Nou, dat is zeker waar AnneMica! Ben dat kolven 's avonds laat ook helemaal zat. Maar goed, wat jij net ook al zei...nog eventjes. Wat een lieve foto zeg! En een schatje!
Hai meiden, Lees weer een heleboel verhalen! @essie: heb geen klachten overgehouden van de ruggenprik,m aar ik geloof dat iemand anders hier op het forum (ben even vergeten wie) soortgelijke klachten had als jij. Hoop dat ze snel over zijn! Bedankt voor jullie anti-doorlek tips. Geen last meer van gehad in elk geval. Stand van piemeltje lette ik inderdaad niet op, maar hubby wel, en die verschoont hem bijna altijd. BV bij veel vrouwen hier op het forum niet onproblematisch, heb ik het idee. En dat terwijl tijdschriften je het altijd het idee geven dat het wel vanzelf zal gaan... Hier nog steeds niet goed, rechts nog steeds kolven (en in fles geven), dat geeft wel wat rust, maar productie met kolven idd niet zo hoog. Gisteren kinderarts langs, weer besproken, weer nieuwe zalf, zucht. Vanochtend weer even een nieuwe low, niet vanwege pijn, maar was al na tienen, zat nog te voeden, moest nog kolven, douchen en pas daarna kon ik eten, daar werd ik strontchagrijnig van, begon met een tijdschrift van mijn man te gooien... Lekker labiel, weer. Word moe van mezelf. Ankje, verbouwing duurt inderdaad nu wel erg lang, wat een rotomstandigheden om met een pasgeboren baby in te zitten! :x Heerlijk dat je bij Sjees langskan. Je kan natuurlijk ook in jullie slaapkamer even het aankleedkussen op bed leggen en haar van de badkamer naar jullie kamer brengen. Hoe is het om nu alleen te zijn met Jonne? Momae, klinkt als een goede bevalling! Heb je toch maar lekker tegengehouden, die weeen op de verjaardag van je eerste... Nu dus twee verjaardagen achter elkaar? Gisteren is het navelstompje van Jakob eraf gegaan, is nog wat nat en open eronder (maar gelukkig was de kinderarts er en kon er even naar kijken), moet binnen twee dagen duidelijk dichter groeien, anders moeten we weer even langs. Ziet er goed uit, en we zijn blij dat het er af is! Marleentje, wij hebben meestal ook zulke nachten: 23, 4 en 8-9. Vannacht was hij om 2.15 alweer aan het krijsen (waarschijnlijk vanwege volle poepluier!), zag mijn ritme voor vandaag al helemaal in het water vallen. Maar nee, hoor, meneer sliep daarna lekker 6 uur door, dus om 8.30 vanochtend hebben wij hem er maar uitgehaald Hij is trouwens 150 gram aangekomen in 5 dagen, dus over het gewicht hoeven we ons geen zorgen meer te maken, gelukkig. Woops, succes bij de eerste dagen zonder kraamhulp. Wel lekker met z'n tweetjes, zo lees ik, dus dat is heel fijn! Blaine, bedoel je de foto's van na de bevalling, die hebben jullie nu laten ontwikkelen? Spannend, hoor!! Wel even wat posten, he?
Ankje,is toch helemaal geen probleem dat ze hier badderd,ik vind het alleen maar gezellig Hoop dat je snel een berichtje terug krijgt van mecha,want ben wel erg benieuwd naar de kleine meid Ritme@ ik zit nu toch weer op het 23.00-4 a 5 uur en 8 a 9 uur sóchtends zelfde als lynd en marleentje, wel had ze gisteravond en vannacht weer een krijs uurtje,maar ik denk dat ik haar nu eindelijk stil en aan het slapen heb,ik loop al ruim een half uur de trap op en neer om de speen er in te doen en 5 minuten later weer enz enz,maar het is nu al even stil momae,dat is toch wel bijzonder dat ze bijna op de zelfde dag zijn geboren,en nu dus 1 dag na elkander,hoor je ook niet vaak oh ik zag weer geweldige foto's voorbij komen,zal ik ook maar weer eens wat spammen dan, dit is een pakje dat ze gister van vriendinnen van mij heeft gehad,echt schattig
@ Akje, wat fijn dat het zo even kan met badje, en inderdaad kun je niet in jullie kamer ook aankleden? Mecha, is druk zei ze al, dus heeft vast je berichtje nog niet gezien . @ Sjees, aaah wat lief @ Annemica, wat lijkt hij al groot zeg. @ Lynd, jaah van net na de bevalling, maar het is hier zulk slecht weer dat we er niet doorgaan dus moet nog maar een dagje wachten . Ik heb mijn man wel gezegd als het kan moet je zo ook direct op cd bestellen maar weet eigenlijk niet of dat kon/is gebeurd. Ik zit ook met verbazing de bv perikelen te volgen men doet inderdaad altijd alsof dat vanzelf gaat maar het valt al met al volgens mij nogal tegen. Wel erg fijn dat Jakob goed gegroeid was, heb je je voor niks zorgen gemaakt. En slapen gaat dus ook eindelijk beter, krijg je heerlijk wat meer rust, lekker hoor. @ Marleentje, toch maar niet de avent fles .Moest even jennen. Hoor van mijn zusje ook altijd positieve verhalen over de dr. brown, ze heten nu toch bornfree? Zij gebruikte ze altijd met die 3 standen speen, dan deed ze er net wat langer mee misschien is dat ook een optie voor jou? Jij vroeg toch ook naar de speen of was dat nu iemand anders begin ineens te twijfelen . @ momea, klinkt als een goede bevalling en in bad hoor je toch niet zo vaak. @ Hier, brrr het is hier koud en nat buiten dus toch vandaag maar niet de stad in om foto's te halen baal ik wel een beetje van maar vooruit ga er met dit weer echt niet met Quinten uit, hij moet iedere keer al hoesten en heb er niks aan als hij echt ziek wordt. Ik ben dit weer zo zat, ik wil ZOMER! en wel nu, stomme sneeuw het is hier weer helemaal wit
@ Ankje: bedankt voor de info! Ik heb gisteravond flink gekolfd (niet helemaal leeg) en een strakke bh aangedaan vannacht. Vanmorgen na het douchen (rond half 11) weer gekolfd en er kwam maar minimaal wat uit... Hoop vandaag met 2x kolven rond te komen en dan hou ik jouw schema aan (elke 3 dagen minderen). Voedingswaarde is nihil, want Tessa wilde na zo;n 1.5 uur alweer en na flesvoeding zit er een uur of 3,5 tussen....Ik mik het nu maar weg... Fijn dat je Jonna bij Sjees in bad mag doen! Kan me voorstellen dat je gek wordt van die verbouwing... @ Banner: ik had de website wel gevonden, maar weet niet welk formaat ik moet gebruiken? Je hebt zoveel verschillende groottes? @ Momae: dat klinkt als een fijne bevalling. Super! Hier gisteren steeds de S-fles gebruikt en gaat nu beter. Idd de speen verder in de mond doen. Alleen zuigt Tessa zo hard, dat ze de speen helemaal plat zuigt en er daardoor niks meer in haar mond komt! Ik moet haar dan echt even 'loskoppelen' zodat de speen weer vol kan lopen... Ze krijgt nu 6x 120 +4 scheppen en dan vraag ik donderdag op het CB nog even hoe en wat.
mamanama, Fijn dat het nu goed gaat met de fles,hier zuigt ze de speen ook wel eens plat idd maar even eruit trekken is het weer opgelost,verder drinkt ze er namelijk veel beter uit dan uit al die andere flessen. 6 x 120 cc is hardstikke mooi toch daar zat ik ook op,en op een gegeven moment dacht ik dat ze wel wat meer kon en ging naar 150 cc en meteen vanaf dat moment zat ik op 5 x 150 cc omdat ze vanzelf langer tussen de fles liet zitten. blaine,ook ik zit echt met bewondering voor de bv moeders de bv verhalen te lezen,ik had ook nooit gedacht dat het zo moeilijk zou zijn en ben nu zelfs een beetje blij dat ik fv geef ook zonder me er nog schuldig over te voelen zoals in het begin.
Hallo dames Sjees, wat een schattige foto met dat pakje zo lief Mamanama, ik zie dat de banner gelukt is. Volgens mij zijn wij januari mama's wel uniek, straks hebben we allemaal zo'n banner. Leuk hoor!! Julian heeft dat ook met de fles, dat hij de speen helemaal platzuigt. Ik gebruik nu weer tijdelijk de Avent, omdat ik ook Nutriton bijgeef tegen het spugen en dan krijgt hij weer niets uit die Difirax. Hilli, ja het viel me al op dat onze mannetjes op elkaar lijken. Ben nu zelf ook aan het twijfelen met de voeding. Geef nu 6x120, maar hij heeft daar niet altijd genoeg aan. Echter lukt het me niet altijd om 5 voedingen te geven. En Julian weegt nu ik denk 3500 gr, dan lijkt me 6x150 weer iets te veel. Blaine, hier regen, gelukkig is de sneeuw nu bijna weg. Ik snak ook echt naar lekker weer, winter is leuk, maar duurt nu al lang genoeg. Morgen is het beter weer, droog als het goed. Ik ga denk ik morgen ook maar eens lekker naar buiten met Julian. Annemica, schattige foto van Joris! Ankje, kan me voorstellen dat je de verbouwing zat bent, maar wel heerlijk dat je even naar Sjees kunt om daar met Jonna te badderen. Hopen dat de kozijnen er snel in kunnen, morgen belooft waarschijnlijk de enige droge dag te worden deze week. Lynd, Julian had dat ook met het naveltje dat het nog nat was. Bij hem is het aangestipt bij het CB. Nu ziet het naveltje er erg mooi uit! Volgens mij kunnen we bijna over naar het mama forum, er zijn nog een paar meiden die moeten bevallen of inmiddels bevallen zijn!
Borstvoeding: ik kan natuurlijk alleen voor mijzelf spreken maar ik vind het echt véél lastiger dan ik vantevoren had gedacht. En hoe dat nou komt? Bij mij is het vooral onzekerheid en onhandigheid denk ik. Maar ik kolf nu al sinds gistermiddag en ook met de fles loopt het niet soepel. Mijn man doet nu de voedingen en is tot een uur bezig om haar te voeden. Ze drinkt goed, valt in slaap, wordt weer wakker, drinkt weer wat, is onrustig etc etc. Maar goed, wij gaan zo naar de lactatiedeskundige. Laat straks wel nog even weten hoe dat gegaan is.
Lynd: Met Jonna alleen zijn vind ik nog niet zo erg. Maar die verbouwing!!! Het begint nu ook te lekken. Ik ben zo boos . Als het vandaag zo door gaat ben ik hier weg met Jonna. En ik kom pas terug als het klaar is. Ben echt pist off! Mamanama: Wat fijn dat het werkt voor je meid! Maar vergeet niet als je borsten pijn beginnen te doen omdat er weer veel melk in zit .kolven he. Anders heb je een grote kans op ontsteking.
Hai meiden, Ben hier even weinig te vinden, maar wil jullie toch bedanken voor alle sterkte wensen en knuffels (ook op hyves!) . Ayden heeft een liesbreuk! Donderdag gaan wij met de kinderarts overleggen wanneer de operatie zal plaatsvinden! Hoe hij dit gekregen heeft is niet duidelijk ... wel kan het te maken hebben met de vroeggeboorte! Jongens hebben er ook meer kans op dan meisjes! Het zal een relatief kleine ingreep worden ... maar Ayden zal dus wel geheel onder narcose moeten en daarna 24 uur aan de bewaking in het ziekenhuis! Dit omdat hij zo jong is ... Gelukkig mag ik bij hem blijven slapen ... Alleen laat ik Mason nu wel alleen! Op dit moment vindt ik het allemaal te veel! Het voelt net alsof ik Mason een beetje te kort doe qua aandacht! Het draait op dit moment allemaal om Ayden en hem in de gaten houden! Ik merk nu pas hoe zwaar een tweeling wel niet is! Sorry voor het ego berichtje! Ik hou jullie op de hoogte hoe of wat ... Hopelijk kunnen we de draad weer snel oppakken hier!! Knuf voor jullie allemaal! Liefs, Eleni
Hey dit zijn geen leuke berichten... Heel veel sterkte meis, denk aan jullie! Kan me helemaal voorstellen hoe beroerd jij jezelf nu voelt! Ik ben met 1 kleine man al vrij onzeker...laat staan hoe jij je moet voelen met 2, en dan ook nog de pech dat kleine Ayden een liesbreuk heeft! Ik hoop dat jij jezelf boven water kunt houden! En geloof me...Mason zal jou niets verwijten...hij wil vast en zeker ook dat zijn broertje beter word! Kusss
Kan me voorstellen dat het gevoel heel dubbel is....je wilt er zijn voor Ayden, maar ook voor Mason! Is je vriend thuis voor Mason?Lijkt me idd heel pittig, een tweeling en ik heb grote bewondering voor hoe je het doet! Nog even en het is weer voorbij en dan heb je alle mannetjes weer thuis..... Als ik een keer wat voor je kan doen en/of je hebt iets nodig, dan hoor ik het wel he? Dikke knuf en nogmaals succes!
Eleni sterkte! Belle hoe is het gegaan? En heb jij ook nog last van kramp na die ruggeprik? FOTO's: erg mooi en leuk weer allemaal!! Even een vraagje: waar koop je zo'n voetjes/handjes in gipspakket?
Eleni: jeetje wat vervelend, ik wens je veel sterkte! Hopelijk is het snel allemaal achter de rug! Essie: bij ons kan je ze bij de Prenatal kopen.
Elianne en ik hebben net 2 uurtjes samen liggen slapen op de bank. Nu heeft ze helaas weer erg last van krampjes. Gelukkig mag ik morgen stoppen met de medicijnen. Ik hoop dat het dan beter gaat. Cb is vanmorgen geweest en Elianne was goed gegroeid. Bij geboorte was ze 3980 gr. Toen afgevallen tot 3700gr. en nu was ze 4410gr. (3 weken en 1 dag) Sterkte Eleni!
@ Chevenne, wat vervelend zeg krampjes, wel lekker even liggen slapen dat is altijd goed. @ Eleni, sterkte meid, en ik weet zeker dat je het red, de dames voor mij hebben het al zo mooi omschreven daar kan ik me alleen maar bij aansluiten. @ Ankje, rot verbouwing kan mee voorstellen dat je er helemaal klaar mee bent. succes er nog mee.