Belle, misschien een beetje ongeduldig. Ik kreeg de tip van mijn vader (omdat Jonna ook zo ongeduldig is) om haar wangen een beetje naar de fles toe (in jou geval naar de tepel toe) te duwen (heel iets) zodat ze facium houden. Vaak drinken ze dan ook wel door. J houd de fles dan gewoon met duim en wijsvinger vast en dan met je ringvingen en middelvinger onder de fles de wangen naar elkaar drukken (klein beetje). Succes! Hopelijk heb je hier wat aan.
Dames, van harte met jullie kerels! Gisteravond naar Marc-Marie Huijbrechts geweest en het was helemaal geweldig! Ben blij dat beeb me dit uitje nog gunde, maar hij/zij mag er nu wel uitkomen! Ik ging ff terugkijken, maar kon niet vinden wie er nog meer zitten te wachten. 8) De bevallingslijst is nu in ieder geval wel lekker lang.
Goedemorgen, Bedankt allemaal voor de felicitaties. We zijn vrijdag echt heerlijk uit eten geweest en daarna nog even naar het cafe waar we elkaar hebben leren kennen en daar waren veel vrienden van ons,dus heel gezelie Helaas had ik geen jurkje meer kunnen vinden maar ze zag er toch heel schattig uit hoor, het was een reuze leuke dag met echt giga veel visite,het paste op een gegeven moment gewoon niet meer in de woonkamer,maar echt ontzettend leuk! Belle en lynd,wat vervelend dat de bv nog steeds niet lekker gaat,en dat terwijl jullie echt zo hard proberen en doorzetten,ik vind het in ieder geval echt heel knap! Speen,ja we gebruiken hier ook een speen en ik vind het echt een uitkomst (belle,in het begin spuugde ze hem hier ook contineu uit maar nu houd ze hem goed hoor,ze moeten er ook even aan wennen.) Chevenne,fijn dat alles goed is gegaan,en hopelijk voel je je snel weer helemaal goed. Blaine,wat leuk dat je gaat zwemmen met Quinten! Vanaf waarneer mocht dat ook weer? 8 weken?? Ik zou dat ook echt graag willen doen straks. Sex, ik vond het heel fijn ,maar niet het gevoel dat alles strakker is nu,alleen maar ruimer eigenlijk. Maar wel weer fijn hoor na 9 maanden niets meer te hebben gedaan. Verkoudheid,ik weet niet of het echt heel erg helpt maar ik had hier overdag een oliebrander met eucaliptes olie aan staan Woops,je hebt echt een prachtige dochter! Lynd, Aylani dronk ook zo snel,nu hebben we difrax flessen met de kleinste speen (S) en ze doet er nu 20-30 minuten over echt veel beter! Essie,heb je nog lekker gewandeld gister? Blaine stoere kleertjes hoor,echt een kereltje Annemica, je hebt nutrilon omneo voeding, en de krampen zijn hier sindsdien een stuk minder geworden Ank, ik vond het ook reuze leuk dat je er was,en we spreken gauw nog een avondje af,kunnen we ook nog eens rustig bij kletsen, lusten jullie wel alles,of is er voedsel wat ik jullie echt niet aan kan doen??? Ihihihih Puck gefeliciteerd met jullie zon wessel, zo te horen heb je ween heftig bevalling gehad,hopelijk gaat het wel goed met jullie voeding@ Aylani krijgt nu 5 x per dag een fles van 150+5, ze heeft nu eindelijk een vast ritme en dat is wel erg lekker! Balleke, gefeliciteerd met jullie zoon Bas! Marieke 1980, gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon storm! Eleni,hee wat naar van Ayden,hopelijk gaat de operatie voorspoedig Ik ga even vlug douchen want we krijgen zo weer een hele bubs met visite,en mijn huis is ook nog een grote puinzooi,dus moet echt wat gaan doen,iedereen een fijne zondag toegewenst
Stampvamp, zou zeker even laten checken, als je sterretjes ziet al helemaal, zwschapsvergiftiging is geen geintje! Liever 10x te veel checken dan 1x te weinig! Hoop dat alles in orde is. Ankje, wat fijn dat Jonne 4 uur sliep vannacht, dat gaat prima! Borst/kolven gaat tot nu toe wel aardig, al denk ik dat ik op termijn rechts niet genoeg kan kolven om steeds een volle fles aan te bieden. Gelukkig hebben we nog heel wat in de vriezer liggen, dus we kunnen een tijdje vooruit. Daarna zien we wel weer verder. Belle, afgezien van een boertje (of scheetje!) dat dwars zit kan ik niks maken van dat wringen, bij Jakob merk ik duidelijk dat als hij aan het wringen is aan de borst, hem iets dwars zit. Als ze in slaap valt kan het zijn dat ze suffig is, ik weet niet of ze ietwat geel ziet (als ouder zie je dat niet zo snel, zeker niet als ze maar een beetje geel is). Door dat geelzien kunnen ze wat suffig worden en snel in slaap vallen aan de borst. Enige oplossing is vaker aanleggen, maar dat doe jij al vaak genoeg, dus volgens mij is het alleen irritant voor jou maar niet erg voor het kind, als ze goed aankomt. Het gaat vanzelf over, bij Jakob na ongeveer 1,5 weken. Schoonpapa is vandaag weer op bezoek, en mijn moeder is naar haar familie elders in de stad. Jakob is een beetje uit zijn drinkritme, vanochtend was hij nog te moe om veel (genoeg) te drinken, dus vroeg hij na 2,5 uur weer, en nu nog steeds erg onrustig. Ach ja.
Blaine nou mensen die een kaart hebben gestuurd, willen veelal ook langskomen hoor! Ach, we zien het wel. Het is ook wel leuk en lief allemaal. Gewoon goed inplannen. Ik hoop echt voor jullie dat je man gauw een leuke baan vindt. Marieke van harte met Storm!! Densie heftig verhaal hoor.... Belle wat fijn dat je je beter voelt!! Eleni sterkte met Ayden! Stampvamp ik wilde het al eerder aanhalen, maar wel vaag dat de ene arts je meteen opneemt met hoge bloeddruk (in mijn geval dus) en een paar dagen later inleidt, en de ander dus niet..... Sterkte! Sjees fijn dat je een leuke dag hebt gehad! Wij hebben nog ff gewandeld ja, jammer genoeg maar een half uur want toen was er een invasie hier van kraamvisite (8 man). Was wel gezellig. Hier: Yordin heeft van 0.15 tot 7.00 geslapen. Wat een heerlijkheid! En hij heeft vandaag voor het eerst gedoucht met papa. Hij vond het fantastisch! Zo schattig, echt een aanrader!!
Wat gaat het snel zeg Jens is alweer 1 week oud vandaag! Hij ligt nu lekker in de box rond te kijken. Is al bijna heel de ochtend tevreden wakker. Het is zo'n tevreden mannetje. Je hoort hem nooit alleen voor de voedingen. Hij mag vanaf vandaag voeding voor hongerige baby's dit omdat hij vaak de 3 uur niet red en dan 100 ml op drinkt. Dus echt een hongerlapje! Dus ben benieuwd of hij dan de voedingen iets langer kan rekken. Maar tevreden is hij wel! Hier krijg ik 2 dagen verlening van de kraamzorg ivm bekkeninstabiliteit en omdat ik de eerste minder mobiel was ivm katheter. Dus dat is wel lekker.
Voor wie het leuk vindt: mijn bevallingsverhaal op de Suus-manier. Ik schrijf regelmatig columns en ook mijn bevallingsverhaal heb ik in columnvorm gegoten. Suus . zelf gemaakt! Op 20-01-2010 en zeg nou zelf, is dat geen prachtige datum om geboren te worden kwam ons zoontje ter wereld. En ik kan je zeggen: zon bevalling is een heftige gebeurtenis, ook al was het gepland. Huh? Gepland? Ja, inderdaad. Kijk, normaal plan je een geboorte niet. Een baby dient zich op een gegeven moment gewoon aan en dat weet je omdat je ineens vruchtwater in je net in de uitverkoop gescoorde laarzen voelt sijpelen of omdat je tijdens een aflevering van Sex and the City opmerkt dat je toch om de minuut of vijf buikpijn hebt, die niet wordt veroorzaakt door een ei van een Mr Big. Maar ja, jullie kennen mij onderhand hè. En ik bewandel nou eenmaal niet graag de begaande paden. Laat staan dat mijn baby dat van plan is. Mijn baby was dan ook niet van plan om van stuitligging (= met t hoofdje naar boven) te veranderen naar hoofdligging (= met t hoofdje voor de uitgang). Ook niet toen een gynaecoloog hem de dag voor kerst probeerde van buitenaf te draaien zodat ie goed zou komen te liggen. Er zit geen millimeter beweging in, zei de gynaecoloog, en daar moesten we het mee doen. Nu al een dwarsligger, die zoon van ons. Of ie dat van papa of mama heeft, daar valt over te twisten. We moesten daarom onder controle blijven bij de gynaecoloog (= een arts en werkt in een ziekenhuis) en niet bij onze inmiddels vertrouwde verloskundige (= geen arts en werkt zelfstandig). Gelukkig bleek de aan ons toegewezen gynaecoloog een leuke. Om de een of andere reden zijn veel gynaecologen man en veel verloskundigen vrouw. Je kunt je afvragen waarom, maar daar kan ik beter een andere column aan wijden. Enfin. Ik zou natuurlijk ik niet zijn als ik niet even zou uitweiden over mijn uiteraard mannelijke Dr Gyn. Hij bleek van Vriendjes type en leeftijd, donker haar, donkere ogen, chic-sportief, in het begin een beetje serieus en zakelijk maar later ook wat gezelliger en ontspannen en grapjesmakend met de assistenten en misschien ook wel met mij. Ik vond hem dus wel geschikt, en ook fijn waren zijn immer warme handen waarmee hij mijn buik onderzocht en daarna altijd heel liefdevol de gel van er van af wreef met een warme handdoek (die gel is altijd nodig als er een echo wordt gemaakt van het kindje). Dit, in tegenstelling tot mijn verloskundige die mij altijd een frot gerecycled (lees: hard) keukenpapier gaf en ik het zelf maar moest doen. Oh, en wat ik last but not least ook nog even moet mededelen: inmiddels wist ik uit conclaaf met vriendinnen dat Dr Gyn in het vroegere huis van Buurjongen woont, dus náást het huis waar ik vroeger heb gewoond. Is toch een saillant detail, dat snap je, dat Dr Gyn zijn auto parkeert op de oprit waaraan ik zulke goede herinneringen heb en een van zijn vier koters te slapen legt op de zolder waar ik aan zolderraamcorrespondentie deed met Buurjongen. Maar dit heb ik Dr Gyn maar niet verteld. Hij ziet me al aankomen en alsof hem dat überhaupt ook maar íéts zou interesseren - en ik wilde nou ook wel eens een keer gewoon normaal gevonden worden. Ik zou immers binnenkort mama worden.
(Vervolg) Uit de tête a têtes met Dr Gyn, waarbij Vriendje a.k.a. Toekomstige Papa uiteraard een nauwlettend oogje in het zeil hield, bleek dat de meest geschikte keuze om onze dwarsliggende baby geboren te laten worden een keizersnede was. For the record: dan snijden ze je buik open en halen het kind eruit. Geen sijpelend vruchtwater in nieuwe laarzen, geen onderbrekingen tijdens leuke tv-series. Dr Gyn vond het wel leuk om de keizersnede zelf te doen; ik kan me voorstellen dat dit zijn beroep inderdaad bijzonder maakt, en we spraken af dat de operatie op woensdag 20 januari zou plaatsvinden. Baby bleef gelukkig braaf zitten tot die woensdag. En dan sta je s morgens op en dan weet je: vandaag word ik mama. Dat dit een van de meest vreemde dagen van mijn leven was, hoef ik niemand te vertellen. Toekomstige Papa en ik togen de 20e naar het ziekenhuis en nadat ik was getooid met een XXXXXXXL-operatiehemd (kom op! Ik ben een meisje hoor!!), infuus, pijnstilling en vooral erg klamme handjes (de meest luxe deos helpen op zon dag echt niet meer), kwam er een verpleegster binnen die zei: Ze zijn zo ver! Dr Gyn vroeg al: waar blijft mevrouw Wolter, ik heb er zin in! Leuk leuk!! Zweet zweet!! Niet veel later lag ik met een verdoofd onderlichaam, en in een positie waarin je in het dagelijks leven niet wilt liggen voor zeven mensen, onder de toeziende bruine ogen van Dr Gyn. Wij waren de enigen met een roze haarnetje, de rest had blauwe. Bizar wat je je later nog herinnert. Het viel me bijvoorbeeld ook op dat gewoon de radio aanstond in die operatiekamer. Ik vroeg me nog af of ik dadelijk iemand mee zou horen zingen ofzo. Die moedervlek hè, begon ik toen Dr Gyn mij aan het bekijken was, doelend op een grote moedervlek die ik had op precies de plek waar hij zijn scalpel moest gaan hanteren, die mag je van mij meteen weghalen hoor. Mag dat? vroeg hij, en ik meende pretoogjes te zien, want daar moet ik anders dwars doorheen snijden. Zo gezegd, zo gedaan. Er werden wat tests met me gedaan om te kijken of mijn buik en benen écht gevoelloos waren en men plaatste een scherm voor mijn gezicht zodat ik niet kon zien wat er allemaal met me gebeurde. Volgens mij heb ik daar rechtsonder nog gevoel, zei ik op een gegeven moment tegen niemand in het bijzonder. Ze zijn al aan het opereren hoor, antwoordde iemand. Oh. Dat wist ik niet. Ik bespaar jullie de duw-trek-vruchtwaterafzuig-bloederige-details, maar tien minuten later werd ons kleine mannetje geboren. Wat issie roze!! riep ik toen ik hem voor het eerst zag. En dat was ie ook: roze, gaaf en helemaal gezond. Hoe heet ie? vroeg iemand. Laurens!! riepen Papa en ik. Ik kreeg ons kereltje nog een paar minuutjes te zien en toen moesten Vriendje, vanaf nu a.k.a. Papa, en Laurens snel van de operatiekamer af. Ik lag zelf nog een half uurtje op de operatietafel omdat er nog heel wat lagen gehecht moesten worden. Ik wou nog aan Dr Gyn vragen of ie niet meteen hier en daar wat liposuctie kon doen, maar ik begon ineens heel erg te trillen en had eigenlijk ook helemaal geen zin meer in een gezellig praatje. Toen ik helemaal dichtgenaaid was ik kan het ook anders omschrijven maar zo is het nou eenmaal vroeg ik nog of ie die moedervlek nou had weggehaald en dat was zo. Daarna wilde ik alleen maar naar Vriendje en naar onze zoon. Een paar uurtjes en enkele flinke napijnen, morfine-achtige injecties en telefoontjes naar opas en omas later, hadden we eindelijk even rust en konden we ons zoontje eens goed bekijken. En hoewel ik me altijd heb afgevraagd of ik wel over moedergevoel zou beschikken, wist ik het nu zeker: dit is mijn zoon en hij is lekker puh de allermooiste baby die er is!! Hij is inderdaad mooi, zei een verpleegster later tegen me. Tja, zelf gemaakt hè! antwoordde ik. Suus
Hier even een ego berichtje.. Ben nog steeds niet bevallen Vrijdag zijn we in het ziekenhuis geweest voor controles en alles was gelukkig goed. Ik had toen krap 2 cm ontsluiting en de baarmoeder was 3/4 verstreken. De verloskundige heeft me toen gestript. De hele middag beetje last van krampen en ook de slijmprop verloren. 's Avonds zette het door en had ik weeën om de 5 minuten. De verloskundige is langs geweest en toen had ik nog steeds 2 cm. Ze adviseerde ons te gaan slapen met een paracetamolletje en af te wachten. Heb redelijk geslapen en de weeën namen een beetje af. Gister de hele dag af en toe weeën, maar minder heftig en zonder regelmaat. Vannacht weer redelijk geslapen, maar ook nog steeds weeën om de 15/30 minuten.. Vandaag is er niet veel veranderd, af en toe sterke weeën, dan weer krampen.. Morgen om 7u moeten we ons melden in het ziekenhuis en dan worden we ingeleid. Ben blij dat het einde in zicht is, maar kijk wel een beetje op tegen het inleiden. Wat zijn jullie ervaringen met een inleiding? Ze gaan het waarschijnlijk doen met een oxytocine infuus, omdat ik al onsluiting heb.
Sjees: Ik lust wel alles, maar Jeroen is een moeilijke eter helaas. Kijk maar wat je maakt, anders hoor ik het wel. Heb er wel onwijs veel zin in om even lekker bij te kletsen. Suzanne: We hebben al veel bevallingsverhalen gelezen, maar ik vind die van jou toch wel erg leuk omschreven! Leuk om het zo te lezen. dehaan: Spannend!!!!
@ Lynd, wat balen zeg iedere keer nat, let je wel op dat zijn piemeltje naar beneden gericht is met aandoenen van de luier, anders plassen ze boven langs de luier. En ook altijd even de randjes goed checken of die naar buiten zitten. Tja verder zou ik het niet weten. Hier hebben we het ook heel soms, toevallig eergisteren 2x achter elkaar , tja dan heb je weer veel was. @ Stamvamp, gewoon je vk bellen hoor, als er wel wat is kun je er beter op tijd bij zijn. In principe mag je tegenwoordig met 41 weken inleiden, dus als jij morgen zegt dat wil ik, dan wordt er vast naar geluisterd . @ Kareltje, welkom terug, had al door dat jullie volop genieten, zie zulke leuke foto's voorbij komen. @ dehaan, succes, heb geen ervaring met inleiden. @ Sjees, zwemmen tussen de 6 en 8 weken, cb adviseerde hier 8 weken omdat ze zich dan beter warm kunnen houden en het huidje beter tegen de chloor kan. Veel plezier met de rest van de visite. @ Eleni, ook hier nog een keer veel sterkte. Hoe is je avondje weg geweest of is dat nu niet door gegaan. en nog belangrijker vandaag gewoon je mannen thuis? Denk aan je. en toen wist ik het niet meer . en dat terwijl er nog niet eens zo veel geschreven is. Iedereen dan maar een knuffel en tot later
zoo hoi allemaal ik ben er weer na lange tijd... druk druk druk met kaamzorg en voedingen en zoooo dus k hoop dat ze nog ff blijft slapen ze moet met ongeveer een half uur weer eten dus k ga ff terug lezen maar niet alles ik bekijk wel per pagina hoever ik terug kom
Mecha rustig aan hoor! Gaat het wel goed, geniet je? Suzanne leuk verhaal! Ankje en, zit de trap erin? Lynd meer dan de tips van Blaine heb ik ook niet. Succes! Dehaan ik ben ingeleid met hormonengel en tsja, ik heb geen vergelijkingsmateriaal. De 1e keer was om 7.00, dat deed weinig; na de 2e toediening om 12.00 wel, ik kreeg vrijwel meteen rugweeen. Succes!! Voeding: het is toch zo dat dat sommetje aangeeft hoeveel je kind moet krijgen per 24 uur? Hier zou dat zo rond de 450 cc zijn. Als hij dus 5x90 drinkt zit hij daaraan, en heeft dus genoeg aan 5 voedingen. KLopt dat?
Ja het gaat goed en ik geniet er ook van maar merk wel dat ik weinig tijd heb voor internet enzo ... en zoals nu ben ik dan ff online en gaat iedereen tege me praten heel veel berichten op hyves whaha dus het lukt met niet echt om het bij te houden hier ik heb wel terug gelzen maar pff wat een boel is er weer gebabbelt gefeliciteerd dames die inmiddels bevallen zijn. wie moeten er nou nog bevallen stampvamp jeetje meid jij nog neit bevallen dat is wel vervelend ik hoop voor je dat het snel zover is d @ dehaan weet niet wat je wilde weten over inleiden maar , ik vond het erg fijn om ingeleid te worden ondanks de constante weeenstorm , moest er namelijk niet aan denken nog een dag langer zwanger te zijn
@ Voedingen, onder de 4 kilo moeten/mogen ze echt nog 6 voedingen per dag. Quinten kreeg hier ook gewoon 6 x 90 (met flesvoeding houd dit dus in 100 cc voeding) soms zelfs 7 maar maakte dat dan lang niet altijd op. De mevrouw van het cb deed hier x 150 plus 20%. Toen was Quinten ongeveer 3060 en zij zei dat hij rond de 550 - 600 mocht hebben. En dus met 6 voedingen prima uit kwam. Volgens haar was de berekening van 150 voor sommige kindjes erg krap en dus rekende ze altijd met 20% extra, want anders kreeg je van die gestresste ouders dat hun kindje teveel dronk terwijl het toch vrij normaal was . Als ze meer nodig hebben dan vind ik gewoon geven. Zijn hier sinds vandaag ook weer aan het ophogen meneer geeft ook weer aan niet genoeg te hebben, kwam al een paar nachten rond 4 uur voor voeding en tussendoor red hij ook niet altijd de 4 uur meer. Vanochtend dus even samen met hem gewogen, is natuurlijk niet mega betrouwbaar, maar verschil met hem erbij was 5 kilo . Dus toen inderdaad de knoop maar doorgehakt meer te maken en wat hij dan opdrinkt is prima, kost je wel wat meer voeding maar een hongerige baby is ook zielig. Even voor degene die het bijhouden Quinten krijgt nu dus 5x 180+6 aangeboden (komt dus neer op 200 voeding). Hij heeft het net niet opgemaakt en maar 10 meer gedronken als normaal maar ligt nu wel heerlijk tevreden te slapen . @ Mecha, Fijn dat het goed gaat en de eerste weken is extreem druk wordt vanzelf beter en dan zien we je wel weer meer langs komen. Geniet er maar lekker van ze worden zo snel groot.
Suzanne: leuk verhaal! Klinkt wel iets relaxter dan een spoed keizersnede kan ik je vertellen Dat trillen dat had ik ook heel erg. Hoor dat eigenlijk van iedereen. Bij mij dacht ik dat het door de emoties en adrenaline kwam maar misschien is het ook wel een normale lichamelijke reactie op zo'n operatie. Hoe is het nou met jou? Ben je al van de blaasontsteking af? Borstvoeding: ik heb eens even gelezen wat die onrust aan de borst zou kunnen betekenen. Maar het meest waarschijnlijke is toch wel een overvloed aan melk. Ik heb eens even gekeken tijdens de voeding wat er nou gebeurde... het spoot er werkelijk uit! Ongelofelijk. Geen wonder dat ze niet met plezier drinkt. Dus ik ga morgen een handkolf kopen zodat de spanning wat weg is voor het voeden. En we zijn vandaag voor het eerst even naar buiten geweest! Maar een klein wandelingetje gemaakt en ergens koffie gedronken, maar het was heel leuk! De Haan: ik ben ingeleid. Je wordt vooral goed in de gaten gehouden. Ik heb geen infuus gehad omdat ik zelf weeën kreeg op de baarmoedermondverwekende zetpillen... Ik kan je dus niet vertellen hoe dat is. Ik heb overigens wel een ruggenprik gevraagd bij 3 cm ontsluiting omdat ik de weeën heel heftig en kort op elkaar vond komen. Marleentje: wat fijn dat je verlenging van kraamzorg hebt gekregen. Is dat nu nog steeds jouw vriendin?
Ik moet natuurlijk nog even een foto spammen, het is eindelijk gelukt om hem met nog een deel van zijn big smile op de foto te krijgen, je blijft hopen dat het lukt hem er nog eens helemaal op te krijgen maar ben er bang voor
Blaine wat een heerlijk ventje! Wij hebben hetzelfde pakje! Dank voor je antwoord; maarre...of hij nu tevreden is met 5x90 of 6x75, maakt dat veel uit dan?? Ik vind het wel lekker dat hij zo lang doorslaapt8)! Suzanne/Belle inderdaad, dat trillen had ik ook heel erg!! Hebben jullie trouwens ook nog af en toe een soort kramp in je benen/onderbuik Raar gevoel, ik heb het regelmatig als ik in bed lig. Belle wat leuk dat je naar buiten bent geweest, was lekker weer he8)!
Stampvamp hoe is het nu met de hoofdpijn? Voel je je al wat beter? Dehaan whaa spannend! Lekker dat er in elk geval "schot" in zit, als het niet vanzelf op gang komt word je een handje geholpen. Ik vind 14 dagen overtijd wel lang hoor! Blaine weer een mooie foto van Quinten Mecha druk is het eerst he, over een poosje heb je weer wat meer tijd om hier te komen Belle van een overvloed aan melk kunnen ze ook krampjes krijgen he. Fijn dat je er achter bent gekomen het gaat vast beter als je eerst een beetje kolft. Morgen sta ik er voor het eerst alleen voor met mijn beide jongens! Ik zie er best tegenop eigenlijk en vooral omdat je van te voren niet weet hoeveel last Joris van krampjes gaat krijgen. Dan kom je gewoon nergens aan toe...