@ Hilli: heb vanmiddag zo;n Difrax s-fles gekocht, maar de 1e keer voeden ging niet super....Ze moet echt leren haar mond er goed om heen te doen, anders blijft het een troepie.. @ Lynd: wij gebruiken altijd Pampers, maar doen jullie ook altijd de flapjes rond de benen naar buiten? Je hebt een soort elastiek om de beengaatjes zitten en daar zit nog een stukje luier aan en dat moet naar buiten gehaald wordne....misschien dat dat helpt? @ Eleni: ik had al gereageerd op je Hyves, maar ook hier nog : veel sterkte met de operatie van Ayden! @ Woops: prachtige foto;s van Mykeda! @ foto's: wat is nu de makkelijkste manier om hier foto's te plaatsen?
@ hilly jaaa hier groeit al als kool whaha de kraamhulp zegt dat ik haar slagroom geef ipv melk whahah ze was 2790 en toen was ze afgevallen naar??? dag erna was ze 2700 en nu weegt mevr al 2930 whahah ze is echt snel gegroeid en inderdaad ook lange dunne benen @ blain inderdaad pfff hahah had vanavond ook weer visite dus ik kon niet online komen nu ben ik ff snel online maar ga zo weer off om te voeden en dan ga ik slapen ik ben kapot @ belle sterkte meid ik hoop dat het helpt... ik ben heel blij dat het bij mij wel goed gaat me alle tips die ik heb gekregen dus ik hoop dat je net zoveel geluk hebt straks als mij en gewoon weet wat je moet doen met je overtollige melk en dat het ook soepel gaat verlopen voor je dikke knuff @ de rest sorry ben echt een zeef heb wel gelezen maar ik vergeet heel veel dingen ....slaapgebrek denk ik .. ik kan het mezelf maar niet aanleren om overdag een uurtje te gaan liggen dus ik slaap misschien 5 uur per dag woepsss.. slaap lekker allemaal morgen weer een dag nogmaal succes stampvamp toy toy toy
owwh mooie en skattige fotos weer meiden whahh sorry moest ik toch nog ff kwijt smelt smelt ennuh degene die het had over de kleur jaaaaaaaa whaha alleen dr handjes zijn nog helemaal blank voor de rest is ze lekker aan het bijkleuren ,, ik was ook een blanke baby dus komt wel goed hihi
MOOIE FOTO'S WEER!!! Mecha/Belle ik heb in de 2e week veel melk weggegooid (ik niet zelf hoor, dat wilde ik niet!) van de 1e week. Erg vond ik dat..... Jada wat leuk!!! Yordin heeft eergisteren ook echt gelachen. Brede glimlach toen ik gek deed! Geweldig he?! Hilli goed plan van zo'n feest. Maar dat doen wij niet want dan komen alle mensen die nu al regelmatig komen ook weer (de 'naasten' dus). Geen zin in! Ruggeprik: hebben jullie ook nog af en toe last van een soort stuipachtige kramp in benen en buik? Ik heb het regelmatig als ik in bed lig, naar gevoel.
@ Hilli, Quinten is over gegaan op 150+5 rond 13 januari, hij was toen 3800 gram en had het echt nodig, was op 11 jan bij het cb geweest en die zei toen al ik verwacht dat hij volgende week boven de 4 kilo komt en dan mag je weer voeding ophogen maar zou het vandaag aangeven is het ook goed, je moet niet op een grammetje vitten. Denk dus dat je vrij goed zit qua voedingen . Zolang je maar zorgt dat hij niet meer als 1 liter per dag drinkt is het prima. @ Mamanama, de speen moet echt tot aan het bolletje in zijn mondje, mag ook iets verder maar minder ver dan krijgen ze veel lucht binnen en loopt er weer voeding uit. Wij houden hier altijd even de speen dubbel en dan vlak bij zijn mondje los laten zelf laten happen en hapt hij niet ver genoeg dan zelf even zorgen dat de speen wat verder komt. Speen dubbel zodat er geen lucht in komt, dan krijgen ze minder snel last van krampjes, om dezelfde reden ook de melk roeren en niet schudden . hoop dat je er wat aan hebt. @ Hier, ga nu zo naar bed, Quinten slaapt al lekker heeft zijn laatste voeding op, dus tot later.
Morgen allemaal, Hier een betere nacht gedraaid. Elianne om 19.45 gevoed. Daarna kwam ze pas om 23.15. Toen heeft ze een flesje kv gehad. Om 3.45 werd ik wakker, omdat de boel op knappen stond. Ben gaan kolven en even later kwam Elianne ook al, dus hebben we het overgeheveld in een flesje. Om 7.15 kwam ze weer. Dit is beter vol te houden, dan de nacht ervoor. Ga nu even wat omrommelen. Cb komt hier tussen 10.30 en 11.00
Goeiemorgen, Hier een goeie nacht: van 11 u tot half 4 geslapen, dan van half 4 tot 4u gevoed en van 4 tot half 8 weer geslapen, en nu slaapt maja weer maar ik ben opgestaan met Hazel. Vlug even douchen nu.
Goedemorgen dames, Hier gaat alles goed. Vandaag alweer de laatste dag van de kraamzorg. Wat gaat dat snel zeg en dan had ik nog 2 dagen verlenging. Jens heeft super goed geslapen vanacht gisteren om 23.00 laatste fles gehad en toen om 04.00 en daarna om 08.00 uur. Dus zo kunnen we de nachten wel hebben. Hij valt dan ook direct na of onder de fles al in slaap. Dus dat is erg prettig. Afgelopen zaterdag zijn we al lekker even het dorp in gelopen even een frisse neus en er even tussenuit. Dat was erg lekker. Van jeroen heb ik trouwens hele mooie wit gouden oorbellen gerkegen met diamantjes erin omdat ik zo'n zware zwangerschap en bevalling heb gehad lief he!!! En van Jens heb ik een bedeltje gekregen van een jongetje voor aan mijn pandora armband. Zo lief. En ja dan barsten de kraamtranen eruit. Ik voel me verder prima veel beter dan tijdens de zwangerschap! Maar moet zeggen vind deze tijd veel te snel gaan Jens is al ruim 1 week oud en is al zoveel veranderd. Aanstaande maandag krijgt hij de gehoortest. Maar dat zit wel goed hij reageert overal op. Ik probeer vanaf nu weer bij te lezen en te reageren. Is er de gehele week niet van gekomen. Wat kun je het druk hebben met zo'n kleintje mar wel gezellig druk!!!
Goede morgen, Helemaal zonder kraamhulp gaan we het nu doen. Spannend allemaal zeg. Hier is het nog zoeken naar de goede flesspeen want onze meid is een snelle drinker en verslikt zich dan. Ga vandaag waarschijnlijk voor de 1e keer met Mykeda naar buiten (gisteren niet gebeurd door de sneeuwval) Mykeda is alweer boven haar geboorte gewicht. Geboorte 3960 en gisteren 4060 dus ze doet het heel goed. Onze meid komt om heel verschillend tijden met voeden. Dan om de 2 uur dan 3 uur dan eens 4 uur dus we hebben nog echt geen ritme, komt allemaal wel goed denk ik dan. Het is wel pittig hoor een baby-tje groot brengen maar met m`n man gaat het zo goed, en hij is nu nog 2 weekjes thuis dus we kunnen elkaar goed helpen en steunen. Sorry heb niets terug gelezen, druk druk druk. Maar iedereen een knuffel van mij en onze meid. -XXX- woops
Snelle drinkers: met de dr brown fles doet ze er langer over dan met een andere fles (tommee tippee supersnel, difrax s-fles wel redelijk die gebruik ik ook nog wel vooral als ik weg ga). Die fles zuigt ook niet vacuum. Ben er erg tevreden mee.
Djuke hoe is het gegaan met de huisarts gisteren? Zijn er al dingen afgesproken? Kwek hoe is het met jou meid,is Elisa een beetje rustig gebleven vannacht? Juni prachtige foto's van Maja! Stampvamp succes!! Blaine ah leuk foto's kijken! Grappig dat je in spanning zit hoe ze geworden zijn, dat zijn we niet meer gewend in deze digitale tijd Kareltje wat een mooie foto van de ontspannen Elise Joris hangt er ook zo lekker in, laat dan zijn armpjes gewoon slap naar beneden hangen haha. Leuk gezicht he Woops lekker zonder kraamhulp! Mooie foto ook hoor! Nu nog even puzzelen voor de goede fles/speen en dan komt het helemaal goed Ik ben net als Ise tevreden over de dr. Brown fles. Joris heeft de fles soms nog binnen een kwartier leeg maar met de Avent fles was het soms in 6 minuten... Jada o wat leuk een lachje! Daar moet ik nog even op wachten vrees ik Ankje ah ik kolf op een andere manier: de eerste dag voor elke voeding aan 10 minuten (één borst per keer, zo dronk hij ook). dag 2 nog 9 minuten en ga zo maar door. Ik zit vandaag op 3 minuten en heb de voedingen van 4.00 en 20.00 kunnen laten vallen. Nu gaat het gelukkig weer goed, geen harde pijnlijke plekken meer. Het kwam denk ik omdat ik probeerde nog een voeding te laten vallen. Vanmiddag komt de wijkverpleegkundige van het cb, ook maar eens met haar overleggen of het zo goed gaat. Bedankt voor je tips! Hilli bedankt voor de tip, misschien is het anders ook wel te veel voor zo'n klein maagje... En je hebt gelijk hoor, liever wat "teveel" geven dan een hongerig kindje. Chevenne altijd lekker zo'n nachtje, dan kan je er weer beter tegen he! Marleentje fijn dat het goed gaat met jullie. En wat lief van Jeroen, de oorbellen en het bedeltje... Ise ik heb het idee dat van de difrax fles de s-speen een groter gaatje heeft dan die van Avent, heb jij dat ook? Hier ik heb nu een paar dagen één keer per dag het naveltje van Joris schoongemaakt met een beetje alcohol en het ziet er een stuk beter uit! De krampjes worden heel langzaam minder hebben wij het idee. We gaan dus voorlopig niet wisselen met voeding, ik ben bang dat hij dan wéér moet wennen. Verder maak ik nu flesjes klaar van 120cc. De ene keer drinkt hij dan 110 en de andere keer maar 70/80. Casper dronk de fles altijd helemaal leeg, nooit "problemen" mee gehad dus ik word hier wel wat onzeker van af en toe....
Daar ben ik ook weer! Internet is hier afgelopen week op een andere provider overgegaan en dat ging niet helemaal soepel. Hier gaat het goed, dochtertje groeit goed, drinkt goed, slaapt goed en poept/plast goed. De bv gaat hier uitstekend, en gelukkig begint de stuwing steeds verder af te nemen. Ook mijn zoontje heeft al wat gedronken. Ik had aan een borst het gevoel dat de stuwing tot in mijn elleboog zat en heb deze borst leeggekolft. Helaas toch iets te lang doorgekolft (toch wat verleerd), want hij was daarna weer enorm vol. De 80cc die er uitgekolft is na het drinken, wilde mijn zoontje wel, dus die heeft het heerlijk opgedronken. Kraamhulp was gisteren voor het laatst en nu heb ik het huis weer voor mijzelf. Heerlijk! Manlief was gisteren ook voor het laatst thuis, al zou hij eigenlijk gaan werken. Nu heerst er hier een virusje, waardoor hij gisteren ziek was. Zoonlief is nog ziek, en heeft gisteren gelukkig weer iets gegeten. Ik ben benieuwd hoe het vandaag met 2 kinderen gaat . De bevalling ging hier heel goed! Ik wilde zondag echt niet bevallen, want toen werd mijn zoontje twee. De weeën die ik had heb ik maar zo veel mogelijk genegeerd... Na zijn verjaardag begonnen ze dus meteen voelbaar te worden (en ook wel op zijn verjaardag), en ik ben maar beneden gaan liggen. Dan kon mijn man nog eventjes slapen voor ik hem echt nodig had. Om half 3 heb ik hem wakker gemaakt, omdat ik niet meer in bed kon blijven liggen en de weeen ook niet meer goed alleen kon opvangen. Ze kwamen toen om het kwartier. Om 6 uur is mijn schoonmoeder gebeld, want die zou erbij zijn. Ook haar hebben we zo lang mogelijk laten slapen. Rond die tijd had ik om de 10 min weeen. Het bevalbad hebben we opgeblazen en zijn we gaan vullen, want dat was een 3uur durende klus, wisten we uit ervaring. Rond half 8 zijn we gaan timen en bleken ze toch wel om de 5 min te komen. Ik mocht aangeven of de vk gebeld moest worden, terwijl ik zoiets had van: beslissen jullie maar of het nodig is. Uiteindelijk vroeg ik 5 a 10 minuten later of ze haar wilden bellen, want ik hield het niet meer. De weeen waren al erg heftig, vooral in rug en (helaas) benen. Dan zijn 4 handen toch ideaal. De vk was er om kwart voor 9 en ik bleek al 7 cm ontsluiting te hebben! Daar had ik, na de extreem lange bevalling van mijn zoontje, niet op gehoopt. Ze is gauw lange handschoenen gaan halen op de praktijk, en heeft een collega gebeld of ze tijd had te assisteren. Zo vaak komen badbevallingen niet voor . Het bad was gelukkig ook vol en een verademing! Heerlijk, dat water, en de weeen voelden minder heftig. Om iets voor 10 uur ben ik begonnen met persen, omdat ik het niet meer kon ophouden, en om half 11 is ze geboren. De vk heeft alleen met die 7 cm getoucheerd, en daarna niet meer. Ik mocht alles zelf doen, en kon het heel goed aanvoelen. Puffen deed ik op mijn moment, persen op mijn moment, en ook voelde ik mijn dochtertje verder zakken. Ik vond het fantastisch! De vk heeft alleen geholpen met de navelstreng, want we hadden een soort cadeauverpakking Hij zat om een been, een arm en dergelijke. Ik kreeg een hechtinkje in verband met een klein scheurtje, maar meer omdat ik er eventueel last van zou krijgen. Ik had echt het gevoel dat ik de marathon kon lopen, zo goed als ik me voelde (en nog steeds voel). Super ervaring hier dus . Ik noem haar trouwens niet bij naam, omdat ik liever die niet op internet heb (wegens google en dergelijke, vind ik onprettig). Per pm wil ik de naam natuurlijk wel vertellen, of evt met een spatie ertussen. Als hij maar niet in zijn geheel achter elkaar getypt wordt. Ze woog 3090 gram en was 49 cm bij de geboorte. 500 gram en 5 cm lichter/kleiner dan haar broer (maar ook 2 weken eerder) Nu is ze zo'n 3200 gram.
Momae wat een prachtig bevallingsverhaal! Super dat het zo goed gegaan is en dat de rest nu ook goed gaat.
Haai kwek Ik voel me ook erg hopeloos als hij zo aan het huilen is gisteravond weer zo avond gehad. Zijn het krampjes of heeft hij honger. Ryon heeft daar ook een handje van slapen op de arm maar zodra ik hem ook in zijn bedje leg krijst hij alles bij elkaar en dan is hij naar 15 huilen stil en een uur later begint hij weer. Nu had ik even op het net gesurft en las dat baby's rond de 9de of 10de dag een regeldag hebben. Dat houd in dat ze een andere ritme aannemen omdat ze dan meer voeding nodig hebben. Nou moet ik zeggen dat Ryon sinds gister meerdere malen meer heeft gedronken dan normaal nu komt vaak de tweede borst ook aan te pas . En nu las ik ook dat als ze last hebben van krampjes ook kunnen zoeken met de mond zodat het lijkt dat ze honger hebben.
Hier hebben we ook en dr brown fles. Jens dronk eerst uit de avent fles maar die ging veel te snel. En moet zeggen die dr brown flessen zijn super. Veel rustiger om uit te drinken en veel minder de hik. Dus ben ook helemaal tevreden.
Mamanama: Nee niet helemaal. Maar als er zo nu en dan een drupje komt, dan stop ik ermee. Ik heb zelf totaal geen last van stuwing of ontsteking of gevoelige tepels. Maar klop het snel af. Mijn kraamzorg rade ook aan om de borsten niet volledig leeg te kolven. http://mybannermaker.com/ Hier kun je een banner maken. Marleentje: Wat een lief gebaar van je man zeg! Smelt!!! AnneMica: Zo zie je maar weer, dat er eigenlijk veel manier zijn om af te bouwen. Fijn dat je geen pijn hebt. Hopelijk zijn we er snel vanaf he? Hier: Jeroen is gaan werken. Heb hem nog niet gehoord over de Manuele Therapeut. Zal zo wel bellen. Wat een snert weer zeg. Ik ben die verbouwing ook helemaal beu. Het zeil waait iedere keer omhoog en daarom tocht het hier enorm. Ik durf Jonna ook niet in bad te doen, want haar commode staat op de overloop. Ze zal maar een longontsteking krijgen zeg. Ze kunnen helaas de kozijnen er niet in doen met dit weer. Het moet droog zijn. De aannemer komt vanmiddag wel een plaat hout tegen het gat plaatsen, want dit is echt niet te doen. Sjees komt me vanmiddag halen, en dan kan ik Jonna lekker bij haar thuis in het badje doen! Wat een lieverd is Sjees toch. Knuffff Had Mecha een berichtje gestuurd of Sjees en ik op kraamvisite mogen komen (nog niks gehoord, zal wel lekker slapen). Dus misschien gaan we vanmiddag de kleine bewonderen! Ben zo benieuwd!!!
Misschien handig om te weten..... Ik krijg wekelijks een mail met aanbiedingen van luiers en billendoekjes. Dit zag ik vandaag. Name: Pampers, 4 pakken voor 24 euro Prijs per stuk: 6 euro per pak Waar: Vomar Tot wanneer: 31-01 t/m 06-02 Wil je ook een mailtje ontvangen? De luier pagina vergelijk site- Nieuwsbriefaanmelding
Ankje ja ik hoop dat we er snel af zijn, vooral om twaalf uur s'nachts nog een keer beneden gaan zitten kolven ben ik wel zat Lekker dat je Jonna bij Sjees even in bad kan doen! Ik snap helemaal dat je dit rotweer zat bent. Ik ben het ook zat want ik wilde even het centrum in met Joris vanmorgen (Casper is naar de creche) maar met al die wind en sneeuwbuien doe ik het maar niet. Maar ik ben er wel aan toe even met hem weg te gaan. Nou ja nog maar even geduld dan. Rotweer IN huis is veel erger. Nog even volhouden, hopelijk verandert het weer snel.