1 Woops 40+6 2 Angelic 40+5 word 23-01-2010 ingeleid! 3 dehaan2009 40+4 4 Marleentje 26 40+3 5 Ellen1989 40+3 6 Saar84 40+0 7 Niene 39+6 8 Sara86 39+4 9 Stampvamp 39+ 3 10 Marrie28 39+3 11 Momae 39+3 12 Marieke1980 39+3 13 Kwek 39+2 14 Balleke 39+0 15 Djuke 39+0 16Mecha 38+5 17 Nickyz 38+5 Ik heb de lijst even op volgorde gezet van uitgerekende datum. En als het bekend is jongen of meisje. Groen is onbekend. Mocht je het wel weten en het mag op de lijst dan hoor ik het wel! Miss nog meerdere meiden die nog moeten bevallen. Hoop dat het lijstje steeds minder word...
Marieke, welkom zelfde uitgerekende datum als mij Angelic ik hoop dat het doorzet! spannend hoor!! succes
Densie van harte met jullie zoon Ryon Jake! Geniet!!! Angelic spannend!! Chevenne die gek moet lekker in de gevangenis gaan werken ofzo. Lijkt me een betere plek voor d'r. Kenau. Zie het bericht van Blaine, lijkt me duidelijk! Mecha knuffel! Marieke/Marrie klets lekker mee! Marleen dankjewel voor je antwoord! Mamanama fijn dat het weer wat beter met je gaat. Over die productie; misschien weet Marleen dat?
Chevenne: arme jij, dikke Friese paardenknuffel voor jou! Maar kan Jeroen zelf zn invaller niet bellen en het gewoon regelen? Daar waren ze bij mij op school wel gevoelig voor. Als er maar inval was dan was het ok. En kan je mams niet komen anders? Of een vriendin? Want dit is geen doen zo. Veel sterkte! Mecha: kan me je gevoel heeeeeeeeel goed voorstellen. Ik loop maar 2 daagjes voor op jou maar ben het ook gru-we-lijk zat. Gelukkig was mijn vlos begripvol en komt er volgende week actie. Hopelijk niet nodig maar toch. Is er voor jou geen actieplan dan? Gewoon op je strepen gaan staan hoor, heb ik ook gedaan. Dat gelul van 41 weken is gemiddeld. ROT OP! Ik moet het meesjouwen en uitpoepen! :x Zet m op meis!
Marieke, welkom klets lekker mee, er zitten tenslotte nog meer meiden in hetzelfde schuitje als jij Chevenne, meid ik heb het zo met je te doen. En geen thuizorg, je hebt dan wel een gezonde partner, maar hij heeft een baas die niet wilt meewerken. Sommige mensen!!! Beterschap en sterkte, Angelic, meid spannend zeg, ik hoop voor je dat het lekker doorzet!! Mamanama, jeetje meis 40,1, dat is wat. Fijn dat het nu wat beter met je gaat. Over dat je productie minder is, daar kan ik niets over zeggen, geen idee. Kareltje, veel plezier vanavond. Is wel even lekker een paar uurtjes rust voor de visite komt.
Angelic: succes meid hoop dat het door gaat zetten! marieke1980: welkom hier en klets maar gezellig mee als je het kan bijhouden er word hier zoveel gekletst op een dag haha
@Eleni: Dat heeft Sam ook. Van dat teruggeven. Vaak uren na dat hij heeft gegeten. Dan ruikt het heel zuur. Ik ben ermee, op aanraden van de wijkverpleegster, naar de ha geweest. Blijkt dat hij reflux heeft. En om de 3 uur met 100-120 cc is best we vaak. Sam drinkt rond de 80-100 en komt om de 4 uur. Kan me wel voorstellen dat dit heel vermoeiend is. Mss heb je hetzelfde als ik? En is je melk niet zo heel voedzaam? Niet zo leuk, maar je kan er niet veel aan doen. Wow! Wat zijn ze veel aangekomen! Jouw melk is dus wel voedzaam! Sam was hier op 5 dagen 140 gram bijgekomen. Wat een verschil @Ise: Drinkt ze haar flesje dan altijd helemaal leeg als je 100 aanbiedt? @Chevenne: Ik slaap ook nog steeds met bh. De pijn is wel minder nu, maar dat komt omdat ik bijna niet meer kolf en bijna geen melk meer heb. Maar hiervoor had ik ook erg gevoelige tepels, dus kan je niet helpen. Jeetje meid! Wat erg. En dat Jeroen niet naar huis mag nu je hem zo hard nodig hebt ... schandalig eigenlijk. Ik hoop zo voor je dat je je snel beter voelt ... Ik dacht trouwens ook meteen aan een borstontsteking toen ik je omschrijven zag. Genees maar snel! Wat hebben mannen in NL weinig verlof. Dat is toch super zwaar voor jullie. Mijn vriend heeft zowiezo 10 werkdagen verlof. Dus papa's zijn hier altijd 2 volledige weken thuis. @Voeding 's nachts: Vannacht heb ik Sam zijn laatste flesje van de avond gegeven rond 12 uur gegeven. Hij kwam weer rond 5 uur en de volgende keer om 10 uur Ik heb heelrijk geslapen! Vorige nachten liet hij er ook 5 uur tussen @Lynd: Hier ging het ook zo slecht met de bv. De pijn bleef bij mij ook. Ik heb hier drie soorten tepelhoedjes liggen en dan die kolfspullen. Maar zelf bij het kolven had ik pijn. Ik wilde ook heel erg graag bv geven en ik moet eerlijk zeggen dat ik het de eerste keren dat ik een flesje gaf, best moeilijk had. Maar nu ben ik zo blij dat ik overgestapt ben op fv. Ik kolf nog wel een beetje af, gewoon omdat mijn borsten dan 'vol' (30cc) zitten en pijndoen. Maar echt, nu kan ik pas genieten. En zoals Jada zegt, mijn eetlust is terug. Ik voel me veeeeeel beter in mijn vel. Daarvoor zat ik echt contant te huilen Als het echt niet meer gaat, dan gaat het gewoon niet. Ik heb hem de belangrijkste melk meegegeven. En daar ben ik wel blij om. Maar je moet ook echt aan jezelf denken. En in verband met je lekkende borsten, jeetje. Daar zou ik ook echt gek van worden. Zo kan je idd niet buiten voeden. kVind het knap dat je het volhoudt! Maar zoals ik al zei, denk ook aan jezelf hé. Over dat van de techniek afleren. Ik kreeg de tip om Sam een kleine 10 minuten aan te leggen aan mijn 'goede' borst. De rest van de voeding kon ik dan met een flesje geven. Dit was dan de afgekolvde meld of gewoon flesvoeding. Op deze manier leren ze de techniek niet af en kan je, als je tepels helemaal genezen zijn, weer gewoon bv geven. En dat de melkproductie afneemt ... ik kreeg net het advies om te kolven om zo mijn productie te verhogen. Je moet natuurlijk wel genoeg kolven. @Jada: Wat een mooie banner!! Ikke jaloers Ik hou wel van deie fonkeltjes Hehe, ik zie dat ik niet de enige ben die jaloers is @Blaine: Slaapt Quinten nog veel overdag? Is hij al wat meer wakker? Ik vraag me af vanaf wanneer ze wat meer wakker zijn @Sjees: Had jij nu gevraagd wanneer we weer in bad mogen? @Suzanne: Gefeliciteerd met Laurens!! @Ankje: Hihi, wat een brokje. Zo schattig die wangetjes! @Suusefruus: Knappe tatoe. Echt waar. Mijn vriend wil ook een tatoe voor Sam. Maar kvind wel dat als hij voor Sam er één zet, dit ook moet doen moesten er nog kindjes komen @Densie: Gefelicteerd met jullie zoon Ryon Jake! @Mecha: Dikke knuffel meid. Laat je meisje maar snel komen. Ik ben trouwens erg benieuwd naar haar naam Even een vraagje. Een kruik, moet je dat eigenlijk alleen gebruiken in het bed? De ledikant bedoel ik dan? Sam slaapt 's nachts in een wiegje. Moet daar dan eigenlijk ook een kruik bij? En als ik nu een kruik wil gebruiken, hoe heet mag dat water zijn dat je erin doet? En moet je iets van een handdoek rond de kruik leggen? Waar moet je de kruik in het bedje leggen als je het kindje erbij legt? Ja veel vragen ik weet het, maar kheb geen idee hoe of wat Gisteren ben ik met Sam naar de ha geweest. Hij had de dag ervoor en gisteren zoveel last van teruggeven en zuur. Zo zielig. De ha bevestigde dat hij reflux heeft. Hij had er bij de ha ook erge last van. Vannacht had hij in zijn slaap (denk ik, want hij huilde niet) echt veel overgegeven. Alles was nat vanmorgen. Heel zijn pyjama en zijn lakentje enzo. Gelukkig ligt hij steeds op zijn zij. Ik schrok wel heel erg. Gisteren gaf hij anderhalf uur nadat hij had gegeten echt super veel over. Niet normaal. Nu moeten we hem andere pap geven. Nutrilon anti reflux. Een heel dikke voeding. Als dit niet helpt dan krijg hij medicijnen. Maar het gaat tot nu toe goed. Hij heeft ze al drie keer gekregen, en heeft tussendoor nog absoluut niets overgegeven. Een ook niet meer gehuild Ik ben zo blij, want het was zo zielig om hem zo te zien en te horen want hij moest echt heel de dag door zoveel terugslikken wat naar boven kwam ... Ik ben trouwens bijna helemaal gestopt met het kolven en de bv. De melk van de bv geef ik niet meer. Omdat die zo waterig is dat de melk meteen weer naar boven kwam. Ook kwam Sam al na 2 uur weer om te eten. Dus ... ik had te weinig melk en melk die niet voedzaam genoeg is. Ik ben gewoon niet gemaakt voor bv denk ik Maar ik voel me nu stukken beter. Mentaal en fysiek. Maar vooral mentaal
Woops: Gefeliciteerd met het tanteschap!! Blaine: Mooi die banner!!! Ik heb er ook maar een aangemaakt! Ik las het net op Hyves , Quinten is alweer bijna 7 weken! WOW! Tijd gaat zo snel he? Suzanne: Gefeliciteerd!!! Lynd: Jeemig meid .. wat een verhaal! Hopelijk wordt er morgen wel gewoon naar je geluisterd! Het is al eerder gezegd hier maar van kolven loopt je voeding echt niet terug hoor .. wat een bullsh*t ! :x Kan me daar zo kwaad om maken he! :x Knuf voor jou! Densie: Ookgefeliciteerd! Mecha: Knuf! Hopelijk komt mini-mecha snel! Mamanama: Pff, dat is wel hoog! Hoe is het nu met je? Mijn productie ging ook even achteruit in de pijnlijke borst! Maar nu, na een week, komt het weer aardig op gang! Gelukkig dat mijn rechterborst genoeg voeding aanmaakt voor beide knullen!! Hoe het zit met de voedingstoffen weet ik eigenlijk niet! Angelic: Succes!!! Marieke1980: Welkom! Hilli: Ja ik zat ook al te denken aan reflux! Wel zielig he? Mason lijkt nergens last van te hebben! Zon contrast dan met Ayden! Ik had vandaag ook nutriton moeten halen .. maar ik ben niet lekker, dus morgen maar! Fijn dat het bij Sam lijkt te werken! Geeft mij ook weer een beetje hoop! Heb je geen pijn van het stoppen met de BV? Geen last van stuwing? Ik zou het niet aandurven om ooit te stoppen!! Ik heb nu na 3 uur al zon pijn .. dan moeten ze gewoon leeg!!! Hier: Mason en Ayden zijn vandaag 1 maand oud!! Tijd vliegt! En Mason kan al niet meer in maatje 50! 56 zit m gegoten! Een maand geleden zaten ze allebei nog in 44!!! Ayden kan nog wel prima in 50! En ik . Was ik eindelijk van mijn kraamvloed af ben ik vandaag ONGESTELD geworden! En hevig ook .. inclusief alle stemmingswisselingen en krampen! DAT HEB IK DUS NIET GEMIST! :x:x Grrrr Liefs, Eleni
@ angelique succes meid hoop dat het doorzet @pff me geheugen degene die zei ik ben 2 dagen verder .. ja inderdaad ik meot maandag terug dan ga ik het gewoon weer aangeven hoor ik ben gewoon echt niet meer te genieten :S @ de rest thanks voor de knuffels .. ben ff beetje ego vandaag sorry
Hilli, meid wat fijn dat je je beter voelt. Natuurlijk is het niet fijn om te stoppen met BV, spreek uit ervaring. Maar ook ik voel me er veel beter door. Je moet ook zo denken: de belangrijkste voeding heeft hij binnengekregen. Hier geeft Julian ook weleens wat melk terug na de voeding, heb toevallig vandaag net Nutriton gekocht, om door de voeding heen te doen. Over een kruik: kan ook gewoon in het wiegje. Gewoon kokend water in de kruik, tot de rand vullen. Wel een kruikenzak eromheen, als je dat niet hebt een handdoek. Als hij nog op zijn rug ligt, kan je een kruikje tegen zijn rug aanleggen, maar dan niet onder de deken waar hij onderslaapt, maar op de deken anders wordt het te heet. Je kan ook een kruikje bij het voeteneind neerleggen (op de deken), en dan nog een deken eroverheen, zodat de kruik wel warm blijft, doen wij ook. Wanneer ik hem een flesje geef, doe ik de kruik even onder zijn dekentje, zodat het lekker warm is. Eleni, zo meid, helaas weer ongesteld, maar wel lekker snel. Het werk in ieder geval nog allemaal prima bij jou. Wat gaat dat snel zeg, alweer 1 maand oud. Wat zit er dan een groot verschil tussen jouw kereltjes, de één nog 1 50 de ander in 56. Hier: net even 1 uurtje naar de stad geweest, papa heeft opgepast. Maar ben helemaal kapot en ben maar een paar winkels ingeweest.
Mamanama, ik heb ook 2x flinke koorts/griep gehad tot 40 graden koorts aan toe. Ben nog niet helemaal fit, maar mijn (kolf)productie is van 100 cc max. per 2 borsten gezakt naar 10 cc per borst!! En als ze dat drinkt komt ze inderdaad eerder. Ik weet niet precies of het griep was of iets anders, had wel pijn in mijn linkerborst en daar kwam op een gegeven moment echt bijna niks uit, maar herken dus wel wat je zegt.. Vervelend hoor, hoop voor je dat het gauw weer meer wordt. Ik roep steeds dat ik ga stoppen maar kan het toch weer niet dan, maar denk dat het nu toch beter is want ik kolf nu 40 -50 per 2 borsten.. en volgens mij kost het heel veel tijd om de productie weer op peil te krijgen. Chevenne, sterkte! Hilli, ik geef nu 6x90 en dat gaat er goed in, af en toe een mondje terug maar ze spuugt minder en heeft minder krampen. Als ze honger heeft krijgt ze wel wat extra's.
Densie, gefeliciteerd. Eleni, alweer ongesteld, bah! Hebben jullie ook zo'n irritatie van dat kraam- en maandverband? Ik word er helemaal gek van!! Hoop echt dat ik niet meteen weer ongesteld ga worden.. Woops, wat een schatje zeg. Gefeliciteerd. Jada, gek is dat he.. of misschien ook niet na een bevalling en alles wat er op je af komt.. maar dat je echt kapot kan zijn van even weg te zijn.
Ise, heb niet echt irritatie, al ben ik straks blij dat ik ze geen weken meer achter elkaar in hoef. Ben het een beetje zat. Gelukkig neemt het bloedverlies nu echt af, bij jou ook. Woops, mooi kereltje hoor. Nog geen weeen? Eerder kon ik uren winkelen, maar een bevalling id idd niet niks.
Bloedverlies neemt idd af..gelukkig. Haha, het winkelen moet weer opgebouwd worden. Ik wilde laatst naar een winkel die aan de andere kant van de stad zit, maar een stuk om de hoek van hier ben ik de prenatal ingedoken en weer naar huis gegaan. Het was me al genoeg..
Krijg net een sms van Rebbel dat Luna is opgenomen in het zkh met waarschijnlijk het RS virus. Ze is er gelukkig niet heel ziek van en blijft iig 24 uur ter observatie. Sterkte en beterschap!
Ise, even naar de Prenatal is ook niet erg, hebben ze genoeg leuke spulletjes. Ach jeetje Rebbel en Luna, sterkte en beterschap!! Ik ga lekker mijn bedje opzoeken, ben moe! Slaap lekker allemaal.
Nee alles rustig. Alleen m`n tepel doet af en toe pijnlijk in steken, heel raar. Misschien een voorteken (ach ja alles zie je voortaan als voorteken)