Januari 2010 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door cruella, 22 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niene

Niene Actief lid

28 mrt 2009
    218
    0
    0
  2. woops

woops Niet meer actief

Goede morgen allemaal,

Ik ga zo weer een buikfoto maken.
    Ik ga elke zondag op de weegschaal en deze week ben ik 0,8 kilo afgevallen al die weken van te voren was ik elke keer aangekomen.
    Nu door het misselijk zijn en overgeven toch afgevallen.
    Ik eet eigenlijk al niet echt heel slecht wel vaak een beetje dat wel.
    Ik eet vaak fruit, brood, liga, kwark, vla tussendoor en soms een koekje of snoepje.
    Gebak of mars/snickers enz. gaan er hier niet in want dan kots ik de longen uit m`n lijf, dus dat heb ik al ervaren en nu houd ik daar wel rekening mee.

Het valt me op hoe ik het nu enkele dagen doe dat ik smorgens lichtelijk misselijk ben, en wil het even met jullie delen misschien hebben jullie er ook wat aan.

@Mijn tip voor ochtendmisselijkheid,
    Ik ga slapen en neem al 1 glas water en 1 mini krentenbol mee op m`n nachtkastje.
    Als ik wakker word smorgens (altijd om 5 uur) dan moet ik plassen want ik sta op springen, dan als ik terug in bed ga liggen even een slok water.
    Dan slaap ik door tot .... dan wakker worden en meteen de mini krentenbol naar binnen werken (liggend in bed) niet omhoog komen ofzo.
    Dan een beetje water er achteraan, dan beetje omhoog komen he anders heel de bedje nat.
    Dan 30 min blijven liggen en dan opstaan.
    Bij mij helpt het op dit moment het beste en misschien heeft iemand er wat aan, want ik weet hoe vervelend het is als je misselijk bent.

Hopelijk heb ik m`n hoogtepunt gehad en blijft het nu bij lichterlijk misselijk of hopelijk gaat het snel weg.

@inwendige echo,
    Is niets engs of pijnlijks,
    Ze gaan gewoon met een soort staaf je vagina in en ze doen het heel zacht en zeggen wat ze doen (bij mij in ieder geval)
    Succes en als je inwendige echo moet, zeg je toch even dat je het een beetje eng vind dat zullen ze nog voorzichter zijn.

@opa en oma doos,
    Jammer dat de site eruit ligt, morgen maar weer proberen, ik vind het ook zo`n leuk idee.

Iedereen een fijne zondag.

3. Tulli

Tulli Niet meer actief

@Meiden,...bedankt voor jullie berichtjes..doet me goed! Ergens weet ik ook wel dat alles vanzelf opgelost word! Moeilijk!

@Eleni, ik denk inderdaad gewoon ontstaan, geen verklaring voor! Misschien had ik het geweten als mijn eerste fysio mij verder had laten onderzoeken. Nu ist tijd uitzingen!

@Lisette, jij ook BI, hoe kom jij eraan? Erg dat het NU al begin he, we moeten nog zoooo lang!
    Ik moet gewoon een manier vinden om me er bij neer te leggen,ben wel heel gelukkig met de zwangerschap, en wil dat blijven! Ga mezelf niet uit het veld slaan door pijn...!

Fijne Zondag Allemaal!

@Surf, hele mooie gedachten! Veel suc6 de komende tijd!

X

4. Sjees

Sjees Niet meer actief

Goedemorgen allemaal,

Zo ben weer wakker,heb best lekker geslapen vannacht!

@jada, hier helpt vriend ook wel iets maar hij werkt ook fulltime,en heeft een zware baan,dus als hij thuiskomt dan wil ik niet dat ie ook nog eens moet lopen poetsen,en hij is zelf ook moe dan.In het weekend op zondag doen we samen wel een beetje grof stofzuigen,wc's, stoffen enz maar er blijft gewoon erg veel liggen.

Maranka@Ik heb idd ook gewacht tot ik mijn 1ste echo kreeg,en was toevallig het weekend daarop(nu dus) 3 maandjes dus we hebben de echo gekopieerd en gegeven aan de familie,echt leuk!

Niene@Het is zeker heel spannend om te vertellen,maar ook een grote opluchting dat je het nu niet meer voor je hoeft te houden,ik heb het gister ook op mijn hyves gezet,dus ben benieuwd hoe iedereen gaat reageren.

Marieke@
    Ik heb last van Hms dat betekent dat mijn lichaam te flexibel is,ik heb oa ten gevolge hiervan al eens in een rolstoel gezeten(2001) omdat ik verlamd was geraakt tot mijn middel,heb toen een paar jaar gerevalideerd en op zich gaat het nu redelijk,maar heb nog steeds 2 maal in de week fysio.
    Wij wisten dat er een risico aan de zwangerschap kon zitten dat dus idd het bekken nog meer verwijd(bi) en zelfs met de kans dat ik weer in rolstoel beland,maar we hebben al zo lang een kinderwens dat ik het er voor over heb,ik zie wel hoe het loopt en hoop er gewoon het beste van.
    Ik hoop voor jou dat je nu goed wordt begeleid en dat het allemaal een beetje te dragen blijft!

5. Dankje Niene, moet er zelf even aan wennen dat de radio steeds stopt wanneer je een nieuw onderwerp opent. Dat is het enige wat ik jammer vindt.

@ Inwendige echo, ik had deze met 6 weken en 3 dagen. Had me er van te voren ergdruk over gemaakt, maar het viel heel erg mee. Net zoals Wops zegt ze gaan met een staafje naar binnen. Was helemaal niet pijnlijk en je vergeet helemaal wanneer er een staafje inzit, als je je kleintje ziet.

6. Mijn vriend werkt ook fulltime, maar hij heeft wisselende diensten, dus af en toe is hij vroeg vrij. Afgelopen week heeft hij alles gestreken,hoef het alleen maar op te ruimen. Echt super hoef het niet eens te vragen. ;) Gisteren heb ik hier zelf een beetje gepoetst.

Jeetje wat heftig dat je verlamd bent geweest en in een roelstoel hebt gezeten. Nooit van gehoord HMS, hoop dat het verder gewoon goed gaat in de zwangerschap en je de rolstoel kunt laten staan.

Morgen, wanneer mijn echo goed is, mag ook iedereen het weten.
    Collega's op het werk en ga het dan ook op Hyves zetten. Heb gisteren het hartje nog gehoord met de Angelsound, hartslag van gem.150.

7. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Jada, welke Angelsound heb jij eigenlijk als ik vragen mag? Ik heb namelijk er één die je volgens de verpakking vanaf 12 weken kunt gebruiken. Ik probeer het zo af en toe toch wel of ik per ongeluk een hartslag kan vinden.... maar nee dus... Heb jij een wat sterkere gekocht?
    Vanaf wanneer kon jij het het hartslagje vinden? Wel heel fijn dat je dat lukt hoor, want dan kun je jezelf geruststellen als je je wat onzekerder voelt.

8. Tulli

Tulli Niet meer actief

@Lisette, Jeetje inderdaad heftig! Tja, je kunt ook niet anders dan "het beste" ervan hopen en vanuit gaan natuurlijk!
    Het moeilijke van de BI, is dat je goede dagen hebt,en deze dan verpest met teveel doen...je word pas achteraf teruggefloten, en dan heb je weer 1-3 dagen nodig (soms meer) om bij te komen!

@ Jada, super dat jou vriend dat voor je doet! De mijne wil dat wel, maar een eige bedrijf is echt meer dan een fulltime job, hij gaat sochtends 6 uur zijn bed uit, vertrekt half 7 en is vaak voor 7 savonds niet thuis...en daarna moet er nog facturen uitgeschreven worden. De tijd die dan overblijft, is quality time voor elkaar & gezin!

A.s. woensdag afspraak bij de gyn, ga daar ff verder uitvragen hoe hun denken en omgaan met BI.

9. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    beste dames,

Ben net thuis van een weekendje weg met manlief (ZONDER zoontje). Als de kleine straks in bed ligt lees ik even bij en reageer ik op jullie! Tot straks!

10. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten
    Hallo dames!

Ik ben weer terug van weggeweest.
    Mijn man en ik waren een weekje naar België op vakantie en gisteren zijn we naar Defqon geweest! Dat was echt ontzettend gaaf!

Misschien dat ik het al verteld heb, maar ik heb op 3 Juni een echo gehad en we hebben het hartje zien kloppen!!! We moesten wel ontzettend goed kijken. De gyn. kon ook niet echt goed zeggen hoever ik was dus ik hou het nog even hetzelfde als de laatste keer.

Morgen moet ik naar de verloskundige voor een babbeltje. Ben benieuwd. Ik heb haar alleen over de telefoon gesproken, ook toen met de miskraam. Straks heb ik ook een gezicht bij de naam.

Ik voel me eigenlijk prima. Soms een beetje last van mijn buik. Ik kan zelf moeilijk op mijn buik liggen want dan voel ik krampen. Is dat normaal dat je daar nu al last van kan hebben?

Afgelopen vrijdag terug gekomen van vakantie en die vrijdag daarvoor dus vertrokken. De eerste dag van mijn vakantie was het al gelijk schrikken.
    Ik verloor bloed. Gelukkig was het niet zo heel veel. Maar ja, ik had al een miskraam gehad en 2 dagen voor de miskraam verloor ik ook heel iets bloed.
    Ik was natuurlijk helemaal overstuur, maar een vriend van mij (die ook mee was op vakantie) liet een warm bad voor me vol lopen met bubbels! Dat was erg lekker en relaxt.
    Gelukkig heb ik daarna niet meer gebloed, dus ik ga ervan uit dat alles goed gaat!

24 Juni heb ik weer een echo. Ze willen dan even kijken hoe groot hij is geworden en hopelijk kunnen ze dan een betere schatting maken over hoe ver ik nu ben.

Vanaf nu ga ik jullie verhalen ook weer volgen! Ben benieuwd naar alles.
    Heb jullie wel ontzettend gemist hoor!
    Hier kan ik lekker mijn gevoel kwijt en krijg je reacties van mensen die hetzelfde voelen en/of met je mee kunnen voelen.
    De mensen om mij heen zullen het misschien gauw zien als geklaag. Natuurlijk ziet mijn man dat gelukkig niet zo. Hij is ontzettend bezorgd en aait iedere dag over het buikje en praat met hummy!

Ben blij dat ik weer terug ben!!!

11. Lefbekkie

Lefbekkie Bekend lid

16 apr 2007
    682
    0
    0
    Onderwijs en jeugdhulpverlening
    Kudelstaart
    He Ankje, goed weer van je te lezen! Leuk dat je er weer bent. Heb je wel lekker genoten van je vakantie?
    Hmm een warm bad zou ik nu ook echt geweldig vinden...heb ik helaas niet....

Ik kan ook niet meer op mijn buik liggen trouwens echt zo'n blub gevoel dan en rommelig...
    Ben weer gruwelijk moe en morgen is het weer vroeg dag.....pff nog 3 weken en dan lekker vakantie!!!

fijne avond allen!

12. Niene

Niene Actief lid

28 mrt 2009
    218
    0
    0
    He Anke,

Fijn dat je er weer bent! Lekker een week ertussen uitgeweest. Dat lijkt mij ook wel wat.
    Maar wat je vertelde dat was wel even schrikken, bloedverlies. Maar ik begrijp uit je verhaal dat het weing was en dat het daarbij is gebleven?! Gelukkig maar.
    Nu dan weer lekker meelezen en kunnen wij weer genieten van jouw gekleurde noten!

Liefs niene

13. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    Wb Ankje (ben een naamgenoot ;) )

Ik heb vandaag wedstrijd gehad. Om 5.00 ging de wekker. Kotsmisselijk alles in orde gemaakt op stal. Daarna met trailer naar wedstrijdterrein vertrokken. Had afgelopen weken niet veel gereden, ivm misselijkheid, maar paardje loopt er niet slechter onder.
    Er was een fout met de starttijden en daardoor zat ik er een half uur langer op, dan gepland en dat trok ik niet helemaal. Kwam half hyperventilerend van het paard.
    Gelukkig hadden we weer twee winstpunten, maakt het weer goed.
    Daarna thuis op bed gegaan. Werd weer misselijk wakker en heb alles eruitgegooid.
    Ga nu weer een beetje proberen te eten.

14. noname

noname Bekend lid

18 aug 2008
    679
    0
    0
    Jada... heeeeel veel plezier met je termijnecho morgen.
    Als je zo'n mooie hartslag krijgt op de angelsound is het vast helemaal goed!!!!

Ankje.. welkom terug. Het bloedverlies betekent vast niks....
    Maar ik kan me voorstellen dat je met spanning uitkijkt naar je echo. Wel pas laat na je eerste echo.. kon het niet eerder?

Andere meiden...sorry maar kom even niet eraan toe om verder te reageren. Ben zoooooo moe dus kruip nu lekker mijn bedje in. Gaap....

Dikke knuffel van noname

15. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    Almere-Buiten
    @ Lefbekkie: Ik heb een leuke vakantie gehad hoor. Het was alleen erg regenachtig dus dat was wat minder. Maar ja, dat mocht de pret niet drukken.
    We waren met z’n 5en op vakantie. Ik, mijn man en 3 vrienden. We hadden een luxe huisje met sauna en bubbelbad. Ik ben een echte sauna mens, maar had al om me heen gehoord dat je er niet in mag als je zwanger bent. Dus ik heb mijn vk even gebeld. Die zei dat het inderdaad niet aan te raden was, want het geeft een verhoogde kans op een mk. Heb ik dus ook niet gedaan, dat begrijp je wel. Maar ik heb wel flink lopen balen hoor.
    @ Niene: Ik heb inderdaad alleen toen bloed verlies gehad, meer niet. Dus het gaat wel lekker.
    Ben blij dat je mijn kleurtjes leuk vind hihihi.
    @ Chevenne: Hey naamgenoot! Ik neem aan dat je ook Anke heet. Wat grappig! Heet jou man toevallig ook Jeroen hihihihihi.
    Wel zonde dat je zo misselijk was zeg! Volgens mij verlangde je toen echt naar je bed toen je op je paard zat. Merkte je paard zelf niet dat je niet zo lekker bent?
    Heb wel eens gehoord dat paarden dat aanvoelen. Hoop dat je snel weer op knapt!
    @ Noname: De afgelopen echo was mijn 2e echo. Bij de 1e bleek ik 2 weken vroeger te zijn dus konden we niks zien. De 2e keer wel, zie ook mijn fotoboek bij echo’s. Ik heb de volste vertrouwen dat het nog wel goed zit!
    @ Jada: Succes morgen!!! Zal aan je denken!

Ik heb net even lekker gegeten bij een wokrestaurant met mijn mannetje! Even lekker met z’n 2en de vakantie afsluiten. Het was heerlijk, maar ik merk wel dat ik snel vol zit. Opgeblazen gevoel. Morgen voor de eerste keer naar de vk. Ben benieuwd hoe dat gaat.

16. @ Ankje, wat fijn dat je weer terug bent en dat je zo genoten hebt. Jammer dat het weer niet meezat en jeetje wat schrikken dat je bloedverlies hebt gehad. Gelukkig is het eenmalig geweest

@ Belle1978 ik heb de Angelsoundvan Babybeats, met deze doppler kan je het hartje vinden tussen de 10 en 12 weken. Ik heb het hartje gevonden met 10 weken en 2 dagen. De Angelsound die ik heb was € 59 met gratis gel erbij en deze geeft ook de hartslag aan.

@ Noname, dankje. Hoe gaat het met jou?

17. @ All, ik mis van iedereen nog de reacties of het geslacht raden. Zou het leuk vinden wanneer julilie doorgeven wat je denkt wat het wordt en wat de partner denkt wat het wordt? Dit kan ik dan op de site Januari mama's 2010 vermelden. Heb tot nu toe pas 3 reacties gehad :(

18. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    Almere-Buiten
    @ Jada: Zou je mij willen verplaatsen van 10 Januari naar 26 Januari. Misschien dat het op de 24e nog kan veranderen, maar dat weet ik niet zeker.
    Bedankt alsvast!
    O ja, mijn man en ik denken allebei dat het een meisje word.

19. Staat erbij, heb meteen de afspraak voor de echo in de agenda gezet.

20. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    Almere-Buiten
    Bedankt Jada!

Deel Deze Pagina