met jullie?

6. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.676
    1.434
    113
    Jeemig, dat is ook een beste bevalling geweest, wat zul je het zat zijn geweest dat het zo lang duurde.

7. Hilli

Hilli Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.864
    0
    36
    @Ankje: Sam had dat ook de eerste anderhalve week ongeveer, dat hij dag met nacht verwisselde. Maar dat is eigenlijk vanzelf overgegaan. Nu slaapt hij telkens 6 uur na elkaar 's nachts! :D
    Hopelijk gaat Jonna ook snel omwisselen.
    kBen wel eens benieuwd dan :D als het aanvoelt als ontmaagd worden. :D kMoet eerlijk toegeven dat ik er wel naar uit kijk. kVind het best wel speciaal. tIs al zo lang geleden ... De laatste maand kwam het er echt niet meer van.

@Suus: Drinkt Sophie nog steeds 90 overdag? Daar is Sam niet tevreden mee. Hij drinkt hier altijd 130 (10 extra voor zijn ontlasting). En dan denk ik nog dat hij soms meer wil ...

@Essie: Even een heel persoonlijke vraag, maar ga je dan ook een cd gebruiken? Of gewoon zonder? :) Als je niet wil antwoorden, hoeft niet hoor :)
    Ik zou eigenlijk ook weer zo snel mogelijk willen beginnen. Mijn ha zei me, dat ik mag starten wanneer ik wil. Ik moet blijkbaar niet wachten tot ik ongesteld word.
    Wat slaapt Yordin al lang! Echt een voorbeeldkindje :D Sam heeft de laatste twee nachten ook best lang geslapen, 6 uur. Daar kan ik mee leven :D
    Nu ik eraan denk. De verpleegster zei me, afgelopen maandag, dat als een kindje onder de 4 kg weegt, het 's nachts 6 uur mag doorslapen. Vanaf 4 kg, mag het 8 uur doorslapen. Ze zei me dat ik Sam wakker moest maken als hij langer dan 6 uur slaapt. Daarom dat ik ook mijn wekker zet.

@Kwek: Gefeliciteerd met Elisa!! Idd dat belletje in het zh is een zaligheid hé :D
    Maar dat je zou kunnen slapen tussen weeën door, dat kan ik met echt niet voorstellen! Hier kwamen ze zo snel, dat ik maar heel even de tijd had om op adem te komen.

@Marleentje: mooie foto! Hehe, dat pinkje :D Echt zo van 'Hey!'
    Wat fijn dat je je blaas zelf helemaal leeg kan plassen!

@Mamanama: Dat is schrikken! Zo dicht bij huis.

@Mecha: Dat je niet aan Jazzley dacht, wil echt wel zeggen dat je veeeel pijn had :) Gelukkig is het nu allemaal voorbij en heb je je meisje!! Je moet nog wel even een mooie banner maken hé!! Deze is niet goed meer hoor :)
    Dat van die persweeën. Ik vond helemaal niet dat het aanvoelde alsof ik naar het toilet moest. Ik voelde wel super veel druk, en ik herkende ook meteen wanneer ik moest persen. Maar zoals ik het overal had gelezen, nee dat voelde ik niet. Net hetzelfde met mijn weeën, als mijn vliezen niet gebroken waren, dat had ik nooit doorgehad dat ik weeën had :)

@Sjees: Gelukkige verjaardag!!! Wat lief van Aylani dat ze je heerlijk heeft laten slapen :D

@Jada: Wat goed dat je zo snel al verbetering ziet!

@Belle: Sam die heeft ook nog moeite met een tutje. Hij zuigt er soms zo hard aan, dat hij er gewoon uitfloept. Wat ik eraan kan doen weet ik ook niet. Ik geef hem het tutje gewoon steeds terug. Meestal valt hij wel heel snel in slaap.

@Chevenne: Goed dat je nog een nachtje in het zh blijft. Op die manier kan je goed rusten! En dat heb je zeker nodig.

Sam is vandaag al zoveel wakker geweest! Niet normaal :D En elke keer heel tevreden. Hij zeurde alleen maar een beetje bij een vuile pamper. Mijn ouders en broers waren ook helemaal onder de indruk omdat hij zo wakker en alert is. :D Nu slaapt hij wel. Dus hopelijk vannacht ook :)
    Ik geef trouwens zijn badje niet meer 's avonds. Hij was dan elke keer veel wakkerder... :) Nu geef ik het 's morgens na zijn voeding en dat vindt hij heerlijk. Hij huilt ook niet meer als hij in bad gaat.

8. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Hilli, slappe rooibosthee maken. Ik heb die van zonnatura, maar die van annique (oa bij kruidvat) schijnt ook goed te zijn. Als er maar alleen puur rooibos inzit, geen toevoegingen als kaneel ed.

Mannen, ik mag eigenlijk niet klagen, hij doet veel in het huishouden, maar ja, soms als je je zo moe voelt is het fijn als iemand eens de nacht van je overneemt..

Blaine, voel je je alweer wat beter?

Marleentje, goed dat je zelf weer kunt plassen!

Woops, heftig verhaal! Gelukkig maken jullie het goed.

Annemica, fijn dat je erachter staat te stoppen met de bv. Als het zo beter gaat….

Sjees, gefeliciteerd!

Lynd, hoe is het met je?

Belle, ik geef ook een speen. Van difrax. Je hebt de dental en de combi. Ik geef de combi want de dental spuugt ze steeds weer uit. De combi heeft meer een tepelvorm zeg maar.

9. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    jeetje marleen ook al zon lange bevalling heftig ook hoor!

hier echt de hele dag op mn bed gelegen (liggen lezen en slapen afgewisseld) maar besef me net dat ik de baby vandaag alleen 2x sochtends heb gevoeld en 2x toen ik vanmorgen op bed lag..
    dus ga mn trappenteller maar even goed invullen en t even in de gaten houden vanavond hopelijk is het gewoon stilte voor de storm ....

10. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Jeetje, ik lees weer heftige bevallingsverhalen en van het verhaal van Chevenne schrik ik ook wel. Denk je het ergste te hebben gehad.....

@hier: ik heb nu al de hele week vanaf ongeveer vijf uur 's middags last van kraamtranen. Overdag gaat het super en voel ik me geweldig, maar zodra het donker wordt, word ik melancholisch en denk ik heel veel aan de bevalling en dan komen de tranen weer. Herkent iemand dit? Gaat dat nog lang duren??? :(
    Vandaag was de kraamhulp voor het laatst en ik moet zeggen dat het goed is zo. Ik heb wel het gevoel dat ik het allemaal zelf kan, ik ben weer helemaal mobiel (al ben ik nog bont en blauw) en ik vind het ook weer heerlijk om 'alleen' thuis te zijn en lekker te doen zoals ik wil.

Laurens doet het goed. Sinds vandaag heeft hij wel een verstopt neusje en moet regelmatig niezen. Ik vind het echt heel zielig.
    Blaine, Quinten is toch ook verkouden geweest vrij snel na zijn geboorte? Heb je nog tips voor me??

11. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Hilli wat leuk dat Sam zo veel wakker is! Wij merken sinds een paar dagen ook echt verschil, eerst was t echt bijna alleen slapen en eten. Yordin is nog geeneens 3 kilo, dus dat ie dan zo lang doorslaapt...hhhmm, vraag me nu af of het wel ok is. Hij krijgt iig wel genoeg voeding. We gaan ws eerst nog wel even een cd gebruiken ja. Ik vind het lastig, omdat ik een KS heb gehad en totaal geen last van vloeien. Dus zekere voor het onzekere, zodat die pil even kan inwerken.

12. woops

woops Niet meer actief

Hoi,

Heel kort even hallo zeggen.
    Hier gaat het goed.
    Wond is goed aan het genezen.
    Meisje doet het super.
    En even spammen met Mykeda.

13. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    super wendy :D
    echt een prachtbaby hebben jullie geniet ervan :D

14. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten
    Essie: Het gaat goed. Volgende week worden de kozijnen en de trap geplaatst. Hopelijk komt het binnen af volgende week. Maar dan moet het wel even droog blijven.

Kwek: Gefeliciteerd met Elisa! Mooi naam zeg!

Jada: Bedankt voor de tip!
    We hebben gemerkt dat badje of douche Jonna alleen maar wakkerder maakt, dus dat doen we tegenwoordig ’s ochtends of ’s middags.
    De vk gaf ook de tip om de gordijnen open te houden, en dat werkt goed!
    Thx.

Marleentje: Leuke foto! En wat goed dat alles goed met je is.
    Genietse!

Wat een verhaal! Pfff.

Niene: Super! Dan is het ook leuk om in het ZH te bevallen als je daarna snel weer naar huis mag en lekker kunt genieten.

Mecha: Wat een verhaal zeg! Heb wel in een deuk gelegen met je laatste paar zinnen. Je bent me er 1.
    Gelukkig is je meisje eruit en kun je lekker gaan genieten.

Suusefruus: Ik heb het net even zitten kijken (handig van UPC). Leuke uitzending!

Woops: Zo! Jij bent lang bezig geweest zeg! Poeh he!
    Gelukkig gaat alles goed met jou en je meisje, dat is het allerbelangrijkste.
    Trouwens, tegen mij was gezegd dat voorweeën wel minder kunnen worden onder de douche, maar gewone weeën kunnen versterkt worden. Dat was bij mij ook het geval. Kreeg toen zelfs al persweeën.
    Jij hebt het zo te lezen ook zo ervaren, al waren het bij jou geen persweeën.

Erg leuk bedacht die naam! Heel bijzonder. Leuke foto ook! Wat een schatje.

Lynd: Meis toch! Je man zal je vast niet zat zijn. Dit hoort er een beetje bij volgens mij hoor. En als je het echt niet meer normaal vind, bel je vk even op en vraag of dit echt normaal is of dat je hulp nodig hebt.

Sjees: GEFELICITEERD!!!! 27 Jaar!!!
    Wat fijn dat je sex niet pijnlijk was! Ik kijk er ook enorm naar uit om weer met Jeroen sex te hebben (zonder pijn en een grote buik).
    Maar ik wacht nog even een paar weken, want mijn knip staat aan de bovenkant een beetje open, heb dus een open wond. Het geneest wel, maar wat langzamer.

Chevenne: Wat kan een douch toch lekker zijn he?
    Fijn om te horen dat het weer iets beter met je gaat! Keep on going!

Hilli: Ik ben ook ontzettend benieuwd hoe het aanvoelt om weer sex te hebben na zo’n lange tijd.
    Ik heb al zo’n 3 a 4 maanden geen sex meer gehad, omdat ik harde buiken kreeg na de sex. En die deden zeer.

Hopelijk draait Jonna haar ritme ook snel om. En hopelijk slaapt ze dan ook zo’n 5 a 6 uurtjes.
    Vannacht ging het goed. Ze sliep 3 uurtjes en toen weer wakker voor de fles.

Kareltje: Heb Kareltje al een tijdje niet meer gehoord. Weet iemand hoe het met haar en de kleine gaat?

Hier: Jonna sliep lekker vannacht. Ze sliep van 12 tot 3 en heb met haar gezeten van 3 tot 4 en toen heeft ze weer geslapen van 4 tot 7. Hopelijk blijft dat zo doorgaan en zal ze snel doorslapen.

Vanmiddag hebben we de CB hier thuis gehad. Ze vertelde ons eigenlijk alleen wat ze deden en wat we konden verwachten van hun. Verders niet.
    Moet 16 Feb. naar de CB even uit mijn hoofd.

Vanavond krijgen we weer visite en morgen middag gaan we naar Sjees. En morgen avond gaan we naar een vriend want hij viert ook zijn verjaardag.
    Wordt dus wel druk, maar zondag een lekkere rust dag ingelast.

15. Juni

Juni Fanatiek lid

11 jan 2007
    1.562
    140
    63
    Sjees: gelukkige verjaardag!

Woops: wat een mooi meisje, ze lijkt op jou vind ik.

Suzanne: ik had daar de vorige keer meer last van, ook inderdaad vanaf dat het donker begon te worden heel erg somber zijn. Vandaag heb ik er ook weer last van, wellicht doordat ik met mijn 2 dochtertjes alleen ben thuis en doordat het buiten zo'n somber weer is en doordat ik 's nachts zo weinig slaap. Ik ben jaloers op jullie want het lijkt erop dat Maja wel de kortste slaapjes doet 's nachts. 6 uur!! Daar kan ik alleen maar van dromen. Ik zag een programma en daar zeiden ze dat je 's nachts tussen 2 en 3 het meest melatonine aanmaakt en dat is precies het hormoon om je goed te voelen. Nu is Maja om 2 u standaard wakker, dus het zal wel niet zo goed zitten dan met mijn melatonineaanmaak. En morgen is de enige dag dat we met ons gezinnetje eens samen zijn zonder visite maar het zal weer selcht weer zijn en dan kunnen we weer niet naar buiten. Nee, ik voel me vandaag niet zo vrolijk...Sorry voor het egobericht.

16. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    @essie: wat schattig, zo'n kusmondje. Jakob trekt ook afentoe zulke gekke bekjes, inderdaad kusmondjes ook :) Zo schattig!

Ik heb wat bv aangaat nu besloten uiterlijk maandag over te gaan op het volgende: links aanbieden, en aansluitend meteen rechts kolven. Volgende voeding het gekolfde in een flesje geven, volgende keer weer links aanbieden etc. Rechterborst krijgt hij dus helemaal niet meer. Als dat leidt tot tepel-speenverwarring en hij rechts niet meer wil drinken, dan ga ik rechts ook kolven en dat in een flesje aanbieden. Als dat op de een of andere manier niet werkt dan ga ik over op flesvoeding. Ik ben er helemaal klaar mee. En ja, mijn huilbuien komen door de BV, niet door iets anders. Zit meerdere keren p.d. mijn pijn te verbijten of weg te huilen, wordt er helemaal gek van, elke dag weer andere problemen, net als Annemica. Ik heb ook de kinderarts aan huis 'besteld' voor maandag om dit te bespreken.

Essie, soms is Jakob binnen 15 minuten klaar met drinken, maar meestal heeft hij ook een goed half uur nodig om zijn voeding binnen te krijgen. Ik vind het altijd moeilijk te bepalen wanneer hij echt is uitgedronken, heb jij dat ook?

@belle: ja, wij geven ook de speen geregeld. Hij valt redelijk snel uit de mond, enige oplossing is hem steeds teruggeven. Maar vaak valt hij in slaap voordat hij eruit valt, en dan merkt hij het niet meer op :)

@blaine: wat heerlijk dat je de ontwikkeling van je kindje zo goed opmerkt, en dat er steeds weer leuke nieuwe dingen bijkomen! DAar doen we het voor, toch? :)

@marleentje: wat een heftige bevalling... :$ Kan me voorstellen dat je geen kracht meer overhad aan het einde, fijn dat ze je op een andere manier konden helpen. JE bent echt lang bezig geweest, zeg!

@suzanne: ik heb het niet per se 's middags, maar merk wel dat ik beter overdag kan slapen als het nog licht is... Als ik een uiltje knap en ik word in het donker wakker, dan is mijn humeur wel slecht... Klavertje heeft ook verteld dat ze zich somber voelde zodra het donker werd, dus je bent er in elk geval niet alleen in.

@woops: wat een prachtig meisje!

17. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    @ Sjees: gefeliciteerd met je verjaardag!
    @ Marleentje: meid, wat een lange en pijnlijke bevalling. Fijn adt het verder goed gaat!
    @Chevenne: hopelijk gaat het nu steeds iets beter met je, doe lekker rustig aan. Fijn dat Elianne het zo goed doet!
    @Suzanne: heb je wel meer last van blues in de winter? Ik voel me in de winter sowieso meer down dan de rest van het jaar....niet depressief ofzo, maar wel eerder een beetje BBBLLUUHGGH...
    Je bevalling is ook pas net geleden he en een keizersnee moet je niet onderschatten! Proebeer je rust te nemen en te genieten van je zoon....de rest komt wel.
    @ Anti-conceptie: de pil kan je op elk moment beginnen, het heeft alleen wel invloed op de bv en het is de 1e maand niet veilig dan.....
    Ik ga binnenkort ook beginnen....

Hier een goed nacht en dag gehad. Tessa was weer goed gegroeid, vandaag woog ze 4060 gram! We hebben nu de weegschaal en nog wat andere dingen teruggebracht naar de kraamzorg.
    Verder even lekker boodschappen gedaan, ondanks het slechte weer.

18. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.676
    1.434
    113
    @ Suzanne, goed zijn neusje schoon houden met een slijmzuiger, vond hij helemaal niet vervelend, lekker de douche vol stoom en daar even met hem in gaan zitten, De achterkant van het bedje wat hoger zodat de slijm/snot er goed uit kan. Als hij echt dicht zit kun je nog een ui naast zijn bedje zetten en evt. neusdruppels voor hem halen. Vond het zelf meer zielig dan dat Quinten er echt last van had, hij was zijn eigen rustige zelf ondanks de verkouden neus. Hou ook de temp goed in de gaten bij koorts boven 38 direct met je ha bellen. En hou in de gaten dat hij wel goed kan drinken, Quinten was alleen verkouden en als ik iedere keer zijn neusje leeg maakte ook niet benauwd, mocht Laurens benauwd zijn dan drinkt hij natuurlijk ook slechter en is het misschien handig even met je ha te bellen.
    Gewoon lekker toegeven aan je buien hoor, hhort er gewoon bij, Foto's kijken van net na de geboorte en dat gelukkige gevoel terug halen in gedachten helpt misschien om sneller vrolijk te zijn. Die hormonen zijn gewoon rare dingen :(

@ Lynd, ik denk dat het een verstandige keus van je is, je probeert van alles en als het niet gaat houd het op. Jakob heeft meer aan een gelukkige moeder!

@ Ise, zo heette de speen inderdaad, die kan Quinten ook beter in zijn mondje houden dus die gebruiken wij ook.
    Ik voel me wel iets beter, maar nog steeds erg verkouden en moe.

@ Ankje, Kareltje gaat het goed mee, ze had gisteren volgens mij nog een berichtje geplaatst dat ze logeer visite had en dat alles goed ging met haar en we ons geen zorgen hoefden te maken als ze er even niet was;).
    Jij hebt echt een drukke dag, dat ritme komt wel goed, heeft gewoon even tijd nodig.

19. Suusefruus

Suusefruus Bekend lid

27 apr 2009
    554
    0
    0
    @Hilli
    Inmiddels niet meer.. Mevrouw was 250 gram aangekomen deze week dus ze gaat nu naar de 120 overdag en 150 in de avond..

20. Hilli

Hilli Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.864
    0
    36
    @Speen: Hier ook de combi speen van Difrax. De andere neemt hij ook niet aan.

@Essie: Zalig is dat hé, dat er meer leven in komt :D Ik kan niet wachten tot hij echt bewust geluidjes gaat maken en lachen enzo ... :D *Zucht* :D

@Woops: Dat is echt een mooie foto!! Mooi meisje hebben jullie gemaakt :) Zo'n egaal huidje :)

@Ankje: Dat is al een goed begin hé. Dat ze gewoon slaapt tussen de voedingen. Dat het nog om de 3 uur is, is normaal. Dat zal wel snel veranderen. Hoeveel cc krijgt ze nu?

@Juni: Je moet je zeker niet excuseren voor je bericht! Daar is dit forum voor. Spijtig dat Maja zoveel wakker is 's nachts. Hopelijk wil ze snel wat langer slapen. Of op zijn minst om 2 uur slapen.

@Lynd: Ik ben blij dat je wat gaat proberen. Als het op deze manier lukt, dan heb je toch al een paar voedingsmomenten per dag 'rust'. Tegen mij zeiden ze dat als hij een aantal keer per dag aangelegd wordt, hij normaal de tepel niet met de speen zou verwarren. Maarja. Dat weet je nooit hé. En stel, je moet naar fv overschakelen. Daar groeien ze ook heel goed van :) Ik heb Sam echt zo hard zien vorderen, sinds hij fv krijgt.

@Mamanama: Wat groeit Tessa goed seg. Hoeveel woog ze bij de geboorte? Ze was toch ook wat afgevallen hé?

@Suusefruus: kDenk dat ik ook eens 150 'savonds ga proberen :D Wie weet slaapt hij dan nog langer :D Ik heb wel altijd schrik dat hij veel gaat teruggeven, vooral met zijn reflux. Maar kmoet eigenlijk zeggen dat het met de Nutriton echt super gaat. Hij heeft nog maar één keer veel teruggegeven.
    Hoeveel weegt Sophie nu?

Deel Deze Pagina