zodra wij gaan eten is hij spontaan wakker, echt iedere keer en als hij er dan bij zit want iets anders wil hij niet . Wordt echt iedere hapje naar mijn mond gevolgd en zit hij blij mee te smakken, echt zo grappig om te zien . Tja dus heb wel het idee dat hij mee wil eten haha
@Mamanama: Je hebt reflux en verborgen reflux. Bij verborgen reflux spugen ze dus niet veel. Dan slikken ze alles wat naar boven komt weer in. Bij Sam komt het bijna elke keer voor dat hij restjes melk aan zijn mondje heeft wanneer ik hem weer oppak uit de box of wieg. En dan weet ik dus dat hij alles weer heeft ingeslikt. Maar op die manier komt het zuur dus twee keer langs de slokdarm. Maar als er enkel tijdens het drinken wat uit haar mondje loopt, dan is het niets hoor. @Woops: Ik zou wel zelf bepalen wanneer Mykeda moet eten. Dus niet na 4 uur laten komen, maar haar zowiezo de fles geven na 3 uur. Als ze dan na 2 uur komt, kan je het een beetje proberen te rekken. Maar zo breng je er zelf al wat regelmaat in. Je moet haar gewoon wakker maken hoor als ze nog slaapt. Dat moet ik ook regelmatig doen, maar hij moet overdag echt om de 4 uur eten. Omdat Mykeda nog maar anderhalve week is, zou ik haar overdag dus echt om de 3 uur wakker maken. Zo'n kleintjes hebben uit zichzelf helemaal nog geen regelmaat. Tenminste dat zei de kinderarts hier. Rond 6 weken komt de regelmaat zei ze. Zoals Blaine ook al zegt, Quinten kreeg om de 3 uur voeding, waardoor hij na een tijdje uit zichzelf om de drie uur kwam. Dus gewoon wakker maken hoor Ik gebruik Nutrilon Nutriton. @Jada: Ja ik dacht idd Kiss. Maar het slapen wordt alleen maar erger. Ik let er dan ook steeds meer op. Hij valt in slaap, maar hij schiet telkens weer wakker van het zuur dat naar boven komt. Dan wordt hij even heel rood, moet alles wegslikken en valt dan weer in slaap. En zo tot hij eindelijk in een diepe slaap geraakt. Maar de afgelope nachten duurde het telkens bijna anderhalf uur voor hij in slaap geraakt. Probleem is. Ik durf hem niet alleen op zijn kamertje te leggen, omdat ik bang ben dat hij weer zoveel overgeeft. Door het slikken en de kreungeluidjes die hij telkens maakt, kan ik dus ook niet slapen. Over kiss twijfel ik. Omdat Sam eigenlijk niet echt een voorkeurshouding meer heeft. En ook is het me opgevallen dat hij huilt op het aankleedkussen omdat hij dan zo plat ligt en alles weer naar boven komt ... Zelfde verhaal met het overstrekken, lijkt me gewoon vand e pijn. *zucht* kVind het zo erg voor hem. Zijn nachten zijn veel korter geworden. Hij komt nu om de 3-4 uur voor voeding, terwijl dat een dikke week geleden nog om de 6 uur was. En hij slaapt pas na anderhalf uur. Dus hij is super moe, maar wij ook Wat zal ik blij zijn als het morgenavond is @Essie: Wow, zalig ség! Wat slaapt Yordin lang! @Ise: De S van Difrax gaat wel heel smal zijn als je Nutriton gaat gebruiken. Ik ben speciaal 1-2-3 spenen voor de difraxflessen gaan halen. En dan heb ik het gaatje nog groter gemaakt, anders kreeg hij er echt niet veel uit met de Nutriton. Maarja, hoeveel schepjes doe je erin? Dat maakt natuurlijk ook een verschil. @Beebie: Gefeliciteerd! Ik ben moe ... In de voormiddag had ik kraambezoek van mijn collega's. Dan moest ik naar de winkel voor het avondeten. Na Sams fles van 14 uur wilde ik gaan slapen, maar hij huilde weer heel de tijd kHeb hem maar even laten liggen en ben begonnen met het forum te lezen Nu is het ondertussen bijna 16 uur en om 17 uur komt mijn mannetje thuis. Snel eten want om 18 uur moet Sam weer eten. Mijn vriend moet weg dus die kan me vanavond niet aflossen. tWordt wel een beetje zwaar nu Waar is dat tevreden kereltje van me naartoe ... Ik hoop echt waar dat de ha iets voor hem kan betekenen. Mijn vriend die maakt zich trouwens super veel zorgen over Sam. Wel schattig Als Sam huilt omdat hij pijn heeft, huilt hij bijna mee Zo lief om te zien Gelukkig kan ik het nog wat relativeren, en hem geruststellen, want als ik mijn vriend zo bezig zie, lijkt het of hij denkt dat Sam dood gaat
Blaine, dus Quinten is een smulpaapje, hij kijkt het eten van je bestek af.. Hilli, het is gelukt, anderhalf schepje door de s-speen..! wat sneu voor Sam en inderdaad zwaar voor jou/jullie. Huilen kan door merg en been gaan, lief dat je vriend zo met sam begaan is..
Ha meiden, Net terug van APK keuring bij de kinderarts! EN ik ben zo blij ... Ayden wordt niet opgenomen! Verwacht wordt dat de liesbreuk zelf overgaat naarmate hij groter wordt!! Wel moet ik het natuurlijk in de gaten houden en als er enige verandering in komt varandert dat weer de hele zaak! Dan moet hij alsnog onder het mes .. maar de kans daarop is heel klein! De jongens zijn goed aangekomen! Gemiddeld zo'n 300 gram per week!!! Ook zijn ze lekker gegroeid! (zie onderschrift!) De KA was ontzettend tevreden! Hier krijgen ze allebei trouwens 6 x per dag 120+4 (S-fles en nutriton) ! Volgens de KA moet ik niet hoger gaan zitten! Blijkbaar zijn het erg hongerige baby's! 120+4 gaat er erg makkelijk in en ze laten nooit wat staan! Ben ook erg tevreden over Nutriton. Het overgeven is vrijwel over! Er komt zo nu en dan iets naar boven maar dat is lang niet zo erg meer als dat het eerst was .. dus bedankt voor de tip! De jongens lijken nu ook langer verzadigd! De nachten gaan hier heerlijk! Ze krijgen de laatste fles om 00.00 uur en dan komen ze beide weer om 5.00u / 5.30u! Heerlijk! Misschien komt dat ook wel omdat ik de laatste fles ietsje meer voeding geef!! hehe ... Het zijn zulke tevreden ventjes!!! Verder gaat alles goed! Ik ben opgelucht en niet meer zo gestressed! Ik ga nu de boel maar eens even goed terug lezen!! Iedereen nog heel erg bedankt voor het meeleven! Vond ik erg fijn! Liefs, Eleni
Ik was gisteren Generatie 2010 aan het kijken via uitzending gemist. En ik moest echt super hard huilen bij die bevalling Ik moest weer aan die van mij denken. De tranen rolden over mijn wangen Ik denk daar echt met zo'n goed gevoel aan terug. kHeb echt een super gemakkelijke zwangerschap en een super gemakkelijke bevalling gehad. Als het van mij afhangt, dan wil ik snel weer zwanger zijn. kVond het heerlijk
Wat fijn Eleni! Ik hoop voor je dat het zo blijft en dat het vanzelf overgaat.. hoeveel nutriton geef jij op 120+4?
@Eleni: Wat fijn seg! Je bent helemaal gestopt met bv dan? Als jij je er beter bij voelt, des te beter. Dat voelen je kleintjes ook hoor!
@ Blaine: Volgens mij is jou ventje echt een heerlijk kind! Ik moet steeds lachen om jou verhaaltjes! @ Hilli: aaah, wat lief dat je vriend zo bezorgd is! Mijn vriend maakt zich ook altijd sneller zorgen dan ik! Die zegt dan ook altijd... hij gaat toch niet dood he? Maar wat vervelend van Sam Hopelijk wordt het snel weer het tevreden manneke wat hij was! Het word anders wel erg pittig zo he?? Ik heb ook moeten huilen bij gen'10! De hele zwangerschap is verleden tijd ... en het begint nu pas tot mij door te dringen dat het écht voorbij is! Ergens vind ik het heel jammer dat ik ws nooit meer 4 voetjes zal voelen in mijn buik .. het was zo speciaal! Ik weet zeker dat, als het ons gegund is, er ooit een derde komt! Maar morgen gaat er eerst een mirena in ... Een volgende zwangerschap ligt hier nog hééél ver in de toekomst! @ Ise: Ik doe 2 1/2 schep nutriton door de voeding! Ze drinken het anders alsnog veel te snel leeg! Nu doen ze er zo'n 20 minuten over!!
Oh, ja .. dat was ik vergeten te melden geloof ik! DOM! Ik ben sinds een week gestopt met BV! Ik kon ze niet meer bijhouden ... En eigenlijk vind ik het ook beter zo! Inplaats van dat ik nu ga kolven knuffel ik lekker met mijn ventjes! En dat is veeeel fijner!
@Eleni: Ja daar kan ik wel inkomen, dat een eventuele volgende zwangerschap voor jullie nog ver weg is Eerst zien dat je deze twee kleintjes al groot krijgt Idd, zo wordt het wat zwaarder. Maar ik moet niet zagen hé. kHeb er maar eentje. Jij verzorgt er twee! Respect hoor! Echt super knap. Ik geniet nu ook meer van alles. Tijdens de bv was echt alles teveel. Ik had echt nooit verwacht dat het zo zwaar zou zijn. Ik dacht eigenlijk dat bv veel gemakkelijker zou zijn dan fv. Natuurlijk is dat niet zo voor iedereen. Vraagje. Heeft er iemand zo'n ding dat je op je bad kan zetten. En op dat ding kan je het badje zetten ... ja sorry even lekker vaag Maar kheb geen idee hoe het noemt en ik vind het ook niet op de site van Babydump en Prenatal. Ik loop altijd maar te sukkelen met dat badje. Voor een standaard heb ik geen plaats. En het badje op de grond of op tafel zetten vind ik heel zwaar voor mijn rug. Ik weet dat er van die dingen bestaan, ook waar er een verzorgingskussen bijzit, maar ik vind het nergens.
Ik heb me ook een tijdje rot/emotioneel gevoeld over dat het alweer achter de rug is (daar gingen voornamelijk mijn kraamtranen om..), de zwangerschap, bevalling en de kraamweek..heb het gevoel niet optimaal te hebben genoten vd zwangerschap door de bloedingen.. en dit is waarschijnlijk onze laatste, vriendlief zegt niet meer te willen, ik zou het zo nog een keer doen. Maar goed, het gevoel is alweer minder, ik ben uiteraard supergelukkig met onze mooie meid en bovenal dat ze lekker 39 weken is blijven zitten.
Eleni wat een goed nieuws allemaal zeg!! Het is je van harte gegund!! Ise ach, wie weet denkt ie daar over een jaar weer heel anders over! Wat lief he allemaal! Genieten he8) Hilli ik wil ook graag een 2e, en ik denk dan juist van 'kom maar op', erger kan die bevalling haast niet worden. Mijn zwangerschap is net als de jouwe bijna van een leien dakje gegaan; ja tot de opname dan... Weet niet wat voor ding voor het badje je bedoelt Jada nou iig goed dat hij in de gaten gehouden wordt. Is toch een fijne gedachte! Blaine ah ja dat is ook zo dat je ze niet zomaar meer mag geven nee. Dank voor je uitleg. Lynd hoe is het met jou? Stampvamp mis ik al een paar dagen, klopt dat?? Weet iemand wat? Hier: o wat heerlijk; Yordin heeft een uur gedronken aan de borst, maar is wel voldaan!! Moest zelfs spugen.
Ise: Nou, dat was wat he met die bloedingen! Gelukkig is de kleine meid lekker blijven zitten tot (bijna) het einde!!! En inderdaad, net wat Essie zegt, misschien denkt je vriend er over een tijdje weer anders over! Mijn vriend zei na de bevalling dat hij het hierbij wou laten .. maar nu praat hij alweer vaker over de 'volgende keer' Essie: aaah, arme Yordin
@ Chevenne en Djuke: sterkte meiden!! Wat een nare verhalen allemaal. @ Woops: mooie foto zeg van onder de douche en wat ziet ze er tevreden uit! @ hier: zowel gisterenavond als vanmorgen heeft Noa alles ondergepoept. Ze zat van haar schouders tot haar navel helemaal onder! Kleding in een emmer gezet, maar de gele vlekken lijken er niet uit te willen. Heeft iemand tips?
Hallo dames, Hieronder het verhaal wat mijn man geschreven heeft om alle gebeurtenissen betreft de bevalling een beetje van zich af te schrijven. Hij heeft dit naar wat naaste familie en goede vrienden gestuurd om ze te laten weten hoe het allemaal gegaan is. Het is nogal een lang verhaal en voor de meiden die nog moeten bevallen, maak je niet ongerust, dit is zeker geen gemiddelde bevalling hoor!! Tis me allemaal toch wel wat, als ik eerlijk ben....... Ben net thuis en probeer me weer een beetje voor de geest te halen wat er allemaal is gebeurd, veel, heel veel. Om het voor jullie dan ook wat makkelijker te maken en de vragen "hoe is het gegaan?" over te slaan, alvast een stukje verhaal. Maandagnacht, dinsdagochtend 02:00 uur begonnen de weeën bij M en nadat ze een hele nacht niet had geslapen was M s ochtends tegen 07:00 zo vrij geweest om het mij pas te vertellen.(ik had geslapen als een os natuurlijk ) Toch maar rond 07:15 de rondetijden bijgehouden en het begon er op te lijken dat de weeën echt al waren begonnen. De verloskundigenpraktijk gebeld en aangegeven dat volgens ons de weeën al waren begonnen en dat bleek na controle ook zo te zijn. Al vier cm ontsluiting, wij dachten als dat ook zo makkelijk gaat voor de rest van de cms dan zijn we snel weer thuis! Na een bakje koffie en een broodje kaas, op weg gegaan naar het ziekenhuis en tegen 10:00 uur waren we daar aanwezig. Eenmaal op de poli aanwezig zijn we tegen 12:00 gaan kijken of de ontsluiting al wat gevorderd was, anders zouden de vliezen worden doorgeprikt om het proces wat te versnellen. Er was nog niet veel vordering dus er werd gekozen voor operatie proces versnellen en die deed zijn naam voor wat betreft de weeën eer aan. De weeën werden bij M steeds heftiger en volgden mekaar dan ook in rap tempo op. Na een aantal controles wat betreft de ontsluiting werd er na ruim 10 uur weeën en 1 extra centimeter om 17:00 s middags de keus aan M gelaten poliklinisch te blijven bevallen of toch via de verloskamers tot een hopelijk snellere bevalling te komen met pijnstilling.(het hoofdje van Storm lag er ook niet goed voor). Omstreeks 18:30 uur en nog steeds hevige weeën werd er bij M na 3 pogingen door de eerste en 2 pogingen door de tweede anesthesist eindelijk een ruggenprik (epiduraal) gezet en heeft ze kunnen genieten van 2 weeënvrije uren. De ontsluiting was helaas niet veel opgeschoten na 2 uur, dus besloten ze de weeën wat te stimuleren/versnellen door medicatie en daarmee de ontsluiting wat te helpen. Helaas voor M betekende dat na het steeds meer opschroeven van dat medicament, de weeën wel weer heviger zouden worden en dus de ruggenprik minder zou gaan werken. Tegen 24:00 uur en 8 cm ontsluiting moest er toch wel een eind aan de rit komen gezien het feit dat M behoorlijk kapot was. Er werd dan ook besloten, aangezien het toch 8 cm was, om het tot 01:00 uur door te zetten en te kijken of we tegen die tijd toch tot een volledige ontsluiting zouden komen. Dit was gelukkig het geval en de medicatie werd stopgezet om op de persweeën te wachten. Persweeen? Die bleven dus ook uit en het werd dus op eigen houtje zonder persdrang toch persen om de kleine eruit te krijgen. Tot 03:00 uur heeft ze geprobeerd door te zetten waarna de beslissing werd genomen om een handje te helpen d.m.v de vacuümpomp. Van te voren werd er duidelijk aangegeven dat de operatiekamer op stand-by stond voor het geval het niet zou lukken ze regelrecht door gaat voor een spoedsectio.(keizersnee) Na twee pogingen vacuumpomp was het dan eindelijk genoeg en werd er besloten tot een spoedsectio. Ik vergeet het gezicht van M nooit weer, die kleine lach op haar gezicht toen er vertelt werd dat het voor haar erop zat. Die lach . Op de O.K was het de bedoeling dat ze plaatselijk verdooft(ruggeprik) zou worden en dat ik dan naast haar in mijn steriele pak plaats mocht nemen om haar te ondersteunen. Zou die ruggeprik niet lukken dan mocht ik er niet bijkomen en moest ik alles van achter het glas bewonderen. Een meter van de O.K deur verwijderd werd ik teruggeroepen en mocht ik niet meer naar binnen, de ruggeprik werkte niet optimaal en ze zou onder algehele narcose worden gebracht. Je voelt je in het hele proces al machteloos, maar dan helemaal. Vanachter het glas heb ik onze zoon geboren zien worden en als Simba de nieuwe Lionking werd ie voor me omhoog gehouden en aan me getoond. Onvoorstelbaar ..een wonder. Ik werd dan ook niet snel daarna gefeliciteerd door de anesthesist en hij vertelde me dat alles goed was met Storm. Das mooi, maar hoe is het met M wilde ik weten. Die doet het prima zei hij, ze gaat naar de recovery waar je haar zo dadelijk kunt gaan opzoeken, eerst je zoon opzoeken in de kamer hiernaast. Hele geruststelling . Na een rit van 26 uur waarin we alles voorbij hebben zien komen is Storm geboren op 27 januari omstreeks 04:10 en hij weegt 3590 gram. Heerlijk kereltje met veel tekenen van M zo op het eerste gezicht te zien. M maakt het op dit moment goed maar is natuurlijk erg moe en moet na zon operatie flink herstellen. Waarom dit verhaal .. Misschien om dat ik het dan ook even kwijt ben, maar vooral om aan jullie aan te geven dat ik ontzettend trots, maar dan ook echt ontzettend trots op M ben .
Volgens mij ligt die in het ziekenhuis, maar durf het niet met zekerheid te zeggen. Ze werd volgens mij opgenomen omdat ze waarschijnlijk zwangerschapsvergifteging had. Maar weet het niet 100% dus als het niet klopt, niet verwijten maken. En anders is ze inmiddels bevallen en volop aan het genieten.