Januari 2010 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door cruella, 22 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

Haha, ik zal het proberen ;)

Jullie hebben het hier zo gezellig lijkt wel dus voel ik me een beetje een indringer!:)

@ Essie: Heb jij trouwens al een echo gehad?? Jij had ergens in de 6 weken toch ook wat rozeverlies??

2. sweetcandie

sweetcandie Fanatiek lid

29 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Belgie
    is er niemand nu....

3. noname

noname Bekend lid

18 aug 2008
    679
    0
    0
    mamnama... wat een opluchting! 2 dagen zoveel spanning gehad en dus helemaal niet nodig geweest. Hartstikke gefeliciteerd!

sweetcandy...ik kan me goed voorstellen dat je je onzeker voelt en dan duurt die week nog zo lang. Sterkte meid.. het is vast niks hoor!

Eleni...spannend hoor een tweeling. Een dubbel wonder! Begin je nu ook al te groeien?

x

4. noname

noname Bekend lid

18 aug 2008
    679
    0
    0
    Oh ja...sweetcany...als je het niet vertrouwd, gewoon de gynacoloog bellen!!!!!

5. Lumea

Lumea Fanatiek lid

16 nov 2008
    1.508
    0
    0
    @ alle nieuwe januari 2010 mama's: welkom!!!!!
    @ Surf: mooi dat je zo snel terecht kon. Wel goed in de gaten blijven houden. Heb zelf tot 3 weken na de mk nog bruinverlies gehad. Misschien weet je vk nog een middeltje (met ijzer) dat je helpt om snel weer wat aan te sterken. Ik had toen een homeopathisch middeltje dat je zonder recept bij de apotheek kon kopen op aanraden vd vk gehaald, maar ben de naam vergeten, sorry.
    @ Aude: ik ga geen nekplooimeting laten doen. Wat bijzonder hoe het zo gegaan is met je zwangerschap :)
    @ Lefbekkie: wij gaan ook niet kijken of het een jongetje of meisje wordt. Ben wel benieuwd hoor, maar de verrassing is ook zo leuk. Heftig hoor je vorige zwangerschap. Kan me goed voorstellen dat je dat deze keer niet zo wilt.
    @ koken: tijdens de zwangerschap van mijn dochter was ik heel misselijk en kon echt geen eten klaar maken. Mijn man heeft dat toen meestal gedaan (en legio andere dingen waar ik geen puf voor had).
    @ Essie: jongensnaam weten we inmiddels. Meisjesnaam is echt lastig.
    @ Ruby: spannend! Hoe was je echo?
    @ Mamanama: Woehoooooooo, geweldig meid dat jullie vandaag een goede echo hadden. Super! Wat een opluchting.
    @ Eleni: heerlijk dat je een goede echo had met 2 kloppende hartjes!
    @ Wops: overgeven is echt niet fijn. Maar wel weer fijn dat het een goed teken is. Daar hield ik me maar aan vast als ik weer eens met m'n hoofd boven een emmer of wc hing.
    @ Sweetcandie: Kan me voorstellen dat je je ongerust maakt.. Zou toch even de gyn bellen, misschien mag je dan wel wat eerder?
    @ ik dacht Juni: wat leuk dat je kindje borstvoeding krijgt. Mijn dochter ook en die is nu 19 maand, maar ze is nu wel echt overduidelijk aan het afbouwen en dat vind ik helemaal niet erg.
    @ Eleni: niet je een indringer voelen. Ik denk dat iedereen wel weer eens wat meer en dan weer wat minder op het forum komt. Gewoon lekker blijven meekletsen.

Hier gaat het allemaal wel goed. Wat misselijk, maar goed te doen. En verder eigenlijk niets bijzonders te melden. Later!

6. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Eleni! Doe niet zo gek, een indringer.....!?!? Fijn dat het goed met je gaat! Die bloeding die ik had was 1malig, dus ws adertje gesprongen ofzo (moest ook niezen). Ik maakte me idd even erge zorgen, omdat ik niet meteen wist dat het zo kort zou zijn. Was dus ook helderrood bloed! Maar goed, ik had ook nog ff de vk gebeld na de Pinksteren, en die heeft het laatste restje zorgen weggenomen. Sindsdien nergens meer last van gehad wat bloeding aangaat. Jij ook niet?

Enne, ik heb dus nog geen echo gehad, die wil ik het liefst op 2 juli, dan ben ik als het goed is precies 10 weken!

7. sweetcandie

sweetcandie Fanatiek lid

29 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Belgie
    Ik heb nog steeds bloedverlies.. Ben nu echt bang. Ik denk dat ik morgenvroeg ga bellen.. Ik weet niet wat de symptonen zijn van een miskraam. IK heb namelijk ook buikpijn.

8. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    Gisteravond een beetje rozeverlies gehad bij het afvegen. Meteen natuurlijk in alle staten. Later die avond was het weg en heb het vanmorgen ook niet meer gezien.
    Hoef me denk ik niet zo druk te maken???

9. Crash

Crash Actief lid

20 apr 2009
    148
    0
    0
    Ambtenaar
    Gelderland
    Ik heb met de pinksteren ook roze verlies gehad. Was ook maar 1 avondje. De verloskundige vertelde me dat het van alles kan zijn geweest. Innesteling (ja ook nu nog), een niesbui, hoesten, sex. Dus niet al te ongerust maken hoor. Wel eerstvolgende keer bij de vk even melden.

Surf wat fijn dat alles goed is meid. Hopelijk stopt het bloeden snel.

Wops, wat vervelend dat je zo misselijk bent, hopelijk ben je er snel van af meid.

Eleni, ik ben hier zelf ook niet al te vaak, maar we zijn echt geen indringers hoor.

Esiie, ik kreeg de tip van en vriendin om de echo niet te vroeg te laten nemen, Ik krijg hem bij 11 weken, dan kun je net waar meer zien. Je moet het natuurlijk zelf weten, kan me voorstellen dat je zo snel mogelijk de kleine wil zien.

Hier is alles goed. Gisteren heeft mijn man een onderzoek in zijn slokdarm gehad, hij had wat vage klachten. Gelukkig zijn er geen ernstige dingen geconstateerd, de lymfeklieren waren van normaal formaat. Alleen had hij nogal behoorlijk wat bloeduitstortingen en een breukje in zijn middenrif. Volgende week horen we de definitieve uitslag, maar ik maakte me nogal ernstig ongerust over hem, dat is nu gelukkig weg.

De meiden die aan het werk zijn, werk ze vandaag. De meiden die helaas niet kunnen werken door de zwangerschap, beterschap vandaag en hou je haaks.

10. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Sweetcandie hoe is het nu?!?! Gewoon de vk bellen hoor!

Chevenne ik denk dat je je niet druk moet maken, maar je kan altijd ff de vk bellen (heb ik toen ook gedaan en was daarna toch meer gerustgesteld).

Crash grappig, ik bedoel eigenlijk juist dat het 'laat' is, bij 10 weken de 1e echo. Maar dat komt door alle verhalen die ik hier heb gelezen over vroegere echo's, dus vandaar. Enne, zoals ik overal lees en hoor, het verschil tussen 10 en 11 weken schijnt niet zo heel veel te zijn.
    Jeetje wat een verhaal van je man. Sterkte ermee!

11. lieselke

lieselke Fanatiek lid

28 okt 2008
    2.983
    0
    0
    Leerkracht
    Riemst - België
    Een hele goeiemorgen!

Gisteren eerste echo gehad en alles picobello in orde en op schema!

Hartje klopte goed, 12.3mm groot (7w4d), goed ingenesteld en mama en papa superblij!

Bloeddruk was wel wat hoog, maar dat lag aan de zenuwen zei de gyn. We hebben 2 mooie dozen mee naar huis gekregen vol spulletjes, boekjes en bonnetjes en ook nog een zak vol info.

14/07 om 20.45 moeten we opnieuw gaan voor echo2 en de nekplooimeting!

Ga nu eerst even onze babysite online smijten ;)!

12. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Van harte Lieselke!!!

13. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    Helemaal met je eens! Ik ben dan wel niet misselijk maar DOODMOE, dus hubby doet nu zowat het hele huishouden (ipv normaal, 50-50%). Ik weet dat dat niet overal zo is, maar ik vind het heel normaal. Wij dragen 9 maanden kind bij ons, hebben gevolgen voor onze gezondheid, carriere, en met onze zwangerschapskwaaltjes, ook voor onze vrije tijd. Mannen kunnen biologisch dan wel niks doen, maar ze kunnen wel hun steentje bijdragen. Kinderen krijgen doe je met z’n tweeen!

@aude: wij willen ook geen nekplooimeting laten doen. Het resultaat van een nekplooimeting geeft kans op Down-syndroom weer, wat een chromosoomafwijking is. Dit is dus al bepaald op het moment van bevruchting en kan NIET door medicijnen worden beinvloed! Je kan dus gerust zijn.

@mamanama: wat fijn dat jullie een goede echo hadden! Lekker genieten nu! :)

@eleni: dubbel gefeliciteerd met jullie mooie echo ;)

@sweetcandie & chevenne: kan me voorstellen dat je je zorgen maakt, maar is waarschijnlijk nergens voor nodig. Ik zou gewoon even bellen of je niet eerder langs kan komen, het is ook niks om de hele week in spanning te zitten.

Namen: we zijn hard boekjes aan het doorwerken,m aar vanwege onze internationale situatie (samen 3 nationaliteiten) moeten we wel namen hebben die overal ongeveer hezelfde zijn en in een van onze talen niet heel raar klinken. Dan kom je al gauw op doorsnee namen uit, wat een beetje jammer is. Ik denk dat het bij ons nog wel even gaat duren voordat we eruit zijn!

14. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Oh Lynd vertel, welke 3 zijn het?

15. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.225
    1.294
    113
    Centrum België
    Halo dames,

hoog tijd dat ik nog eens iets van me laat horen. Heb helaas geen internet 's avonds omdat we bij mijn schoonouders logeren (housesitting terwijl ze op vakantie zijn) en overdag is het hier op het werk best druk...

@ mamanama: wat een super nieuws! Helaas een paar dagen stress voor niets gehad. Geniet in elk geval van je weekend!

@ surf: goed dat je toch contact opgenomen had met de gyn. Het zekere voor het onzekere! Ik wens je alle geluk toe voor de toekomst! En lief dat je hier blijft posten.

@ Eleni: wat leuk dat het goed gaat met die 2 van jou! Moet echt wel bijzonder zijn om 2 kloppende hartjes te zien

@ Chevenne: gefeliciteerd voor je benoeming. Toch weer een stukje zekerheid bij!

@ Sweetcandie: onze duimen draaien overuren voor jou!

@ Lieselke: gefeliciteerd met de mooie echo! Zit zelf echt ongeduldig af te tellen naar de 25e…

Ivm namen: voor een meisje hebben we er al een aantal om uit te kiezen, maar vind jongensnamen zó moeilijk!? Gelukkig hebben we nog even tijd.

Vandaag is m’n vriend met een aantal collega-vrienden naar Fantasialand. Had dolgraag meegegaan maar om te kijken hoe iedereen in de attracties gaat en zelf de wacht houden bij de rugzakken, had ik ook niet veel zin in. Ze zeggen wel dat de eerste 10 à 12 weken de baby veilig achter het schaambot zit, maar neem liever geen risico’s. Fantasia blijft nog veel langer open dat dat ik zwanger zal zijn.
    En ondertussen heeft ook de vermoeidheid mij te pakken. :( ’s Avonds rond 21h30 moet ik echt afhaken. Gewoon de zetel in en ogen toe. Ben dan ook leuk gezelschap voor vriendlief :D

16. Hey Meiden!

Sorry dat ik al een hele tijd niet geweest ben :).
    Ik voel me de laatste tijd zo beroerd, en moe. Ben ondertussen 3 kilo afgevallen in 2 weken tijd. Heb dus niet echt zin gehad om achter de laptop te duiken. Het liefst zou ik de hele dag in bed willen liggen, maar dat gaat een beetje moeilijk met een kleine meid.
    Ik wil wel even melden dat alles goed gaat. Heb gister mijn eerste echo gehad en alles is goed :D Ik ben nu 8 weken en 6 dagen zwanger en kleine Shorty is 2.15 cm.

Aan alle nieuwe (die ik nog niet gefeliciteerd heb) Gefeliciteerd!

17. @ Alle meiden met een goede echo, super zeg :D.

@ Sweetcandie, heb je al contact gehad en weet je al of je eerder terecht kan voor een echo. Had je helderrood verlies en krampen daarbij?

@ All, straks om 1 uur beginnen met werken tot 9 dan heerlijk weekend, dan mag ik maandag weer voor mijn echo

18. @ Sjalotjuh ik miste je al de laatste tijd, balen dat je je zo beroerd voelt. Maar wel super, dat je echo zo goed was.

19. Ik heb echt een relatie gehad met de WCpot. Heel vervelend was dat.
    Nu gaat het al wel wat beter, maar ben nogsteeds heel snel moe. Ook als ik een tijdje zit word ik duizelig.

Mijn banner klopt niet :( Volgens de echo ben ik vandaag 8 weken en 6 dagen met als uitgerekende datum 15 januari. Maar mijn banner zegt 9 weken. Flauw heh!

20. sweetcandie

sweetcandie Fanatiek lid

29 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Belgie
    Halll Allemaal,
    @Jada, het is echt helder rood inderdaad en beetje menstruatie pijn zeg maar.

@Kwek Dank je wel meid.

@ Lieselke, ben blij voor je dat je een goede echo hebt gehad.

Deel Deze Pagina