He meiden even weer een vraagje. Omdat ik nu nog kolf houd ik dag en nacht 4 uur tussen de voedingen, ook als we hem ervoor wakker moeten maken. Als ik niet meer kolf wil ik kijken hoe lang hij slaapt s'nachts. Maar om dan aan de hoeveelheid voeding te komen, doen jullie dan overdag meer in de fles? Mecha wat een mooie foto's van je meisje! Densie ze zeggen dat je met bv niet echt een schema kan aanhouden dus het kan best dat hij dan een keer om de 2 uur komt. Zo lang hij goede plas en poepluiers heeft kun je er van uit gaan dat hij genoeg krijgt! Balleke wauw wat een bevallingsverhaal! Ik kan me voorstellen dat je overdonderd was toen je ineens volledige ontsluiting had. Ankje ik ben ook aan het afbouwen met kolven. Maar in mijn ene borst heb ik nu vreselijk last van stuwing waardoor ik bang ben voor borstontsteking. Heb vannacht om 4 uur gekolft en "mag" deze borst om 4 uur vanmiddag weer. Wat zou jij doen, wachten of eerder kolven met het risico dat ik weer stimuleer?? Blaine het gaat tot nu toe goed hier Joris ligt lekker in de kinderwagenbak te slapen en Casper en ik vermaken ons wel. Ik vind het nu zelfs even "rustig" Ise fijn dat ze van de poep af is dat kan idd erg dwarszitten! Heeft ze ook harde ontlasting dan, of niet? Bwtje jij succes nog met de laatste loodjes en straks met de bevalling natuurlijk!
Mecha: allereerst, wat heb jij een supermooi kindje zeg! Echt een schatje! Ik ben best wel aan het lezen op internet over borstvoeding en ik las dus ook dat het beter is om niet te kolven maar de melk er met de hand weg te laten lopen. Het probleem is nu echt dat Fenne de borst ook niet goed leegdrinkt. Ik heb nu de hele tijd een pijnlijke, volle borst. Straks komt er iemand van het consultatiebureau, ik hoop dat ik dit soort vragen ook bij haar kwijt kan... zou fijn zijn. Densie: heel herkenbaar. Het schijnt zo te zijn dat je niet snel te weinig hebt hoor! Je borsten vullen zich telkens weer opnieuw, ook al voelen ze niet vol aan. Bij mij drinkt Fenne netjes om de 3 uur, maar soms is het ineens vaker. Schijnt clusterdrinken te zijn?
Belle als het goed is komt er een wijkverpleegkundige langs van het buro en kan je vanalles aan haar vragen. Ze komt morgenmiddag bij mij langs en ik ga even een vragenlijstje maken
Suus,leuk geschreven je bevallingsverhaal Blaine,oh dan moet ik dus nog even 3 weekjes geduld hebben,heb er wel al onwijs veel zin in,lekker met de kleine meid baantjes trekken Aylani moet ook de 8ste weer en krijgt ook de prikjes,ik heb al tegen Alain gezegd dat ie maar mooi mee gaat,want ik denk dat ik heel hard met haar mee ga huilen Annemica,hoe gaat het met je,is het te doen je eerste dagje alleen? Mecha, hahhaha mooie fotos hoor,wij hebbe hetzelfde shirtje,echt zo gaaf! Ise, ja dat zal best eens het sprongetje kunne zijn,maar gewoon eraan toegeven hoor,lekker knuffelen en wat meer bij je houden en in ene is het weer over Ik heb bijna zelfde ritme als jij,overdag probeer ik 4,5 uur tussen de voedingen te houden en snachts slaapt ze 1 keer 5 a 6 uur door,ik merk wel dat ze nu vooral overdag na 4 uurtjes echt al honger heeft maar als ik dan elke 4 uur de fles ga geven dan houd ik dus elke dag verschillende tijden dat ze de fles krijgt ipv een vast ritme met vaste tijden ik weet dus ook niet goed hoe ik dit op moet lossen,blaine heb jij nog tips misschien?? (ze krijgt nu trouwens 5x150+5) Bwtje, bedankt voor je berichtje, en heel binnenkort houd jij ook zo;n mooi wondertje vast! [FONT="]Hier vannacht een slechte nacht gehad,Aylani wilde niet slapen dus heb van 19.00 uur tot 06.00 uur bijna contineu met haar op gezeten,ik voel me helemaal geradbraakt,ze is nu gelukkig net in slaap gevallen,dus ik ga even lekker douchen nu[/FONT]
Hoi meiden, Even een berichtje. Met Tristan gaat alles heel goed. De borstvoeding komt mooi op gang en het drinken bij mij gaat steeds beter. De nachten zijn nog wel moeilijk. Maar dat komt ook door mij. Met mij gaat het namelijk helemaal niet goed. Ik heb zeer waarschijnlijk een post natale depressie. Vanmiddag komt de dokter en gaan we een plan maken om hieruit te komen want ik word echt gek zo. Continue een gevoel van verlorenheid en een enorm paniekgevoel. Heel veel huilen. Me schuldig voelen, minder interesse in Tristan en het voeden hebben. etc etc Sorry dat ik zo'n naar ego-berichtje moet plaatsen. Hoop dat alles goed met jullie gaat. Ik had graag een fotootje van Tris hier willen plaatsen maar het lukt weer eens niet. Julian heeft er wel een paar op de site gezet. Maar ik kan het adres weer niet vinden en heb eigenlijk geen puf om te zoeken. Sorry. Duim voor me dat dit snel overgaat want het is echt vreselijk
Balleke, wat heerlijk zo'n bevalling, geniet van je mannetje!! Djuke, jeetje meis ik wil je heel veel sterkte wensen en hopen dat je snel weer kunt genieten van Tristan. Dikke Knuffel Sjees, heel herkenbaar wat jij schrijft over de verschillende tijdstippen van voeden. Ik wil ook graag vaste tijden hebben wanneer ik Julian kan voeden, maar omdat hij de ene keer s'nachts om de 5 uur komt/dan weer 6, kom ik nooit uit. Dus wie heeft er tips? Sjees, balen dat Aylani niet wou slapen. Julian was vannacht na de laatste voeding ook aan het krijsen, even bij ons neergelegd en was meteen stil, daarna weer in zijn bedje en ging meteen slapen. Ik hoop dat je nu een beetje aan je rust toe komt. Ise, wat fijn dat ze nu weer lekker rustig is, dus er zat poep dwars. Kan ook erg vervelend zijn.
Djuke, wat rot zeg.. Heel veel sterkte en ik hoop dat je met de huisarts iets kunt bedenken waardoor je snel weer kan genieten van je mannetje! Sjees, ik geef inderdaad ook steeds op verschillende tijden. Vervelend dat Aylani niet wilde slapen, je zult inderdaad gesloopt zijn zeg na zo'n nacht. Blaine, heb jij al een heel vast schema dan? Jada, wil Julian al in de puck slapen?
Ise, ja hij slaapt in zijn puck, hij begint er nu wat meer aan te wennen, maar vindt het niet altijd even leuk. Alleen 1 klein nadeel, hij krijgt het soms voor elkaar om zijn handje toch bij zijn mond te krijgen.
bedankt dames en het zal sowieso binnen 72 uur zijn.. want de vliezen zijn hier gebroken dus februari begint nog maar net en meneer komt eraan haha hopelijk zet het ook door de eerste 24h! anders wordt het ziekenhuis..maar daar is niets over te zeggen..hij is ook wat aan de vroege kant! Dus hier zal het niet lang meer duren...
succes bwtje Jada dat heeft Jade soms ook.. maar goed, ze maait zich in ieder geval niet wakker en kan haar speen niet pakken.
bwtje zet hem op meid!! Echt spannend he...ik moet zeggen,ik wilde zo graag bevallen,en nu ik dan eenmaal mijn kleintje heb begin ik mijn buikje en het zwanger zijn toch wel enorm te missen,hahahha,niet gedacht dat ik dat ooit zou zeggen. Ik denk dat wij ook volgend jaar wel weer gaan proberen om voor een 2de te gaan Djuke,jemig meid want ontzettend rot,ik hoop dat ze je goed kunnen gaan helpen en je je gauw weer een stuk beter voelt en kunt genieten van je keintje,dikke knuffel Voeding, nou hier heeft madam haar hele voeding er zojuist weer uit gespuugd en al 2 dikke poepbroeken gehad,volgens mij is ze dus gewoon niet zo lekker, ik ga zo eens even een berekening maken voor een ander voedingsschema die overdag de voedingen iets dichter op elkaar heeft ,ik ga ook even rekenen hoeveel voeding ik dan in welke fles doe, ik zal t even laten weten waar ik op uit kom
Wie gaat ermee met ons uitje op zaterdag 27 maart natuurlijk inclusief alle baby's????? Marleentje26 Lisette Blaine Ankje Ise Suzanne78 Mamanama AnneMica Mecha Essie Angelic Als je mee wil pb me maar dan zet ik je op de lijst! We moeten nog kortsluiten waar we heen gaan,maar het is in ieder geval het handigst als we in Utrecht afspreken,omdat dat het meest centraal ligt. Als iemand ideeen heeft,laat maar weten,misschien dat iemand nog een leuke plek weet om bv een high tea te houden en waar ook alle kinderwagens mee naartoe kunnen(niet geheel onbelangrijk)
@ Voedingen, hier geen vast dag schema, vanaf de voeding 's ochtends begin ik met iedere 4 uur en zie dan wel hoe het uit komt, soms kom ik dus best beroerd uit zeg maar. Maar meestal komt Quinten toch meestal rond dezelfde tijd. Hij was al een paar nachten eerder en dan kwam ik echt niet uit en gisteren zijn voeding opgehoogd en nu zitten we weer een stuk beter. gisteravond om 23.30-6.00-10.15 en nu dus weer idere 4 uur, dus 14.00-18.00 en 22.00 laatste. Als hij om 22.00 nog slaapt laat ik hem dan wel iets langer liggen het mooiste is gewoon als hij de laatste voeding net 1 uur later heeft, dan komt morgen weer beter uit. Hij komt voor zijn eerste voeding meestal tussen 6.00-7.00 soms iets eerder soms iets later maar dan kom ik redelijk uit. Ik doe dus overdag niet meer in zijn fles, bij zijn gewicht is de flesvoeding ook berekend op 5 voedingen per dag zoveel geven, en daar kom je goed mee uit lijkt me. Zou zelf niet teveel op het rekensommetje kijken maar gewoon klaar maken wat de verpakking zegt en dat geven en dan merk je snel genoeg of het voldoende is. Overdag vaste tijden lijkt me bijna onmogelijk, omdat je niet precies weet hoelang ze 's nachts doorslapen en ga hem echt niet laten huilen van de honger, honger is fles! Ik merk dat Quinten heel duidelijk een eigen ritme heeft, en dus meestal aardig op hetzlefde uit komt, heb hier weinig aangedaan behalve overdag vrij stipt zijn. en 's nachts gewoon lekker laten liggen totdat hij zich meld. @ Annemica, fijn dat het nu zo goed gaat, hopelijk blijft dat vandaag zo. @ Ise, toch ontlasting dwars zitten, heeft ze dat vaker dan? Als het namelijk maar 1x is zou ik niet gaan wisselen met voeding want daar hebben ze ook vaak last van. @ Sjees, balen zeg dat ze zo slecht heeft geslapen, en dat terwijl het van de week zo goed ging. @ btwtje, succes. @ Djuke, sterkte meid, ik hoop dat er een goed oplossing komt voor je. Knuffel @ Hier, heb dus weer een heerlijke nacht gehad, hij reageert weer goed op het ophogen van de voeding . En nu is het dus klaar met ophogen meer mag niet, als we nu weer gaan wisselen moet er weer een voeding af en dat duurt vast nog wel even, dus hoop dat hij hier goed mee uitkomt. Ik heb zelf wel het idee dat hij ook ineens veel langer is geworden, heb ineens zoveel kleren in de kast die hem passen .
Blaine,lekker hoor dat de kleine man het zo goed doet,en heel duidelijk de uitleg over de voeding,ik zal dan maar weer gewoon 4 uur ertussen laten overdag,en idd maar zien hoe we uitkomen,dan maar een beetje wisselen van tijden,zal vanzelf wel een keer vaste tijden gaan worden.
Blaine, nee dat heeft ze sinds ze meer flesvoeding krijgt dan bv dus dat is een week of 2 denk ik (gisteren laatste beetje bv op..). Ik heb al van alles geprobeerd, maar het gaat maar af en toe wat makkelijker zoals vandaag. Dan poept ze alles eruit lijkt het wel. Moet volgende week maandag naar het cb, tot die tijd ga ik sowieso niet wisselen, heb ik zeg maar nog een week om te bekijken of het wellicht beter gaat.
@ Sjees, in het begin kreeg hij, was hij in het zkh ook zo gewend, stipt iedere 3 uur eten en had je dus altijd dezelfde tijden. Toen mochten we hem max 4 uur laten liggen en dus tussen 3 en 4 uur voeden en 's nachts wanneer hij zich melde dus tja dan kom je nooit meer op exact dezelfde tijd en is nu ook nog niet zo belangrijk als ze groter worden krijg je wel weer meer vast tijden en nu gewoon een beetje flexile zijn. @ Ise, oke op die manier misschien toch nog even wennen aan de voeding daar staat gemiddeld 3 weken voor, dus dat zou nog kunnen.
Ja, maar op het cb zeiden ze dat ze ook wel 6 voedingen mag,maar dan kwam ik dus elke keer zo raar uit met tijden dus heb er 5 gedaan,maar ik ga nu dus voor een ander ritme kijken en misschien ook wel een extra fles
Sjees het is op sommige momenten even druk maar we leven allemaal nog en er is nog niks gesneuveld hier. Gaat prima zou ik zeggen Pff beroerd nachtje heb je gehad! Van even douchen kun je lekker wat opknappen he... Djuke meid wat voel jij je rot. Knuffel. Goed dat de dokter komt en dat er plannen gemaakt worden. En stoer van je dat je het met ons deelt. Sterkte. Bwtje succes! Blaine het lijkt erop dat Quinten een groeispurt heeft gemaakt, geen wonder dat hij meer voeding nodig had Ik zal binnenkort ook maar kijken hoe de voedingstijden uitkomen als ik niet meer kolf. Moet zeggen dat ik het wel lekker vind zo... Nou Casper ligt in bed, Joris en ik vertrekken ook zo naar boven. Hopelijk even lekker slapen. Welterusten!
Dat is ook zo blaine, ze krijgt natuurlijk nog niet zo lang volledig flesvoeding. Misschien is dat het wel..en is het even wennen Voor mijn gevoel geef ik al eeuwen geen bv meer haha.