januari 2010 mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door balleke, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mecha

Mecha Niet meer actief

whahah nou k heb een uur later weer netzoveel melk dan zou ik een vriezer bij moeten kopen whahahah

ps .. kolfen met die kolf word doro mijn kraamhulp pas aangeraden na 4 weken ;) ivm dat de melkproductie meer kan worden dan de behoefte van eht kind .. terwijl aanleggen en leegmasseren beter is om je borsten te laten wennen aan de hoeveelheid die jou kindje nodig heeft en dus de stuwing dan minder kan worden... met die electrische kolf blijft het dan zo stuwen ;)
    maar ieder kiest uiteindelijk zelf wat ze prettig vinden hoor

2. Mecha

Mecha Niet meer actief

ik zal vanavond een foto posten whahahah ze is wel klein maar hij heeft riempjes dyus ze blijft gewoon zitten

3. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Kolven: ik ga het sws weer bespreken volgende week op het cb. Snap het ook niet meer. Ik kolf al vanaf dag 1 omdat ik in het zkh lag.

Ben benieuwd naar de foto!!! Hoeveel weegt Jazzley nu?

4. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Essie: ik vind het ook zonde hoor! Maar het gaat maar om een klein beetje om de toeschietreflex wat minder heftig te maken. Maar goed, inmiddels is het bij mij weer bijgesteld want ik zat vanmiddag huilend boven de een worstelende baby die nu ook links niet meer wilde drinken en wel honger had... Ongelofelijk frustrerend! Mijn man heeft toen een lactatiedeskundige gebeld en morgen hebben we daar een afspraak. Tot die tijd heeft ze mij aangeraden alle voedingen te kolven om even rust te krijgen en morgen een frisse start te maken. Ik hoop dat het helpt.

5. kareltje1

kareltje1 Bekend lid

3 sep 2009
    510
    0
    0
    Werk op een woongroep waar mensen met een verstand
    Noord-Brabant
    @Stampvamp
    Fijn dat je nog even naar huis mocht, geniet ervan! Héél veel succes komende tijd en hopelijk heb je dus ook snel je baby in je armen, moet ook een heerlijk gevoel zijn. Ga voor je duimen dat het niet te lang meer gaat duren...

Weer mooie foto's!!!

@Hier
    Ons meisje ligt nu heerlijk te slapen. Heeft haar ritme van vandaag een beetje omgegooid, was vanmorgen weer laat wakker. Geen 7.00 uur zoals gisteren, maar wel half 6 vanmorgen. Echt heerlijk! Nu hopen dat ze wat langer slaapt en ze rond half 8/8 uur gewoon komt vanavond, zit ongeveer om de 3/3 en half uur met voedingen. Behalve 's nachts dus. heerlijk!

Ga nu eerst eten klaarmaken, lekker lasagne..heb er zin in!!!
    Fijne avond allemaal en smakelijk!!!

6. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.675
    1.433
    113
    @ Stamvamp, succes meid en hoop dat het geen zwangerschapsvergiftiging is en het inleiden een beetje snel gaat.

@ Essie, jaah is van de wibra, die hebben soms leuke dingen voor weinig geld. Ik weet niet hoe zwaar Quinten precies is, moeten volgende week weer naar het cb. Maar gisteren samen met hem op de weegschaal gestaan en kwam toen op 5 kilo, maar had hij wel gewoon kleren enzo aan, dus denk zelf 4700 ongeveer.

@ Ise, tijd gaat wel zo snel snap dat het voor jou al eeuwen lijkt ;) Hopen dat het inderdaad van het wennen komt.

@ Mecha, je krijgt vanzelf wat meer tijd, als je een beetje ritme krijgt je bent nu ook nog maar net bevallen.

@ Lynd, alles goed? heb je vandaag nog gemist. Heb ook nog even extra opgelet bij het luier aandoen en ik plak altijd ook nog eerst de voorkant licht dicht en dan draai ik hem op zijn zij en doe de achterkant nog even goed, kreukels eruit en goed optrekken en dan de voorkant stevig dicht. Hebben alle tips al wat geholpen. En ik zei toch veel was ;).

@ Juni, lieve foto's hoor.

@ Hier, morgen zijn Quinten zijn eerste foto's klaar ben erg benieuwd wat het geworden is. Deze muts had natuurlijk geen fototoestel mee :), en hadden ook nog niet verwacht dat hij al kwam ;). Dus foto's gemaakt met een wegwerp camera, en die eindelijk weg gebracht vorige week en morgen klaar hoop dat ze nog een beetje redelijk zijn.

7. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.675
    1.433
    113
    En het klinkt misschien heel raar, maar als ik al die problemen met de bv zo lees ben ik zo blij dat wij fv geven. En dan ook nog zonder me schuldig te voelen omdat het niet anders kan ;). Ik kan jullie dan ook niet helpen met tips en hoop dat de lactatiedeskundjge je kan helpen.

@ Chevenne, knuffel voor jou, het zit jullie ook zo tegen, hoop dat het vanaf nu beter gaat en jullie eindelijk volop kunnen genieten. Zijn jullie al wat verder met het werkgezeur? of nog geen ontwikkelingen.

8. kareltje1

kareltje1 Bekend lid

3 sep 2009
    510
    0
    0
    Noord-Brabant
    Bekijk bijlage 48347

Wat vindt ze dit heerlijk!!! Moet je die voetjes en handjes zien...echt zooooo genieten als we haar in de tummy-tub zien, smelt smelt, hahaha.

9. woops

woops Niet meer actief

Even snel spammen:
    We staan er nu alleen voor, kraamhulp heeft afscheid genomen. :p

10. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    dank je wel meiden ik hoop ook dat het allemaal snel gaat haha kan niet wachten tot ik dr vast kan houden!!!
    ga zo mn spullen ff pakken want zal vast nog wel wat dingen erbij moeten stoppen komende uren omdat ik wat vergeet haha
    ik sms balleke wel als ze geboren is ....

11. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    Spannend Stampvamp!
    Bij mij waren mijn klachten van misselijkheid en hoofdpijn, oplopende bloeddruk en eiwitten in de urine wel reden genoeg om me op te nemen en direct in te leiden. Bij mij werd dit ook pre eclampsie genoemd, oftewel zwangerschapsvergiftiging. Wat een verschil dan tussen de ziekenhuizen en hun beleid.

12. Stampvamp, wow nu komt het echt dichtbij. Succes meid, zet hem op!

Blaine, ben benieuwd naar de foto's, op dat moment denk je daar helemaal niet aan, vooral als het zo snel en overwachts gebeurd.

Woops, ook alweer zonder kraamhulp, wat gaat het snel zeg!

Mooie foto's komen er weer voorbij

Hier: vandaag heeft Julian voor het eerst echt gelachen naar mij, wat een supermoment zeg!

13. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    @Blaine
    Het is inderdaad nog werkgezeur te noemen. Het loopt allemaal vreselijk hoog op en alles wordt erbij gehaald. Nog geen rust helaas. Jeroen zit er behoorlijk doorheen.
    Wat is Quinten al een grote knul zeg! Ben ook heel benieuwd hoe zwaar Elianne morgen is.

Elianne heeft net ruim 3 uren geslapen op mijn voeding. Dat is fijn. Nu begint het gemekker weer, terwijl ze een uurtje geleden voeding heeft gehad...Volgens mijn zusje heeft ze krampjes. Ga zo maar weer aan de borstvoedingsthee. Zij zegt dat het helpt.

Zag net weer een aantal uberschattige foto's langskomen. Prachtig hoor!

14. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    idd zit erg veel verschil in dat merk je wel als je de verschillende verhalen leest..
    heb ook gene idee of ze me nu vanavond nog prikken om dat te checken of pas morgen en wanneer ze beginne met gel inbrengen enzo.. khoop morgen ochtend ofzo maar goed we zullen wel zien straks...

tot over een paar dagen dames, succes voor de rest die ook nog mag bevallen en de rest geniet van jullie kleine babys :D

15. Niene

Niene Actief lid

28 mrt 2009
    218
    0
    0
    wat een super schattige foto's zie ik voorbij komen.

Fijn om te lezen dat iedereen zo geniet van de kleintjes.

Wanneer heeft het cb contact net jullie opgenomen? Heb nog niets gehoord en heb best wat vragen!

16. kareltje1

kareltje1 Bekend lid

3 sep 2009
    510
    0
    0
    Noord-Brabant
    @Niene
    Bij ons zijn ze bij 2 weken en een dag geweest. Moet as donderdag voor het eerst naar het bureau toe, om te wegen zijn we afgelopen dinsdag geweest. Ik weet ook niet of het overal hetzelfde is natuurlijk.

17. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten
    Heb niet alles bijgelezen, Jonna ligt hier te huilen. Zo zielig!!!

Morgen gaat Jeroen weer werken, voor mij dus eerste dagje alleen met Jonna.

Balleke: Fijn dat alles goed gaat. Lekker genieten!

Annemica: Hey meid.
    De kraamzorg heeft mij dit geadviseerd:
    Ik kolfde 5x per dag toen ik wilde stoppen met BV. Ik moet dus 5x per dag afkolven en dat 3 dagen vol houden. Na de 3 dagen 4x afkolven na die 3 dagen 3x enz.
    Maar heb jij extra veel last van BV dan kolf je extra. Je moest absoluut geen BV laten zitten of extra lang wachten, want dan heb je een grote kans op ontsteking.
    Daarnaast adviseerd ze ook om extra strakke bh’s te dragen. Ook ’s nachts (tegen hang borsten en je borsten maken dan minder melk aan).
    Ik kolfde vandaag nog maar 3x en morgen kan ik al over gaan naar 2x.
    Op een gegeven moment merk je ook dan je minder kolf en kun je eventueel sneller afbouwen.
    Hoop dat je hier wat aan hebt anders hoor ik het wel.
    Succes meid!

Sjees: Wat naar dat Aylani niet wilde slapen. Hoe doet ze het nu? En heb jij wat bij kunnen slapen?

Djuke: Jeetje meid! Wat naar zeg! Een hele dikke knuffel voor jou.
    Hopelijk kom je er snel overheen.

bwtje: Wat goed!!! Zet hem op he!

18. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    #958 Mamanama, 1 feb 2010
    Laatst bewerkt: 1 feb 2010
    @ Ankje: kolf jij je borsten dan helemaal leeg? Ik probeer nu minder te kolven, maar nu begint mijn linkerborst echt pijn te doen en heb geen zin in nog een borstontsteking.....
    @ Stampvamp: succes meid!
    @ banner: hoe maak ik zo;n mooie banner aan?

19. kareltje1

kareltje1 Bekend lid

3 sep 2009
    510
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wat is het rustig hier zeg! Wij zijn ook een film aan het kijken (nu even reclame), ga afsluiten en na de film lekker naar boven. Morgen heb ik een lekker rustig dagje, heerlijk! Ga wandelend naar mn moeder en even mn pony laten knippen, altijd fijn als dat weer gedaan is.
    Zal vast weer ergens even komen kijken morgen, ben wel nieuwsgierig..hahaha.
    Allemaal fijne avond/nacht en voor morgen alvast een fijne dag! Groetjessss

20. Hilli

Hilli Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.864
    0
    36
    @Aventflessen: Als ik Sam van deze flessen laat drinken, dan is het ook binnen de 5 minuten op en hangt alles vol :D Daarom gebruikt ik nu S-flessen van Difrax.

@Jada: Onze mannetjes lijken best wel op elkaar hé :D Ik had trouwens het voorgevoel dat ik niet lang na jou zou bevallen, en blijkt nog waar te zijn ook :D Toen jij je berichtje stuurde dacht ik meteen, gelukkig is ze gewoon thuis bevallen, anders kan ze mss mijn nieuws niet op zp posten :D
    Ik ben jaloers!! Dat moet zo leuk zijn om Julian te zien lachen. Sam lacht alleen maar in zijn slaap :D Haha, niet echt dus, maar dan zie ik toch al een beetje hoe het gaat zijn :)

@Mamanama: Dat had ik dus ook bij Sam en de Aventflessen. Bij Difrax heb ik er totaal geen last van. Daar drinkt hij echt super mee. Nu weet ik tenminste zeker dat hij alles binnenheeft. Daarvoor liep er echt 20cc ofzo naast.

@Puck: Gefeliciteerd met jullie zoon Wessel.

@Balleke: Ook voor jullie een dikke proficiat met Bas!

@Essie: Wij hebben hier in totaal al één stel op visite gehad. Ja en een paar vrienden, maar dat is anders :)
    Ik heb al veel bezoek gehad in het zh. En wij geven begin maart een kraamfeest voor Sam, dan komt de rest. Heerlijk is dat! Ik doe het de volgende keer meteen weer. Ik zou ook gek worden van al die vistite ... Mijn vriend nog gekker :D Wij zijn echt op onze rust gesteld.

@Stampvamp: :( Wat erg dat je je zo voelt. Laat die bevalling maar op gang komen hé! Jij mag nu ook wel hoor! Wat ga je blij zijn als het eindelijk in gang schiet!

@Lynd: Mss effe stomme raad en weet je dat ... maar toch :D Doen jullie zijn piemeltje (geen idee of ze dat in NL ook zo zeggen :D) altijd naar beneden als je een nieuwe pamper aandoet? Mijn vriend is dat een paar keer vergeten, en elke keer lekte hij door zijn luier. Anders nooit.

@Eleni: Oei, Ayden een liesbreuk? Arm mannetje :( Ik wist niet dat je op zo'n leeftijd al een liesbreuk kon hebben. Hoe heeft hij dat gekregen?

@Sjees: Hebben jullie echt 9 maanden geen seks gehad? Dat zou ik nooit overleefd hebben :) Wij hebben alleen de laatste 3 weken geen seks meer gehad, en dat vond ik al super lang.
    Om één of andere reden heb ik wat moeite om weer te beginnen met de pil. Ik wilde dit weekend starten, maar kben er nog steeds niet mee begonnen... Ik wil langs de ene kant wel wachten tot ik weer ongesteld word, maar wie weet hoe lang duurt dat nog :D
    Hopelijk heeft Aylani een beter nacht vandaag. Zo hou je het niet lang vol natuurlijk.

@Essie: Volgens mij moet Yordin nog 6 voedingen per dag krijgen. De wijkverpleegster zei hier dat Sam 6 voedingen per dag moest krijgen tot hij 4kg weegt, dan mogen het er 5 zijn.
    Ik zie dat Blaine alles al heeft uitgelegd :) Wel gemakkelijk hé, zo'n ervaringsdeskundige onder ons :D

@Blaine: Vanaf wanneer kreeg Quinten 150+5?

@AnneMica: Schattige foto van je mannetjes!
    Ik kreeg hier de raad om, als Sam 's nachts lang heeft geslapen en niet aan de 6 voedingen komt, overdag om de 3.5 uur ofzo te voeden, in plaats van meer in zijn flesje te doen.

@Ankje: Ooh, lief is dat hé, als ze zo lekker bij je liggen. Ik kan daar ook zo intens van genieten :D

@Mecha: Hihi, wat een lief poppetje!! Idd zo klein! Sam heeft ook wel zo'n dunne beentjes. Nog altijd ... Hij heeft lange dunne benen en armen. Iedereen zegt dat hij wss groot gaat worden :D
    Op deze foto's is ze al getinter dan op de eerste die ik heb gezien. Ze is echt mooi hoor :)

@Djuke: Hopelijk kan je arts je helpen hoor. En kan je gaan genieten.

@Vaste tijdstippen om te voeden: Hier ook niet het geval. Lijkt me ook nog wat moeilijk, omdat ze nooit even lang slapen 'snacht en nog echt nood hebben aan om de 4 uur eten overdag. Ik kan echt geen fles uitstellen, want na 4 uur heeft hij echt wel heel veel honger.

@Juni: Ik heb veel last van zweten en het warm hebben als ik in mijn bed lig ... echt vervelend. Overdag niet, dan heb ik het altijd koud ...
    Mooie foto's :) Wat ligt er weinig in je box, tegenover hier :D

Ik vroeg me af of ik Sam niet teveel voeding geef. Ik maak altijd 150+5 en geeft dat 5of 6 keer per dag. Hangt er vanaf hoeveel hij slaapt 's nachts. Er zijn momenten dat hij 120 drinkt, dan weer 130 dan weer alles op. Als ik 120+4 maak en hij blijft drinken tot heel de fles leeg is, dan gaat hij gegarandeerd mekkeren tot de volgende voeding. Daarom dat ik maar steeds 150 maak. Maar als ik dat zo hoor, dan mag hij het wel hebben. Hij weegt nu gok ik, rond de 3kg 600.
    Maar kvoel gewoon aan dat hij soms niet genoeg heeft, dan maak ik liever wat teveel dat dan hij honger heeft :)

Deel Deze Pagina