Hey lieve meiden! Heb vandaag veel visite achter elkaar gehad, dus even relaxen nu, merk ook dat ik opeens erg moe ben, dus reageer verder niet op alles, sorry. Zit dan wel te lezen, maar er blijft weinig hangen op zo'n moment. Even lekker beetje niksen en dan straks lekker koken en eten. Om 21.00 naar de pedicure, heerlijk! Die moest ik afbellen vanwege de bevalling...dus is wel echt nodig nu. ZE IS ALWEER 4 WEKEN OUD!!! Wat vliegt de tijd...lekker genieten van alle momenten dus, maar dat doen we wel, hahaha. @Djuke Meid jeetje zeg, er is al veel gezegd daar wil ik me bij aansluiten... Héél veel sterkte en hopelijk voel je je snel wat beter en kan je alsnog genieten!!! @Chevenne en man Jeetje jullie krijgen ook veel voor jullie kiezen, niet normaal. Hopelijk doen ze het nu dus echt goed en kunnen jullie daarna heerlijk gaan genieten samen!!! Dikke knuffel allemaal!!! @Woezel en Pip Vandaag van mn collega's 2 boekjes gekregen van Woezel en Pip. 1 Met cd en 1 met dvd, hadden er al 1 gekregen met dvd. Echt leuk, ben benieuwd naar de verhalen, want die ga ik nu zelf nog maar niet lezen. De cd staat al even aan nu, echt leuk!!! Ook een houten trekfiguur gekregen, is ook erg leuk! Wat worden we toch verwend door iedereen hé, niet normaal...wel erg leuk en lief!!! Wie weet kom ik vanavond nog even aan de computer, maar we willen ook nog onze kleine meid badderen, altijd leuk om te doen!!!
Hier ik zelf even snel. Heb dus enorm veel bloed verloren. Alles was doorweekt en voelde het uit me gutsen. Nu, na verlies van enorm stolsel, is het weer minder. Morgen moet ik weer naar de ok om gecurreteerd te worden. Ik baal zo enorm. We dachten dat we alles gehad hadden.
Nou meid idd, niet normaal! Hopelijk heb je vanavond niet veel last meer en gaat het na morgen alleen maar beter. Kan me voorstellen dat je/jullie balen. Genieten wil je met z'n 3tjes en niet deze ellende. Meid, ik denk aan je!!! Zat net echt met tranen in mn ogen te lezen wat jullie weer meemaken. Een dikke knuffel en héél veel succes morgen!!!
Weet iemand hoe ik die letters van mijn banner af krijg? Hilli: vervelend he die reflux. Onze oudste dochter heeft daar ook erg veel last van gehad. Hopelijk kan de dokter Sam helpen. Ise: laat je me weten of het meerijdplankje van bugaboo een succes is? Ik vind het ook erg lastig om met 2 kinderen alleen op pad te gaan.
Potverdikke Chevenne, meis sterkte hoor! Ook voor je man. Wat een ellende zeg! Heb je dan ook veel pijn? Gelukkig dat de kleine het wel goed doet! Sterkte! @Djuke, take care. Je komt er wel doorheen! Maar wat erg dat ze de kleine bij je weg wilden houden... lijkt me beetje averechts toch?
Hilli sterkte met Sam. Zielig hoor....jammer dat je pas vrijdag terecht kan. Blaine ja klopt wat je zegt; BV kan niet teveel. Maar dat ie zoveel in 1x binnen kan houden, zo'n garnaaltje nog. Bewonderenswaardig! Mamanama dat was ik met die borst. Ik heb gemasseerd met een warm washandje en na een poosje, ja hoor hij 'deed' het weer. Wat een opluchting. Nu ligt Yordin eraan; blijkbaar gaat het goed want hij drinkt al 25 min. Hoe is het nu bij jou? Scheren: hebben jullie dat alweer gedaan daar benee? Ik vind het een btje eng met dat litteken....ook al is ie allang dicht en mooi. Maar dat hou ik graag zo. Hier: vandaag weer op controle geweest bij de h.a. voor die bloeddruk. Ik was al gehalveerd met de medicatie en kan nu helemaal stoppen. Het was nu zelfs aan de lage kant-110/68!! Fijn dus! Daarna ff lekker onder de zonnebank geweest na een maand of 10, heerlijk8)!
@chevenne: het zit je echt niet mee. Gelukkig gaat het met Elianne allemaal goed. Hopelijk heb je het na morgen nu echt allemaal achter de rug en kunnen jullie weer voor 100% zorgeloos genieten. Zal aan jullie denken! @ Kareltje: verwend worden we zeker! Geniet er stiekem wel van hoor. In het begin moest ik erg wennen aan al die aandacht. @ allen: wat heerlijk om te lezen dat iedereen zo lekker bezig is met de voedingen en de hoeveelheden. Heel herkenbaar. Gelukkig komen ze morgen van het cb. Ben erg benieuwd wat ze over de voedingen zeggen. Ze krijgt nu 80 cc per fles, denk dat ze net onder de 3,5 kg weegt en we zitten gem. op zeven voedingen per dag.
Niene ja vind ik ook fijn, wat heb je dan veel aan zo'n forum he? Yordin is nog geen 3000 gram en drinkt uit de fles zo'n 110 cc (=BV) en uit de borst (2/3x per dag) zelf weet ik dus niet. Hij krijgt 5/6 voedingen per dag. Dus hij krijgt wel genoeg binnen, zeker ook gezien de luiers die ie produceert.
Chevenne, jeetje zeg, wat een ellende krijg je op je dak! Niet dat je er nog wat aan hebt, maar hoe verklaren ze dat je na één keer curreteren nog steeds resten placenta in je hebt? Alle sterkte morgen en een hele dikke knuffel!! Pijnlijke borst: hier ook gehad afgelopen weekend. Wat hielp is om vaker te kolven, ook als er niet veel uitkomt. Voor het kolven daarbij je borst warm maken, bijv. met een hotpack, of onder de douche, of een warme washand. Daarbij of daarnaast een beetje masseren, van buiten richting tepel, niet al te hard drukken, daarmee kan je juist de melkkanaaltjes dichtdrukken. De kinderarts zei dat je de borst in je hand kan nemen alsof je een bal in je hand hebt die je van je ene hand in de andere beetje 'overgooit', gewoon een beetje van links naar rechts wiebelen dus. Tijdens het kolven soms even pauzeren en weer warmen/masseren. Erg belangrijk, want verstopte melkklier kan tot borstontsteking leiden!! Inderdaad kind aanleggen met kinnetje richting knopen helpt ook, maar je moet daar soms acrobatische toeren voor uithalen.... Ankje, heb ook geen woorden meer voor hoe de verbouwing bij jou loopt. De aannemer lijkt wel erg makkelijk met alles om te gaan. Zou inderdaad kijken waar je een officiele klacht in kan dienen, want dit kan natuurlijk niet. Eerst de steiger die al te laat kwam (is ook een kwestie van goed plannen!!), dan alle lekkages en het zeil dat hij met de feestdagen niet had, weer lekkages, nu dit... Zijn veel fouten die voorkomen hadden kunnen worden, daar hoef je echt geen genoegen mee te nemen!! Djuke, moet je niet aan denken dat je van je kindje gescheiden wordt.... Goed dat je voet bij stuk hebt gehouden. Hoop dat het snel beter met je gaat en dat jullie een goede oplossing vinden. Hou vol! Volgens ons heeft Jakob gisteren voor het eerst geglimlacht, volgens 'kraamhulp' kan dat nog niet, maar vandaag weer... Helaas alleen naar oma (wel waar we bij zaten) en niet naar ons, maar dat komt nog wel Mamanama, wat rot van je zware nacht. Hoop dat vannacht beter zal gaan...! Raakte een beetje in een dipje toen Kareltje (?) schreef over een heerlijk dagje niks doen, kan me daar zo niks bij voorstellen... Hele dag dat gezeik met de BV, lijkt alsof ik niks anders doe, nog steeds. Ben heel blij dat het bij anderen wel goed gaat natuurlijk, dat staat buiten kijf, maar het bevestigt een beetje dat bij mij de dingen niet zo gaan zoals ze moeten gaan, en na ruim 3 weken zakt de moed me daarbij echt goed in de schoenen. Nog steeds, helaas.
Zo ben ik weer een keertje! Ik heb genoten van vandaag! Heerlijk zo alleen de eerste dag met Jens thuis zonder kraamzorg. Hij is dan ook zo tevreden! Vanmorgen ben ik lekker samen met mijn moeder en Jens naar het dorp geweest en lekker even gewinkeld. Heerlijk er even uit. Vanmiddag heb ik voor Jens eenn fotoboek gemaakt van de eerste week.Heb hem nu besteld en ben benieuwd als hij binnen is. Jens had gisteren overdag om de 4 uur voeding maar vanacht wilde hij weer om de 3 uur. En vandaag overdag weer netjes om de 4 uur. Ben dus benieuwd voor de nacht. Maar goed hij word wakker voor de fles je geeft hem en hij slaapt weer lekker verder. Dus zo erg is het niet om daarvoor uit je bed te komen. Helemaal niet nu hij na de fles elke keer van die stuiptrekkingen krijgt dat hij lacht! Zo mooi om te zien. Dat is echt genieten. Ik ga vanaf morgen weer proberen bij te lezen.
voeding@ ik heb vandaag 6 voedingen ipv 5 gegeven,ik heb ze allen gevuld met 150+5 cc ,ze heeft ze niet allemaal helemaal op,maar toch wel gemiddeld 140 cc elke keer om 22.00- 04.30- 8.30- 12.00- 15.30- 18.45
Essie, weinig verandering. Ik geef net als jij 3x borst en 3x afgekolfde melk, al bied is 's ochtends wel twee borsten aan omdat hij er aan één niet genoeg heeft. Ga dadelijk ook proberen toch rechts aan te bieden ipv fles, omdat vanochtend qua pijn wel te doen was. Even kijken of er toch verbetering in zit. Vanochtend heel weinig gekolfd (30, normaal zo'n 50 uit één borst, dus ook niet veel), dus ging ik me daarover weer zorgen maken, doos dat ik ben, maak het mezelf niet makkelijker. Jakob in de laatste twee dagen weer 10 gram afgevallen, terwijl daarvor dus +150 in 5 dagen. Heel vreemd. Laat maar even weten of de tips wat verlichting konden brengen in je borst. Onder de douche masseren is wel prettig, dan is er ook geen wrijving op je huid. Jouw tepel(s?) dus ook nog niet OK? Zit daar verbetering in?
onder de warme douche worden ze soepeler dan goed masseren begin zachtjes en als het niet teveel pijn doet de druk wat verhogen.. dit helpt bij mij prima dan loop het er wel uit meestal anders gewoon een kruik ofzo goed warm op je borsten leggen
@ chevenne en djuke succes meiden dikke knuff wat een narigheid @ de rest niet echt bij gelezen mar overheen gelezen ik ben echt kapotttt.. heb amper geslapen vannacht en niet eens door de kleine want die sliep als een roosje heel vreemd maar kon me slaap niet pakken maar goed wilde toch ff een foto spammen van de dames
@ gewicht ... ik ben nog lang niet al me kilos kwijt maar wel me buikkie dit is van vandaag Bekijk bijlage 48813
@ Lynd, jouw tijd voor jezelf komt echt nog wel, de eerste weken had ik dat ook niet verwacht en nu heb ik toch echt regelmatig wel even tijd voor een beetje ontspanning. Als de mannen dat kunnen wij dan toch ook . Dat van dat lachje ken ik, wij zeiden ook dat hij al lachte en niemand geloofde ons, maar ik zeg dat het kan! Lekker van genieten zo bijzonder die lachjes. @ Essie, niks gehoord van de sollicitaie, en al weer veel de deur uit maarnog geen reactie's dit schiet dus nog niet op. Die kleintjes zijn al erg knap, sta er soms ook versteld van wat ze al kunnen. @ Sjees, 6 voedingen een keer geeft toch niks, soms kun je gewoon zo uit komen, niet druk om maken hoor. Maandag cb en dan horen we weer hoe zwaar ze zijn, ik ben erg benieuwd. @ Hier, mijn man vanmiddag weg geweest om de foto's te halen waren ze nog niet klaar , dus dat viel even flink tegen, van de week maar weer kijken. Hij was al direct bang dat er wat mis is gegaan en de foto's weg zijn maar daar ga ik niet vanuit, ze zullen wel niet elke dag meer wegwerpcamera's moeten verwerken dus zal wel net wat langer duren, dus vrijdag maar even weer kijken en hopen dat ze er dan wel zijn.