Ik ga misschien toch maar langs de huisarts maandag. Maar ik doe ook gewoon teveel, neem amper rust. Oh, dat getob met die borsten van ons! Ik heb bijvoorbeeld ook als ik douche dat mijn borsten ineens beginnen te lekken... lekker dan, weer druppels overal in de badkamer. Ik heb nu zoogcompressen van Avent (wegwerp, had eerst uitwasbare) en die vangen de melk goed op. Ik denk dat Jakob wel aanzienlijk meer drinkt dan Fenne als ik het zo lees. Maar dat zal dan ook wel weer per kind verschillen denk ik. Ik probeer ook heel erg "de tijd" los te laten. Oh, 3 uren zijn voorbij, ze MOET eten. Of: ze heeft nog maar 5 minuten gedronken, dit kan nooit... etc etc Ze is duidelijk 's avonds nu ook aan het clusteren, dus dan laat ik de klok ook maar voor wat hij is. Maar juist dat loslaten vind ik lastig (naast de zorg of ze wel genoeg drinkt) en ik maak het mijzelf veel te moeilijk waardoor ik echt twijfel of ik zo nog langer wil doorgaan. En toch wil ik het niet opgeven! Fenne wil niet in de box, niet in haar wipstoel, niet op het voedingskussen, niet echt op de arm. Vanmiddag had ze het weer, maar nu heb ik haar dus een aantal keren aangelegd en dat heeft wel geholpen (dus clustervoeden). Daarnaast heb ik haar daarstraks al lekker in bad gedaan en daarna ingesmeerd met olie en nu slaapt ze alweer even. Ga zelf ook maar eens het bed in Fenne drinkt trouwens uit het badje als wij niet opletten. Als je even bent afgeleid draait ze haar gezichtje naar het water en neemt ze een teug... niet echt gezond met de badolie erin lijkt mij. Heeft jouw spruitjesschotel lekker gesmaakt? Hopelijk heeft het geen uitwerking op de borstvoeding...
@ chevenne: ik kan niet veel anders zeggen dan dat ik met je te doen heb. Fijn dat je er vandaag toch even uitgeweest bent. Gezien de omstandigheden is het helemaal niet raar dat je je zo voelt toch. @ Sjees: heel herkenbaar dat van boven tot onder vol poep zitten Had ik donderdag met Noa. Terwijl ik eten aan het maken was merkte mijn man dat zijn hand nat werd . Dus het eten maar uit gezet en haar in bad gedaan. Erg fijn. Ik ben net voor het eerst met Noa onder de douche geweest. Ik vond het wel wat eng, maar is heel goed gegaan, ze vond het heerlijk. Pappa heeft haar overgenomen en afgedroogd en pyjama aangedaan. Kon ik lekker verder douchen. Ga zo snel weer naar beneden, pappa even complimenteren, want ik weet dat hij het ook nog wennen vindt allemaal. @ Essie: wat is die kleine van jou een slapert zeg. Heerlijk!! @ Blaine: bedankt voor de tips! @ Ankje: leuke foto's hoor!! @ Belle: hier had Noa laatst ook een slok badwater te pakken. Gooide ook ineens haar hoofdje opzij. was niet echt de bedoeling om een slok te nemen volgens mij, ze schrok zich ook wild, en ik ook natuurlijk. even brullen en toen ging het weer. Aaahhh.... Mamma beter opletten voortaan Stampvamp: eindelijk schot in de zaak. Sterkte meid, zet hem op!!! Tot morgen, denk ik....
pffff, nou hier dus nog steeds een huilende baby,al bijna 7 uur lang dus,ik weet echt niet meer wat te doen,ze heeft duidelijk pijn aan haar buikje,ik ga woensdag maar weer met die arts overleggen misschien moeten ze maar eens een allergietest oid gaan doen want dit wordt me toch echt te gortig hoor. Die omneo voeding heeft dus ook niet veel geholpen het is iets beter zoals begin vd middag toen heeft ze 2 uurtjes geslapen,maar verder niet. Lynd, alain heeft net wel een tijd ook met haar gezeten,omdat ie eindelijk doorhad dat het niet zeuren maar pijn was,dus had net even mijn handen vrij maar je blijft het huilen toch horen en dan zit je ook niet lekker. Bedankt voor jullie tips en ervaring mbt het zwemmen in chloor water,ik zal het ook nog eens navragen bij het cb
hoi allemaal sorry dat ik zo afwezig ben .. maar uhm ff een kleine update me meid is geprikt voor de hielprik en blijkt dat de uitslag van de schildklier niet duidelijk genoeg is .. dus mevr is nog een keer geprikt en krijg op zijn vroegst woensdag de uitslag .. kans is groot dat ze dus een schildklierafwijking heeft , een te langzaam werkende om precies te zijn heb echt de hele dag gejankt bah wat naar zeg. ze is ook nog geen 2 weken oud en heeft al 3 hielprikken gehad arm kind. vanaf vanmiddag begonnen met inflacon ivm erge buikkrampjes ze poepte wel 7 keer per dag nu met moeite 4 keer en ze huild dan zo zielig word helemaal stijf arm kind @ sjees jeetje meid ik zou inderdaad maar is kijken of er niks anders met haar aan de hjand is knuff @ de rest ik ga proberen ff terug gte lezen maar ze kan elk moment wakker worden dus ik beloof niks miss jullie wel hoor jeetje wat raar allemaal zo ... ps is iedereen al bevallen ?? anders kunnen we doorschuiven naar een ander forum toch? ennuh ... kan iemand me ff een kleine update geven zodat ik neit alles hoef terug te lezen ??? bij voorbaat dank knuffels
mecha, jeetje wat vervelend zeg,ik hoop toch voor je dat ze het misschien verkeerd hebben gezien en er niets met Jazzley aan de hand is, wat vervelend dat ze ook zoveel last van krampen heeft,is echt ellendig om je kleintje zo te zien. Ik heb Aylani eindelijk in slaap! Maar voel me nu zelf niet zo,ik heb sinds de curetage af en toe last van steken in mijn onderbuik, ik dacht ook dat ik ongi zou worden tijdje terug ivm krampen enz en pijn in mijn rug maar ik ben nog steeds niet ongesteld,verder lijkt t wel of mijn buik steeds meer opzet,ik kon na de bevalling namelijk mijn broeken weer aan,alleen de knoop niet dicht,maar dat gaat nu echt niet meer,ik heb nu nieuwe broeken maat 42 gekocht en ik had 38,beetje raar,nou ja misschien is het niets maar vind het niet prettig,en die steken zijn niet fijn. lieve mensen welterusten allemaal
@ Stamvamp is bevallen van een dochter Faydee Anne Elisa Lutz. Het gaat goed met ze! Ze zal zelf wel waarschijnlijk bericht plaatsen. gr
Beetje laat, maar wij zijn op maandag 18 januari om 13:13 bevallen van een dochter, ze heet Senna, was 47 cm en 3060 gram.
Stampvamp gefeliciteerd met jullie dochter! Heb net dat pakje van gisteren gepast. Elianne is een lange, maar erg smalle baby. Ze had een legging van Lief maat 62 en die was precies goed, hield niet over en een tuniekje van kidz-art in maat 62/68. Zat om het lijfje als gegoten, maar was bij de schouders veel te wijd. We hebben het ook met veel shirtjes van Hema en Prenatal. Maat 56 wordt al te kort, maar maat 62 verzuipt ze qua breedte echt in. Iemand nog een tip voor smalle, lange babykleding
Chevenne,hier ook dat probleem,van een smalle lange baby,ik ben nu ook aan het passen tussen maat 56 en 62 en wissel het een beetje af,maar het is wel een beetje lastig idd. Stampvamp,gefeliciteerd met jullie dochter(hoelang hb jij nu uiteindelijk doorgelopen??) kaatje 76 gefeliciteerd met jullie dochter HIer@Nou vannacht heeft de kleine me ook goed wakker gehouden om 3.15 kwam ze alweer en was aan t jengelen,had de fles gemaakt,die hoefde ze niet uiteindelijk om 5 uur wel de fles gedronken tijdens de fles hoorde ik dat ze sproeipoep had dus meteen de luier verschoont(had geen zin om weer midden in de nacht te gaan douchen/badderen met r) de hele luier zat vol ik was net bezig een nieuw om te doen die maar net de volgende lading kon opvangen,ik kon ook echt merken dat ze er last van had want ze bleef maar huilen. ik heb haar uiteindelijk bij ons in bed op het aankleedkussen gelegd waar ze maar bleef boeren/hikken en huilen echt zo zielig,pas om 7 uur vanmorgen viel ze in slaap,om 8.30 was ze alweer wakker en heeft papa haar mee naar beneden genomen,ik heb toen gelukkig nog even bij kunnen slapen.
chevenne voel je je alweer wat beter? En weet je toevallig of ze ook jurkjes hadden bij lief?Die winkel schijnt hier ook te zitten wil er nog graag eens kijken
Belle, dat lekken in de douche ken ik ook... Ben ik net lekker schoon, moet ik me als de wiedeweerga afdrogen, omdat ik nog vloei en ook mijn borsten gaan lekken. Sta ik daar als een malloot te proberen alles tegen te houden met handdoeken en hydrofielluiers... Gelukkig wordt het elke dag een beetje beter. Ik heb de zoogcompressen van de HEMA, daar ben ik heel tevreden mee, ze houden goed droog. Het is echter zo dat ik rechts soms wel 40 ml lek als ik de andere borst aanbied, en dat vangt het zoogcompres niet op. Bovendien vind ik het zonde van de melk. Borstschelp dus, maar de helft lekt er onderlangs, echt irri. Ja, ik ken dat van dat op de klok kijken. Wij voeden overdag ook niet echt op 'demand', omdat als we hem op een gegeven moment niet aanleggen, we niet aan de 6 voedingen per dag komen. Mijn moeder stelde echter voor dat het misschien nu wel voldoende was om 5 voedingen per dag te geven, weet niet of dat al 'mag'. Bovendien drinkt Jakob niet altijd zo veel, hoor, laatste keren drinkt hij netjes steeds rond de 100-110. Soms wat meer (150) soms wat minder (90). Het lijkt me een goede tactiek van je om haar 's avonds dan wat geregelder aan te leggen, maar voor jou is dat natuurlijk wel een grotere belasting. Ach, Fenne is nog zo klein, dat ritme komt nog wel! Over dat Fenne nergens wil liggen 's middags: Weet je hoe ik Jakob in de namiddag/avond vaak rustig krijg? Dansen! Ik zet een muziekje op en dans op het ritme met hem door de kamer. Binnen 2 minuten is hij weg, vaak kan ik hem dan ook in de box leggen. Hij is sowieso rustiger als er muziek aanstaat. Misschien een ideetje met Fenne? Ik hoop ook dat de spruitjes geen krampjes geven, maar tot nu toe nog geen klachten Hij heeft sinds gistermiddag wel heel veel last van reflux, de arme. Weet niet zo goed wat ik daartegen kan doen. Mecha, wat rot dat de uitslag van de hielprik onduidelijk is. Hopelijk is het niks, mij is destijds in het ziekenhuis verteld dat zo'n test soms vals-positief is (dwz dus zegt dat er wat aan de hand is terwijl dat niet zo is), omdat hij zo vroeg wordt afgenomen, kan zijn dat nog niet alles goed op gang is gekomen in het babylijfje. WEet niet of dat ook specifiek voor de schildklier geldt, maar probeer je geen zorgen te maken voor je een definitieve uitslag hebt. Ja, weet ik, makkerlijker gezegd dan gedaan... Hele dikke knuffel! Sjees, wat rot toch dat Aylani weer zo veel aan het huilen was. Dat is voor jullie beiden (baby en jou) heel vervelend...! Hoop dat ze op het CB wat meer duidelijkheid kunnen geven. En misschien voor jezelf ook even navragen over de steken in je buik bij de huisarts! Better safe than sorry! Stampvamp, gefeliciteerd met je dochter!! De aanloop was heel lang, hoop dat de bevalling spoediger is verlopen!! Gisteren nog met een vriendin gepraat over de telefoon, en die drukte me nog eens op het hart om ons kindje echt geen seconde zonder toezicht te laten: haar 7 maanden oude kindje is gisteren van hun bed gedonderd, toen ze een paar seconden de kamer uit was (hij lag in het midden van een tweepersoons bed). Nu is hij met zeven maanden natuurlijk al goed beweegelijk, maar bij haar op het forum is er ook een kindje van 6 weken van het bed gedonderd, terwijl haar moeder ernaast zat en zich omdraaide om een zoogcompres in haar BH te doen!!! Bij een ander is het kindje van de aankleedtafel gedonderd. Daar waarschuwen mensen specifiek voor, als ze erop liggen ook niet even twee passen van de tafel wegzetten, ze kunnen er zo afdonderen. Dat deden wij toch al niet, maar wilde de boodschap even doorgeven! Hier gaat het sinds gisteren wel redelijk met de BV. Na al mijn negatieve ervaringen die ik hier deelde wou ik dat hier ook even vermelden! Geef links-rechts-links-rechts afwisselend, maar altijd uit één borst, zodat een borst in elk geval steeds 6 uur pauze heeft tussen twee voedingen. Als niet genoeg, dan met flesje bijvoeden. Eergisteren voedden we nog veel bij, gisteren hoefden we maar één keer 20 ml te geven. Pijn rechts is erg aanwezig maar niet meer ondraagbaar zoals eerst. Als het zo verder kan gaan heb ik weer meer productie dan we opmaken (vanwege lekkende melk opvangen en nakolven), dus dan kunnen we langzaam maar zeker de vriezer weer gaan opvullen, hopelijk. Jakob twee keer bijna 5 uur geslapen vannacht, hoewel hij na de tweede voeding erg onrustig was voor 1,5 uur (reflux). Dat gaat lekker!
Sjees, oei, dat klinkt als een zware nacht voor je! Hoop dat je de dag een beetje door kunt komen vandaag!
Stampvamp en Kaatje van harte met jullie dochter! Geniet!!! Stampvamp ben erg benieuwd naar je verhaal. Sjees wat naar en ook zo zielig....misschien is er wel iets aan de hand, een bepaalde allergie ofzo. Je zou er haast op hopen, dan weet je tenminste waarom ze zo huilt. Sterkte! Chevenne volgens mij is H&M wel ok. Yordin is voor zijn gewicht ook wel lang. Hij past eigenlijk nog steeds geen gemiddelde maat 50, maar een romper van de H&M paste wel goed. Succes! Lynd m'n vriend begint morgen weer. Ik durf het hier bijna niet te melden, maar hij heeft echt een topwerkgever. Was echt heerlijk, zo een maand lang met m'n twee kanjers thuis! Weet je wat ik raar vind; dat jouw borsten zo lekken en dan toch zo weinig kolven.....wat is daarvan de verklaring? Misschien helpt het als je kolft als Jakob naast je ligt (schijn je meer te produceren) maar wellicht wist je dat al. Mecha wat naar he als ze zo aan je kind lopen te kloten:x..... Ik zal ook nooit vergeten wat die kleine schat van mij allemaal al heeft meegemaakt in de eerste dagen van z'n leven..... Hopelijk valt het mee met Jazzley, sterkte! Hier: Yordin sliep van 0.00 tot 5.30; hij had een hele volle luier! Ook gelijk fles gegeven natuurlijk (vriend), en toen kwam ie pas weer om 11.00! Ik was er zelfs al eerder uit!! Wat een slaapkop he! Blaine (en anderen) komt ie dan: met papa onder de douche8)!
Lynd hee, dat zijn positieve berichten!! Geweldig! Hopelijk gaat het nu echt de goeie kant op en helen je tepels goed! Ik dans en zing ook vaak met Yordin de kamer rond; vindt ie prachtig. Reflux....balen zeg. Neem aan dat je hem na het voeden een tijd goed rechtop houdt of over je schouder. En rustig laten drinken zonder lucht. Verder heb ik ook geen idee, afgezien van met middeltjes beginnen ertegen. Succes! Belle ja, lekker gek doen vinden ze vaak leuk! Veel plezier!! Sjees ja ook sterkte met jezelf, hou je het in de gaten en anders ff laten checken hoor! Je hebt al genoeg te verduren gehad:x! Oja, bij de Hema hebben ze een geweldig fotoalbum van Jip&Janneke! Als je ervan houdt is ie top!
stampvamp gefeliciteerd meid eindelijk en wat een mooie naam @ lynd wat goed dat het beter gaat met de borstvoeding , ik heb al een aardig voorraadje in de vriezer hihi ennuh ja ik doe me best om er niet over na te denken en hoop gewoon dat alles goed is met me mutsje @ essie wat een skeetje zeg zo lief en klein @ sjees jeetje meid wat een gedoe met dat slapen ik hoop dat ze snel een oplossing voor je kunnen vinden want dit breekt een mens toch wel op geloof ik
Sara: Gefeliciteerd met jullie zoon! Blaine: Ja dat is haar keuze. Niet die van ons hoor. Chevenne: Oke! Dat wist ik niet. Leuk he? Ik vond het ook super leuk om te doen. Sjees: Jeetje, wat sneu voor Aylani dat ze zo last heeft van haar ontlasting. Hopelijk wil ze vandaag een beetje slapen. Wel erg lief van Alain dat hij eruit is gegaan. Belle: Wat naar dat Fenne nergens in wil liggen. Hopelijk is dat snel voorbij. Mecha: Ow nee! Wat een nare uitslag zeg! Heel veel sterkte meid. Dikke knuffel! Stampvamp: Gefeliciteerd met jullie dochter! kAAtje76: Gefeliciteerd met jullie dochter!
Sjees, wat vervelend zeg dat ze zo huilt.. je zou ook naar een osteopaat kunnen gaan. Of haar laten doormeten bij bioresonantie. Weet niet of je achter alternatieve manieren staat, maar een allergie krijg je bij zo'n kleine bijna niet opgespoord. Mijn zoon had kma, kwam alleen niet uit de bloedtest. Had met hem op zich wel bioresonantie kunnen doen, het is dat ik via de huisartsenpost door ha naar de kinderarts werd doorgestuurd.. Chevenne, imps & elfs valt smal.. kidscase ook.. noppies ook redelijk. zal straks eens even in de kast kijken hier, heb ook 2 smallere kinderen. badje, misschien een tip, als je je hand onder de oksel doordoet van je baby en je steekt je duim omhoog (tegen de wang) kan het gezicht niet in het water draaien mecha, wat naar zeg! lynd, dat klinkt goed! o de visite komt eraan,tot later