Dag allemaal! Weer veel nieuwe dingen gebeurt. Sweetcandie heel veel sterkte met dit onzekere rotgevoel! En voor iedereen met een goede echo: gefeliciteerd! Zo langzamerhand schuiven we allemaal op richting de 12 weken grens... Ik had gister weer een aanval van onzekerheid. Gaat alles nog wel goed? Er is geen reden toe maar het lijkt mij zo erg om er bij de echo achter te komen dat het niet goed zit! Dan moet ik denken aan mijn collega die er achterkwam bij de 12-wk echo. Je kunt nergens je zekerheid aan ontlenen. Maar goed, ik probeer het maar een beetje naast mij neer te leggen. A.s. maandag heb ik mijn termijnecho en dan zullen we het weten... Fijne avond allen!
Ik heb geen echo meer tot ik 20 weken ben, dus ik heb dat gevoel voor de echo even niet meer. Maar ben wel heel erg benieuwd hoe het er binnen uit ziet, ggrrrrr wachten duurt nu wel erg lang. Zal wel zelf echo`s laten maken, dan maar wat geld er tegenaan gooien.
Buikje: Aha ok Wops. Nou ja ik geloof het wel hoor daar niet van. Maar je leest overal dat het nog niet gaat groeien in 7 weken. Jij bent al 9 weken!
@ Sweetcandie, meid wat een onzekerheid. Ga voor jullie duimen dat alles goed zit en dat je met de volgende echo een mooi kloppend hartje ziet.
@aude: fijn dat je nu wat gerustgesteld bent! Vind je het overigens dan niet vervelend dat je man zo weinig thuis is? ‘k Snap dat hij/jij weinig keus hebt met een eigen bedrijf, maar het lijkt me toch niks. Gaan jullie je kindje ook meertalig opvoeden? Wij gaan het met 3 talen proberen, maar dan moeten we wel wat consequenter worden dan nu, nu praten we van alles door elkaar en wisselen midden in de zin van taal. Dat mag echt niet bij kindjes! @essie: “Of juist wel!!! Rellen!!!”. Haha! Volgens mij ben jij wel een tof wijf @suusefruus: geweldig! Ga je dan nu ook nog met 12 weken, waarschijnlijk niet he? @sweetcandie: jeetje, wat een onzekerheid! Terwijl je waarschijnlijk juist had gehoop dat die zou worden weggenomen. Wat rot voor jullie. ’t Kan best dat het eitje wat later is ingenesteld, of dat het kindje in het begin wat minder hard groeit maar het later inhaalt. Ze zeggen dat dat niet kan, maar zoek maar eens hier op zwangerschapspagina, het komt vaak genoeg voor. Maar het helpt zeker niet voor je onzekerheid dat het bloeden niet wil stoppen. Pfff. @belle: die onzekerheid heb ik ook. Eigenlijk zijn het nog maar een heel goed te overzien aantal dagen tot 12 weken, maar sjonge jonge, wat gaat elke dag langzaam. @all: vandaag bij de McDonalds gegeten (hoop dat het kindje van milkshakes houdt, haha),en daarna waren mijn darmen zooo opgeblazen…! In de bus zag ik verschillende mensen kijken, is ze nou wel of niet… en moet ik mijn plaats aanbieden of niet…. Haha! Best leuk!
Dank jullie wel dames, voor jullie reakties... Maar even een vraagje als ze zegt dat er een vruchtje te zien is dan is het toch goed.
Lijkt me wel meid, zolang het vruchtje er nog zit. Heb je trouwens nog steeds bloedverlies? Jij had in het begin toch ook van die lichte testen? Misschien heb je toen te ver voor je nod getest en ben je daarom minder ver dan je dacht.
Echt waar Lynd? Ook al een buikje? Of kwam dat door Ronald? Hebben jullie je echo pas bij 12 weken? Begrijp ik dat goed? Ach, ik heb woe. de intake, dan zal ik het wel bespreken wanneer. Die vk zei toen ik belde van 'ja en dan kan je die week daarop voor de echo', maar dat zou dan al met 9 weken zijn en dat vind ik te vroeg. Sweetcandie hoe gaat ie....? Knuf!!
@sweetcandie: dat weet ik niet, helaas. Zonder vruchtje zou het wel heel onzeker worden allemaal, maar ook als er een vruchtje is kan het nog wel misgaan. Maar echt, misschien is er gewoon een late innesteling geweest, en dan is er helemaal niks mis met een klein vruchtje. Bloedingen kunnen ook voorkomen (vraag maar aan puk, zij heeft een gewone menstruatie gehad en pas daarna vond ze uit dat ze zwanger was!). Ik zou je heel graag geruststellen of zekerheid geven, maar ik denk dat niemand van ons dat nu kan, dat spijt me zo!
@Jada, Ja, ik heb nog steeds bloedverlies helaas, maar alleen bij het vegen en het lijkt op oud bloed. @Essie dank je wel, het gaat wel meid, ik ben heel onzeker en voel mij niet lekker.
buikje: Ze zeggen idd dat je bij een 2e kindje eerder een buikje krijgt. En nou moet ik zeggen dat ik niet een enorm strakke buik had hoor dus het toont al gelijk zo. Maar hij is toch echt al gegroeid hoor!!!
@essie: buikje? Zeg gerust buik. Ik kan mijn gewone broeken niet meer aan en ben beperkt tot een paar uitgelubberde gevallen die nog ergens lagen te verstoffen achter in de kast. Mijn darmen hangen er de hele dag wel een beetje bij, maar na een grote maaltijd zie ik er echt uit alsof ik 5 maanden zwanger ben. Ik zou het liefst zwangerschapsbroeken kopen, maar wil even wachten tot na de 12 weken echo. Ik heb al een echo gehad met 4, 5 en 8 weken. Weet eigenlijk ook niet waarom, zeker de eerste twee hadden niet zo veel zin, ik vermoed omdat het is omdat de vorige (en enige) zw.schap in een vroege miskraam eindigde. Of de artsen hier zijn overbezorgd. Of combinatie. Betalen hoef ik in elk geval niet, ik ga naar de 'staatsarts' en dat wordt gewoon van bijdrage ziekenfonds betaald. Heb eerlijk gezegd ook geen idee hoe dat na de 12 weken echo verder gaat hier, even afwachten. Zo! Dat is ook een record voor mij deze week, het is al HALF ELF!
Lynd dank je wel meid. dank jullie allemaal.. Inderdaad het is moeilijk om van die onzekerheid af te komen. Het is altijd goed gegaan bij mijn andere zwangerschappen. En ik had ook een bloeding met mijn dochtertje, maar dat was na 1 dag gestopt.
Nou, ik ben vandaag voor intake bij de VK geweest. Ik had gehoopt dat ik meteen een echo zou krijgen, maar helaas. Ze hebben zelf geen echo-apparaat. Heb een verwijsbrief mee voor een echo bij 11-12 weken. Ik ga volgende week zondag voor 11 dagen op vakantie, dus dat wordt dan 2 of 3 juli. Vind het nog wel spannend. Ik heb sinds dinsdag af en toe wat roze afscheiding gehad. Hoogstwaarschijnlijk komt het omdat ik (weer eens) last heb van een schimmelinfectie en dit van binnen gewoon irritatie veroorzaakt. Heb bij de apotheek een zalfje gehaald, op advies vd VK. Volgende week ff bloed laten prikken en dan lekker genieten van de vakantie. Al zal ik pas echt gerust zijn als ik die echo zie...
Net nog even een bammetje kaas en een hele zak zure matjes weggewerkt. Dat buikje moet en zal ik ook krijgen Voor alle meiden een fijn weekend gewenst en voor sommigen heel veel sterkte de komende tijd!!!!
hahahaha essie,zet m op, lekker trouwens he die zure matjes, die gaan er hier ook wel in samen met de skitlles natuurlijk! Ik ben trouwens volgens mijn echo morgen over de 12 weken grens heen,joehoeeeeeeeeeeeeeeee, ik heb wel mn banner op mijn oude uitgerekende datum laten staan,omdat ze de datum niet officieel hebben veranderd en als ik hem verander ben ik geen januari mama meer,en ik wil hier graag blijven kletsen
Hallo allemaal, @ Sweetcandy; wat een onzekerheid! Ik wens je veel sterkte en hopelijk heb je over twee weken een goede echo! @ Buikjes: Leuk al die buikjes! Ik moet hier ook een beetje op het eten gaan letten. Het ongezonde gesnoep is er alweer in geslopen. Foute boel en idd. een buikje haha. Gisteren heb ik de intake bij de vk gehad. Mocht gelijk bellen voor een echo afspraak! En nu komt het... Ik kan maandag al komen! Eerst was ik erg blij, maar nu al aan het twijfelen. -Acht weken is toch erg vroeg als er geen aanleiding voor is? Ik ben bang dat ze mij niet goed hebben verstaan en dat ze denken dat ik verder ben. - Krijg je met acht weken een inwendige of uitwendige echo? Ik hoor graag van jullie. Liefs Niene
Hey dames, ik heb even vluchtig over ALLE berichten heen gelezen, het waren er weer zoveel! @Sweet, veel sterkte meis, ik zou helemaal gek worden van die onzekerheid! Hou vol!!! @ de meiden met goede echo...gefeliciteerd, probeer er lekker van te gaan genieten! @ de ziek/zwak/misselijke, jammer dat jullie je niet zo goed voelen, meestal gaat het binnen paar weken over, hou vol! @ nog meer slechte berichten??? Ik hoop het niet, dan heb ik er over heen gelezen, sorry! @ mezelf Sorry even een langgggg ego berichtje, moet het even kwijt! Vorig jaar okt.2008 is erbij mij bekkeninstabiliteit vast gesteld door de fysio, zonder ooit zwanger geweest te zijn! Ik heb tot maart dit jaar bij de fysio gelopen zonder resultaat, maar het ging wel, je zoekt je pijngrens op, en verlegd hem, keer op keer... Gister bij een andere fysio geweest, want ik vergaaa van de lage rugpijn, duidelijk mijn bekken! Haar bevindingen waren, inderdaad de bekkeninstabiliteit, en een zwakke onderrug int geheel. Ik moest er zeeer rekening mee gaan houden, want door mijn zwangerschap zal het er ZEKER NIET beter op worden, maar juist...steeds slechter, alles word weker en weker...En ik moet nog zo'n lange weg! Deze fysio vond het schandalig dat de oude fysio nooit met de huisarts heeft overlegd om foto's te laten maken van rug/bekken etc. voor verder onderzoek. Ze vond mij TE jong om deze klachten nu al te hebben, en snapte dus niet dat ze mij verder niet serieus genomen hebben. Nu ik zwanger ben, zullen die foto's op zich moeten laten wachten! Het werken...tja...ik werk nu nog 2x2uur...ipv de 28uur. Het zullen er eerder minder worden dan meer. Daarnaast maak ik me zeer veel zorgen over mijn huishouden! Wie moet dat doen??? Vriendlief heeft een eige bedrijf, kan echt niet van hem verwachten om het huishouden erbij te doen! Familie, hebben wij niet in de buurt, en die we hebben die hebben zelf een fulltime bestaan! Daar zit ik dan...11 weken zwanger, met mijn bekkeninstabiliteit, nu al thuis...???
Je kan prima een echo hebben met 8 weken. Heb ook een echo gehad met 8 weken, deze was uitwendig en het was prima te zien. Mocht het uitwendig niet lukken, dan gaan ze deze inwendig doen. Dat was bij mijn verloskundige zo. Ik heb met 6 weken een spoedecho gehad ivm bloedverlies, met 8 weken was mijn eerste afspraak bij mijn verloskundige en maandag krijg ik de termijnecho. Dus meid geen zorgen maken, met 8 weken is het niet te vroeg voor een echo.