januari 2010 mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door balleke, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. densie24

densie24 Lid

11 jun 2009
    84
    0
    0
    Leeuwarden
    #1261 densie24, 7 feb 2010
    Laatst bewerkt: 7 feb 2010
    Hier ook even een update van mij en Ryon.

Ik ben helaas ook niet heel actief op het forum, wij zitten nu in de kraamvisite fase elke dag belt er wel een om een afspraak te maken. Heel leuk hoor om Ryon te showen maar ben wel blij dat het strax voorbij is. Het nadeel is dat vele familieleden en vrienden door de weeks werken en vooral in de avond uurtjes willen komen.

Hier is van de week één langs geweest van het consultatiebureau om Ryon te wegen, en hij was heel goed gegroeid. Was ik wel blij om want twijvelde of ik wel voldoende voeding had.
    Nu is het zo dat onze overburen ook een zoon hebben gekregen op dezelfde dag als Ryon.
    Ik stond er van de week even mee te praten en vroeg zo hoevaak hun zoon kwam met de voeding. Om de 3 uren melde ze me. Ow wat was ik blij dat Ryon al om de 4 uren kwam en meestal zo dat hij maar 1 keer in de nacht komt. Ik had nooit naar de buren moeten gaan en een vreugde dansje moeten doen want dezelfde nacht kwam hij in een keer om de 2 á 3 uren en overdag om de 3.5 á 4 uren dit is nu al 3 dagen zo :(. Nu begin ik weer te twijfelen over mijn bv of zijn dit weer regeldagen ik weet het niet meer hoor :(. Ik mag op zich niet klagen maar ben nu ook wel een beetje jaloers op de kindjes die al lekker doorslapen. Ryon heeft het 1 keer gepresteerd om 6 uurtjes door te slapen maar dat was volgens mij een uitzondering.
    Ik zit te denken om ook te gaan kolven maar ik weet niet hoe ik het moet hebben of hoe te beginnen. Hebben de mama's die al kolven tips?

Vloeien/wond: Ik vloei gelukkig niet meer zoveel en heb ook niet meer zo veel last van de wond. Alleen in de avond uurtjes begint het wat te trekken maar dat komt ook dat ik overdag te veel wil doen.

Ik wil ook zo graag een foto plaatsen maar krijg het niet voor elkaar grrrrr

2. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    @ Stampvamp en kaatje: gefeliciteerd met jullie dochter!@Chevenne: H&M heeft ook goede dingen en NameIt valt ook smal, over het algemeen.
    @ Sjees: wat balen dat Aylani zo onrustig is....misschien inderdaad even navragen bij een arts?
    @ Essie: wat een leuke foto van Yordin en de douche! Leuk het dat ze dat zo lekker vinden? En wat slaapt hij al goed door!
    @ Mecha: oei, ik zal duimen dat het niks is!

Hier een goede nacht gehad. Tessa heeft de fles gehad om 24 uur en toen om 5 uur! Ze komt nu aan 5 flessen per dag, waarvan 1 's nachts.....maar het is toch de bedoeling dat ze uiteindleijk 5 flessen overdag krijgt en de nachtvoeding overslaat?

3. AnneMica

AnneMica Bekend lid

11 jul 2007
    731
    1
    0
    Sjees dat van de chloorlucht heb ik ook gehoord/gelezen, daarom ga ik niet aan babyzwemmen doen en heb ik dat bij de oudste ook niet gedaan...Af en toe ga ik eens zwemmen maar dat is wat anders dan elke week vind ik.

Sara: Gefeliciteerd met jullie zoon!

Stampvamp: Gefeliciteerd met jullie dochter!

Kaatje: Gefeliciteerd met jullie dochter!

Ik heb verder wel teruggelezen, maar nu niet echt tijd om te reageren. Zo stamppot boerenkool maken, lekker!
    Hier een beroerd nachtje achter de rug. Doordat Joris de nachten gaat doorslapen waren we gisteren aan het knoeien met om de 3 a 3,5 uur voeden overdag. De laatste voeding was om één uur s'nachts (kwam rot uit) en ik heb nogal een poos met hem op gezeten door de krampjes. We hadden ook moeite om hem elke keer wakker te houden overdag voor het drinken dus vandaag proberen we het om de 4 uur te doen en dan meer in de fles...
    Hopelijk vannacht een beetje langer slapen. Vanmiddag sliep manlief op de bank maar toen zat ik dus weer met Joris die krampjes had ;)

4. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    Hoera, een zoon! Helemaal gezond en we zijn helemaal gelukkig met z'n drietjes. Ik heb alleen direct geen tijd meer voor andere dingen. Klinkt vast bekend ;)

Groetjes!

5. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    Hier heeft Jakob heel veel last van reflux. Wiens kindje had daar nog meer last van? Staat me wat van bij. Tips?
    Heb zo'n medelijden met hem, zo rot om te zien, hij is constant zijn voeding aan het opgeven en weer door aan het slikken. We kunnen hem nauwelijks plat laten liggen, dus lopen we maar de hele tijd met hem rond. Vraag me af hoe dat opeens zo kan, en of het ook vanzelf weer weg kan gaan?

6. Hilli

Hilli Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.864
    0
    36
    @Lynd: Wat spijtig ség, dat je tepels weer helemaal kapot zijn :( Maar waarom moeten jullie al meteen met de speciale Nutrilon beginnen? Moest hij kma hebben, dan zouden jullie dat toch al gemerkt hebben? Jij neemt toch melkproducten op, waardoor hij er ook binnen krijgt. Hier op het forum heb ik al vaker gelezen over kma en bv. Die moeders moesten een speciaal koemelkarm dieet volgen voor hun kleintjes.

@Anke: Wat een mooie foto's!

@Chevenne: Goed dat je er even uit bent geweest. Even alles laten uitwaaien. Nu kan het alleen maar beter gaan hé! En idd, jullie hebben niet echt de tijd gehad om iets dat lijkt om een ritme op te bouwen. Komt wel goed. :)
    Wow, Elianne is een lange dame! Dat wordt een model :D

@Belle: Ik moet Sam ook altijd goed in de gaten houden in bad. Hij draait ook heel de tijd zijn hoofd naar het water. :D

@Sjees: Wat zielig voor Aylani. Zou idd goed kunnen dat ze allergisch is voor iets in de melk. Ik hoop dat de arts iets voor jullie kan doen, want dit is niet te vol te houden. Niet voor jullie, maar ook niet voor Aylani.
    Jij ook al zo'n grote meid. Ik krijg Sam maar amper in maatje 56 :)

@Mecha: :( Hopelijk is het niets!

@dames die bevallen zijn: Proficiat!!

Ik heb Zantac gekregen voor Sam z'n Reflux. We moesten eerst Gaviscon proberen. Dat had ik vrijdagavond nog gehaald, maar dat was echt een grote ramp. Gaviscon met muntsmaak. Sam ging telkens bijna dood, als ik hem een beetje gaf. Haha :D Dat was echt geen succes. Hij spuugde alles meteen weer uit, en wat een gezicht dat hij daarbij trok! Hilarisch :D Dus gisteren ben ik Zantac gaan halen.Dat had de ha ook voorgeschreven.

Ik heb wel het gevoel dat de Zantac zijn werk doet. Nu al ... Sam heeft gisterenavond om 20.30 een flesje gekregen. Normaal zou hij dan rond 12 uur, half 1 wakker worden voor nog een fles. Om 3 uur 's nachts werd ik wakker ... beetje in paniek. Ik dacht al dat er iets was! Hij sliep nog. Ik heb hem gewoon laten liggen. Uiteindelijk heb ik hem om half 6!!! uit bed gehaald. Toen begon hij een beetje te zeuren. Ik hoorde zijn buikje gewoon grommen, en hij huilde niet! Nog nooit gebeurd. Normaal huilt hij zo hard als hij honger heeft, omdat er dan minder voedsel in zijn maag zit en meer last heeft van het zuur. Maar nu dus niet, en heel de dag al niet.

Vraagje:
    Sam is al heel de dag super lastig. Hij huilt regelmatig en wil alleen maar op de arm.
    Nu ligt hij ook bij mij. Hij slaapt, maar hij wordt regelmatig wakker, begint dan te kronkelen en huilt even heel hard. Dat stopt weer, hij valt weer in slaap en een tijdje later begint dit opnieuw. Kunnen dit krampjes zijn? Hij laat ook best veel scheetjes. Zuur is het niet, want hij is helemaal niet aan het slikken ofzo.
    Sam heeft eigenlijk nog nooit last gehad van krampjes, en ik heb hem ook nog nooit zo bezig gezien. Daarom dat ik het hier maar effe navraag :)

7. Hilli

Hilli Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.864
    0
    36
    @Lynd: Sam heeft reflux. We moesten eerst Nutrilon A.R. geven. Of dat mag ook gewone Nutrilon zijn, daar doe ik dan 4 schepjes Nutriton bij. Als de gewone Nutrilon op is ga ik wel weer aan de Nutrilon A.R. Dan ben ik zeker dat de verhoudingen goed zijn voor Sam.
    Maar de dikkere pap alleen hielp niet. Hij bleef maar slikken, zijn tongetje uitsteken, was erg onrustig. Dus weer naar de ha. Eerst Gaviscon, geen succes. En nu Zantac. Heerlijk! Echt. Sam slikt nog wel af en toe. Dat kan ook niet anders. Zantac zorgt ervoor dat het zuur veel minder zuur is. Maar het verschil is opmerkelijk! Alleen heeft hij vandaag best veel last van krampjes. Of dit van de Zantac is weet ik niet. Ik heb er niets van gevonden bij eventuele bijwerkingen.

Als het echt niet betert met Jakob, zou ik toch langs de ha gaan. Want op den duur verbranden ze hun slokdarm door het vele zuur.
    Het probleem is, als hij echt reflux heeft, kan je hem niet meer aanleggen aan de borst. Want dan moet echt al zijn melk aangedikt worden. Dus dan zou je full-time moeten kolven.
    Reflux gaat ook niet van de ene dag op de andere over. Daar moeten ze echt uitgroeien. Ha zei hier dat het weken tot maanden kan duren.

8. kareltje1

kareltje1 Bekend lid

3 sep 2009
    510
    0
    0
    Werk op een woongroep waar mensen met een verstand
    Noord-Brabant
    Hallo allemaal!!!
    Ik hoop dat ik niet teveel mis, maar heb vaak weinig zin om alles bij te lezen en heb helaas nog erg veel last van mn arm (vanaf juli al peesontsteking en fysio voor). Is net mn rechter, dus erg vervelend. We gaan regelmatig aan de wandel, natuurlijk vaak bezig met ons meisje en krijgen nog best wat visite, dus niet altijd zin om lang aan de computer te gaan.
    Gisteren hebben we uit nood (andere deed niets meer) een andere auto gekocht. We zijn er wel op vooruit gegaan, want we kunnen nu maar laden, haha. We hebben een Mitsubishi space wagon gekocht, kunnen we dinsdag ophalen. Komt mooi uit, want we gaan vrijdag lekker voor een week naar Het Meerdal in Limburg. Lekker genieten met mijn familie samen, doen we elke carnaval. Heerlijk met ons meisje nu!!!
    Dus gezellig druk met van alles en nog wat. Maken jullie je dus geen zorgen als ik er eens een paar dagen niet ben (hoorde ik laatst...), het gaat super hier!!!

@Lynd
    Vrijdag zijn we samen naar mn broer gegaan, was gezellig. Elise heeft heerlijk liggen slapen, dus ging ook goed. Na de wedstrijd nog wat gedronken en toen we thuiskwamen laatste voeding en naar bed. Met jou al wat beter meid? Echt heel vervelend als het niet zo gaat als je hoopte. Dikke knuffel!!!

@Mama's van de pasgeboren baby's
    GEFELICITEERD MET JULLIE KLEINTJES, GENIET ERVAN!!!
    Hopelijk is alles goedgegaan? En kunnen jullie gaan genieten? Veel geluk!!!

@Vloeien
    Ik heb ook nog steeds wel wat bloedverlies. Heb ook nog wel een beetje last van mn hechtingen. Ik denk dat dat is van (een paar) te strakke hechtingen, komt af en toe nog wat vuil uit. Dus nog even geduld ...is niet altijd prettig. Ben onderhand het maandverband ook wel beu na een maand!

Ik ga ons bed verschonen en nog wat drinken met mn mannetje en wie weet kom ik nog even kijken hier...
    Fijne avond allemaal, liefs mij

9. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten
    Lynd: Jonna heeft geen reflux, maar de dochter van mijn vriendin heeft het wel gehad.
    Was een hoop gestoei geweest bij de artsen enzo. Ze dachten elke keer wat anders. Maar toen ze de juiste medicijnen er voor kreeg werd het alleen maar beter.

Heel veel sterkte ermee meid. Hopelijk is het snel over.

10. Alle mama's gefeliciteerd!!

Hilli, kunnen idd krampjes zijn. Julian was vandaag ook zo onrustig, bah werd er helemaal gek van.

Essie, wat heerlijk zeg dat Yordin zo goed slaapt. Bij mij is het één keer voorgekomen, dat ik er eerder uit was dan Julian.Schattige foto :)

Lynd, dat herken ik wel. Julian houdt van zingen, dansen en muxiek. Maar om nou de hele dag met hem te dansen :$ Maar het helpt vaak wel

Chevenne en Sjees, jullie schrijven over lange kindjes. Hier een kleintje wat net in maar 50 past en dan moet ik nog de pijpen omslaan, is ook een gedoe.

Ik denk dat het tijd is om over te stappen naar het andere forum. Iedereen is volgens mij inmiddels bevallen.

11. Ik heb inmiddels het topic bij de mama's geopend.

12. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    hoi meiden,

@woops: wat heeft je meisje een mooie naam! :)

@jada: fijn dat het helpt bij jullie mannetje!

@niene: ik heb nu ook infacol, maar helpt hier niet echt. ik heb nu gehoord over ABC doplphius van solgar. blijkt een wonder middel te zijn, dus dat gaan we nog maar eens proberen.. verder heb ik toen bij milan een cursus babymassage gedaan en daar heb ik bepaalde handelingen geleerd om te masseren bij krampjes en obstipatie, dat helpt ook wl! vaak ept ze dan en is ze even rustig, maar na een voeding begint het weer,

hier nog steeds een meisje met erge krampjes! :( het is zo zielig. ook poept ze moeilijk, laat veel windjes en heeft nu wat schrale plekken in haar gezichtje, spuugt ook best wel wat dus ik begin te denken aan een koemelk allergie. heb de symptomen opgezocht en er komt veel overeen. ze is ook nog steeds aan het snotteren wat daar ook bij kan horen. vanmiddag naar het cb en het daar eens even aangeven. dit is geen doen, ze heeft er echt veel last van en heb al van alles geprobeerd.

bij de osteopaat bleek dat haar nekje wel wat vast zat, maar niet zodanig dat ze nog meer behandeld moet worden. hij heeft het los gemaakt en zou het niet beter gaan met de tijd kan ik terug bellen.

ow ik heb nieuwe foto's in mn album! :)

liefs rebbel

13. Marieke1980

Marieke1980 Actief lid

6 feb 2008
    285
    0
    0
    Bij de overheid
    In het noorden
    Bevallen dames van harte gefeliciteerd met jullie kindjes!! Geniet ervan!!

14. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    Dames die nog bevallen zijn!! Hartelijk gefeliciteerd met jullie wondertjes!

15. Mecha

Mecha Niet meer actief

waar is het topic?? bij de mammas?? linkie??

ps hier ook eentje met krampies :S
    zo zielig en inflacol helpt wel maar ik had vannacht zo een ontroostbaar kind dat ik er maar weer ff mee gestopt ben .. ook gaf ze terug wat ze voorheen nooit deed...

16. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    ok ik zie adt het nieuwe topic al geopend is maar hier nog even snel bericht van mijn bevalling..

6 februari 2010 om 21.25 ben ik door middel van een keizersnede bevallen van onze dochter Faydee Anna Elisa ...
    Zoals hier al gezegd was ging het niet vanzelf... was sochtends wel de slijmprop verloren maar tijdnes controle op t ziekenhuis bleek er nog niks veranderd te zijn...
    Die nacht nog wel heerlijk thuisgeslapen en ging naar het ziekenhuis met het idee van ik ben zo thuis want die dag zouden ze niks doen en zondag pas weer gaan kijken hoe nu verder..
    Eenmaal daar bleek het superrustig en kwam er een hele goede gyn bij die zoiets had van laat mij maar eens voelen en het flink ging forceren (AU!!) en me gestript heeft en mn vliezen brak...
    Gelukkig alles helder...
    dus mevrouw vandaag gaat u echt bevallen haha effe schrikken want daar had ik die dag dus NIET op gerekend eigenlijk door al die teleurstellingen...

Kreeg een uur de tijd om weeen zelf op gang te laten komen helaas gebeurde dat neit dus werd ik aan het infuus gezet...
    Paar keer standje hoger want de weeen kwamen nog niet echt..
    Na een tijd werd het moeilijk weg te puffen en had ik het best zwaar want ze kwamen regelmatig om paar min en waren pijnlijk maar elke ker als ze kwamen toucheren was er niks veranderd ...
    Toen heeft de gyn besloten me een ruggenprik te geven omdat ik het al zo zwaar had en nog een lange weg te gaan had...
    Zo daarna heb ik weer goed kunnen lachen enzo haha
    Infuus opgeschroefd goede weeen.. maar na 2 uur bleek nog steeds niks veranderd daar binnen...
    toen is er gezegd dat het een keizersnede zou worden (wist vantevoren dat ik een paar uurtjes had en anders overgegaan zou worden tot keizersnede ik vond alles prima op dat moment )
    Eenmaal groen licht ging het snel binnen no time lag ik op de ok en werd alles voorbereid en toen begon ik het eng te vinden...
    Voel ik echt niks en oh jeetjte zometeen is ze er dus echt!

Heb tijdens de keizersnede wel een paar min pijn gehad omdat ze ergens aan trokken en daar nks aan konden doen op dat moment dat vond ik wel echt vervelend maar toen was het zo gebeurd en was ik alles vergeten... Onze meid mankeerde niks aan haar longen!!
    Ze is er met een vacuumpomp uitgehaald en heeft een hele bos haar!
    Ik had wel de eerste paar uur echt moeite met het feit dat ze zo uit me gehaald was en ik voelde me urenlang niet lekker en kon zelf niks met haar omdat ik zo rilde en misselijk was en dorst had...
    daar heb ik achteraf bst moeite mee maar die nacht lag ze lekker naast mn bed in haar bedje en he ik de hele nacht verliefd naar dr liggen kijken en begon ik alles te beseffen!

Heb daarna nog wel veel pijn gehad maar kreeg morfine prikken om de 4 uur tegen de pijn maar daar ben ik de 2e dag al mee gestopt want werd er om de zoveel tijd knetterstoned van en vond dat zelf niet fijn meer...
    Maandag ochtend is de catheter eruit gehaald en moest ik binnen 6 uur plassen gelukkig kon ik meteen binnen een half uur plassen en heb ik daar totaal geen last van gehad verder :)
    En man oh man wat was het heerlijk weer rond te kunnen lopen na die tijd op bed !!!
    Omdat het herstel goed ging heb ik overlegd of ik eerder naar huis mocht want eigenlijk mocht ik vanmorgen pas weg maar ben gisteren middag al gegaan na overleg en nadat ze zagen dat het goed ging met lopen en ik beloofd had om goed te rusten..

Dus we zijn nu heerlijk aan het genieten van onze meid maar ben niet hele dag online verder omdat ik rustig aan moet doen...

Deel Deze Pagina