januari 2010 mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door balleke, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

Ha meiden,

Ik kom even snel Sjees nog Happy Birthday wensen!!
    Hopelijk heb je een leuke verjaardag gehad vandaag!!!!

Nu even snel nog ego:
    Zit in dubio.... :(
    Morgen is de oma van mijn vriend jarig! Ze neemt de hele fam van mijn vriends kant mee uit eten! Hartstikke leuk...
    Mijn moeder komt morgen op de kinderen letten! Ik vertrouw haar volledig met de kleintjes ook al vindt ik het moeilijk om bij ze weg te gaan .. maar ach, die paar uurtjes! Zullen me vast ook goed doen! ;)

Waarschijnlijk voelen jullie de bui al hangen ...
    Schoonmams is nu jaloers en heeft even voor zichzelf bedacht dat ze de kinderen zondag de hele dag meeneemt!
    Dat zie ik dus niet zitten maar vriendlief heeft al toegezegd! :(

Ik wil helemaal niet dat ze de hele dag weg gaan! Ze zijn nog zo klein ... en buiten dat, ze zullen een hele dag uit hun vertrouwde omgeving zijn!! :(
    Mijn vriend is zondag weg naar een toernooi dus ik ben dan de hele dag alleen thuis ...
    Ik zie het echt niet zitten!! :(

Tegelijkertijd wil ik niet dat mijn schoonmoeder denkt dat ik mijn moeder 'voortrek' .....
    Pfff, ik vindt het zo moeilijk!
    Het lijkt wel of mijn kinderen publiek bezit zijn nu!! :$ :(

Wat moet ik nu doen??

Liefs!

2. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.676
    1.434
    113
    Gewoon aangeven dat je het niet ziet zitten dat de kinderen 2 zulke intensieve ervaringen zo kort op elkaar hebben ;). Als ze uit de eigen omgeving weg zijn en nog minstens zo belangrijk bij hun mams moeten ze toch even verwerken en zou dus gewoon aangeven dat ze rustig even op visite kan komen, maar dat je de kinderen niet zo kort op elkaar uit hun eigen ritme wil halen. (is netjes verwoord toch ;))
    Durf je dit niet zo goed, dan kun je ook nog afwachten tot zaterdag en haar dan bellen en zeggen dat de kinderen zo van slag zijn van de momenten zonder hun moeder dat het je beter lijkt dat zij haar uitje nog even uitsteld ivm de rust en toestand van de kinderen. Kan me geen oma voorstellen die haar plezier boven de kids steld.

En niet vergeten jouw kinderen JOUW beslissing wat er gebeurt.

3. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    jeetje kan me voorstellen dat je het daar moeilijk mee hebt.. maar waarom heeft je vriend het meteen toegezegd??
    zou daar zelf ook niet echt vrolijk van worden zeker neit als het 2 dagen achter elkaar zijn dat je ze moet missen :(
    lastig hoor.. je wil niemand voor dr hoofd stoten natuurlijk ..
    ik zou het voorzichtig gewoon uit proberen te leggen dat je dat nog wat te snel vind gaan om ze een hele dag weg te laten gaan uit hun omgeving wie weet snapt ze dat gewoon.. en dat je daar nog graag eventjes mee wil wachten..
    of zou ze dat niet snappen???

succes in elk geval knuf!

4. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

Dank jullie wel meiden!

Blaine: Dat heb je heel mooi verwoord! Ik durf het alleen niet te zeggen! Maar dat laatste wat je zegt klinkt wel goed! Ik ga het denk ik maar zo aanpakken want ik wil ze niet een hele dag moeten missen!
    Buiten dat ... mijn schoonmoeder is erg chaotisch van aard, maakt ze wakker als ze liggen te slapen (knuffelen) en loopt de hele tijd te slepen met ze als ze hier op visite is! Met als resultaat dat ik daarna met overprikkelde kinderen zit die helemaal uit hun ritme zijn! (Overprikkeld = huilen huilen huilen).
    Het is voor de rest een schat van een mens hoor ... maar dit .. pff :(

Stampvamp: Mijn vriend dacht niet na voor hij 'ja' zei! En voor hem is het denk ik minder moeilijk als voor mij! Hij vind het 'wel even lekker' ... een dagje voor onzelf!
    Samen zijn we toch al niet omdat hij dus weg moet ... zit ik dan! :(

Of ze het snapt weet ik niet ... ik weet wel dat ze heel erg teleurgesteld zal zijn!!

5. Hilli

Hilli Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.864
    0
    36
    @Eleni: Ik zou dat ook absoluut niet kunnen.
    Maar kvind het wel een beetje ... ja hoe moet ik het zeggen ... niet kunnen dat je sm jouw kleintjes even een dag gaat opeisen.

Probeer het dan op de manier die Blaine zei te regelen dat ze toch thuis blijven. Moest je vriend nu thuis zijn, en moesten jullie samen heel de dag wat kunnen doen, dat is nog anders. Maar als jij thuis bent, dan zou ik toch ook zeker de kleintjes thuis houden. Ik zou mezelf helemaal gek maken denk ik, en vooral omdat je zegt dat je sm zo chaotisch is.
    Ik zou er ook niet aan moeten denken.

En tja, dat ze teleurgesteld gaat zijn, is haar probleem. Niet dat van jou.
    Peper het er maar in bij je vriend, dat hij in de toekomst eerste effe moet nadenken voor hij op zoiets ja zegt :D

6. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

haha Hilli.... :D
    Je hebt helemaal gelijk!! :D

Gelukkig is dit forum er altijd nog ... I feel strong again!!!!! :D :p

7. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    komt helemaal goed denk ik :)
    als je het zo aanpakt kan ze weinig anders doen dan gewoon begrip tonen vind ik...
    en idd een man zal het minder moeilijk vinden en dr verder niet zo bij stilstaan k denk dat mijn vriend hetzelfde zou doen zonder erbij na te denken dat het misschien wat teveel is zon dag erbij..
    succes in elk geval ik hoop dat ze het goed opneemt :) (en anders heeft ze pech denk ik zo dan ;) )

8. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.676
    1.434
    113
    Als jij het op deze manier aan je vriend uitlegd, kan hij zijn moeder bellen, zijn moeder en hij heeft het afgesproken. Zulke dingen moet je gewoon uit besteden ;). Het komt vast goed meid!

9. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Thanks voor de tips, Blaine! Een slijmzuiger, daar heb ik nog nooit van gehoord! Eens bij de drogist/apotheek vragen?

En fijn om te lezen dat meer dames met het invallen van de avond wat melancholischer worden.... Ach, als ik er even aan toegeef dan gaat het daarna ook weer.
    Het is ook allemaal niet niks.

Ik ga lekker te bed, tot morgen!

10. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    @ Woops: prachtige foto van jou en Mykeda!
    @ Hilli: Tessa woog bij haar geboorte 3910 gram en was dinsdag voor het eerst weer op haar geboortegewicht.
    @ Eleni: nee,kan me voorstellen dat je dat niet wilt! Idd zaterdag aan het einde van de dag je vriend naar zijn moeder laten bellen dat het echt te veel wordt voor de kleintjes om nog een dag zonder mama te zijn! Eventueel kan je haar nog vragen om even langs te komen, zodat ze ze toch nog even ziet?

Nog even een vraag: we zijn langzaamaan aan het overstappen op flesvoeding. Tessa krijgt nu 110 ml als het bv is (in een fles) en 90 +3 scheppen als het flesvoeding is. Ze krijgt nu ongeveer 3x bv en 3x flesvoeding per dag. Is dit niet te weinig voor haar gewicht?

11. woops

woops Niet meer actief

Mykeda in haar badje vandaag

12. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Wil even jullie laten weten dat hier echt begonnen is....:D Maar te gelijke tijd auwwww.....puf puf

Had voorweeen om 19.05 die onregelmatig waren tot 22.30 werden ze wat sterker en duidelijk weeen!! We zijn naar bed gegaan om 23.45, maar ik kon niet in slaap komen van de weeen.. Ik ben toen rond 00.00 weer naar beneden gegaan en toen braken mijn vliezen..:D Gelukkig helder. Ik ben gelijk onder de douch gestapt en de weeen hielden lekker aan maar nog niet echt pijnlijk. Na 02.00 werden ze zwaar pijnlijk kon ze niet meer weg puffen en er zat ook niet echt een regelmaat in, maar ze zijn wel erg pijnlijk en houden 1 tot 1.5 min aan. Gelijk de verlos gebelt en die is ook langs gekomen. bmm helemaal verstreken en in 1 uurtje tijd 1cm ontsluiting.

Ik zit hier met pijn en moeite dit berichtje te typen!! Weet af en toe niet waar ik het zoeken moet met al die pijn. Dan is douchen lekker en dan weer niet, dan is liggen weer lekker voor 10 min en dan weer niet..haha Blijf aan de gang hier. Vriendje is behoorlijk zenuwachtig..haha

OOw en het sneeuwt hier, dusss miss geen ziekenhuis bevalling. Want het bevalt me zo wel thuis.

Gr

13. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Net de verlos geweest en had maar 2 cm ontsluiting...Blee wat een pijn!! Ik hoop echt dat dit niet al te lang gaat duren, maarja dat zal wel!

@Stamvamp/Woops niks op hyves krabbel of zo...;)

14. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    Oe spannend balleke. Misschien je staand, voorovergebogen ergens op leunend proberen weeen op te vangen. Kun je wiegen met je heupen en de zwaartekracht helpt een handje. Heb zo de laatste 3 cm in 10 minuten gedaan.

15. Suusefruus

Suusefruus Bekend lid

27 apr 2009
    554
    0
    0
    @Hilli
    Sophie was bij de geboorte 3110.
    Nu ze 3 weken oud is, is ze 3510.

16. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    We mogen zo naar huis! Eindelijk. Moet het de komende tijd rustig aan doen, maar we kunnen wel weer vooruit. Elianne lijkt haar nachtritme wat te hebben gevonden. Nl, 20.15, 1.00, 5.00 en 7.30. Ze heeft een nachtje op de babykamer geslapen, zodat ik een goede nacht kon draaien. Heb 1x gekolfd vannacht, omdat mijn borsten op knappen stonden.

17. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Eleni, ik zou dat niet kunnen hoor, mijn meisje nu al een dag meegeven :$!! Dat zou onbespreekbaar zijn. Ik zou het inderdaad op je gevoel gooien en deze afspraak verschuiven naar over een hele lange tijd ;) wanneer je er wel aan toen bent of wanneer je er inderdaad samen wat aan hebt.

Mamanama, tessa zou dan ongeveer 100 per fles moeten drinken of maximaal 120 volgens de som 150 of 180 x (bijna) 4 kilo : 6 flessen. Ons meisje drinkt iets meer dan 150 per kilo lichaamsgewicht.

Woops,mooie foto.

Balleke, succes!!

Chevenne, fijn dat je naar huis mag. Lekker aansterken nog!

Ik heb een goede nacht gehad, ben volgens mij rond 22 gaan slapen, om 5 uur flesje gegeven en van 6.15 tot 8 nog geslapen. Maar voel me nog zo moe helaas, kennen jullie dat? Misschien moet ik af en toe 's middags nog even gaan liggen en niet teveel (willen) doen..

18. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    Zo ben ik eindelijk weer even. Wat kun je het druk hebben met een klein mannetje haha.

Jens doet het super goed! Hij drinkt super zijn flesjes leeg krijgt nu zelfs al 90-100 ml per fles op de 7e dag.
    Hij is erg tevreden en heel rustig. Huilt eigenlijk nooit. Hij is best wel veel wakker maar kijkt dan met grote ogen in het rond.
    De stuwing word bij mij eindelijk wat minder wat een ellende is dat zeg.
    Maar wat is het genieten met zo'n kleintje. Het si echt het mooiste wat er is.

Balleke: succes meid zet hem op!!!

Voor alle bevallen mama's nog gefliciteerd!

19. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    whaaaaa balleke ik lees het net spannend!! zal niks op hyves zetten hoor :p
    khoop dat je vol aan de bak bent of de kleine al in je armen hebt :D:D:D succes meis hoor t wel als hij er is :D

20. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    En weer thuis....
    Wat kun je dan blij zijn, om in je eigen bed te liggen :)

Heb een voorraad pillen (ab en staal) en een heleboel adviezen mee naar huis gekregen.

Bij de curretage had ik veel bloedverlies, daardoor is mijn hb behoorlijk laag nu. Zie er ook uit als een spook, bleek, met diepliggende ogen.
    Voel me alleen wel beter. De buikpijn en de druk is weg en kan weer gewoon plassen. Vloeien is bijna nihil nu te noemen en is gewoon dun. De laatste dagen voor de curretage was het is een dikke, slijmerige bedoening, dat enorm stonk. Zou het nu kunnen redden met een inlegkruisje.

Binnenkort krijgen jullie het hele verhaal nog wel een keer...

Oja, heel grappig, had Elianne net aan de borst en ze liet los, toen spoot de melk uit mijn borst, Elianne er helemaal onder...:D

Deel Deze Pagina