Eleni, sterkte. Schattige foto's weer. Aan de moeders met 2 kinderen: hoe doen jullie dat met wandelen? Ik zit erover te denken toch een phil & teds aan te schaffen, dit omdat ik vaak alleen wegga, in een stad woon aan een drukke straat en daar de hond ook uitlaat met 2 kinderen, ik soms weg ben als de oudste ook nog moet slapen en als ik dan om het slaapje heen moet plannen voel ik me beperkt (maar goed als het niet anders is dan niet natuurlijk). en bestellen in engeland, dan is ie niet zo duur. Anderzijds, hoe lang ga ik ermee doen.. ben dus benieuwd naar hoe jullie dat doen..
Eleni, 't zal zeker moeilijk zijn om je aandacht nu goed te verdelen, maar meer dan je best doen kan je niet! Probeer je over het aandachttekort niet teveel zorgen te maken, het is zo al niet eenvoudig. Het komt wel goed! Knuffel!
Essie: het is goed gegaan. Ik heb daar de borst gegeven en ze heeft met mij meegekeken. Het blijkt dat ik qua techniek alles goed doe, maar dat Fenne de zuigreflex wat heeft afgeleerd omdat ze soms ook de fles krijgt. Ze is lui geworden zeg maar. Daarnaast heb ik zoveel melk dat ze op die manier ook nog eens stimuleert. Daarnaast kreeg ik veel complimenten dat ik er nog zo gemotiveerd bij zat, dus dat is altijd leuk om te horen! En Fenne is 160 gram gegroeid in een week tijd... Oefenen met borstvoeding, maar als het teveel stress oplevert: fles. Ook als de borstvoeding langer dan 30 min duurt (excl verschonen). Het moet leuk blijven zeg maar. Die kramp herken ik niet na de ruggenprik. Ik heb eigenlijk nergens last van, behalve dan de buikwond zelf. Hij is nu mooi gesloten maar ik voel een harde bobbel aan de rechterkant van het litteken. Heb jij dat ook? En ik heb vocht in dat gebied en het doet af en toe nog flink zeer.
Mykeda heeft vandaag het navelstompje verloren. De 1e dag zonder kraamhulp is goed verlopen, en we zijn zelfs met Mykeda naar buiten geweest en hebben boodschapjes gedaan. Erg spannend vind ik het allemaal.
Hallo lieve meiden!!! @Eleni Zoals velen al omschreven veel sterkte en hopelijk is het snel achter de rug. Ik denk aan jullie meid, dikke knuffel!!! @Foto's Weer héle leuke foto's gezien, blijft leuk!!! @Weer Las al veel reacties over het slechte weer, erg vervelend nu hé. Hebben we de tijd om lekker te wandelen en dan is het er eigenlijk helemaal geen weer voor. Ik dacht vanmorgen dat het wel meeviel en omdat ik al een afspraak had bij de kapper toch maar gegaan. Het viel helaas erg tegen, was toch gladder op sommige plaatsen dan dat het leek, ben dus ook een paar keer weggegleden en heb nu nogal last van mn rug. Gelukkig heeft mn schatje ons vanmiddag opgehaald bij mn moeder, durfde niet zo goed meer terug te lopen. Dus de hele dag maar bij haar gebleven. Heb al paracetamol genomen (wat ik niet zo snel doe) en ga zometeen dus maar lekker een warme douche nemen en hopelijk zakt de pijn zo weg. @Ankje Wat vervelend zeg bij jullie met die verbouwing, hopelijk wordt het toch echt snel beter weer. Lief dat je naar Sjees mocht komen, echt gezellig dat contact wat jullie nu samen hebben. En zeker leuk met de meisjes samen, vooral als ze ouder worden. Nog op kraamvisite geweest? Ga eerst even lekker douchen, gezichtsmaskertje opdoen, nagels knippen etc etc, tot strakkies misschien! Mn schatje is bowlen, dus het is maar net hoe laat (en hoelang, hahaha) ons meisje komt. Als ze nog lekker wakkerblijft, heb ik geen tijd...moet ik lekker knuffelen, hahaha. Dikke knuffel voor jullie allemaal!!!
Belle nou positief toch! Mooi zo. Hier ook dat advies van 30 min. gekregen, alleen vind ik het zo lullig om hem dan eraf te halen terwijl ie nog bezig is. Maar ja, ik moet hier nog steeds van dat tepelhoedje af. vanmorgen toch eens gecheckt hoe lang hij zou drinken als ik hem gewoon laat. Nou dat is dus meer dan een uur. Daarna was hij wel voldaan en dat gaf mij dan ook weer een fijn gevoel. Fijn dat jij die kramp niet hebt, is echt irritant. Ik heb bij het litteken aan de li.kant een lichte verdikking, maar ben erg blij met hoe het eruit ziet. Nog wel een wat doof gevoel in m'n onderbuik. Scheren vind ik nog een btje eng, maar ga het toch maar proberen.... Woops hoe zit dat bij jou? Wond ziet er rustig uit. Kareltje klinkt leuk en lekker allemaal! Geniet ervan. Ankje succes met de verbouwing....
Dankje Essie! Hoe gaat het met jou en met de kleine? Ook lekker aan het genieten? Nu ga ik echt hoor, mn moeder bleef ook kletsen op msn, hahaha. Doeiii
@ Eleni: veel sterkte meid! En denk dat Mason het je niet kwalijk zal nemen hoor! @ Belle / AnneMica: Vannacht was het weer kwakkel. Eerste voeding ging prima, 2e duurde weer meer dan 2 uur. Ondertussen is hier net ook een vroedvrouw aan huis geweest om Elisa te wegen en naar de voedingen te kijken. Ze was maar 40 gram bijgekomen op een week tijd veel te weinig dus. Blijkbaar moeten babys na 2 weken opnieuw hun geboortegewicht halen, maar dat zal moeilijk worden: 3400gr nu vs 3570gr bij de geboorte. Blijkbaar is de melkproductie bij mij te weinig en moet ik na elke voeding 30cc FV bijgeven; 60cc s avonds zodat ze goed doorslaapt. Ben wel blij met deze extra steun, geeft me wat meer zekerheid want zat er gisteren echt wel door. Nu ja, eerste tegenslag na een zorgeloze zwangerschap en prachtgeboorte wie ben ik dan om te klagen. Nu is het vooral kwestie van doorzetten en kolven om de productie op gang te houden en te verhogen. @ Momae: proficiat en idd, zalige bevalling zo in het bad hé! Weet nu al dat de volgende ook al zwemmend geboren zal worden (op voorwaarde dat alles ok is natuurlijk). @ Densie: idd een regeldagje was ook mijn idee. De dame die langsgeweest is, had nog een aantal tips ivm het eten en in bed leggen. Ik moet Elisa voeden met enkel haar bodypakje aan, zodat ze minder comfortabel is tijdens het eten en het dus vooruit moet gaan (max 45 min zei ze me). Eens ze slaperig is van het voldane gevoel, kleed ik haar opnieuw aan en moet ik haar inbakeren, zodat ze het echt gezellig en warm heeft en meteen in slaap valt in mn armen en ik haar kan te slapen leggen. Ze heeft trouwens de daad bij het woord gevoegd en ze sliep idd meteen (ondertussen al 2,5 uur!) @ Ankje: veel sterkte met de werken - leuk dat Sjees aan noodopvang doet. Super!! @ all: ben ondertussen 14 kg kwijt sinds de bevalling, was er ruim 20 bijgekomen prima dus. Had wel wat last van vocht in de benen op het laatste (kan eindelijk na 3 maanden mijn enkels weer zien) dus een groot deel van gewicht zat daar, maar ben meer dan tevreden hoe het nu loopt. De BV zal er wel voor iets tussenzitten, en ik moet zeggen dat ik eigenlijk geen of weinig honger heb Loopt het bij jullie ook zo lekker?
@Mamanama: Dat heb ik met Sam ook. Hij zuigt de speen ook helemaal plat. Dan moet ik hem er ook afhalen. Nu stilletjesaan heeft hij door dat het beter gaat als hij zelf loslaat. Dus de helft van de tijd laat hij zelf los, de andere helft moet ik hem losmaken @Jada: 6x150 is idd wat veel voor 3500 gr. Maar Sam drinkt niet altijd 150. De ene keer wel, de andere keer drinkt hij maar 120. Dus qua hoeveelheden zit het nog wel goed Maar ik bied hem gewoon 150 aan, dan heeft hij zeker altijd genoeg. Super foto van Julian Wat een mooi rond bolletje heeft hij!! En ook al zon grote ogen. @Sjees: Wat een leuk pakje Jouw meid heeft al volle lippen seg! @Eleni: Hoe hebben ze dat eigenlijk ontdekt? Dat Ayden een liesbreuk heeft? Ik kan me wel voorstellen dat je je schuldig voelt tegenover Mason. Je wil er voor zijn voor hen beide, maar dat gaat niet altijd Sam heeft hier vandaag weer veel overgegeven. Ik merkte gisteren en eergisteren ook al dat hij weer heel vaak zijn pap moet terug slikken. Ook rook hij weer erg zuur vandaag ... Zo gek, het ging echt goed met die dikkere pap. Als het niet betert dan ga ik maar terug naar de ha voor Zantac. kVind het zo zielig. Vanmorgen was het echt veel in één keer. Hij had twee uur eerder gegeten en lag weer in zijn wiegje. Gelukkig wel op zijn zij. Hij hing echt helemaal onder. Verder is hij wel erg rustig vandaag. kDacht eerst dat hij zich mss niet zo goed voelde. Hij had ook erg dunne ontlasting vandaag, wat een paar dagen geleden ook nog super hard was. tWas zelfs zo lopend dat het langs zijn beentjes liep. Alles onder ...
mamanama, ja dus al bijna 2,5. Heb het er net met mijn vriend over gehad, we houden het toch ook maar bij een plankje met zo'n stoeltje erop. die gaan we nu dus aanschaffen.. Hoe oud is jouw oudste?
Moet nog even wat bijzonders vertellen.. Jeroen was vanmiddag even bij mijn paard langs geweest (staat op een oppasadres). Op bepaalde momenten was ze erg nukkig en onrustig geweest. Jeroen heeft het hele verhaal gedaan en nu blijken die momenten precies samen te vallen met mijn bevalling en opname van vorige week. Bijzonder he?
@BV, hier bij de eerste geen enkele moeite mee gehad. Ging van een leien dakje. Ging ervan uit dat dat deze keer weer zo zou zijn, maar jeetje wat een geklooi was dat zeg! Wat deed het pijn nu, last van kloven, tot bloedens toe, waardoor de kleine weer minder dronk, omdat ze het waarschijnlijk minder lekker vond. Tepelhoedje was al helemaal geen succes, en kolven daar heb ik gewoon (heel eerlijk) geen geduld voor, en ik voel me zoooo ellendig als dat machientje aan staat. (alles behalve vrouwelijk .. Maar dat zit wellicht tussen de oren)In overleg met kraamhulp en VK hier nu dus over op flesvoeding, respect voor de dames die BV geven! @eleni, wat naar dat je je zo voelt. Maar je kan niet meer doen dan er voor je kids zijn he? En ja, met een tweeling is dat natuurlijk moeilijker. Succes en sterkte, denk ook aan jezelf hoor! @Ankje, ik snap dat je het er helemaal mee gehad hebt, succes nog. Leuk dat je bij Sjees kan gaan badderen met je meisje! @Fotos, wat een schatjes hebben wij toch allemaal he? @woops, ik had nog nooit een keizersnee-wond gezien, thnx dat je die wilde delen. Lijkt me dat ie goed geneest (of heb ik dat mis?) @Kareltje, klinkt goed! Fijn om te lezen dat je zo goed voor jezelf zorgt, (maskertje, nageltjes) schiet er hier bij in, maar is een goede om eens bij stil te staan. Lekker tijd voor jezelf nemen. @Momae, PROFICIAT. Als ik dat zo lees heb je een super-bevalling gehad. Ik had bij de eerste ook graag in bad willen bevallen, maar mocht uiteindelijk niet omdat ik over de 42 weken ging. Nu had ik het alsnog graag gewild bij de tweede, maar omdat de eerste bevalling er 1 met complicaties was, mocht het ook deze keer niet .. (en tijdens het hechten werd me verteld dat een eventueel 3e kindje met een keizersnee zou moeten komen ..) @Gewicht, ik was er 15 aangekomen, waarvan er nu 16 af zijn. Ik moet wel oppassen, want ben in November met ontslag gegaan uit een anorexia-kliniek, en het is verleidelijk als die kiloos er zo snel vanaf gaan . Heb met manlief wel afgesproken dat het nu genoeg is. Moet wel boven mn streefgewicht blijven zoals destijds in de kliniek is afgesproken . Merk dat het me moeite kost nu .. @Ise, wij hebben ook zon buggyboard voor de oudste. Maar die is al 2,5 dus kan ook al goed zelf mee lopen. Gaat vooral over de langer stukken, dat hij even kan gaan staan daarop.
@Mispoes Dat is vaak ook, maar mn kleine schatje is lekker rustig vandaag dus heerlijk gedoucht etc. Na dr flesje even geknuffeld en nu ligt ze weer in bed. Mn grote schat zal rond een uurtje of 10 weer terug zijn, dus nog lekker even aan de computer en dan met hem nog even tv kijken en kletsen voordat er weer een flesje gegeven moet worden. Heerlijk een keer zo'n rustig dagje, genieten zo! Idd wel goed op jezelf letten hé, niet meer teveel afvallen! Succes!!!
De wond geneest echt heel goed, heb op zich nergens last van. Is wat gevoelig en een beetje dikker zeg maar waar de wond zit. Ik mag niet klagen hoor, en voel me er goed bij. Had verwacht dat ik er langer last van zou hebben maar het valt me 100% mee.