Aaah wat een lieve foto van de dames, en wat een verschillende kindjes, Jazzley is echt al heel donker geworden, dat zag je op de eerste foto's niet zo. en je buikje al bijna weg doe je goed. Weltrusten maar vast voor straks dus
@Mamanama: Dat herken ik ja, Sam strekt zijn hoofd ook helemaal naar achter. Dat komt bij hem door het zuur dat weer omhoog komt door de reflux. Ook krijst hij heel erg als hij wil eten omdat er minder melk in zijn maagje zit waardoor hij nog meer last heeft van zuur. kWil je niet bang maken ofzo, maar wie weet. @Marleentje: Mooie foto van Jens. Sam heeft ook altijd van die stuiptrekkingen na zijn fles. Zo kan je al zien hoe hij echt gaat lachen @Mecha: Wat een leuke foto. Jazzley is echt een klein poppetje. Wat ziet je buik er al goed uit. Ik heb er een puddingbuik aan overgehouden, ik betwijfel of hij ooit weer plat wordt ... kHeb echt spekjes nu
Essie bv is afgebouwd, ben vandaag gestopt met kolven om te kijken of het ook zonder kan. Er waren zoveel strubbelingen dat ik het niet zag zitten om ermee door te gaan... Kon niet meer genieten ook van Joris dus het was duidelijk dat deze beslissing de goede was. Chevenne & partner pff wat een drama zeg! Heel veel sterkte en gelukkig dat Elianne het zo goed doet. Ise ben benieuwd of het wil met het plankje met stoeltje. Hilli wat ontzettend vervelend lijkt het me voor Sam, echt zielig! Lynd wat jammer dat je zo denkt over het bv geven. Ik kan het me goed voorstellen als je de hele dag met niks anders bezig bent. Mecha wat schattig de foto! Sinds gisteren komt Joris steeds iets eerder voor een voeding, tussen 3,5 uur en 3 uur en 3 kwartier. Vannacht om 12 uur voor het laatst gekolfd en het gaat aardig. Mijn borsten voelen allebei aardig leeg aan maar rechts is wel wat pijnlijk. Nog geen harde plekken ofzo dus hopen dat het gauw over gaat.
@ Essie: heb ik ook al geprobeerd met een warm washandje, maar dat hielp ook niet echt...ook onder de douche geen stroming ofzo...er komt echt maar minimaal wat uit. Zo nog maar eens proberen! @ Mecha/Sjees/Ankje: leuke foto vna jullie meiden! En wat een verschil! Je kan echt zien dat Aylani al een maandje ouders is. En Jazzley is idd donker zeg! @ Hilli: maar met reflux spugen de kinderen toch juist? Tessa spuugt eigenlijk nooit...er loopt hoogstens wat melk uit haar mondhoek tijdens het drinken?
Hoi, Even snel hier een berichtje van mij. Jullie hebben het allemaal over aantal voedingen per dag. Hier gaat het met onregelmaat in de voeding. We krijgen er geen schema in. Ze komt de ene keer om de 2 uur dan 3 uur soms 4 uur en soms heeft ze de voeding op en dan wil ze na 1 uur alweer. Ze krijgt elke voeding 90cc water en 3 schepjes voeding van Nutrilon 1. Ze drinkt ook niet elke keer haar flesje leeg. Ze spuugt trouwens haar voeding ook erg vaak eruit en boert niet altijd even goed. Ik wacht nog op de andere speen van Difrax omdat ze gulzig is met eten en zich verlikt en dan is het elke keer zo schrikken. Ze loopt dan blauw aan en het duurt dan even voordat ze weer een hap adem neemt, rare meid is het af en toe. De speen heb ik via internet moeten bestellen, in de winkel kwam ik er maar niet aan. Ons meisje is soms zo onrustig en ontroostbaar. M`n mannetje kan er gelukkig heel goed mee overweg, ik moet dan alleen maar huilen en wordt dan heel onzeker. Wanneer kregen jullie een beetje een schema in de voeding? O ja en vrijdag moeten we al naar het consulatie-buro en gaan ze alles uitleggen en haar wegen. Heb weer niet goed terug gelezen, sorry hoor. Iedereen een dikke knuffel. Groetjes
Maak je niet te veel zorgen over het schema in de voeding ze is nog erg jong dat komt vast goed. Hier hebben we daar geen problemen mee gehad maar dat komt omdat Quinten eerst in de couveuse heeft gelegen en daar krijgen ze heel stipt iedere 3 uur voeding, en hij melde zich na een paar dagen dus ook al stipt iedere 3 uur, en bleef thuis dus ook netjes zijn regelmaat houden. Welke speen heb je besteld dan? ben even benieuwd . Ze geniet duidelijk van het douchen lief hoor.
Difrax Dentalspeen: Voor babys die zich snel verslikken of die een sterke zuigkracht hebben, is er de dental flessenspeen. Het platte mondstuk en het gaatje aan de bovenkant voorkomt dat de huig geïrriteerd raakt.
aha oke, had er nog nooit van gehoord, hoop voor je dat het helpt. Heb je al enig idee wanneer die binnen komt?
Hilli: Wat sneu! Hopelijk kunnen ze Sam helpen. Blaine: Ja. Dat is ook wel onze angst. Maar tot nu toe doet het wel wat, alleen niet op de dagen dat hij eerst in stantie zegt. Zolang ze bezig zijn vind ik het allemaal goed. Hij is nergens bij aangesloten, hij is onafhankelijk. Daarom is het ook een stuk goedkoper dan een bedrijf die wel is aangesloten. Scheelt bijna de helft! Met hem om de tafel zitten, hebben we vaak gedaan. Het is niet zo dat hij zit te liegen ofzo, tenminste daar gaan we vanuit. Het zijn gewoon iedere keer tegenslagen en het weer zit absoluut niet mee. Hij geeft dan ook een weerwoord waardoor wij met een mond vol tanden zitten en maar gewoon moeten aannemen dat het zo is. Tis niet anders. Hopelijk is het met 2 a 3 weken volledig klaar en kunnen we echt gaan genieten. Chevenne: Succes morgen meid! Zal aan je denken. Lynd: Ik zou wel willen, maar we lopen dan de kans dat hij zijn kop in de wind gooit. En dan hebben we helemaal geen poot meer om op te staan. Ik laat het wel zoals het is. En blijf maar hopen dat het volgende week zich allemaal oplost. Hoe is het met jou BV? Mecha: Wat een stoere foto he!!! Echt super leuk. Jeroen en ik gaan het nu bijhouden wat ze iedere keer drinkt en hoeveel ze per dag drinkt. Vandaag 8x gedronken, en totaal heeft ze 620cc gehad. ga morgen even bellen of ze dan een beetje goed zit.
Woops leuk hoor douchen! Ik ga dat morgen met hem doen. Hier qua voeding nog steeds totaal geen ritme hoor! Maar schijnt weer wat anders te zijn met BV. Lynd naar he die onzekerheid de hele tijd?! Mijn tepels zijn sowieso al erg gevoelig (weet je nog tijdens de zwangerschap) maar het valt nu op zich wel mee. De linker is een btje stuk, de rechter is prima. Hoop binnenkort echt zonder tepelhoedje te kunnen..... Vanavond was het helemaal een zootje; hij heeft rond etenstijd zowat 2 uur aan de borst gelegen, en na een uur kwam ie alweer. Toen een fles gegeven en binnen het uur, om 21u kwam ie weer! Borst gegeven waarna ie al na 15 min. voldaan leek. Om 22.30 in bed gelegd (in coma) en ja hoor, na 5 min. wakker en honger. Nu weer aan een fles. Dus ja.... geen pijl op te trekken. Mamanama wat vervelend zeg. En hij is nog steeds hard en pijnlijk?? Annemica fijn dat je de goeie keuze hebt gemaakt, zal zeker veel rust geven8)?! Ankje/Mecha/Sjees leuke foto!!
Korte nacht gehad.. Ze had om 23.30 gedronken, meestal komt ze dan weer rond 5 uur. We hadden haar nu 135cc ipv 120 gegeven, maar ze kwam niet later maar juist eerder, om 3.30! Daarna flink lopen spoken, ik sliep pas tegen 5 uur en kwart voor 6 was ze alweer wakker. Het lijkt steeds of ze moeite heeft met grotere hoeveelheden. Sowieso spuugt ze regelmatig, kort en lang na de fles en zowel melk als doorzichtig zuur (maar dat is minder vaak). Ze krijgt nu 3x100 en 3x120. Ik ga er denk ik maar een beetje nutriton doorheen doen, wellicht houdt ze het dan beter binnen. Verder gaf ik haar net uit de s-fles, ze had 120cc op binnen 8 minuten, was helemaal aan het zweten. Verder moeten we vanochtend naar de kinderarts voor onze zoon, voor de uitslag van de onderzoeken nav de blaasontsteking. Ben ik niet gespannen voor hoor, eerst maar eens zien wat hij te zeggen heeft..zal vast goed zitten.
hoi meiden, hier ben ik ook weer eens! hoe gaat het met jullie en de kleintjes? hier gata het wel goed alleen heeft ons kleine meisje erg veel last van krampjes! erg sneu! ik ga vanmiddagmet haar naar de osteopaat, zelf denk ik misschien aan het kiss syndroom! @jada: lees dat jou mannetje dat heeft? hoop dat de behandelingen werken! Luna overstrekt ook erg veel en kan moeilijk poepen, ook heefts ze erg koude handjes en spuugt ze regelmatig. ik doe al een druppeltje olie in de voeding, maar het wil helaas niet helpen. maar verder huilt ze niet erg veel ofzo, dus dat valt mee! slapen er hier al kindjes door? Luna maakt nu 5,5 uur in de nacht, vind ik al netjes. liefs rebbel
Essie klopt hoor, echt een stuk meer rust hier. Elke keer was ik zo emotioneel als het weer niet lekker liep, ik was daar meer mee bezig dan met Joris zelf. Ik was soms ook wel 1,5 uur bezig met een voeding en dat kon ik niet even aan mijn man overlaten natuurlijk. Nu hebben we de voedingen s'nachts verdeeld dat scheelt zoveel! Pff jouw mannetje heeft er ook een potje van gemaakt zeg gisteravond... Hoe is het vannacht gegaan? Ise bij jou ook al zo'n klein spookje vannacht... Zielig dat ze zoveel spuugt. Bij onze oudste heeft de nutriton zeker geholpen! Succes bij de kinderarts vanmorgen. Rebbel netjes hoor 5,5 uur. Joris heeft vannacht ook 5 uur tussen 2 voedingen gehad alleen wilde hij daarna na 3 uur alweer eten Jij succes bij de osteopaat vandaag. Vannacht best goed geslapen, Joris heeft om 23 uur en om 4 uur een fles gehad. Ik dacht dat hij daarna tegen 8 uur weer zou komen maar hij had om 7 uur alweer "krijsende honger" . En toen dronk hij maar 70cc dus ik verwacht hem nu ook wel eerder dan 11 uur. We zullen zien. Met vlagen heeft hij veel last van krampjes, soms ook helemaal niet tussen 2 voedingen in. Hij ligt nu ook heerlijk te slapen vanaf acht uur ongeveer, echt lekker! Ik heb nog niet weer gekolfd en het gaat wel aardig eigenlijk. Wel wat pijnlijke borsten maar geen harde plekken, dat zal ook wel niet meer komen...
Hilli, wat onzettend zielig dat Sam Reflux heeft, hoop dat het snel minder wordt met overgeven. Maar kan het niet zijn dat Sam ook kiss heeft, zoals je eerder dacht? Onrustig, slecht slapen kan daar ook mee te maken hebben. Ise, je zal wel doodop zijn. Nutriton werkt super, drinkt ze een stuk rustiger. Blaine, balen dat de foto's nog niet klaar zijn. Maar zoals je zegt, ze zijn het vast niet meer gewend, foto's van een wegwerpcamera. Essie, Yordin had er duidelijk zin in, voor jou wat minder. Kom je ook niet echt aan je rust toe. Rebbel, geef je flesvoeding. Zo ja, dan kan je ook wat nutriton door de voeding heen doen tegen het overgeven. Doen wij ook bij Julian, werkt super. Dus Luna miss ook het Kiss syndroom? Na de 1e behandeling zag je duidelijk al verbetering, overstrekken werd minder, ook de andere kant opliggen met zijn hoofdje (voorkeurshouding), vanmiddag gaan we voor de 2e behandeling. Succes vandaag bij de osteopaat, hopen dat het wat oplevert. Woops, Je kan er Nutriton doorheen doen moet echt werken. Het maakt de voeding een stuk dikker, waardoor ze ook wat rustiger moet drinken. Mecha, wat een schattige foto van jullie meisjes. Annemcia, ik had precies hetzelfde met BV, kon ook niet echt genieten van Julian, was alleen maat met BV bezig. Hopen dat je geen last hebt van stuwing. De wijkverpleegkundige adviseerde om niet te kolven, maar leeg te masseren onder de douche. Werkte perfect bij mij, heb geen last gehad van stuwing. Hier: Julian heeft heerlijk geslapen vannacht en mama ook Zo naar het CB, even wegen en kijken hoe met zijn naveltje gaat. Vanmiddag weer naar de fysio voor de 2e behandeling voor het kiss syndroom.
Bedankt voor de tip. M`n mannetje is nu naar de winkel om te kijken of ze het hier verkopen. Is hier ook iemand die dat gebruikt?(Nutrilon Nutriton is johannesbroodpitmeel) Sorry dat ik er niet al te vaak ben en niet reageer op anderen, maar het is hier echt nog zoeken naar de goede weg met ons meisje. Groetjes
Jada ik had van mezelf ontzettend veel melk vandaar dat ik een afbouwschema heb gekregen, elke dag een minuut minder kolven. Ze was er bang voor dat ik een borstontsteking zou ontwikkelen omdat ik zoveel productie had... Tepelhoedjes las ik over dat iemand die gebruikt. Heb ik ook gedaan maar ws daardoor is mijn melkproductie afgenomen. Zo snel als het kan weer zonder doen zou ik zeggen! Woops bij mijn oudste zoon hebben we nutriton gebruikt, hij spuugde heel veel en dronk ook heel snel uit de fles. Het werkte super! We deden het op een gegeven moment ook door fruithapjes en yoghurt enzo, kan prima. Hopelijk ben je het niet zolang nodig, maarja als het helpt...
Ik gebruik het zelf ook door elke flesvoeding, anders spuugt Julian en drinkt hij te snel. Het is idd Nutriton. Bij Julian werkt het super.
Annemica ik gebruik nog steeds een tepelhoedje; af en toe niet zodat hij wel de techniek behoudt. Dit komt omdat Yordin nog steeds klein is (nog geen 3 kilo) en mijn tepels voor hem nog wat groot zijn. Zijn happen doet daarom vaak zeer. Met mijn productie is gelukkig niks mis.... Ise als Yordin zo snel drinkt dan haal ik de fles er af en toe even uit. Dan kan ie op adem komen. Wat een nacht heb je achter de rug zeg... Succes bij de kinderarts. Jada fijn dat jullie beiden zo'n lekkere nacht hebben gehad8)! Rebbel succes bij de osteopaat! Hopelijk levert het wat op. Hier: Na de onrustige avond, zijn we mooi wel beloond met een doorslapend roosje! Van 0.00-7.00 geslapen! Heerlijk! En ik ben vanmorgen met hem onder de douche geweest; wat was dat geweldig! Echt een aanrader! Leuker en makkelijker dan in bad. En volgens mij vinden zij het ook fijner.
@ Rebbel; hier hebben we ook te maken gehad met darmkrampjes. Zo erg dat ze soms zes uur achter elkaar niet sliep, of even wegzakte voor 10 a 15 minuten. Wij zijn toen infacol gaan geven. Sindsdien heeft ze er weinig tot geen last meer van. Vandaag is het cb geweest. Zij zei dat infacol nog vrij nieuw voor hen was en zij er niet mee werkten. Onzekerheid slaat hier meteen weer toen! Zijn er hier toevallig meer meiden die ervaringen hebben met infacol? (druppels tegen darmkrampjes)