januari 2010 mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door balleke, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    Balleke, wat spannend! Hoe gaat het nu met je? Heb je veel pijn?

Hier beetje weinig geslapen, niet vanwege Jakob, maar omdat mijn borst zo'n pijn doet hebben we gisteravond na de laatste voeding en bij de nachtvoeding nog een uur lopen warmen, masseren, kolven. Zonder resultaat overigens, borst doet nog steeds erg pijn. Voel knobbels en kanaaltjes, maar krijg ze niet weg. Dames die borstontsteking hebben gehad, hoe deden jullie dat? Ik heb overigens geen koorts of rode borst.

@ise: ik zou ook zeker 's middags even gaan liggen als je daar de kans voor hebt, zelfs als je zo aan je 8 uur slaap komt is deze onderbroken, dus rust je daarvan waarschijnlijk minder goed uit. Moe zijn is ook niks!

@marleentje: doe je wat tegen de stuwing, of wacht je gewoon af tot het wegtrekt?

@chevenne: neem aan dat je dan ijzertabletten hebt gekregen? Fijn dat je je beter voelt, en heel knap dat je al die tijd door hebt kunnen blijven voeden, petje af! :)

Hubby is zijn vader ophalen van het station, grootouder nr. 2 op bezoek dus dit weekend :)

Ga dadelijk voor het eerst gekolfde melk in flesje geven ipv rechterborst, voel me al veel ontspannener nu ik weet dat ik niet mijn pijnlijke tepel hoef aan te bieden.

2. Chevenne, fijn dat je weer lekker thuis bent. Lekker rustig aan doen. Dat was eigenlijk een foto moment, dat Elianne onder zat.

Balleke, succes meid zet hem op!!

Eleni, ik zou Julian ook nog geen dag bij schoonmama of mama achterlaten, alleen bij papa! Je moet het gewoon kunnen zeggen, ze zal wel teleurgesteld zijn, maar ze moet het ook kunnen begrijpen.

Sjees, hoe was het etentje gisterenavond?

Ise, ik herken dat moe zijn ook wel en jij hebt dan ook nog wel twee kindjes. Ik wordt juist moe van het wakker worden en weer inslapen.

Geboortegewicht van Julian was 3140 gr, daarna afgevallen 2900 gram en afgelopen donderdag woog hij 3440 gram.

Hier: Julian heeft voor het eerst meer dan 6 uur achter elkaar geslapen. We hebben hem wakker moeten maken. En daarna weer bijna 4 uur geslapen, heerlijk!!

3. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.675
    1.434
    113
    @ Balleke, succes en hoop dat het nu wat sneller gaat met de ontsluiting,

@ Chevenne, lekker weer thuis, en je eigen bed is toch het fijnst. Knap maar snel weer op.

@ Mamanama, op de verpakking staat ook wel wat je aan kunt houden, met dat gewicht hebben wij Quinten 150+5 aangeboden maar dan wel nog maar 5 voedingen per dag en dat gaat prima.

@ Ise, je moet ook niet teveel willen en 's middags even liggen ik zou niet weten waarom niet, je lichaam heeft het blijkbaar nodig.

@ Lynd, leuk nog meer visite, is jouw moeder al weer weg? Fijn dat het zoveel rust geeft dat je niet hoeft te voeden.

@ Woops, leuke foto weer.

Wat is het hier rustig de laatste dagen, is iedereen zo druk met de kleintjes?

@ Stampvamp, ga het voorbeeld van balleke eens volgen hup aan de puf ;).

@ Hier, Quinten heeft zulke stoere kleertjes aan vandaag erg lief, hij wilde nu nog niet slapen dus zal papa even gaan verlossen van hem ;).

4. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    @blaine: dan willen wij natuurlijk foto's zien als hij zulke stoere kleren aanheeft! ;)
    Mijn moeder is nog hier, blijft in totaal ruim 2 weken, heerlijk. Ze 'doet' nu de nachten (op het voeden na dan, natuurlijk), dus wij kunnen heerlijk blijven liggen. Echt een luxe!!

5. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten
    Lynd: Jeetje meid! Wat heb ik een bewondering voor je zeg. Ik was er allang mee gestopt.
    Ik dacht van Jonna dat ze ook speenverwarring zou krijgen, maar ze kreeg de fles, tepel en speen. Dat ging helemaal prima hoor.
    Het probleem bij mij was alleen dat Jonna geen geduld heeft met het aanzuigen van de tepel. Ze wil direct drinken.

Ik hoop dat het lukt meid met dat kolven en aanbieden. Maar probeer er zelf niet aan onderdoor te gaan hoor. Daar heb jij niks aan en je kind al helemaal niet.
    Dikke knufff.

Blaine: Fijn om te horen dat het me Kareltje goed gaat!

Hilli: Ja, dat gaat super goed! De eerste nachten was een beetje een gehannis, maar afgelopen nacht en die nacht daarvoor sliep ze lekker 3 uurtjes tussen de flessen.
    Jonna krijgt nu 90cc overdag en 120cc ’s avonds voor de nacht. Maar die 120cc drinkt ze niet altijd leeg.

Eleni: Lastig he, moeders en schoonmoeders. Ik zou je schoonmoeder opbellen en zeggen dat je er zelf nog niet klaar voor bent om je kinderen de hele dag weg te hebben. Zeker omdat je zelf alleen thuis bent en niks te doen hebt.
    Sterkte ermee meid! Hopelijk vind je een passende oplossing.

Balleke: Wat spannend voor jullie! Hopelijk heb je niet zo lang weeën.
    Zet hem op meid!

Chevenne: Wat fijn dat je straks naar huis mag!

Hier: Jonna heeft 2x 3 uurtjes geslapen vannacht. Weer erg goed van haar!

6. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Woops: een plaatje van een dochter hoor! Goed gedaan!

Balleke: spannend, ik hoop dat je je baby inmiddels heerlijk in je armen hebt!

Chevenne: fijn dat je weer thuis bent! Hopelijk voel je je snel beter en kun je echt gaan genieten!

Marleentje: wat een pittige bevalling! Heel goed gedaan hoor!

Suzanne: ben jij alweer helemaal mobiel?? Dat is snel! Betekent dat dat je hele dagen zo'n beetje op bent en zelf de zorg doet van Laurens enzo? Heb je geen last van de wond? Ik heb namelijk echt veel moeite met het herstel. Mijn wond blijft pijnlijk, maar vooral aan het einde van de dag. Dan hoopt zich vocht op rond het litteken en is "op zijn" heel pijnlijk en vermoeiend. Ik breng (helaas!!) nog steeds het grootste gedeelte van de dag in bed door.
    Dat sombere gevoel komt mij heel bekent voor. Ik heb dat ook zo aan het einde van de dag. Ik ben dan doodop, het wordt donker en ik zie op één of andere manier op tegen de avond vol voedingen voordat ik kan gaan slapen...

Lynd: ik herken zoveel in jouw borstvoedingsverhaal!! Ik heb gelukkig geen pijnlijke tepels meer (dankzij kolven & verzorgende pads) maar ik hou één borst die niet mee wil werken. Er zit heel veel melk in, maar omdat Fenne daar niet goed uit drinkt is hij eigenlijk nooit leeg. Daardoor is hij veel gestuwd en krijg ik ook van die pijnlijke harde plekken erin. Nu heb ik gisteravond en vanmorgen die borst gekolfd om hem weer soepel te krijgen. Ik ben alleen zo bang dat ik de borst weer overstimuleer waardoor ik alleen maar meer melk produceer!
    Nu wilde ik een lactatiedeskundige inschakelen, maar ik schrik van de prijzen (135-150 euro voor een consult thuis!!!). Ik wil het nog wel even de tijd geven maar deze stress is het zo niet waard!
    Oh ja, wij hebben een flesje van The First Years, Breastflow. Deze heeft de vorm van een borst en de baby moet op dezelfde manier aanhappen als bij de borst. Fenne heeft geen enkele verwarring met de tepel gehad en wisselt beiden af alsof het geen verschil maakt... wie weet is het iets voor jou? De pads die ik heb gebruikt zijn van Medela: 24 uur doe je ze op de borst (het zijn gelpads) en ze werken extreem genezend. Nog betere zijn van Mother Made (of zoiets). Wie weet kun je eraan komen en helpt het jouw tepels om te genezen.

7. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.675
    1.434
    113
    @ Lynd, misschien een stomme vraag maar wat is er 's nachts verder te doen dan behalve voeden? Quinten krijgt als hij 's ochtends komt, nacht durf ik het niet meer te noemen, snel een schone broek, flesje erin en weer lekker slapen.
    Ga straks nog even een mooie foto van hem proberen te maken, hij was net al zo moe dat ze niet heel mooi zijn geworden en paps had hem ook niet zo goed vast, dus foto komt nog ;).

@ Belle, wat vervelend zeg dat je nog zo'n last van je wond hebt, kan me voorstellen dat je het soms dan wel even zat bent. Over de lactatiedeskundige, veel ziekenfondsen vergoeden het dus zou ik even na vragen bij je ziekenfonds, er is ook een stichting die veel telefonisch doet en niet veel geld vraagt weet zo niet hoe die heeft maar met google is die vast te vinden, volgens mij had chevenne het er laatst van dat ze hun ook had gebeld.

@ Ankje, wat fijn dat Jonna al zo lekker geslapen heeft, je zult zien dat komt vanzelf goed en wordt telkens meer.

@ Jada, ik zag bij jou ook een goede nachtrust heerlijk zeg. Hoe gaat het nu met Julian? je moest toch gisteren weer naar de fysio met hem?

@ Hier, verder weinig nieuws, Quinten heeft natuurlijk weer heerlijk geslapen :), en ligt nu alweer lekker te slapen. Als hij wakker is wil hij ook echt alles zien, owee als ik hem neerleg in mijn armen dan begint hij direct te protesteren, hij wil rechtop om alles te zien, inde box wil hij wel liggen, maar daar is natuurlijk ook veel te zien ;). Hoe doen jullie dat trouwens met speeltjes in de box? Ik kreeg commentaar dat er teveel speeltjes en dingetjes in de box zouden liggen en er max 2 dingen in mogen, maar dan is hij zo snel uit gekeken, voor mijn gevoel.
    Tot later en ben benieuwd naar nieuws van bevallen dames.

8. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    @belle: ik heb ook zo lang last gehad van mijn knip, maar hier is het na bijna twee weken toch langzaam beter geworden, van de ene op de andere dag. Nu kan ik best goed zitten en staan, alleen langdurig lopen of staan (boodschappen doen bijvoorbeeld) is nog iets te veel. Hou dus hoop! Heb proberen te koelen, maar dat is niet zo'n succes geweest, ik vloei nog steeds en dat wordt dan toch een smeerboel...

Over kolven, ik heb er een beetje een hard hoofd in, want met kolven heb ik niet zo'n hoge productie. Ik weet dus niet of mijn plannetje gaat lukken (linkerborst, rechter kolven, linkerborst, rechter kolven etc.). Hoop dat het bij jou goed zal gaan. Is je borst wel goed soepel na het kolven? Misschien kan je net als Annemica wel kolven, maar steeds iets minder, dan gaat je productie hopelijk niet omhoog.
    Ik heb hier ruim een week geleden ook een lactatiekundige over de vloer gehad, maar dat is echt zo'n vrouw die mij NOOIT zou aanraden om te stoppen, dus die gedachte vind ik ook al storend. Veel nieuws kon ze me trouwens niet zeggen, zeker niet toen het zonder tepelhoedje aanleggen niet lukte waar zij bij stond.
    Die pads heeft ze inderdaad ook aangeraden,m aar omdat ik soms extreem veel lek vraag ik mij af of dat zin heeft. Ook de tip om maar zoveel mogelijk met de tepels 'vrij' te lopen heeft daarom geen zin, dan zit alles onder de melk... Wat een gedoe allemaal, he!

9. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    @blaine: moest stiekem een beetje lachen om je vraag, blijkbaar heb jij een heel rustig ventje... Mekkert hij nooit tussendoor? Jij legt hem neer en hij slaapt en blijft slapen? :) Heerlijk! Die van ons niet hoor! Afentoe gilt hij even op uit zijn slaap (om gelijk weer verder te slapen), maar daar worden we wel wakker van. Vannacht lekte hij plas uit zijn luier en moest het beddengoed dus midden in de nacht verschoond worden, soms wil hij ook gewoon niet slapen en blijft hij krijsen of mekkeren, het dag-nacht ritme zit er nog niet zo goed in, en hij is sowieso veel wakker. Overdag vaak 2x tussen twee voedingen (dus 2x 3 uur dat hij wakker is), en dat komt 's nachts dus ook wel eens voor. Prijs jezelf gelukkig dat je dat niet hebt :D
    Slapen de rest van de babietjes ook zo rustig als Blaine's Quinten?

10. Hilli

Hilli Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.864
    0
    36
    @Mamanama: Dat is idd weinig voor haar gewicht. Normaal mogen ze 150+5 vanaf 4 kg. Dacht ik.
    Sam weegt 3,5kg en hij drinkt altijd 120+4.

@Balleke: Zet hem op meid! Hopelijk heb je je kleintje al in je armen!

@Chevenne: Heerlijk is dat hé, je eigen bed :D Laat het nu maar ophouden, zodat je eindelijk kan gaan genieten.

@Jada: Wat fijn dat Julian zo goed heeft geslapen! Hij wisselde dag om met nacht hé, niet? Hopelijk is dat voorbij :) en slaapt hij vanaf nu alleen nog maar meer 's nachts.

Ik verbaas me er eigenlijk toch wel over, hoe snel kleintjes zich aanpassen en doorslapen. Eén keer per nacht eruit voor een flesje vind ik absoluut niet erg. Ik had verwacht dat het veel vermoeiender zou zijn, en dat het veel langer zou duren voor ze een uur of 6 zouden slapen.

@Eleni: Datgane wat Ankje zei, kan je zeker tegen je sm zeggen hé. Dat je er zelf nog niet klaar voor bent. Dat is gewoon de waarheid, en daar moet ze toch respect voor hebben. Ze is zelf ook moeder hé.

@Blaine: Mijn box ligt ook vol hoor :D Het moet toch leuk blijven :)

Sam heeft hier ook heerlijk geslapen. Hij is zo flink! Heerlijk vind ik het als hij meteen rustig is als ik hem in zijn wiegje leg. Hij is vaak nog wel even wakker, maar ligt dan rustig rond te kijken :D

Ik ga hem nu even in bad steken :D Lekker wassen :)

11. Hilli

Hilli Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.864
    0
    36
    @Lynd: Ik moet toegeven dat Sam ook zo goed slaapt :)
    Sinds hij die dikkere pap krijgt horen wij hem bijna niet meer. Hij huilt enkel door als hij echt honger heeft. Vaak geef ik hem nog even zijn tutje, en dan is hij ook stil.
    Ik las gisteren iets van dat een gezonde baby, ongeveer 2 uur per dag huilt ... maar dat haalt Sam niet. Echt niet.
    En als hij 'huilt' dan is het meer wat gemekker en gezeur. Hij geraakt niet op gang, zo lijkt het wel :)

12. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.675
    1.434
    113
    Quinten mekkert bijna nooit :). Dus misschien inderdaad een domme vraag, en vooral 's nachts niet, hij heeft erg goed door dat mama geen gezeur wil 's nachts. Vorige week wilde hij na de voeding een keer niet terug dan komt mijn man mij halen loop ik naar hem toe, doe zijn muziekdoosje aan geef hem zijn speen en zeg lekker slapen, dan hoor ik hem echt niet weer ;). Zodra ik merk dat hij moe wordt, leg ik hem vaak terug in zijn bedje, wacht ik te lang dan bromt hij wel omdat hij dan te moe is en niet in slaap kan komen, leg hem dan lekker bij mij en dan slaapt hij binnen 5 minuten en kan hem dan rustig in zijn bedje leggen slaapt hij gewoon door heen. Maar dat gebeurt 's nachts echt niet, als hij wakker is voor voeding gauw er heen niet te lang laten huilen dan wordt hij te wakker een klein lampje aan, lekker warm inpakken na de schone luier flesje erin niet praten en na de fles direct weer in bed, dan slaapt hij direct weer verder.
    Als hij 's avonds eerst in zijn eigen bedje gaat moet hij wel altijd even een paar kreetjes slaan om in slaap te komen maar dat is echt 4x krijsen en dan is het goed, als hij dan later er uit komt voor voeding hou ik zijn bedje lekker warm op de plek waar hij ligt metde kruik en als je hem dan terug legt hoor je echt een tevreden zucht en kruipt hij diep in zijn bedje.
    Quinten is gewoon een schatje :)

13. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    Hoe lang doet jullie baby over het leegdrinken van een fles? Hubby geeft Jakob nu net zijn flesje met afgekolfde melk, maar hij klokt 130 ml in 15 minuten weg, dat lijkt me een beetje snel (hoewel hij dat 's nachts aan mijn borst soms ook wel presteert). We hadden al een andere fles gekocht, de tommee tippee ipv de avent, maar deze druppelt ook als je hem op z'n kop houdt, dat zou niet moeten. Wie biedt er nog meer afgekolvde moedermelk aan? Hoeveel doen jullie dan? Ik dacht dat ik met 130 zo overdag heel veilig zat, maar hij heeft net alles erin gegooid... En houden ze vanzelf op met drinken als ze genoeg hebben? Kan je ook niet teveel moedermelk geven als je het uit een flesje geeft?

Slapen: nou, heerlijk toch, dat jullie zulke goed-slapende kindjes hebben! :) Wij vinden evengoed dat wij niks te klagen hebben, hoor, hij slaapt (in hoeverre hij dus slaapt, maar de laatste nachten ging het goed) 's nachts 2x 4,5 uur of zelfs 5 uur, dus dat vinden wij erg goed te doen. Tegen de tijd dat mijn moeder weggaat heeft hij het dag-nacht ritme misschien beter door :D

14. Suusefruus

Suusefruus Bekend lid

27 apr 2009
    554
    0
    0
    Sophie tankt 120 cc ook in een kwartiertje weg hoor.. Ze neemt wel netjes haar pauzes tussendoor.. Soms stopt ze even met drinken en kwakt ze de fles eruit.. Dan zit er even een boer dwars, maar daarna drinkt ze gewoon weer door..
    Ze doet het met de Avent flessen trouwens prima hier..
    Als ze niet meer hoeven, stoppen ze vanzelf met drinken.. Sophie valt vaak in slaap als ze genoeg heeft..

15. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Chevenne fijn dat jullie weer thuis zijn. Goed aansterken nu!

Belle ik heb ook veel last van de wond (vanbinnen dus) gehad en merk het nu nog als ik teveel doe. Is jouw litteken ook zo mooi? Daar ben ik wel blij mee. Kan je de lactatiedeskundige van de afdeling verloskunde niet bellen? Ik kan haar gewoon bellen als ik vragen heb. Succes!!

Lynd hier ligt ie in z'n eigen kamer en we gaan er alleen uit voor het voeden. Tegenwoordig dus nog maar 1x per nacht. Hopelijk is dat bij jou ook snel het geval. Ik weet ook nooit hoeveel ie precies uit de borst drinkt, en daarom vind ik het voordeel van de fles dat je weet hoeveel hij binnenkrijgt. Hij is maar een kleintje, dus dan helemaal... We geven ong. half om half, maar vaak na een BV dus nog uit de fles, ook omdat ik nog steeds met tepelhoedje voed en niet langer dan 40 min.-hij redt dat meestal (nog) niet. We hebben de fles van Difrax. Hij doet over 100 cc ong. 25 min., en nee moedermelk is moedermelk, teveel schijnt niet te kunnen.

Balleke spannend!!!

Eleni niet toestaan die ongein! Zeker niet na vandaag, slaat echt nergens op! Succes ermee!

Sjees leuke verjaardag gehad?

Blaine waar koop je zo'n neuszuiger?

Hier: Yordin sliep weer als een roosje, heerlijk. Die regeldagen zijn niet meer. Wat een rust! Hij zit nu qua maat precies tussen 44 en 50 haha! Goed groeien, kan ie gewoon normaal in 50! EN we hebben zoooooooveel leuke kleertjes in die maat die dus nog te groot zijn. Ach, weer iets om naartoe te leven. Is het bij jullie ook weer zo mooi wit? Wij gaan zo lekker wandelen.

16. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    @ Balleke: zet hem op!

Hier helaas nog geen enkel teken. Voor vanavond kaarten voor het theater (besteld toen ik nog niet zwanger was). Ben benieuwd of het gaat lukken...

17. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Ik heb difrax en dr brown flessen. Met die difrax is de fles zo leeg, met de dr brown doet ze er gok ik een minuut of 10 over (100 cc, 120 paar minuutjes langer). Gekolfde melk gaf ik gewoon net zoveel als kunstvoeding, ze deed het er prima op. Niet te weinig zeg maar. Maar ik had ook niet zoveel melk, anders had ik denk ik wel meer aangeboden.

Neuszuiger kan je gewoon bij bv kruidvat kopen. Of hema.

Hier dus ook een "ongezonde" baby, ze huilt lang geen 2 uur per dag (afkloppen!!).

18. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.675
    1.434
    113
    @ Marrie, je zult zien dat de kleine zich vanavond aandient die gunt je vast niet nog een avondje weg ;).

@ Essie, gewoon bij de drogist gekocht. En wat jammer dan he dat al die kleertjes nog te groot zijn. Ik ben nu ook helemaal blij Quinten past 50-56, sommige dingen 56 zijn nog veel te groot en heb al 1setje weg gelegd want die was (eindelijk) te klein :). Ik kreeg van de week van de ergotherapeute rompertjes voor hem, maat 74, toen ze hem zag moest ze wel lachen en zei ach ik dacht voor van het zomer maar die leg nog maar rsutig een jaar weg :D.

@ Lynd, Quinten krijgt 170 (150 water + 5 schepjes) en doet hier ongeveer 20 minuten mee, soms wat sneller soms wat langzamer, dus lijkt me vrij normaal hoor. Hier geeft hij goed aan als hij genoeg heeft gehad, lipjes stijf op elkaar wat na buiten getuit en dan zet de fles maar weg want dan gaat de mond echt niet meer open. Niet dat dat vaak gebeurt :), mijn hongerhalsje lust zijn flesje wel.
    En lekken doen ze als je ze eerst geeft allemaal heeft te maken met de lucht ofzo, als je hem dan opnieuw kanteld is lekken daarna wel weg, en hij lekt ook niet door hoor als de kleine er niet aan zuigt komt er echt niks. Is mijn ervaring met de flessen.

En even een foto van mijn stoere vent.

19. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.675
    1.434
    113
    Lekker tevreden mannetje.

20. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.675